Kategória: Touring Car

  • Montoya elhappolhatja Alonso elől a Triple Crownt!

    Montoya elhappolhatja Alonso elől a Triple Crownt!

    Elképzelhető, hogy Juan Pablo Montoya is indul majd a Le Mans-i 24 órás versenyen, méghozzá a McLaren főnökének, Zak Brownnak a csapatával, a United Autosportsszal. Bár a csapatfőnök, Richard Dean szerint még nem született erről megállapodás.

    „Igen, tárgyalunk vele, ki ne akarná őt?” – mondta Dean a Motorsport.comnak. „Én nagy Montoya rajongó vagyok, láttam őt Daytonában, mikor ott voltunk. Zseniális volt a forgalomban, és semmit nem vesztett a győzelemre éhségéből és agressziójából.”

    „Szeretném, ha megvalósulna (a megállapodás Montoyával), de hogy őszinte legyek, még nincs kész. Tudom, hogy ő akarná, beszéltem vele, de még nem állapodtunk meg. Talán más lehetőségei is vannak, amiket fontolgat, nem tudom.”

    Dean azt is elismeri, hogy Montoya komoly marketing értéket is adna a csapatnak. A két fennmaradt Le Mans hely egyike nagy valószínűséggel Paul di Restáé lesz, aki Daytonában és Sebringen már versenyzett a csapattal.

    A United Autosport Lando Norrist, a McLaren tartalékversenyzőjét is szeretné, miután ő is versenyzett már a csapatnál Daytonában, de ő idén F2-es szezonjára koncentrál.

    Fernando Alonso közismerten a Triple Crownra hajt, ehhez azonban még szüksége lenne egy győzelemre Le Mans-ban, és egyre az Indy 500-on. A mesterhármas (Le Mans, Indy 500 és Monacói Nagydíj győzelem) eddig csak Graham Hillnek sikerült.
    Ha Montoya rajthoz áll Le Mans-ban, az azért is érdekes, mert ő áll a legközelebb a Triple Crownhoz, neki már csak egy Le Mans-i 24 óráson elért diadal szükséges hozzá. Kérdés, hogy megszerezheti-e ezt a United Autosports csapatával.

  • A Zengő Motorsport Nagy Norbival indul, és a WTCR-ben!

    A Zengő Motorsport Nagy Norbival indul, és a WTCR-ben!

    Hónapokig tartó találgatások után pont kerül annak a mondatnak is a végére, hogy hol, mivel és kikkel indul a Zengő Motorsport. A csapatvezető, Zengő Zoltán a túraautó világbajnokság sorozat teljes egészét figyelembe véve is, több mint a felén ott volt, egyetlen magyar csapatként. Az utóbbi években számos magyar fiatalnak biztosított lehetőséget, így várható volt, hogy ezen körből választ majd.

    Ugyan több autógyártóról is ment a pletykálkodás, de a logika is azt diktálta, hogy Cuprával versenyezzenek, hiszen SEAT néven azért azt a technikát már kiismerték, így ez volt a legkisebb kockázat. Az is érthető, hogy ha már egyszer valaki ennyi ideig a nemzetközibb színtér része, visszalépés lenne a TCR Európa-kupa sorozat, így Zoltán vett egy nagy levegőt, és 2018-ban is WTCR lett a cél, – továbbra is egyetlen magyar csapatként.

    A versenyzőkkel kapcsolatosan pedig volt kikből meríteni, és idén ami már biztos, hogy Nagy Norbert kap lehetőséget, aki azért jó választás, mert ő még ilyen magas szinten, ilyen erős mezőnyben még nem bizonyíthatott, így már elmondható, hogy talán ideje volt kipróbálnia ezt is.

  • Monteiro helyett máris Benjamin Lessennes kezdhet Marokkóban

    Monteiro helyett máris Benjamin Lessennes kezdhet Marokkóban

    A La Dernière Heure azt állítja, hogy a Boutsen csapat a 18 éves Benjamin Lessennes pilótával készül, egészen addig, amíg változás nem áll be Monteiro állapotával kapcsolatosan. A portugál ugyan már kipróbálta a Honda Civic TCR-t Monzában és Zandvoortban is, de igazából csak promóciós jelleggel.

    Mint az ismeretes, Monteiro 2017-ben vezette a bajnokságot, amikor Barcelonában hatalmas baleset érte még augusztusban. A következő tervezett előszezoni teszt jövő héten lesz, ráadásul ugyanezen pályán. Ezt követően hajózzák át az autókat majd Marokkóba, az első versenyhétvége helyszínére.

    A Honda Racing még hivatalosan nem nem adott ki semmilyen közleményt, és még nem döntöttek, de érthető, hogy a legkisebb kockázatot sem vállalják Monteiroval, egészen addig, amíg az orvosai nem minősítik újra versenyre képesnek, akár még a marokkói szezonnyitó előtt, ami április 7-én lesz.

  • Giovinazzi lehet a Ferrari egyik versenyzője Le Mans-ban

    Giovinazzi lehet a Ferrari egyik versenyzője Le Mans-ban

    A Sauber tartalékpilótája és a Ferrari fiatal versenyzője Antonio Giovinazzi is esélyes arra, hogy ő legyen a Ferrari egyik versenyzője az idei Le Mans-i 24 órás viadalon.

    Az olaszok az AF Corse csapat színeiben három 488-as modellel indulnak a versenyen, ahol eddig Toni Vilander, James Calado és Alessandro Pier Giudi lettek hivatalosan bejelentve.

    Giovinazzi majd a május elején, a monzai teszten próbálhatjak ki először az autót.

    „Antonio az egyik jelölt, így a teszten neki is lehetőséget fogunk biztosítani, de más pilótákat is meg kell néznünk.” – nyilatkozta a Ferrari szóvivője a Motorsport.com-nak.

    A 24 éves olasz versenyző a tavaly évben bemutatkozhatott a Forma-1-ben is, miután a szezon első két versenyhétvégéjén helyettesítette a Saubernél a sérült Pascal Wehrleint. A szezon későbbi részében pedig a Haas egyik autóját vezethette pár első szabadedzésen. Idén pedig lemaradt a Sauber versenyzői üléséről, amit egy másik Ferrari junior, Charles Leclerc kapott meg.

  • Morbidelli lesz az Alfa Romeo másik versenyzője!

    Morbidelli lesz az Alfa Romeo másik versenyzője!

    Morbidelli az, akit végül a Romeo Ferraaris csapat a másik Alfa Romeo Giulietta TCR autójába igazol, honfitársa, Fabrizio Giovanardi mellé, így tisztán olasz csapattal vágnak neki az új WTCR szériának. Az Alfa Romeo ezzel 2006 óta a legmarkánsabban jelenik meg a jelenlegi túraautózás csúcsán, hiszen akkor az N.Technologyval indultak a WTCC-ben.

    Az 50 éves pilóta már tesztelhette Monzában az autót, és igazán boldog, hogy neki is sikerült bebiztosítania a helyét a mezőnyben:
    „Nagyon boldog vagyok, és megtiszteltetés, hogy a túraautózás top szériájába kerülhettem újra, és mindezt a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR-rel tehetem meg, a legendás márkajellel az autó orrán. Ez lesz a legmagasabb szintű bajnokság, remek csapatokkal, versenyzőkkel, így a dolog komoly kihívást rejt majd. Köszönöm a Team Mulsannenak, hogy bíznak bennem, és megadják ezt a lehetőséget, valamint a Niki Internationalnek akik mögém álltak, hogy mindez megvalósulhasson.”

    Michaela Cerruti is elégedett a szerződéssel, ő a Romeo Ferraris menedzsere, hiszen két tapasztalt veteránnal folytatják az Alfás programjukat, Morbidelli és Giovanardi személyében:
    „Nagyon elégedettek vagyunk, hogy Gianni is csatlakozott hozzánk, ahogy tette azt Fabrizio Giovanardi is. Senki sem kételkedhet abban, hogy ne nálunk lenne a legtapasztaltabb versenypárosa a szériának, és velük akarjuk demonstrálni az autónkban rejlő képességeket. Visszatér a Team Mulsanne egy év kihagyás után, és maximalizáljuk a lehetőségeinket egy ilyen magas szinten. A Romeo Ferraris két ismert profira bízza még magát, akik Marco Calovolo és Nicolò Castello lesznek, akik a technikai és a marketing részlegért felelnek majd.”

  • Petr Fulín három TCR bajnokságban is megméretteti magát

    Petr Fulín három TCR bajnokságban is megméretteti magát

    Fulín számos futamon indul majd a TCR Germany sorozatban, de ott lesz majd a TCR Europe fináléján is, Barcelonában. Egy alkalommal pedig a háromszoros ETCC győztes a WTCR rajtrácsára is feláll majd egy Cuprával, a Nordschleifén, amit a Vekra Racing Team üzemeltet, de licensz szinten a Fulín Race Academy nevezi majd be. A versenyző érthetően boldog:
    „Remek dolog, hogy az új Cupra TCR-t hajthatom. Több TCR szériában is versenyeztetni akarjuk. Pár versenyen indulnánk a TCR Germanyben, Oscherslebenben, és Mostban, a hazai pályánkon. Aztán indulnánk a WTCR-ben a Nürburgringen, ezzel kapcsolatban várjuk azt, hogy a jelentkezésünket elbírálják. A szezont majd egy időben a TCR Europe szezonzárójával fejezem be, Barcelonában.”

    Aleš Novák, a cseh SEAT import vállalat vezetője is kifejezte örömét, hogy egy újabb szezonban dolgoznak együtt Fulínnal:
    „Nagyon elégedettek vagyunk, hogy három sikeres szezon után, tovább képviseli a márkánkat túraautós szériákban, és bemutatja az új Cupra TCR-t a hazai versenyünkön is Mostban, amikor a TCR Germany ide látogat. Nem hagyhatjuk ki ezt a lehetőséget, hogy ő azon a rajtrácson ott legyen.”

  • Pastor Maldonado újra versenyezni fog!

    Pastor Maldonado újra versenyezni fog!

    Az egykori Forma-1-es versenyző, Pastor Maldonado idén újra versenyezni fog, méghozzá a DragonSpeed csapatnál a 2018/19-es WEC szezonban!

    A venezuelai versenyző Roberto Gonzalez Champ Car versenyzővel osztja majd meg LMP2 Oreca-Gibson 07-est.

    A 33 éves versenyző első alkalommal próbálja majd ki az endurance versenyzést, nem is vezetett egy szériában sem, utolsó, 2015-ös F1-es szezonja óta.

    „Párszor megkerestem Pastort, és most tudtam neki megfelelő csomagot ajánlani.” – mondta Elton Julian csapatfőnök a Motorsport.comnak. „Olyan felállást akarunk, amely meg tudja nyerni a bajnokságot, ezért kerestem meg őt.”

    Julian azt reméli, hogy a közeljövőben bejelentheti a csapat harmadik versenyzőjét is.

  • A Geely behúzta a Polestart is!

    A Geely behúzta a Polestart is!

    A Volvo és a Polestar már nem használja a jövőben a Polestar Cyan Racing nevet, mert a Volvo tulajdonosa, a Geely Holding Group inkább egy új nevet hoz a köztudatba, amelynek neve Geely Group Motorsport. Ezt a csoportot is majd korábbi Polestar motorsport irányítója, Alexander Murdzevski Schedvin vezeti majd.

    Az új divízió máris megerősítette, hogy se Volvo, se Polestar néven nem indítanak autót az idei WTCR-ben, így a 2017-es bajnokuk, Thed Björk is az Yvan Muller Racing privát Hyundai i30 N TCR járgányát hajthatja majd.

    A Geely Holding kommunikációs igazgató helyettese, Victor Yang így jelentette be a hírt:
    „Megalakítottuk ezt a csoportot, ami a következő lépése a Geelynek a motorsportos tevékenységében. Így tudjuk az erőforrásainkat és a tapasztalatunkat egy helyre koncentrálni, sokkal hatékonyabbak tudunk lenni, és maximalizálni tudjuk a végeredményét a törekvéseinknek.”

    A Polestar Cyan Racing főnöke Christian Dahl továbbra is a hivatalos motorsport partnere marad a Geely Group Motorsportnak, miután az elmúlt két évben is gyakorlatilag már nekik fejlesztették az S60 TC1 bajnokautót. Ugyan nincs hivatalos bejelentés a motorsportos programjukról, te azt pletykálják, hogy készen lesznek egy TCR specifikus autóval a 2019-es szezonra.

  • Grosjean: Jöhet Le Mans és a NASCAR, de semmi oválpálya

    Grosjean: Jöhet Le Mans és a NASCAR, de semmi oválpálya

    Romain Grosjean is a Le Mans felé nézelődik, abban bízik ugyanis, hogy lehetősége lesz rá, hogy júniusban rajthoz álljon Le Mans-ban. Elmondása szerint nyitott minden jó lehetőségre ezzel kapcsolatban.

    „Igen, a Le Mans-i 24 órás olyasmi, amire odafigyelek.” – mondta a Haas francia F1-es versenyzője a Racernek. „Ha adódik egy jó lehetőség, talán beugrom (idén). Zsinórban öt versenyhétvégét jelentene, vagy ilyesmi, de egyelőre triatlonra gyúrok. Idén először próbálom ki a triatlont és abban állapodtunk meg a feleségemmel, hogy ha az egyikre megyek (Le Mans, vagy triatlon), akkor a másikat dobom! Le Mans-t választanám.”

    Bár egyelőre nem tudja, hogy egyáltalán elengedné-e csapata.

    „Még nem is kérdeztem a csapatot. Ha adódik lehetőségem, természetesen meg fogom kérdezni a csapatot, és meglátjuk, mit tehetünk. Ha nem akarják, hogy versenyezzek (Le Mans-ban), rendben, teljesen meg tudom érteni. Már így is sok a verseny.”

    Grosjeant azonban a NASCAR is érdekli, ahol ráadásul van csapata a Haasnak.

    „Szívesen kipróbálnám a NASCAR-t, de komoly képességek kellenek hozzá és tesztelnem kellene előtte. Szerintem nem tudnék úgy elmenni versenyre, hogy ‘Ó, minden rendben lesz, ez NASCAR’. Ez egy kicsit bonyolult. Szóval majd meglátjuk, hogy mit tartogat a jövő.”

    Arra a kérdésre, hogy mennyi az esély arra, hogy egyszer kipróbálja főnöke Stewart-Haas Racing autóját, Grosjean így felelt: „Ötven-ötven, szerintem igen (kipróbálná). Mondtam, hogy nem akarok oválon menni, mert nem érzem jól ott magam, ez teljesen más, mint bármi, amit ismerek. Szóval csak két utcai verseny van, Watkins Glen és Sonoma, és ez csak nehezíti a helyzetet. Ha lenne ilyen igény a csapat részéről, akkor nagyon örülnék.”

  • Egy túraautó legenda is indul a WTCR-ben, 51 évesen!

    Egy túraautó legenda is indul a WTCR-ben, 51 évesen!

    Az Alfa korábbi szupersztárja Fabrizio Giovanardi is ott lesz a WTCR rajtrácsán, egy Giulietta TCR-rel, és 2018-ban a Romeo Ferraris színeiben indul majd.

    Az 51 éves túraautós szupersztár a legújabb azon névsorában WTCR-nek, ahol már olyan nagy nevek találhatóak, mint Yvan Muller, vagy Gabriele Tarquini, akik mindketten visszatértek, és már olyan bajnokok is biztosan indulnak, mint Rob Huff és Thed Björk.

    Giovanardi két hete vezethette először a Romeo Ferraris csapat autóját Monzában, és gyakorlatilag az utolsó éles versenye még 2006-ban volt, akkor még a JAS Motorsport Honda Accordját vezethette a WTCC-ben, miközben inkább a brit túraautó bajnokságban volt akkor aktív.

    Az Alfánál utoljára 2005-ben versenyzett, ami a WTCC első éve volt, de velük szerezte meg 2000-2001-ben az European Super Touring Cup majd 2002-ben a European Touring Car Championship bajnoki címeit. Az olasz versenyző így nyilatkozott a legújabb lehetőségéről:
    „Köszönöm mindenkinek a Romeo Ferrarisnál, hogy lehetővé tették azt,

    hogy megegyezzünk a 2018-as szezonra. Alkalmam nyílt tesztelni az Alfa Romeo Giulietta TCR-t a közelmúltban, és nagyon meggyőző volt az autó. Nekem ez egy visszatérés lesz a világ színpadára pár év kihagyás után, de nagyon vágyom már egy újabb győzelemre. Monzában megkezdődhetett ezen új kalandom, és remélem, ez mindenkit elégedettséggel tölt el, akik benne vannak a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR programjában.”

    A Romeo Ferraris nagy lépést tesz előre Giovanardi szerződtetésével, miután vadul fejlesztették az autót két évig, Michaela Cerruti és Petr Fulín segítségével 2016-ban, majd a GE-Force márkanév alatt tavaly Dusan Borkovic és Davit Kajaiával három győzelmet is szereztek a TCR International szériában.

    A korábban versenyző, ma már inkább operatív menedzser Cerruti elégedett: „Az, hogy Fabrizio velünk van, egy fontos kulcselem a programunkban. Az, hogy 2018-ban is a legmagasabb szinten versenyezhetünk, nagy lépés a szervezetünknek, és a Team Mulsannenak, akikkel rengeteg presztízsmárka és top csapat ellen küzdünk majd. A mi oldalunkról nézve előreléptünk az Alfa Romeo Giulietta TCR fejlesztésével, és Fabrizio is elégedett volt a teszt után Monzában, így sikerült nyélbe ütnünk azt, ami a kezdetekben csak álom volt. Persze ettől még nem kerülünk egyből Csodaországba, tudjuk, hogy 100%-on kell teljesítenünk egy olyan versenyképes szériában, mint a WTCR.”