Kategória: Touring Car

  • Kettős Cadillac győzelem a Daytona 24 órás versenyen!

    Kettős Cadillac győzelem a Daytona 24 órás versenyen!

    A #5-ös Cadillac nyerte a 2018-as Daytona 24 órás versenyt Christian Fittipaldival, Felipe Albuquerque-vel, és Joao Barbosával. 808 kört teljesítettek a 24 óra alatt, ezzel pedig megdöntötték az 1992-ben felállított 762 körös rekordot.

    A célba Albuquerque vitte be a Mustang Sampling Racing autóját. Tavaly szintén Cadillac nyert, és a portugál versenyző is ennél a márkánál versenyzett, azonban a másik, a második helyen záró autót vezette akkor. Így ez az első daytonai győzelme.
    Christian Fittipaldi az unokaöccse Emerson Fittipaldinak, és maga is megjárta a Forma-1-et az 1990-es évek elején. Daytonában 2003 óta versenyez, ez volt a 13. ilyen versenye, és a harmadik győzelme.
    Barbosa számára ez a 16. Daytona 24 órás volt, és a harmadik győzelme.

    Mögöttük a #31-es Cadillac végzett a Mike Conway, Felipe Nasr, Eric Curran, Stuart Middleton négyessel.

    A poleból induló #10-es Cadillac, Jordan Taylorral, Renger van Der Zandéval, és Ryan Hunter-Reay-jel kiesett a versenyből.

    A kiváló 5. helyen intették le a Jackie Chan DCR JOTA #78-as ORECA-ja, Ho-Pin Tunggal, Ferdinand Habsburggal, Alex Brundle-lel és Antonio Felix da Costával a volán mögött.

    A Lance Stroll, Robin Frijns, Felix Rosenqvist, Daniel Juncadella négyes a #37-es Jackie Chan DCR JOTA, ORECA LMP2-vel a 15. helyen ért célba. Jó tíz hellyel előrébb álltak a versenyben, azonban defekt okozta felfüggesztés probléma miatt 32 kör lemaradást gyűjtöttek össze.

    Az  Acura Team Penske #6-os autója, Juan Pablo Montoyával, Dane Cameronnal és Simon Pagenaud-val a 10. helyen zárt.

    A Lando Norris – Fernando Alonso – Phil Hanson alkotta United Autosports trió a 38. helyen ért célba, ám féltávnál műszaki problémák nehezítették dolgukat.

  • Comini prioritása a WTCR, ezért pedig még életmódot is vált

    Comini prioritása a WTCR, ezért pedig még életmódot is vált

    A TCR International Series kétszeres bajnoka, Stefano Comini még nem talált agának helyet az új, WTCR (World Touring Car Cup) sorozatban.

    A svájci versenyző a TCR létrejötte óta, azaz 2015 óta versenyzett a szériában, és meg is nyerte az első két szezont, először egy Seattal, majd egy Volkswagennel, míg tavaly az Audival nem jött ki olyan jól a lépés számára, és „csak” a harmadik helyen zárt a bajnokságban Jean-Karl Vernay és Tassi Attila mögött.

    A pár nap múlva 28. születésnapját ünneplő versenyző szeretne 2018-ban bajnoki címért csatázni, akár a TCR Intenational és a WTCC kvázi egyesüléséből létrejött WTCR-ben, akár más szériában áll majd rajthoz.

    „Jelenleg még ülést keresek.” – mondta Comini a TouringCarTimes-nak. „Komoly projektben akarok részt venni, amiben versenyképes tudok lenni, mert éhezek a további győzelmekre.”

    A túraautózás egyik leglazább versenyzője számára a WTCR az elsődleges cél, de még nem garantált, hogy valóban ott fog rajthoz állni.

    Stefano Comini
    Stefano Comini | Fotó: Kaiser Erika

    „Természetesen a célom a WTCR kell, hogy legyen. Tudom, hogy a mezőnyben számos nagyszerű név lesz majd, és fantasztikus lenne a spot legjobbjaival küzdeni. Tekintettel a TCR-es tapasztalataimra és sikereimre, biztos vagyok benne, hogy versenyképes tudnék lenni. Ahogy azt említettem, minden komoly projekt érdekel.”

    Comini karaktere eléggé megosztja a közönséget, általában vagy nagyon kedvelik, vagy nagyon nem, ő aztonban azt állítja, szeretné bebizonyítani, hogy az elmúlt években érettebb lett és személyisége is megváltozott.

    „Tudom, hogy egy motorsportos karriert sok tényező befolyásol.” – mondta Comini. „Már a tavalyi szezon felénél elkezdtem változtatni a viselkedésemen, és már fogyta is négy kilót. Remélhetőleg jobb kondival és egészségesebb életmóddal tudok majd versenyezni.”

  • Túl vagyunk a 24 óra felén: Strollék a 6., Alonsoék a 22. helyen

    Túl vagyunk a 24 óra felén: Strollék a 6., Alonsoék a 22. helyen

    12 óra telt el a Daytona 24 órás versenyből, tehát épp túl vagyunk a félidőn.

    Az élen épp Mike Conway (+Felipe Nasr, Eric Curran, Stuart Middleton) áll, a #31-es Cadillac-kel. Mögött a #6-os Acura (Dane Cameron, Simon Pagenaud és
    Juan Pablo Montoya), majd a #5-ös Cadillac (Christian Fittipaldi, Felipe Albuquerque, Joao Barbosa).

    A Felix Rosenqvist, Robin Frijns, Lance Stroll, Daniel Juncadella négyes jelenleg a hatodik a #37-es ORECA LMP2-vel.

    A #78-as ORECA LMP2-es szintén ismerős nevekkel, Alex Brundle-lel, Antonio Felix da Costával, Ho-Pin Tunggal és Ferdinand Habsburggal a 9. helyen áll.

    A pole-ból induló Renger van Der Zande, Jordan Taylor, Ryan Hunter-Reay jelenleg a 10.

    Ferando Alonsoék triója, Lando Norrissal (épp ő ül az autóban) és Phil Hansonnal most a 22. helyen áll, azonban nem ment minden simán eddig számukra.

    Magyar idő szerint reggel 7-kor Alonso egy mindössze öt körös etap után a boxba hajtott a 23-as United Autosports Ligiervel és kiszállt az autóból.

    „Hosszú fékpedál útra panaszkodott és úgy tűnik, hogy az egyik fékhenger elromlott.” – mondta a United Autosportos Trevor Foster Alonso kiállása után.

    A problémát azonban orvosolták, és az autó ismét versenyben van.

     

  • F1-es Ferrarik Daytonában

    F1-es Ferrarik Daytonában

    Hangolódván a hamarosan rajtoló Daytona 24 órás versenyre, felsejlik az az eset, mikor Forma-1-es Ferrarik köröztek a daytonai versenypályán.

    Bizony ilyen is volt, méghozzá a Ferrari 2016-os, szezonzáró buliján, ugyanis ebben az évben Daytonában rendezték a Finali Mondiali nevű eseményt.

    Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen és 2016-os festésű, ám 2009-es specifikációjú Ferrarit vezettek, de pályára küldtek korábbi versenygépeket is.

    A 2018-as Daytona 24 órás verseny magyar idő szerint ma, 20:40-kor kezdődik.

    Ferrari, Daytona
    Fotó: Ferrari media
    Ferrari, Daytona
    Fotó: Ferrari media
    Ferrari, Daytona
    Fotó: Ferrari media
    Ferrari, Daytona
    Fotó: Ferrari media

     

     

  • Brown: Nem valószínű, hogy Alonso nyerni tud Daytonában

    Brown: Nem valószínű, hogy Alonso nyerni tud Daytonában

    A McLaren ügyvezető igazgatója, a United Autosports főnöke, Zak Brown nem gondol arra, hogy Fernando Alonso nyerni tud a nem soká kezdődő Daytona 24 órás versenyen.

    „Komoly a verseny. Úgy hiszem, hogy az alapvető tempónk egy kicsit elmarad.” – mondta Brown, de hozzátette, hogy biztosan nem Alonso képességin múlik majd az eredmény. „Fernando azért van itt, hogy nyerjen, mindannyian azért vagyunk itt, hogy nyerjünk, de reálisnak kell lennünk. Hiba lenne azt állítanom, hogy ugyanolyan esélyeink vannak, mint a Cadillacnek és az Acurának, mert nem így van.”

    „A top 5, vagy dobogó lehet reális.” – tette hozzá.

    A United Autosports triója, Fernando Alonso, Lando Norris és Phil Hanson egyébként a 13. helyre kvalifikált. A 24 órás versenyen hamarosan, magyar idő szerint ma este 20:40-kor kezdődik.

    A verseny televíziós közvetítés formájában Európában a Motors TV-n látható, azonban lesz folyamatos élő közvetítés a versenyről online is, az IMSA.com-on, illetve az IMSA mobil alkalmazásán.
    Ezen kívül a rajtot, valamint holnap az utolsó két órát a televízióban, az Eurosport 1-en is megnézhetitek.

  • Michelisz Norbert elhagyja a Hondát és a Hyundaihoz igazol a WTCR-ben!

    Michelisz Norbert elhagyja a Hondát és a Hyundaihoz igazol a WTCR-ben!

    A magyar Michelisz Norbert úgy döntött, hogy nem folytatja tovább az együttműködését a japán gyártóval 2018-ban, és a FIA WTCR-ben már egy Hyundai 30N TCR volánja mögül indul a világkupáért!

    Norbi tehát többé már nem Honda versenyző, és talán ez az egyik legnagyobb meglepetés azon szezon előtt, amit már WTCR világkupának hívunk majd. A magyar pilóta eddig a WTCC-s Castrol Honda gyári csapatánál versenyzett, és éppen csak lemaradt a világbajnoki címről tavaly. Ezzel megszűnik a kötelezettsége a JAS Motorsport és a Honda Motors felé is.

    A motorsport.com információi szerint a Hyundainál tárt karokkal várták, és nem akart lemaradni erről a remek lehetőségről, hogy azzal a Gabriele Tarquini által is fejlesztett i30 N TCR-rel versenyezhessen, ami 2017-ben mutatkozott be.

    Michelisz életében tehát megszűnik az a kettős Hondás szerep, hogy gyári versenyző is, és menedzseli saját csapatát a hondás M1RA Racinget, akik tavaly a TCR International Series bajnokai is lettek. Most mindenképp új helyzet adódik azzal, hogy ő a Hyundai oldalán vállal szerepet a WTCR-ben.

    A dél-koreai vállalat eddig Tarquinivel és a BRC Racinggel dolgozott együtt a TCR-es masinájuk fejlesztésén, és az olasz csapat maga is vásárolt az i30 N-ből a 2018-as szezonra. Ők ketten eléggé ideális páros is lennének a 2018-as FIA WTCR szezonra, de mivel a hivatalos nevezés január 31-én szerdán zárul, ezért ennek a hírnek a hivatalos megerősítésére még várni kell pár napot.

  • Audi TT Cup-os lány is indul Daytonában!

    Audi TT Cup-os lány is indul Daytonában!

    Az Audi TT Cup mezőnyében tavaly három női versenyző is szerepelt: Keszthelyi Vivien, Fabienne Wohlwend és Gosia Rdest. Közülük Rdest volt a legeredményesebb, kétszer dobogón is állt, és a hatodik helyen zárt a bajnokságban.

    A 25 éves lengyel lány azonban a téli szünetben sem bír magával. Két hete a Dubai 24 órás versenyen járt harmadmagával, és az abszolút 26. helyen zártak (82 autós mezőnyben), kategóriájukban azonban az első helyen végeztek.

    A dubai eredmény pedig felkeltette az Audi USA érdeklődését és meghívták Daytonába, ahol Gosia és Ashley Freiberggel (26 éves amerikai versenyző) női párost alkotva, a GMG Racing egyik Audi R8-asával rajthoz állnak a 4 órás Continental SportsCar Challenge-en. Az időmérőn a 11. helyet szerezték meg (43 autós mezőnyben).

    „Nem is álmodtam róla, hogy idén Daytonában versenyezhetek.” – mondta Rdest. „Nagyon boldog vagyok és köszönöm az Audi Sportnak és az Audi USA-nak. Az álmok valóra válnak.”

    „Nagy megtiszteltetés számomra, hogy részt vehetek ezen az eseményen. Mindig is hittem, hogy nem az ember neme, hanem a kemény munka és az erős karakter hozza meg az eredményeket. Szerintem nagyon jó, hogy a motorsport egyre elérhetőbb a nők számára, egyre több lányt látok a pályákon. Szerintem a nők a motorsportban megmutatják, hogy megéri szokatlan utakon járni, el lehet érni sikereket, olyan területen is, ami erőt és pontos vezetést igényel.”

    4 órás versenyük magyar idő szerint ma, 19 órakor lesz.

    Ashley Freiberg, Gosia Rdest
    Ashley Freiberg és Gosia Rdest | Fotó: Audi AG
  • Alonso szerint 50% az esélye annak, hogy idén induljon Le Mansban

    Alonso szerint 50% az esélye annak, hogy idén induljon Le Mansban

    Fernando Alonso szerint 50% az esély arra, hogy bemutatkozhat Le Mansban a 24 órás versenyen, amit azon pletykák is megerősítenek, hogy leszerződhet a Toyotával emiatt. A kétszeres Forma-1-es világbajnok a Le Mans felé vezető úton most hétvégén teheti meg az első komolyabb lépést, hiszen indul az United Autosports sportautójával Daytonában, a 24 óráson.

    A spanyolt már régebben hírbe hozták azzal, hogy vezetheti a Toyota LMP1-es autóját idén Le Mansban, sőt akár egy kiterjedtem WEC-es program keretén belül több versenyen is, miután tesztelhette a japánok autóját tavaly novemberben Bahreinben.

    Rá is kérdeztek Alonsónál, hogy áll a 2018-as Le Mans nevezése, erre annyit mondott, hogy jelenleg nem garantált a bemutatkozása a legendás Circuit de la Sarthe-on:
    „Nem titok, hogy szeretnék a jövőben Le Mansban versenyezni. Abban nem vagyok 100%-ban biztos, hogy ez már idén bekövetkezhet. Megtörténhet, adok neki 50%-ot. Sok dolognak kell összeállnia ahhoz, hogy ez bekövetkezzen, és mindent megteszünk azért, hogy ez sikerüljön. Reméljük, hogy igen lesz a válasz, de akár igen vagy nem lesz a válasz, pontosan mindenki akkor fogja ezt megtudni, mint én.”

    Alonso nagyon szeretne a jövőben Le Mansban versenyezni, hiszen ez része azon tervének, hogy a második pilóta legyen a motorsport történelemben, aki megszerezte a „tripla koronát”, tehát megnyerte Le Manst, az Indy 500-at és a Monacoi Nagydíjat.

    Monacoban kétszer is nyert, tavaly pedig bemutatkozott Indianapolisban, és idén elviekben nincs akadálya annak, hogy nevezzen Le Mansba, hiszen nem ütközik Forma-1-es hétvégével, ahol a McLaren versenyzője továbbra is a teljes szezonban.

    A Toyota jelenleg még nem jelentette be a 2018/19-es WEC-es programját a „szuperszezonra”. Ez a jövő hónapban dőlhet el, és jelenleg José Maria Lopez helye kérdéses a programban, lehet, hogy neki kell a helyét átadnia majd Alonsonak.

    Lopez elárulta a Sportscar365-nak, hogy szerződése van a japán gyártóval a következő évadra, de még megerősítésre vár az, hogy valóban folytatják-e vele az együttműködést. Amennyiben Alonso részévé válik a Toyota kétautós felállásának Le Mansra, akkor ő lehet az első aktív Forma-1-es versenyző aki indulhat itt is, miután 2015-ben Nico Hülkenberg a Porschéval megnyerte újoncként a legendás versenyt.

    A spanyol elviekben indulhat Spaban, Silverstoneban és Sanghajban is a WEC fordulóin, mert nem ütközik az F1-es tevékenységével, sőt, a teszt napokra is el tud menni Le Mansba majd június elején.

  • Hibázott, mégis van der Zande szerezte meg a pole-t Daytonában

    Hibázott, mégis van der Zande szerezte meg a pole-t Daytonában

    A Cadillac versenyzője, a holland Renger van der Zande szerezte meg a pole pozíciót a Daytona 24 órás versenyre, a Penske-s Helio Castronevest megelőzve, míg Fernando Alonso a 13. pozícióba kvalifikált.

    Van der Zande 1:36.083-as időt produkált a Wayne Taylor Racing Cadillac DPi-V.R-ével, hét ezreddel megelőzve a Penske Acuráját.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy itt lehetek, nem számítottam rá, hogy megszerzem a pole-t” – mondta van der Zande. „Szélesen vettem az ötös kanyart, elfékeztem magam, de valahogy mégis gyors lett a kör.”

    A 37-es rajtszámú Jackie Chan DCR JOTA ORECA LMP2-vel Lance Strollék a 6. helyet szerezték meg, Felipe Nasr-ék (Whelen Engineering Racing, Cadillac DPi) a hetedikek, Juan Pablo Montoyáék (Acura Team Penske, Acura DPi) a tízdeikek, Ferdinand Habsburgék (Jackie Chan DCR JOTA, ORECA LMP2) a tizenegyedikek lettek.

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok, Fernando Alonso a pole-tól másfél másodperccel elmaradva a 13. pozíciót szerezte meg a United Autosports csapatának.

    A versenyhétvége programjáért klikkelj ide!

  • Montoya közelebb áll a tripla koronához mint Alonso, állítja

    Montoya közelebb áll a tripla koronához mint Alonso, állítja

    A korábbi Forma-1-es versenyző és Indy 500 győztes Juan Pablo Montoya közölte, hogy ő közelebb áll a tripla koronához, mint Fernando Alonso. Aki nem ismerné, ez a ritka hármas a Monacói Nagydíj megnyeréséből, az Indy 500 győzelemből és egy Le Mans elsőségből áll, ami eddig csak egyetlen embernek sikerült a motorsportok világában: Graham Hillnek.

    Alonso nagyon szeretne ebben a legendás brit pilóta mellé bekerülni a motorsportok évkönyvébe, de a kétszeres F1 világbajnoknak még mindig két nagy győzelem hiányzik ehhez, míg Montoyának már csak Le Mans. Természetesen a kolumbiai elmondta a véleményét Alonso ambícióiról:
    „Megvannak hozzá a képességei, de nem lesz egyszerű. A valóság azonban az, hogy én jelenleg közelebb vagyok ahhoz, hogy ezt elérjem, mint ő. Nekem azonban bizonytalan a Le Mans. Meglátjuk, hogy miképp alakul majd a szabályzás a WEC-ben, és ha lesz rá esély, akkor a Penskevel megcsinálhatjuk ezt is a jövőben. Nagyon mókás lenne kipróbálni.”

    A 2003-as Monacói Nagydíj győztese, valamint a Williams és a McLaren korábbi versenyzője azt gondolja, hogy sok a közös vonásuk Alonsoval, hiszen bemutatták hogy mire képesek akár a komfortzónájukon kívül. Montoya versenyképes volt a Forma-1-ben, az IndyCarban, a sportautózásban, de még a NASCAR-ban is. Így látja ezt Montoya:
    „Azt hiszem, mindketten olyan versenyzők vagyunk, akik nem félnek kipróbálni új dolgokat. Nem látok most olyan más Forma-1-es pilótát, aki megpróbálna csak hasonlót is. Amikor fiatal pilótaként a Forma-1-ben vagy, akkor azt hiszed, hogy ezután nincs már semmi.”