Kategória: Touring Car

  • Schumachernek nagyon idegen a sportautózás, de állítja, még mindig apja útját járja

    Schumachernek nagyon idegen a sportautózás, de állítja, még mindig apja útját járja

    Az Alpine egyszerre mutatta be az F1-re és a WEC-re épített új versenyautóját, Mick Schumacher pedig utóbbi program pióltájaként színre lépve beszélt arról, milyen kihívásokat tartogat számára a zárt karosszériás autó, na meg említést tett a Mercedes F1-es csapatánál jövőre megüresedő ülésről is, amire ő is pályázik.

    Miután az egymást követő második évre sem talált magának ülést a Forma-1-ben, a 24 éves Schumacher elfogadta az Alpine ajánlatát, akikkel idén a Hosszútávú Világbajnokság hypercar-kategóriájában debütál, az autó vezetésén a sorozatban nála jóval tapasztaltabb Matthieu Vaxivière-vel és Nicolas Lapierre-rel osztozva.

    Két legyet ütött egy csapásra, dupla autóbemutatót tartott az Alpine

    Bár a német ezzel a lépéssel eltávolodott az F1-től, ám rámutat: azt követően, hogy a Ferrari akadémiáját és a Mercedest is megjárta, az enstone-i csapattal ismét egy olyan állomásra érkezett, ahol apja, Michael Schumacher is megfordult karrierje során.

    „Apám itt versenyzett, és az első bajnoki címeit a Benettonnal és a Renault-motorral nyerte. Érdekes utat járok be, mert úgy tűnik, hogy mindenhol megfordulok az autósportban, ahol ő is járt” – idézi Schumachert a Racefans. Michael Schumacher egyébként szintén versenyzett sportautókkal, még F1-es debütálása előtt, 1990-ben és 1991-ben.

    A német új állása mellett idén is folytatja tartalékpilótai ténykedését a Mercedesnél, neve pedig az elmúlt héten amiatt forgott ismét sűrűn az F1-es hírekben, mert posztjából adódóan akár esélyes is lehet arra, hogy 2025-ben őt emelje fel a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton helyére a csapat.

    „Ahogy mindenki mást, úgy engem is sokkolt a hír. De mindenkinek azt kell tennie, amit helyesnek érez. Hogy a következő évek és hetek mit hoznak, az még számomra is rejtély, de izgatottan figyelem, hogy mi fog történni” – mondta Hamilton átigazolásáról.

    Mick Schumacher elmondta, miben jobb más F1-es pilótáknál

    Schumacher azt elismeri, hogy idén a WEC-ben temérdek újdonságot kell megtanulnia, a legnagyobb kihívásnak pedig azt érzi, hogy az LMGT3-as autókkal együtt 37 járművet felsorakoztató mezőnyben kell elnavigálnia.

    „Nem titok, hogy sohasem versenyeztem zárt karosszériás autókkal, és ekkora mezőnyben sem, s a legnagyobb kihívás számomra alighanem a forgalom kezelése lesz. Először nagyon klausztrofóbiás érzést keltett a pilótafülke, de gyorsan alkalmazkodtam. Az együlésesekhez viszonyítva nagyon nehéz is, de valahogy egy kicsit mégis az F2-es autóra emlékeztet az Alpine A424” – mondta a bemutatón.

    „Az F1-es hátterem révén ugyanakkor olyan ismeretekkel rendelkezek, amikkel más versenyzők nem, és biztos vagyok benne, hogy ezzel segíteni tudom a csapat fejlődését. Ugyanígy én is hasznot húzhatok más versenyzők eltérő nézőpontokjaiból.”

  • Két 24 órás autóverseny is lesz a hétvégén

    Két 24 órás autóverseny is lesz a hétvégén

    A Daytonai és a Dubai 24 órás versenyt is ezen a hétvégén rendezik. Utóbbit eredetileg már két hete megtartották volna, de halasztani kellett a szállítási problémák miatt. 

    Daytonai 24 órás verseny 

    • január 27. szombat: futam 19:40-

    A legendás versenyen idén a két Cadillac indul az élről. A mezőnyben 11 korábbi F1-es versenyző található, például Jenson Button, Felipe Massa, Romain Grosjean.

    Dubai 24 órás verseny

    56 autó áll rajthoz főleg GT3-as kategóriákban, láthatók lesznek többek között Porschék, Ferrarik, Audik, BMW-k, Mercedesek.

    Formula E

    • január 26. péntek: időmérő 13:20-
    • január 26. péntek: futam 18:00-, közvetítés: Eurosport 1
    • január 27. szombat: időmérő 13:20-
    • január 27. szombat: futam 18:00-, közvetítés: Eurosport 1

    A szezonnyitón Pascal Wehrlein diadalmaskodott a Porschével, a bajnokság második és harmadik versenyét este, Szaúd-Arábiában, Dirijahban rendezik.

    Így vinné be 2027-ben a kegyelemdöfést az F1-nek a Formula E

  • Kubica örök fájdalma, hogy nem lett Alonso csapattársa a Ferrarinál

    Kubica örök fájdalma, hogy nem lett Alonso csapattársa a Ferrarinál

    12 év késéssel idén megtörténik, amire Robert Kubicának már 2012-ben is szerződése volt: a lengyel pilóta végre a Ferrari színeiben versenyezhet. Igaz, nem az F1-ben, hanem a WEC-ben, ugyanakkor győzelemre képes technikája révén júniusban akár fel is kerülhet a neve az autósport történetének legdicsőbb lapjaira.

    Kubica azt követően, hogy néhány évet már lehúzott a Hosszútávú Világbajnokság LMP2-es kategóriájában, idénre a Ferraritól kapott ajánlatot arra, hogy lépjen fel velük a WEC élvonalában, a márka hypercarját vezetve. A lengyel természetesen nem mondott nemet az ajánlatra, és bár nem a gyári csapattal, hanem a privát AF Corse tagjaként, de a 2024-es szezonban a tavaly Le Mans-ban győztes Ferrari 499P-t fogja vezetni az orosz Robert Svarcman és a kínai Jifei Je oldalán. Az egyik nagy cél persze a Le Mans megnyerése, s bár Kubica nem érzi magát hátrányban amiatt, hogy nem a Ferrari gyári csapatánál vezet, a várhatóan 19 hypercart felsorakoztató mezőnyben aligha lesz egyszerű dolga.

    A ferraris szerződés némi gyógyír Kubica számára, ugyanis már nem titok, hogy az F1-ben is csatlakozott volna a maranellói alakulathoz a 2012-es szezonra – erről már előszerződést is kötöttek a felek –, ám a 2011 februárjában történt ralibalesete minden tervet áthúzott.

    Kubica: Azt kívántam, bárcsak nem lenne meg a karom

    „A hypercar, noha egy csúcskategória, azért mégsem az F1. Mindazonáltal azt hiszem, a Ferrarit képviselni többet jelent, mint egy másik márkát. Már a múltban is rájuk szegeztem a tekintetem, ugyanis F1-es versenyzőként két célom volt: világbajnoki címet szerezni és felvenni a vörös overallt. Végül egyik sem történt meg, mert az életnek másmilyen tervei voltak velem. És bevallom, hogy ez máig tartó sebet jelent számomra” – idézi a La Gazzetta dello Sport Kubicát, aki, ha kicsit máshogy alakul a történelem, Fernando Alonso csapattársa lett volna a 2012-ben a bajnoki címért harcoló Ferrarinál.

    „Mindig tiszteltem Fernandót, ez a tisztelet pedig kölcsönös is volt, amikor az F1-ben versenyeztünk. Nem lett volna könnyű legyőzni őt, de szerettem volna átélni ezt a kihívást. Sok mindenről hasonlóan gondolkodunk, és előnyt jelentett volna a csapat számára, ha két olyan versenyzője van, akik jól kijönnek egymással. Ennek a forgatókönyvnek kellett volna megvalósulnia, de aztán jött a baleset. De most is ugyanolyan boldog vagyok, mint amikor annak idején aláírtam a Ferrarihoz.”

    Kubica ugyan hosszú rehabilitáció után, már nem százszázalékos jobb karja ellenére is visszaküzdötte magát az F1-be, egy szezont lehúzott 2019-ben a sereghajtó Williamsnél, majd az Alfa Romeónál még volt két versenye beugróként 2021-ben – végül azonban másodjára sem tudott úgy búcsúzni a királykategóriától, ahogy szeretett volna.

    „Váratlanul érkezett a lezárás. Amikor vezethettem az Alfa Romeót 2022-ben az Abu-dzabi Nagydíj szabadedzésén, nem sejtettem, hogy az lesz az utolsó alkalom. De az Orlen, akik most a WEC-be is követtek engem, végül nem tudott megállapodni a Sauberrel. Én pedig csak úgy akartam az F1-ben maradni, ha vezethetem is az autót, még ha csak teszteken is – abból, hogy csak egy bábu legyek a paddockban, nem kértem. De elégedett vagyok a jelenlegi helyzetemmel. 39 évesen még mindig hajt a szenvedély, és esélyes, hogy ez még jó pár évig kitart” – bizakodott a lengyel.

    Button eldobta az agyát: a Hypercar még az F1-es autónál is fejlettebb

  • Mick Schumacher mercedeses riválisának csak egy kevésbé ismert bajnokságban jutott hely

    Mick Schumacher mercedeses riválisának csak egy kevésbé ismert bajnokságban jutott hely

    A dán Frederik Vesti 2024-ben a European Le Mans Series (ELMS) bajnokságban fog vezetni, ahol 4 órás futamokat rendeznek.

    Vesti a Cool Racing csapatában, Ferdinand Habsburg és Alex Garcia csapattársaként indul egy autóban az LMP2-es kategóriában, a bajnokság legmagasabb szintű géposztályában. A sorozat azonban kevésbé ismert, mint “nagytestvére”, a WEC világbajnokság, ahol többek között Mick Schumacher is teljes szezont fut az Alpine csapatánál. A Mercedes lehetővé tette neki ezt, de természetesen ha úgy adódna, hogy Lewis Hamiltont vagy George Russell kellene helyettesítenie, az F1-es istálló élvez elsőbbséget.

    Utóbbi két pilótán kívül a Mercedes kötelékében jelenleg ők ketten számíthatnak arra, hogy a közeljövőben esetleg F1-es futamon induljanak az Ezüstnyilakkal vagy más istálló színeiben, akár a visszavonuláshoz közeledő Hamilton utódjaként.

    Vesti tavaly már részt vett F1-es nagydíjak edzésein, mert ahogy várható volt, a Mercedes neki biztosított vezetési lehetőséget a fiatalok számára előírt évi két kötelező alkalom mindegyikén. Ő ugyanakkor nem kíván sokáig az ELMS-ben indulni.

    „A célom az, hogy az F1-ben vezessek 2025-ben. Keményen dolgozom, hogy ez megtörténjen” – nyilatkozta a dán B.T.-nek. Erre a Williamsnél lehet a legjobb esélye, hiszen Logan Sargeant már jövőre is csak a vártnál nehezebben kapott szerződést, miközben az istálló szoros kapcsolatot ápol a Mercedesszel, a csapatfőnök James Vowles is onnan érkezett. Emlékezhetünk, hogy néhány éve George Russell is itt bontogatta a szárnyait, mielőtt felkészült egy élvonalbeli autó vezetésére.

    Az ELMS szezonja hat versenyből áll idén, Barcelona, Paul Ricard, Imola, Spa, Mugello és Portimao pályáján csap össze a mezőny. A bajnokságban főleg kevésbé ismert versenyzők indulnak, az előző kiírásból F1-es háttérrel Juan Pablo Montoya Paul di Resta, ifjabb Nelson Piquet, Gianmaria Bruni, Neel Jani, vagy a korábban a Red Bull által is támogatott GP3-as bajnok, Alex Lynn neve csenghet ismerősen. Az F2-ben tavaly Vestit legyőző Théo Pourchaire a japán Super Formula sorozatban fog versenyezni 2024-ben. 

    Vesti mindent megpróbált, de nem tudta elvenni Pourchaire-től a bajnoki címet

  • Michelisz előkelő helyen végzett az elismert külföldi lap rangsorában

    Michelisz előkelő helyen végzett az elismert külföldi lap rangsorában

    A TouringCarTimes közzétette az éves rangsorát a túraautó-bajnokságokban versenyző pilótákról, amelyen Michelisz Norbert elé csak két bajnokot helyeztek.

    A TCR World Tour 2023-as kiírását megnyerő magyar versenyző 2019 után másodszor lett bajnok a legrangosabb nemzetközi túraautó-sorozatban (akkor WTCR-nek hívták), amelyet 2024-től bevonnak az FIA égisze alá.

    A szakoldal szubjektív listáján Michelisz ezzel az előkelő 3. helyen végzett a különféle túraautós bajnokságokban versenyző pilóták rangsorában, csak az ausztrál Supercars és a brit BTCC bajnokai, Brodie Kostecki és Ash Sutton előzték meg.

    A szezonbeli teljesítményéről azt írták, a jó kezdés után nehezebb időszakot élt át, de az idény végén ésszel vezetett és a következetes teljesítménnyel verekedte vessze vissza magát az élre. Az értékelésben kiemelték, hogy a legyőzött Yann Ehrlachert három csapattárs is segítette, míg őt csak egy.

    Michelisz Norbert 2017-ben szerezte a legjobb eredményét a szakportál éves értékelésében, akkor az 1. helyen végzett.

  • Button eldobta az agyát: a Hypercar még az F1-es autónál is fejlettebb

    Button eldobta az agyát: a Hypercar még az F1-es autónál is fejlettebb

    Öt év után először fog egy teljes szezonon át versenyezni Jenson Button azáltal, hogy a Hosszútávú Világbajnokság csúcskategóriájában leszerződött a Hertz Jotával. Az F1-es világbajnokot lenyűgözte, mennyire okosak és fejlettek az autók a WEC-ben.

    Button legutóbb 2019-ben a japán Super GT-ben töltött egy teljes szezont versenyzéssel, azóta pedig a legkülönfélébb szakágakba kóstolt bele: ralikrosszozott, rajthoz állt néhány NASCAR-futamon, saját csapata autóját vezette az Extreme E-ben, vendégszerepelt a brit GT-ben, tavaly pedig ott volt Le Mans-ban az 56-os garázs innovatív koncepciójával, a Hendricks Motorsport átalakított NASCAR-autójával.

    A jövő héten 44. életévét betöltő brit azonban elmondása szerint még érezte magában a vágyat ahhoz, hogy egy hosszabb projektbe is belevágjon, így idén a WEC mind a nyolc állomásán ott lesz, s a Hertz Jota Porschéját fogja vezetni a Hypercar-kategóriában Philip Hanson és Oliver Rasmussen társaként.

    Button
    Fotó: Hertz Team Jota

    „Sok különböző dolgot kipróbáltam, de végig azt éreztem, hogy alkalmi versenyekkel sehol nem tudom maximalizálni a lehetőségeimet. És magamból sem hozom ki a legjobbat ilyen módon. Emiatt akartam bevállalni egy teljes szezont, hogy meglássam, mit tudunk elérni a WEC-ben idén” – idézi Buttont a Speedcafe.

    A 2009-es F1-es világbajnok 306 futamot töltött el az autóversenyzés csúcskategóriájában, ám azt követően, hogy tavaly a Road Atlantán rendezett Petit Le Mans-on már versenykörülmények között is kipróbálta a Porsche 963-s modelljét, kicsit átfogalmazta magában, mi is képviseli jelenleg a technikai fejlettség legmagasabb szintjét az autósportban.

    „Egy F1-es autó az aerodinamika csúcsát képviseli. De technikailag mégsem annyira előrehaladott, mint egy Hypercar. A mi LMDh autónknak egy 38 oldalas kézikönyve van csak ahhoz, hogy mit lehet csinálni a kormánnyal! Rengeteg kapcsolóval rendelkezik, és számos különbözővel meg lehet oldani ugyanazt a problémát” – fogalmazott a brit.

    „Egy versenyzőnek rengeteg tanulnivalót ad. Persze vezetni ezt is ugyanúgy kell, de sokkal több minden áll rendelkezésünkre az autó beállításait illetően. Egyszerűen elszáll az agyunk ettől a rengeteg opciótól, és jó sok idő kell, mire hozzászokunk.”

    „Szinte 20 kapcsolóval lehet reagálni ugyanarra a helyzetre, de mindegyikkel egy kicsit másmilyen megközelítésben. Ezek az autók nagyon okosak, és miközben vezetünk, ők maguk is tanulnak. Elég kijelölni az adatok egy bizonyos szegmensét, ha változtatni akarunk valamit, és az autó magától megváltoztatja anélkül, hogy bármihez is hozzányúlnánk. Nagyon okos, de egyúttal nagyon komplex ez a rendszer. Mindez pedig újfajta autóversenyzőt is igényel. Szükség van a vezetési képességekre, de emellett mérnöki szempontból is értenünk kell, hogy mit csinálunk.”

    Az év talán legőrültebb projektje: fejjel lefelé akar vezetni egy versenyautót

    A WEC Hypercar-kategóriája idén még több kihívóval bővül, hiszen a Toyota, a Ferrari, a Cadillac, a Porsche és a Peugeot mellé a BMW, a Lamborghini, az Isotta Fraschini és az Alpine is beszáll, a Le Mans-i 24 óráson pedig várhatóan 19 autó is rajthoz áll majd a csúcskategóriában.

  • Kubica: Azt kívántam, bárcsak nem lenne meg a karom

    Kubica: Azt kívántam, bárcsak nem lenne meg a karom

    Megrázó vallomást tett sérülése utáni mentális állapotáról Robert Kubica, akinek versenyzői karrierjét egy súlyos ralibaleset törte ketté. A lengyelnek hosszú évek során sikerült fizikálisan és lelkileg is újra felépítenie magát, idén pedig már bajnoki címet szerzett is a WEC-ben.

    Már majdnem 13 éve, hogy 2011 februárjában Kubica jobb karja súlyosan roncsolódott egy olaszországi ralin, miután egy szalagkorlát átszúrta az autóját. Az akkor az F1-ben csúcskorszakát élő, és a Ferrari által is kiszemelt lengyelnek nemcsak versenyzői jövője került veszélybe, egy ideig az sem volt biztos, hogy az orvosok meg tudják menteni sérült karját.

    Kubica két éven át távol maradt a versenypályáktól, majd miután karja valamelyest rendbe jött, ralizással, az ERC-vel és a WRC-vel rázódott vissza korábbi életéhez. Az odáig vezető időszak azonban elképzelhetetlen küzdelmekkel járt számára – erről most egy lengyel lapnak beszélt, amit a PlanetF1 idéz.

    „Volt egy különösen nehéz, számomra szinte felfoghatatlan periódus, amiről még nem sokan tudnak. Voltak pillanatok, amikor az agyam nem tudta elfogadni a testemet. Felébredtem éjszakánként, és azt éreztem, hogy a jobb karom nem tartozik hozzám. Mintha nem az enyém lenne.”

    „Elismerem, hogy még ma is nehéz erről beszélnem. Voltak időszakok, amikor azt kívántam, bárcsak ne lenne meg az a jobb oldali testrészem. Ezek nagyon csúnya gondolatok voltak, de gyakran előjöttek a rehabilitációs időszak alatt” – avatta be a nyilvánosságot akkori érzéseibe Kubica.

    A Schumacherről szóló sorozatban Hamilton és Alonso is megszólal

    A most 39 éves pilóta ugyan alighanem a legjobb éveit veszítette el a baleset miatt, ám sikerült visszaküzdenie magát az F1-ig, ahol 2019-re leszerződtette a Williams, noha a csapat akkori formája miatt az évet a mezőny végén kellett töltenie. Két évvel később két futamon még rajthoz állhatott az Alfa Romeóval, egy ideje azonban már a Hosszútávú Világbajnokság LMP2-es kategóriájának állandó tagja, s idén meg is nyerte ott a bajnoki címet a WRT csapattal.

    39 évesen Kubica jól tudja, hogy azokat a sikereket már nem fogja tudni elérni, amikre a Forma-1-ben predesztinálva volt, az élet más területein azonban fontos dolgokra ébresztette rá a balesete.

    „Sok minden múlik azon, hogy éppen milyen a szélirány. Amikor jól mennek a dolgok és felfelé ívelő pályán vagyunk, hirtelen rengeteg barát és ismerős vesz körül. De aztán amikor nem alakulnak jól a dolgok, hirtelen eltűnnek” – mondta.

    „Az életem komoly teszt elé állította a barátságokat. Drasztikus változás történt a barátaim és a hozzám közel álló emberek számát tekintve a balesetem előtt és után. Ez pedig jó élettapasztalat volt.”

    Kubica 2024-ben is a WEC-ben folytatja, ám magasabb szintre lép, hiszen immár a hypercar-kategóriában fog rajthoz állni, miután leszerződtette őt a Ferrari, így az idén Le Mans-t nyerő Ferrari 499P modellt vezetheti majd. Csapattársainak kiléte még nem ismert.

    Kubica a Formula E-ről: „Olyan, mintha egy guminővel közösülnék”

  • Losonczy Leventét beválasztotta egy olasz csapat a versenyzőképző programjába

    Losonczy Leventét beválasztotta egy olasz csapat a versenyzőképző programjába

    A Hungarian Motorsport Academy által támogatott Losonczy Levente bekerült az olasz JAS Motorsport versenyzőképző programjába.

    A magyar pilótát az argentin Ignacio Montenegróval együtt jelentették be, ők ketten az elsők a programban. A Hungarian Motorsport Academy által támogatott tehetség 2023-ban a TCR olaszországi bajnokságában vett részt, amelyben a 25 éven aluli pilóták között a 3. helyezést érte el. A jelenleg 20 éves versenyző a spái állomástól kezdve a TCR Europe küzdelmeiben is, melyet az összetett értékelés 11. helyén zárt.

    2024-ben ugyanezekben a versenysorozatokban fog rajthoz állni egy Honda Civic Type R típusú autóval, az ALM Motorsport színeiben.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozom a JAS Motorsport Versenyzőfejlesztő Programjába, és hogy az elismert ALM Motorsport csapatával lesz versenyprogramom. Ez lehetőséget ad számomra, hogy sokat tanuljak arról, miképp válhatok profi autóversenyzővé, hogy kiismerjem az autót, a csapatmunkát és a felkészülést. Igyekszek minél többet kihasználni a lehetőségből. Nagyon hálás vagyok érte, alig várom, hogy először vezessem a Hondát” – mondta Losonczy Levente.

    A magyar versenyző egyik mentora a korábbi F1-es pilóta, a túraautózásban is szép sikereket elérő Gianni Morbidelli.

    Losonczy Levente a 3. helyen zárt a TCR Italy-sorozat 25 éven aluli versenyzők értékelésében

  • Rossz híreket is kaptunk, amikor kiderült, mikor és hol rendezik Michelisz Norbert 2024-es versenyeit

    Rossz híreket is kaptunk, amikor kiderült, mikor és hol rendezik Michelisz Norbert 2024-es versenyeit

    Mutatjuk a TCR World Tour 2024-es bajnoki menetrendjét, amelyben Michelisz Norbert 2024-ben címvédőként áll rajthoz.

    A sorozat számára emellett friss fejlemény, hogy az FIA felvette az általa felügyelt versenysorozatok közé. A szövetség részéről a túraautós bizottság elnöke, Alan Gow azt mondta, a sorozat műszaki szabályrendszere bizonyított, ezért vállalták fel a támogatását. A megállapodás három évre szól.

    A hivatalosan Kumho FIA TCR World Tour nevű bajnokságnak 2024-ben kilenc állomása lesz, és ahogy belebegtették, ebből csak egy lesz Európában (a szezonnyitó az olaszországi Vallelungában), így Michelisz Norbertnek jövőre sajnos nem lehet Magyarországon, a Hungaroringen szurkolni ebben a sorozatban.

    Cserébe visszatér Marrakesh, és új helyszínt láthatunk Mid-Ohio és Zhuzhou révén.

    A TCR World Tour 2024-es versenynaptára

    • április 19-21. Vallelunga (Olaszország)
    • május 3-4. Marrakesh (Marokkó)
    • június 7-8. Mid-Ohio (Egyesült Államok)
    • július 19-21. később jelentik be (Brazília)
    • augusztus 2-4. El Pinar (Uruguay)
    • szeptember 20-22. Zhuzhou (Kína)
    • november 1-2. Sydney (Ausztrália)
    • november 7-9. Bathurst (Ausztrália)
    • november 14-17. Makaó

    Michelisz Norbert összehasonlította 2019-es és 2023-as bajnoki címét

  • Ebben a sorozatban tér vissza a versenyzéshez a korábbi F1-es világbajnok

    Ebben a sorozatban tér vissza a versenyzéshez a korábbi F1-es világbajnok

    Hivatalossá vált, hogy egy Forma-1-es világbajnok is jelen lesz a WEC soron következő évadában. Egészen pontosan Jenson Buttonről van szó, aki a JOTA Porsche csapatának tagja lesz.

    2009 világbajnoka már a következő hónapban rajthoz fog állni a Daytona-i 24 órás versenyen, ami az első komolyabb versenye lesz az idei Le Man-i 24 órás futam óta. Button a Hendrick Motosports all star triójának az egyik tagja volt a hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnson és Mike Rockenfeller mellett.

    Rossi a BMW-nél, Kubica a Ferrarinál – íme a WEC 2024-es mezőnye

    Az IMSA utána azonban már legközelebb csak a WEC szezonnyitóján, Katarban áll majd rajthoz márciusban. A JOTA-nál akár egy igazi F1-es trió is összeállhatott volna, mivel Button mellett Sebastian Vettellel és Robert Kubicával is tárgyaltak a csapat képviselői. A négyszeres világbajnokkal azonban megakadtak a tárgyalások, amíg a lengyel pedig a Ferrari AF Corse-nál kötött ki.

    Emiatt Button csapattársai a brit Phil Hanson és Oliver Rasmussen lesznek, ők hárman vezethetik majd a 38-as rajtszámú Porschét, amit a hiperautó kategóriában lesz érdekelt. A ex-F1-es brit pilóta nagyon örül annak, hogy ilyen tapasztalt csapattársai vannak, és szerinte a csapatjátékot nem is kamatoztathaná jobb helyen, mint a Hertz Team Jotánál.

    A Jota másik autójában a már eddig is ott versenyző, szintén Forma-1-et is megjárt Will Stevens mellett két új igazlás, az IndyCarból érkező Callum Ilott, illetve Norman Nato kapott helyet.

    Még a sorozat elnöke, Frederic Lequien is külön köszönetet mondott Buttonnek, mert szerinte a brit jelenléte egy áldás a WEC számára.