Kategória: Touring Car

  • Itt a Racingline.hu WTCR szavazása!

    Itt a Racingline.hu WTCR szavazása!

    Immáron hivatalossá és véglegessé vált a 2018-as WTCR mezőny nevezési listája! Ennek apropóján – bár tudjuk, hogy a magyarok a kedvenceitek – szavazást indítunk arról, hogy a mezőny mely versenyzőinek szurkoltok, kikkel szimpatizáltok idén. 😉

    Több válasz is megjelölhető, így minden favoritot be tudtok jelölni!

    [poll id=”64″]

  • Kubica nem fog versenyezni a Manor LMP1 WEC-es csapatában

    Kubica nem fog versenyezni a Manor LMP1 WEC-es csapatában

    A Williams tartalék pilótája, Robert Kubica nem indul a hosszútávú világbajnokságon a Manor LMP1-es csapatával, tudta meg a RaceFans. Kubica egy ideig tárgyalásban állt a CEFC TRSM Racing néven indított csapattal, hogy vezethesse azok Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1-es autóját, azonban nem kötöttek végül szerződést.

    A lengyel menedzsmentjének az egyik tagja, ennyit mondott az okokról:
    „Robert a Forma-1-es Williamses tevékenységére fókuszál, és nem akarja azt, hogy elterelje a figyelmét egy ilyen fiatal WEC-es projekt, ami még intenzív fejlesztést igényel. Minden verseny után ő dolgozik a szimulátorban, és a Williams promóciós eseményein, így a WEC-es kaland sínylené meg ezt. Nem zártuk ki azt, hogy induljon néhány hosszútávú versenyen, vagy akár teljes szezonban is a jövőben, de egyértelmű az, hogy csakis egy teljesen versenyképes csapat jöhet szóba.”

    Kubicát korábban emlegették, hogy versenyzői ülést kaphat a korábbi F1-es Manor istálló főnökének, Graeme Lowdonnak a csapatában, miután megjelent a tesztjükön. A szezon előtti teszteken azt is állította, hogy egy komoly versenyelfoglaltság is beleférne akár a Williamses tevékenysége mellett.

    Lowdon így látja most Kubica elhivatottságát a WEC iránt:
    „Azt hiszem, hogy ez két nagy projekt is lett volna neki egyszerre. Mindenesetre továbbra is szorosan tartjuk a kapcsolatot Roberttel, hiszen egy remek fickó, nagyon elhivatott a munkája iránt, mindig 100%-ot ad, bármibe is fog, így megtiszteltetés lenne vele dolgozni.”

    A Manor az LMP2 osztályban versenyzett az elmúlt két WEC szezonban. Most felmennek az LMP1-es osztályba, és Ginetta vázra váltanak, de voltak problémáik a tesztek alatt. A CEFC TRSM csapat már megnevezte a versenyzőit a szezonra, amelyben már biztosan benne lesz Oliver Rowland és Charlie Robertson.

  • Filippi dominált délután Barcelonában

    Filippi dominált délután Barcelonában

    John Filippi volt délután a leggyorsabb a hivatalos közös teszten Barcelonában, a TCR-es Cuprájával. A francia a két Comtoyou Audit előzte meg Panis Berthon sorrendben, majd őket követte a legjobb Hondás: Yann Ehrlacher.
    Frédéric Vervisch lett az ötödik, a comtoyou Audijával, őt követte Pepe Oriola a Cuprával. Mehdi Bennani az SLR Vokswagennel követte őt a 7. helyen. Benjamin Lessennes a nyolcadik a Boutsen Ginion Racing Hondájával, míg aa leggyorsabb Hyundai pilóta továbbra is Gabriele Tarquini. Ezúttal Gianni Morbidelli lett a 10., a Romeo Ferraris által épített Alfával.

    Michelisz Norbert ezúttal csak a 14. lett, Nagy Norbert 15. míg Szabó Zsolt 21.

    A mai időeredmények semmiképp nem relevánsak és ez alapján kár is lenne megítélni a csapatokat és a versenyzőket, mivel nem ismert, hogy mennyi extra súllyal mentek, a pálya is inkább piszkos volt, és szél is volt, ami jelentősen befolyásolta az autók teljesítményét.

  • Oriola vezetésével Campos 1-2 délelőtt Spanyolországban

    Oriola vezetésével Campos 1-2 délelőtt Spanyolországban

    Filippi vezette jó ideig az edzést, aztán egy órával a vége előtt Oriola lett a leggyorsabb a Cupra TCR-rel, amely az új almárka alapszínében, a szürkében pompázik. Harmadik az újonc Nathanael Berthon lett a Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS-sel, még egy másodpercnyire Oriola idejétől. A negyedik leggyorsabb Mehdi Bennani lett, a Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR-rel.

    Jól mutatkozott be a két új Peugeot 308 TCR is, Aurélien Comte és Mat’o Homola sorrendben, majd jöttek a BRC Racing Team Hyundai i30 N TCR autói, ahol Gabriele Tarquini volt Michelisz Norbert előtt.

    A legenda, Fabrizio Giovanardi’s a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR-jével és Frédéric Vervisch’s Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS val még befértek a top tízbe, de már 1.5 másodper volt a lemaradásuk.
    24 autó vett részt a délelőtti edzésen, de nem mindenkin volt transzponder, a Münnichnek szóltak is két órányi autózás után, hogy esetleg kapcsolják is már be.

    Az Yvan Muller Racingből a csapattulajdonos volt a leggyorsabb, és lett 11. unokaöccse, Ehrlacher a leggyorsabb Hondás lett, 1.6 másodpercre Oriola idejétől a 12. helyen végzett.

    Délután folytatódik a körözés.

  • Hivatalos és teljes a 2018-as WTCR nevezők listája!

    Hivatalos és teljes a 2018-as WTCR nevezők listája!

    A FIA WTCR hivatalosan is leleplezte a szériában indulók listáját, egy média napon, Barcelonában. Eszerint 25 autóval kezdődik meg a szezon, a következő hónapban, Marokkóban. Ugyan 26 versenyző szerepel ezen a listán, de miután a Boutsen Ginion Racing bejelentette, hogy Benjamin Lessennes helyettesíteni fogja a tavalyi sérüléseiből épp kilábaló portugál Tiago Monteiro-t, így csak 25 autó lesz az első rajtrácson.

    A mezőny nagy részét bejelentették, és az utolsó helyek is elkeltek, hiszen James Thompsont nevezte meg a Münnich Motorsport a Hondájába, illetve Szabó Zsolt is csatlakozhat Nagy Norbihoz, a Zengő Motorsportnál.

    Ma megkezdődik az első kollektív teszt is a pályán.

    Íme, a teljes lista:

    Rajtszám Versenyző Nemzetiség Csapat Autó
    5 Michelisz Norbert magyar BRC Racing Team Hyundai i30 N TCR
    7 Aurélien Comte francia DG Sport Compétition Peugeot 308 TCR
    8 Nagy Norbert magyar Zengő Motorsport Cupra TCR
    9 Tom Coronel holland Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R TCR
    10 Gianni Morbidelli olasz Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR
    11 Thed Björk svéd Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR
    12 Rob Huff brit Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR
    15 James Thompson brit Münnich Motorsport Honda Civic Type R TCR
    18 Tiago Monteiro portugál Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R TCR
    20 Denis Dupont belga Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS
    21 Aurélien Panis francia Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS
    22 Frédéric Vervisch belga Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS
    23 Nathanael Berthon francia Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS
    25 Mehdi Bennani marokkói Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR
    27 John Filippi francia Campos Racing Cupra TCR
    30 Gabriele Tarquini olasz BRC Racing Team Hyundai i30 N TCR
    48 Yvan Muller francia Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR
    52 Gordon Shedden brit WRT Audi RS 3 LMS
    63 Benjamin Lessennes belga Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R TCR
    66 Szabó Zsolt magyar Zengő Motorsport Cupra TCR
    68 Yann Ehrlacher francia Münnich Motorsport Honda Civic Type R TCR
    69 Jean-Karl Vernay francia WRT Audi RS 3 LMS
    70 Mat’o Homola szlovák DG Sport Compétition Peugeot 308 TCR
    74 Pepe Oriola spanyol Campos Racing Cupra TCR
    86 Esteban Guerrieri argentín Münnich Motorsport Honda Civic Type R TCR
    88 Fabrizio Giovanardi olasz Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR
  • James Thompson lesz a Münnich harmadik pilótája!

    James Thompson lesz a Münnich harmadik pilótája!

    A Kapitány visszatér: James Thompson lesz a Münnich Motorsport harmadik pilótája, akit indítanak a WTCR-ben, az első fordulókon. A 43 éves versenyző Esteban Guerrieri és Yann Ehrlacher mellett a harmadik Honda Civic FK8 Type R TCR vezetheti majd, amikor elrajtol a mezőny Marokkóban a következő hónapban.

    Thompson kétszeres brit túraautó bajnok, nagy tapasztalattal rendelkezik, így hasznos tagja lehet a csapat programjának. Korábban versenyzett már a DTM-ben, a DTC-ben ,az ETCC-ben és az STCC-ben is.

    A brit ráadásul annál a csapatnál kezdi meg a TCR specifikus autóval a tapasztalat gyűjtést, akikkel 2016-ban versenyzett utoljára még a WTCC-ben, ahol hatszor is pontszerzőnek bizonyult.

    Az még nem eldöntött, hogy Thompson meddig maradhat, mert feltehetően a csapat tulajdonos René Münnich valamikor feltehetően átvenné a volánt tőle a szezon folyamán, bár tavaly is végül az egész évét az európai ralikrossz bajnokságon töltötte végül.

  • Egy kékvérű egy Lotusszal volt már, de ez valami más!

    Egy kékvérű egy Lotusszal volt már, de ez valami más!

    A címben nagy tisztelettel utalunk természetesen a Forma-1-ig jutott kékvérű John Crichton-Stuart, 7th Marquess of Bute azaz Johnny Dumfries munkásságára, aki 1986-ban Ayrton Senna mellett vezethette a legendás fekete-arany Lotust, akár a Hungaroringen is. Most, azonban valami egészen mást jelentettek be, és nem csak az egyik versenyző kékvérű, hanem maga az autó is, némileg utalva Ronnie Petersonra is. A svéd GT bajnokságban indul tehát Károly Fülöp királyi herceg, valamint Thed Björk és Richard Göransson, egy Lotus Evorával.

    A Geely Group Motorsport és a Cyan Racing megalapítják tehát a Lotus Cyan Racinget, egy Evora GT4-gyel indulhatnak majd csatába a fent említett urak. Károly Fülöp herceg 2012-ben már versenyzett ezzel a csapattal, akikkel többször is nyert, és a 2017-es svéd GT bajnokságban is remekül helytállt. Így nyilatkozott őfelsége:
    „Boldog vagyok, hogy folytathatom a versenyzést a svéd GT bajnokságban a Cyan Racinggel, különösen ezen új és izgalmas Lotus versenyautóval, és két tapasztalt és erős csapattárssal. A célom az, hogy harcolhassak a GTB osztály bajnoki címéért, és biztos vagyok benne, hogy minden adott ahhoz, hogy ezt elérjük.”

    A regnáló WTCC bajnok, Thed Björk, egész évben megy majd Károly Fülöp herceggel, és kiegészülnek majd Göranssonnal május 4-5-én a knutstorp-i szezonnyitón. Göransson is boldog:
    „Örülök, hogy visszatérhetek a Cyan Racinghez, miután 2016-ban megszereztem velük az eddigi legutolsó skandináv bajnoki címemet. Elismeréssel adózom Károly Fülöp herceg fejlődése előtt, amit az utóbbi években bemutatott, és nagyon várom azt, hogy segítsem a 2018-as svéd GT GTB bajniki címért folytatott csatájában.”

    A svéd GT egyébként egy hosszútávú bajnokság, amit a svéd túraautó bajnokság mellett rendeznek meg, öt versenyhétvégén Svédországban, olyan versenyautókkal a mezőnyben, mint McLarenek, Ferrarik, Porschék, és hasonló komolyabb sportjárgányok.

    Végül Thed Björk is szót kapott:
    „Károly Fülöp hercegnek és nekem is tavaly remek szezonunk volt a svéd GT-ben, és motivál az, hogy segítsem abban, hogy a bajnoki címért hajthasson. Annak is nagyon örülök, hogy 2018-ban újra versenyezhetek Svédországban.”

    A Cyan Racing a regnáló túraautó világbajnok csapat, és hivatalos motorsport partnere is egyben a Geely Group Motorsportnak. Ők készítették és üzemeltették a FIA WTCC-s és a svéd GT-s autókat a Polestar programban, ők felelnek a Volvo Cars elektromos meghajtású versenyautóiért is amelyek tavaly óta készülnek, és most bemutatkozhat a Lotus Cyan Racing is a svéd GT-ben. Alexander Murdzevski Schedvin, most már mint a Geely Group Motorsport vezetője, ennyit tett hozzá, az eddig ismertetettekhez:
    „Nagyon boldogok vagyunk, hogy folytathatjuk az együttműködést Károly Fülöp herceggel, és hogy jelen lehetünk a svéd motorsport életében a svéd GT-ben. Örülünk annak is, hogy újra pályára küldhetünk egy Lotust a svéd versenypályákra, ami egy olyan márka a svéd motorsport történelemben, aminek különleges helye van, és bízom benne, hogy ezen a nyáron további fejezeteket adhatunk hozzá a márka presztízséhez.”

    Svéd GT versenynaptár 2018
    május 4-5. Knutstorp
    június 16-17. Anderstorp
    július 7-8. Falkenberg
    augusztus 18-19. Karlskoga
    szeptember 21-22. Mantorp Park

  • György Anett is folytatja a Zengő Motorsportnál!

    György Anett is folytatja a Zengő Motorsportnál!

    A Zengő Motorsport a napokban elkezdte bejelenteni az idei programját, így nem maradhatott ki a sorból a csapat egyetlen hölgyversenyzője, György Anett sem, aki tavaly az ETCC-ben indult. Az a bajnokság megszűnt, és Anett úgy döntött, marad a csapattal, ugyanakkor idén nem lesz olyan színes nemzetközi programja, mint volt az 2017-ben.

    Anett autója marad a tavalyi DSG váltós SEAT Leon, és ezzel a Magyar Országos Bajnokságban indul, illetve a Közép Európai Kupában, adta hírül a facebook oldalán a versenyzőnő. A cél azonban egyértelműen az, hogy 2019-ben újra egy komolyabb nemzetközi mezőnyben találhassuk majd Anettet.

    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=982556691915648&id=149622358542423

  • Bejelentették a második WTCR pilótájukat is a Zengő Motorsportnál!

    Bejelentették a második WTCR pilótájukat is a Zengő Motorsportnál!

    Nagy Norbert nevét már hétfőn bejelentette az idei WTCR-es programjába a Zengő Motorsport. Az eszköz is ismert: teljesen új SEAT fejlesztésű Cupra autók, akikkel Zengő Zoltán már évtizedes jó viszonyt ápol. A magyar csapat is ott van ma már a barcelonai közös tesztjén a WTCR-nek, így valójában már csak a második számú versenyzőjük kiléte volt a nagy talány.

    Nagy meglepetés nincs: Szabó Zsolt kap újra lehetőséget, hogy ezúttal a világkupán bizonyítson, ha már tavaly helytállt úgy az ETCC-ben és a WTCC-ben is, hogy hirtelen került a mély vízbe. A miskolci fiú idén már teljes évet futhat.

    https://www.facebook.com/zengomotorsport/photos/pb.119702024776262.-2207520000.1522234826./1636366829776433/?type=3&theater

  • Hivatalos: Montoya csatlakozik az United Autosporthoz, indul Le Mansban!

    Hivatalos: Montoya csatlakozik az United Autosporthoz, indul Le Mansban!

    Az United Autosports hivatalosan is megerősítette, hogy a 2018-as 24 órás Le Mansra csatlakozik hozzájuk Juan Pablo Montoya. A korábbi Forma-1-es versenyző Will Owen és Hugo de Sadeleer mellett vezetheti a #32-es Ligier JS P217-est, és egyben debütál is a legendás hosszútávú versenyen, ahol még soha nem indult.

    Azzal, hogy Montoya bemutatkozik a 24 órás versenyen is Le Mansban, nem veszélyezteti az idei sportautós programját, hiszen jelenleg az IMSA-ban fut teljes évet a Team Penske-vel. A Forma-1-en kívül a kolumbiai nyert a NASCAR-ban is, és IndyCarban megszerezte a CART bajnoki címét is, továbbá elsőre megnyerte az Indy 500-at, valamint a 24 órás daytonai versenyt. Montoya számtalan kiemelkedő versenyt is megnyert, így a Monacói Nagydíjat, valamint az Indianapolis 500 futamát, kétszer is. Ezek a győzelmek bele számítanak a „Triple Crown”-ba, így már csak a 24 órás Le Manst kell megnyernie azzal, hogy ezt is teljesítse, és beérje Graham Hill-t, aki ezidáig egyeduralkodó.

    A 2018-as 24 órás Le Mans június 16-án szombaton 15:00-kor kezdődik majd. Az United Autosports két autót nevez be, az egyik a #32-es Ligier JS P217-es Juan Pablonak, Willnek és Hugonak, valamint a #22-es autó, amelyet Phil Hanson és Filipe Albuquerque mellett egy hamarosan megnevezendő pilóta hajthat majd.

    Juan Pablo Montoya, versenyző, United Autosports:
    „Nagyon izgatottá tett, hogy lehetőséget kaptam arra, hogy megtapasztaljam Le Manst, és várom már, hogy csatlakozhassam az United Autosporthoz, hiszen tavaly is remekül szerepeltek ott. Mindig is néztem a versenyeket Le Mansból, így nagyon boldog vagyok, hogy végre én is a részese lehetek ennek. Remélem, hogy lesz esélyünk a győzelemre.”

    Zak Brown, csapat tulajdonos és igazgató, United Autosports:
    “Juan Pablo jó ideje versenyez már, és tudja azt, hogy mi kell a győzelemhez. Biztos vagyok benne, hogy segíteni fogja a csapatot a tapasztalatával és a nyers tempójával, és pontosan ezek szükségesek egy olyan jelentős versenyre, mint amit Le Mansban tartanak.”

    Richard Dean, csapat tulajdonos, és menedzser, United Autosports:
    „Néztem Juan Pablót, ahogy versenyzett ellenünk idén Daytonában, és lenyűgözött az, hogy egyáltalán nem zavarta a forgalom, szinte nem is veszített a sebességéből, vagy a koncentráltságából. Ő egy remek karakter, így nem aggódom attól, hogy ne tudna beilleszkedni a csapatunkba majd Le Mansban. Annak ellenére, hogy ez lesz az első indulása ott, komoly tapasztalattal bír, és mivel nyert Monacoban és Indianapolisban is, ez a Le Mans kaland lehetőséget ad neki arra, hogy elnyerje a „triple crownt”. Várom már az alkalmat, hogy személyesen is üdvözölhessem a csapatunknál!”