Kategória: Touring Car

  • Csapata megdicsérte Losonczy Leventét az olasz TCR nyitóhétvégéjén

    Csapata megdicsérte Losonczy Leventét az olasz TCR nyitóhétvégéjén

    Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Italy sorozatnak, azaz az olasz bajnokságnak a nyitófordulóján, Misanóban, ahol a 25 fős mezőnyben egy nyolcadik és egy 14. hellyel kezdte az idényt.

    A Hungarian Motorsport Academy 21 éves pilótája az időmérő edzésen a 13. rajtkockát szerezte meg, az első, szombaton rendezett versenyen pedig jó versenytempót diktált, egy defekt azonban megfosztotta a jobb eredmény elérésének lehetőségétől.

    „Az első kör negyedik kanyarjában volt egy kis koccanás az egyik ellenfelemmel és ez elindíthatott egy lassú defektet, amit sajnos nem érzékeltem, mert semmilyen vibrációt, vagy más problémát nem tapasztaltam. A tempóm megvolt, de sajnos ki kellett mennem a bokszba a defekt miatt, így nem volt lehetőségem előrébb kerülni a mezőnyben” – mondta az ALM Motorsport Hondájával versenyző Losonczy Levente.

    Nem ő volt azonban az egyetlen pilóta, aki defektet kapott a 35 perces futamon, emiatt később úgy döntöttek, hogy lerövidítik a második versenyt. „Elég sok egyeztetés zajlott, mert volt, aki épp a kör kezdetén kapott defektet, és nem volt esélye visszajutni a bokszba. Sajnos ezek a gumik nem bírnak többet, ezért a második futamot lerövidítették” – mesélte Losonczy Levente, aki nyolcadikként fejezte be a hétvége második versenyét, ezzel a 12. helyen áll az összetettben az első forduló után.

    „Taktikát váltottam a második futamra, az elején igyekeztem a jó rajt után elsősorban arra törekedni, hogy óvjam a gumikat, mert így volt lehetőségem arra, hogy a verseny későbbi szakaszában pozíciókat tudjak javítani. Többen már az elejétől nagy csatákba kezdtek, így bejött ez a húzás, mert végül sikerült öt helyet javítanom a rajtpozíciómon úgy, hogy közben a gumikat sem tettem tönkre” – elevenítette fel a történteket Losonczy Levente.

    „Alapvetően pozitív tapasztalatokkal gazdagodtam, a versenytempónk nagyon jó volt és a csapattól is dicséretet kaptam a hétvégét illetően. A továbbiakban az egykörös tempóban kell javulnom, hiszen mindennek a kulcsa az időmérő edzés és az ott elért eredmény. Ezen fogok dolgozni, mert ha jobb rajthelyet sikerül megfogni, akkor sokkal jobb helyzetből tudom elkezdeni a futamokat. Köszönöm a csapat egész hétvégi munkáját, hálás vagyok az erőfeszítésükért és a versenyképes autóért” – mondta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.

    A TCR Italy idénye június 7. és 9. között folytatódik Szicíliában, az Enna Pergusa versenypályán.

    Losonczy Leventét beválasztotta egy olasz csapat a versenyzőképző programjába

  • Michelisszel flippereztek a rajtnál, kínai győzelem a második futamon

    Michelisszel flippereztek a rajtnál, kínai győzelem a második futamon

    Michelisz Norbert nem úszta meg simán a rajtot a TCR World Tour második marrakesi futamán. Sérült autójával végül a 11. helyen ért célba, de legveszélyesebb riválisa nála is rosszabbul járt.

    Az első futamot a harmadik rajthelyről a dobogó harmadik fokán záró Michelisz a 8. pozícióból vághatott neki a hétvége második versenyének a marrakesi pályán.

    A startnál az élen ezúttal sem változott a sorrend a rajtnál, Ma Csinghua megőrizte a vezetést a pole-ból a Lynk & Cóval, őt Esteban Guerrieri és a hétvégén vendégszereplő Dusan Borkovic követte.

    Michelisz elrugaszkodása jól sikerült, ám az 1-es kanyarban a belső ívet választva látszólag külső ráhatás nélkül megcsúszott, így korrigálnia kellett a keresztbe álló Hyundaija. A következő másodpercben azonban először Yann Ehrlacher eltalálta őt hátulról, majd a zűrzavart belülről elkerülni próbáló csapattárs, Néstor Girolami Michelisz autójának elejével találkozott.

    Dobogóra vonatozta magát Michelisz Marrakesben, de csökkent a pontelőnye

    A magyar versenyző irányba tudott állni és folytatta a versenyt, viszont első lökhárítója néhány kanyar után levált az autójáról, amelynek teljesítményét is befolyásolhatták a sérülések. Ez abban a látványos, de fájó mozzanatban mutatkozott meg leginkább, amikor a 4. körben Michelisz hibázott az utolsó kanyarban, majd a célegyenesben négy autó, köztük három Lynk & Co is legyorsulta őt. Végül a 11. helyen intették le, miután műszaki gondok miatt kiállt előle Ehrlacher, valamint másik csapattársa, Mikel Azcona is – a spanyol a marokkói Szami Taufikkal vívott látványos csatát, a hazai pilótától pedig kimagasló szereplés volt az elért 6. hely.

    A dobogósok között ezúttal sem alakult ki csata, Ma gondoskodott róla, hogy a második marokkói futam is a Lynk & Cóhoz kerüljön, Guerrieri a Hondával második lett, a szintén a japánok autóját vezető Borkovic pedig harmadik lett – ami mindössze második dobogója az aktuális túraautós csúcskategóriában, az elsőt még tíz éve szerezte a WTCC-ben.

    Michelisz ugyan csak 11. lett, de még így is 9-ről 11-re növelte pontelőnyét (97 pontja van) a második helyezettel szemben a tabellán, aki viszont most már nem Ehrlacher (82), hanem Santiago Urrutia (86).

    A TCR World Tour az európai szezonnyitó és a mostani afrikai forduló után legközelebb már észak-amerikában, a mid-ohiói pályán versenyez a június 8-9-i hétvégén.

  • Dobogóra vonatozta magát Michelisz Marrakesben, de csökkent a pontelőnye

    Dobogóra vonatozta magát Michelisz Marrakesben, de csökkent a pontelőnye

    A harmadik helyről rajtolva ugyanebben a pozícióban is ért célba Michelisz Norbert a TCR World Tour idei második versenyhétvégéjének első futamán, a marrakesi versenypályán.

    A TCR csúcssorozata 2019 után tért vissza a korábban gyakran látogatott marokkói pályára – amelynek viszont a korábbiakhoz képest most egy rövidített, mindössze hat kanyarból álló vonalvezetését használta a mezőny.

    Az első, vallelungai forduló mindkét versenyét a Hyundai nyerte Michelisz és Néstor Girolami révén, így a dél-koreai márka autói kapták a legnagyobb ballasztot erre a hétvégére. Michelisz és Girolami így is képesek voltak a második sorba kvalifikálni, csak két Lynk & Co előzte meg őket: a 0:49,6-os idővel pole-t szerző Yann Ehrlacher, valamint Santiago Urrutia.

    A rajtnál a két Lynk & Co igyekezett lezárni az utat a falakkal szegélyezett célegyenesben, így az első kanyar után megmaradt az Ehrlacher, Urrutia, Michelisz, Girolami sorrend… és a 36. kör végére is, hiszen a Hyundaiok nem tudtak támadási közelségbe kerülni az előzés szempontjából egyébként sem könnyű pályán. A kevés pozíciócsere egyikeként Mikel Azcona felhozta a harmadik Hyundait az ötödik helyre, miután megelőzte John Filippit, míg mögöttük Esteban Guerrieri maradt alul a másik két Lynk & Cóval szemben.

    Ehrlacher a pole és a győzelem párosával 45 pontot zsákolt, ezzel a hétvége előtt a tabellán elfoglalt 8. helyéről a 2.-ra ugrott fel, közvetlenül Michelisz mögé. A magyar versenyzőnek a harmadik rajthely és a dobogó összesen 30 pontot ért, így most 91-gyel őrzi a vezetést a bajnokságban, 9 egységgel előzve meg a franciát.

    A második futamot szintén még szombaton, 16:30-as kezdettel lebonyolítják. Ezen Michelisz a 8. helyről rajtol majd. A pole-ból Ma Csinghua indul, mögüle Guerrieri, valamint a karrierje során többször is balhés magatartásával kitűnő Dusan Borkovic, aki idén a TCR Europe-ban fut teljes szezont, de ezen a hétvégén vendégszereplője az elit mezőnyének.

  • Losonczy Levente bosszankodik az ütközések után

    Losonczy Levente bosszankodik az ütközések után

    A TCR World Tour mellett a TCR Europe küzdelmei is megkezdődtek Vallelungában, ahol Losonczy Levente hétvégéje nem alakult szerencsésen.

    A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője a pénteki időmérő edzésen az első versenyre a hetedik, a másodikra a negyedik rajtkockát kaparintotta meg. A szombati első viadalon Losonczy jól rajtolt, megküzdött a pozíciókért, de az ötödik kör végén az utolsó kanyart kicsit elmérte, ennek következtében visszaesett és 10. lett.

    A vasárnapi második futamon aztán a negyedik rajtkockát sem tudta jó eredményre váltani, ugyanis a sportszerűség határait átlépő riválisai megakadályozták benne, hiába kapta el jól a rajtot Losonczy. Az első kanyarban már második volt, s bár nem sokáig tudta feltartóztatni a mögötte érkező és később futamgyőztessé váló francia Aurélien Comtét, a harmadik hely foghatónak tűnt a számára.

    Ezután érkezett meg a magyar versenyző Hondája mögé egy újabb rivális, és a két autó az egyik kanyarban erősen vitatható módon ért össze: a hátulról érkező pilóta valósággal felöklelte az előtte íven autózó Losonczyt, akinek komoly ellenkormányzásra volt szüksége ahhoz, hogy ne álljon keresztbe a pályán. Több pozíciót veszített, de megpróbáltatásai még nem értek véget, később egy másik ellenfele hátulról többször is megtorpedózta a Hondáját, majd az egyik kanyarnál rövid féktávval próbálkozott, de ennek következtében oldalról telibe találta Losonczy autóját. A magyar versenyző így végül nyolcadikként zárt a futamon.

    „Nem szokott problémám lenni a kerék a kerék elleni küzdelemmel, hiszen a túraautózásban ez benne van. Sportszerű és jó csatát vívtunk Comtéval az elején, amit viszont más ellenfeleim csináltak, annak kevés köze van az autóversenyzéshez. Nyilvánvalóan bosszantó az egész, mert értékes pontokat veszítettem az esetek miatt, ugyanakkor a csapatvezetőnk is arra hívta fel a figyelmet, hogy ezzel a továbbiakban már ne törődjek, a következő fordulóban, Zolderben újra harcba szállunk a lehető legjobb helyezésekért. Hálás vagyok a csapatnak a kemény munkáért és a versenyképes autóért, amit a hétvégén biztosítottak nekem” – mondta a 21 éves pilóta.

    A TCR Europe idénye május 17. és 19. között folytatódik Belgiumban, Zolderben.

    Losonczy Leventét beválasztotta egy olasz csapat a versenyzőképző programjába

     

  • Slickeken akart versenyezni az esőben a Ferrari, el is bukta a hazai WEC-győzelmet

    Slickeken akart versenyezni az esőben a Ferrari, el is bukta a hazai WEC-győzelmet

    Kettős vezetést őriztek a Ferrari hiperautói a Hosszútávú Világbajnokság imolai 6 órás versenyének féltávjánál, ám egy végzetes döntéssel átnyújtották a győzelmet a Toyotának.

    A WEC-szezon második versenyének az eső adott új fordulatot. Egészen addig a pole-ból rajtoló #50-es Ferrari az #51-essel karöltve vezette a futamot, ám amikor megérkezett a csapadék, a Ferrari nem reagált bokszkiállással. A Toyota volt a leggyorsabb ezzel a döntéssel, s az ekkor Kobajasi Kamui által vezetett #7-es autó rengeteget profitált a saját csapatának tökéletes, valamint a Ferrari hibás időzítéséből.

    A Ferrari a két gyári és az egy privát autóját egyaránt a pályán hagyta slick gumikon, ezalatt pedig körönként 8-12 másodperccel lassabbak voltak, mint a Toyota. A Ferrarik a japánokhoz képest csak négy körrel később álltak a bokszba esőgumikért, ekkorra viszont az élen álló autóik nagyjából egy percet veszítettek Kobajasihoz képest, ami alaposan át is formálta a sorrendet, hiszen a #7-es Toyota átvette a vezetést. A Ferrari később, amikor elkezdett száradni a pálya és mindenki visszaváltott slickekre, még kísérletezett azzal, hogy Alessandro Pier Guidit tovább hagyta kint esőgumikon, de ez a húzás sem jött be.

    A #7-es Toyota Kobajasival, Nyck de Vriesszel és Mike Conway-jel így megnyerte az imolai 6 órást, mögöttük a #6-os Porschét vezető Kévin Estre, André Lotterer és Laurens Vanthoor triójával, akik noha közel maradtak a verseny végéig, ám egy öt másodperces büntetés rontotta az esélyeiket a győzelemre. A harmadik a Porsche #5-ös autója lett, míg a jobbik Ferrari negyedikként zárt Miguel Molinával, Antonio Fuocóval és Nicklas Nielsennel.

    A Ferrari hiperautója ugyan közel járt ahhoz, hogy második győzelmét szerezze a WEC-ben (továbbra is a tavalyi Le Mans-i az egyetlen sikerük), de mint a csapatmenedzser, Giuliano Salvi a sportscar365-nek elmagyarázta, megtévesztette őket az időjárásjelző műszerük.

    „Nyilvánvalóan téves volt az információ, ami a rendelkezésünkre állt. Azt hittük, hogy az esős időszak csak nagyon rövid lesz, és a versenyzőink is úgy érezték, hogy a kritikus utolsó szektoron kívül a pálya többi része kezelhető állapotban van” – mondta Salvi.

    „A sarkalatos pont az időjárás-előrejelzés értelmezése volt. A radarunk azt mutatta, hogy már sokkal korábban rosszra fordul az idő, de ez nem történt meg. Ezután pedig már nem is hittük el, amit mutatott.”

    „Ki kell vizsgálnunk a kommunikációs láncot, mert bizonyos, hogy valahol hiba történt. A hozzáállásunk viszont az, hogy nem mutogatunk a felelősökre. Ugyanaz a csapat vagyunk, amely tavaly kezdőként megnyerte Le Mans-t. Akkor mindent jól csináltunk és hősökké váltunk, most viszont nagyot buktunk.”

    Az LMGT3-as kategóriában a Team WRT nyerte az imolai versenyt Augusto Farfusszal, Sean Gelaellel és Darren Leunggal.

  • Michelisz vezeti a pontversenyt, a Hyundai a második futamot is behúzta

    Michelisz vezeti a pontversenyt, a Hyundai a második futamot is behúzta

    A Hyundai új igazolása, Nestor Girolami nyerte a TCR World Tour vallelungai szezonnyitójának második futamát, míg Michelisz Norbert rajtpozíciójából három helyet előrelépve hetedikként végzett.

    A fordított rajtrács értelmében a második futamon az időmérőt megnyerő Michelisz a 10. startpozícióból indult, míg az élre csapattársa, Girolami állhatott fel. A futam első harmada nem hozott sok versenyzést, a mezőnyt feltöltő olasz TCR résztvevőivel történt balesetek miatt kétszer is a pályán járt a biztonsági autó.

    A szombaton győztes Michelisz a rajtnál nyert egy pozíciót, majd előreléphetett még egyet, amikor az előző napi második, most közvetlenül előtte haladó Yann Ehrlacher Lynk & Cójának motorházteteje fellazult, így biztonsági okokból bokszkiállásra kötelezte őt a versenyirányítás. A magyar versenyző végül a hetedik helyen zárt, miután a dobogóért folyó csatában alulmaradó és ritmust veszítő Ma Csinghuát ő is meg tudta előzni.

    Girolami győzelme nem forgott veszélyben, a Hyundaihoz idén csatlakozott argentin már első versenyhétvégéjén győzelemre vezette új csapatát, míg mögötte Santiago Urrutia és a bajnokságban újonc Marco Butti végzett.

    A pontversenyt az első versenyhétvége után Michelisz vezeti 59 ponttal, mögötte Esteban Guerrieri 50, Mikel Azcona 44, valamint Butti 42 ponttal következik.

    Különös, de ezzel a szezonnyitóval idénre el is köszön Európától a TCR World Tour, a maradék hat fordulót már más kontinenseken rendezik – legközelebb Afrikában, amikor május első hétvégéjén a mezőny rutinos tagjai által jól ismert marrakesi pályán folytatódik a küzdelem.

  • Michelisz rajt-cél győzelmével indult az idei TCR World Tour

    Michelisz rajt-cél győzelmével indult az idei TCR World Tour

    Stílusoson kezdte meg a TCR World Tour idei kiírását Michelisz Norbert. A magyar pilóta magabiztos rajt-cél győzelmet ünnepelhetett az első vallelungai versenyen.

    Ugyan a bajnoki címvédő a startnál elveszítette a vezető pozícióját Yann Ehrlacher-vel szemben, nem sokkal később vissza tudta szerezni azt. Ettől a ponttól kezdve senki sem volt veszélyes Micheliszre, és Ehrlacher mellett még Esteban Guerrieri fért fel a dobogóra.

    A rajt legnagyobb vesztese a lefulladó Néstor Girolami volt, akit nagy szerencsére mindenki ki tudott kerülni a mezőnyből. Mikel Azcona a Marco Buttival való kontaktja miatt visszaesett a hetedik helyre. Michelisz spanyol csapattársa azonban gyorsan el tudta venni a hatodik helyet az előtte autózó Ma Csinghuától.

    Butti ezt követően Thed Björkkel kezdett el meccselni, de az olasz hibázott, és Azcona ki tudta használni azt, és így már az ötödik helyen haladt. Eközben az élen is kialakult egy érdekes párharc a második helyért Ehrlacher és Guerrieri között. Az argentin keményen támadta a franciát, és mögöttük Björknek is védekeznie kell Buttival és Azconával szemben.

    A hatodik körben Butti visszaelőzte Azconát, amivel a Lynk & Co svéd versenyzője némi levegőhöz jutott. Azonban pár körre később a vonat összeért, és Azcona Björköt és Buttit is át tudta ugrani a Soratte kanyarban. Ám a spanyol hibázott, és olasz riválisa vissza tudta venni tőle a negyedik helyet.

    Pár körrel később Santiago Urrutia is jobb tempót kezdett el autózni, aminek köszönhetően elvette svéd márkatársától a hatodik helyet. Ugyan az uruguayi sebessége nagyon jó volt, és úgy tűnt, hogy Azconát is elkaphatja, végül kifutott az időből, és a futam utolsó szakaszára már a köridejei sem voltak túlzottan acélosak.

    Michelisz mindeközben az élen jó tempót tudott diktálni, és végig kontroll alatt tartotta a közte és Ehrlacher között lévő távolságot. A magyar pilóta majdnem két másodperces előnnyel nyerte meg a TCR World Tour szezonnyitóját Ehrlacher és Guerrieri előtt.

    Mögöttük a Butti, Azcona, Urrutia trió végzett. Björk végül csak a hetedik lett, és Ma lett az utolsó Lynk & Co-pilóta a nyolcadik pozícióban. Rajtuk kívül még John Filippi és Girolami fért be a legjobb tízbe.

    A vasárnapi fordított rajtrácsos futamot magyar idő szerint 14:25-kor rendezik meg, és Michelisz majd a 10. helyről várhatja a piros lámpák kialvását.

  • Michelisz Norbert pole-pozíciót szerzett Vallelungában

    Michelisz Norbert pole-pozíciót szerzett Vallelungában

    Michelisz Norbert győzelmével zárult a TCR World Tour szezonnyitó időmérő edzése. A magyar pilóta a kvalifikáció legvégén volt képes összerakni azt a gyorskört, ami végül rajtelsőséget ért a számára.

    A bajnoki címvédő a Q1-et az 5. pozícióban lett rangsorolva zárta, mindösszesen 16 századdal kapott ki a leggyorsabb időt elérő Yann Ehrlachertől. Azonban Michelisz az időmérő utolsó szakaszának elején még a Néstor Girolamitól kapott szélárnyék ellenére sem volt képes jobb kört autózni francia riválisánál.

    Négy perccel a vége előtt Marco Butti előre tudott jönni a 4. helyre, amíg John Fillippi két nagyon jó szektorral kezdett, és minden esélye megvolt a pole-pozícióra. Azonban az Audi pilótájának ideje végül csak a 6. helyre volt elég, miután hibázott az utolsó szektorban.

    Amikor Esteban Guerrieri sem tudta elvenni az első helyet Ehrlachertől, már nagyon úgy nézett ki, hogy nem fog változni a rajtsorrend. Azonban a Hyundai magyar pilótája egy olyan gyorskört autózott az utolsó pillanatban, amivel átvette a vezető helyet, és már senki nem tudta tőle elvenni azt a leintésig.

    Michelisz mellől Ehrlacher indulhat még majd az első sorból, mögöttük Guerrieri és Mikel Azcona várhatja majd a piros lámpák kialvását a mai első futamon, amit 17:15-ös kezdéssel rendeznek majd meg.

  • Michelisz: Nem érzem, hogy címvédő vagyok, csak azt, hogy bizonyítanom kell

    Michelisz: Nem érzem, hogy címvédő vagyok, csak azt, hogy bizonyítanom kell

    A Michelisz Norberttel felálló BRC Racing bemutatta új autóját, egy másik csapat utolsó pillanatos nevezésével pedig teljessé vált a TCR World Tour idei állandó tagjainak mezőnye.

    A 2023-ban újraszervezett TCR-es csúcsszéria Michelisz bajnoki címével ért véget, a 39 éves magyar versenyző pedig idén is kitartott az olasz csapat és a koreai márka, a Hyundai mellett, akikkel immár hetedik szezonját kezdi meg. A gárda idén háromautósra bővült, Mikel Azcona mellé megérkezett az éveken át Hondával versenyző Néstor Girolami. Az Elantra N TCR-modell külsején sem csak a festés változott, a gyártó az aerodinamikai teljesítmény fokozása érdekében átdolgozta a karosszériát.

    „Kemény kihívásra számítok idén, mert biztos vagyok benne, hogy a többi csapat sem aludt a téli tesztek során – fogalmazott Michelisz a Hyundai közleményében. – Már várom az új helyszíneket, de nem igazán tudom, milyen eredményekre számíthatok a számos ismeretlen tényező miatt. A Hyundai Elantra N-nel azonban a legjobb helyzetben vagyok ahhoz, hogy megismételjem a tavalyi sikereket. A szezonhoz való hozzáállásom nem változott, mivel csak előre tekintek, így nem is érzem magam címvédőnek. Csak azt érzem, hogy a vallelungai szezonnyitótól kezdődően ismét bizonyítanom kell a riválisaim ellen.”

    A szezon tehát ezen a hétvégén startol Olaszországban, és összesen hét állomáson bonyolítanak majd két-két versenyt, miután a tavalyi két ausztráliai fordulót idén logisztikai okokból törölték. A naptár így is globálisabb lett, hiszen útba ejti az IndyCar által is használt Mid-Ohiót, az elsősorban az F1-ből ismert Interlagost, valamint a 2018-ban megnyitott, nemzetközileg még ismeretlen kínai Zhuzhou International Circuitet.

    A TCR World Tour minden helyszínen a regionális TCR-bajnokságokkal közös mezőnyben versenyez, de a bajnoki címért csak a WT-be nevezettek szállhatnak harcba. Tavaly ez kilenc versenyzőt jelentett, idén viszont tizenegyen lesznek, miután a szezonnyitó hetének hétfőjén az eddig a TCR Europe-ban szereplő Volcano Motorsport is megerősítette érkezését.

    A TCR World Tour 2024-es naptára:

    Április 21. – Vallelunga, Olaszország

    Május 4. – Marrakes, Marokkó

    Június 9. – Mid-Ohio, USA

    Július 21. – Interlagos, Brazília

    Augusztus 4. – El Pinar, Uruguay

    Október 20. – Hunan, Kína

    November 17. – Makaó

     

    A TCR World Tour teljes szezonra szerződtetett mezőnye:

    BRC Squadra Corse (Hyundai): Michelisz Norbert, Mikel Azcona, Néstor Girolami

    Cyan Racing: (Lynk & Co): Thed Björk, Santiago Urrutia, Yann Ehrlacher, Ma Csinghua

    Volcano Motorsport (Audi): John Filippi, Szami Taufik

    GOAT Racing (Honda): Esteban Guerrieri, Marco Butti

  • Halálos baleset a barcelonai pályán, elütötte a csapatmenedzsert a saját kamionja

    Halálos baleset a barcelonai pályán, elütötte a csapatmenedzsert a saját kamionja

    Szörnyű balesetben elhunyt Gerhard Freundorfer, miközben az Európai Le Mans-sorozat (ELMS) és kísérőszériája a hétvégi szezonnyitóra készült Barcelonában, tudatta a Proton Competiton.

    A baleset kedden az ELMS kísérősorozatának, a Le Mans Cupnak a paddockjában történt a Proton ott nevezett csapatával, a Proton Huber Competitionnel. A csapat jelentése szerint saját kamionjuk ütötte el Freundorfert, az istálló vezetőségének egyik kulcsemberét. Bár az orvosi stáb gyorsan a helyszínre érkezett, már nem tudták megmenteni a szakember életét.

    „Nehéz szívvel osztjuk meg a hírt Gerhard Freundorfer, Proton Huber Racing GT3-as programja vezetőjének haláláról, aki egy tragikus baleset részese volt ma a Circuit de Barcelona-Catalunya paddockjában. A legmélyebb részvétünket küldjük Gerhard családjának, a gondolataink velük vannak ebben a nehéz időben” – írta közösségi oldalán a Proton Competition.

    A nyilvánosan részvétnyilvánítók közé az ELMS, a szervező ACO és a barcelonai pálya vezetője is csatlakozott.

    Az ELMS és kísérősorozata, a Le Mans Cup ezen a hétvégén kezdi meg szezonját a barcelonai 4 órás versennyel. A történtek ellenére a hétvége a tervezett menetrend szerint lezajlik, egyelőre legalábbis nem jelentettek be programváltozást a szervezők. Az ELMS mezőnyében ott lesz többek között Robert Kubica, Nelson Piquet Jr. és Felipe Drugovich is ezen a hétvégén.