Kategória: Touring Car

  • Mortara nyert a Lausitzringen

    Mortara nyert a Lausitzringen

    Edoardo Mortara első mercedeses győzelmét aratta a lausitzringi első DTM-futamon, amelyen három Audi-pilóta balesete sárga- és piroszászlós megszakításokat okozott.

    Philipp Eng a második helyről kis híján lerajtolta a pole pozíciós Lucas Auert, ám a Mercedes a BMW-t a boxutca fala mellé terelve meghiúsította ezt a kísérletet. Hátrébb komolyabb események zajlottak, Nico Müller autója ugyanis lefulladt a rajtrácson, Jamie Green pedig nem vette észre és teljes gázzal beleütközött csapattársa Audijába. A versenyfelügyelet azonnal a safety car beküldése mellett döntött, a mezőnynek pedig a boxutcán kellett áthaladnia, amíg a pályabírók takarították a célegyenest. Müllert a helyszínen kivizsgálta az orvosi stáb, Green azonban megúszta sérülések nélkül.

    „Jó volt a rajtom, de ez okozta a problémát” – magyarázta Green. „Olyan közel voltam René [Rast] mögött, hogy amikor ő félrerántotta a kormányt, hogy kikerülje a megragadt autót, nekem már nem volt időm reagálni.”

    A versenyt hat kör után indították újra. Auer megtartotta az első helyet Bruno Spengler és Eng előtt, az Audi-kontingens azonban ismét nem bírt magával. Ezúttal Loic Duval és Rast akadtak össze, a regnáló bajnok autója az ütközés következtében pedig felborult és totálkárosra tört. Rast szerencsére a saját lábán szállt ki a roncsból, a versenyt viszont piros zászlóval meg kellett szakítani, hogy a pályabírók fel tudják takarítani a tetthelyszínt. A versenyirányítás kihasználta az alkalmat és kiosztott két büntetést: Daniel Juncadella áthajtásost kapott, amiért még a célvonal előtt felbontotta az ’Indy-stílusú’ újraindítási formációt, míg Robin Frijnst plusz öt másodperccel sújtották rajtkiugrás miatt.

    A boxkiállásokat Spengler és Eng kezdte meg a 11. körben, őket gyors egymásutánban követte Augusto Farfus, Paul di Resta és Mike Rockenfeller. A következő körben Auer és Pascal Wehrlein is meglátogatta a szerelőgárdát; mindketten a Spengler-Eng páros elé értek vissza, Wehrlein azonban a hideg gumikon nem tudta megvédeni pozícióját. Az élmenők közül Timo Glock állt ki utoljára a 13. körben és Auer elé jött ki, de az osztrák pilóta rövid időn belül visszavette az őt megillető helyet.

    A jó stratégiának a minél később kiállás bizonyult, így keveredett Mortara az élmezőnybe. Eng időközben elment Spengler mellett és elkezdte lefaragni hátrányát Auerrel szemben, aki Glockkal csatázott, Eng pedig ezt kihasználva egyszerre kettőt előzött és feljött a második helyre Mortara mögé, majd a 17. körben meg is előzte az olaszt. Glock is csatlakozott a bulihoz, feljött Mortara mögé, akinek viszont a 20. körben sikerült visszaelőznie Enget, a németet végül pedig Glock is megelőzte.

    A mai volt Mortara kilencedik, a Mercedesszel pedig első futamgyőzelme. A negyedik helyen Glock és Eng mögött Auer végzett, őt Spengler és di Resta követte. A hetedik helyet Marco Wittmann csípte el, a maradék három pontszerző pozíción pedig Wehrlein, Gary Pafett és Farfus osztozkodott.

  • Stefano Comini kihagyja Zandvoortot

    Stefano Comini kihagyja Zandvoortot

    Stefano Comini kihagyja a soron következő TCR Europe fordulót, amit a hétvégén tartanak majd Zandvoortban, miután úgy döntött, hogy elég is lesz abból a Subaru WRX STI-ből amivel a szezonnyitón indult Franciaországban.

    A kétszeres TCR International Series bajnok az utolsó pillanatban került fel a rajtrácsra Paul Ricardban, egy olyan autóval, amit a Top Run épített, és esőben Comini elég komolyan fel is jött vele a mezőny elejére, de végül a Subaruval csak tizedik tudott lenni.

    Ennek eredménye az lett most, hogy váltani akarnak a japán márkáról egy másikra, de mivel annyira kevés volt az idő a hétvége előtt, Comini inkább kihagyja a holland versenyhétvégét, és inkább visszatér majd a következő hónapban, Spa-Francorchampsban.

    „Amikor ott voltunk Le Castelletben, megkezdtük azt a folyamatot, hogy más autónk és csapatunk legyen. Reméltük, hogy Zandvoortra megleszünk, de nem volt elég időnk arra, hogy mindent elrendezzünk. Úgy határoztunk, hogy kihagyjuk ezt a fordulót, hogy rendesen felkészülten érkezhessünk meg Belgiumba.” – mondta a Race Republic csapatmenedzsere.

    Comini új autója és csapata a napokban kerül bemutatásra.

  • Button első alkalommal tesztelt LMP1-es autót

    Button első alkalommal tesztelt LMP1-es autót

    Jenson megtette első LMP1-es köreit, arra készülvén, hogy a következő hónapban rajthoz áll majd a Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Button Magny-Cours-ban tesztelhette az SMP Racing autóját, melyen, Vitaly Petrovval és Mikhail Aleshinnel osztozik majd.

    Tesztnapjáról videót is készített a brit versenyző.

    https://www.youtube.com/watch?v=UkuYPLzDM6A

  • Újabb BoP korrekció, a Hyundai veszít vele leginkább

    Újabb BoP korrekció, a Hyundai veszít vele leginkább

    Meghatározták a TCR rendszer hétvégi BoP, azaz Balance o Performance értékeit a hétvégére, melynek a vesztese újra a Hyundai lett. A motorerőt le kell csavarniuk 97.5%-ra, és majdnem az összes autónak rajtuk kívül kevesebb súlyt kell vinnie.

    A Hyundai i30 N TCR konstrukció ugyanakkor a szezonkezdet óta dominál, és a Nürburgring Nordschleifén is legutóbb a FIA WTCR-ben háromból két versenyt ezzel a márkával nyertek, és az eddigi 9 versenyből 5 alkalommal nyert a dél-koreai márka. Nem elhanyagolandó az sem, hogy az autó nyert a TCR Europe szezonnyitóján is Paul Ricard pályáján, Franciaországban. Nem meglepő tehát az, hogy a TCR technikai részlege változtatásokat eszközölt a BoP rendszerben. A Hyundainak a motorerő leszabályzásán felül fel kell emelnie 80-ról 100 milliméterre a hasmagasságát.

    A többi autó ugyanakkor súlyt csökkenthet. A Peugeot 308 Racing Cup újabb 30 kilót ledobhat, a Peugeot 308 TCR, az Audi RS3 LMS mindkét típusa, és az Alfa Romeo Giulietta is további 20 kilótól megszabadulhat. Tíz kilónak inthet búcsút a Cupra TCR mindkét típusa, és a Volkswagen Golf GTI-k is, mindegy hogy szekvenciális, vagy DSG váltóval szereltek-e.

    A minimum versenysúlyban nincs változás. a Hyundai 1325 kg, az Opel Astra 1315 és a Honda Civic 1305 kilóval indulhat a futamokon.

  • Hamarosan megszülethet a DTM és a Super GT közös, „Class One” szabályrendszere

    Hamarosan megszülethet a DTM és a Super GT közös, „Class One” szabályrendszere

    A DTM már a tárgyalások végéhez közeledik a japán Super GT-vel, hogy megalkossák a közös, „Class One” szabályrendszert, azaz megteremtsék a feltételeket ahhoz, hogy átjárhatóság legyen a két széria közöt, állítja az ITR főnöke, Gerhard Berger.

    Korábban is szó volt már valamiféle szériaegyesítésről, de akkor vált igazán érdekessé a kérdéskör, mikor a Mercedes bejelentette, hogy év végén kiszáll a DTM-ből.

    „Az utolsó megbeszéléseknél járunk a szabályokat illetően és nagyon magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy megoldást fogunk találni.” – mondta Berger az Autosportnak. „Szükségünk van nemzetközi szabályzásra is, ami azt jelenti, hogy a japán Super GT, mint példa, azonos szabályrendszerrel és fejlesztési költségekkel működik majd, mint amilyenekkel mi akarunk. Már közel vagyunk hozzá.”

    „A legfontosabb dolog (az új márkák bevonásához) a szabályrendszer, és hogy a Super GT-vel kommunikáljunk.” – mondta Jens Marquardt, a BMW motorsport igazgatója. „Szerintem már közelítünk ehhez.”

    A Super GT-t is megkérdezték az esetleges összefonódásról.

    „Jelenleg nincs még döntés.” – áll a közleményükben. „A Class One tekintetében, mi, a GTA (GT Association) és az ITR alapos tárgyalásokat végzünk.”

    Az Autosport úgy tudja, hogy az Audi és a BMW hajlandóak lennének 2019-ben egy DTM szezont „maguk” lenyomni, ha esetleg a Class One megállapodás addig még nem születne megy

    Ugyanakkor a DTM folytatja a tárgyalásokat azzal kapcsolatban is, hogy helyettesítsék a Mercedest, Berger pedig az Autosportnak elmondta, hogy minden prémium gyártóval beszélt, hogy szálljanak be jövőre a szériába.

  • Michelisz Norbit megbüntették a Huff eset miatt!

    Michelisz Norbit megbüntették a Huff eset miatt!

    A következő versenyen Michelisz Norbert öt rajthelyes büntetést kap a Rob Huffal történt incidense miatt, ami a Nürburgring Nordschleifén történt a harmadik futamon. Akkor ütköztek, amikor Michelisz megpróbálta megelőzni Huffot egy késői fékezéssel a gyorsan emelkedő Ex-Mühle kanyarnál, majd megpördült a magyar pilóta, és mindketten kiestek.

    A BRC Racing Team és a Sebastien Loeb Racing versenyzője is ennek köszönhetően visszaesett az összetettben a német hétvége zárásaként.

    Aki lemaradt volna róla, íme az eset, Tom Corenelnek is remek reflexei vannak!

    https://www.youtube.com/watch?v=IZ_N9J-gEa4

  • Björk nyerte a nürburgringi harmadik versenyt, Michelisz kiesett

    Björk nyerte a nürburgringi harmadik versenyt, Michelisz kiesett

    Thed Björk nyerte WTCR nürburgringi versenyhétvégéjének harmadik, egyben utolsó futamát.

    Björk a pole-ból rajtolt, és meg is tudta tartani vezető pozícióját a rajt után, míg Frédéric Vervisch követte őt, a harmadik helyre pedig feljött Yvan Muller, megelőzve Michelisz Norbit.

    A második futam győztese, Esteban Guerrieri is gyorsan felzárkózott Norbira, miután megelőzte Benjamin Lessennes-t.

    Később Guerrieri feljött a negyedik helyre, Michelisz Norbi több pozíciót vesztett, míg Huff autója veszteni kezdett temójából. Lessennes és Jean-Karl Vernay is megelőzte Huffot.

    Huff végül Michelisz Norbival ütközött össze és mindketten kiestek a versenyből. Ráadásul épp csak, hogy el tudta kerülni őket Mehdi Bennani és Tom Coronel.

    Björk tehát simán nyert, Vevisch és Muller előtt.

    A bajnokság állása (verseynzők):

    Név Pontok
    1 Yvan Muller 137
    2 Gabriele Tarquini 118
    3 Thed Björk 112
    4 Norbert Michelisz 102
    5 Yann Ehrlacher 91
    6 Rob Huff 82
    7 Esteban Guerrieri 74
    8 Jean-Karl Vernay 74
    9 Pepe Oriola 50
    10 Mehdi Bennani 44
    11 Frédéric Vervisch 42
    12 Daniel Nagy 36
    13 Benjamin Lessennes 36
    14 Gordon Shedden 24
    15 James Thompson 19
    16 Nathanaël Berthon 15
    17 Rene Rast 10
    18 Tom Coronel 7
    19 Aurélien Comte 6
    20 Zsolt David Szabo 2
    21 John Filippi 2

    A bajnokság állása (csapatok):

      Csapat Pontok
    1 MRacing – YMR 261
    2 BRC Racing Team 227
    3 ALL-INKL.COM Münnich Motorsport 169
    4 Sébastien Loeb Racing 137
    5 Audi Sport Leopard Lukoil Team 106
    6 Campos Racing 56
    7 Boutsen Ginion Racing 51
    8 Audi Sport Team Comtoyou 42
    9 Comtoyou Racing 21
    10 Zengo Motorsport 7
    11 DG Sport Competition 6
  • Guerrieri nyerte a második futamot a Nürburgringen

    Guerrieri nyerte a második futamot a Nürburgringen

    A Münnich Motorsport versenyzője, Esteban Guerrieri megszerezte első idei győzelmét a WTCR nürbirgringi fordulójának második versenyén, egy olyan versenyen, melyen számos bajnok-esélyes kiesett.

    Guerrieri már az első kanyarban megelőzte Pepe Oriolát és az élre állt, míg Rob Huff feljött a harmadik helyre, megelőzvén a DTM tavalyi bajnokát, René Rastot. Végül azonban a két versenyző összeakadt. Huff megforgott és „begyűjtötte” még Benjamin Lessennes-t is, az eredmény pedig az lett, hogy mindhárom versenyző kiesett a versenyből.

    A harmadik helyen így már Yvan Muller haladt, mögötte pedig unokaöccse, Yann Ehrlacher, akit pedig Frédéric Vervisch követett.

    Michelisz Norbi csapattársa, Gabriele Tarquini összetörte az autóját az autóját, így ő sem tudta befejezni a versenyt.

    Vervisch később megelőzte Ehrlachert még ez első kör végén, és felzárkózott Mullerre, és nem is várt sokáig az újabb előzéssel.

    A versenyt végül Guerrieri nyerte Oriola és Vervisch előtt. A negyedik helyen Muller zárt, Michelisz Norbi pedig az ötödik lett.

     

     

     

  • WTCR: Újra Björk a pole-ban, Norbi a 3.

    WTCR: Újra Björk a pole-ban, Norbi a 3.

    A csütörtöki nap után, pénteken is Thed Björk szerezte meg az első rajtkockát a Túraautó Világkupa (WTCR) németországi fordulóján. Mögötte az Audival Frédéric Vervisch illetve a márkatárs Michelisz Norbert végzett.

    A svéd pilóta a legjobb idejét a 40 perces időmérő végén érte el, ezzel megelőzte az addig vezető Michelisz Norbit, így a regnáló WTCC bajnok zsinórban a második edzés elsőségének örülhetett.

    Björk körideje 8:55.085, ami TCR-es pályacsúcs a Nordschleifén. Ezt az időt nem igazán tudták megközelíteni a riválisok, a második helyen végző Vervisch is több, mint egy másodperces hátrányban volt már. A belga pilóta egyébként duplázik a zöld pokolban, ugyanis a WTCR versenyek mellett a 24 órás futamon is rajthoz fog állni. A Hyundaiok fölényét továbbra is jól mutatja, hogy a második sorban további két autójuk is ott van, Michelisz a harmadik, a tegnapi győztes Yvan Müller pedig a negyedik helyet szerezte meg.

    A legjobb Hondás Yann Ehrlacher lett, aki a Münnich Motorsporttal az ötödik legjobb időt autózta, utána pedig a Boutsen Ginion Hondával Benjamin Lessennes következett.

    Rob Huff a hetedik, Esteban Guerrieri pedig a nyolcadik lett. A szabadkártyával versenyző DTM bajnok René Rast lett a kilencedik és a fordított rajtrácsos pole pozíciót jelentő tizedik rajtkockát Pepe Oriola kaparintotta meg.

    A bajnoki éllovas Gabriele Tarquini csak a 14. pozíciót szerezte meg.

    Ami pedig a Zengős magyarokat illeti, Nagy Norbert a 25., Szabó Zsolt pedig a 26.lett.

    A második (fordított rajtrácsos futam) szombaton 11 órakor fog elrajtolni.

  • Megtalálod a magyar versenyzőket a Nürburgring-Nordschleife tábláján?

    Megtalálod a magyar versenyzőket a Nürburgring-Nordschleife tábláján?

    Kevésbé ismert dolog, de bizony van magyar versenyző neve is, a Nürburgring-Nordschleifét ábrázoló fém műalkotáson. Nem is eggyé! Persze, erről feltehetően mit sem sejt René Rast, Jean-Karl Vernay és Thed Björk, akik együtt bandáztak a fotó erejéig a FIA WTCR és a fotós kedvéért a „tábla” előtt.

    Aki esetleg arra járna, önmaga is ellenőrizheti a neveket, de most klikk a képre, és kommentbe írjátok bele a Facebook oldalunkra, hogy mely magyar versenyzők neveit találtátok meg, és miért is ismertek ők, miért kerülhettek ide fel? Reméljük, hogy a két Audis illetve a Hyundai versenyző még ülve sem takartak ki senkit sem hazánk fiai közül! 🙂

    jean-karl vernay, rené rast, thed björk
    – Te René, tudtad hogy több magyar versenyző neve is van mögöttünk a táblán? – Nem Thed. Fotó: Francois Flamand / DPPI/FIA WTCR