Kategória: Touring Car

  • Így néz ki a 2018/19-es Toyota TS050 Hybrid!

    Így néz ki a 2018/19-es Toyota TS050 Hybrid!

    A Toyota most mutatta meg először az új TS050 Hybrid modelljét, amivel a 2018/19-es hosszútávú világbajnokságon (WEC) indulnak majd. Maga az autó jelenleg ugyanaz, amivel 2017-ben a szezonfinálén vettek részt, viszont a festése már az új. Hagyományosan ez fekete, piros és fehér.

    Az új LMP1-es autója a Toyotának ugyanakkor már két tesztet is maga mögött tudhat. Január elején Aragonban volt az ún. shakedown teszt, múlt héten ugyanitt megvolt már az első hosszabb teszt is. A csapat új pilótája, a Forma-1-es sztár Fernando Alonso is ezen már részt vett, hiszen idén már indul velük a 24 órás versenyen Le Mansban.

    Eddig a Toyota egy autóval tesztelt. A hivatalos WEC prológ verseny április elején lesz Paul Ricard pályáján, a japánok azonban addig még két tesztet szeretnének letudni.

  • A Yokohama három évre szerződött a TCR Europe és Benelux szériákkal!

    A Yokohama három évre szerződött a TCR Europe és Benelux szériákkal!

    Az már ismert volt, hogy a japán Yokohama márka nyerte a WTCR tenderét a múlt hónapban, és korábban beszállítója volt a TCR Portugáliának és Russia-nak is, illetve a TCR Europe Trophynak.

    Idén útjára indul a TCR Europe, amelynek hét állomása lesz, amihez csatlakozik a TCR Benelux is majd öt alkalommal. A Yokohama Europe motorsportért felelős igazgatója, Thomas Witt örömmel jelentette be az újabb együttműködést:
    „Büszkék vagyunk rá, hogy exkluzív gumiszállítói lehetünk a TCR presztízs értékű szériáinak, és már nagyon várjuk az izgalmakat a pályán. A motorsport a Yokohama génjeiben van, így továbbra is fókuszban lesz a motorsportoknak szánt gumi termékpaletta, és megerősítjük a befektetéseinket a sportban. Célunk az, hogy továbbra is együtt dolgozhassunk profi pilótákkal és csapatokkal, és felajánljuk nekik a technikai tudásunkat amikkel felvérteztük magunkat az évek alatt. Ezzel  garantáljuk hogy top szinten is nagy teljesítményre leszünk képesek a versenysorozatokban, és mindeközben ügyelünk is a résztvevők biztonságára.”

  • Már csak egy hely kiadó a DTM 2018-as rajtrácsán!

    Már csak egy hely kiadó a DTM 2018-as rajtrácsán!

    Tavaly 18 versenyzőre és versenyautóra szűkült a német túraautó bajnokság, tehát a DTM rajtrácsa. Annyiban is különleges lesz ez az év, hogy már ismert, hogy a Mercedes kiszáll a szériából, így a versenyzőiknek mindenképp iparkodniuk kell, hogy jól teljesítsenek, mert ennél a márkánál biztosan a DTM-ben már nem lesz folytatás.

    Az Audi és a BMW már korábban véglegesítette a rajtfelállását, hiányzik például Ekström, de érkezett a helyére a feltörekvő holland tehetség Frijns. Papíron már csak egy hely kiadó a Mercedesnél, de a feltételezések szerint arra a helyre újra Daniel Juncadella ülhet majd be.

    Így néz ki tehát a majdnem végleges 2018-as DTM mezőny:

    Audi René Rast
    Jamie Green
    Mike Rockenfeller
    Nico Müller
    Loic  Duval
    Robin Frijns
    BMW Marco Wittmann
    Timo Glock
    Bruno Spengler
    Augusto Farfus
    Joel Eriksson
    Philipp Eng
    Mercedes Lucas Auer
    Gary Paffett
    Paul di Resta
    Edoardo Mortara
    Pascal Wehrlein
    TBA
  • Hivatalos: Wehrlein visszatér a DTM-be

    Hivatalos: Wehrlein visszatér a DTM-be

    Pascal Wehrlein, a Mercedes által protezsált korábbi német túraautó bajnok versenyző visszatér korábbi sikereinek helyszínére.

    Wehrleinnak az Alfa Romeo Sauberrel való egyezsége miatt nem maradt helye a svájci központú istállónál, miután az olasz márka a jelenlegi generáció egyik legnagyobb tehetségét, a Forma-2 2017-es bajnokát, Charles Leclercet szerződtették a 2018-as évre.

    Marcus Ericsson helye erős anyagi hátterének köszönhetően nem került veszélybe, míg Wehrlein nem tudott komoly szponzorokat felsorakoztatni, így távozni kényszerült a Forma-1-ből.

    Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban elmondta, nem hagyják elkallódni 23 éves Wehrleint, és tartalékversenyzői szerepet kínálnának neki 2018-ra a Forma-1-ben.

    A fiatal versenyzőnek azonban szüksége volt egy olyan sorozatra, ahol formában tarthatja magát, a Mercedesnél versenyző Maro Engel DTM-ből való távozásával pedig megnyílt előtte a német sorozatba való visszatérés lehetősége.

    Engel idén már minden erejével a Formule E (és a GT) sorozatra koncentrálna, helyére Wehrlein mellett Daniel Juncadella és Maximilian Gunther is eséllyel pályáztak.

    “Szeretnék ismét a DTM mezőnyének tagja lenni, főleg, hogy ez a Mercedes-AMG utolsó éve a sorozatban” – mondta Wehrlein.

    Mint ismeretes, a Mercedes 2018 végén kiszáll a túraautózásból, és Engelhez hasonlóan a Formula E sorozatra fordítja erőforrásait.

    A 23 éves Wehrlein 2015-ben a DTM bajnoka lett harmadik kísérletére, amely eredményének köszönhetően kipróbálhatta magát a királykategóriában is. A német jól mutatkozott be a Forma-1-ben olyan kiscsapatoknál, mint a Manor vagy a Sauber, és csak ő tudott nekik pontokat szerezni. Ennek ellenére a Saubernél nem volt maradása, mert a Ferrari támogatott Formula 2 bajnoknal, Charles Leclercnek kellett helyet szorítani, neki pedig már sehol másutt nem találtak szabad ülést a 2018-as F1-es mezőnybe.

    Így nyilatkozott erről Pascal Wehrlein: „Remek emlékeim vannak a DTM-ből, de nem csak a bajnoki címem miatt még 2015-ből, hanem mert remek volt a csapatszellem, és sokat megtapasztaltam a srácokkal. A Forma-1-es időszakom alatt is figyeltem a DTM versenyeit, sőt voltam is pár versenyen látogatóban, és támogatni a csapatot. Sok minden változott a DTM-ben, mióta az utolsó éles versenyemen voltam itt 2015-ben Hockenheimben a szezonzárón. Szeretem ugyanakkor a kihívásokat, és nagyon várom már hogy az új autónkkal a pályára gördüljek. Jöhetne már hamarabb az első teszt!”

    A Mercedes videóanyaggal is készült Wehrlein visszatérésére:

    https://twitter.com/MercedesAMGDTM/status/961177863847383040

  • Maro Engel is otthagyja a DTM-et, marad neki a Formula E-re és a GT

    Maro Engel is otthagyja a DTM-et, marad neki a Formula E-re és a GT

    Engel lépése várható volt, mert a DTM és a Formula E versenynaptára ütközött, így a német versenyző a Mercedes jelenlegi elektromos versenyautós partnere, a Team Venturi mellett döntött. A 32 éves versenyző tavaly tért vissza a német túraautós szériába, ahol már állandó szereplő volt 2008 és 2011 között. Moszkvában nyert, és 15. lett a bajnokságban.
    „A DTM-ben először csak kisebb eredményeim voltak, majd tavaly jó irányba haladtunk, és lett egy remek győzelmem Moszkvában. Köszönöm a csapatnak, amiért ezt lehetővé tették. Köszönöm mindenkinek, ez egy remek időszak volt. Kér, hogy a Formula E és a DTM versenynaptára ennyiszer ütközik ebben a szezonban. Figyelembe véve a jövőmet, úgy döntöttünk, hogy csak a Formula E-re és a GT versenyzésre koncentrálok 2018-ban.”

    Ulrich Fritz, a Mercedes AMG vezére méltatta Engel eredményeit:
    „Maro fontos tagja volt a csapatunknak tavaly a DTM-ben, és megmutatta milyen remek versenyző, hiszen nyert Moszkvában. Idén teljes mértékben elkötelezett a Formula E felé, illetve a privát sportautós programunk iránt. Ő egy komplett versenyző, gyors bármilyen versenyautóban, így tudom, hogy sikeres lesz akár egy Formula E, vagy egy GT járgányban.”

    A Mercedes AMG DTM-es kiszállása miatt év végén pár versenyző arra kényszerül, hogy új lehetőségek után nézzen, Engel is elhagyja őket, ahogy Robert Wickens is az IndyCarba igazolt. Paul di Resta az egyik jelölt volt a Williams versenyülésére, Gary Paffett pedig egyre inkább érdeklődik a Formula E iránt. Ők feltehetően maradnak a stuttgartiak utolsó DTM-es szezonjában, ahogy Lucas Auer is, aki jó ideig tavaly harcban volt a bajnoki címért. Engel Team Venturis csapattársa Edoardo Mortara azonban feltehetően marad a Mercedesnél, miután az Auditól igazolt át 2016-ban, és egy szerény szezont tudhat maga mögött.

    Pascal Wehrlein, – 2015 DTM bajnoka lehet a nagy visszatérő, akit kitettek a Saubertől a Forma-1-ben, illetve a korábban is a Mercedesnél versenyző Daniel Juncadella.

  • Hivatalos a Romeo Ferraris nevezése is az Alfa Romeokkal a WTCR-be!

    Hivatalos a Romeo Ferraris nevezése is az Alfa Romeokkal a WTCR-be!

    Tavaly győzelemre is képes volt az Alfa Romeo a TCR International Seriesben, Dušan Borković és Davit Kajaia is képes volt nyerni a márkával. Nem maradhatnak le természetesen a WTCR bemutatkozó szezonjáról sem, és csatlakoznak az Audi, Honda, Hyundai és Volkswagen mellé, akiket már valamilyen formában, de bejelentettek.

    Két Alfa Romeo tehát ott lesz a rajtrácson az idei szezonban, amely áprilisban indul, bár a versenyzőiket még nem nevezték meg. Michaela Cerruti nyilatkozott a Romeo Ferraris részéről:
    „Cégünknek ez egy komoly előrelépés, és miután két évet eltöltöttünk a TCR Internationalban, egy FIA által felügyelt világszériában indulhatunk, és nyújthatunk az autóinknak háttér támogatást. Ez egy nagyon ígéretes kezdeményezés, amelyben támaszkodhatunk a WTCR promótereire, és a szervezőkre, – így ez egy nyerő kombináció. A TCR autók bevezetése egyértelműen növeli a versenyt és a show-t a pályán, egy olyan szériában, ami mindig is vonzó volt a helyszíni és az otthoni nézőknek is.”

  • Hivatalos: A WTCR gumibeszállítója a Yokohama lesz

    Hivatalos: A WTCR gumibeszállítója a Yokohama lesz

    A FIA jóváhagyásával eldőlt, hogy a Yokohama lesz a WTCR azaz a túraautó világkupa gumibeszállítója az elkövetkezendő két évben. Ezzel gyakorlatilag folytatódik az az együttműködés, ami megszokott volt a WTCC-ben már 2006 óta, de marad a Panta is, mint üzemanyag beszállító.

    A japán gumigyártót ismerték el annak a tendernek a győztesének, amit azoknak írtak ki, akik a vadiúj World Touring Car Cup-ot szerették volna ellátni gumikkal. A Yokohama 2017-ben ellátta a termékeivel a WTCC-t, a mára megszüntetett túraautó Európa világkupát, a TCR közel-keleti szériáját, valamint az egy versenyes TCR Europe Trophy-t az Adria Raceway-en októberben.

    A 2018-as WTCR támogatással bővül a cég jelenléte a TCR alapú bajnokságokban, és ehhez érkezik az idei esztendőben bemutatkozó 2018 TCR UK Touring Car Championship is.

  • Bathurst 12 órás: Frijns nyerte a látványos baleset miatt előbb véget ért versenyt

    Bathurst 12 órás: Frijns nyerte a látványos baleset miatt előbb véget ért versenyt

    A Robin Frijns – Stuart Leonard – Dries Vanthoor Audis trió nyerte a 2018-as Bathurst 12 órás versenyt.

    A Steven Richards -Timo Glock – Phillip Eng hármas egy BMW M6 GT3-mal állt rajthoz, ők a kilencedik helyen értek célba. Az 50 fős mezőnyből végül 32-en fejezték be a 12 órás versenyt.

    Igaz, a verseny nem volt teljesen 12 órás, mert húsz perccel a vége előtt komoly baleset történt, így ezzel a versenyt le is intették. Előbb Ash Walsh és Audi R8 LMS-ese kötött ki a szalagkorlátban, a nagyobb probléma azonban az volt, hogy a Mercedes GT-s John Martin nem tudta kikerülni őt, beleszállt az Audiba. Walsh szerencséje az volt, bal kormányos autóban ült, így nem a vezetői oldalt érte az ütés.

  • Alonso már ki is próbálta a Toyotát

    Alonso már ki is próbálta a Toyotát

    Kedden számoltunk be a hírről, miszerint a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso idén több WEC versenyen is rajthoz áll a Toyota színeiben.

    Alonso természetesen a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen is részt vesz, mellyel régóta dédelgetett álma válhat valóra egy esetleges győzelem esetén. A McLaren versenyzője a #8-as Toyotát fogja vezetni, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima oldalán.

    A Toyota Spanyolországban, az Aragon versenypályán tartott háromnapos felkészülést a hamarosan kezdődő szezonra, és Alonso is részt vett a felkészülésben. Ez volt Alonso első tesztje a 2018-as Toyota LMP1-ben, a japán gyártó egyik szóvivőjének elmondása szerint jól ment a felkészülés, és nem ütköztek problémákba.

    A tervezetteknek megfelelően két WEC teszt van még hátra a Paul Ricadron rendezett április eleji szezonnyitó előtt.

    A Toyota elmondása szerint Alonso az összes olyan versenyen részt vesz a WEC-ben, amelyik nem ütközik Forma-1-es fordulóval: jelen állás szerint Fuji (a gyártó hazai versenye) az egyetlen olyan helyszín, amelyen kérdéses a spanyol versenyző indulása, ám a pálya kérvényezte a verseny időpontjának megváltoztatását, hogy Alonso részt vehessen a Fuji Speedway-en rendezett fordulón.

  • Huff Volkswagennel indul a WTCR-ben

    Huff Volkswagennel indul a WTCR-ben

    Rob Huff a Sebastian Loeb Racing pilótája lesz a 2018-es Túraautó Világkupában, csapattársa pedig Mehdi Bennani lesz. A francia istálló Volkswagennel fog rajthoz állni a sorozatban.

    2012 túraautó világbajnoka tavaly a Münnich Motorsport színeiben versenyzett a WTCC-ben, emellett pedig a TCR bajnokságban is indult, ott már Volkswagennel, így nem lesz számára ismeretlen az autó.

    „Remek érzés, hogy csatlakozhatok a WTCR mezőnyéhez. Tavaly a TCR-ben már mentem Volkswagennel, így már remek kapcsolatokat sikerült kialakítanom a csapattal. Remek lehetőség rejlik a Sebastian Loeb Racingben, hiszen az elmúlt két évben ők nyerték meg a független értékelést a WTCC-ben, és mivel az új bajnokságban nem lesznek gyártók, így jó esélyünk lehet a bajnoki címre.” – mondta Huff.

    A 38 éves pilóta egyértelmű célt tűzött ki maga elé, szeretné megnyerni a bajnokságot. A tavalyi éve nem sikerült túl jóra a WTCC-ben, de több sorozatra is koncentrálnia kellett, míg idén csak és kizárólag a WTCR-ben lesz érdekelt.

    „Az idei célom nem más, mint hogy megnyerjem a bajnokságot. Nagyon jól ismerem az idei naptárban szereplő pályákat. Gyakorlatilag az elmúlt évek WTCC-s naptárjaiból áll össze. Ha minél gyorsabban alkalmazkodik a TCR-es autó a WTCC-s pályákhoz, akkor a siker is jönni fog.” – tette hozzá a brit.

    Csapattársa a marokkói Mehdi Bennani lesz, aki már a negyedik idényét kezdi meg az istállóval. 2016-ban pedig megnyerte a független értékelést a WTCC-ben.

    „A döntésem, miszerint maradok a Sebastian Loeb Racingnél egy könnyű és egyértelmű döntés volt. Az évek során egy erős és bizalmas kapcsolat alakult ki köztem és a csapat között. A WTCR-es autók kissé eltérnek azoktól, amiket eddig vezettem, de a technikai csapatunk kész megmutatni a profizmusát és a szaktudását, hogy már az elejétől versenyképesek lehessünk. Alig várom már az első teszteket, de legfőképp a hazai szezonnyitót várom.” – mondta a 34 éves pilóta.

    A csapatfőnök Dominique Heintz így nyilatkozott a bejelentés kapcsán: „A Sebastian Loeb Racing 2015-óta számos trófeát és elismerést gyűjtött a WTCC-ben. Ilyen eredmények tudatában nem is volt kérdés, hogy ott akarunk lenni az új mezőnyben. Az új sorozat kombinálja a jól átgondolt technikai szabályokat és a magas média figyelmet, utóbbi köszönhető az Eurospot Events-nek. A Golf GTI TCR modellben a Volkswagen egy olyan autót fejlesztett, ami képes a győzelemre. A két tehetséges és kiváló pilótánkkal együtt pedig a legerősebb csapattal rendelkezünk.”