Kategória: Touring Car

  • Kizárták az LMP2-ben diadalmaskodó G-Drive-ot

    Kizárták az LMP2-ben diadalmaskodó G-Drive-ot

    Megfosztották kategória győzelmétől a Le Mans-i 24 órás versenyen diadalmaskodó 26-os számú G-Drive Oreca Gibsont.

    A Jean-Éric Vergne, Roman Rusinov és Andréa Pizzitola által fémjelzett orosz alakulat toronymagasan nyerte meg az ide 24 órás viadal LMP2-es kategóriáját, ám az örömük nem tarthatott sokáig. A versenyt követő technikai ellenőrzésen egy olyan illegális berendezést találtak, ami meggyorsította az üzemanyag töltését.

    Hosszas vizsgálatok után a technikai bizottság úgy döntött, hogy ezzel jelentős előnybe került az istálló, emiatt pedig diszkvalifikálták őket, így elbukták a kategória győzelmüket is.

    Így a 36-os számú Signatech Alpine autója, Nicolas Lapierre-rel, Andre Negraoval és Pierre Thiriet-tel lett az LMP2 győztese. A második helyre a 39-es számú Graff-SO24  Oreca Gibsonja jött fel, a dobogó legalsó fokára pedig a Juan Pablo Montoya által is fémjelzett 32-es United Autosports Ligierje kapaszkodott fel.

    Az ügynek viszont még nincs vége, a G-Drive jelezte, hogy fellebbezni kíván az ítélet ellen.

  • Amikor a Le Mans-i győztes trófeával várod a repülőt

    Amikor a Le Mans-i győztes trófeával várod a repülőt

    Biztosan ismeritek azt az érzést, mikor egy méretes trófeával, konkrétan a Le Mansi 24 órás verseny győztes díjával a kezetekben várjátok a reptéren, hogy felszállhassatok a gépetekre… Ja nem. 😀

    Fernando Alonso viszont igen! Nem sűrűn botlik az ember ilyen „elvámolni valóba”, mint Alonso trófeája, de gyanítjuk azért továbbengedték vele. 😀 Bár a kézipoggyászba aligha fért bele. 😀

  • Gass: Reálisak lehetnek az ügyfélcsapatok

    Gass: Reálisak lehetnek az ügyfélcsapatok

    Nincs könnyű szezonja Dieter Gass sportigazgatónak, az Audi ugyanis mind a DTM-ben, mind az FE-ben finoman szólva döcögősen kezdte az évet. Felmerülhet a kérdés, hogy a két szerény szezonkezdet között van-e bármiféle kapcsolat, Gass azonban gyorsan függetleníti a kettőt.

    „Nincs összefüggés a kettő között. Az FE-ben az egyik alkatrésszel akadtak megbízhatósági gondok, ezt pontosan azonosítottuk és ennek nincs köze a DTM-hez. Ha belegondol az ember, az FE-ben az elejétől kezdve megvolt a tempó és megvolt a teljesítmény; ott van például Daniel Abt [adminisztrációs hiba miatti] diszkvalifikálása Hong Kongban, amit őszintén szólva még ma is vitatok…”

    Lucas di Grassi svájci győzelmével az Audi valóban felszálló ágban van, a DTM jövőjéről azonban ez korántsem mondható el. A Mercedes kivonulása nehéz helyzetbe sodorta a nívós német bajnokságot, és noha Gerhard Bergerék mindent megtesznek, hogy új gyártókat szerezzenek a sorozatba, a világ autómárkái nem igazán törik magukat. Ebben a helyzetben két opció maradt a DTM előtt: ügyfélcsapatok és a Super GT. Gass szerint mindkét megoldás életképes lehet, de pontos információkkal egyikről sem tudott még szolgálni.

    „Reális opció lehet az ügyfélcsapatok alakítása, mi legalábbis támogatjuk az ötletet és készen is állunk ennek megvalósítására. Már folynak a tárgyalások egyes csapatokkal, akik a gyári alakulatéval pontosan megegyező specifikációjú autókat kapnának. Ami az ügyfélautók számát illeti, egyelőre nincsenek erre vonatkozó kikötések, de ideális esetben legalább 16 autóból kellene állnia a mezőnynek. A Super GT-vel kapcsolatban még semmi sincs kőbe vésve. Volt szó arról, hogy két bemutatóversenyt tartunk 2019-ben, és örülnénk, ha megvalósulna ez a két futam, de még nem tudjuk, hogyan történne például a pontok kiosztása.”

    Mattias Ekström ugyan visszavonult a DTM-ből, a hockenheimi első fordulóban azonban az Audi vendégpilótájaként még utoljára beülhetett az RS5-be. A hungaroringi hétvége előtt jelentették be, hogy Misanóban Alex Zanardi is vendégszerepel majd a BMW színeiben. Minden bizonnyal a Mercedes sem marad ki a buliból (különösen a búcsúévében), szóval idén még legalább egyszer láthatunk majd plusz autót a pályán – vagy akár többször is?

    „Az eredeti megegyezés alapján minden gyártónak egy lehetősége van vendégversenyzőket alkalmaznia” – magyarázta Gass. „Ha nagyon-nagyon szeretnénk még valakit az autóba ültetni, természetesen megbeszélhetnénk a többi gyártóval, de számunkra jelenleg ennyi volt. Ami a Mercedest illeti, ez teljességgel rajtuk múlik; a lehetőség megvan, de nem kötelező élni vele. Úgy egyeztünk meg, hogy a vendégpilótásdira az utolsó három futam előtt sort kell keríteni, mert nem szeretnénk, ha a pontokra nem jogosult versenyzők beleszólnának a bajnoki címért folyó küzdelembe. Minél hamarabb esünk ezen túl, a széria szempontjából annál jobb.”

  • Alonsóék nyerték a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyt

    Alonsóék nyerték a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyt

    A Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima hármassal felállló 8-as rajtszámú Toyota nyerte a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyt.

    A japán gyártó történetében először tudott győzni Le Mans-ban, ráadásul rögtön kettős győzelmet ünnepelhetnek, miután a másik autójukat vezető Jose Maria Lopez, Mike Conway és Kamui Kobayashi trió második helyre hozták be a hetes autót.

    Kétségkívül a TS050 Hybrid volt a domináns erő 2018-ban, hosszú ideig nagy csatát vívott egymással a japánok két autója.

    Főként Alonso nagyszerű éjszakai etapjainak köszönhetően a verseny második felét már a 8-as rajtszámú autó vezette, a kétszeres Forma-1-es világbajnok versenyző többek között Buemi 60 másodperces stop and go büntetését is ledolgozta.

    A győztes autót végül Kazuki Nakajima hozta be a célba, két kör előnnyel a másik Toyota előtt.

    Az LMP2-es kategóriában is egy korábbi Forma-1-es versenyző, Jean-Eric Vergne győzött a #26-os G-Drive Racing autóban Andrea Pizzitola és Romain Rusinov versenytársaként.

    A GT kategóriákban mind a profik, mind az amatőrök között is a Porschék bizonyultak a legjobbnak. Előbbit a Kevin Estre, Michael Christensen és Laurens Vanthoor, utóbbit pedig a Julien Andlauer, Christian Ried és Matt Campbell hármas nyerte.

  • 2024-ben jöhetnek a hidrogénautók Le Mans-ba

    2024-ben jöhetnek a hidrogénautók Le Mans-ba

    A WEC irányítótestülete tervbe vette, hogy 2024-ben a „világon elsőként” hidrogénautókat indítanának a Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Az ACO (Automobile Club de l’Ouest, a WEC irányítószerve) az elmúlt évek során többször is bizonyította innovációs hajlamát, legyen szó a dízeles vagy hibridtechnológiával felszerelt versenyautókról. A következő lépés a hidrogéncella lesz, a szabálykereten pedig már jelenleg is dolgozik egy hét világszinten elismert gyártóból álló kutatócsoport. A BMW már korábban kifejtette, hogy szívesen részt vennének Le Mans-ban egy hidrogén által hajtott autóval, Jean Todt FIA-elnök pedig a WEC fontos következő lépéseként nevezte meg az ezirányú törekvéseket.

    „Az évtizedek alatt a ’motorsport’ nevű laboratórium számos olyan technológiai és biztonsági fejlesztésnek adott otthont, amelyek a mindennapi életünkre is közvetlen kihatással vannak” – mondta Todt. „Az FIA végig a tisztább és fenntarthatóbb jövőt megcélzó fejlesztések élén állt, aminek következő fontos lépése a hidrogéntechnológiás kategória elindítása az FIA World Endurance Championship 2024-es szezonjában.”

    A részletekről eddig semmit sem tudni, de legalább összevethetjük, miben tér el Pierre Fillon, az ACO elnökének mondandója Todtétól.

    „Továbbra is az élen fogunk járni az autótechnológiai kutatások terén és kiállunk meggyőződéseink mellett” – nyilatkozta Fillon. „A hidrogén a zéró emissziós közlekedés jövője. Ez nem csupán szándéknyilvánítás a részünkről, már fel is állítottunk egy szakértőkből álló csoportot, akik szorosan együttműködnek az autógyártókkal. A kutatás főként a gyakorlati oldalt érinti, hogy a 2024-es Le Mans-is 24 órás versenyen már rajthoz állhasson egy hidrogénalapú kategória.”

  • Le Mans: Nakajima-Alonso-Buemi a pole-ban

    Le Mans: Nakajima-Alonso-Buemi a pole-ban

    A harmadik kvalifikáció elején egy kiváló körrel Kazuki Nakajima bebiztosította a #8-as Toyota Gazoo Racing LMP1-es első helyét a Le Mans-i 24 órás verseny rajtrácsára. Vele együtt Fernando Alonso és Sebastien Buemi örülhet a pole-nak.

    A második rajtkockát a másik Toyota szerezte meg a Mike Coway, Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez trióval.

    „Kazuki kiváló kört ment tegnap.” – mondta Alonso. „A kezébe adtuk a dolgot és meg is csinálta.”

    „Jó, hogy a Toyotáé az első és második hely, ezt akartuk. Tudjuk, hogy ez még csak a felkészülés a nagy verssenyre. Hosszú 24 óra áll előttünk, de eddig minden simán, probléma nélkül ment az autóval. Szerintem készen állunk.”

    Az időmérő végeredménye:

    kategória versenyző csapat autó idő különbség
    1 LMP1 S.Buemi, K.Nakajima, F.Alonso Toyota Gazoo Racing Toyota 3:15.377
    2 LMP1 M.Conway, K.Kobayashi, J.M.Lopez Toyota Gazoo Racing Toyota 3:17.377 2.000s
    3 LMP1 A.Lotterer, N.Jani, B.Senna Rebellion Racing Rebellion/Gibson 3m19.449 4.072s
    4 LMP1 S.Sarrazin, E.Orudzhev, M.Isaakyan SMP Racing BR Engineering/AER 3:19.483 4.106s
    5 LMP1 T.Laurent, M.Beche, G.Menezes Rebellion Racing Rebellion/Gibson 3:19.945 4.568s
    6 LMP1 H.Hedman, B.Hanley, R.van der Zande DragonSpeed BR Engineering/Gibson 3:21.110 5.733s
    7 LMP1 V.Petrov, M.Aleshin, J.Button SMP Racing BR Engineering/AER 3:21.408 6.031s
    8 LMP1 O.Webb, D.Kraihamer, T.Dillmann ByKOLLES Racing Team ENSO CLM/NISMO 3:22.505 7.128s
    9 LMP1 O.Rowland, A.Brundle, O.Turvey CEFC TRSM Racing Ginetta/Mecachrome 3:23.757 8.380s
    10 LMP2 P.Lafargue, P-L.Chatin, M.Rojas Idec Sport Racing ORECA/Gibson 3:24.842 9.465s
    11 LMP2 R.Gonzalez, P.Maldonado, N.Berthon DragonSpeed ORECA/Gibson 3:24.883 9.506s
    12 LMP2 R.Rusinov, A.Pizzitola, J-E.Vergne G-Drive Racing ORECA/Gibson 3:25.160 9.783s
    13 LMP2 F.Perrodo, M.Vaxiviere, L.Duval TDS Racing ORECA/Gibson 3:25.240 9.863s
    14 LMP1 C.Robertson, M.Simpson, L.Roussel CEFC TRSM Racing Ginetta/Mecachrome 3:25.268 9.891s
    15 LMP2 T.Buret, J.Canal, W.Stevens Panis Barthez Competition Ligier/Gibson 3:25.376 9.999s
    16 LMP2 N.Lapierre, A.Negrao, P.Thiriet Signatech Alpine Matmut Alpine/Gibson 3:26.681 11.304s
    17 LMP2 V.Capillaire, J.Hirschi, T.Gommendy Graff-SO24 ORECA/Gibson 3:26.701 11.324s
    18 LMP2 P.Hanson, F.Albuquerque, P.Di Resta United Autosports Ligier/Gibson 3:26.772 11.395s
    19 LMP2 H-Pin Tung, S.Richelmi, G.Aubry Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 3:27.120 11.743s
    20 LMP2 J.Jaafar, N.Jeffri, W.Tan Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 3:27.226 11.849s
    21 LMP2 J.Allen, J.Gutierrez, E.Guibbert G-Drive Racing ORECA/Gibson 3:27.280 11.903s
    22 LMP2 R.Lacorte, G.Sernagiotto, F.Nasr Cetilar Villorba Corse Dallara/Gibson 3:27.993 12.616s
    23 LMP2 F.van Eerd, G.van der Garde, J.Lammers Racing Team Nederland Dallara/Gibson 3:28.111 12.734s
    24 LMP2 H.de Sadeleer, W.Owen, J.P.Montoya United Autosports Ligier/Gibson 3:28.159 12.782s
    25 LMP2 V.Shaytar, H.Newey, N.Nato SMP Racing Dallara/Gibson 3:28.629 13.252s
    26 LMP2 R.Taylor, C.Ledogar, D.H.Hansson Jackie Chan DC Racing Ligier/Gibson 3:29.474 14.097s
    27 LMP2 A.Bertolini, N.Jonsson, T.Krohn Eurasia Motorsport Ligier/Gibson 3:33.585 18.208s
    28 LMP2 D.Cheng, N.Boulle, P.Nicolet Jackie Chan DC Racing Ligier/Gibson 3:35.237 19.860s
    29 LMP2 E.Creed, R.Ricci, T.Dagoneau Larbre Competition Ligier/Gibson 3:38.206 22.829s
    30 LMP2 M.Patterson, A.D.De Jong, T.Kim Algarve Pro Racing Ligier/Gibson 3:39.518 24.141s
    31 GTE Pro R.Lietz, G.Bruni, F.Makowiecki Porsche GT Team Porsche 3:47.504 32.127s
    32 GTE Pro M.Christensen, K.Estre, L.Vanthoor Porsche GT Team Porsche 3:49.097 33.720s
    33 GTE Pro S.Mucke, O.Pla, B.Johnson Ford Chip Ganassi Team UK Ford 3:49.181 33.804s
    34 GTE Pro A.P.Guidi, J.Calado, D.Serra AF Corse Ferrari 3:49.494 34.117s
    35 GTE Pro J.Hand, D.Muller, S.Bourdais Ford Chip Ganassi Team USA Ford 3:49.582 34.205s
    36 GTE Pro P.Pilet, N.Tandy, E.Bamber Porsche GT Team Porsche 3:49.589 34.212s
    37 GTE Pro R.Briscoe, R.Westbrook, S.Dixon Ford Chip Ganassi Team USA Ford 3:49.761 34.384s
    38 GTE Pro R.Dumas, T.Bernhard, S.Muller Porsche GT Team Porsche 3:50.089 34.712s
    39 GTE Pro J.Magnussen, A.Garcia, M.Rockenfeller Corvette Racing – GM Chevrolet 3:50.242 34.865s
    40 GTE Pro D.Rigon, S.Bird, M.Molina AF Corse Ferrari 3:50.246 34.869s
    41 GTE Pro A.Priaulx, H.Tincknell, T.Kanaan Ford Chip Ganassi Team UK Ford 3:50.429 35.052s
    42 GTE Pro A.Farfus, A.F.da Costa, A.Sims BMW Team MTEK BMW 3:50.579 35.202s
    43 GTE Pro M.Tomczyk, N.Catsburg, P.Eng BMW Team MTEK BMW 3m50.596 35.219s
    44 GTE Am M.Cairoli, K.Al Qubaisi, G.Roda Dempsey-Proton Racing Porsche 3:50.728 35.351s
    45 GTE Pro O.Gavin, T.Milner, M.Fassler Corvette Racing – GM Chevrolet 3:50.952 35.575s
    46 GTE Pro T.Vilander, A.Giovinazzi, P.Derani AF Corse Ferrari 3:50.957 35.580s
    47 GTE Am M.Wainwright, B.Barker, A.Davison Gulf Racing Porsche 3:51.391 36.014s
    48 GTE Am M.Campbell, C.Ried, J.Andlauer Dempsey-Proton Racing Porsche 3:51.930 36.553s
    49 GTE Am T.Flohr, F.Castellacci, G.Fisichella Spirit of Race Ferrari 3:51.956 36.579s
    50 GTE Pro A.Lynn, M.Martin, J.Adam Aston Martin Racing Aston Martin 3:52.486 37.109s
    51 GTE Am J.Bergmeister, P.Lindsey, E.Perfetti Team Project 1 Porsche 3:52.985 37.608s
    52 GTE Am S.Yoluc, E.Hankey, C.Eastwood TF Sport Aston Martin 3:53.070 37.693s
    53 GTE Am F.Babini, C.Nielsen, E.Maris Ebimotors Porsche 3:53.402 38.025s
    54 GTE Am Mok W.S., M.Griffin, K.Sawa Clearwater Racing Ferrari 3m53.409s 38.032s
    55 GTE Am L.Griffin, C.MacNeil, J.Segal JMW Motorsport Ferrari 3:53.439 38.062s
    56 GTE Pro M.Sorensen, N.Thiim, D.Turner Aston Martin Racing Aston Martin 3:53.523 38.146s
    57 GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda Aston Martin Racing Aston Martin 3:53.817 38.440s
    58 GTE Am B.Keating, J.Bleekemolen, L.Stolz Keating Motorsports Ferrari 3:54.000 38.623s
    59 GTE Am P.Long, T.Pappas, S.Pumpelly Proton Competition Porsche 3:54.720 39.343s
    60 GTE Am M.Ishikawa, O.Beretta, E.Cheever MR Racing Ferrari 3:54.951 39.574s

     

  • Az F1-es bajnokokat is lenyűgözte Le Mans

    Az F1-es bajnokokat is lenyűgözte Le Mans

    Két Forma-1-es sztár, Fernando Alonso és Jenson Button is elismerően beszélt Le Mans-ról, szerintük a 24 órás verseny bizonyos elemeiben sokkal jobb, mint a Forma-1.

    Alonso és Button személyében két olyan versenyző mutatkozik be az idei viadalon, akiket korábban csak a Forma-1-ből ismerhettünk. A korábbi McLarenes csapattársak három világbajnoki címet ünnepelhettek a Forma-1-ben. Mindketten rettentő izgatottan várják a hétvégét.

    A rajt előtt egy héttel Le Mans belvárosában volt a hivatalos gépátvétel, mely során mindkettőjüket lenyűgözte a verseny hangulata.

    „Ez egy nagyon érzelmes pillanat volt, olyan tapasztalat, ami nincs más szériában. Így közel vagyunk a rajongókhoz, a város közepén.” – mesélte Alonso.

    „Ez a fajta gépátvétel egy új élmény volt számomra, nagyon jól megvolt szervezve, mindenki támogatta a csapatokat. A szurkolóknak itt lehetőségük van megtekinteni az autókat, mindössze egy méterről.” – tette hozzá a spanyol.

    Volt csapattársa pedig szeretne minden pillanatot magába szívni és kiélvezni, mert lehet, hogy ez az első és egyben utolsó részvétele.

    „Ez egy különleges eset, valószínűleg ez lesz egyetlen részvétem a Le Mans-i 24 órás versenyen. Ez hihetetlen! Sok év Forma-1 után nem gondoltam volna, hogy egyszer itt leszek.” – fogalmazott Button.

    2009 világbajnoka húsz évvel ezelőtt egy Formula 3-as teszten már megismerkedhetett a Circuit Bugatti versenypályával.

    „Csupán néhány kört tettem meg ezen a pályán. Nem sokat tudtam emiatt tanulni, húsz év telt már el azóta, nem igazán emlékszem már semmire.” – válaszolt Button arra a kérdésre, hogy mennyire emlékszik a húsz évvel ezelőtti tesztre.

    Alonso szerint a 24 órás verseny más kaliber.

    „A mérnökök számításai szerint a 24 órás futam 16 F1-es versennyel egyezik meg. Tehát nekünk 16 futamot kell teljesítenünk egy verseny alatt. Ez őrület!” – örvendezett.

    A spanyol az idei WEC szezon felkészülésében úgy érezte magát, mintha visszaült volna az iskolapadba.

    „Ahhoz, hogy megismerjem a kormánykerék összes funkcióját, egy 16 oldalas kézikönyvet kellett tanulmányoznom. Ez olyan mint húsz éve az iskolában.”

    „Nagyon boldogok lennénk, ha a Toyota nyerne Le Mans-ban. Mi egy hónapja dolgozunk ezen, a csapat pedig már évek óta. Párszor már közel voltak ehhez. Mindannyian ezt a feladatot szeretnénk teljesíteni és a dobogó tetején látni a Toyotát. Ha pedig mindkét Toyota dobogón állna, az lenne a tökéletes.” – jegyezte meg Alonso.

    Button is győzelmen gondolkozik.

    „A nem hibrid autók közötti siker fantasztikus lenne. Egy összetett győzelem pedig még szebb volna, viszont ez egy nagy kihívás is egyben.” – zárta a brit.

  • Magic Alonso visszatért

    Magic Alonso visszatért

    Viszonylag régen mutatta már „bűvészkedős” oldalát Fernando Alonso, Le Mans-ba érkezvén azonban ismét megvillantotta „varázslatos” oldalát, és bemutatott egy kártyatrükköt.

  • Bravúros belépő, drámai befejezés – a belga futamon

    Bravúros belépő, drámai befejezés – a belga futamon

    Nagy izgalmakkal kezdődött a TCR Europe versenysorozat 3. futama – Tassi Attila a budapesti repülőtéri fennakadások miatt lemaradt a pénteki első szabadedzésről. Épp, amikor már mindenki lemondott róla, hogy a HELL ENERGY Racing Team with KCMG pilótája odaérjen a délutáni edzésre, Tassi 10 perccel a rajt előtt beesett a pályára.

    Mondhatni szó szerint. Aki figyelemmel kíséri Tassi Attila Instagram profilját, végig nézhette, ahogy a fiatal versenyző keresztülszaladt a brüsszeli reptéren, majd az autópályán robogó kocsiban öltötte magára versenyruháját, hogy a belga pályára megérkezve már csak be kelljen ülnie Hondájába és rajthoz álljon.

    https://www.instagram.com/p/Bju0c_ljUmf/?taken-by=attilatassi

    „Először nagyon mérges voltam, hogy lemaradok az első szabadedzésről, de aztán mikor kiderült, hogy van esély, hogy odaérjek a másodikra, már kezdtem jól szórakozni. Megláttam a dologban a kihívást és kifejezetten élveztem, hogy pályán kívül is versenyezhetek, hiszen most is az idővel kellett megküzdeni.” – mondta Tassi, aki a 24 órás kimerítő utazás és reptéren való várakozás ellenére a második szabadedzésen a 6. helyezést szerezte meg, a kvalifikáció után pedig a 15. helyről rajtolhatott.

    https://www.instagram.com/p/BjxPrgOD-hZ/?taken-by=attilatassi

    Az első futamon 11. helyen végzett a fiatal magyar pilóta, de mivel ismét összetűzésbe került Mollerrel, 30 másodperces büntetést szabtak ki rá, aminek eredményeképpen visszacsúszott a 17. helyre, csapattársa, Josh Files pedig nem tudta befejezni a versenyt. A második futam sem alakult jobban a két versenyző számára, Tassi felnije ugyanis a Morával való küzdelem során megsérült, aminek a 3. körben defekt lett a vége, így nem tudta befejezni a versenyt. Habár Files jól indította a futamot, a 7. körben alatta is leállt a Honda, így az utolsó helyen végzett.

    Ugyan egyik HELL ENERGY Racing Team with KCMG pilótának sem volt szerencséje múlt hétvégén, mindketten bizakodón és izgatottan várják a júliusi futamot, hiszen Tassi ismét hazai közönség előtt versenyezhet, Files pedig megismerheti új névadó csapata hazai pályáját, a Hungaroringet.

  • Alonso már Le Mans-ban, hétvégén rajtol a 24 órás verseny

    Alonso már Le Mans-ban, hétvégén rajtol a 24 órás verseny

    Fernando Alonso, a McLaren kétszeres világbajnok spanyol versenyzőjének továbbra is eltökélt célja, hogy megszerezze az autósportok mesterhármasát, azaz Forma-1-es monacói győzelme mellé Le Mans-i 24 órás versenyt, valamint Indy500 futamot nyerjen.

    A múlt hétvégéi Kanadai Nagydíjon 300. F1-es nagydíjhétvégéjét teljesítő Alonso tavaly az Indy500-on próbálkozott a skalp begyűjtésével, ám szenzációs versenyzést követően motorhiba miatt feladni kényszerült a küzdelmet.

    Alonso nem sokkal a kanadai verseny után Le Mans felé vette az irányt, hétvégén pedig a Toyota színeiben teljesítheti a legendás versenyt.

    https://www.instagram.com/p/Bj5QYDVnhjQ/?taken-by=fernandoalo_oficial