Kategória: Touring Car

  • Összeállt a HELL Racing Team Csapata – Tassi, Koncz, Szőnyi és Hege idén is az élre törnek

    Összeállt a HELL Racing Team Csapata – Tassi, Koncz, Szőnyi és Hege idén is az élre törnek

    Ma reggel megtartotta éves sajtótájékoztatóját a HELL ENERGY a Budapest Platz-ban, ahol bemutatták az idén szponzorált versenyzőiket. A sportolók 2018-as terveinek ismertetése mellett Tassi Attila nagy bejelentést is tett.

    Összeállt a HELL Racing Team 2018-as csapata, akik idén először mutatkoztak együtt a nagyközönség előtt a már hagyománynak számító sajtótájékoztatón. A HELL támogatott sportolói – Tassi Attila, a tavalyi TCR International Series második helyezettje, Koncz Attila K1 Európa-bajnok, valamint Szőnyi Ferenc ultratriatlon világbajnok sorra meséltek tavalyi sikereikről és idei terveikről a moderátornak, aki a 2018-tól a HELL-lel együttműködő közkedvelt influencer, GoodLike volt.

    A felszólalók között köszönthettünk egy ismerős arcot is – Koncz Attila edzőjeként a thai-box világbajnok, Kunkli Tivadar is mesélt az előttük álló időszakról, valamint a szintén HRT tag, Hegedűs ’Hege’ László, Guinness rekorder triálos – mivel éppen fellépésen volt az esemény ideje alatt – videóüzenetben köszöntötte a jelenlévőket.

    A sajtótájékoztatón Tassi Attila sok, hetek óta a médiában keringő kérdésre választ adott:

    „Nagy örömmel jelenthetem be, hogy két hét múlva rajthoz fogok állni a WTCR hungaroringi futamán. Megpróbálom idén is a maximumot kihozni magamból és a legjobb eredményt elérni, hiszen a hazai közönség előtt szeretek a legjobban versenyezni. Tavaly a Hungaroringen éltem át a szezon legnagyobb sikerét, amely örök élmény marad számomra, különösen, hogy a 18. születésnapomon történt. Remélem idén is sikerül megörvendeztetnem a magyar közönséget egy bravúros futammal.” – mondta Tassi Attila, aki a sajtótájékoztató keretein belül bemutatta a JAS Motorsport által fejlesztett Honda Civic Type-R TCR versenyautóját is, amely HELL-es dizájnjával igazán látványos jelenség lesz a futamokon rajthoz állók között.

    Koncz Attila és Kunkli Tivadar duója is nagy reményekkel indul neki az évnek. Habár Koncz legutóbbi mérkőzésén lesérült, nem csügged:

    „Komoly terveink vannak 2018-ra. Már januárban megkezdtük a felkészülést egy kéthetes thaiföldi edzőtáborral, ahol a thai-boksz körökben híres Fairtex Training Centerben fejlesztettük a tudásomat Tivadar, és pár helyi küzdősportoló segítségével. Szeretnék a legnagyobbak közé bekerülni, és igyekszem minden tőlem telhetőt megtenni a siker érdekében.” – mondta a fiatal K1 harcos, Koncz Attila.

    „Attila nagyon elszánt és alázatosan készül minden meccsre. Azonnal megláttam benne a lehetőséget, amikor tavaly novemberben én készítettem fel a TEK gálás összetűzésére, ezért igyekszem a lehető legjobb felkészülést nyújtani neki, hogy elérje a céljait.” – tette hozzá Koncz edzője, Kunkli Tivadar.

    A fiatalok után a Racemachine, Szőnyi Ferenc is beszámolt a tavalyi hihetetlen sikereiről és mesélt az idei célokról:

    „Arra a kérdésre, hogy mennyire jó érzés a HELL csapat tagjának lenni, talán Bruce Willis is tudna válaszolni. Nagyon büszke vagyok, és lelkes, hogy egy klubban futunk!” – mondta a jó humorú komáromi vasember. „Az idei tervekkel kapcsolatban improvizálni kell, és hogy a legnagyobb, a legemlékezetesebb teljesülhessen, borzasztó komoly felkészülésre van szükség. Idén már 2 maratonon és 3 ultra távú futóversenyen vagyok túl, de ezek csak alapok. Görögországban egy 186 kilométeres futóversenyt szeretnék teljesíteni májusban, novemberben egy tízszeres ultratriatlonra vállalkozok New Orleansban, a kettő között pedig nem kizárt, hogy ismét nekivágok a The Hell Ultra 480 kilométeres távjának, amit tavaly a három indulóból egyedül én teljesítettem.” – tette hozzá Szőnyi Ferenc.

    A nemrégiben Budapesten megrendezett X Triál ügyességi motorverseny világbajnokságon fellépő Hege egy videóüzenetben elmondta; Kína után hamarosan Dél-Afrikát is meghódítja triálos csapatával, illetve további bajnoki címek bezsebelését tervezi az idei évben is.

    hell, szőnyi, kunkli, tassi attila, hege
    Kunkli Tivadar, Szőnyi Ferenc, Tassi Attila és Koncz Attila. Fotó: HELL Energy Magyarország Kft.

    A HELL idén is kiváló sportolókkal büszkélkedhet, akik eddig is kitűnő sikereket könyvelhettek el, és remélhetőleg ezután is sok büszke pillanatot okoznak szurkolóiknak.

  • Az F1-es körrekordot is megdöntötte a Porsche Spában

    Az F1-es körrekordot is megdöntötte a Porsche Spában

    A Porsche új körrekordot állított fel a Spa-Francorchamps-on, a 919 Hybrid LMP1-es autójuk „evo verziójával”.

    Neel Jani 1:41.770-es köre 0,783 másodperccel gyorsabb, mint a korábbi pályacsúcs, melyet tavaly a Belga Nagydíjon állítottak be. Jani átlagtempója 245,1 km/h volt a hét kilométeres pályán, csúcssebessége pedig 359 km/h volt.

    A Porsche a tavalyi szezon után kivonult a WEC-ből. A rekordot döntött autóra azok a frissítések kerültek, melyeket korábban az idei szezonra terveztek, valamint ovábbi aerodinamikai fejlesztések.

    Az autó 39 kilóval könnyebb lett az által, hogy eltávolították azokat az elemeket, melyek nem kulcsfontosságúak: például a légkondicionálót, az ablaktörlőt, pár szenzort, elektronikus eszközöket, lámpákat.

    „Ez egyfajta mérnöki álom volt számunkra, ami valóra vált.” – mondta Stephen Mitas főnérnök. „Miutám fejlesztettük és versenyeztünk vele négy éven át, a srácok kötődnek hozzá. Mind tudjuk, hogy nem számít, milyen versenyképes volt a 919 Hybrid, sosem mutatta meg teljesen a képességeit. Igazából még az Evo verzió sem használja ki a teljes potenciálját az autónak. Ez alkalommal nem korlátoztak minket a szabályok, csak a források. Elégedettséggel tölt el az, hogy amit véghezvittünk az autón, az megdöntötte a Forma-1-es rekordot.”

    A Porsche 919 Hybrid Evo legközelebb a Nordscheifén fog demózni a Nürburgringi 24 órás verseny előtt. Ott lesz még a Goodwood Festival of Speeden, Brands Hatch-ben a Festival of Porschén és a Porsche Rennsport Reunionon Laguna Secában.

  • Idén Hatvani Bálint lesz a Team Unicorse versenyzője!

    Idén Hatvani Bálint lesz a Team Unicorse versenyzője!

    Miközben a WTCR már beindult, a hazai túraautós élet sem állt meg, például a Team Unicorse sem tétlenkedett, és pár nappal ezelőtt tesztelni mentek a Hungaroringre. Gyakorlatilag szinte egy családi csapatról beszélünk esetükben, hatalmas szívvel az Alfa Romeo-k iránt ás úgy néz ki, hogy a pilótájuk is megvan, mégpedig Hatvani Bálint személyében, aki nyilván nem ismeretlen a magyar túraautós körökben.

    hatvani bálint, team unicorse

    hatvani bálint, unicorse

    Információink szerint az OB és a CEZ futamain is indulnának, és amiért a többes szám: a Team Unicorse úgy néz ki, hogy összeállt a magyar gyorsasági autósportban szintén szép múlttal bíró Zsille Motorsporttal, és együtt indulnak harcba a közös sikerért Bálinttal. Feltételezhetően náluk sem a cél az, hogy csak Magyarországon bizonyítsanak, hanem ahogy például Kiss Norberttel is emlékezetes módon sikerült pár éve a remek nemzetközi bemutatkozás, idén is hasonló dologban részt vehetnek, akár a TCR Europa keretein belül.

    https://www.facebook.com/unicorse/videos/1688841124485357/

     

     

     

  • Vernay és Tarquini nyert ma, Tarquini a tabella élén

    Vernay és Tarquini nyert ma, Tarquini a tabella élén

    Jean-Karl Vernay nyerte a WTCR marokkói hétvégéjének második versenyét Mehdi Bennani és Pepe Oriola előtt.

    A TCR tavalyi bajnoka pár koccanás után már az első kanyarban megelőzte Oriolát, akit Bennaninak is sikerült megelőznie.

    Remekül rajtolt Esteban Guerrieri, aki a 13. helyről rögtön előreugrott a 10. pozícióra.

    Később a Safety Car is a pályára hajtott, miután Szabó Zsolt és Gianni Morbidelli ütközésének következtében a Zengős Cupra forgalommal szemben állt meg a pálya közepén.

    A biztonsági autó távozása után nem sokkal Benjamin Lessennes kapta el a falat és hívta újra pályára az SC-t.

    Később Rob Huff állt ki az ötödik helyről, defekt miatt.

    A versenyt végül Vernay nyerte Bennani és Oriola előtt, utóbbitól azonban nem sokkal maradt el Yann Ehrlacher.

    Michelisz Norbi a 7., Nagy Norbi pedig a 17. lett.

    A második futam top 10 versenyzője:

    Versenyző Autó Diff.
    1 Jean-Karl Vernay Audi
    2 Mehdi Bennani Volkswagen 0.89
    3 Pepe Oriola Cupra 3.27
    4 Yann Ehrlacher Honda 3.631
    5 Thed Björk Hyundai 6.57
    6 James Thompson Honda 7.916
    7 Norbert Michelisz Hyundai 11.929
    8 Esteban Guerrieri Honda 13.63
    9 Yvan Muller Hyundai 14.555
    10 Tom Coronel Honda 14.959

    A harmadik, és egyben a hétvége utolsó versenyét Gabriele Tarquini nyerte.

    Tarquini a mai időmérőnek köszönhetően az élről is indult, Yvan Muller és Michelisz Norbi elől.

    A rajtot követően Muller és Michelisz szorosan egymás mellé kerültek, és össze is ütközött a két Hyundai. Ez azonban Thed Björknek kedvezett, aki előre jött a második helyre, míg Ehrlacher a negyedik helyre érkezett meg, Norbi elé.
    A Michelisszel való incidensért Muller figyelmeztetést kapott.

    Frédéric Vervisch Pepe Oriola is összeakadtak, előbbi ki is esett, és a safety car-nak a pályára kellett hajtania. Miután távozott, Tarquini állt továbbra is az élen, Björk és Muller előtt.

    Még egyszer megjelent a biztonsági autó, miután Homolával való ütközése után Nathanaël Berthon kiesett.

    Mikor a mezőny újra versenytempóra kapcsolhatott, Björk hirtelen veszített tempójából és visszaesett a harmadik helyre, Muller mögé.

    A győztes tehát Tarquini lett, mögötte pedig Yvan Muller és Thed Björk futott be.

    Michelisz Norbi az 5. helyemn zárt, Nagy Norbi a 15., míg Szabó Zsoltot a 22. helyen értékelték.

    A harmadik futam top 10 versenyzője:

    Versenyző Autó Diff.
    1 Gabriele Tarquini Hyundai
    2 Yvan Muller Hyundai 2.524
    3 Thed Björk Hyundai 2.922
    4 Yann Ehrlacher Honda 4.645
    5 Norbert Michelisz Hyundai 5.937
    6 Mehdi Bennani Volkswagen 6.631
    7 Robert Huff Volkswagen 8.121
    8 James Thompson Honda 9.932
    9 Jean-Karl Vernay Audi 10.743
    10 Pepe Oriola Cupra 13.74

    A pontversenyt így az első versenyhétvége után Tarquini vezeti 62 ponttal. Mögötte Björk, és Vernay követi.

  • Továbbra is Tarquini tarol

    Továbbra is Tarquini tarol

    A BRC Racing Team olasz versenyzője, Gabriele Tarquini szombati győzelme után a vasárnapot egy pole pozícióval nyitotta, 0,080 másodperccel megelőzve Yvan Mullert az időmérő utolsó szakaszában. A harmadik pozíciót Tarquini csapattársa, Michelisz Norbi szerezte meg, míg Muller csapattársa, Thed Björk a negyedik helyen zárt. Így tehát a Hyundai kibérelte az első négy pozíciót. Az ötödik helyen az egyetlen Q3-ba jutott Honda, vagyis Yann Ehrlacher végzett

    A további nagy nevek közül azonban többen is ráfáztak. Esteban Guerrieri, Tom Coronel és Benjamin Lessennes sem jutott be a legjobb 12-be a kvalifikáció első részében, így számukra az időmérő itt véget is ért.

    A harmadik szakaszában már csak a fent említett öt versenyző vett részt.

    Szabó Zsolt a 19., Nagy Norbi pedig a 22. helyet szerezték meg.

    A hétvége második versenyére 17.45-kor kerül majd sor, míg a harmadik futam 19.10-kor rajtol majd.

  • Button a második lett a Super GT szezonnyitón

    Button a második lett a Super GT szezonnyitón

    Jenson Button, és Team Kunimitsus csapattársa, Naoki Yamamoto a második helyen végeztek a Super GT szezonnyitóján, Okayamában.

    A #100-as rajtszámú Honda NSX-GT-vel az ötödik helyre kavlifikáltak az esős időmérőn, így az 5. pozcióból vághattak neki a vasárnapi versenynek.

    A rajt után az első kanyarban Button visszacsúszott a nyolcadik helyre, majd két helyet vissza is szerzett, miután két Nissan büntetést kapott amiért kiugrottak a rajtnál.

    A csere után Yamamoto a második helyen terelgette már a Hondát és igyekezett csökkenteni a lemaradásukat az élen álló, #17-es Hondával szemben.

    Végül a Button-Yamamoto páros autóját a második helyen intették le.

    Button számára ez a szezonnyitó mindössze élete másododik Super GT versenye volt.

    A Felix Rosenqvist – Kazuya Oshima páros a negyedik lett egy LEXUS LC500-zal, míg a szintln Lexusszal versenyző Heikki Kovalainen – Kamui Kobayashi duó a 12. helyen zárt.

    Helyezés Rajtszám Autó Versenyzők Körök száma Diff.
    1 17 KEIHIN NSX-GT Koudai Tsukakoshi 82 1:55’14.381
    Honda NSX-GT / HR-417E Takashi Kogure
    2 100 RAYBRIG NSX-GT Naoki Yamamoto 82 1.610
    Honda NSX-GT / HR-417E Jenson Button
    3 1 KeePer TOM’S LC500 Ryo Hirakawa 82 5.582
    LEXUS LC500 / RI4AG Nick Cassidy
    4 6 WAKO’S 4CR LC500 Kazuya Oshima 82 5.759
    LEXUS LC500 / RI4AG Felix Rosenqvist
    5 23 MOTUL AUTECH GT-R Tsugio Matsuda 82 36.990
    NISSAN GT-R NISMO GT500 / NR20A Ronnie Quintarelli
    6 24 Forum Engineering ADVAN GT-R Joao Paulo de Oliveira 82 48.375
    NISSAN GT-R NISMO GT500 / NR20A Mitsunori Takaboshi
    7 3 CRAFTSPORTS MOTUL GT-R Satoshi Motoyama 82 59.362
    NISSAN GT-R NISMO GT500 / NR20A Katsumasa Chiyo
    8 38 ZENT CERUMO LC500 Yuji Tachikawa 82 1’00.357
    LEXUS LC500 / RI4AG Hiroaki Ishiura
    9 19 WedsSport ADVAN LC500 Yuji Kunimoto 82 1’05.532
    LEXUS LC500 / RI4AG Kenta Yamashita
    10 16 MOTUL MUGEN NSX-GT Hideki Mutoh 82 1’06.532
    Honda NSX-GT / HR-417E Daisuke Nakajima
    11 8 ARTA NSX-GT Tomoki Nojiri 82 1’07.199
    Honda NSX-GT / HR-417E Takuya Izawa
    12 39 DENSO KOBELCO SARD LC500 Heikki Kovalainen 82 1’10.110
    LEXUS LC500 / RI4AG Kamui Kobayashi
    13 36 au TOM’S LC500 Kazuki Nakajima 82 1’11.410
    LEXUS LC500 / RI4AG Yuhi Sekiguchi
    14 12 CALSONIC IMPUL GT-R Daiki Sasaki 82 1’11.838
    NISSAN GT-R NISMO GT500 / NR20A Jann Mardenborough
    15 64 Epson Modulo NSX-GT Bertrand Baguette 81 1 Lap
    Honda NSX-GT / HR-417E Kosuke Matsuura
  • Tarquini nyert, Michelisz kiesett a szezonnyitón

    Tarquini nyert, Michelisz kiesett a szezonnyitón

    Gabriele Tarquini nyerte a szezonnyitó WTCR futamot Marokkóban, a BRC Racing Team egyik Hyundai i30-asával, miután a versenyt kétszer is megszakították.

    Az 56 éves olasz a rajtnál előzte meg a pole-ból induló Thed Björköt, míg hátrébb Frédéric Vervisch futott rá James Thompson autójára, majd rájuk „esett” Tom Coronel, Mat’o Homola és Aurélien Panis is. Vervisch és Panis ki is estek, majd a boxba hajtva Coronel is feladni látszott a versenyt, ám Vervisch autója miatt piros zászlóval megszakították a versenyt, és ez idő alatt Coronel is vissza tudott térni a versenybe, bár alaposan lemaradva.

    Az újraindítás után nem sokkal a safety car vette át a mezőny vezetését, miután a mezőny végéről rajtoló Michelisz Norbi állt meg, mert meglazult Hyundai-ának bal első kereke, így fel kellett adnia a versenyt.

    A versenyt végül Norbi csapattársa, Tarquini nyerte, Björk és Rob Huff előtt.

    Nagy Norbi a 16., Szabó Zsolt Dávid pedig a 17. helyen ért célba.

    Folytatás holnap 17.30-kor a második és harmadik futammal.

    Versenyző Csapat Autó Különbség
    1 Gabriele Tarquini BRC Racing Team Hyundai 48:58.707
    2 Thed Bjork YMR Hyundai 0.729
    3 Rob Huff Sebastien Loeb Racing Volkswagen 2.823
    4 Jean-Karl Vernay WRT Audi 4.593
    5 Mehdi Bennani Sebastien Loeb Racing Volkswagen 5.025
    6 Gordon Shedden WRT Audi 5.702
    7 Esteban Guerrieri Munnich Motorsport Honda 10.136
    8 Yann Ehrlacher Munnich Motorsport Honda 10.784
    9 Aurelien Comte DG Sport Competition Peugeot 11.577
    10 John Filippi Campos Racing Cupra 15.026
    11 Yvan Muller YMR Hyundai 16.556
    12 Nathanael Berthon Comtoyou Racing Audi 17.046
    13 Denis Dupont Comtoyou Racing Audi 18.039
    14 James Thompson Munnich Motorsport Honda 18.537
    15 Benjamin Lessennes Boutsen Ginion Racing Honda 22.213
    16 Norbert Nagy Zengo Motorsport Cupra 25.096
    17 Zsolt David Szabo Zengo Motorsport Cupra 53.666
    18 Pepe Oriola Campos Racing Cupra 1 kör
    19 Fabrizio Giovanardi Team Mulsanne Alfa Romeo 1 kör
    20 Gianni Morbidelli Team Mulsanne Alfa Romeo 2 kör
    21 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda 5 kör
    Mat’o Homola DG Sport Competition Peugeot Kiesett
    Norbert Michelisz BRC Racing Team Hyundai Kiesett
    Aurelien Panis Comtoyou Racing Audi Kiesett
    Frederic Vervisch Comtoyou Racing Audi Kiesett
  • A WTCR videotékájában ezúttal a TAXI filmek kapják az ívet!

    A WTCR videotékájában ezúttal a TAXI filmek kapják az ívet!

    Volt már Harcosok Klubja, Batman, ezúttal Luc Besson klasszikusát, a TAXI-t idézik fel a WTCR médiásai, marketingesei. Úgy néz ki, hogy a versenyzők is egyre inkább élvezik ezt a fajta promóciót, hiszen ők is bohóckodhatnak egy sort, és az egyértelmű „komoly” filmes kikacsintások miatt olyan réteghez is eljuthatnak, akik nem követik annyira figyelemmel a sorozatukat.

    A főszereplők ezúttal: Mehdi Bennani, Jean-Karl Vernay, Thed Björk és egy kígyó!

    https://www.youtube.com/watch?v=fQ737A5sRPI

  • Michelisz büntetés kapott, az utolsó helyről indul

    Michelisz büntetés kapott, az utolsó helyről indul

    Ugyan Michelisz Norbert a Hyundait az első sorba hozta a WTCR első időmérő edzésén Marokkóban, a magyar versenyzőnek nagy valószínűséggel ki kell cserélnie a motorját, ami miatt a rajtrács végére kell mennie, miután az időmérőn lángolt az autója.

    Norbi vezette az i30 N TCR-rel az időmérő edzést, amikor előbb füstölni kezdett, majd lehúzódott a pálya második traktusáról, de olajat hagyott az ideális íven. Ugyan most már a pálya a legszárazabb volt a korábbi körülményekhez képest, a cementpor (amivel hatástalanították az olajat) inkább megakadályozta a versenyzőket abban, hogy javíthassanak. Egy kivétel akadt csak: a nagy rivális Yvan Muller Racing Hyundai autójával Thed Björk happolta el Michelisz elől a pole pozíciót,

    Michelisz így nyilatkozott először:
    „Az első pillanatoktól kezdve magabiztos voltam, és nyomtam neki, aztán füst dőlt az autóba, és semmit se láttam, így megpróbáltam leállni az első biztonságos helyen. Remélem, hogy nincs nagy baj, és tudok indulni az első versenyen. Őszintén szólva nem tudom, hogy mi okozta a problémát. Remélem, hogy nem kell kicserélni a motort, mivel nagy szívás lenne ilyen szerencsétlenül kezdeni a szezont. Várjuk ki, hogy mi lesz. Furcsa volt ugyanakkor néznem a többieket, mikor az én autóm megállt. Magabiztos vagy, érzed, hogy te vagy a leggyorsabb, és furcsa érzés kihagyni gyakorlatilag az időmérő edzés második felét. Ahogy már mondtam, magabiztosan nézünk a versenyek elé, és ha nem kell motort cserélni, akkor a győzelemért harcolhatunk. Mindenesetre ez egy fura kezdés volt, hogy őszinte legyek.”

    A Hyundai Motorsport Customer Racing ugyanakkor azt javasolta a BRC Racing Teamnek, hogy cseréljenek motort az edzés után, így Michelisz Norbert a 25. helyről vághat neki az idei első versenynek. A motoroknak teljes szezont kell kibírniuk, kivéve olyan eseteket, ha valami erőszakos behatás történik, például ütközés egy másik versenyzővel, – így Micheliszt most teljesen hátrasorolták,

    Ennek hatására a másik BRC-s pilóta, Gabriele Tarquini került a második helyre, és az idén már Audival versenyző Jean-Karl Vernay eredhet neki a harmadik helyről az első WTCR-es futamnak.

  • A Toyota szabálytalan gyorsköröket futott a Prologue-on

    A Toyota szabálytalan gyorsköröket futott a Prologue-on

    A Toyota elárulta, hogy a WEC tegnapi hivatalos előszezoni tesztjén futott leggyorsabb körei nem feleltek meg a szabályoknak.

    A Paul Ricard-on megtartott „Prologue”-on a Toyota TS050 közel öt másodperccel bizonyult gyorsabbnak a privát LMP1-es autóknál, ami nem meglepő módon kisebbfajta pánikot váltott ki a riválisokban. Az idénre jelentősen átszabott WEC-szabályok elsődleges célja a gyári (értsd: Toyota) és privát P1-esek köridejének kiegyenlítése volt, ennek elérésére pedig bevezették az ún. technológiai ekvivalencia (EoT) elvét.

    A teszteredmények láttán többen is arra a következtetésre jutottak, hogy a szabályváltozás csúfos kudarcba fulladt, a Toyota azonban beismerte, hogy „fejlesztési okok” miatt nem tartották tiszteletben az EoT-t: leggyorsabb köreiket a megengedettnél 5,27 kW-nál több hibridenergiával és az 58,9 mJ-nál több üzemanyag-energiával futották. A döntés hátterében az állhat, hogy a 2018/19-es szuperszezonra a Toyota új hűtési rendszert fejlesztett ki, ezt pedig minél nagyobb terhelésnek szerették volna alávetni. A Prologue-on egyébiránt nem kötelező megfelelni az EoT-nek, a Toyota pedig előzetes engedélyt is kért a WEC-től a „szabályszegésre”.

    Egy pár szó a köridőkről: a teszt legjobb ideje Mike Conway nevéhez fűződik, akinek 1:32.662-es köre öt másodperccel volt gyorsabb az őt követő privát P1-eséhez képest, habár ezt a TS050 nagyleszorítóerős konfigurációjával érte el. Az alacsonyabb leszorítóerővel rendelkező kasztni Anthony Davidson kezei között 1:34.655-öt futott, de ami kissé aggasztó lehet, hogy a Toyota a teszt során egyszer sem ment 1:38-nál lassabb kört. A legjobb nemhibrid köridőt Vitalij Petrov érte el; az SMP Racing orosz versenyzője 1:37.034-et regisztrált.