Kategória: Touring Car

  • DTM 2018-ban is Budapesten – látnod kell!

    DTM 2018-ban is Budapesten – látnod kell!

    Attraktív, ez az az egy szó, amivel jellemezhetem 2018-ban a DTM-et. Ha van egy olyan barátod, aki még soha nem volt egy versenypályán, és nem tudod, hogy melyik az a széria, amivel a legjobb szórakozás mellett némi rálátást is enged a versenyzésre, akkor vidd el egy DTM-es versenyhétvégére. Nem csak azért, mert rengeteg akciót láthattok a pályán, de a paddock, és a nézők szórakoztatására is fenntartott aréna is rengeteg érdekességgel és kalanddal szolgál.

    A jegyárak 8 eurótól indulnak, 44+15 euróért pedig már a Soper Gold tribünön ülhetünk és bemehetünk a paddockba is az egész hétvégére, így ez egy jó ajánlat. Mindenképp érdemes rászánni azt a pár extra forintot arra, hogy átmehessünk a paddock részbe.

    A DTM gyártói mindig különösen ügyelnek arra, hogy a nézők elégedettek legyenek, kitesz magáért az Audi, a BMW és a Mercedes is. Általában kiállítják a korábbi DTM autókat a paddockban, és DTM taxival is lehet menni a pályán. Ezeket az autókat ilyenkor ellátják egy második versenyüléssel, és a kiválasztottak kapnak némi ízelítőt testközelből arról, hogy mi is a dolga egy versenyzőnek az „irodájában”. Persze a gyártók jelenlegi legmenőbb kiállított utcai autóiba is be lehet ülni ilyenkor, és elég közel lehet kerülni a mostani versenygépekhez.

    Az Audi például akár megmutatja azt is, hogy milyen az, amikor kettévágunk egy versenyautót, így láthatóvá válik az is, mi lapul a motorháztető alatt egy modern túraautónál. A fan villageben pedig többször is szerepelnek a versenyzők, csapattagok kiemelt VIP vendégek, és interjúkat adnak, vagy autogramot. Itt tényleg közel lehet kerülni az autóversenyzés hőseihez, és ebből nincs probléma. Az egész paddock rész igazából egy nagy lounge rész, ahol pihenni is lehet akár a szponzorok adta ülő alkalmatosságokon, akár szinten szponzorált itallal, étellel. Emiatt elmondható, hogy nagyon is családias a hangulat itt, és igazán gyermekbarát, biztos hogy a legkisebbek is találnak maguknak elfoglaltságot. Esetenként kisebb koncertek is szoktak lenni, modell autókkal is lehet versenyezni, vagy videojátékokkal.

    Egyedi megoldás a DTM részéről az is, hogy mindegyik gyártó megengedi, hogy a „pit view”, tehát egy ablakon keresztül meg lehet nézni azt, hogy miképp készítik fel az autókat a szerelők, és a versenyzők miképp indulnak harcba, ennél közelebb tényleg nem nagyon lehet jutni civilként a bokszutcához. Szombaton és vasárnap is szokott lenni pit walk, ekkor a rajongók konkrétan be is mehetnek a bokszutcába, és végignézhetnek akár egy kerékcsere gyakorlást.

    Pár szóban akkor a lényegről: az autók igazán látványosak, hangosak, agresszívak, és sokat előznek! Sokat is lehet látni őket, mert edzések, időmérők egész sora mellett szombaton és vasárnap is van versenyük. A DTM tavaly kapta az ívet, hogy az autóik túl bonyolultak, sok az aerodinamikai dolog, és nem elég szoros a versengés: Nos, ezek a dolgok megoldódtak! Egyszerűsödött 2018-ra az aero, és az egyik valaha volt legjobb versenyt produkálták a srácok a hétvégén Hockenheimben!

    Már az időmérő is izgalmas volt: az első és az utolsó versenyző között kicsivel több mint egy másodpercnyi volt csak a differencia, így várható volt, hogy sok közelharc lesz, pláne majd a keskeny és kanyargós Hungaroringen. A hockenheimi hétvége csúcspontja egyértelműen a második verseny volt vasárnap, ahol az első helyért folyt sosem látott harc a BMW-s Timo Glock éppen csak ellopta a győzelmet pár körrel a vége előtt a Mercedeses Gary Paffett és az Audis Mike Rockenfeller elől.

    A mezőny remek nevekből áll, akik között volt Forma-1-es versenyzőket is megtalálunk, például Glock mellett még Paul di Restát, vagy a volt Sauber pilóta Pascal Wehrleint, de olyan feltörekvő sztárokat is láthatunk, mint az osztrák Lucas Auert. 2017-ben a DTM felső vezetésében is történt változás, Gerhard Berger volt Forma-1-es pilóta vette át a kormányrudat, és célja egyértelműen az, hogy újra közel hozza a rajongókhoz a szériát, és remek élményeket akar biztosítani a kilátogatóknak.

    Végül, de nem utolsó sorban, ami elsősorban a férfi rajongóknak jó hír: a DTM megtartotta a grid görlöket! Így ha valaki kinéz a paddockból a rajtrácsra, vonzó lányokat láthat, szűk sárga ruhákban…

    Érdemes lesz tehát ellátogatni Mogyoródra, és megcsodálni azt, hogy mit nyújt a DTM 2018-as mezőnye 2018-ban Magyarországon!

    Ráhangolódásként pedig íme pár kép a szezonnyitó hétvégéről, Hockenheimből!

    Fotók: Jo Klausmann

    [Best_Wordpress_Gallery id=”103″ gal_title=”DTM Hockenheim I. 2018″]

  • Muller nyert, Tarquini DNF, Norbi 4.

    Muller nyert, Tarquini DNF, Norbi 4.

    Yvan Muller a rajtnál lepte meg a poleból induló Björköt, míg Michelisz tartotta a harmadik helyét, Rob Huff előtt. Gondok inkább a hátsó sorokban akadtak: a két Boutsen Hondás, Tom Coronel és Benjamin Lessennes egy kisebb ütközéssel kezdték a versenyt, Lessennes ennek következtében szélesre vett egy kanyart, majd ahogy visszajött, sikerült a Münnich Hondás Yann Ehrlacher elé, melynek következtében a francia félig megpördült.

    A másik Münnich pilóta sem járt jól, Esteban Guerrieri Gabriele Tarquinivel csattant, az argentin pilóta maradt alul, megpördült, majd feladta a versenyt.

    Huff mindeközben megelőzte Michelisz Norbit amint a Nordschleife felé tartottak, az Audisok pedig tündököltek: Jean-Karl Vernay az ötödik helyen találta magát hamar, pedig a kilencedikről indult, csapattársai pedig büntetéseik ellenére feljöttek a mezőnyben, így René Rast hetedik, Gordon Shedden a tizedik volt az első kör végén.

    Frédéric Vervisch is nagyot ment, és a hatodik helyen már Tarquinivel harcolt, de a bajnokságot vezető olasz végül hibázott, és a palánkba dobta az autóját. A belga sem járt jobban, mert a második kör elején megállt, technikai probléma miatt.

    Mindeközben az élen aránylag közel voltak egymáshoz a versenyzők, Björk Muller nyakán lógott, Huffnak pedig védekeznie kellett többször is Michelisz ellenében, hogy megtarthassa a dobogós helyezését. Végül minden így maradt, így Tarquini kiesésének köszönhetően Muller feljött a bajnokságban a második helyre az összetettben, de Michelisz is javított, és így már a harmadik, ezen elszámolásban.

    Holnap folytatódik a műsor a Nordschleifén, újabb időmérő következik majd 17:35-kor, szombaton pedig lesz majd még újabb két verseny.

  • A Ferrari is érdeklődik az új LMP1 iránt

    A Ferrari is érdeklődik az új LMP1 iránt

    A Ferrari is tagja annak a gyártókból álló munkacsoportnak, amely a 2020/21-ben érvénybe lépő LMP1-es szabályzatot vitatja meg.

    A legendás olasz istálló a WEC 2012-es újjászületése óta a GTE Pro kategória állandó résztvevője, azonban jelen van a 2020-ban elviekben az LMP1 helyett életbe lépő GTP-osztályt kialakító munkacsoportban.

    „A többi gyártóval együtt mi is az asztalnál vagyunk, de azt nem árulhatjuk el, érdeklődünk-e vagy nem” – mondta Antonello Coletta, a Ferrari GT versenyigazgatója. „Először meg kell tudnunk, pontosan mi is történik, de ha az új kategória nem túl drága, sok gyártó érdeklődhet iránta.”

    A Ferraritól nem idegen a WEC topkategóriája, öt évvel ezelőtt ugyanis már fontolóra vették az LMP1-es csatlakozást. A munkacsoportban jelenleg öt gyártó van jelen: a Ferrarin kívül a Toyota és a McLaren régóta élénk érdeklődést tanúsít a fejlemények iránt, a hétvége során pedig az Aston Martin is belépett a kíváncsiskodók táborába. Az ötödik résztvevő a Ford, míg a Porsche csak megfigyelőként és nem aktív tagként van jelen. A Ford egyelőre csak a 2018/19-es szuperszezon végéig van elkötelezve a GTE Pro iránt, és noha a folytatás nincs kizárva, egy szóvivő szerint a vállalat „minden lehetőséget megvizsgál”.

    A 2020/21-es tervezetet az ACO és az FIA a Le Mans-i 24 órás verseny hetében hozza nyilvánosságra. Fő céljaik között szerepel a jelenlegi teljesítményszint megtartása alacsonyabb költségek mellett, valamint a prototípusok kinézetének ’utcai autósítása’.

  • A Toyotát meglepte a privát csapatok lemaradása

    A Toyotát meglepte a privát csapatok lemaradása

    A Toyotánál elmondták, hogy sokkal nagyobb kihívásra számítottak az LMP1-es privát csapatok részéről a Spái 6 órás versenyen.

    Annak ellenére, hogy a Toyota egyik autója a bokszutcából volt kénytelen rajtolni, ráadásul még egy kör hátrányból is, miután kizárták az időmérőről őket, végül a japánok kettős sikert könyvelhettek el a legmagasabb kategóriában. A harmadik helyen befutó Rebellion már két körös hátrányt szedett össze a futam során.

    A különbségek már az időmérőn is megmutatkoztak, ugyanis a leggyorsabb nem hibrid autóhoz képest is 1,8 másodperc volt a differencia. A futamon a leggyorsabb kört elérő privát alakulat szintén a Rebellion volt, és Gustavo Menezes legjobb körideje is 1,3 másodperccel volt lassabb, mint Mike Conway Toyotájáé.

    A Toyota csapatmenedzsere Rob Leupen is megdöbbenve tapasztalta a teljesítmények közötti hatalmas szakadékot, azonban hozzátette még, hogy szerinte a hibrid rendszerekkel szerelt autók előnye jelentős mértékben csökkeni fog a következő fordulóra, ami a Le Mans-i 24 órás verseny lesz.

    „Kissé meglepett minket a köztünk és a privát istállók között lévő távolság, nem számítottunk arra, hogy ilyen messze lesznek. De ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy Le Mans-ban is meg fog ez maradni. Le Mansra változtatnunk kell az energia felhasználási arányunkon, Spában ez 6,1MJ volt 7km-re, míg Le Mans-ban pedig 8MJ lesz 13 km-re.” – nyilatkozta Leupen az Autosportnak.

    Leupen tényekkel is igyekezett megerősíteni azt, hogy a privát csapatok miért jelenthetnek majd rájuk veszélyt.

    „A pilóták visszajelzése az volt, hogy az SMP autói nagyon gyorsak voltak. Ők Spában alacsony leszorítóerővel mentek, a Rebellion esetében más volt a helyzet, ők a második szektorban voltak nagyon meggyőzőek.”

    A Toyota egyik pilótája José Maria Lopez is egyetértett főnöke szavaival, őt különösen az SMP Racing lemaradása lepte meg, azok után, hogy a teszteken jól szerepeltek. A szezonnyitón az oroszok két autója közül csupán a Petrov-Aleshin fémjelezte autó ért el a kockászászlóig, amely öt kör hátránnyal az ötödik lett, az 1-es Rebellion kizárása után.

    „Az SMP-k teljesítménye eléggé meglepő volt. Szinte biztos, hogy mások lesznek majd a teljesítmény szintek, nehéz lesz majd megismerni a többi autó valódi erejét.” – jegyezte meg az argentin.

    A Rebellion egyébként már jelezte az FIA felé, hogy ezek a különbségek megölik az LMP1-et és kérték az EoT [Technológiai kiegyenlítés – a szerk.] felülvizsgálatát.

  • Berger csalódott a gyártók érdektelenségét látva a DTM iránt

    Berger csalódott a gyártók érdektelenségét látva a DTM iránt

    A DTM vezére, Gerhard Berger elárulta, hogy nem érti az érdeklődés hiányát egy esetleges bármilyen harmadik autógyártó részéről, aki csatlakozhatna a szériához. A Mercedes elhatározta, hogy 2018 év végével lelép, és a Formula E-ben lesz inkább tevékeny, ami azt is jelenti, hogy 2019-ben a DTM-nek jelenleg két gyártója van, a BMW és az Audi.

    Az Autosport értesülései szerint több lehetséges forgatókönyv is van a folytatással kapcsolatban, köztük a belengetett Class One közös szabályrendszer a Super GT-vel, illetve egy átmeneti év az Audival és a BMW-vel. Berger, az állítása szerint majdnem az összes ismert autógyárral egyeztetett, sőt különösen a Volkswagen Csoportot próbálta győzködni, de eredménytelenül. Arra kérdésre pedig, hogy a Mercedes helyettesítésében érdekelt-e az Audi és a BMW, így válaszolt:
    „Nem tudom. Eddig nem folytattunk erről velük komolyabb beszélgetéseket, de nem adom fel, és nem hiszem el egyszerűen azt, hogy ezzel a remek platformmal más autógyártó ne akarna élni. Nehéz megválaszolnom azt, hogy miért nincs érdeklődés. Egyesek a sportpolitikát emlegetik, vagy azt, hogy túl német. Vannak még problémák, de hiszem azt, hogy remek a szabályrendszerünk.”

    A DTM idén visszatér Angliába Brands Hatchbe, és egy éjszakai versenyt is rendeznek majd Misanoban, ami miatt Berger azt gondolja, hog elindultak abba az irányba, hogy sokkal nemzetközibb lett a széria. Reméli, hogy ezen lépéseknek köszönhetően a DTM nyerhet magának egy újabb európai gyártót:
    „Nagy segítség lenne, ha lenne egy európai gyártónk. Remek lenne, ha esetleg újabb német gyártó érkezne, de az lenne csak igazán fantasztikus, ha egy újabb európai gyártó érkezése azt mutatná, hogy jó irányba haladunk.”

    A DTM nem adott határidőt egy esetleges új, 2019-re csatlakozni kívánó gyártónak, de elismerték, hog a következő 8 hét az döntő lehet. Berger erről ennyit mondott:
    „Őszintén szólva nagyon nehéz a helyzet. Az elkövetkezendő nyolc hétben kitisztulhatnak a dolgok, és tisztábban láthatunk, de addig is ami már látszik, hogy nagyon erősek a televíziós nézettségi adataink, és ennek jó ideje először örülhetünk. (A SAT.1-re költözött a DTM. – a szerk.) De ugyanakkor nem akarom elhinni, és nem is lehet az, hogy a Mercedes döntése miatt ne működne tovább az egész platform.”

    Mattias Ekström, aki 17 évet töltött el a szériában az Audival ugyanakkor úgy látja, hogy a széria szenvedni fog a Mercedes hiánya miatt, hiszen a DTM-nek az egyik sarkalatos pontja volt az ő jelenlétük. 2018-ban a Mercedes ezzel is kampányol, hogy 30 éve a szériában vannak, hiszen 1988-2018 között folyamatosan jelen voltak, a mostani, és az előd szériákban is. Ő ennyit mondott a brit szaklapnak:
    „Nem is tudom elképzelni, hogy a DTM mire megy, a Mercedes nélkül. Véleményem szerint a DTM a kezdetekben a Mercedesről szólt. Nem hiszem azt, hogy nélkülük a széria ugyanaz maradna, mint jelenleg.”

  • Fittipaldi elhagyja a kórházat és Indianapolisba megy

    Fittipaldi elhagyja a kórházat és Indianapolisba megy

    A héten elhagyhatja a kórházat Pietro Fittipaldi, aki kettős lábtörést szenvedett a múlt hétvégi spái 6 órás verseny időmérő edzésén. Indianapolisba veszi majd az irányt, hogy az IndyCar orvosai kezeljék.

    Emerson Fittipaldi unokájának pótlásáról még nem nyilatkozott IndyCar csapata, a Dale Coyne Racing.

    Fittipaldi várhatóan július végén, a Mid-Ohio-i versenyre tud majd visszatérni. felépülését doktor Terry Trammell az IndyCar biztonsági tanácsadója, és a korábbi CART orvos, Steve Olvey felügyelik majd.

    „Már jobban vagyok, eléggé megijedtem, de sokat javult az állapotom, és pénteken Indianapolisba megyek, ahol az Indy orvosokkal leszek, Terry Trammellel és Steve Olvey-vel.” – mondta Fittipaldi. „Ők gyógyították már  Nelson Piquet-t, Tony Kanaant, a nagyapámat, és Dario Franchittit is például. Az orvosok az Egyesült Államokban látták a képeket az operációmról és a röntgenfelvételeket, szóval úgy vélik, hogy a felépülésem gyorsabb lehet, mint azt előzetesen sejtették. A célom, hogy nyolc héten belül újra autóba üljek, és ha lehetséges, versenyezzek Mid-Ohio-ban.”

  • Todt szerint előnyökkel járna az F1 és a WEC műszaki „egységesítése”

    Todt szerint előnyökkel járna az F1 és a WEC műszaki „egységesítése”

    Jean Todt, az FIA elnöke úgy véli, hogy az F1 és a sportautó versenyzés közötti közös technikai háttér mindkét sorozatban segíteni fogja a gyártók részvételét. Todt a múlt hétvégén meglátogatta az Endurance Világbajnokság Spa-ban rendezett első fordulóját, és látta a Toyota és Fernando Alonso által az eseményen nyújtott remek teljesítményt.

    A motorsport irányító testületének elnöke szeretne látni egyfajta egységesítést a két top kategóriás versenysorozat között, ragaszkodva ahhoz, hogy az ötlet mindkét szériában elősegítse a gyártók jelenlétét. „Ideális lenne egységesíteni, de a gyakorlatban ez nem könnyű” – mondta Todt. „Megjelennek az ötletek, de egyre nehezebbé válik amint elkezdesz belemeni a részletekbe.”

    „Jelen pillanatban a Formula 1-es bajnokságban szereplő autógyártók számáról beszélünk” – mondta. „Most már négy van, de szeretnénk garantálni, hogy itt is maradjanak. Ezt azonban nehéz úgy megtenni, ha csak egy vagy két csapattal dolgoznak.”

    Az F1-et és a hosszútávú versenyzést összekapcsoló közös technikai érdekek valószínűleg fenntartanák a jelenlegi gyártói részvételt, és elősegíthetnék továbbiak csatlakozását a francia szerint. Azonban ez az elképzelés a gyakorlati megvalósítás terén bonyolult lenne, – ismerte el.

    „Ha lehetséges lenne, hogy termékeiket más versenysorokban is értékesítsék, a projekt megvalósíthatóbbá válna. De rögtön számos probléma jelentkezik. Elvben örömmel gondolkodunk a témáról, de a valóságban nem minden olyan egyszerű” – tette hozzá Todt.

  • Se láz, se eső nem állította meg Tassi Attilát

    Se láz, se eső nem állította meg Tassi Attilát

    Lezajlott a TCR Europe 2018-as szezonjának első versenyhétvégéje és Tassi Attila ismét bravúrosat ment. A fiatal tehetség a hétvégére megbetegedett és az időmérőkön sem sikerült jó helyezést elérnie, de ezzel még nem ért véget a nehézségek sora; az első futamon ugyanis defektet kapott, de a második versenyre összeszedte magát és 11 helyet előzve 6. lett.

    Borongós hétvégének néztek elébe a túraautó-Európa bajnokság versenyzői; a szezon első futamának otthont adó Franciaországban ugyanis végig borult volt az égbolt a múlt hétvégén. Ezúttal a Paul Ricard versenypályán izgulhattunk Tassi Attiláért, aki még ki sem heverte a WTCR hungaroringi futamát, máris újabb kihívások elé nézett. Csak hogy még nehezebb dolga legyen, a verseny kezdetére megbetegedett, így a pénteki szabadedzéseken lázasan állt a pályára.

    A szombati időmérő edzésre már javult az állapota és jó időt is ment, ám pályaelhagyás miatt elvették a legjobb körét, ezért a 17. helyről indulhatott a délutáni első futamon. Fantasztikus rajt után már az első körben a 10. helyért küzdött, amikor összeütközött versenytársával és megsérült a bal első kereke. A következő körben ennek következtében defektet kapott és így nem tudta befejezni a versenyt.

    A vasárnapi futamon ismét a 17. helyről kezdte meg a versenyt és a 2. körben már a 10. helyen állt, amikor közbe szólt az eső és belengették a piros zászlót. Miután újra indult a futam, Tassi sokkal gyorsabbnak bizonyult, mint azelőtt – tempójával a 6. helyig jutott és az utolsó körben övé volt a leggyorsabb kör.

    Tassi csapattársa, Josh Files az időmérőn jól szerepelt – az 5. helyről rajtolva a 4. helyen zárta az első versenyt. A fordított rajt miatt a 6. helyről indulhatott a második futamon, ahol egyből a 2. helyre került, azonban az eső és a piros zászló miatt hátra került a sorban, végül 12. helyen fejezte be a versenyt.

    Ezzel a teljesítménnyel Attika jelenleg a 8. helyen áll az egyéni versenyben, Josh az 5., csapatuk, a HELL ENERGY Racing with KCMG jelenleg az 5.

     

  • Glock örömében káromkodva győzködte a Mercedest, hogy maradjon a DTM-ben

    Glock örömében káromkodva győzködte a Mercedest, hogy maradjon a DTM-ben

    A BMW-s Timo Glock tegnap remek csatát vívott a Mercedeses Gary Paffettel. A verseny után Glock rádión üzent is a Mercedesnek, mely a 2018-as szezon végeztével kiszállni tervez a szériából.

    „B****a meg, ez óriási volt!” – kiabálta Glock. „Ez volt a legjobb kib***ott verseny egész eddigi életemben. B****a meg az ég, Mercedes, nem kellene elhagynotok ezt a bajnokságot, ti kib***ott idióták! Nem kellene elhagynotok ezt a bajnokságot, ez az igazi versenyzés. Kib***ott jó!”

    „Elárulom nektek, ez a versenyzés. Elismerés Gary Paffettnek is ehhez a csatához. Köszönöm mindenkinek, aki megnézte ma ezt a versenyt, ez elképesztő.”

    „Ez volt életem legkirályabb versenye.” – mondta Glock a futam után. „Igazi versenyzés volt. Igazán mindent ki kellett préselnem az autóból és nem volt időm pihenni. Ez az, ami jellemző a DTM-re. Ez volt a valaha volt legjobb versenyem, pedig volt már pár, a karrierem során.”

    Paffett végül csak a harmadik lett, mert Mike Rockenfeller is megelőzte, de ő is ezt a versenyt tartja a 168 DTM versenye közül a legjobbnak.

    „Ez egy igazán hihetetlen verseny volt.” – mondta Paffett. „Egyszer sem adtam fel, annak ellenére sem, hogy csak a harmadik lettem végül, és még így is megérte. Imádom Timót, ez hihetetlen volt.”

    „Ez volt eddig a legjobb versenyem. Csata volt a győzelemért, ami abszolút hihetetlen volt.”

  • WEC: A Toyota csapatutasítással döntötte el a versenyt

    WEC: A Toyota csapatutasítással döntötte el a versenyt

    A Toyota beismerte, az utolsó boxkiállásokat követően befagyasztotta a versenyt a Fernando Alonso és Mike Conway által vezetett két autó között a szombati Spa 6 óráson.

    Pascal Vasselon, a Toyota motorsportért felelős főnöke elárulta, hogy egy verseny előtti megegyezés értelmében az utolsó boxkiállás után megtiltották a szabad versenyzést a két autó között. A kiállásokra a futam vége előtt 25 perccel került sor, az akkor első helyen haladó #8-as Toyota Alonsóval a fedélzeten így minden aggodalom nélkül száguldhatott a kockás zászló felé.

    „A megegyezés úgy hangzott, hogy az autók az utolsó kiállásig szabadon versenyezhetnek” – magyarázta Vasselon. „A két autó pont ebben a periódusban érte utol egymást, de a versenyzők tudták, hogy a kiállást követően tartani kell a pozíciójukat. Nem akartuk, hogy az utolsó körökben nagy legyen a feszültség.”

    A Mike Conway—Kamui Kobayashi—José María López trió által vezetett #7-es Toyota mindössze 1,4 másodperccel végzett az Alonso-féle #8-as autó mögött, annak ellenére, hogy a futamot egy kör hátrányból kezdték meg, miután adminisztrációs baki miatt elvették a pole pozíciójukat és a boxutcából kellett rajtolniuk. Egy órával a verseny vége előtt Conway 55 másodpercre közelítette meg Alonsót, a harmadszorra is beküldött safety car azonban szinte lenullázta a hátrányát. A kiállás idején a két Toyotát csupán néhány másodperc választotta el egymástól, Conway viszont orrkúpcsere miatt tíz másodperccel többet töltött a boxban.

    „Ez nem változtatott semmin, elvégre a csapatutasítással már korábban is tisztában voltak” – erősködött Vasselon. „A köridők alapján a #7-es autó egy leheletnyivel, egy-két tizeddel gyorsabb volt, de lényegében a safety carnak köszönhette, hogy visszajött a meccsbe.”

    Főnöke értékelésével Conway is egyetértett, Le Mans-ban pedig a pályán be is bizonyíthatják, nem csak Spában voltak gyorsabbak.