Kategória: Touring Car

  • Tassi Attila már csak a Hungaroringre koncentrál

    Tassi Attila már csak a Hungaroringre koncentrál

    Tassi Attila gőzerővel készül a jövőheti WTCR futamra, amelyet hazánkban, a Hungaroring versenypályán rendeznek majd. A HELL ENERGY tehetséges autóversenyzője szabadkártyásként állhat rajthoz a futamon, ahol a legnagyobb túraautó-pilótákkal mérheti össze tudását a magyar közönség előtt. Attika már javában készül és a szezon első futamára összpontosít.

    A tavalyi TCR International Series ezüstérmese, Tassi Attila a legnagyobb versenyzőkkel indítja a 2018-as szezont. Habár a HELL Racing Team tehetséges versenyzője idén a TCR Europe-ban versenyez, szabadkártyásként lehetőséget kapott, hogy a WTCR Hungaroring futamán induljon és egy ütős futammal kezdje meg az évet. Habár a verseny remek felkészülési lehetőséget biztosít számára a TCR első futamára, ennél azonban többről szól:

    „Hazai közönség előtt versenyezni mindig különleges élmény. Jó érzés, hogy a családom testközelből nézheti végig a versenyt és hogy a magyar nézők előtt is bizonyíthatok. Tavaly épp a 18. születésnapomon versenyezhettem itt, és az első futamgyőzelmem a TCR sorozatban is a magyar pályához kötődik, így különösen nagy örömmel térek vissza ide. Izgalmas lesz ez a verseny, hiszen egy nagyon erős mezőny állt össze a WTCR-ben, ezért igyekszem a lehető legjobban felkészülni a futamra és a legtöbbet kihozni magamból.” – mondta Tassi Attila, aki mesélt arról is, hogyan készül fel egy-egy versenyre.

    „Minden héten négyszer járok konditerembe erőnléti edzésre és heti egyszer Fit4Race edzésre Matics Zsoltihoz. A versenyhétvége előtt két héttel már szigorú diétán vagyok, semmilyen cukros dolgot nem fogyaszthatok, kizárólag vizet iszom és odafigyelek az étrendemre is. Ilyenkor már főleg szimulátoron gyakorlok, a verseny előtti napokban pedig korábbi videókat, belsőkamerás felvételeket nézek vissza, hogy tanuljak a hibáimból és tudjam, mire kell odafigyelnem.” – mesélte Attika.

    Tassi a JAS Motorsport tesztpilótájaként egy vadonatúj Honda Civic Type R-rel áll rajthoz, ami idén is vagány festést kapott a HELL ENERGY-től.

    „A körülbelül 350 lóerős autó új aerokitet kapott, aminek köszönhetően az egyenes szakaszokon jobb lesz az autó légellenállása. Ezen kívül van benne egy új Xtrac váltó.” – tette hozzá Tassi, aki bizakodóan kezdi az új szezont, hiszen elmondása szerint a megbízhatósági tesztek pozitívak voltak és a sebességi tesztek időeredményei is bíztatóak.

    Attika a héten azért egy kis kikapcsolódásra is szánt időt, ugyanis – nagy örömére – a HELL Chevrolet Camaro SS driftautójával mehetett egy kört a Hungaroringen.

     

    Ha eddig lemaradtál róla, a Racingline.hu Attilával a múlt héten készített interjujat alabb megnézheted: 

  • Mattias Ekström a DTM szezonnyitóján búcsúzik

    Mattias Ekström a DTM szezonnyitóján búcsúzik

    Mattias Ekström ott lesz Hockenheimben a DTM szezonnyitón egy extra Audi RS 5 DTM autóval, és gyakorlatilag búcsúzik a rajongóitól, így az ingolstadtiak hét autóval indulnak majd ezen a versenyhétvégén.

    A svéd pilóta 17 szezon és 2 bajnoki cím után jelentette be, hogy nem indul többé a DTM-ben, és a továbbiakban az Audi WRX programjára koncentrál. Az Audi Sport azonban 7 autót indít majd, ebből hatan teljes szezont futnak majd, és egy extra Audit készítenek fel a Team Abt Sportsline emberei. Ekström nem tesztelte még az RS 5 DTM 2018-as szabályzás szerint módosított változatát, amely 30%-kal kevesebb leszorítóerőt biztosít.

    Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője így nyilatkozott:
    „Mattias mindig is nagyon gyorsan alkalmazkodott egy új autóhoz. Biztos vagyok benne, hogy az utolsó versenyén nem fogja összetörni. Ennek ellenére a mottója továbbra is érvényes lesz, mely szerint: Menj gyorsan, vagy menj haza!”

    Ekström is készül:
    „Azt hiszem, hogy több autogramot kell majd kiosztanom, mint egyébként egy teljes szezonban, de ennek örömmel fogok eleget tenni. Csodálatos, hogy az Audi lehetővé teszi ezt nekem. 17 felejthetetlen év után nagyon nehéz döntés volt az, hogy nem versenyzem többé a DTM-ben. Az egyik legérzelmesebb nap volt a karrieremben, amikor bejelentettem, Biztos vagyok benne, hogy lesz pár libabőrös pillanat majd Hockenheimben is, de már most hihetetlenül várom.”

    Gass hozzátette:
    „Mattias télen döntötte el, hogy befejezi a különleges DTM karrierjét. Azt is elmondta ugyanakkor, hogy szeretne valamilyen formában a DTM-es rajongóitól is búcsút venni. Ebből az ötletből született meg ez a dolog. Azt hiszem, hogy neki, a DTM rajongóinak, és az Audinak is ez egy remek lehetőség, hogy még egyszer láthatjuk a rajtrácson Hockenheimben. Volt némi nehézség, de sikerül végül egy hetedik Audi RS5 DTM-et is a pályára küldenünk.”

  • Készek a szezonra a Toyota hybrid versenygépei

    Készek a szezonra a Toyota hybrid versenygépei

    A TOYOTA GAZOO Racing tovább tágítja a környezetbarát hibrid elektromos járművek adta lehetőségek határait: bár az idei szabályok megnehezítették a hibrid meghajtású versenygépek dolgát, a 2018-19-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatában a Forma-1-es hétvégékkel nem ütköző futamokon Fernando Alonsoval is kiegészülő versenycsapat a TS050 HYBRID versenyautó továbbfejlesztett változatával áll rajthoz. A szezon első WEC-eseménye egy 30 órás prológ teszt lesz a Paul Ricard pályán.
    A csapat a prológ kezdete előtt mutatta be 2018-19-es autóját, amely a sikeres szezon előtti tesztelések során három alkalommal futott négy napos tesztet, összesen 21.000 kilométeres távon.A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota 2018-as TS050 HYBRID versenygépei a nyolc fordulóból álló WEC szezonon vesznek részt. A csapat egyértelmű célja, hogy megfeleljen a Le Mans 24 órás verseny kihívásainak. Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López a 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del száll versenybe, míg Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima az újoncnak számító Fernando Alonsoval a 8. rajtszámú autóval versenyeznek. Anthony Davidson továbbra is tartalék és fejlesztő pilótaként támogatja a csapatot.

    A TOYOTA GAZOO Racing ugyan az egyetlen, nagyobb autógyártót képviselő csapat az LMP1 kategóriában, de soha nem látott kihívással kell szembenéznie a környezetbarát hibrid elektromos technológia miatt. A TS050 HYBRID-eknek olyan LMP1 riválisokkal szemben kell harcolni a győzelemért, akik 69%-kal több üzemanyag-energiával rendelkeznek: az idei szezon új szabályai a hibrid technikát nem használó privát LMP1 csapatoknak körönként 210,9 MJ-t engedélyeznek Le Mans-ban.

    A TS050 HYBRID számára viszont csak 124,9 MJ engedélyezett, 8 MJ hibrid elektromos energiával kiegészítve. Míg a TS050 HYBRID-ek számára az üzemanyag-átfolyás is 80 kg/órára korlátozott, addig a vetélytárs nem hibrid autóknál 110 kg/óra ez az érték, és ezen felül még önsúlyuk is kevesebb lehet 45 kg-mal.

    A TOYOTA GAZOO Racing örömmel és lelkesedéssel üdvözli a kihívást, aminek során bebizonyíthatja a hibrid elektromos hajtáslánc hatékonyságát és teljesítményét ilyen kemény körülmények közt. Ez része a Toyota missziójának, melynek köszönhetően még jobbak lesznek az utcai autók. E küldetés egyik csúcspontja az idén korábban bemutatott GR Super Sport Concept. Ez a versenypályán is tesztelt tanulmányautó a WEC projekt során fejlesztett technológiát használ, sok fődarabot átvéve a TS050 HYBRID-ből, mint például az 1000 lóerős hibrid elektromos hajtáslánc a szegénykeverékes motorral.

    A TS050 HYBRID már korábban új mércét állított fel teljesítmény és hatékonyság szempontjából. Tavaly a valaha volt leggyorsabb köridőt érte el Le Mans-ban, és 35 %-kal kevesebb üzemanyagot használt, mint a 2012-es WEC bemutatkozás idején. A hajtáslánc területén végrehajtott fejlesztések nemcsak a versenyautó teljesítményében, hanem az utcai autó technológiában is előrelépést hoztak.

    A mozgási energia újrafelhasználása kulcsfontosságú a fejlődés szempontjából. A fékezés során keletkező mozgási energiát mindkét tengelyen erős motor/generátor egységek gyűjtik össze és alakítják át elektromos energiává. Ezt gyorsításkor tudják felhasználni, növelve a teljesítményt és csökkentve a fogyasztást. Ez ugyanaz az elv, aminek segítségével a Toyota világszinten vezető szerepet szerzett a hibrid elektromos járművek területén, melyekből eddig több mint 12 milliót adott el.

    A gyár nemcsak a technológiát, hanem a munkatársait is fejleszti, ezért tudásuk elmélyítése érdekében a Higashi-Fuji Műszaki Központ utcai autókat fejlesztő mérnökei is tagjai lesznek a csapatnak. Az 1000 lóerős hibrid elektromos hajtásláncot a megbízhatóság érdekében módosították, de az autó többi része nagyobbrészt ugyanolyan, mint a 2017-es szezonban sorozatban három győzelmet arató kocsié.

    A szigorú homologizációs szabályok keretei közt apró, de hatékony módosításokat hajtottak végre az aerodinamikát befolyásoló elemeken, és a 2018-as autóban elsőként egy Gentex hátsó kamera is helyet kapott, melynek képe a műszerfalon elhelyezett képernyőn látható. A tavalyi szezon leggyorsabb autóját magáénak tudó TOYOTA GAZOO Racing célja a kiszámíthatatlan és nehéz verseny hírében álló Le Mans 24 órás győzelem és a WEC bajnoki címének elnyerése. Ez a kihívásokkal teli szezon a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán kezdődik május 5-én, és nyolc versennyel később, 2019. június 15-16-án végződik Le Mans-ban.

    “Az egész csapat keményen dolgozott azért, hogy felkészülten vágjunk neki a szezonnak, az autó pedig gyors és megbízható legyen. Köszönöm a Higashi-Fujiban és Kölnben működő GAZOO Racing Company műszaki központok megfeszített munkáját. Célom az, hogy Le Mans-ban a dobogó tetején álljunk. A projektünk azonban arra is irányul, hogy támogassuk a TOYOTA törekvéseit a jobb autók építésének érdekében. A verseny hibrid projektet 2006-ban indítottuk be, és akkoriban sokat tanultunk az utcai autóktól. Utána elkezdtük saját versenycélú hibrid technológiánkat fejleszteni. A következő lépcsőfok az lesz, hogy az itt megszerzett tudást visszaadjuk az utcai autók fejlesztőinek.” – fogalmaz Hisatake Murata, a csapat elnöke.

    “Mindannyian izgatottan várjuk a következő szezont. Két Le Mans egy szezonban tényleg különleges, és reményeink szerint Fernando Alonso bevonásával hozzájárulunk a WEC bajnokság erősödéséhez. Az idei évben a szabályok változásai soha nem látott kihívások elé állítottak bennünket. 2012 óta bebizonyítottuk, hogy a hibrid elektromos hajtásláncunk teljesítményben és hatékonyságban is rendkívüli előnyökkel bír. Most viszont még hatékonyabbnak kell lennünk, hogy legyőzzük LMP1-es riválisainkat, akiknek versenyzését jóval több energia, több üzemanyag-átfolyás és kevesebb önsúly segíti. Szeretjük az ilyen kihívásokat, mert arra ösztönöznek, hogy még jobb autókat építsünk.” .– teszi hozzá Rob Leupen, a csapat igazgatója.

    “A korábbi évekkel ellentétben a 2018-as fejlesztések kisebb mértékűek. A hajtáslánc megbízhatóságának fokozása mellett javítottunk a hűtésen, és a 2017-es homologizáció keretein belül fejlesztettük a karosszériát is. Teljesítmény tekintetében az autónk már az elmúlt négy évben is elég gyors és megbízható volt ahhoz, hogy három alkalommal képes legyen megszerezni a győzelmet Le Mans-ban. Azonban mind a három alkalommal lecsúsztunk a győzelemről, és ez ellen tenni kell valamit. Le Mans-ban a versenykörülményeinek 30-40 százaléka befolyásolhatatlan; ez a szép és ez a szörnyű is ebben a versenyben. Úgyhogy jelentős mértékben változtattunk az előkészületeinken.”– avat be Pascal Vasselon, műszaki igazgató.

    “Jó érzéssel kezdem a szezont. Remélem és hiszem, hogy megvan a megfelelő eszközünk és csapatunk a győzelemhez. A végső cél persze a Le Mans-i győzelem, de a fájdalmas tapasztalatokból tudjuk, hogy milyen kemény ez a verseny, a 24 óra tényleg nehéz. A tervezők az autó minden milliméterével foglalkoztak annak érdekében, hogy a lehető legkönnyebb, leggyorsabb és legmegbízhatóbb legyen. A szerelők, a mérnökök és a pilóták pedig arra készültek fel, hogy miképpen kell eljárni a váratlan események során. Bizakodva indulok a szezonnak, de még hosszú út áll előttünk.” . – árulja el Mike Conway, a 7-es rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “Tavaly óta fejlődött a kocsink: tudjuk, mire képes, bízunk a teljesítményében és a megbízhatóságában. A múltból sokat tanultunk, tudjuk, mit kell tennünk adott esetben, és ez segít az önbizalmunk növelésében. Meg kell nyernünk Le Mans-t és a bajnokságot is. Az LMP1-ben a Toyota az egyetlen nagy autógyártó, így nem is lehet más a célunk. Júniusban ugyanúgy fogunk harcolni Le Mans-ban, mint a vetélytársaink, úgyhogy sokat készülünk erre a különleges versenyre, ami semmivel sem hasonlítható össze.” – teszi hozzá Kamui Kobayashi, a 7-es rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “Az én céljaim egybevágnak a csapat céljaival, habár tudjuk, hogy ez az év más lesz. Keményen dolgoztunk, és a fő célunk Le Mans. Reméljük, idén jól érkezünk, és meglesz a győzelem. Le Mans nagyon különleges. Nyilván én új vagyok a hosszú távú versenyzésben, de tavaly már szereztem némi tapasztalatot, és az nagyon izgalmas volt. A TS050 HYBRID elképesztő autó. Az utóbbi hónapokat sok munkával töltöttük, hogy megpróbáljuk még jobbá tenni. ”– meséli José María López, a TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “Nagyon jól érzem magam, és alig várom, hogy megint versenyezhessek. Le Mans a szezon legnagyobb versenye, és nagyon sok különböző megközelítésén dolgoztunk, úgyhogy remélhetőleg mindenre készen állunk. 2013-ban, életem második Le Mans versenyén már a dobogón állhattam, és azt gondoltam, talán nem is olyan nehéz győzni. Aztán az elmúlt évek nagyon kemények voltak, és megtanultam, hogy Le Mans-ban nagyon nehéz győzni. A WEC is izgalmas lesz idén, tíz résztvevővel az LMP1 kategóriában. Nem tudjuk, hogy a többi csapat mire képes teljesítmény szempontjából, úgyhogy magunkra koncentrálunk.”– avat be Sébastien Buemi, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “Mindig izgalmas dolog ezt a hibrid LMP1-es autót vezetni. A hibridről valami szelíd és gazdaságos dolog ugrik be az embernek, de a TS050 HYBRID izgalmas és nagyon erős. A Le Mans a csapat és a TOYOTA számára is nagyon fontos cél már hosszú ideje. Tudjuk, hogy jó esélyünk van győzni, de korábban már megtapasztaltuk, hogy drámai dolgok történhetnek ezen a versenyen. Az előkészületekre kell koncentrálnunk, mert a Le Mans legfőbb kihívása, hogy a versenyt műszaki vagy emberi hiba nélkül fejezzük be.”– meséli Kazuki Nakajima, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “A világ legjobb pályáin versenyezni olyan egy csúcs csapattal, mint a Toyota, igazi megtiszteltetés és egy álom valóra válása számomra. A kocsi lenyűgöző, nagyon különleges. Az a műszaki tartalom, ami az LMP1-es autókban megbújik, néhány éve még elképzelhetetlen volt. A csapat Le Mans-ban és a WEC-n szerzett tapasztalata alapján a teljesítmény rendben lesz. Nagyon izgatott vagyok, alig várom júniust, de tudom, hogy a nagy esemény előtt még tesztelnem kell, szimulátorozni és persze részt venni a Spa-i versenyen, hiszen Le Mans-t tisztelettel kell megközelíteni.”– fogalmaz lelkesen a kétszeres Forma-1 világbajnok Fernando Alonso, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    TS050 HYBRID műszaki adatok
    Karosszéria Szénszálas kompozit
    Váltó Keresztben, hat szekvenciális fokozattal
    Hajtótengelyek Állandó sebességű tripod csuklós hajtótengelyek
    Tengelykapcs. Több tárcsás
    Differenciál Mechanikus zárható differenciál
    Futómű Elöl-hátul független, kettős keresztlengőkarok, nyomórudas rendszer
    Rugók Torziós rudak
    Stabilizátorok Elöl és hátul
    Kormányzás Hidraulikus rásegítéssel
    Fékek Akebono mono-block könnyűfém ötvözet féknyergek, hűtött karbon tárcsák
    Felnik RAYS magnézium ötvözet, 13 x 18 col
    Gumik Michelin radiál (31/71-18)
    Hosszúság 4650 mm
    Szélesség 1900 mm
    Magasság 1050 mm
    Üzemanyag k. 35,2 l
    Motor V6 közvetlen befecskendezéses ikerturbó
    Hengerűrtart. 2,4 liter
    Üzemanyag Benzin
    Szelepek 4
    Teljesítmény 368 kW / 500 LE
    Hibrid telj. 368 kW / 500 LE (első és hátsó hajtás együtt)
    Akkumulátor Nagy teljesítményű TOYOTA lítium-ion akkumulátor
    Első motor AISIN AW
    Hátsó motor DENSO
    Inverter DENSO
  • Majdnem a WTCR-ben kötött ki Jose Maria Lopez

    Majdnem a WTCR-ben kötött ki Jose Maria Lopez

    A háromszoros WTCC világbajnok, Jose Maria Lopez nagyon közel állt ahhoz, hogy csatlakozzon a WTCR mezőnyéhez, de aztán megérkezett a Dragon Formula E csapat ajánlata. Lopez újoncként a kilencedik helyen végzett a debütáló 2016/17-es szezonjában a Formula E-ben a DS Virginnel, de a csapat végül dobta őt. Eléggé kérdőjeles volt a WEC-es szerződése is a Toyotával a tél elején, mivel elkövetett ott pár eléggé egyértelmű hibát tavaly. Az argentin pilóta végül maradhatott a gyári csapatnál, és a 2017/19-as Formula E szezonból is csak a szezonnyitót hagyta ki Hong Kongban. A Dragont elhagyta Neel Jani, így az ő helyére érkezhetett meg végül.

    Lopez most elárulta az Autosportnak, hogy majdnem a most megszületett WTCR-ben kötött ki egy meg nem nevezett csapatnál, de aztán megérkezett a Dragon ajánlata:
    „Lett egy lehetőségem, hogy csatlakozzak a WTCR-hez már idén, amikor épp nem voltam a Formula E-ben, és épp a toyotás programom sem volt biztos. Nagyon közel álltam ahhoz, hogy részt vegyek ebben a bajnokságban. Nem mondhatom meg, hogy kivel, de majdnem szerződést kötöttünk. Az utolsó pillanatban telefonált rám a Dragon, és döntenem kellett.”

    Lopez elismerte, hogy a döntése egyeseket elkeseríthette, de az, hogy újra csatlakozhatott a Formula E mezőnyéhez újra olyan kihívások elé állította, hoghy korábbi Forma-1-es versenyzők ellen harcolhat, amit meg szeret:
    „Tudom, hogy mit értem el a túraautózásban, mindenki tudja. Bőven van még időm arra, hogy visszatérjek a WTCR-be. Arra azonban már nem biztos, hogy sokáig lehetőségem lesz, hogy résztvegyek egy olyan bajnokságban, ahol azért a kor jobban behatárol.”

    Az viszont kifejezetten előremutató szerinte, hogy 2018-ban a WTCC átvette a TCR szabályrendszerét és pár év vegetálás után bebiztosította a széria a jövőjét:
    „Rossz volt látni azt, hogy a bajnokság színvonala mennyire lecsökkent. Ez volt az a bajnokság, amelynek köszönhetem azt, hogy ma is a WEC-ben indulhatok. Amit elértem a WTCC-ben, elkezdtek újra beszélni rólam, pedig sok évig csak Argentínában voltam jelen. Néha hátrább kell lépni egy kicsit, szerezni pár jó pillanatot, és azt gondolom, hogy épp emiatt jó dolog az, hogy a TCR rendszerére váltottak. Mindenki szeret olyan sorozatot nézni, ahol rengeteg autó van, még úgy is, ha hivatalosan nincs is gyári csapat. Szégyen, hogy már nem világbajnokság, de meg kell erősödnie. Sok sikert kívánok Francois Riberionak meg mindenkinek, akik ebben érintettek, és remélem, hogy sikerül megerősödniük. Remélem, hogy hamarosan újra lesz WTCC.”

  • René Rast, a DTM-bajnoka az Audi RS 3 LMS volánja mögött

    René Rast, a DTM-bajnoka az Audi RS 3 LMS volánja mögött

    Prominens vendégversenyzővel érkezik az Audi Sport customer racing az FIA Túraautó-világkupa (WTCR) harmadik, nürburgrini versenyhétvégéjére. René Rast, aki tavalyi bemutatkozó idényét már DTM-bajnoki címmel zárta, első ízben áll rajthoz az Audi RS 3 LMS volánja mögött. Az Audi 31 esztendős gyári pilótája így május 10. és 13. között kettős bevetésre készül, ugyanis – ott az Audi R8 LMS versenygéppel – a Nürburgring 24-órás futamán is indul.

    Versenyhétvégenként akár két vendégversenyző is izgalmasabbá teheti a „Wild Card” birtokában az FIA Túraautó-világkupa (WTCR) futamait. Míg hat Audi RS 3 LMS eleve a mezőny tagja, a harmadik, nürburgringi versenyhétvégén az Audi Sport egy további TCR-túraautója is rajthoz áll, mégpedig vendégversenyzőként René Rast irányítása alatt. Az Eifel-vidéki körgyűrű szó szerint „hazai pálya” René Rast számára, aki az Audi R8 LMS versenygéppel rendszeresen indul az itteni 24-órás futamon. 2014-ben csapattársaival az összetett győzelmet is megszerezte és egy mind a mai napig élő versenytáv-rekordot is felállított. „René GT3-versenyautónk pilótája, de ezúttal az FIA Túraautó-világkupa (WTCR) kihívását is vállalja” – számolt be Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője. „Ezzel újabb látványossággal bővülhet az Audi Sport customer racing a 24-órás verseny köré szerveződő csúcsrendezvénye.” René Rast mindenesetre már alig várja a hétvégét: „Igazán fantasztikus, hogy most a túraautók legjobb pilótáival is megmérkőzhetek. Nagy örömmel tölt el, hogy ’hazai pályámon’ négy világbajnok és számos további bajnok ellen versenyezhetek.”

    René Rast teljes pályafutását a Volkswagen-csoportnál töltötte. Az ADAC Volkswagen Polo Cup 2005-ös bajnokaként és a Seat Leon Supercopa 2006-os második helyezettjeként jól ismeri az elsőkerékhajtású versenyautókat. Később Porschéra és Audira váltott. Májusban az Audi Sport Team WRT 250 kW (340 PS) teljesítményű Audi RS 3 LMS versenygépében tűnik fel a Nürburgringen.

  • Amit csak lehetett, elárult Tassi Attila nekünk az idei programjáról

    Amit csak lehetett, elárult Tassi Attila nekünk az idei programjáról

    Tassi Attila tavaly élete eddigi legjobbját nyújtotta, és lett a TCR International Seriesben második. A téli szünet alatt azonban jó ideig nem lehetett tudni, hogy miképp folytatódik az ő autóversenyzői karriere, de erre a napokban már fény derült. A kirakósnak ugyan még hiányzik egy eleme, hiszen nem tudjuk azt, hogy idén melyik nemzetközi csapattal indul majd a TCR Europe sorozatban, de sok minden másra választ kaptunk. Akár arra is, hogy ha már lemaradt róla, ő idén kinek szurkol a WTCR-ben. Legközelebb a fiatalemberrel a Hungaroringen lehet majd találkozni a hónap végén a WTCR futamon, addig is egy friss videó vele, amit a HELL Racing Team idei sajtótájékoztatóján készítettünk vele.

  • Habsburg Ferdinánd Jamie Campbell-Walterrel indul az estorili GT Openen

    Habsburg Ferdinánd Jamie Campbell-Walterrel indul az estorili GT Openen

    Nem sok versenyző számára adatik meg a lehetőség, hogy menedzsere oldalán mérettethesse meg magát, azonban most hétvégén (Április 14-15) Habsburg Ferdinánd (AUT) menedzserével, Jamie Campbell-Walterrel (GBR) osztozik majd egy Mercedes AMG GT3 versenyautón az International GT Open estorili szezonnyitóján, a DriveX csapat színeiben.

    Habsburg és Campbell-Walter 2014-ben kezdte meg a közös munkát, amikor az akkor 16 éves versenyző gokartról formulaautóra váltott. Formula 3-as futamgyőzelmével, a makaói nagydíjon mutatott hősies küzdelmével és a daytonai 24 órás futammal a háta mögött, Habsburgra most hétvégén újabb kihívás vár, ugyanis életében először versenyez majd GT autóval.

    “Ha először vezetsz egy GT autót, egy FIA GT illetve FIA WEC bajnoknál jobb partnert keresve sem találsz. “ – mondta el Habsburg.
    “Jamie a legjobb menedzser, tanácsadó, mentor akit csak kívánhat magának az ember, így biztos vagyok benne, hogy csapattársként is legalább ennyire fantasztikus lesz. Alig várom már ezt az új kihívást. Korábban már versenyeztem a DriveX csapatnál az Euroformula Open bajnokságban, így nagyon örülök, hogy visszatérhetek hozzájuk, és egyben köszönettel tartozom nekik, hogy mindezt lehetővé tették számunkra.”

    Habsburg a 2016-os szezon során versenyzett a spanyol alakulat színeiben az Euroformula Open bajnokságban, mielőtt a tavalyi év során szintet lépett volna az FIA F3 Európa-bajnokságba. Embert próbáló, és látványos spa-francorchamps-i győzelmével és számos további dobogós helyezéssel a tarsolyában idén már a bajnoki címet megcélozva vág neki a szezonnak.

    “Igen, konkrét és jól átgondolt tervünk van arra nézve, hogyan lépkedjek egyre feljebb a formulaautós ranglétrán, de az ilyesfajta tapasztalatszerzés csak előnyömre válhat. Ízig-vérig versenyző vagyok, így minél több versenygépet vagyok képes megszelidíteni, annál tapasztaltabb, és kiforrottabb pilóta válik belőlem.”

    Csapattársa, és egyben menedzsere, Campbell-Walter 2000-ben az FIA GT világbajnoki cím elhódításával robbant be a köztudatba, amelyet egy hosszú és rendkívül sikeres GT-s karrier követett. 2013-ban a hosszútávú világbajnokságban ért fel a csúcsra az Aston Martin gyári pilótájaként, illetve számos más GT3-as versenyen – többek közt a spái 24 órás futamon – képviselte a legendás márkát. 2014 óta a kétszeres bajnok feltörekvő versenyzők útját egyengeti, de évente legalább egyszer ő is versenyoverallt húz.

    “Úgy vélem, fontos, hogy amíg csak lehet játékban maradj,” mondta el Campbell-Walter. “Sokkal hitelesebbé válsz ezáltal. Mindamellett ezzel még inkább elnyerem a pilótáim bizalmát, akik már nem is emlékeznek a világbajnoki győzelmeimre, így nem árt időről időre bebizonyítani nekik, hogy tudom miről beszélek!”

    A páros a DriveX csapat Mercedes AMG GT3-asán osztozik majd, és bár Habsburgnak ez lesz az első GT-s élménye, Campbell-Walter annál jobban ismeri a versenygépet. 2016-ban ugyanis egy ezzel megegyező típusú, a legendás Gulf festést viselő Mercedesszel sikerült a dobogón végeznie a paul ricard-i 24 órás futamon a RAM Racing színeiben.

    “Az autó ugyan újdonság számomra, de úgy érzem, egyre jobban hozzászokom ahhoz, hogy kell alkalmazkodni egy teljesen új technikához. “ – mondta el Habsburg, aki nemrégiben a daytonai 24 órás futamon a Jackie Chan DC Racing LMP2-es versenyautójában csillogtathatta meg tudását. “Az mindenképp előnyt jelent, hogy Jamie ismeri az autót, és mindketten nagyon jól ismerjük a csapatot, így ennél jobb körülményeket el sem tudnék képzelni a GT-s debütálásomhoz. Mindezek mellett a hétvégén Lukas Dunnert is támogatjuk, aki első Euroformula Openes futamára készül, szintén a DriveX csapat színeiben”

    Az International GT Open estorili szezonnyitó hétvégéje pénteken veszi kezdetét a szabadedzésekkel, majd ezt követően szombaton és vasárnap egy-egy időmérő edzés illetve verseny kerül megrendezésre. Így az egyik napon Ferdinánd, a másik napon Jamie vezetheti az autót.

  • A DTM bajnok indul majd a WTCR nürburgringi fordulóján egy Audival!

    A DTM bajnok indul majd a WTCR nürburgringi fordulóján egy Audival!

    René Rast, a DTM címvédője indul majd a Nürburgringen szabadkártyával a WTCR-ben és egy Audi RS 3 LMS-t vezethet majd, amelyet a Team WRT készít fel. Rast érthetően örül a lehetőségnek:
    „Az, hogy a túraautózás világának a legjobbjaival találkozhatok, fantasztikus. Várom már, hogy négy világbajnok és a többi bajnok ellen küzdhessek.”

    Az Eurosport Events részéről François Ribeiro is egyértelművé tette, hogy elégedett, hiszen René indulásával megtörténik hogy a 2017-es WTCC, TCR International Series és DTM bajnok is egy mezőnyben indul:
    „Megtiszteltetés, hogy René Rast indul a WTCR német fordulóján. Az ő indulása is csak növeli a már amúgy is szuper versenyképes mezőnyünk értékét. Ez lesz az első alkalom, hogy a három túraautó óriás bajnokai találkoznak, ami egy remek üzenet a túraautózás világa szerelmeseinek.”

    A 31 éves pilóta rendszeresen indul a Nürburgringen, és idén igazán nem fog ráérni azon a hétvégén, mert a 24 órás versenyen is indul majd, de ott már egy Audi R8 LMS-sel. Az Audi részéről Chris Reinke nyilatkozott:
    „René a GT3-as sportautónkkal indul, de kipróbálja magát a FIA WTCR-ben is. Ezzel is kiterjedtebb lesz az audi Sport privát versenyprogramja ezen a kiemelkedő eseményen, amelyet a 24 órás futam árnyékában futnak le, így ez egy újabb szenzáció lesz.”

    A német versenyhétvége, amely a Nordschleifén is fut, majd május 10-12-én kerül megrendezésre.

  • Mi lesz a „magyar” LADA Vesta WTCC-k sorsa?

    Mi lesz a „magyar” LADA Vesta WTCC-k sorsa?

    Február elején Wieszt Jankó nagy feltűnést keltett a magyar túraautó rajongók körében, amikor kiderült, hogy mindkét egykori WTCC-s LADA Vesta Magyarországra került. Az eredeti tervek szerint a TC1-es rendszerű autókkal versenyeztek is volna, bár először nagyon pontosan azért nem derült ki, hogy mégis hol.

    Ezért is meglepő az, hogy alig két hónappal a beszerzést követően máris eladó az egyik orosz csoda. A hirdetésre a Motorsport-Sales oldalon bukkantunk, és a leírás szerint eredeti motorral, és rengeteg tartalék alkatrésszel árusítják azt az autót, amivel nyerni is tudtak a WTCC-ben. Ezt az autót Yann Ehrlacher és Gabriele Tarquini is vezette korábban.

    A helyzet tisztázása miatt fel is hívtuk Jankót, aki elmondta, hogy valóban eladó az autó, de nem minden áron. Megerősítette azt is, hogy ő maga is a CEZ-ben indulna szívesen, valamint azt is, hogy a másik WTCC-s LADA, az mindenképpen magyar kézben marad. Olyannyira nem meglepő az, hogy inkább külföldi érdeklődők vannak az autóra,

    Wieszt azonban bízik abban, hogy megmaradhat a másik LADA is, mégpedig leginkább úgy, hogy kibérlik azt. Ebben az esetben rém egyszerű logisztikai okokból megfontolás tárgyává teszi azt, hogy ahol ennek az autónak a bérlője elindulna, ő is nekieredne a másik LADA-val a versenypályának ugyanott, ahol a fizetős „vendég.”

    https://www.facebook.com/jwieszt/posts/2078311218876462

  • A M1RA is indul a WTCR hungaroringi versenyén

    A M1RA is indul a WTCR hungaroringi versenyén

    Az már korábban eldőlt, hogy a M1RA idén a TCR Európa-kupában indul, amely a csapat által 2017-ben megnyert TCR nemzetközi bajnokság utódja. A tavaly alapított magyar alakulat emellett újabb szintet lépve bemutatkozik a világ legrangosabb túraautó-bajnokságában: április 28-29- én szabad kártyával áll rajthoz a WTCR magyarországi fordulójában. A M1RA Hyundai i30 N TCR típusú versenyautóját a csapat télen szerződtetett 20 éves pilótája, Nagy Dániel vezeti majd a Hungaroringen.

    „Sokat dolgoztunk azon, hogy mindössze egy évvel a M1RA megalakulása után eljussunk a világ első számú túraautó-sorozatába, ami a WTCC megszűnését követően egyértelműen a helyét átvevő WTCR lett idén. A magyar túraautózásban egyedülálló, hogy egy ilyen fiatal csapat szerepel a csúcsbajnokságban, úgyhogy nagyon lelkesek és büszkék vagyunk” – fogalmazott a M1RA csapatvezetője, Bári Dávid.

    A WTCR-szezon április elején 25 fős állandó mezőnnyel indult Marokkóban, ám a magyarországi második fordulótól kezdve további két szabad kártyás vendégpilóta csatlakozhat a bajnoksághoz. Ezt a lehetőséget használta ki a M1RA arra, hogy Nagy Dániellel hazai közönség előtt mutatkozzon be a túraautózás topligájában. A kihívás jelentős: négy világbajnok, három privát WTCC-bajnok, további öt WTCC-futamgyőztes, valamint három-három BTCC- és TCR-bajnok alkotja az ellenfelek táborát.

    „Igazi mély vízbe ugrással kezdjük a szezont, hiszen a mezőny összetétele bombaerős, ráadásul rajtunk kívül Yvan Muller, Thed Björk, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert vezet majd Hyundait. Tehát közvetlenül három világbajnokkal és a világ legjobbjával mérhetjük össze magunkat. Ez Daninak is óriási megméretés és kiváló referencia lesz” – árulta el Bári Dávid.

    Eddig 100 százalékos a M1RA a Hungaroringen. 2017-ben a TCR nemzetközi bajnokságban szerepelt először hazai közönség előtt a csapat, és akkor az időmérőt, valamint mindkét futamot megnyerték a versenyzői.

    „Minden alkalmat örömmel ragadunk meg, amikor magyar csapatként, magyar pilótával, magyar közönség előtt bizonyíthatunk. A hazai autósport ünnepe következik a Hungaroringen, hiszen velünk együtt öt magyar is lehet a pályán ezen a hétvégén. Boldogok vagyunk, hogy részesei lehetünk ennek a fantasztikus találkozásnak az autósport-rajongókkal. Egyelőre erre az egy fordulóra és egy pilótával szól a WTCR-kalandunk, meglátjuk, hogy lesz-e még lehetőségünk hasonlóra” – tisztázta Bári Dávid.

    Nagy Dániel 2017-ben a WTCC-ben már versenyzett a Hungaroringen, így a mezőny egy része és az érzés sem lesz ismeretlen neki.

    „Idén az a célom, hogy minél eredményesebben szerepeljek a TCR Európa-kupában a M1RA-val, de elképesztően motivált vagyok, hogy részt vehetek a hungaroringi WTCR-hétvégén is. Nekem tavaly adatott meg először, hogy hazai közönség előtt versenyeztem nemzetközi szériában, és életre szóló élményekkel gazdagodtam, olyan sok szeretetet kaptam” – emlékezett vissza Nagy Dániel.

    Tavaly az első futamon 13. lett, a másodikon pedig kiesett a fiatal versenyző a Hungaroringen, most azonban bízik benne, hogy a M1RA-ban bizonyítani tudja rátermettségét a magyar közönség előtt.

    „Az elmúlt másfél évben ugyan a WTCC-ben szerepeltem, de nem volt lehetőségem felzárkózni a középmezőnyhöz, ahol az igazi csaták, küzdelmek zajlottak. Most viszont tudom, hogy az utolsó csavarig azonos autót vezethetek, mint például Michelisz Norbert, így csak rajtam múlik, hogy meg tudom-e mutatni, mire vagyok képes. Én is kíváncsian várom, hogy lássam, hol a helyem ebben a túraautó-legendákkal teletűzdelt, elképesztő mezőnyben. Értékes visszajelzés lesz, és bízom benne, hogy egy héttel az Európa-kupás idénynyitó előtt gyűjtök egy kis önbizalmat a Hungaroringen” – bizakodott Nagy Dániel.

    A M1RA egy héttel a hungaroringi WTCR-fordulót követően kezdi meg az Európa-kupás szezonját. Az első állomást május 5-6- án a franciaországi Paul Ricard-versenypályán rendezik.