Kategória: Touring Car

  • Files nyert, Tassi őrületes tempót tolt Zandvoortban ma

    Files nyert, Tassi őrületes tempót tolt Zandvoortban ma

    Danny Kroes indulhatott a poleból a PCR Sport Cupra TCR-rel, de Jens Reno Møller is megelőzte, illetve a remekül rajtoló Josh Files, aki a negyedik helyről jött fel másodiknak már az első kanyar előtt. Nem is sokat teketóriázott, és pár kanyarral később átvette a vezetést, és el is húzott Files az őt üldözőktől.

    Az események is tovább pörögtek, a Targetes Kris Richard is feljött negyediknek, akit szorosan követett Nagy Dani, a M1RA-val a nyitó körben. Egy kör elteltével Richard már a harmadik Møller kárára, van Lagen meg őrült száguldásba kezdett, és először megelőzte Dánielt az ötödik helyért. Egy körrel később leszedte Møllert is, miközben a háttérben komoly magyar dráma folyt.

    Tassi Attila az első kanyarban elment Nagy Dániel mellett, de összeértek. Az összezavarodott Nagy veszített is a tempójából, majd kiütötte Stian Paulsen Cupráját, és a palánkba küldte a norvégot. Az autó ugyanakkor túlélte a dolgot, így sárga zászlózás mellett folytatódhatott a száguldozás. Van Lagen kívülről előzte meg Richard Hyundai-ját a harmadik helyért, a hatodik körben. A következő „áldozat” már a honfitárs, Danny Kroes volt. A nyolcadik körben a kitartó védekezés ellen otthagyta az Audival a PCR Cupráját is.

    Tassi is játékba hozta magát, mert a kilencedik körben megelőzte Richard Hyundai-ját, és gyorsan felzárkózott Kroes Cuprájára, ami a verseny legszorosabb mérkőzését hozta. A leintésig küzdöttek is egymással a dobogós helyezésért. Az utolsó körben a magyar fiú el is ment egy pillanatra a holland mellett, de Kroes belülről vissza tudott zárni, Tassit letette a fűre, és megnyerte a következő kanyart már, és ezzel a harmadik helyet is. Files 4.2 másodpercnyi előnnyel nyert van Lagen előtt.

    Dusan Borkovic nem tudta befejezni a versenyt technikai hiba miatt, így ez azt is jelenti, hogy az összetett élére Mikel Azcona ugrott a megszerzett hatodik helyével, és Files a második, 16 pont hátránnyal.

    A következő versenyhétvége Spa-Francorchampsban, Belgiumban lesz, június 9-10-én.

  • A Peugeot és Comte nyerte a második futamot Zandvoortban!

    A Peugeot és Comte nyerte a második futamot Zandvoortban!

    A mai utolsó versenyen poleból induló Jean-Karl Vernay csak a bokszutcából indult, de fel is adta hamar, és nem is volt nagyon értelme a dolognak, hiszen csak a 27. helyről kezdhette volna meg a versenyt a motorcseréjének köszönhetően. Mindeközben James Thompson indulhatott a második futamon az élről.

    Comte rögtön a rajtot követően máris lelépte Thompsont még az első kanyar előtt, Pepe Oriola pedig tartotta a Cuprával a harmadik helyét, míg Yann Ehrlacher egy helyet javított, és negyedikként sorolt be a Hondájával. Aurélien Comte el is nyúlt, de aztán az ötödik körben pályára lépett a biztonsági autó, miután Aurélien Panis és Fabrizio Giovanardi ütköztek, és mindkét autó kiesett.

    Az új rajt két körrel később jöhetett, ahol Comte megint ellépett Thompsontól, Oriola meg keményen védekezett Ehrlacher ellen. A tizedik körben a WRT-Audis Gordon Shedden Mehdi Bennanival küzdött, de az angolt mindeközben megelőzte Esteban Guerrieri. Az angol azonban nem hagyta magát, és három körrel később visszavágott.

    A 12. körben Ehrlacher el tudott menni végül Oriola mellett, aki egyből meg is próbált visszatámadni, de eredménytelenül. Az utolsó körben Thompson elengedte Ehrlachert, ami érthető is, hiszen René Münnich csapatában ő csak amolyan tartalékos szerepet tölt be, így ilyen formán is próbálta segíteni a fiatal pilótát, aki így már csak egy ponttal áll az összetettben Yvan Muller mögött, aki történetesen az unokabátyja.

    A mai utolsó verseny Zandvoortból 16:35-kor lesz.

    A verseny végeredménye:

    Versenyző Csapat Autó Körök diff.
    1 Aurelien Comte DG Sport Competition Peugeot 14 26:47.210
    2 Yann Ehrlacher Munnich Motorsport Honda 14 4.757
    3 James Thompson Munnich Motorsport Honda 14 5.255
    4 Pepe Oriola Campos Racing Cupra 14 6.657
    5 Mehdi Bennani Sebastien Loeb Racing Volkswagen 14 7.120
    6 Gordon Shedden WRT Audi 14 7.458
    7 Esteban Guerrieri Munnich Motorsport Honda 14 8.086
    8 Rob Huff Sebastien Loeb Racing Volkswagen 14 9.198
    9 Frederic Vervisch Comtoyou Racing Audi 14 9.567
    10 John Filippi Campos Racing Cupra 14 9.988
    11 Denis Dupont Comtoyou Racing Audi 14 10.557
    12 Benjamin Lessennes Boutsen Ginion Racing Honda 14 10.887
    13 Gianni Morbidelli Team Mulsanne Alfa Romeo 14 11.561
    14 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda 14 12.855
    15 Nathanael Berthon Comtoyou Racing Audi 14 13.656
    16 Thed Bjork YMR Hyundai 14 13.729
    17 Zsolt Szabo Zengo Motorsport Cupra 14 13.798
    18 Mat’o Homola DG Sport Competition Peugeot 14 16.508
    19 Gabriele Tarquini BRC Racing Team Hyundai 14 16.961
    20 Norbert Nagy Zengo Motorsport Cupra 14 17.493
    21 Bernhard van Oranje Bas Koeten Racing Audi 14 19.996
    22 Michael Verhagen Bas Koeten Racing Audi 14 23.897
    23 Norbert Michelisz BRC Racing Team Hyundai 14 25.146
    24 Yvan Muller YMR Hyundai 9 5 kör
    Aurelien Panis Comtoyou Racing Audi 4 kiesett
    Fabrizio Giovanardi Team Mulsanne Alfa Romeo 4 kiesett
    Jean-Karl Vernay WRT Audi 4 kiesett
  • Vernay az első WTCR poleját szerezte meg Zandvoortban

    Vernay az első WTCR poleját szerezte meg Zandvoortban

    Jean-Karl Vernay egy majdnem tökéletes kört rakott össze, és az ideje 1:43.994 lett, ami egy tizeddel még jobb is, mint Huff tegnapi eredménye. Az időmérő edzés utolsó részében azonban csak három autót láthattunk a pályán, mert Esteban Guerrieri ki sem tudott hajtani a boxból, a felfüggesztése hibája miatt, Vervisch ugyan elindult, de technikai probléma miatt neki is meg kellett állnia.

    A tegnapi verseny győztese, Yann Ehrlacher éppen lemaradt a top ötről, Mehdi Bennani lett a hetedik a másik SLR Volkswagen Golffal. Pepe Oriolának is tegnap jobban ment, ma csak nyolcadik lett. A vasárnapi nap meglepetése Aurélien Comte aki második lett az első futamon most a Peugeot-val csak a kilencedik helyet szerezte meg, így a fordított rajtrácson ő is az első sorból indulhat majd. A polet így a második futamra James Thompson szerezte meg, aki ma az időmérőn tizedik lett.

    Ahogy tegnap is, a Hyundai autók szenvedtek. Yvan Muller volt a leggyorsabb, de még ő is több mint 1 másodpercnyit kapott a Q1-ben Jean-Karl Vernaytól, és csak a 18. helyre kvalifikálta magát.

    A 12:15-kor kezdődő második futamon Michelisz Norbert a tegnapi Muller balhéért kapott büntetése miatt 10 helyről hátrébb indul majd, de mellette lesz Jean-Karl Vernay is. A franciának motort kellett cserélnie, így fordított rajtrács tizedik helyéről a végére száműzték, de a harmadik futamos pole pozícióját ez nem érinti.

  • Tíz helyes büntetést kap Michelisz Muller kiütéséért

    Tíz helyes büntetést kap Michelisz Muller kiütéséért

    Úgy ítélték meg Zandvoortban, hogy Michelisz Norbert a hibás ami a saját és Yvan Muller kiesését okozta az első versenyen. Emiatt a magyar versenyző tíz rajthelyes büntetéssel kezdheti meg a soron következő főfutamot.

    A BRC Racing Team versenyzője Yvan Muller Hyundai-jával a Hugenholzban akadt össze olyannyira, hogy Muller autója fent ragadt a palánkon, és csúnya sérülések maradtak a kocsi bal oldalán is, amiért Muller egyértelműen Micheliszt hibáztatta.

    A versenybírák a francia oldalára álltak, így a holnapi versenyét Michelisz biztosan hátrábbról kezdheti meg. Ma Norbi a 19. helyről kezdhette meg a futamát, miután az időmérő edzésen a 14. helyet szerezte meg, de itt érvényesítették az öt rajthelyes büntetését, amit még a múlt heti harmadik versenyen történt Rob Huffos eset miatt kapott a Nürburgringen.

  • TCR Europe: Tassi Attila újra dobogóra állhatott

    TCR Europe: Tassi Attila újra dobogóra állhatott

    Ismét versenyhétvége van a túraautó Európa-bajnokságban. Tassi Attila ezúttal Zandvoortban állt rajthoz a HELL ENERGY Racing Team with KCMG színeiben és maga mögé utasítva legnagyobb versenytársait, végigsöpört a pályán, hogy végül újra dobogóra állhasson.

    Nehezen indult a 2018-as szezon Tassi Attila számára: az első futamon voltak gondok az autójával és még egy vírus okozta láz is megnehezítette a dolgát, így a versenyt a 6. helyen tudta befejezni. A zandvoorti futam sem indult zökkenőmentesen: mivel a WTCR és TCR Europe futamok felváltva zajlanak a hétvége során, az óriási érdeklődés miatt rengeteg néző látogatott el a holland versenypályára. A feltorlódott tömeg hatalmas dugót okozott, így a versenyre tartó Tassi nem tudott haladni az autópályán, végül motoron érkezett a segítség, de még így is épphogy odaért az első szabadedzésre. Ez a kis affér csöppet sem zökkentette ki a fiatal tehetséget és már a szabadedzéseken is jól szerepelt. Az időmérőkön a 3. helyig jutott, így igen előnyös pozícióból rajtolhatott vasárnap délután. A futam kezdete után az első helyről induló van Lagen már az első körben visszacsúszott a 4. helyre, így Tassi előre lépett egy helyet, majd a verseny alatt végig megtartva pozícióját végül a dobogó második fokára állhatott.

    „Nagyon örülök, hogy végre megmutathattam, mit tudok. Úgy érzem, lassan sikerül az autó beállításait is hozzám igazítani és én is egyre jobban ráhangolódok a szezonra. Most, hogy még beteg sem voltam, nagyon élveztem a futamot, ami szerintem meg is látszik az eredményen. Persze azért nem vagyok teljesen elégedett, a cél mindig az első hely, de remélhetőleg holnap az is meglesz.” – mondta Tassi, aki már izgatottan várja a hétfői versenyt.

    Tassi csapattársa, Josh Files az időmérőn a 7. helyet szerezte meg, az első futamon a 4. pozícióig jutott. Hétfőn fordított rajttal kezdődik a futam, így Tassi a 8. helyről, míg Files a 4. helyről indulhat. A versenyt élőben közvetíti a Sport 2 csatorna 14:55-től.

  • Gary Paffett nyert vasárnap a Lausitzringen

    Gary Paffett nyert vasárnap a Lausitzringen

    A lausitzringi második versenyen Gary Paffett megszerezte második DTM győzelmét a szezonban.

    Philipp Eng remekül elrajtolt a pole-ból, őt Pascal Wehlrein és Paffett követték.

    Az Audis Jamie Green pedig érdekes startégiát alkalmazott, és már az első kör végén boxkiállásra ment.

    A második körben Wehrlein próbálta megelőzni Enget, eközben azonban kívülre szorult, így Paffett át tudta venni a második helyet. Eng eközben figyelmeztetést kapott, amiért leszorította Wehrleint.

    Az ezt követő körben pedig Paffett már át is vette a vezetést, majd az ötödik körben Marco Wittmann is megelőzte Enget, és megérkezett a nyakukra Joel Eriksson. Nem sokáig, hiszen őt pedig Edoardo Mortara utasította maga mögé. A versenybírák szerint leszorította a pályáról, így vissza kellett adnia neki a pozíciót, utána azonban visszaszerezte az ötödik helyet.

    Több incidensi is volt azonban még Mortarának, például eléggé az utolsó pillanatban döntötte el, hogy a boxba hajt, későn fékezett, és majdnem összeakadt csapattársával, Daniel Juncadellával.

    A 25. körben Timo Glock megelőzte Mike Rockenfellert és Enget a hatodik helyért, majd két körrel később Greent is megelőzte és feljött az ötödik helyre.

    Az utolsó percekben Wittmann közeledni kezdett Paffettre, de nem tudta megelőzni.

    Így aztán Paffett nyert Wittmann és Wehrlein előtt.

    A pontversenyben 71 pontjával Timo Glock áll az élen, és mindössze egyetlen pont lemaradással követi őt Paffett. A harmadik helyen álló Wehrlein már jelentősebben le van maradva, neki 39 pontja van.

    A verseny végeredménye:

    Versenyző Csapat Audó Körök száma Különbség
    1 Gary Paffett HWA Mercedes 34 57:27.909
    2 Marco Wittmann RMG BMW 34 1.427
    3 Pascal Wehrlein HWA Mercedes 34 8.602
    4 Paul Di Resta HWA Mercedes 34 17.891
    5 Timo Glock RMR BMW 34 19.061
    6 Jamie Green Rosberg Audi 34 23.243
    7 Philipp Eng RMR BMW 34 24.292
    8 Mike Rockenfeller Phoenix Audi 34 24.631
    9 Joel Eriksson RBM BMW 34 27.050
    10 Robin Frijns Abt Audi 34 30.992
    11 Edoardo Mortara HWA Mercedes 34 32.458
    12 Daniel Juncadella HWA Mercedes 34 32.803
    13 Loic Duval Phoenix Audi 34 33.304
    14 Lucas Auer HWA Mercedes 34 38.266
    15 Bruno Spengler RBM BMW 34 38.526
    16 Augusto Farfus RMG BMW 34 40.550
    17 Nico Muller Abt Audi 34 41.673
  • Michelisz és Muller ütközött – Ehrlacher nyert

    Michelisz és Muller ütközött – Ehrlacher nyert

    Érdekesen sikerült Zandvoortban a FIA WTCR futam rajtja. Többen is elég véleményesen ugrottak ki a rajtnál, de a piros zászlót Michelisz Norbi és Ivan Muller újabb találkozója okozta. A második kör elején a második kanyar után többször is koccantak, majd Norbi a francia mellé érkezett határozottan, és feltette Yvan-t a palánkra. Muller érthetően ideges volt a rádióban, és elküldte a fenébe Norbit, de később a bokszoknál is az interjúja alatt büntetést kívánt a magyar pilótának az esetért.

    „Sajnálatos, mivel most meg kell javítanunk az autót a baleset miatt, pedig eleve csak a. 16, helyen voltunk.” – nyilatkozta Muller keserűen az eset után.”

    Öröm az ürömben, hogy mindketten sértetlenül szálltak ki az autókból.

    Aki egyértelműen kiugrott a rajtnál, az pont a pálya tulajdonosa, Bernhard van Oranje, előrébb leginkább Lessennes okozott hasonló problémát. Rob Huffnak sikerült viszont a legrosszabbul a dolog, lassan jött el, Ehrlacher és Comte is elment mellette a Tarzan kanyarban. Norbi és Muller indokolatlan találkozója 30 perces szünetet okozott ezt követően, előbb biztonsági autós, majd piros zászlós fázist előidézve.

    Az új rajtot követően van Oranje és Lessennes is kapott egy áthajtásos büntetést, előtte azért Vervish jól megpróbálta megelőzni Lessennes-t az ötödik helyért, de a palánknak hajtott a nagy igyekezetben.

    Az újabb drámának köszönhetően a top négy meg tudott lógni, Ehrlacher, Comte, Huff és Shedden sorrendben. A Peugeot harcosa, Comte próbálta tartani a tempót Ehrlacherrel, Shedden pedig Huffal a 10. körben megidézte a legjobb brit túraautós hagyományokat, és a Tarzanban előbb megelőzte a honfitársát, majd leesett az ívről, így Huff egyből vissza tudott jönni.

    A következő balhéban is benne volt magyar versenyző: a Zengős Szabó Zsolt találta meg a túraautó legenda Fabrizio Giovanardit, amelynek eredményeképp az Alfa a Hugenholtz kanyarban végezte a falban. Újra biztonsági autó jött a pályára, míg végül már csak két kör maradt, de Ehrlacher kitartott, és megszerezte a második győzelmét a sorozatban. Comte érkezett be másodiknak, Huff a harmadik, Gordon Shedden pedig az eddigi legjobb eredményét érte el itt, pont a csapattársa, Jean-Karl Vernay előtt.

    Mivel Gabriele Tarquini is féltávnál a boxba hajtott, az egyetlen állva maradt Hyundai pilóta Thed Björk lett, aki a 14. helyen végzett. Muller még mindig vezeti a bajnokságot, 19 ponttal Tarquini és Ehrlacher előtt.

    Holnap reggel folytatás 8:30-kor a második időmérő edzéssel.

  • Mikel Azcona nyerte az akciódús első futamot Zandvoortban

    Mikel Azcona nyerte az akciódús első futamot Zandvoortban

    Jaap van Lagen volt a poleban a Team WRT Audijával, de rosszul rajtolt, így már Azcona és Tassi Attila is meg tudta előzni az első kanyarban a hollandot. Mögöttük Reece Barr is keresztbe indult el a pálya közepe irányába, ahol hozzáért Nagy Dani kerekéhez, így a M1RA-s akaratán kívül bepörgette és a palánkba küldte az ellenfelet. Stefanovsky kapott egy teljesen új Hyundai-t, miután az eredeti összetört Paul Ricardban, de ezúttal Julian Briché Peugeotját találta meg, és mindkét autó összetörött.

    Pályára küldték a biztonsági autót, mert a három autót el kellett takarítani, Azcona pedig addig is felvezette a két KCMG Hondát, Tassi Josh Files sorrendben. Őket követte Dusan Borkovic és Lagen az Audival.

    A verseny a negyedik körben újraindult, és van LAgen gyorsan megelőzte Borkovicot, majd hamarosan Filest is, és a Tarzan kanyarnál már a harmadik helyen volt a nyolcadik körben. A holland nagyon jött Attilára a második helyért, de nem sikerült megelőznie a magyar pilótát, és be kellett érnie a harmadik hellyel.

    Azcona könnyedén nyert 1.8 másodpercnyi előnnyel Tassi előtt, a dobogóra még van Lagen fért fel. Files negyedik lett, Borkovic pedig megtartva a bajnokságban az előnyét lett az ötödik. Őt viszont már a fiatal spanyol pilóta követi a győzelmének köszönhetően, nyolc ponttal lemaradva. Stian Paulsen lett a hatodik a Cuprájával, Nagy Dani hetedik, Danny Kroes a nyolcadik lett. A M1RA másik versenyzője Francisco Mora a kilencedik helyen végzett, Jens Reno pedig a tizedik helyen zárt.

    A második verseny hétfőn lesz 14:55-kor, Kroes indulhat majd az élről a fordított rajtrácsnak köszönhetően.

  • Amikor a magyarok bepálinkáztatták Alexandra Legouix-t!

    Amikor a magyarok bepálinkáztatták Alexandra Legouix-t!

    Alexandra Legouix a FIA WTCR népszerű száguldó riporternője, és most a széria kirakott egy videót, melyben megemlékeznek, hogy mi történt pár hete a magyar fordulón. Persze, Michelisz Norbiról és a magyar rajongókról szólt az egész. Kísérletet tettek arra a rendezők, hogy visszaadjanak valamit a remek hangulatból a holland verseny előtt, mert bizony ott is most fel van adva a lecke. Állítólag a hollandok 200.000 nézőt várnak, köszönhetően annak, hogy remekül összeszervezték a WTCR-t a TCR Európával, sőt, még Max Verstappen is tiszteletét teszi és demo köröket fut egy régebbi Red Bull F1-es autóval.

    A magyaroknak azonban van egy titkos csodaturmixa, a pálinka! Ebből is kapott Alexandra, a videón láthatjuk az eredményt.

    https://youtu.be/6UHfYmCOneE

  • Rastot kórházba szállították

    Rastot kórházba szállították

    A regnáló DTM bajnok, René Rast Loic Duvallal akadt össze a lausitzringi első versenyen. Saját lábán szállt ki az összetört autóból, de azonnal világossá vált, hogy a holnapi versenyt ki kell hagynia.

    „Meglepően jól érzem magam, nincs fájdalmam.” – mondta Rast a baleset után. „Ahogy láthatjuk, nagyon biztonságos az autó.”

    Ennek ellenére az eset után Rastot kórházba szállították, rutin kivizsgálásra, röntgenvizsgálatra.

    Íme a baleset: