Kategória: Touring Car

  • Balesete óta először vezetett versenyautót Monteiro

    Balesete óta először vezetett versenyautót Monteiro

    A portugál Tiago Monteiro a balesete előtt versenyben volt a WTCC világbajnoki címéért még tavaly nyáron, aztán az utolsó négy versenyhétvégét ki kellett hagynia a sérülése miatt. A 41 éves pilóta idén akar visszatérni az új WTCR széria egyik versenyzőjeként, és a Boutsen Giniun Racing hivatalosan is megnevezte pilótájukként. Jelenleg már folyik az előszezini teszt Monzában számos WTCR csapattal, így Monteiro is megkezdhette a munkát, immáron egy Honda Civic Type R FK8 TCR volánja mögött. A cél nála természetesen első körben az volt, hogy felmérhesse a fittségi állapotát, nem pedig az, hogy az autó fejlesztéséhez máris hozzájáruljon.

    A TouringCarTimesnak nyilatkozott Monteiro, nem sokkal az első körei után:
    „Jól érzem magamat. Fizikailag nincs semmi gondom. Három kört tettem csak meg, és megnéztem a rázóköveket is kicsit, hogy bírja-e a nyakam és a vállam, de nem fájt. Keményen edzem, és azt hiszem, hogy ezzel nem is lesz gond. A fő probléma még mindig a szemeimmel adódik, amelyek még mindig nem tökéletesek, látom azt, hogy dolgozni kell még a látásomon. Épp ezért, ez még nem egy éles teszt nekem, hanem inkább csak felmértem azt, hogy milyen az edzettségi állapotom, mert látnom kell azt, hogy min kell még többet dolgoznom. Még nem az autó fejlesztésére koncentrálok, hanem arra, hogy kiderüljön az, hogy vagyok. Megértettem, hogy adódnak még problémák, és a szemem reakcióideje nem 100%-os, de az orvosaim optimisták, hogy ez is hamarosan rendben lesz, csak idő kérdése az egész. A célom az, hogy Marrákesben már versenyezzek.Az elmúlt hónapban nagyot változtak a dolgok, így van remény arra, hogy ezen hónapban még több pozitív változás lesz, ugyan elég késő, de azt hiszem, hogy a héten tudunk dönteni majd a verseny indulásomról.”

  • Tarquini lehetett a leggyorsabb a WTCR csapatok monzai tesztjén tegnap

    Tarquini lehetett a leggyorsabb a WTCR csapatok monzai tesztjén tegnap

    Pár TCR csapat tesztelni ment Monzába, és közöttük volt a BRC Racing Team is, Gabriele Tarquinivel. Michelisz Norbert a mai napon lesz aktív a pályán. Ott volt még az Yvan Muller Racing és a Target Competition és a Mulsanne Racing, azaz a Romeo Ferraris csapata az Alfákkal. Az Alfa Romeo Giulietta TCR-eket a túraautó legenda Fabrizio Giovanardi és Gianni Morbidelli vezették, bár utóbbi csak pár kört tett meg reggel. Az autó különösebb gond nélkül futott 50 kört, nem akadt semmiféle technikai probléma.

    Hivatalos időmérés nem volt, mert nem mindegyik autón volt transzponder, de a TouringCarTimes úgy értesült, hogy Tarquini volt a leggyorsabb 1:59 alatti köridővel. A teszt ma folytatódik, még több csapattal, azonban még nem nevezték meg, hogy kik érkeznek.

  • Stefano Comini felfogadott egy menedzsert

    Stefano Comini felfogadott egy menedzsert

    A svájci Comini hozzáállása radikálisan elkezdett változni, amióta elkezdett dolgozni Stefano Fecchióval, aki a jövőben a menedzseri teendőket látja el a versenyző körül. Ez teljesen új dolog a kétszeres TCR International Series bajnok életében, mert eddig nem volt menedzsere, de szeretne általa egy még profibb versenyzői karrierbe fogni. Bizonyos értelemben igazi egyedi karakter Comini a paddockban, ezt bárki megerősítheti, aki már találkozott vele, de most némileg irányítva lesz az élete a pályán, és azon kívül is.

    Nagyjából eddig is rendben voltak a dolgok, de egy szint felett a munkakapcsolat menedzselése is már komoly szempont, amit finoman kell kezelni, így Comini úgy döntött, hogy ezt a feladatot lássa el egy olyan személy, aki kiáll érte, Stefano Fecchio. A motorsport.com-nak így nyilatkozott a közönség kedvenc svájci:
    „Egy ideje már gondolkodtam azon, hogy legyen menedzserem, végül megtaláltam az erre legalkalmasabb személyt. Őt akartam, tudtam, hogy ő a megfelelő, hiszen ismerősökön és a barátaimon keresztül tudtam róla azt, hogy iszonyatosan elhivatott a motorsportok iránt. Ez alapvető szempontom volt, hogy olyasvalakit találjak, akit ugyanaz hajt, ami engem is, de a srác teljesen más mint én, nagyon összeszedett, komoly és igazán lelkes, pedig nehéz a feladat. Biztos vagyok benne, hogy megtaláltam a megfelelő személyt arra, hogy képviseljen engem a pályán, és a pályán kívül is.”

    Fecchio tehát elkezdi a menedzseri teendőket intézni Comini körül, akinek jelenleg még mindig nincs versenyülése a WTCR-ben, ami továbbra is az elsődleges célja a 28 éves versenyzőnek, pedig már csak jó egy hónap van a szezonnyitóig. A svájci az imidzsén is keményen dolgozik a feleségével Robertával, illetve egy kisebb csapattal, és végzik a szükséges háttér adminisztratív munkákat is.

  • Nagy Dániellel és az Európa-kupában indul a M1RA!

    Nagy Dániellel és az Európa-kupában indul a M1RA!

    Lehetetlen küldetésre vállalkozik a M1RA 2018-ban: címvédésre. Elviekben azért lehetetlen, mert a TCR International Series, amelynek tavaly elhódította a csapatbajnoki címét, erre az évre megszűnt. Gyakorlatilag azonban a sorozat helyét a TCR Európa-kupa veszi át, a M1RA pedig a kategória talán legkeresettebb technikájával, a Hyundai i30 N TCR-rel ebben a bajnokságban indul. A magyar csapat egyik autóját a WTCC-s pontszerző Nagy Dániel vezeti majd.

    „Tavaly azzal a céllal alapítottuk meg a M1RA-t, hogy rátermett magyar szakemberekkel győzelmekért szálljunk harcba nemzetközi szinten, és ebből nem engedünk. Idén az Európa-kupa az ideális terep számunkra, amelyben újra az első helyért szeretnénk küzdeni, ugyanazzal a tehetséges szakemberekből álló közösséggel, amelyik tavaly a TCR International csapatbajnoki címének megnyerésével bizonyította, hogy világszínvonalú munkára képes” – jelentette ki Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője.

    A csapat egyik pilótája Nagy Dániel lesz 2018-ban. A még mindig csak 19 éves versenyző az elmúlt két szezonban 30 WTCC-futamon állt rajthoz, de korábban a TCR International Seriesben is felhívta magára a figyelmet. 2015-ben, mindössze 17 évesen a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn a Red Bull Ringen, ráadásul úgy, hogy azon a versenyhétvégén vezette először az autót.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy együtt dolgozhatunk Danival, hiszen tudjuk, hogy igen tehetséges pilóta – fogalmazott Bári Dávid. – A bajnokság és az autó is változik az előző évhez képest, egyvalami azonban biztosan nem: szeretnénk egy újabb fiatal magyar pilótát hozzásegíteni ahhoz, hogy tovább fejlődhessen és eredményesebb
    versenyzővé válhasson. Hiszek benne, hogy Danin keresztül ismét bizonyítani tudjuk, hogy miről szól a M1RA.”

    „Nagyon hamar megegyeztünk a közös folytatásról, néhány beszélgetés elég is volt hozzá – árulta el Nagy Dániel. – Hálás vagyok azért, hogy az elmúlt két évben belekóstolhattam a WTCC légkörébe, de úgy éreztem, váltanom kell, ezért is kerestem ennek a lehetőségét. Mint minden versenyző, én is győzelmekért, dobogós helyezésekért akarok küzdeni, ám erre sajnos nem volt igazi lehetőségem az utóbbi időben. Szükségem van rá, hogy újra átéljem ezeket a pozitív élményeket, így egy bizonytalan világkupás szezonnál nekem szakmailag többet ér az Európa-kupa és az
    esély, hogy megmutassam, többre vagyok képes. Láttam, hogy milyen profin és megbízhatóan működik a M1RA, mint csapat. Láttam, hogy tavaly mind az öt versenyzőjük dobogóra állt a szezon során, köztük olyan is, akinek az volt az addigi legjobb eredménye. Tudom, hogy én is mindent megkapok majd, ami a fejlődésemhez szükséges. Az is fontos szempont volt, hogy a Hyundai a kategória talán legerősebb autója, és a csapat szoros kapcsolatot ápol a gyártóval. Bízom az eszmében, amit a M1RA képvisel.”

    Az Európa-kupát 2016-ban és 2017-ben is megrendezték, de önálló bajnokságként idén mutatkozik be, lényegében átvéve a TCR International szerepét, amelynek tavaly csapatbajnoka lett a M1RA. A május 5-6- án induló szezon hét versenyhétvégéből áll, és olyan legendás helyszínekre látogat el, mint a Paul Ricard, Spa-Francorchamps vagy Monza. Magyarországon is rendeznek fordulót, július 7-8- án a Hungaroringre érkezik az Európa-kupa mezőnye.

  • A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

    A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

    A néhány nappal ezelőtt tartott barcelonai hivatalos bemutatót követően a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon lép a nagyközönség elé a CUPRA márka. Az új sportos márka saját standján, a SEAT területe mellett enged  bepillantást újdonságaiba.

    A CUPRA e-Racer világpremierje: az első teljesen elektromos túra versenyautó a világon

    Ahogy annak lennie kell, a CUPRA is beszáll a versenybe. A CUPRA márka minden olyan feladatot és munkát átvesz, amelyet eddig a SEAT Sport végzett. A CUPRA lesz az örököse annak a több, mint 40 évnyi motorsportos hagyománynak és múltnak, amely a SEAT nevéhez fűződik. Ugyanakkor meggyőződéssel hisz benne, hogy a versenyzés világa is az alternatív hajtásrendszerek felé fog elmozdulni. A CUPRA célja tehát, hogy előkészítse ezt az utat és a hatékony és tiszta versenyzést célzó változás élére álljon.

    Ennek megfelelően a CUPRA e-Racer modellnek igen különleges szerepet szán a márka a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalon CUPRA standján. 2014. óta a Leon Cup Racer versenyautóval a SEAT a TCR nemzetközi sorozat megkerülhetetlen szereplője. Ne feledjük továbbá, hogy a SEAT Sport gondozásában készül a Volkswagen Csoport márkáinak összes, a regionális és nemzetközi TCR sorozatokban szereplő modellje (Audi RS3 LMS és a Volkswagen Golf GTI TCR).

    A CUPRA e-Racer egy teljesen elektromos versenyautó, amely a benzines Cup Racer alapjaira épült. Azon kívül, hogy lényegesen tisztább és sokkal inkább környezetbarát, a CUPRA e-Racer jelentősen csendesebb is és igen komoly –
    akár a hagyományos versenyautóknál is jelentősebb – teljesítményre képes. És a legjobb benne, hogy számos további előnyt is kínál. Elsőként például az elektromos erőforrást, amely sokkal egyszerűbb, kevesebb karbantartást igénylő
    és lényegesen hatékonyabb motor. Míg a belsőégésű motorok a legjobb esetben is maximum 30 százalékát használják el az üzemanyag energiájának, az elektromos erőforrás esetében az összes rendelkezésre álló energia elhasználásra kerül. Ezen kívül képes a fékezéskor és a lassítások során termelődő mozgási energia hasznosítására. Ha még ez mindig nem lenne elég, a gyorsítás tekintetében is határozott előnnyel rendelkezik, ugyanis elektromos autóként a gyorsítás első pillanatától rendelkezésre áll a maximális nyomaték, így nem kell elérni a megfelelő fordulatszámot ahhoz, hogy a legnagyobb teljesítménnyel autózhassunk. Éppen ezért a váltó használata sem szükséges többé.

    A CUPRA e-Racer vérbeli versenyautó, amely állandó 300 kW teljesítményre képes, csúcsteljesítménye pedig eléri az 500 kW-ot.
    A CUPRA e-Racer célja, hogy a hagyományos változatok teljesítményével felvéve a versenyt bemutassa a CUPRA technológiai hátterét. 2018. során egyedileg kiválasztott rendezvények során mutatkozik be a CUPRA e-Racer, a kifejezetten elektromos túraautóknak szervezett versenysorozaton történő debütálás pedig 2019-ben várható. A lebonyolítás, a versenyek hossza és általában ezeknek a versenyeknek a pilóták, a csapatok és a rajongók számára kínált élménye teljesen eltér az eddig tapasztaltaktól: sokkal aktívabb, elképesztően dinamikus, feszes és izgalmas küzdelmek várhatóak.

    A CUPRA Ateca bemutatkozik a nagyközönségnek

    A CUPRA egy egyedi márka, amely arra született, hogy az autórajongók számára megadja, amit egy új márka kínálhat: egyediséget, kifinomultságot és teljesítményt. A CUPRA modellek hozzák a már korábban megszokott
    sportosságot és sokoldalúságot, ugyanakkor még elegánsabb és kifinomultabb formában teszik ezt. A CUPRA újrafogalmazza a modern kor sportosságát és személyre szabhatóságát.

    A CUPRA stand egyik főszereplője a CUPRA Ateca modell lesz, amely Genfben mutatkozik be először a nagyközönségnek. A CUPRA Ateca egy olyan SUV modell, amely egy új korszak kezdetét jelzi és tökéletes első modell egy olyan márka indulásához, mint a CUPRA. Egyedülálló modell, amely kategóriájában eddig csupán prémium márkák által elfoglalt szerepet tölt be.

    A CUPRA név mindig az autóvezetés élményének és a mindennapos használat könnyedségének egyensúlyát jelentette. Nem mindegyik márka képes a CUPRA precizitását és sportosságát megjelenítő autót gyártani, de a CUPRA olyan autó, amelyikkel a gyerekeket el lehet vinni az iskolába, el lehet menni vásárolni, vagy sok bőrönddel is nagy utazási élményt nyújtó kirándulást lehet tenni. Az új CUPRA Ateca a tökéletesen elegáns és dinamikus formát társítja a tágas belső térrel és a nagy csomagtartóval.

    Az új CUPRA Ateca 2.0 TSI motorja 300 lóerős (221 kW). Ez műszaki szempontból az egyik legfejlettebb motor a piacon, ami az újonnan tervezett Otto részecske szűrő rendszerrel van felszerelve, hogy teljesítse a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásokat. Ez a motor erősebb hangot ad, és a nemrégiben kifejlesztett hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval (DSG) is felszerelték annak érdekében, hogy a sportosabb és gyorsabb sebességváltás érzését kínálja simább és pontosabb váltásokkal. A sebességváltót úgy módosították, hogy a kiváló teljesítményt az alacsony üzemanyag fogyasztással és kibocsátással párosítsa.

    A CUPRA Atecát 4Drive összkerékhajtási rendszerrel látták el, amely a jelenleg elérhető egyik legbiztonságosabb és legfejlettebb összkerékhajtás. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust annak érdekében, hogy minden pillanatban gyorsan és hatékonyan adja át az erőt a megfelelő kerekeknek. A 4Drive rendszert arra optimalizálták, hogy minden vezetési módban működhessen: normál, sportos, egyéni, havas terep és természetesen CUPRA vezetési módban. Amikor a profilban a CUPRA vezetési módot választjuk, a motor azonnal jellegzetes hanggal reagál, és az adaptív felfüggesztés (Dynamic Chassis Control) beállításai úgy módosulnak, hogy sportosabb karakterrel ruházzák fel az autót.

    A CUPRA Ateca külső látványa is feltűnő megjelenést kölcsönöz a modell számára. Elől a méhsejt mintázatú felső hűtőrács közepén kapott helyet az új CUPRA embléma. A CUPRA felirat betűi matt alumíniumból készültek, és az alsó rácson, az egyedi tervezésű lökhárító felett kaptak helyet.

    A fényes fekete részek visszatérő elemekként jelennek meg a CUPRA Ateca külsején, ilyenek például a tető-sínek, a külső visszapillantó tükrök, az ablakkeretek, az oldalsó díszlécek, a kerekek, az első hűtőrács, az első és hátsó diffúzorok, valamint a hátsó ablakot keretező légterelők. Vannak olyan elemek is, amelyek a gépkocsi exkluzív "személyiségét" hangsúlyozzák, mint például az üdvözlő fények, amelyek a CUPRA nevet és emblémát vetítik az úttestre.

    A fekete féknyergek, a sportos hátsó lökhárító, a rézből készült CUPRA embléma a csomagtartón, a négy kipufogó cső a hátsó diffúzor végén, illetve az exkluzív, 19 collos, magasfényű gyémánt színű könnyűfém keréktárcsák a CUPRA
    emblémával, mind-mind az egyedi megjelenésű és dinamikus szabadidő autó (SUV) sportosságát és eleganciáját hangsúlyozzák. Az autóhoz hat színben lehet karosszériát választani: Energy Kék, Velvet Vörös metál, Brilliant Ezüst, Rodium Szürke metál, Fekete Mágia metál és Nevada Fehér metál színben.

    A gépkocsi belső terében az ajtók borításai Alcantara kárpitozással készültek, az ajtók küszöbén lévő alumínium elemeken lévő CUPRA emblémák pedig külön megvilágítást kaptak. Az ülések ugyancsak Alcantara kárpitozással, fekete színben rézszínű öltésekkel készültek, az oldalakon pedig szénszálas hatású borítást használtak. A rézszínű öltések a sportos kormánykeréken és a sebességváltó gombján is megtalálhatóak. A pedálokat alumíniumból készítették, míg a klímaberendezés levegő-beáramlóinak kerete és a központi konzol fényes fekete illetve króm borítást kapott. A CUPRA embléma a kormánykeréken, a padlószőnyegeken, a kulcson, és a vezetőt a motor beindításakor üdvözlő multimédia rendszer érintő-képernyőjén is megjelenik.

    A CUPRA Ateca alapfelszereltsége három fő alapelven nyugszik: a technológián, a formatervezésen és a biztonságon. Éppen ezért az olyan rendszerek, mint a kulcsnélküli ajtónyitás és indító rendszer, a vezeték nélküli töltő, a GSM jelerősítő, a 360 fokos körpanorámás kamera, a 8 hüvelykes érintőképernyővel ellátott navigációs rendszer, a dynamic chassis control adaptív felfüggesztés, a digitális műszerfal és a parkoló asszisztens is az alapfelszereltség részeként jelenik meg a CUPRA Atecában.

    Az extra felszereltségben szereplő különleges opció a Performance Pack teljesítmény csomag, ami 18 hüvelykes, nagy teljesítményű fekete Brembo fékeket tartalmaz, a Szénszálas külső csomag a hátsó légterelőn és külső visszapillantó tükrökön alkalmazza ezt a borítást, a Szénszálas belső csomag pedig szénszálas hatású műszerfallal, valamint bőr borítású ülésekkel hódít. Az exkluzív CUPRA kagylóülések 2019 közepétől lesznek elérhetőek.

    Az alacsony súlypont és a hatékonyságot a gyors és pontos kormányzással tökéletesen vegyítő felfüggesztés révén az új CUPRA Ateca kivételesen dinamikus úttartást, viselkedést és a fantasztikus vezetési élményt kínál.

    A CUPRA Ateca maximális sebessége 245 km/óra, 0-ról 100 km/óra sebességre csupán 5,4 másodperc alatt gyorsul fel.

    Noha a szabadidő autók (SUV) egyre népszerűbbek, jelenleg a piacon nincsen sok, a CUPRA Atecához mérhető autó. Éppen ezért lesz ez a modell a márka első alappillére, amely még közelebb hozza egymáshoz a sportos SEAT változatokat és a motorsport világát.

    SEAT Leon CUPRA R ST

    A figyelem középpontjában ugyan a CUPRA áll majd, de a SEAT a motorválasztékot illetően is legjobbat hozza el Genfbe. Az új Leon CUPRA R ST kiemelkedik a kínálatból 300 lóerő teljesítményű 2.0 TSI erőforrásával, 4Drive
    összkerékhajtásával és kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltójával.

    A vonzó Mágnes szürke fényezésű Leon CUPRA R ST modellt rézszínű emblémák teszik még egyedibbé, a réz szín pedig a 19 collos könnyűfém keréktárcsákon is visszaköszön. Ezek mögött találjuk a figyelemreméltó Brembo féknyergeket az első kerekeken, az összképet pedig a felniken feszülő Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok teszik teljessé. Az átdolgozott oldalsó légbeömlők szintén rézszínű bevonatot kaptak, amellyel az első lökhárítók
    figyelemre méltó megjelenése tovább erősödött.

    Szénszálas megoldásokkal találkozhatunk az első lökhárító alsó eleménél, az oldalsó tükörházaknál, az új hátsó légterelőn, az oldalsó küszöböknél és a hátsó diffúzoron. Ezen kívül a hátsó diffúzort kétoldalt egyedi és erőteljes kettős kipufogóvégek keretezik.

    Az autó belsejébe érkezve az első ajtók küszöbén található, CUPRA R ST logóval díszített alumínium díszítések fogadják a vezetőt. Az ajtók szénszálas hatású belső borítást kaptak, a Start gomb lenyomásával pedig a CUPRA R ST modell egyedi üdvözlő üzenete fogadja a vezetőt a „CUPRA R” felirattal díszített műszerfalon elhelyezett 8 colos színes, képernyőn. A belső térben is megjelennek a rézszínű részletek, a légbeömlő nyílások mellett a középkonzol, a kormánykerék SEAT logója illetve az Alcantara bevonatú kagylóülések és a kormánykerék varrásai is rézszínű elemekkel gazdagodtak. A SEAT Leon CUPRA R ST gyártása 2018 decemberében indul majd.

    SEAT Leon új, 1.5 TSI EVO erőforrással

    A másik nagyágyú a SEAT standján a Leon, amely legkorszerűbb aggregáttal, a 150 lóerő teljesítményű 1.5 TSI EVO motorral mutatkozik be. A négyhengeres benzinmotort egy 350 bar nyomásra is képes közvetlen befecskendezéses
    rendszerrel, turbófeltöltős és továbbfejlesztett aktív hengervezérléssel (ACT) szerelték. Az 1.5 TSI az újfejlesztésű Otto részecskeszűrővel is rendelkezik, így teljesíti a legújabb kibocsátási normákat is. Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett csökkentett károsanyag-kibocsátást kínál, mindezt kiemelkedő teljesítmény mellett. A Leon 1.5 TSI 2018 nyarától rendelhető.

    SEAT Ibiza TGI FR

    A leginkább környezetbarát SEAT Ibiza, a sűrített földgáz (CNG) üzemű Ibiza TGI egy sportos FR változatban debütál a SEAT standján. A jelenleg elérhető felszereltségek mellett az autó már FR kivitelben is rendelhető, amely
    nagyszerűen érzékelteti azt a magas szintet, amelyet a SEAT ebben a technológiában képvisel.

    A SEAT digitális műszerfala, a Digital Cockpit

    A 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalon egyik fő érdekessége a SEAT új digitális műszerfala (Digital Cockpit). A digitális műszerfal a CUPRA Ateca, a SEAT Leon CUPRA R ST, a Leon 1.5 TSI EVO FR és az Arona modellekben kerül bemutatásra. A digitális műszerfal egy interaktív kijelzőként működő eszköz, mely modern és változatos formai kialakításával és számtalan funkciójával segíti a vezető számára érdekes egyéni beállítások kialakítását. Egy különleges sportos kijelzőt alkottak a tervezők a CUPRA modellek számára, amelynek a fordulatszám és a sebességmutató kihangsúlyozása még inkább az érzelmekre ható megjelenést kölcsönöz.

    CUPRA, mint a SEAT egyik új vállalata

    A SEAT a barcelonai Mobil Világkongresszuson jelentette be, hogy átalakítja a vállalat struktúráját és egy olyan vállalatcsoportot hoz létre, amely magában foglalja a cég központi tevékenységét, de emellett otthont ad olyan
    kezdeményezéseknek is, mint a SEAT Metropolis:Lab, a CUPRA és az XMoba.

    Ezzel a lépéssel a vállalat változatosabbá teheti üzletpolitikáját és olyan új modelleket tud kifejleszteni, amelyek jövedelmezőnek bizonyulhatnak, miközben tovább erősítik a vállalat pénzügyi helyzetét. A SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, és jó helyzetben van a CUPRA beindításához. Mindezen túl a CUPRA átfogja majd az egész motorsport és verseny részleget, azt a területet, ami eddig a SEAT Sport keretein belül működött. A CUPRA létrejöttével most ez a részleg is közvetlenül az új márkához tartozik majd.

  • Michelisz Norbert a Hyundai magyarországi képviseletének márkaarca lett 2018-ban

    Michelisz Norbert a Hyundai magyarországi képviseletének márkaarca lett 2018-ban

    Michelisz Norbert február elején kötött versenyzői szerződést a Hyundai Motorsporttal, amelynek értelmében a gyártó hivatásos pilótájaként, egy i30 N TCR-t vezetve száll harcba a világkupa (WTCR) bajnoki címéért. A tavaly magyar sporttörténelmet író, világbajnoki második helyezett túraautó-versenyző kapcsolata a mai nappal még szorosabbra fűződött a Hyundaijal, hiszen eldőlt, hogy a márka magyarországi képviseletének hivatalos arca lesz 2018-ban.

    „Büszke vagyok arra, hogy Michelisz Norbert személyében egy bizonyítottan tehetséges, hiteles sportoló és nagyszerű ember képviseli a márkánkat a jövőben – jelentette ki Kovács Pál, a Hyundai Holding Hungary Kft. ügyvezetője. – Személy szerint is nagy tisztelője vagyok Norbi eredményeinek. Azt hiszem, sokunk nevében mondhatom, hogy bár tavaly sajnos balszerencsés körülmények miatt elúszott számára a bajnoki cím, a mi szemünkben ő mindenképpen világbajnok. Öröm volt olvasni, hogy ezt külföldön is hasonlóan gondolják, hiszen a TouringCarTimes mértékadó, nemzetközi szakportál őt választotta meg 2017 legjobb túraautósának a világon. Bízom benne, hogy a Hyundaijal karöltve idén a bajnoki címet is elhódítja. Mi ebben a céljában nagy odaadással támogatjuk.”

    Michelisz Norbertet a 2017-es teljesítménye alapján nemcsak külföldön látták a legjobbnak, hanem idehaza is számos rangos díjat kapott a télen. Többek között a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) és a nem olimpiai sportágakat tömörítő Nemzeti Versenysport Szövetség is őt választotta meg az év autóversenyzőjének, a Forbes hazai kiadása pedig az ország legértékesebb férfi sportolójának tartja. A tavaly vb-második helyezett pilóta érte el Magyarország első év végi dobogós helyezését a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szervezésében álló világbajnoki sorozatokban.

    „Megtisztelő, hogy a Hyundai magyarországi képviselete is értéket látott bennem, és a hazai arcának választott meg – fogalmazott Michelisz Norbert. – Számomra a márka versenysportban elért eredményei is nagyon imponálóak, és itt nemcsak a túraautós projektre gondolok, hanem a rali-vb-re is. Tavaly nem voltak messze a világbajnoki cím megszerzésétől sem, idén pedig vezetik az egyéni és a gyártói pontversenyt is, legutóbb a Svéd-ralin győztek Thierry Neuville révén. A versenypályán elért sikereknek köszönhetően hamar magaménak éreztem a Hyundait, mint márkát, így boldogan képviselem. Remélem, év végén egy bajnoki címmel tudjuk megkoronázni ezt a kapcsolatot.”

    Michelisz Norbert Hyundai (1)
    Fotó: Kaiser Erika

    Michelisz Norbert az április 7-8-án, Marokkóban rajtoló világkupa-szezonban egy Hyundai i30 N TCR típusú versenyautót vezet majd a BRC Racing Team színeiben. Aki szeretne, a bajnoki címre hajtó pilóta bőrébe bújhat, mivel a modell utcai változata Magyarországon is kapható. Az i30 N-t a tekintélyt parancsoló, 275 lóerős motorja és a Nürburgringen tesztelt, nagy sebességű kanyarátviteli képessége igazi sportos kocsivá teszi, versenyautós élményt hozva a mindennapokba.

    A Hyundai N szériájának küldetése, hogy a márka autósportban szerzett tapasztalatait ötvözze a nagy teljesítményű országúti gépkocsik fejlesztésének eredményeivel. Ennek köszönhetően hamarosan az i30 mellett több másik modellből is magyarországi forgalomba kerül az N-szériás, azaz sportos változat. Minőségükre a Hyundai Motorsport kiemelkedő versenyeredményei jelentik a garanciát.

    A márka a ’90-es évek végén indította el ralis projektjét, és 2000-ben már a világbajnokságon debütált. 2003-ban ugyan felfüggesztették a programot, de 2014-ben a Hyundai visszatért a rali-vb-re az i20 WRC típusú autójával, és azóta folyamatosan közelít csúcshoz. 2015-ben harmadik, 2016-ban és 2017-ben második lett a gyártó csapata, amely jelenleg vezeti a világbajnokságot.

    Tovább erősíti a Hyundai sportos irányvonal melletti elkötelezettségét, hogy a ralis sikerek mellett 2017-ben kifejlesztette az i30 N túraautós modelljét, amellyel idén megnyerné a kategória topbajnokságának számító világkupát, és ebben Michelisz Norbertnek főszerep juthat.

    A nyolc vb-futamgyőzelmet számláló pilóta elsősorban a versenypályán élvezné ki az N-széria sportos előnyeit, ugyanis örömteli híreknek köszönhetően más szempontokat tartott szem előtt, amikor magánhasználatra egy Santa Fét választott a Hyundai Holding Hungary Kft. jóvoltából.

    „Néhány ezer kilométert máris belehajtottam a Santa Fébe – árulta el Michelisz Norbert. – Nagyon pozitívak az eddigi tapasztalataim a kocsival, és nem csak nekem: a feleségem, Johanna rendszerint ki sem akar szállni belőle. Korábban másfajta autóim voltak, de biztosan sokan tudják már, hogy izgatottan várjuk második gyermekünk születését, úgyhogy családilag is abszolút megértünk egy ilyen típusú kocsira. Mindannyian élvezzük a Santa Fe extra kényelmét és tágas tereit, ami a közeljövőben még praktikusabb lesz számunkra.”

  • Michelisz Norbert gyorsan kiismerte új autóját

    Michelisz Norbert gyorsan kiismerte új autóját

    Michelisz Norbert, a túraautó-világbajnoki (WTCR) sorozat tavalyi ezüstérmese már kétszer tesztelt új autójával, s úgy véli, a Hyundai egy picivel erősebb a mezőny többi kocsijánál.

    Michelisz a gyári Hyundaijal tartott hétfői sajtótájékoztatóján jelezte, hogy a harmadik tesztelésre már szerdán elutazik Olaszországba.

    „Nagyon erős autó. Egy pilóta számára pedig mindig jó érzés tudni, hogy az autója gyors az egyenesekben és a kanyarokban is” – árulta el Michelisz, aki ezúttal egy nagyköveti szerződést írt alá a gyárral.

    Mint mondta tartott attól, hogy túl sok kört kell majd megtennie, amíg kiismeri az autót, de ez nem így történt.
    „Egyszerűen vezethető, és három-négy kör után már tempót tudtam menni, aminek nagyon örültem.” – mondta Michelisz, akinek az volt a célja, hogy olyan közegben versenyezhessen idén, ahol fejlődhet és futamgyőzelmekért küzdhet.

    A magyar pilóta, aki tavaly a magyar autósport első világbajnoki érmét nyerte, tavaly ősszel „találkozott először a Hyundai i30 autójával”, s állítása szerint már akkor meggyőzte, amit látott. Hozzátette: az erőviszonyok felmérését követően számára a Hyundai tűnt a legjobb választásnak.

    „Büszke vagyok rá, hogy nemcsak versenyzőként, hanem a márka képviselőjeként is megjelenhetek” – folytatta Michelisz, aki bízik benne, hogy munkakapcsolatuk nemcsak egyéves lesz.

    A pilóta szerint a sok újdonság, ami jellemzi az új túraautó-világbajnokságot, a szurkolók számára színesebbé teszi majd a WTCR-t, a bajnoki címért zajló versenyfutásban pedig a legnagyobb riválisuknak a Hondát tartja. „Azért a Hyundait egy picivel az egész mezőny előtt érzem” – tette hozzá

    A magyar versenyző két év után hagyta ott korábbi istállóját, a Hondát, hogy a dél-koreai riválisnál folytassa pályafutását. A 33 éves magyar pilóta csapattársa a rutinos olasz Gabriele Tarquini lesz.

    „Több WTCR-csapattal állunk kapcsolatban, de szívünknek a legkedvesebb mégis a BRC Racing Team, ahol Michelisz Norbert az egyik pilóta” – mondta Kovács Pál a Hyundai Holding Hungary Ltd. ügyvezető igazgatója. Kiemelte: a versenyautóban Magyarország egyik legsikeresebb sportolója ül majd a volán mögött, amit rendkívül nagyra értékelnek. „Norbi a márka arca, nagykövete lesz, így az együttműködésünk rendezvényeken, különböző PR eseményeken folytatódik, de természetesen a legfontosabb állomás a versenypálya lesz” – fogalmazott Kovács Pál, aki minél jobb eredményben bízik, reményei szerint akár a vb-címben is.

    A kilenc versenyből álló WTCR-sorozat április 8-án indul Marokkóban, a mogyoródi futamra április 29-én kerül sor.

  • Így készült el a Cupra e-Racer!

    Így készült el a Cupra e-Racer!

    Még mielőtt azzal vádolnánk a spanyolokat, hogy kamuznak, és csak renderelt elektromos E TCR versenyautóval rendelkeznek, a holnapi igazi bemutató előtt gyorsan kiadtak egy videót a Cupra e-Racer építéséről. Úgy néz ki, hogy a dolog valóban kész, és várja azt, hogy valaki végre élesben is meghajtsa végre. A prototípus elkészítése 20.000 munkaórát vett igénybe.

    A legizgalmasabb az egészben természetesen maga az elektromotor, amiből nem is egy, hanem rögtön négy is található az autóban. 6072 darab tölthető egység van benne, olyasmik mint egy AA-s ceruzaelem. Ezek alkotnak egy egészet akkumulátorként, ami 450 kg. Ennek így összesen annyi energiája van, mint 9000 darab mobiltelefonnak, amely állításuk szerint 40 perc alatt feltölthető lesz. A már emlegetett 4 elektromotor pedig összesen 500kW teljesítményre képes, ami kb. 680 lóerőnek fele meg. A modernizálás jegyében a visszapillantótükrök helyére is már kamera került, amelyek képeit egy konzolon láthatja a versenyző majd.

    Nulláról százra 3.2 másodperc alatt lesz képes gyorsítani az e-Racer.

  • Yann Ehrlacher csatlakozik a Münnich Motorsporthoz!

    Yann Ehrlacher csatlakozik a Münnich Motorsporthoz!

    A 21 éves Yann Ehrlacher is csatlakozhat a 2018-as WTCR mezőnyhöz, és a Münnich Motorsportnál Esteban Guerrieri csapattársa lesz. Ők ketten voltak az újonc sztárjai a 2017-es WTCC bajnokságnak, ahol Ehrlacher is tudott nyerni az RC Motorsport Lada Vestájával Argentínában. A francia még kétszer ezen kívül a dobogóra tudott érni, így tizedik lett a végelszámolásnál tavaly a versenyzők értékelésében.

    Az ifjúra komoly kihívás vár a pályán, hiszen most már egész évben megküzdhet majd a nagybátyjával, a négyszeres világbajnok Yvan Mullerrel, aki visszatért a saját csapatával, ahol tavaly egyébként már versenyzett Ehrlacher az ELMS-ben is, az LMP3 kategóriában. Ehrlacher érthetően boldog:
    „Miután tavaly eltölthettem az első szezonomat a WTCC-ben, egyértelmű volt a célom, hogy ott legyek az új WTCR mezőnyében is. Igazán örömmel tölt el, hogy az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport bizalmat szavazott. Ez remek hír nekem, mert ők egy nagyon jó csapat, sok tapasztalattal a versenyzés, és különösen a túraautózás terén. Ezzel a remek csomaggal természetesen nagyok az elvárások, és a célom az, hogy a bajnoki címért hajtsak, annak ellenére, hogy tisztában vagyok vele, hogy nagyon komoly lesz a harc. Egyértelműen nagyobb már rajtam a nyomás mint tavaly, de készen állok rá.”

    Ehrlacher a teljesen új, tizedik generációs Honda Civic Type R TCR-t vezetheti az argentin Esteban Guerrierivel egyetemben. A csapatmenedzser, Dominik Greiner így nyilatkozott:
    „Logikus, hogy számos versenyző volt a listánkon, és nem volt egyszerű dönteni. Azt érzem, hogy Yannal a Münnich Motorsport a legjobb csomagot is kapjuk, így örömmel látjuk a csapatunknál. Ő egy igazán tehetséges, gyors és motivált versenyző, aki remek versenyzői iskolát végzett az édesanyja és a nagybátyja révén. Yannak mér tavaly is voltak remek pillanatai a szezon folyamán, és remélem, 2018-ban is tudja ezt folytatni. Yann és Esteban mindketten profin dolgoznak, kéz a kézben csapattársakként, így jó szezonra számítunk velük.”

    Jó kérdés, hogy mi lesz így Tassi Attilával…

  • Pepe Oriola lesz a Campos Cupra másik pilótája!

    Pepe Oriola lesz a Campos Cupra másik pilótája!

    A WTCC legfiatalabb győztese, Pepe Oriola is csatlakozik az új száriához a WTCR-hez, és egy Cupra TCR-t fog hajtani, a korábbi csapatánál, a Campos Racingnél. A 23 éves pilóta 2014-ben versenyzett utoljára a WTCC-ben Makaóban, azóta a TCR International Seriesben jeleskedett, és bajnoki ambíciói voltak a Craft-Bamboo Racinggel, ahol SEAT León TCR-rel versenyzett.

    A spanyol újra a SEAT-tal versenyez, annak az új almárkájával, a Cuprával 2018-ban, és John Filippi lesz a csapattársa a WTCR-ben. Érthetően örül Oriola: „Boldog vagyok, de bonyolult év lesz ez. Megpróbálom a legtöbbet kihozni majd a Cuprából. Mindig is az én oldalamon álltak, bíztak bennem mint versenyzp. így megpróbálom nekik ezt meghálálni a pályán. Örömmel jelentem be, hogy indulok a WTCR-ben egy 100%-ban spanyol csapatnál. Ismertük egymást már jó pár éve, az már csak a bónusz, hogy most ezen bajnokságban is.”

    A SEAT Sport részéről Jaime Puig hozzátette: „Örülök, hogy Oriola a Cupra TCR-rel versenyez majd a WTCR-ben. Pepe a SEAT León Eurocupban edződött, fejlesztette a WTCC-s autónkat, és remek eredményeket ért el a TCR szériákban, így komoly érték lesz a Cupránál is.”

    A Cupra elnöke, Antonino Labate is méltatta: “Pepe Oriola egy elhivatott fiatal pilóta, bátran belemegy a kihívásokba, igazán eltökélt, ami hibátlanul illik a Cupra szellemiségéhez.”