Kategória: Touring Car

  • Jenson Button is indul LeMans-ban!

    Jenson Button is indul LeMans-ban!

    Az SMP Racing bejelentette, hogy náluk fog versenyezni Jenson Button a 2018/19-es WEC szezonban!

    „Elhihetitek, hogy egy álmom válik valóra azzal, hogy Le Mans-ban versenyezhetek.” – mondta Button. „Szerintem minden versenyző álmodik róla, hogy részt vegyen és remélhetőleg megszerezze a győzelmet Le Mansban, és ez alól én sem vagyok kivétel.”

     

    A brit versenyző emellett a Japán Super GT-ben versenyez idén.

    Nem könnyítik hát meg versenyzőtársai Fernando Alonso dolgát abban a tekintetben, hogy megszerezze a Triple Crownt, azaz rendelkezzen F1-es Monacói Nagydíjas, Indy500-as és Le Mans-i 24 óráson szerzett győzelemmel. Alonsonak nem titkolt szándéka elérni ezt, ami eddig csak Graham Hillnek sikerült. Egyelőre ehhez azonban csak monacói győzelme van meg. Ahogy Buttonnak is, aki így ugyanannyira van a Triple Crown-tól, mint egykori csapattársa.

    A legközelebb egyébként Juan Pablo Montoya áll a tripla sikerhez, mivel neki monacói és Indy500-as győzelme is van már. És ő is indul idén Le Mansban

  • Riberio elárulta nekünk, mi a helyzet Stefano Cominivel

    Riberio elárulta nekünk, mi a helyzet Stefano Cominivel

    Tegnap tartották a WTCR magyar fordulójának a sajtótájékoztatóját, ahol persze szabadon lehetett kérdezni a megjelentektől, így François Ribeiro-tól is. Bennünket mindenképp feszített az a kérdés, hogy miért maradt ki az idei „szaknévsorból”, azaz a mezőnyből a túraautózás James Huntja, Stefano Comini. Mentek is róla pletykák, hogy lehet kissé túltolta a feelinget, és a derék svájci is elkezdte magáról terjeszteni, hogy mégis inkább jó fiú lett. Lehet, hogy túl későn?

    Napokkal ezelőtt mi is beszámoltunk arról, hogy lehetséges a visszatérése, esetlegesen máris Zandvoortban a Top Run csapat Subarujával. Rákérdeztünk erre a szária promóterénél, és Riberio pedig a következőképp válaszolt.

    „Stefano egyértelműen megérdemelne egy versenyülést az idei teljes szezonra. Nem ismerem azonban igazán. Azt hallottam a paddockban, hogy komoly problémák adódtak a viselkedésével illetve a hozzáállásával az elmúlt két évben, de amint a kormány mögé ül, pokolian gyors. Az általad is említett csapat pedig nem keresett meg, Stefano meg nem holland, így nem fér bele azon kategóriánkba, akiknek szabadkártyát tudunk biztosítani. Mindig is mondtuk, hogy ezt a lehetőséget a helyi versenyzőknek szánjuk.”

  • CUPRA versenyautók a Hungaroringen

    CUPRA versenyautók a Hungaroringen

    Még csak néhány hét telt el azóta, hogy a Genfi Autószalon SEAT standján bemutatkozott az új CUPRA márka és versenyautó, de a Zengő Motorsport két CUPRA TCR versenyautóját már az április 27-29-i hétvégén láthatjuk a Hungaroringen a FIA Túraautó-világkupa (WTCR) futamon.

    A Zengő Motorsport CUPRA TCR versenyautóit két fiatal versenyző, a 23 éves Nagy Norbert, és a 22 éves Szabó Zsolt Dávid fogja vezetni a túraautó-világbajnokság (WTCC) és a TCR International fúziójából született új sorozat, a három kontinenst érintő, tízfutamos WTCR magyarországi futamán. A CUPRA versenyautók annyira újak, hogy mindössze 500 versenykilométer van bennük, hiszen csak a WTCR idei első, marokkói futamán vettek részt. A CUPRA TCR teljesen megújult külsővel és számos műszaki újdonsággal jelent meg, kétliteres TSI motorjának 350 lóerős teljesítményét szekvenciális váltó továbbítja az első kerekekre.

    „A Zengő Motorsportnak nagyon fontos a fiatal tehetségek támogatása. Michelisz Norbert is itt kezdte a pályafutását, mégpedig SEAT-tal, és én személy szerint nagyon büszke vagyok arra, hogy a SEAT új márkájával, a CUPRÁval versenyezhetünk” – mondta el Zengő Zoltán.

    Nagy Norbert 2008. június 13-án a Hungaroringen indult első túraautós versenyén, ahol megszerezte az abszolút negyedik helyet. Szabó Zsolt Dávid tavaly az ETCC-ben versenyzett, és már második versenyén, a Hungaroringen pole-pozícióból indulva lett második, míg Portugáliában megszerezte élete első futamgyőzelmét is. Michelisz Norbert 2015-ös sikere óta ez volt az első olyan alkalom, amikor a Zengő Motorsport pilótája állhatott a dobogó legfelső fokán.

    A SEAT márka és a Zengő Motorsport együttműködése 2003-ban kezdődött az AdRenaline Racing Team megalakulásával. A csapat Zengő Zoltánt indította az első generációs SEAT Leon Supercopa versenyautóval, mielőtt a versenyző-csapatfőnököt megválasztották az MNASZ Autós Gyorsasági Szakágának vezetőjévé. Ezt követően 2009-ben Michelisz Norbert megnyerte a SEAT Leon Eurocup sorozatot, 2010-ben pedig Wéber Gábor megismételte az Európa-bajnoki győzelmet. A WTCR versenyhétvégén hasonlóan jó eredményeket remél a Zengő Motorsport a két fiatal versenyző szereplésétől.

  • Öt magyar a pályán a hétvégén a Hungaroringen

    Öt magyar a pályán a hétvégén a Hungaroringen

    Michelisz Norbert mellett további négy magyar pilóta, Nagy Norbert, Szabó Dávid Zsolt, Tassi Attila és Nagy Dániel áll rajthoz a hétvégén a Hungaroringen, a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonjának második állomásán.

    A csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatón a tavaly még túraautó-világbajnokság (WTCC) néven futó sorozatban második Michelisz azt mondta, „izgalmas napokra készül”, mert akár az is előfordulhat, hogy épp a hazai versenyhétvége közben születik meg második kislánya.

    A 33 éves versenyző a télen váltott Hondáról Hyundaira, és a sajtóeseményen arról beszélt, hogy az első, marokkói hétvége után úgy érzi, mindenképpen jól döntött.
    „Azt már tapasztaltuk Marrákesben, hogy az autó gyors, de a siker nagyon sok apróságból áll össze” – mondta Michelisz. „Az új csapatomnál tökéletesen érzem magam, és bár azt most még nem tudom megmondani, hogy átmenthető-e a jó forma Marokkóból, de remélem, hogy igen.”

    Micheliszen kívül a Zengő Motorsport színeiben indul Seat Cuprával Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid, míg a szabadkártyás Tassi Attila Honda Civiccel, Nagy Dániel pedig Hyundaijal áll rajthoz.
    Francois Ribeiro, a WTCR promótere reményét fejezte ki, hogy a hazai versenyzőknek szurkoló magyar nézők minél nagyobb létszámban látogatnak majd ki a Hungaroringre.

    A négyszeres túraautós világbajnok francia Yvan Mullert és Micheliszt érintő, a marokkói szezonnyitón történt rajtbalesettel kapcsolatban, valamint a két pilóta és szurkolóik rivalizálásáról Ribeiro azt mondta, „ez hozzátartozik egy olyan versenysorozathoz, mint a WTCR”.

    „Biztos vagyok abban, hogy a két versenyzőnek egyébként semmi problémája nincs egymással, a magyar drukkereket viszont csak bíztatni tudom: ha már itt a lehetőség, jöjjenek ki minél többen és buzdítsák a kedvencüket a Hungaroringen” – mondta a promóter.

    A hétvége programja szombaton 8.30 órakor kezdődik a mogyoródi pályán, a WTCR időmérőjét 12.30-kor, az első futamot pedig 15.25-kor rendezik. Vasárnap 10 órakor kezdődik az időmérő edzés, majd 15.30-kor a második, 16.55-kor pedig a harmadik versenyre kerül sor. A betétfutamok között a Suzuki Swift Cup Europe, a Közép-európai Zóna Kupa, valamint a KIA Platinum Cup versenyzőit láthatják a pályán a kilátogatók.

    A WTCR magyarországi hétvégéjére a két napra érvényes belépő 7900, a szombati jegy 4900, a vasárnapi pedig 5900 forintba kerül.

    A fővárosból utazók részére mindkét napon 7.30 órától 18.30 óráig ingyenes buszjáratok indulnak a Stadion autóbusz-pályaudvarról a Hungaroringre és vissza.

  • Hétvégi hungaroringi WTCR menetrend!

    Hétvégi hungaroringi WTCR menetrend!

    Íme a WTCR hungaroringi hétvégéjének részletes programja, alább pedig az ingyenes buszjárat menetrendjét is mutatjuk!

    További információk a Hungaroring weboldalán.

    Időterv

    Szombat, 2018. április 28.
    8:30 9:00 FIA WTCR 1. szabadedzés
    9:10 9:50 FIA CEZ 2L alatt 1. futam (25 perc)
    10:10 10:40 FIA WTCR 2. szabadedzés
    10:50 11:30 Swift Cup Europe 1. futam (25 perc)
    11:40 12:20 KIA Platinum Cup 1. futam (12 kör)
    12:30 13:00 FIA WTCR Időmérő edzés
    13:15 13:55 FIA CEZ 2L felett 1. futam (25 perc)
    14:10 14:50 FIA CEZ Formaautók 1. futam (25 perc)
    15:05 15:15 FIA WTCR Bokszutca nyitva
    15:25 15:55 FIA WTCR 1. futam (12 kör)
    16:10 16:50 TWC Tourenwagen Cup 2. futam (25 perc)
    17:10 18:25 FIA CEZ Endurance Futam (60 perc)
    Vasárnap, 2018. április 29.
    9:05 9:45 Swift Cup Europe 2. futam (25 perc)
    10:00 10:20 FIA WTCR Időmérő edzés Q1
    10:25 10:35 FIA WTCR Időmérő edzés Q2
    10:40 FIA WTCR Időmérő edzés Q3 (első autó)
    11:15 12:00 KIA Platinum Cup 2. futam (12 kör)
    12:15 12:55 FIA CEZ 2L felett 2. futam (25 perc)
    13:10 13:50 FIA CEZ Formaautók 2. futam (25 perc)
    14:05 14:45 FIA CEZ 2L alatt 2. futam (25 perc)
    15:10 15:20 FIA WTCR Bokszutca nyitva
    15:30 16:00 FIA WTCR 2. futam (12 kör)
    16:20 FIA WTCR Üzemanyag-utántöltési idő kezdete
    16:25 FIA WTCR Szerelési idő kezdete
    16:30 16:40 FIA WTCR Bokszutca nyitva
    16:55 17:30 FIA WTCR 3. futam (15 kör)

    Ingyenes buszjárat

    Budapest, Stadion autóbusz-pályaudvarról a Hungaroringre:
    Budapest, Stadion (Indulás) 7:30 8:00 8:30 9:00 9:30 10:00 10:30 11:00 11:30 12:00 12:30 13:00 13:30
    Hungaroring (Érkezés) 7:55 8:25 8:55 9:25 9:55 10:25 10:55 11:25 11:55 12:25 12:55 13:25 13:55
    Hungaroringről Budapest, Stadion autóbusz-pályaudvarra:
    Hungaroring (Indulás) 13:30 14:00 14:30 15:00 15:30 16:00 16:30 17:00 17:30 18:00 18:30
    Budapest, Stadion (Érkezés) 13:55 14:25 14:55 15:25 15:55 16:25 16:55 17:25 17:55 18:25 18:55
  • A Top Runnal ugorhat fejest a WTCR világába Zandvoortban Comini!

    A Top Runnal ugorhat fejest a WTCR világába Zandvoortban Comini!

    A Subaru TCR-es csapatának, a Top Run Motorsportnak az a célja, hogy a zandvoorti FIA WTCR futamon indulnának szabadkártyásként, és vagy Stefano Comini esetleg Luigi Ferrara ugorhat be a volán mögé.

    Az olasz csapat hol indul hol nem, mióta 2015-ben építettek egy TCR-es autót, és voltak már túlmelegedési illetve súlyproblémáik, ami olykor akadályozták őket abban, hogy megfelelő eredményeket is szállítsák azon TCR futamokon, amiken elindultak. Utoljára ezidáig a TCR International 2017-es salzburgringi versenyhétvégéjén indultak, de a csapat az összesen 14 indulásából csak négyszer látták meg a célzászlót.

    2017 év végén a Top Run a TCR Italyban a kétszeres TCR International bajnok Cominit nevezte be a WRX STi-vel, ahol a szezonzárón Monzában sikerült felverekednie magát a dobogóra.

    Most kiderült, hogy a Top Run az új WTCR-ben is megmérettetné magát, és szabadkártyával indulnának Zandvoortban májusban, és ezt olyan komolyan is veszik, hogy a TCR Italy szezonnyitóját is kihagyják, ami most lenne a hétvégén Imolában, azért hogy minél jobban felkészíthessék magukat a WTCR-re.

    Az még nem tisztázott, hogy a Balance of Performance rendszert miképp alkalmaznák, mert az autó nem vett részt a TCR BoP tesztjén Valenciában a múlt hónapban, pedig a 2017-es szezon előtt ezen még részt vett.

  • Tassi Attila csapattársa Josh Files lesz a KC Motorgroupnál

    Tassi Attila csapattársa Josh Files lesz a KC Motorgroupnál

    A JAS Motorsport tesztpilótái, tehát Josh Files és Tassi Attila is aláírtak a KC Motorgrouphoz, és 2018-ban a TCR Europe-ban indulnak majd. Files emiatt érthetően lelkes:
    „Már eddig is sűrű volt a 2018-as szezonom a JAS Motorsport hivatalos tesztpilótájaként, de versenyző vagyok, és szívből kívánom, hogy bár kezdődne már a TCR Europe szezon.”

    Mindkét versenyző majd a Honda Civic Type R TCR autóját hajthatja majd, amelyet az a hongkongi KC Motorsport csapat készít fel, akik megnyerték már az LMP2-es kategóriát is Le Mansban.

    Tassi Attila is mérhetetlenül optimista:
    „Már amiatt is nagyon izgatott voltam, hogy kiderült hogy a TCR Europe mellett a ETCR-ben is bemutatkozhatom a Hungaroringen. Az, hogy egy olyan minőségi csapatot tudhatok magam mögött, mint a KCMG, az csak még jobb. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és hány versenyt nyertek együléses autókkal, vagy sportautókkal, akkor láthatjuk, hogy a képességek és a tapasztalat miatt egy nagyszerű csapatról beszélünk. Azt hiszem, hogy együtt megmutathatjuk azt, hogy képesek leszünk komoly eredményekre.”

    Tassi már a hétvégén bemutatkozik a csapatával ezen a hétvégén a WTCR futamokon a Hungaroringen, ezt követően kezdődik majd valójában a szezonja május 5-én Paul Ricard pályáján, kiegészülve majd már Filessel.

    Files a TCR Germany szériában 2016-ban és 2017-ben is bajnok volt, Tassi pedig másodikként végzett 2017-ben a TCR International Seriesben.

  • A WEC túl kockázatos lett volna Kubicának a Forma-1 mellett

    A WEC túl kockázatos lett volna Kubicának a Forma-1 mellett

    Robert Kubica elárulta miért utasította el a versenyzést a World Endurance Championship bajnokságban. A 33 éves pilótának két tesztje is volt ebben az évben a Manor LMP2 csapatával Aragonban és állítása szerint nagyon jól mentek a dolgok a G60-LT-P1 körül.

    Ennek ellenére úgy döntött, hogy nem kíván versenyezni a WEC-ben a Williams mellett.
    „Nincs elég idő erre” – mondta. Majd hozzátette, hogy a Williams miatt nagyon elfoglalt. „Meg lehetett volna csinálni, de az azt eredményezte volna, hogy csak 8 napot tudok otthon tölteni az öt hónap alatt. Eljött az a pont, ahol eldöntöttem, hogy nem csinálom ezt.”

    Elutasította azokat az állításokat melyek szerint mentális problémái és állóképessége miatt kellett így határoznia. Csupán a Forma-1-re szeretne koncentrálni. Kubica a Forma-1-ben versenyzett 2010-ig. Ezután csúnya balesetet szenvedett egy rally futamon, ami jelentősen megváltoztatta egészségügyi állapotát.

    „Azt hiszem ez túl sok lett volna és kockázatos. Jobb ,ha csak egy dologra koncentrálok, hogy megfelelően el tudjam végezni, azt amit kell. ”- mondta. „Azt hiszem a Le Mans-t nem tudnám most megcsinálni, ezért a Williamsre koncentrálok.”

    Kubica elmondta, hogy döntése nem a Manor csapat ellen szól, a teljesítménnyel nem volt gond.
    Ellenben, szóba került az, hogy a versenyző a ByKolles csapatában is futott próbaköröket tavaly, az idei brit csapat mellett.
    „Más volt a helyzet mindkét csapatnál. A Manorral pedig végül megállapodtunk, hogy a tesztelés után hozok döntést.” – tette hozzá.

    (Pozsonyi Kitti)

  • Hülkenberg: A Forma-1 le fogja zúzni a Porsche spai rekordját

    Hülkenberg: A Forma-1 le fogja zúzni a Porsche spai rekordját

    A Forma-1 meg fogja dönteni a Porsche 919 Hybrid Evo Spa-Francorchamps pályáján aratott rekordját, állítja Nico Hülkenberg. A 2015-ben Le Mans győztes Porsche LMP1 csapatának volt pilótája azt állítja, hogy nem is tudott arról, hogy bármilyen fejlesztés is tervben lett volna a 919 Hybrid Evo-val kapcsolatban.

    „Szerintem ez csak egy komolytalan project” – mondta Hülkenberg, majd azt is hozzátette,hogy a Neel Jani által futott  1:41.770- es köridő csak az idei Belga Nagydíjig lesz érdekes.

    „Azt gondolom, hogy ezt a rekordot idén meg tudjuk dönteni, ha nem mi, akkor valaki más meg fogja.” – szögezte le a német versenyző.

    Az előző szezonban a Porsche csapatát erősítő Brendon Hartley, aki immáron a Toro Rosso pilótája azt nyilatkozta: „ Ez az idő azért  nagy teljesítmény!”

    A Porsche volt versenyzői ugyanakkor elárulták, hogy az autóval kapcsolatban komoly megkötések vannak igen szigorú szabályok alapján.

    „Tudom milyen szigorú korlátozások voltak a WEC-ben  az autó lassításával kapcsolatban, de mindig is reméltük, hogy több teljesítmény is van benne, főleg több üzemanyag használat mellett.”

    Jani körideje egyébként 0.783 másodperccel volt gyorsabb, mint Lewis Hamilton Belga Nagydíjon elért pole pozícíója és 12.327 másodperccel  előzi meg a Porsche WEC bajnokságban elért tavalyi pole idejét.

    (Pozsonyi Kitti)

  • Extra motiváció a magyar versenyzőknek

    Extra motiváció a magyar versenyzőknek

    Épp csak, hogy elkezdődött a WTCR szezonja, Marokkó után máris Magyarországra veszi az irányt a mezőny. A hungarorigni versenyhétvégére április 27-29-én kerül majd sor, amikor is hazai közönség előtt versenyezhet majd Michelisz Norbert, Szabó Zsolt, és Nagy Norbert, valamint szabadkártyás versenyzőkként a hungarorirngi fordulón Nagy Dániel és Tassi Attila is részt vesz majd, így összesen 5 magyar versenyzőnek lehet majd szurkolni.

    „Csodálatos a magyar rajongók előtt versenyezni.” – mondta Michelisz. „Mindig nagy a nyomás a verseny előtti héten. De amint kipattanok az autóból az utolsó verseny után, máris alig várom, hogy a következő évben ismét a rajongóim előtt ülhessek autóba. Nagyon nagyra értélelem a támogatást, mert igazán különleges dolog, hogy ezek az emberek mellettem állnak. Nem számít mi történik, ők 100 százalékig itt vannak és szurkolnak nekem. Ez nagyon sokszor ad nekem extra löketet, extra energiát, főleg olyankor, mikor nem alakulnak kedvezően a dolgok.”

    Szabó Zsolt azonban még nem sokszor tapasztalhatta meg a hazai közönség előtt való szereplés élményét.

    „Én eddig csak egyszer versenyeztem a Hungaroringen, és dobogón álltam, ami nagyon szép emlék számomra, a valaha volt legjobb emlék, és jó lenne újra és újra megismételni.” – mondta. „Fantasztikus lenne pontot szerezni, már alig várom a hungaroringi hétvégét, mert ez az a verseny, amire a barátaim és a családom is el tud jönni megnézni, ahogy versenyzem, és ez extra motivációt ad számomra. Ez a legfontosabb hétvége számomra, és az a célom, hogy megmutassam nekik, hogy mit tudok.”