Kategória: Touring Car

  • A SEAT megmutatja, hogy nézne ki az ő e-túraautójuk!

    A SEAT megmutatja, hogy nézne ki az ő e-túraautójuk!

    A SEAT Sport nyilvánosságra hozta az első teljesen elektromos hajtású túraautójának a képét, amit nemes egyszerűséggel Cupra e-Racernek hívnak. Az autót már kifejezetten egy elektromos TCR (E TCR) koncepció alapján építették, és először a genfi autószalonon lesz látható, jövő kedden.

    Egyelőre a SEAT nem árult el további részleteket és specifikációkat az autóval kapcsolatban, így nem ismert a teljesítménye sem, de elviekben Genfben már minden tudható lesz.

  • A TCR promótere bemutatja az E TCR formátumot!

    A TCR promótere bemutatja az E TCR formátumot!

    A WSC Ltd. nyilvánosságra hozta, hogy meg kívánják alapozni az elektromos hajtású túraautó túraautók szériáját is, amit nemes egyszerűséggel csak E TCR-nek neveznek majd. Rögtön az első modell már kész is van, a SEAT mutatja azt majd be a jövő héten, CUPRA néven.

    Annak idején 2013-ban a SEAT León Cup Racer bemutatása után létrejött az egyik legsikeresebb túraautós formátum az elmúlt években, és újra a spanyolok azok, akik meglepnének mindenkit a CUPRA e-Racer modellel, amit a jövő héten lepleznek le a Genfi Autószalonon.  Az autót már az E TCR technikai szabályzata alapján építették.

    A WSC Technology a teljes szezonban tervezi promótálni majd az új szériát, és további információk látnak majd napvilágot a jövő héten.

  • Technikai változások a DTM-ben

    Technikai változások a DTM-ben

    A DTM új aerodinamikai szabályokat vezet be már az idei szezontól kezdve, amiknek célja a leszorítóerő drasztikus csökkentése.

    Noha a 2017-es szezont érintő szabályváltozások is az aerodominancia visszanyesését célozták meg, sokan (többek között Timo Glock) úgy vélték, ennél sokkal többet is lehetne tenni a leszorítóerő korlátozására. Ennek megfelelően a DTM 2018-ban ismét egyszerűsít az autók aerodinamikáján, ahogyan azt a BMW által bemutatott képek illusztrálják: hogy csak egy példát ragadjunk ki, az orr-rész kis terelőlapkáinak száma és mérete egyaránt csökken, az oldalsó terelőelem pedig teljesen eltűnik. Az előzetes kalkulációk szerint a változtatások nyomán a leszorítóerő „mintegy harmadával” kevesebb lesz.

    Az új szabályok nemcsak az aerodinamikát érintik. A minimális súlyhatárt 10 kg-mal, 1115 kg-ra csökkentették, míg a gyártónként felhasználható motorok számát hétről nyolcra emelték. A tavaly bevezetett „indys” (vagyis kétoszlopos) újraindítás procedúráján is pontosítottak, ezentúl a safety car távozását követően „kizárólag” a versenyben vezető pilóta „diktálja a tempót”. Tovább szigorítottak a versenyközbeni csapatkommunikáción is: mivel a 2017-es kommunikációs korlátozások ellenére is számos csapatutasításos mizériának lehettünk szemtanúi, 2018-tól a csapatok már csak közelgő boxkiállás és vészhelyzetek esetén használhatják a boxutcai értesítőtáblákat.

    BMW, DTM
    Fotó: BMW AG
    BMW, DTM
    Fotó: BMW AG
    BMW, DTM
    Fotó: BMW AG

     

     

  • John Filippi lesz a Campos Cupra TCR egyik versenyzője

    John Filippi lesz a Campos Cupra TCR egyik versenyzője

    A 23 éves korzikai John Filippi már az ötödik évét tölti majd a túraautózás legmagasabb kategóriájában, és visszatér a Campos Racinghez, miután egy évet volt a Sébastien Loeb Racingnél. Ő az első versenyző is, akit bejelentett a SEAT, jobban mondva már Cupra, és ő az, aki már biztosan indul a márkával a 2018-as WTCR bajnokságban.

    Filippi legjobb eredménye két negyedik hely volt tavaly a Citroen C-Elysée WTCC-vel, idén pedig a legújabb Cupra TCR-t hajthatja majd, amit a Campos Racing készít majd fel, akikkel már versenyzett a WTCC-ben 2014-16 között. Így nyilatkozott a pilóta:
    „Igazán boldog vagyok, hogy aláírhattam a Campos Racinghez. Már 2017 év végén megkerestek, és ők igazán tudják, hogy miképp kell egy biztos és ígéretes projektbe kezdeni. Várom már, hogy megtehessek pár kört az autóval. Az, hogy 2018-ban ebben a bajnokságban indulok, egyike lesz a legnagyobb kihívásoknak a karrieremben, és egy logikus lépés is.”

  • A WEC főnöke szerint Alonso „tökéletes” lesz idén

    A WEC főnöke szerint Alonso „tökéletes” lesz idén

    Az FIA WEC vezérigazgatója, Gerard Neveu elmondta, nincs kétsége afelől, hogy Fernando Alonso tökéletes lesz 2018-ban.

    A spanyol versenyző idén a Forma-1 mellett a WEC szezont is teljesíti a Toyota színeiben. A WEC versenynaptárán pedig még módosítottak is annak érdekében hogy Alonso számára ne legyen ütközés a versenyek között.

    „Alonso a legjobb versenyző a világon.” – mondta Neveu a motorsport.tv-nek. „Ő egy szuper versenyző.”

    Azt azonban tagadta, hogy a szériának csak arra kellene a spanyol versenyző, hogy jót tegyen annak hírnevének.

    „Nem is azért jön, hogy szupersztár legyen, ő már az. Nincs szüksége a WEC-re ahhoz, hogy még inkább szupersztár legyen.”

    „Az elmúlt évtized egyik legjobb versenyzője, ez nem kétségbe vonató. És remélhetőleg a következő évtizedé is.”

    Alonso fő WEC-es motivációja persze a Triple Crown, mely elismeréshez Monacói Nagydíjas győzelme mellé még szüksége van egy Indy 500 és egy Le Mans-i 24 óráson szerzett győzelemre is. Ez a hármas eddig csak Graham Hillnek sikerült.

    „A Triple Crownra hajt, mert ez egy különleges eredmény.” – mondta Neveu. „Olyasmi, ami csak egy versenyzőnek sikerült eddig, évekkel ezelőtt.”

    „Fernando azért van itt, mert tetszik neki az elképzelés, hogy másfajta autóval csatázzon a pályán.”

    „Tetszik neki az ötlet, hogy a nagy kihívást jelentő Triple Crownért küzdjön. Tetszik neki az ötlet, pusztán azért, mert, ez a fickó egy versenyző.”

    „Tudja, hogy nehéz lesz, és össze sem lehet hasonlítani a Forma-1-gyel. Itt nagy a forgalom, különbözőek az autók, más a sebességük. Meg kell osztani az autót más versenyzőkkel, így ez persze teljesen más. De én biztos vagyok benne, hogy tökéletesen megoldja majd, mert ő egy óriási bajnok.”

    „Különlegesen értékes a WEC mezőnye, hiszen más fantasztikus versenyzők is vannak itt. Lotterer, Buemi, Senna, Jani, hosszú a lista. Jó lehetőség Alonso számára belekerülni ebbe a mixbe.”

  • Hülkenberg: Hatalmas kihívás elé néz Alonso

    Hülkenberg: Hatalmas kihívás elé néz Alonso

    Nico Hülkenberg, a 2015-ös Le Mans-i 24 órás verseny győztese úgy véli, Fernando Alonso nem kis fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, hogy 2018-ban a Forma-1 mellett a World Endurance Bajnokságban is teljes szezont fut.

    A kétszeres Forma-1 világbajnok nem titkolt vágya, hogy megszerezze a mesterhármast, azaz F1-es bajnoki címe mellé Indy500-at és Le Mans-i 24 órást nyerjen.

    Alonso tavaly már próbálkozott a skalp begyűjtésével, még a Forma-1-es Monacói Nagydíjat is kihagyta azért, hogy az Indy500-on indulhasson. A spanyol pazar versenyzést mutatott be, meg is választották a verseny legjobb újoncának, ám a Honda motor Amerikában is cserben hagyta, és az erőforrás hibája miatt feladni kényszerült a futamot.

    2018-ban Le Mans-t veszi célba, sőt, teljes szezont teljesít a WEC-ben.

    „Én inkább egy dologra összpontosítok, persze Fernando más helyzetben van. Többszörös világbajnok és új kihívásokra vágyik. Talán mások a prioritásai, nem tudom” – mondta Nico Hülkenberg, a Renault 30 éves német versenyzője. „Fernando számára más lesz a WEC, hiszen az egész szezonban ott lesz, míg én két eseményen és tesztelésen vettem részt, mindezt hat hónap alatt. Azonban ez is eléggé megterhelő volt és sok plusz utazást jelentett. Úgy gondolom elég nagy kihívást vállalt.”

  • A BMW is kiosztotta a rajtszámait a pilótáinak

    A BMW is kiosztotta a rajtszámait a pilótáinak

    A Team RMG változatlan felállással indul neki a szezonnak, így marad Marco Wittmann, Augusto Farfus és Timo Glock is náluk. Ez a BMW-s trió nem változtat a rajtszámaim sem, tehát marad a 11, 15 és a 16 is.

    A bajorok két újonca a Team RBM-nél versenyezhet majd, a 2012-es bajnok Bruno Spengler mellett, aki megtartja jól megszokott 7-es rajtszámát az M4 DTM-en. Eng a 25-öst választotta a DTM-es debütálásához, ami a bajoroknak egy fontos szám, hiszen a Team RLL’s M6 GTLM és az M8 GTE az IMSA-ban is ezzel a számmal megy, de ezzel nyertek 2010-ben a 24 órás versenyen a Nürburgringen is, az M3 GT2-vel.

    Eng ennyivel fejezte ki az örömét:
    „Ez egy különleges pillanat nekem, hogy egy ikonikus szám lesz a M4 DTM autómon. Büszkén viselem majd a 25-öst.”

    Eriksson ezzel szemben a saját karrierjének a kezdeti számát választotta:
    „A gokartos időkben használtam a 47-est, és ezzel lettem svéd gokartbajnok. Ezért is választottam újra ezt a számot.”

    2018-as BMW versenyzői párosítás és rajtszámok
    BMW Team RMG
    #11 Marco Wittmann
    #15 Augusto Farfus
    #16 Timo Glock

    BMW Team RBM
    #7 Bruno Spengler
    #25 Philipp Eng
    #47 Joel Eriksson

  • Az Audi megerősíti pilóta párosait, René Rast nem 1-es rajtszámmal indul

    Az Audi megerősíti pilóta párosait, René Rast nem 1-es rajtszámmal indul

    Az Audi megerősítette a 2018-as DTM szezonra felálló pilóta párosait. A jelenlegi bajnok René Rast pedig kérte, hogy most is a 33-as rajtszámával indulhasson az 1-es helyett, a tavaly, Marco Wittmann által bevezetett hagyományt követve.

    A csapatok párosításai a 2017-es évhez képest változatlanok, az újonc Robin Frijns pedig egyenesen Mattias Ekström helyére érkezik az Team Abt-hez, ahol a debütáló szezonjában a 4-es rajtszámmal vesz részt a bajnokságban, az 51-es számmal induló Nico Müller párjaként az RS 5-el.

    Loic Duval és Mike Rockenfeller ismét az Team Phoenix-ben foglalnak helyet a 77-es és a 99-es autókban, míg a tavalyi bajnokságban élen állók közül René Rast és Jamie Green versenyeznek az Team Rosberg-nél.

    „Kétségtelen, hogy a mottó, mi szerint „győztes csapaton ne változtass” nem új keletű” – mondta Dieter Gass, az márka motorsport vezetője.

    „Amikor mindhárom DTM bajnoki címet elértük (konstruktőr -, csapat – és egyéni – a szerk.), és az év végi összesítésben az első négy helyet a mi pilótáink foglalják el, akkor nincs okunk mindent megváltoztatni. Ezért az újoncunk, Robin Frijns veszi át Mattias Ekström helyét az Abt-nél. A Phoenix és a Rosberg két másik pilóta párosítása változatlan marad. Meg vagyok győződve arról, hogy mindent megtettünk és tökéletesen felkészültünk a cím megvédésére.”

    Az Audi 2018-as versenyzőpárosai:
    Audi Sport Team Abt
    4 Robin Frijns
    51 Nico Müller

    Audi Sport Team Phoenix
    77 Loic Duval
    99 Mike Rockenfeller

    Audi Sport Team Rosberg
    33 René Rast
    53 Jamie Green

  • Mindenki megnyugodhat: a WTCR marad a szabadon fogható M4 Sporton!

    Mindenki megnyugodhat: a WTCR marad a szabadon fogható M4 Sporton!

    Az MTVA ingyenesen és szabadon fogható sportcsatornája az M4, a tervek szerint a 30 tervezett WTCR versenyt élőben adná 2018-ban, sőt év végén majd egy összefoglalót is.

    Michelisz Norbert harcban lesz majd a bajnoki címért a BRC Racing Hyundai versenyautójával, ami egy kulcselem volt abban, hogy legyen WTCR közvetítés az M4 Sporton, és a 33 éves pilóta is szeretné azt, hogy a rajongói élőben követhessék az akcióit a tévén keresztül:
    „Az MTVA és azon belül is az M4 Sport nagy támogatói a túraautózás világának, és igazi megtiszteltetés az, hogy tervezik adni az összes WTCR futamot élőben 2018-ban. Az új szabályok és a kibővült mezőny miatt rengeteg korábbi bajnok lesz a WTCR első szezonjában, így ez igazán ígéretes. Remek, hogy a magyar motorsport rajongók ezrei követhetik majd körről-körre élőben a versenyeket.”

    François Ribeiro, a WTCR promótere és vezetője az Eurosport Eventsnek, így nyilatkozott: „Amit Norbi művel a kormány mögött, és a sikerei a pályán nemzeti hőssé tették, az MTVA-nak pedig a túraautó világbajnokság közvetítése pedig segített abban, hogy nagyon magas színvonalúra emelkedjen a közvetítés minősége. Ennek is köszönhető az évenkénti verseny a Hungaroringen, ami mindig megtelt főtribün előtt zajlik. Mindig azt láttuk, – sőt, inkább hallottuk, hogy talán a legjobb hangulatot teremtik a magyar rajongók itt, így örülök annak, hogy a rajongók elhivatottsága is jutalmazásra kerül azzal, hogy amikor Norbi épp nem otthon versenyez, akkor is követni tudják majd, hogy miképp fejlődik, és mi történik vele.”

    Vaszily Miklós, az MTVA/M4 Sport vezérigazgatója hozzátette: „Örömmel folytatjuk a közös munkát a WTCR promóterével, ami most a top túraautós széria. Michelisz Norbert egyike a legnépszerűbb sportolóknak Magyarországon, több ezer néző követte a versenyeit az M4 Sporton a múltban, így a WTCR nagyon fontos eleme a motorsportos portfóliónknak, és minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy mindhárom versenyt leadhassuk majd a versenyhétvégéken. Reméljük, hogy a közönség is élvezni fogja az akció-dús versenyeket ebben a szezonban.”

    A WTCR első szezonja Marrákesben, Marokkóban kezdődik majd április 7-8-án, majd a magyar WTCR hétvége következik a Hungaroringen Budapest mellett április 27-29-én.

  • A M1RA is Hyundaira vált a Hondáról!

    A M1RA is Hyundaira vált a Hondáról!

    A csapat tavaly két autóval indult, és Roberto Colciago valamint a magyar Tassi Attila hajtották a M1RA Hondáit. Attila még az utolsó fordulóban is harcban állt a TCR International Series bajnoki címéért, de végül második lett a Team WRT pilótája, Jean-Karl Vernay mögött.

    A magyar csapat ugyanakkor vált: a JAS Motorsport Honda Civic autói helyett a jövőben a Hyundai Motorsport építette i30 N TCR autókkal indulnak, ugyanazzal, amivel a csapattulajdonos Michelisz Norbert is versenyez 2018-ban majd a túraautó világkupában, a BRC Racinggel. Az istálló ugyanakkor még nem döntötte el, hogy melyik TCR bajnokságban indulnak majd, de a hazai mindenképp fókuszba került. Bári Dávid így nyilatkozott erről:
    „Mindig jó dolog az, ha a kemény munka kifizetődik. Intenzív téli szezonunk volt, miután megnyertük a csapatbajnokságot a TCR International sorozatban tavaly. Meglátogattam a Hyundai bázisát Németországban többször is, és mindig lenyűgözött az ott látható profizmus, és hogy mennyire elhivatottak. Hiszem, hogy az i30 N TCR és a M1RA erős kombináció lehet a TCR világában. Hogy láthassuk mire képes a csapatunk, szorosan kell együttműködnünk egy gyártóval, akiknek jó a támogatásuk az ügyfeleik felé, így nagyon várom már ezt az együttműködést. A csapatnak több lehetősége is van az elkövetkezendő szezont illetően, és biztos vagyok benne, hogy a legjobb megoldást fogjuk megtalálni. Örömmel vennénk részt egy regionális TCR bajnokságban, ugyanakkor nem adtuk fel a reményt, hogy megjelenjünk a WTCR-ben is.”

    A Hyundai örül az új ügyfelének, és számos ismertebb csapat idén már a dél-koreai márkának szavaztak bizalmat, olyanok mint akár a Target Competition, akik szintén Hondáról váltanak Hyundaira és a TCR Europe-ban indulnak majd, vagy a BRC Racing Team és az Yvan Mulelr Racing, akiket már be is jelentettek a WTCR-be. Andrew Johns, a Gyundai Motorsport Customer Racing részéről ennyit nyilatkozott:
    „Tavaly bebizonyították, hogy ők egy félelmetesen professzionális csapat, amikor megnyerték a csapatok bajnokságát a TCR International Seriesben, az első teljes szezonjukban. Ezzel a kiemelkedő rekorddal és az i30 N TCR teljesítményével biztosak vagyunk benne, hogy bárhol a győzelemért indulhatnak, akármelyik szériát is választják a versenyzésük színhelyéül. Nagyon várjuk már, hogy támogassuk őket és a versenyzőiket az egész szezonban, ami előttünk áll.”