Kategória: Touring Car

  • Daniel Juncadella Facebook oldalát feltörte egy iraki csoport!

    Daniel Juncadella Facebook oldalát feltörte egy iraki csoport!

    A spanyol versenyző épp idén visszatérne a DTM-be a Mercedesszel, és úgy látszik, hogy más csoportoknak is a figyelmébe került. Daniel Juncadella hivatalos Facebook oldala felett ugyanis átvette a hatalmat egy iraki propaganda csatorna, az úgynevezett Fallujah News.

    Mindenképp meglepő az, hogy egy korábbi spanyol F1-es reménység lett egy ilyen csoport célpontja. Dátumok szerint nagyjából február 5-én szerezhették meg a Facebook oldalát, és az igazán kellemetlen, hogy az összes addigi tartalmat úgy tűnik, hogy eltüntették onnan, most már csak az ő politikai jellegű eszmefuttatásaik láthatóak.

    Juncadella legutóbb a 24 órás Daytonán indult Lance Stroll, Robin Frijns és Felix Rosenqvist csapattársaként, és 15. helyen értek célba.

    Annyiban segíthetnétek Danielnek, hogy minél többen jelentitek a problémát a Facebook felé, hátha akkor előbb sikerül rendezni ezt az esetet, és kapja vissza az oldalát a jogos tulajdonosa.

    https://www.facebook.com/danielpres0/photos/rpp.274239782693600/1512656045518628/?type=3&theater

  • A Renault fékhibája miatt bukott Morbidelli a BOP teszten

    A Renault fékhibája miatt bukott Morbidelli a BOP teszten

    Gianni Morbidelli egyike valenciai TCR-es BOP teszt (Balance of Performance, „teljesítmény kiegyenlítő” teszt) egyik hivatalos tesztpilótáinak.

    Az olasz versenyző a mai teszt során az első kanyarban nagy sebességgel sodródott le a pályáról, mikor az általa vezetett Renault Mégane TCR-ben elszakadt a fékcső.

    Morbidellit a pálya orvosi központjába vitték és megállapították, hogy a jobb lába megzúzódott. Az autó alaposan összetört, jelentős javításokra szorul.

    Tizenegy gyártó van jelen a teszten, ők saját versenyzőket is választottak a BOP tesztre.

    A Honda az egyetlen gyártó a teszten, mely két modellt is pályára küld, a 2017-es specifikációjú Civicet, valamint az új, 2018-ast, ezeket Josh Files és Esteban Guerrieri vezetik.

    Az egyes autókat az alábbi versenyzők vezetik a teszten:

    • Alfa Romeo Giulietta – Mario Ferraris
    • Audi RS 3 LMS – Ragel Frey
    • Hyundai i30N – Gabriele Tarquini
    • Kia Cee’s – Mike Halder
    • Lada Vesta – Mikhail Grachev
    • Opel Astra – Alexander Heil
    • Peugeot 308 – Aurélien Comte
    • Renault Mégane – Franjo Kovac és Alex Morgan
    • SEAT León – Jodi Gené
    • Volkswagen Golf GTI – Dieter Depping
  • Morbidelli is segíti a TCR szériák BoP tesztjét Valenciában

    Morbidelli is segíti a TCR szériák BoP tesztjét Valenciában

    Az olasz Gianni Morbidelli lett a másodikként megnevezett versenyző, aki a soron következő valenciai teszten segíti a TCR és a FIA munkáját azzal, hogy megpróbálják minél jobban kiegyenlíteni a különféle márkák közötti teljesítménybeli különbségeket, a Balance of Performance rendszerben.

    Dan Lloyd volt az első, akit megneveztek erre a kétnapos programra még múlt héten, de már akkor egyértelmű volt, hogy a rengeteg autó miatt kell még valaki, aki elkormányozgatja majd a valamelyik TCR szériában nevezni kívánó márkákat. Így esett a választás végül a többszörös győztes Gianni Morbidellire, aki eddig a TCR International Series mindhárom szezonjában indult. Ő az, aki Lloyd mellé csatlakozik most Spanyolországban.

    Az alábbi márkák vesznek ezen a különleges teszten részt: Alfa Romeo, Audi, Honda, Hyundai, KIA, Lada, Opel, Peugeot, Renault, SEAT és a Volkswagen.
    A cél az, hogy pontosan meghatározzák hogy miképp alkalmazzák majd a BoP teljesítménykiegyenlítő rendszert a különféle TCR szériákban, így az új túraautó világkupában a WTCR-ben is.

  • Comini azt állítja, nincs szerződése 2018-ra a WTCR-be a Comtoyouval!

    Comini azt állítja, nincs szerződése 2018-ra a WTCR-be a Comtoyouval!

    A TCR International kétszeres bajnoka Stefano Comini óvatosságra int azon spekulációkkal kapcsolatosan, mely szerint őt egyesek újra a Comtoyou Racing versenyzőjeként látják, magyarán maradna annál a csapatnál, ahol tavaly is versenyzett.

    A svájci pilóta azt állítja, hogy mostanában nem beszélt a belgákkal, de nem is zárná ki azt, hogy velük versenyezzen újra, hiszen jól érezte magát az istállónál:
    Láttam azt a bizonyos listát. Volt egy közös évünk, és annak ellenére, hogy voltak nehézségeink, nagy tisztelője lettem a csapatnak, hiszen állati nagy munkát végeztek el. Örömmel beszélnék velük egy új szerződésről, és talán találnánk megoldást. Tudom, hogy sokkal érettebb vagyok, mint bármikor, és ezt láthatta a csapat is a szezon második felében. Megtiszteltetés az, hogy újra velük boronáltak össze, de jelenleg nem állunk kapcsolatban egymással. Érdemes lenne ugyanakkor lassan újra beszélgetnünk, mert jól tudom, hogy remek eszközt biztosítanának ahhoz, hogy elérjük a végső győzelmet.”

    A svájci tehát nem zár ki semmit sem, de jelenleg nincs semmiféle kőbe vésett dolog. Miután megnyerte a TCR International Series első két szezonját, tavaly Comini a harmadik lett a bajnokságban a Comtoyou Audi RS 3 LMS-ével.

  • Piquet szerint Alonso fog nyerni idén Le Mans-ban

    Piquet szerint Alonso fog nyerni idén Le Mans-ban

    Fernando Alonso egykori csapattársa, Nelson Piquet Jr, biztos benne, hogy a spanyol pilóta lesz az idei Le Mans-i 24 órás verseny győztese.

    A kétszeres világbajnok nem titkolt célja az, hogy megszerezze az autóversenyzés tripla koronáját. Forma-1-es monacói nagydíj sikere már van, tavaly megpróbálkozott az Indy500-zal is, ott technikai hiba miatt kiesett, idén pedig a harmadik feltételt próbálja meg megszerezni: megnyerni a Le Mans-i 24 órás versenyt.

    Tíz évvel ezelőtt a Renault csapatánál voltak csapattársak a Forma-1-ben, a brazil pedig így vélekedik egykori márkatársáról és az esélyeiről.

    „Alonso egy erős személyiség, aki mindent akar. Ehhez nagyszerű pilótának kell lenni, és márpedig ő nagyszerű versenyző. Több mint tíz évvel ezelőtt volt utoljára bajnok, de még mindig ő a legnagyobb sztár a Forma-1-ben. Le Mans-ban is ő fog nyerni idén.” – nyilatkozta Piquet a Marcának.

    „Az ő kedvéért még a Fuji-i verseny időpontját is megváltoztatták, hogy ott is rajthoz tudjon állni. Tisztelem őt azért, mert elindult Daytonában, Indianapolisban és majd Le Mans-ban is, de nem a hírnévért teszi, hanem mert imád versenyezni. Ő egy nagyon intelligens ember, hiszen minden fontos versenyre új sisakot készít, amit kereskedelmi forgalomba hoznak, így több replikát lehet eladni.” – tette hozzá a brazil.

  • Michelisz versenyezne e-túraautókkal is

    Michelisz versenyezne e-túraautókkal is

    Még ha Északkelet-Ázsiából nem is mozdult ki, a Hondáról Hyundaira váltás így is hatalmas változás Michelisz Norbert számára. Az újonnan kovácsolt WTCR-széria egyik legfrissebb bejelentettje bő egy hónapja döntött a levegőváltozás mellett (elmondása szerint pont január 1-jén reggel érett meg benne az elhatározás; ezentúl senkinek sem lehet kifogása az újévi fogadalmak megtörésére), a Hyundai pedig két másik gyári riválissal szemben került ki győztesen.

    A fő indok természetesen a dél-koreai autóóriás szakmai felkészültsége volt, ami a futómű-kialakításban is megnyilvánul: a Hyundai WRC-s tapasztalataira alapozva strapabíró felfüggesztést tervezett, amely nagyobb eséllyel éli túl a túraautózásban elkerülhetetlen kontaktokat, mint esetlegesen a Hondáé. Néhány évvel ezelőtt a Citroen is hasonló stratégiát követett, az eredményeik pedig önmagukért beszélnek, habár nyilvánvalóan más tényezők is szerepet játszottak a franciák dominanciájában.

    Michelisz helye tehát biztos, a M1RA-é azonban közelsem az, aminek „nem titok, hogy elsősorban anyagi okai vannak”. Amellett, hogy a 2017-es TCR-szezon csapatbajnokságának megnyerését tűzték ki célul, a magyar versenyistálló „tavalyi éve nagyrészt arról szólt, hogy Tassi Attilának szakmai és fejlődési lehetőségeket nyújtsunk” – mondta csapatfőnöki minőségében Michelisz, aki azonban nem tartja valószínűnek, hogy Valentino Rossi Moto2-es és Moto3-as juniorprogramját követve alsóbb szériákban is csapatot indítana: „Kisebb kategóriákban azért nem gondolkozom, mert oda megvan más magyar versenycsapat és szervezeti struktúra. De amíg meg tudjuk tenni, hogy komoly szinten lehetőségekhez juttatjuk a magyar fiatalokat, addig minden erőnkkel erre összpontosítunk.”

    Divatos és egyre komolyabban veendő témának számít az elektromos versenyzés is. Az úttörőnek számító WEC és Formula E mellett nyuszimódra szaporodnak a teljességgel elektromos szériák: idén indul a Teslákon alapuló EGT-bajnokság, jövőre a MotoGP betétfutamaként rendezendő MotoE, míg előreláthatóan 2020-tól az elektromos szakosztály veszi át a WRX jelenlegi Supercars-kategóriájának helyét. Az elektromos túraautózásról azonban még nem esett túl sok szó; vajon Michelisz benzinmotorok hiányában is folytatná a versenyzést?

    „Persze!” – jött az azonnali és félreérthetetlen válasz. „Alapvetően én hiszek az alternatív meghajtásban; hogy ez milyen ütemben fog betörni az autó-motorsportba, az egy más kérdés, habár a legnagyobb mértékű változásra szerintem az elkövetkező 3-4-5 évben kell számítani. Úgy gondolom, hogy ez nem egy lineáris folyamat lesz, hanem lesz egy olyan időszak, mondjuk egy-két év, amikor azt fogja mindenki észrevenni, hogy minden gyártó csak az elektromos vagy az alternatív meghajtás irányába gondolkozik, és szerintem a motorsportok vannak olyan tökéletes piaci helyzetben, hogy ehhez gyorsan tudnak majd alkalmazkodni. Remélem, hogy akkor is lesz majd lehetőségem versenyezni!”

    A WTCR-es autók könnyed 180 kilogrammal nehezebbek WTCC-s fajtársaiknál, ami nem segít az olyan szűk és kanyargós pályákon való manőverezgetésben, mint amilyen a Hungaroring is. A mogyoródi versenypályára régóta ráfér a vérfrissítés, a várvavárt fejlesztések pedig a tervek szerint még idén ősszel elkezdődnek, ezek azonban csak a kiszolgálóépületeket és a tribünöket érintik, a pálya nyomvonala nem változik. Mégis: biztosan van olyan pontja a Hungaroringnek, ami versenyzői szempontból megérett az átszabásra.

    „Szeretnék egy egyértelmű lehetőséget az előzésre” – mérlegelte az eshetőségeket Michelisz. „A legkézenfekvőbb alapvetően a célegyenes végi féktáv lenne, de nem tudom, mennyire lenne lehetőség meghosszabbítani a célegyenest, vagy esetleg kicsit szélesebbé tenni a pályát. De az is látszik, hogy a Hungaroring a jelenlegi viszonyokat figyelembe véve erős korlátokba ütközik, hogyha nagymértékű pályaátalakításról beszélünk. Versenyzői szemmel mindenképpen kihívás a jelenlegi Hungaroring; ha viszont nézői szemmel nézem a versenyeket, akkor kisebb hátrányban van más pályákkal szemben, mert egy picit nehéz előzni. Ha változtathatnék valamit, akkor az inkább egy olyan versenyautó lenne, amivel könnyebb követni a másikat.”

    Hogy a Hyundai i30 N TCR mennyire felel meg Norbi elvárásainak, az leghamarabb április 8-án kiderül a marokkói futamon.

  • A WEC Fuji versenye más időpontra kerül, hogy ne essen egybe az F1-es USA Nagydíjjal

    A WEC Fuji versenye más időpontra kerül, hogy ne essen egybe az F1-es USA Nagydíjjal

    Megerősítésre került, hogy a 2018/19-es FIA Endurance világbajnokság fuji fordulója egy héttel előbbre kerül, biztosítva ezzel, hogy Fernando Alonso részt vehessen rajta.

    A sorozat szervezői pénteken jelentették be a változtatást – ami azt jelenti, hogy a Fujiban megrendezésre kerülő verseny most a Petit Le Mans IMSA döntőjével került egy időpontra, de nem ütközik a Forma-1-es Egyesült Államok Nagydíjával – a Le Mans 24 Hours és a közelgő WEC szuperszezon nevezési listájának ismertetésével egy időben.

    Miután véglegessé vált, hogy Alonso a Toyotánál versenyez minden olyan WEC eseményen, amely nem ütközik az F1-es kötelezettségvállalásaival, kiderült, hogy Fuji kérte a dátum megváltoztatását.

    A japán versenyre eredetileg is október 12-14-ig került volna sor, de a WEC legutóbbi 2018/19 naptár tervezete során egy héttel későbbre tette a versenyt (október 20-21. – a szerk.), hogy elkerülje az ütközést a Petit Le Mans-al. Azonban Fujinak most teljesült a kérése, hogy visszatérjen az eredeti időpontjára, lehetővé téve Alonso számára, hogy elindulhasson a Toyota hazai versenyén.

    A bajnokság döntése – ami miatt újra azonos időpontra esik a Petit Le Mans rendezvényével – valószínűleg rosszul fog esni számos WEC versenyzőnek, akik szintén terveztek részt venni az Egyesült Államokban megrendezett eseményen.

    Az érintettek között van a Toyota egyik versenyzője, Mike Conway, valamint a Rebellion csapatnál Bruno Senna, a DragonSpeed-nél Renger van der Zande, a Signatech-nél Nicolas Lapierre és a Ford párosa Harry Tincknell és Olivier Pla, akinek twitter üzenete az alábbiakban olvasható:

    „Nagyon köszönöm FIA WEC. Nem tudom elhinni, hogy ezt tették…, hogy nem vették figyelembe és nem tartották tiszteletben azokat a versenyzőket, akik egy IMSA csapattal szerződést kötöttek a NAEC versenyen való indulásra, ugyanarra a hétvégére. Hihetetlen. Biztos vagyok benne, hogy nem én leszek az egyetlen, aki nem ért egyet a döntéssel.”

    Alonso egykori McLarenes csapattársa, az idén a japán Super GT-ben versenyző Jenson Button is nemtetszését fejezte ki Twitteren.

    „Sajnálatos, hogy a verseny (időpontja) megváltozik egyetlen versenyző miatt, miközben sok más versenyzőnek ez fájó hír, mivel szerződésük van más kategóriákkal is, mint például az IMSA-val, és a Super GT-vel, melyek rajongói bázisának nem tesz majd jót az ütközés.”

     

  • Esti matiné: Married To Machine rövidfilm, az autósport szerelőiről

    Esti matiné: Married To Machine rövidfilm, az autósport szerelőiről

    Eddig valahogyan kimaradt az életünkből Adrian Bonvento parádésan kivitelezett rövidfilmje a 2017-es 12 órás sebringi futamról, de ezúton is pótoljuk ezt, másrészt egyből közre is adjuk, hogy ti is gyönyörködhessetek a képsorokban.

    A majdnem 5 perces Married To Machine nem autóversenyzőről, csapatról vagy egy szériáról szól, hanem az általában arctalan háttérmunkásokról, a szerelőkről. Ők ugyan nincsenek annyira reflektorfényben, mint az előbb felsoroltak, de nélkülük megállna az egész mutatvány.

    Bonvento filmjének a kedvéért a Stevenson Motorsports engedte beljebb a megszokottnál a kíváncsibb kamerákat, és mutatja meg a valósabb arcát az autósportnak.

  • Yvan Muller és Thed Björk Hyundai-jal indulnak az idei WTCR szezonban!

    Yvan Muller és Thed Björk Hyundai-jal indulnak az idei WTCR szezonban!

    Yvan Muller bejelentette, hogy visszatér, és 2018-ban a túraautó világkupán indul saját csapatával, az Yvan Muller Racinggel, valamint leigazolta a regnáló WTCC bajnokot, Thed Björköt is a csapattársának.

    A négyszeres WTCC bajnok létrehozta a saját szuper WTCR-es csapatát, melyben helyet kap a négyszeres skandináv túraautó bajnok Björk, valamint ő, és Hyundai i30 N TCR autókkal indulnak majd harcba, ahogy teszi azt egy másik csapatnál ugyanilyen technikával Michelisz Norbi és Gabriele Tarquini is. Björk gyakorlatilag kénytelen itt indulni, hiszen a Cyan Racing, ahol eddig versenyzett, a saját versenytechnikájával nem készült el a 2018-as évre.

    Muller 2016 végén visszavonult a profi autóversenyzéstől, miután második lett akkor a WTCC-ben, a Citroennel, akiknél hérom évig volt gyári versenyző.Tavaly már egy alkalomra visszaült a volán mögé, a Polestar Cyan Racing Volvo S60-asba, hogy ezzel is segítse Björk bajnoki címért folytatott harcát, de akkor a francia azt állította, hogy nem érintette meg újra nagyon a versenyzési vágy, és nincs kedve komolyan visszatérni. A 48 éves pilóta azonban átgondolta mindezt, és nem is kérdés hogy ő és Björk komoly favoritok a 2018-as WTCR bajnoki címre.

    Muller így nyilatkozott a visszatéréséről:
    „A célom már más, mint a múltban. A saját karrieremmel már végeztem, a fókuszom inkább már a csapaton van, illetve a fejlesztéseken, mint hogy kiemelkedő eredményeket érjek el. Örömmel tölt el, hogy Thedet is sikerült bevonnom, bízik bennem, és én is benne. Kétség sem férhet hozzá, hogy remek versenyző, tudom, mert tavaly az egész szezont vele töltöttem.”

    Björknek úgy nézett ki egy ideig, hogy hiába nyerte meg 2017-ben a túraautó világbajnokságot, partvonalon kívülre reked, mert a Polestar képtelen jelenleg autót indítani az új WTCR rendszerben, de így, hogy Muller csapatában privát Hyundai-jal versenyezhet, úgy néz ki, hogy a svéd pilótának újabb esélye lesz, egy világszinvinalú versenysorozat megnyerésére:
    „Izgatott vagyok, amiért visszatérhetek 2018-ban is, pláne Yvannal, hiszen tavaly remekül tudtunk együttműködni. Az, hogy versenyezhetek vele az új szabályok szerint igazán motivál és inspirál. Sok új dolgot kell megtanulnunk, és kemény lesz a verseny, de a célom mindig is az volt, hogy nyerjek.”

  • Monteiro és Guerrieri lesznek a Honda WTCR kiemelt versenyzői

    Monteiro és Guerrieri lesznek a Honda WTCR kiemelt versenyzői

    A Honda megerősítette, hogy Tiago Monteiro és Esteban Guerrieri folytatják a közös munkát a japán márkával, és az új túraautó világkupában egyikük a Boutsen Ginion Racing színeiben, másikuk a Münnich Motorsportnál indul majd.

    A Boutsen Ginion Racing már két hete elárulta, hogy 2018-ban rajthoz állnak a WTCR-ben, miután két évet eltöltöttek a TCR Benelux bajnokságban.

    A belga csapatnál fog versenyezni Tiago Monteiro az új WTCR-es Honda Civic FK8 Type R TCR-rel, a másik versenyző bejelentésére még várni kell.

    A Münnichnél tavaly Rob Huff versenyzett egy Citroën C-Elysée WTCC-vel, de visszatérnének egy három autós felálláshoz. Ide kerül az argentin sztár Esteban Guerrieri, aki tavaly a túraautó világbajnokságon három győzelmet szerzett. A német csapat legalább két Hondával indul, és már volt tapasztalatuk a korábbi generációs Civic FK2 Type R TCR-rel, hiszen indultak az European Touring Car Cup-ban is, és a TCR Germany-ben is a csapattulajdonos René Münnich vezényletével.

    Monteiro tavaly július óta nem versenyzett, szeptemberben meg hatalmas baleset érte Barcelonában, így azóta is egy lassú rehabilitációs folyamat teszi ki a napjainak nagy részét. A 41 éves pilóta akkor vezette a WTCC bajnokságát, most pedig a visszatérésére készül:
    „Örülök, hogy egy újabb évre a Honda Racing kötelékében maradhatok. 2012 óta, mióta elkezdtem dolgozni a Hondánál, azt érzem, hogy szezonról szezonra erősebb vagyok, tavaly pedig már nagyon jó helyzetben voltunk, hogy megnyerjük a bajnokságot a balesetem előtt. Az elmúlt hat hónap hihetetlen volt,
    de köszönhetően annak a mérhetetlen támogatásnak amit kaptam, most már a visszatérésemen dolgozhatok, hogy újra versenyautóba ülhessek. A Boutsen Ginion Racing egy erős csapat, akikkel nyertem már a TCR-ben, így már nagyon várom, hogy vezethessem az autót, és elkezdődjön a szezon.”

    Guerrieri negyedik lett a bajnokságban tavaly, sőt matematikailag még volt esélye a szezonzárón, pedig az évet a Campos privát Chevroletjével kezdte, majd Monteiro helyére ülhetett a gyári Hondába a japán futamtól kezdve:
    „A tavalyi év egy igazi áttörés volt nekem a túraautózás világában, így örömmel tölt el, hogy 2018-ban is Honda civicet hajthatok. A TCR a leggyorsabban növekvő túraautós kategória a világon, és nagyon izgatott vagyok, amiért ennek a programnak a részese lehetek. Voltak izgalmas versenyeim a Münnich autói ellen a WTCC-ben tavaly, és egyértelmű, hogy jól dolgoznak gyors autókkal, így optimista vagyok abban a tekintetben, hogy akár esélyesek lehetünk a bajnoki címre is.”