Kategória: Touring Car

  • Magyar parádé a Slovakia Ringen! Utazz és szurkolj velünk!

    Magyar parádé a Slovakia Ringen! Utazz és szurkolj velünk!

    Évek óta nem volt alkalom arra, hogy hazánk két legkiemelkedőbb autóversenyzője, a WTCC tavalyi, világbajnoki második helyezettje, Michelisz Norbert, valamint a kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző, Kiss Norbert ugyanazon a hétvégén, ugyanazon a versenypályán áll rajthoz, ráadásul közeli helyszín, a Slovakia Ring ad ennek otthont!

    Egy hétvégén kerül majd megrendezésre a WTCR és a Kamion Eb (ETRC) szlovák versenyhétvégéje, ami példátlan a FIA szériák történetében. Mi magunk is nagyon kedveljük a felvidéki versenypályát, többek között azért is, mert a nézőtérről is kiválóan belátható, és követhető. A sörük is remek, a sztrapacska pedig kötelező elem, és mindez a pálya éttermében is elérhető. Majdnem mindenki beszél magyarul, így igazán otthon érezhetjük magunkat. Nem véletlen, hogy a magyar versenyzők körében is igen kedvelt versenyhelyszínről beszélünk.

    És ha már a két Norbi ilyen remekül összejön, – és ne feledkezzünk meg a Zengő motorsportos legényekről így Szabó Zsoltról és Nagy Norbiról sem – van egy kiváló ajánlatunk számotokra! Szeretnénk, ha Ti is olyan élmény részesei lennétek, amely mindenképpen egyedülálló, ráadásul több, mint valószínű, hogy ünnepelhetünk majd legalább egy magyar győzelmet!

    A Racingline.hu ezért összeállt a B2Sky utazási irodával, és buszos utat szervezünk közösen, Dunaszerdahelyre. Anélkül, hogy minden meglepetést előre lelőnénk, nézzétek meg az ajánlatot az alábbi linken, és mielőbb regisztráljatok, ha nem akartok lemaradni erről a páratlan lehetőségről!

    A részletekről a következő linkre kattintva olvashattok: https://b2sky.hu/utazas/szuper-versenyhetvege-a-slovakia-ringen-fia-kamion-eb-es-wtcr-turaauto-vilagkupa/

  • Tassi Attilának ki kellet hagynia az első szabadedzést Spa-Francorchamps-ban

    Tassi Attilának ki kellet hagynia az első szabadedzést Spa-Francorchamps-ban

    A magyar versenyző nem tudott megjelenni a pályabejáráson, mivel repülőgép járatát törölték a rossz időjárási körülmények miatt.

    Még nem tudni, hogy a fiatal Tassi Attila mikor érkezhet meg Belgiumba, viszont az első szabadedzést így kihagyta, amely helyi idő szerint 10:48-kor kezdődött. A második szabadedzés, menetrend szerint, 16:35-kor indul.

    A Honda pilótájával megtörténhet, hogy kénytelen lesz kihagyni a teljes felkészülési szakaszt; ezáltal arra kényszerülve, hogy csak a holnapi kvalifikáción lépjen pályára. Habár Tassinak van már tapasztalata a Spa-Francorchamps-i pálya vonalvezetését illetően, viszont a 2016-os TCR Nemzetközi Szériájának első versenyén nagyot csattant, itt Belgiumban.

    Frissítés: Tassi Attilának mindkét szabadedzést ki kellett hagynia pénteken. A magyar túraautó-versenyző ugyanis csütörtökön utazott volna Belgiumba, hogy részt vegyen a soron következő versenyen a Spa-Francorchamps pályán, a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér műszaki okok miatt azonban minden Brüsszelbe közlekedő járatát törölte csütörtök estétől péntek reggelig. Tassi, mint elmondta, nagyon bosszantják a történtek, de nem szeretne kizökkenni és igyekszik a versenyre koncentrálni. 

    Szombaton 10:55-től kezdődik az időmérő, majd 17:20-tól az első, vasárnap 11:20-tól pedig második futamon izgulhatunk Tassiért. A versenyekről élőben közvetít a Sport 1 TV mindkét napon.

     

  • Változtatni kell a Hungaroring bokszutcáján

    Változtatni kell a Hungaroring bokszutcáján

    A múlt hétvégi magyarországi DTM fordulóban több személyi sérüléssel is járó baleset történt a bokszutcában. Annak érdekében, hogy ez a Forma-1-es futamon ne történhessen meg, az FIA változtatásra kötelezte a Hungaroring fenntartóit.

    Mint ismert, a DTM második magyarországi futama káoszba fulladt, miután megérkezett a zápor. Lucas Auer, Bruno Spengler és Edoardo Mortara a bokszutcába hajtott, ám a garázsok előtti betonos rész az eső miatt rendkívül csúszóssá vált, ami miatt egyikük se tudott megállni. Három embert ütöttek el, akiket kórházba kellett szállítani.

    A 2016-os újra aszfaltozás után a garázsok előtti területet betonnal burkolták le. Erre azért volt szükség, mert azon a részen rendkívül sok olaj és benzin szokott kifolyni, amikkel a beton kevésbé reagál. Azonban, ha erre nedveség kerül, akkor gyakorlatilag irányíthatatlan rajta egy autó.

    Az FIA versenyigazgatója Charlie Whiting a Forma-3 miatt a helyszínen volt így testközelből láthatta a súlyos baleseteket. A történtek után pedig kérte a pálya üzemeltetőit, hogy a Magyar Nagydíjra egy durvább felületet alakítsanak ki a garázsok előtt.

    Viszont nem ez az első eset, hogy egy pályát erre kérnek. Korábban a shanghai-i és a szingapúri pályán is hasonló beavatkozásokat kellett elvégezni.

    „2004-ben Shanghaiban majd később Szingapúrban is egy hasonló intézkedést kellett kérnünk. Mindkét esetben a bokszgarázsok előtti rész beton volt. Shanghai a kérésünknek eleget téve érdesebbé tette a felületet. Szingapúrban pedig egy speciális színnel kezelték, így biztosítva több tapadást. Ez a megoldás azonban nagyon drága.” – mondta Charlie Whiting.

    Ami a többi pályát illeti, Montrealban is hasonló a helyzet, mint nálunk. Ott az a különbség, hogy a zord kanadai tél keményebbé tette a beton felületét. Mexikóban pedig a teljes bokszutcát leaszfaltozták, itt azonban néhány év múlva javításokra lesz szükség a benzin és olaj maradványok miatt.

  • Hivatalos: Szlovák versenyhétvége lesz a nyár közepén!

    Hivatalos: Szlovák versenyhétvége lesz a nyár közepén!

    A FIA hivatalosan is megerősítette, hogy Argentínában idén nem lesz túraautó világkupa futam. Már múlt héten jöttek a hírek arról, hogy dobni fogják a versenynaptárból a Terman de Rio Hondo-t, és hogy Európa gazdagodhat így egy újabb futammal.

    A Motorsport Világtanács a mai ülésén végül rábólintott a magyar rajongókat már napok óta lázban tartó kérdésre, így július közepén a Slovakia Ring ad otthont a WTCR-nek.

    Az argentin versenyhétvége augusztus elején lett volna, de a változás miatt egy brutálisan hosszú nyári szünet vár Michelisz Norbira, aki feltehetően nem fog panaszkodni, hiszen apai teendőire koncentrálhat. A komoly változás a 6-7. versenyhétvége között lesz, mert a széria csak szeptember végén száguld újra, majd Kínában.

    A megváltozott 2018-as WTCR versenynaptár hátralévő hétvégéi:

    Június 22-24 – Vila Real, Portugália
    Július 13-15 – Slovakia Ring, Szlovákia
    Szeptember 28-30 – Ningbo, Kína
    Október 5-7 – Wuhan, Kína
    Október 26-28 – Suzuka, Japán
    November 15-18 – Makaó, Kína

    És akkor a kép a Michelisz babákról! 🙂

    https://www.facebook.com/michelisz.norbert/photos/a.10151904301492039.1073741827.338941907038/10155562874622039/?type=3&theater

  • A Hyundai csökkentheti a hasmagasságát

    A Hyundai csökkentheti a hasmagasságát

    A TCR technikai delegációja bejelentette a legutolsó változtatásait a 2018-as teljesítmény kiegyenlítő rendszerben, a BoP-ban. A május 17-ei legutóbbi változáshoz képest egy újabb változás történik, ami pont a Hyundai i30 N-eket érinti.

    A dél-koreai márkának továbbra is 97.5%-osan lecsavart motorral kell mennie, de az eddig 100 mm magasságra emelt autó lemehet 90 mm-re. A többi homologizált autónál nem lesz változás. A felülvizsgált kötelező BoP értékek már a hétvégi TCR Europe versenyen is érvényesek lesznek, Spa-ban.

  • René Rast a Racingline.hu-nak elárulta: Szeretne vezetni egy F1-es autót!

    René Rast a Racingline.hu-nak elárulta: Szeretne vezetni egy F1-es autót!

    Az elmúlt hétvégén a Hungaroringen járt a DTM mezőnye, és vele a Formula 3-as mezőny, valamint az új Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup. Ezekről hoztunk nektek pár életképet, valamint egy interjút René Rasttal, akitől például azt is megtudtuk, hogy szívesen kipróbálna egy Forma-1-es autót.

    A videóban feltűnik többek között Mick Schumacher, Habsburg Ferdinánd és Keszthelyi Vivien is, valamint üdvözöl is Titeket egy magyar versenyző.

    Ui.: Még az is lehet, hogy Ti is megtaláljátok magatokat a videóban. 😉

  • Hivatalos a szlovák Szuperhétvége: ETRC és WTCR lesz július 14-15-én!

    Hivatalos a szlovák Szuperhétvége: ETRC és WTCR lesz július 14-15-én!

    A nyár közepén egy hatalmas váratlan meglepetés érte a szlovák, magyar és minden egyéb környékbeli ország motorsport rajongóit! Hirtelen beesett gyakorlatilag a Slovakia Ringre a WTCR, az ott még szintén új keletű kamion Eb betétprogramjaként.

    Egy ilyen „szuperhétvégét” még soha nem láthatott a Dunaszerdahely melletti pályára kilátogató közönség. A FIA két top kategóriája, a kamionokra kiírt ETRC és a túraautó világkupa július 13-15 között tartja meg ezen első nászát.

    A pálya gyakorlatilag segítő jobbot nyújtott az Eurosport Eventsnek, miután törölni kellett az argentin versenyhétvégéjüket, és sikerült megegyezni az ETRA-val is a közös rendezésről. A világszínvonalú túraautók egyébként hatodik alkalommal járnak majd a Felvidéken. A változást a Motorsport Világtanácsa a holnapi ülésén fogja véglegesíteni.

    A Slovakia Ring így a hatodik állomása lesz a WTCR 10 versenyhétvégés első szezonjának. Így a 16-18. versenyek zajlanak majd itt a 2018-as évben. Az elődszéria, a WTCC 2012-2016 között rendszeres látogatója volt Szlovákiának.

    A nézőknek pedig a legjobb hír, hogy nem változtatnak a most is érvényben lévő jegyárakon! Az Eurosport Eventsnek köszönhetően az ígéretek szerint lesz folyamatos live stream is, így mindenki nyomon követheti majd Kiss Norbi és Michelisz Norbi hősies küzdelmeit!

    Zárszóként itt ragadjuk meg az alkalmat, hogy „követeljük”, hogy ez a minta 2019-ben valósuljon meg a Hungaroringen is, tehát együtt legyen a két rangos FIA széria, mert az a szerény véleményünk, hogy ez jó.

     

  • Paffett: Sok érthetetlen döntést hoztak vasárnap

    Paffett: Sok érthetetlen döntést hoztak vasárnap

    Gary Paffett kikelt a DTM irányítótestülete által meghozott döntések ellen, amelyek szerinte az abszurditás felé sodorták a vasárnapi hungaroringi versenyt.

    Ahogyan arról valószínűleg mindenki értesült, a DTM hungaroringi fordulójának vasárnapi futamán több pilóta is megcsúszott a boxutcában, Lucas Auer pedig sajnálatos módon el is talált három pályabírót, akik közül az egyik súlyos lábtörést szenvedett. A versenyt két további hasonló incidenst követően szakították csak félbe, az új rajtrácsra pedig látszólag véletlenszerűen terelték fel az autókat, egyeseket még felvezető körre is elküldtek. Paffett jóval a verseny leintése után is tanácstalanul állt a történtek előtt.

    „Még mindig nem tudom, hogyan alakították ki a sorrendet!” – tárta szét kezeit a brit. „Egyes versenyzők a jó helyen lehettek, mások beragadtak és rossz pozícióból folytatták a versenyt. De amit őszintén képtelen vagyok felfogni, hogy hogyan engedhették el a fél mezőnyt egy extra gumimelegítő körre az új rajt előtt – ez hihetetlen döntés volt számomra. Nagyon sok mindent nem értek ezzel a versennyel kapcsolatban. A DMSB és az ITR [a DTM két irányítótestülete] hosszú megbeszéléseknek néz elébe, ahol azonosítaniuk kell, miket tudnának a jövőben elkerülni, mert ezúttal rengeteget hibáztak. Egyszerűen nem értem, hogy lehetett szabadon bemenni kerékcserére, amikor mentőautók és sérültek vannak a boxutcában. Ez roppant kínos az egész szériának.”

    Timo Glock nem vette ennyire a szívére a rajtsorrend feltételezett igazságtalanságát, habár ő sincs teljesen tisztában azzal, ki miért került oda, ahova.

    „Volt egy kis kavarodás” – ismerte el a német. „Egyik pillanatban még azt mondták, mindenki marad a helyén, majd néhány perc múlva hátraküldtek minket a rajtrács végére… Nyilvánvalóan ha baleset történik a boxutcában és a versenyigazgatóság a futam megszakítása mellett dönt, a sérültek ellátása prioritást élvez. Nagyon sajnálatos, ami a pályabírókkal történt, remélem, hamar felgyógyulnak, de az ilyesmiknek eleve nem szabadna megtörténniük. Eltartott egy kis ideig, amíg kiötlötték a sorrendet, de szerintem végeredményben jó munkát végeztek.”

    A kaotikus futamon a dobogót Marco Wittmann vezetésével a BMW bérelte ki egy olyan hétvégén, amikor a bajor gyártó önerőből még a pontok közelében sem járt volna. Glock elsőkörös kipördülését követően visszakapaszkodott a második helyre, Paffett nullázásának köszönhetően pedig ezzel átvette a vezetést a bajnoki összetettben. Ahogyan a motorsportos szólás tartja: a bajnoki cím a nehéz napokon dől el.

    Glock, DTM, BMW, Hungaroring „Az elejétől kezdve ezt vallom” – értett egyet Glock. „[Szombaton] nem voltunk valami gyorsak, de [vasárnap] sokkal jobb volt a tempónk, különösen az időmérőn, ahol akár az első háromban is végezhettem volna, de a második mért körömbe belehibáztam és eldobtam két tizedet. Persze a szerencse is mellettünk állt; Garynek és a Mercedesnek megvolt a sebessége ahhoz, hogy kontroll alatt tartsák a futamot, de szerencsétlenül jött ki számára, hogy a végén a rossz gumikon volt kint. Sikerült jól eltalálnunk a beállításokat, habár ez alatt inkább apróbb módosításokat kell érteni, mint drasztikus változtatásokat. A mérnökeimmel alaposan kielemeztük, mit rontottunk el a [szombati] időmérőn, ennek pedig komoly kihatása volt a [vasárnapi] szereplésünkre. Ahogy említettem, akár a top3-ban is végezhettem volna; jól éreztem magam az autóban, a többiekről nem nyilatkozhatok, talán nem voltak annyira elégedettek az egyensúllyal.”

    Paffett versenyét (néhány kocc mellett) a gumitaktika tette tönkre, a futam végére szinte teljesen felszáradt pályán ugyanis vizes gumikon találta magát. A Mercedes eddigi teljesítményét látván azonban 2005 DTM-bajnoka joggal reménykedik az újabb cím megszerzésében.

    „Frusztráló volt a verseny” – foglalta össze Paffett. „Az időmérős teljesítményünk függvényében elég csalódást keltő, hogy pont nélkül zártam és elvesztettem a bajnokság vezető pozícióját, de még hosszú a szezon, a bajnokság nincs lezárva, bármi megtörténhet. Ennek ellenére remekül kezdtük a szezont, nagyszerűen teljesítettünk minden hétvégén, így nem aggódom a szezon hátralévő részére nézve sem.”

  • Wehrlein: A Toro Rosso egyelőre csak pletyka

    Wehrlein: A Toro Rosso egyelőre csak pletyka

    Pascal Wehrlein arckifejezéséből és testbeszédéből érezni lehet, hogy számára a DTM visszalépés az F1-hez képest. A német túraautó-bajnokság hungaroringi fordulójának péntekén beszéltünk a Mercedes protezsáltjával, aki pontosan tudja, hogy itteni eredményei is nagy hatással lesznek esetleges F1-es visszatérésére. A hétvége során Wehrleinnak végülis nem jött össze a győzelem, ám a kaotikus második futam ismeretében ez nem feltétlen rajta múlt. De térjünk vissza kicsit két nappal korábbra, a szabadedzések idejére…

    Mire számítasz a hétvégén? A nagy hőség minden bizonnyal kikezdi majd a gumikat…
    Nem is tudom igazából. Ezen a pályán a Mercedes eddig nem volt valami sikeres. Remélhetőleg ezen a hétvégén ez másképp alakul majd. Ami a hőséget és a gumikat illeti, mindenkinek egyenlően meg kell küzdenie ezekkel, de a szabadedzések során igyekeztem megtalálni a megfelelő beállítást.

    Már két versenyhétvégét teljesítettetek az új autókkal. Feltételezem, mostanra sokkal egyértelműbbé vált, mit lehet kihozni az autóból, hogyan kell beállítani és hogyan kell reagálnotok az egyes körülményekre, mint az első hétvégén volt.
    Igen, ahogyan telnek a versenyek és telnek a napok, egyre többet tanulok, egyre inkább érzem, milyen beállítás fekszik nekem, és igyekszem nem rossz irányba elindulni. Már a Hockenheimring és a Lausitzring között rengeteget léptünk előre, ami az eredményekből is látszott. A Hungaroringen remélem, sikerül ismét előrelépnünk. Jelenleg azonban egyébként is annyi mindent újra kell tanulnom a DTM-mel kapcsolatban: a beállításokat, az új autókat, a gumikat, vagy például hogy itt nincsenek gumimelegítő paplanok, így a boxból kifele nem üzemmelegek a gumik.

    Biztos vagyok benne, hogy az F1 után nehéz visszaszokni, de nem gondolod, hogy valamilyen szempontból könnyebbség, hogy nincsen viszonyítási alapod az előző évi autókkal, amelyek teljesen mások voltak az ideieknél?
    Nem, szerintem a tavalyi és az idei autók nagyjából hasonlítanak, csak egy-másfél másodpercet lassultak a köridők. Nem hiszem, hogy ez bármiben is egyszerűsítette volna a helyzetemet idén.Wehrlein, DTM

    Mattias Ekström nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a DTM-es autók már nem elég izgalmasak vezetési szempontból. Egyetértesz a véleményével?
    Talán ha eléred az ő korát, már nem olyan izgalmas többé! De én még fiatal vagyok, szóval én még élvezem.

    Az idei DTM-szezon szerinted kétlovas futam lesz a BMW és a Mercedes között, az Audi háttérszereplésével?
    Jelenleg nagyon úgy fest, de várjuk meg a hétvége folytatását. Tavaly az Audinak nagyon erős futama volt itt Budapesten, szóval még várjunk ezzel. Annyi igaz, hogy ez a hétvége fordulópont lehet a szezonjukat illetően; most fog eldőlni, kiszállnak-e a harcból, habár azt sem szabad elfelejteni, hogy a versenyen általában jobb a tempójuk, mint az időmérőn. Szerintem erősebbek lesznek, mint az elmúlt két versenyhétvégén.

    Igaz, hogy az Audinak jobb a versenytempója, de ezen a pályán nehéz előzni. Ennek tudatában egy jó kvalifikáció elég lenne, hogy ki lehessen védekezni az Audik versenytempóját?
    A taktikából sok mindent ki lehet még hozni, attól függően, hogy nagyon korán vagy nagyon későn állsz ki a boxba. Az Audi sokkal jobban kezeli a gumikat: ők végig tudnának menni egy teljes versenytávot egy szett gumival, mi és a BMW azonban nem. Ezért olyan erősek az Audik a futamokon, mert nagyon kíméletesen bánnak a gumikkal.

    Vannak már terveid a jövő szezonnal kapcsolatban?
    Idén csak a DTM-re koncentrálok, jövőre pedig nyilván az a célom, hogy visszakerüljek az F1-be. Ezen kívül nincsenek különösebb terveim, habár nagyon tetszik a NASCAR, az IndyCar és a V8 Supercars. A SuperGT is érdekesnek tűnik, Felix Rosenqvist is versenyzett ott és nagyon élvezte. Majd kiderül, mit hoz az élet.

    A Mercedes preferenciái a mérvadók vagy rajtad múlik, hova szeretnél menni?
    Egyelőre nem beszéltünk még semmi ilyesmiről.

    Ha ismét megnyernéd a DTM-et, az minden bizonnyal megkönnyítené az F1-es visszatérésed.
    Bárcsak! De már egyszer bajnok voltam 2015-ben, az F1-ben töltött két évemben egyedül én szereztem pontokat a Manornak és a Saubernek, ennek ellenére nem vagyok az F1-ben. De bármi megtörténhet.

    Olyan pletykákat is hallani, miszerint Brendon Hartleynak búcsút intenek a Toro Rossónál, és a te nevedet említették, mint egyik lehetséges utód.
    Igen, én is hallottam a pletykákat.

    Szóval csak alaptalan pletyka?
    (nincs válasz, csak mosoly)

    Ez utóbbinak két jelentése lehet: a) csak pletyka, nem kell mindent elhinni, amit írnak, vagy b) lehetséges, hogy beigazolódik, de egyelőre nem mondhatok semmit. Annyi bizonyos, hogy Wehrleinnak talán ez az utolsó nagy lehetősége, hogy visszatérjen a száguldó cirkuszba.

  • Montoya: Nem gondoltam, hogy Le Mans ennyire menő lesz!

    Montoya: Nem gondoltam, hogy Le Mans ennyire menő lesz!

    Juan Pablo Montoya azt állítja ugyan, hogy nincsenek különösebb elvárásai az első 24 órás versenye előtt Le Mansban, de őt is magával ragadta a dolog a vasárnapi hivatalos tesztek után. A kolumbiai az angol-amerikai LMP2-es United Autosportshoz szerződött le a Le Mansi debütálásához, és a Ligier JS P217 LMP2-esen két fiatal pilótával osztozkodik, Hugo de Sadeleerrel és Will Owennal.

    A kétszeres Indy 500 győztes egyenesen Detroitból érkezett Le Mansba kora reggel, ahol még részt vett szombaton az IMSA versenyen az Acurával, a Team Penske színeiben. Így nyilatkozott erről Montoya:

    „Őszintén szólva lövésem se volt róla, hogy milyen menő, vagy remek dolog is lesz ez. Igazán élveztem, nem tudtam, hogy mi vár rám, de nagyon nyitottan álltam az egészhez. Miamiban szimulátoroztam egy kicsit, így ott próbáltam szoktatni magamat Le Manshoz. Nagyon jó itt vezetni, és meglepett az, hogy milyen kihívások elé állít a pálya.”

    Montoya kifejezetten a gyors részeit szereti a Circuit de la Sarthenak, olyanokat mint a Tertre Rouge, az Indianapolis és a Porsche kanyar.

    „A gyors kanyarok itt nagyon élvezetesek, mert rendesen gyorsan lehet menni bennük. Amennyiben rosszul veszed őket, az fájni fog. Forma-1-es pályáknál nem láthatsz ilyesmit. Belemész a Porsche kanyarba ötödik fokozatban, és reménykedsz, hogy kiadja. Tipikusan olyan kanyar, hogy belemész, kikapcsolod az agyad, és áttolod rajta. Ha sikerül, akkor magaddal is közlöd, hogy: ejha!” – lelkendezik a 42 éves pilóta.

    A teszten az United Ligierjével egyelőre csak 14. a kategoriájában, a 3:32.363-as idejével, de szerinte gyorsabban is megy majd ez még:

    „Igazán örültem annak, hogy sikerült a nap végére gyorsulnom egy olyan autóval, ami eléggé más ahhoz képest, mint amit Amerikában vezetek. Úgy érzem, hogy az utolsó három-négy körömben akár egy-másfél vagy akár két másodperccel is jobb lehettem volna, de akadályozott a forgalom. Nagyon csalogató megtalálni az utolsó tizedeket, de ha erre felülsz, az butaság. Olyasmi mint Indianapolis, ami nagyon kemény, és örülök, hogy idén ebben nem vettem részt. De valójában ez is a dolog része, ettől élvezetes.”