Kategória: Touring Car

  • Tassi Attila ismét izgalmas perceket okozott a Hungaroringen

    Tassi Attila ismét izgalmas perceket okozott a Hungaroringen

    Nagyon izgalmas hétvégén vannak túl a HELL ENERGY Racing Team with KCMG csapat versenyzői. A TCR Europe versenysorozat 4. futamának a Hungaroring adott otthont, ahol Tassi Attila és Josh Files nem kevés izgalmat okozott a szurkolóknak.

    A szombat délelőtti időmérő edzéseken Tassi nagyon jól ment a hazai pályán, így a 2. helyről kezdhette a délutáni első futamot, Files pedig a 3. helyről indulhatott. Rendkívül kiélezett küzdelem alakult ki az élbolyban rögtön a rajt után – Files Azconával csapott össze, aminek következtében a brit defektet kapott és kiesett a versenyből. Tassi a 2. hely megtartásáért folytatott nagyon erős küzdelmet Brichével, aki a kelleténél agresszívebben kezelte a helyzetet és végül a kavicságyra küldte Tassit, aki innen már nem tudta folytatni a versenyt.

    A HELL ENERGY Racing két versenyzője a szombati események hatására igencsak elszánt volt, hogy a második futamból a legtöbbet hozzák ki, így vasárnap sem unatkoztunk. Tassi a 9., Files a 8. helyről rajtolt és nem tűrtek ellentmondást, ha előzésről volt szó, így Tassi már az ötödik körben a 4. helyre küzdötte fel magát, innen azonban már nem tudott előrébb lépni – habár nagyon jól versenyzett, az autója nem bírta a tempót. Files-tól is nagyon szép előzéseket láthattunk, a brit pilóta végül a 3. helyen ért célba.

    „Szerintem rendkívül sportszerűtlen volt, amit Briché csinált szombaton, de nem keseredtem el, ilyen az autósport. Persze nagyon bosszantott, hogy megint nem tudtam célba érni, de ettől függetlenül vasárnap jókedvűen álltam rajthoz. A 9. helyről indultam és szerintem simán meg lehetett volna a 3. hely is, de a rajt utáni dulakodásban picit megsérült az autóm, emiatt sajnos a negyedik körtől hiába nyomtam a gázt, elfogyott az erő a kocsiból, így már nem tudtam visszaelőzni Filest, de örülök, hogy ő dobogós helyen végzett. Összességében nagyon élveztem ezt a hétvégét, mindig jó itthon versenyezni, de azért remélem, a következő futamon ismét a pódiumon állhatok én is.” – mondta Tassi a verseny után.

  • Mora vezetésével M1RA 1-2 a Hungaroringen!

    Mora vezetésével M1RA 1-2 a Hungaroringen!

    Első győzelmét szerezte a TCR Europe-ban Francisco Mora a hétvége második versenyén a Hungaroringen, mögötte Nagy Dániel végzett, így teljes lehetett a M1RA boldogsága, hazai terepen.

    A poleból induló Mora elveszítette a vezető helyét a honfitársával Francisco Abreuval szemben aki a Peugeot 308TCR-rel vitézkedett, de egy merész előzéssel a 12-es kanyarban még az első körben visszavette a vezetést. Onnantól fogva a célvonalig más dolga nem volt, mint maga mögött tartani Nagy Dánielt.

    A HELL Hondás Josh Files végzett harmadikként a pódiumon, aki a nyolcadik helyről indulva tette emlékezetessé magának a futamot, és végzett csapattársa, Tassi Attila előtt.

    A bajnoki cím éllovasainak gondjaik adódtak: Mikel Azcona és Dusan Borkovic sem szerzett pontokat ma. Ettől függetlenül egy ponttal ugyan csak, de továbbra is Azcona vezet Borkovic előtt. A szerb egyébként a versenyen jól jött fel, egészen addig, amíg a 12-es kanyarban meg nem találta Files Hondájának a hátsó részét. Borkovic Hyundai i30 N TCR autója annyira sérült, hogy kénytelen volt kiállni.

    Tassi ennek az esetnek köszönhetően került Files elé, és támadhatta Brichét. A francia el is rontotta a 12-es kanyart, így Tassi elé tudott keveredni, ő pedig visszaesett a 7. helyre.

    Stefano Comini újabb remek futamot teljesített, az Autodis by THX által felkészített Honda Civic Type R FK8-cal a 23. helyről a nyolcadikra jött fel, pont a magyar Ficza Ferenc elé, aki szabadkártyásként egy régebbi Cuprával versenyzett.

    Azzal, hogy az élmenők nem szereztek pontot, Nagy az összetettben már csak 25 pontnyira van tőlük. A következő forduló, Assenben lesz, augusztus 19-én.

  • Borkovic nyert, mögötte hatalmas küzdelem volt

    Borkovic nyert, mögötte hatalmas küzdelem volt

    A szerb óriás, Dusan Borkovic megúszta a balhékat, és megszerezte a harmadik győzelmét is a TCR Europe szériában, a Hungaroringen, a hétvége első versenyén. A szomszéd ország hőse abból profitált, hogy a KCMG csapat pilótáinak Josh Filesnek és Tassi Attilának is gondjai akadtak, így a dobogóra Borkovic után Stian Paulsen és a magyar Nagy Dániel fért fel.

    A pole pozícióból induló Mikel Azcona negyedik lett a kalandos versenyen, és tartja a pontversenyben az első helyezését. A spanyol a rajtot követően A HELL-es Hondások szendvicsében találta magát, de Filesnek sikerült meglógnia. A trió a következő öt körben gyilkolta egymást, és először úgy tűnt, hogy Tassiék jöhetnek ki jobban a buliból. Azcona és Files aztán ütköztek, amikor megpróbált a spanyol egy bátor előzést végrehajtani az utolsó kanyarból kijövet. Azcona félig meg is pördült, Files is vesztett a sebességéből.

    Borkovic ekkor keveredett az élre a Hyundai i30 N TCR-rel. Tassi szorosan követte őt, illetve őket követte Julien Briché a Peugeot 308TCR-rel. Ez a móka sem tartott sokáig, mert Briché elküldte Attilát rallycrossosni a sóderágyba, és emiatt be is jött a biztonsági autó. A manőver végül egy 30 másodperces büntetést ért, emiatt sem láthattuk őt a dobogón. Többen is esélyesek voltak egyébként erre, de végül Paulsen és Nagy lettek a nevető második és harmadik.

    Azcocna az utolsó körben ütközött a Targetes Reece Barral, de ebbe a kalamajkába belekeveredett a 23. helyről rajtoló, de a verseny alatt hatodik helyig feljött Stefano Comini is. Azcona mögött Kris Richard már egy aránylag unalmas futamot tudhatott magáénak. Említésre méltó még Jean-Karl Vernay menetelése az Audival, aki szintén a 22. helyről küzdötte fel magát a pontszerzők közé a nedves pályán. Danny Kroes és Jedlóczky Márk zárták a top tízet Comini mögött.

    Holnap folytatódik a versenyhétvége, a TCR-esek második futama 11:50-től kezdődik.

  • Zanardi Daytonára készül a DTM-mel

    Zanardi Daytonára készül a DTM-mel

    Augusztus 25-26-án Misanóban a megszokott hat helyett hét BMW M4 lesz a DTM-rajtrácson, a plusz autót pedig nem más fogja vezetni, mint Alex Zanardi. Az 51 éves olasz versenyző és háromszoros paralimpiai bajnok akklimatizálódásképpen ellátogatott a DTM hungaroringi fordulójára, ahol elárulta, először viccnek hitte a BMW ajánlatát. Amikor azonban megbizonyosodott róla, hogy Jens Marquardt, a bajor márka csapatfőnöke komolyan beszél, nem volt szükség sok győzködésre.

    „Egy pénteki napon hívtam fel Alexet” – mesélte Marquardt. „Mondtam neki, hogy nyugodtan gondolja át az egészet, itt van az egész hétvége, és majd hétfőn újra beszélünk. Alig tíz perccel azután, hogy ezt elmondtam, Alex már mindenbe beleegyezett!”

    Zanardit mindig is vonzotta a DTM: a 2000-es évek eleje óta követi a szériát, így nem meglepő, hogy kapva kapott az alkalmon, hogy saját maga élesben is kipróbálhassa az M4-et, méghozzá hazai közönség előtt. A köztudottan lelkes olasz rajongók mellett természetesen az egész környezet támogatja és bátorítja Zanardit, egy top10-es eredmény azonban még így is hatalmas meglepetés lenne a hírhedten szoros mezőny tükrében. A szezon első fordulóján Hockenheimben az Audi már felhasználta az idei évre szóló vendégversenyzős „kuponját”, amikor a visszavonuló Mattias Ekströmöt egy búcsúhétvége erejéig beültették az RS5-be.* Hiába beszélünk a sportág egyik meghatározó alakjáról és korábbi DTM-es bajnokról, a téli tesztek kihagyása miatt Ekström képtelen volt felvenni a ritmust és mindkét futamon a mezőny hátsó traktusában kocogott.

    ZanardiZanardi viszont nem csak puszta szórakozásként tekint a misanói hétvégére. Az olasz 2019 januárjában a vadonatúj BMW M8 volánja mögött rajthoz áll a Daytona 24 órás futamon, a DTM során szerzett tapasztalatok pedig segítségére lesznek az autó későbbi beállításai és felkészítése terén.

    „A misanói versenyhétvége pont a parakerékpáros világbajnokság után lesz, ahol az időfutamban megpróbálom majd megvédeni a világbajnoki címem!” – mondta Zanardi. „Ez szerintem a futam szempontjából is hatalmas segítség, így a felkészülés inkább technikai jellegű lesz, mintsem fizikai: hogyan alakítsuk át úgy az autót, hogy az megfeleljen nekem, majd a tesztelés, valamint a mérnökökkel való kommunikáció is fontos. A többi versenyszériától merőben eltérő eszközöket és vezérlőket fogunk használni, így Misanót részben tanulási lehetőségként fogjuk fel Daytonára. Már teszteltünk egy átalakított BMW M6 GT-vel, és az ottani eredmények hatására döntöttünk úgy, hogy azt a bizonyos technikai irányt kell követnünk, amit. De rugalmasnak kell maradnunk, mert bármikor váratlan problémákba ütközhetünk, tekintve, hogy az autóm még tulajdonképpen nem létezik, csak most alakítják át a mérnökök.”

    Sokaknak biztosan ismerősen cseng Billy Monger neve, aki Zanardiéhoz hasonló sérüléseket és következményeket szenvedett el egy brit F4-es futamon tavaly áprilisban. A fiatal brit azóta ismét versenyzik (jelenleg a brit F3-as bajnokságban), és mint kiderült, jó viszonyt ápol Zanardival.

    „Billy az elejétől kezdve nagy érdeklődéssel és kíváncsisággal tekintett az én történetemre, amiből inspirációt szeretett volna meríteni a saját életének helyrerázásához” – válaszolta Zanardi a Racingline.hu Mongerrel való kapcsolatát fejtegető kérdésére. „Számos alkalommal beszéltünk már telefonon, személyesen még nem találkoztunk. De a sikere végeredményben nem rajtam múlik. Örömmel látom, hogy kíváncsi, hogy nem adja fel és folyton lehetőségek után kutat, és szerintem ez a helyes hozzáállás. Az eddigi beszélgetéseink alapján nekem úgy tűnik, a kissrác nagyon eltökélt, már-már makacs; biztos vagyok benne, hogy eléri a céljait.”

    *Mindebből logikusan következik, hogy a szezon folyamán valamikor a Mercedes is benevez egy hetedik autót. Hogy mikor és legfőként kinek, azt még nem tudni, de akinek van bármiféle ötlete, nyugodtan írja meg kommentben a Facebook-poszt alá!

     

  • Tassi Attila, Josh Files az Avalon Parkban viaskodtak a magyar futam előtt

    Tassi Attila, Josh Files az Avalon Parkban viaskodtak a magyar futam előtt

    Elérkezett az idei TCR Europe 2018-as szezonjának egyik legizgalmasabb futama – a magyarok számára legalábbis mindenképpen, hiszen a Hungaroringen állnak rajthoz a Túraautó-Európa-bajnokság versenyzői. A nagy viadal előtt azonban még egy szórakoztató napot töltött el együtt a HELL ENERGY Racing Team with KCMG két versenyzője, Tassi Attila és Josh Files.

    A tavalyi TCR International Series ezüstérmese, Tassi Attila izgatottan várja a hétvégét, hiszen a hazai pálya az egyik kedvence. Nem is csoda, hiszen tavaly itt aratta első futamgyőzelmét, illetve – mint azt már többször is hallhattuk tőle – a magyar közönség mindig nagyon motiválóan tud hatni a versenyzőkre. Tassi csapattársa, a brit Josh Files azonban először jár Magyarországon, így a Hungaroring is teljesen ismeretlen pálya számára.

    Files-nak azonban most lehetősége nyílt kicsit közelebbről megismerni hazánkat, habár csak egy egészen kis részét. A szerdai napot ugyanis Borsod-Abaúj-Zemplén megyében töltötte, ahol először a HELL ENERGY Szikszón található gyárát nézte meg testközelből, ezt követően az Avalon Park gokart pályáján küzdött meg csapattársával.

    „Most járok először Magyarországon, de nagyon tetszik, amit eddig láttam. A HELL ENERGY töltőüzemében tett látogatás rendkívüli élmény volt, egészen lenyűgözőnek találtam a gyárat! Gokartban kissrác korom óta nem ültem, így egyértelműen hátrányból indultam, főleg, hogy Tassi elég gyakran jár ide, ha jól tudom, már szó szerint csukott szemmel is végig tud menni a pályán. Ettől függetlenül nagyon élveztem a tegnapi napot. Edzésnek, felkészülésnek nem tekintem a vezetésnek ezt a fajtáját, de szórakozásnak mindenképpen jó volt, és hálás vagyok a HELL ENERGY és az Avalon Park munkatársainak, amiért rászánták az időt, hogy körbe vezessenek a gyárban és a parkban. Mostantól viszont teljes mértékben a hétvégi versenyre koncentrálok és igyekszem minél többet pihenni.” – mondta Files a kimerítő nap után.

    A fiatal versenyzők jó viszonyt ápolnak, ennek ellenére, vagy talán éppen ezért, egész nap ugratták egymást és a HELL Kart & Event Center pályáján is viaskodtak kicsit.

    „Szerintem elég különböző a személyiségünk, de ettől függetlenül jóban vagyunk, viszont, ha versenyre kerül a sor, mindenki ellenfél, így Files is. A gokart pályán persze inkább csak szórakoztunk most, de a Hungaroringen már ugyanolyan vetélytársam, mint bárki más. Örülök, hogy elfogadta a meghívást és eljött erre a napra, jó érzés volt, hogy megmutathattam neki azokat a helyeket, ahol én is sok időt töltök, és jó volt kicsit kikapcsolódni még a futam előtt.” – vélekedett Tassi a közös programról.

    A versenyhétvége menetrendje:
    Július 7., péntek:
    12:00 – Első szabadedzés
    16:00 – Második szabadedzés

    Július 8., szombat:
    9:55 – Időmérőedzések
    13:40 – Első futam (Sport 1 élő közvetítés)

    Július 9., vasárnap:
    11:50 – Második futam (Sport 1 élő közvetítés)

    [Best_Wordpress_Gallery id=”120″ gal_title=”2018 Hell Kart Center”]

  • Petr Fulín és Andrej Studenič lesznek Szlovákia szabadkártyásai

    Petr Fulín és Andrej Studenič lesznek Szlovákia szabadkártyásai

    Petr Fulín és Andrej Studenič lesznek a jövő heti WTCR szlovák forduló szabadkártyás versenyzői. Fulín a 2017-es FIA ETCC bajnok egy Cupra TCR-rel nevez, amelyet a saját csapata készít fel:

    „Célunk az, hogy élvezzük a hétvégét, és jó tapasztalatokra tegyünk szert. Ismerjük a pályát, de miénk a legöregebb autó, és 20 kilóval nehezebbek is leszünk a szabadkártya miatt. A versengés igen erős és Vila Realban is látható volt az, hogy a versenyzők hamar megtanulják az új pályákat is. Épp ezért minden követ megmozgatunk majd ezen a hétvégén. Talán ez lehet az a széria, ahol jövőre elindulhatunk majd.”

    Studenič neve inkább az európai hegyi versenyekről lehet ismerős, valamint a különféle GT és túraautózás világából. Ezúttal a Brutal Fish Racing Volkswagen Golf GTI TCR autójával indul:

    „Ezt az autót még csak pár kilométeren át hajthattam, ami igen kevés a WTCR mezőnyéhez képest. A versenytapasztalatom túraautókkal azonban nagy, bár nem ezekkel a gumikkal. Remélem, hogy a két szabadedzés elég lesz hogy beállítsuk az autót, és tisztán lássunk. Természetesen vannak céljaink, enélkül nem is versenyeznénk. Lövésem sincs arról, hol állhatunk majd a tapasztalt mezőnyben.”

  • GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen

    GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen

    Július első hétvégéjén ismét ingyenesen látogatható versenyhétvége kerül megrendezésre a Hungaroringen, amely hivatalosan az International GT Open nemzetközi bajnokság negyedik fordulója lesz, de a magyar szurkolók számára sokkal fontosabb hír, hogy ezen a hétvégén a TCR Europe sorozatban ismét pályára lép több magyar versenyző és csapat is. Ott lesz a rajtrácson Michelisz Norbi csapatával Nagy Dani, Honda Civic-kel a sorozat tavalyi ezüstérmese Tassi Attila, illetve a Zengő Motorsport újonca Jedlóczky L. Márk is.

    De nem csak a TCR-Europe miatt érdemes kilátogatni erre a hétvégére, hiszen több kategória számára rendeznek ezen a hétvégén futamokat. Természetesen a fő esemény az az International GT Open kategória lesz, amely idén már negyedik alkalommal tér vissza a Hungaroringre. Az 500-600 lóerős GT3-as autókból álló mezőnyben olyan sportautók versenyautó változatai indulnak, mint a Lamborghini Huracan, Ferrari 488, Mercedes AMG GT, vagy éppen a BMW M6. Ezeken az egyórás hosszútávú versenyeken egy autóban két versenyző váltja egymást, így nem csak a pályán töltött idő nagyon fontos, hanem a pontos és gyors boxmunka is.

    Akik a formula autó versenyeket szeretik, azok sem maradnak látványosság nélkül, ugyanis ezen a hétvégén az Euroformula Open bajnokság is két futammal jelen lesz a Hungaroringen. Ebben a kategóriában a jövő tehetségei csiszolják technikájukat, ennek köszönhetően itt is 20-30 autós mezőnyre, és látványos csatákra van kilátás. A hétvége programját még a Radical Masters sorozat színesíti.

    A július 7-én és 8-án megrendezésre kerülő hétvégén a nézőtér ingyenesen látogatható, de a paddockba napijegy vásárlással (4000 Ft /nap) be lehet jutni. A paddock jegyeteket a gpticketshop forgalmazza.

  • A Toyota a GR Super Sport tanulmányt is elhozta Le Mans-ba

    A Toyota a GR Super Sport tanulmányt is elhozta Le Mans-ba

    A Toyota GAZOO Racing (TGR) bemutatta a Super Sport tanulmányautót a 86. alkalommal megrendezett Le Mans 24 órás futamon. A GR Super Sport tanulmány 1000 lóerős hajtáslánca ugyanaz, mint ami a TS050 Hybrid LMP1 versenyautókat is hajtja, a Toyota ugyanis a FIA WEC versenysorozatban tökéletesítette világelső hibrid-elektromos technológiáját. A GR Super Sport tanulmányautó a Toyota GAZOO Racing “Szurkolói Falujában” volt látható.

    Az első alkalommal januárban, a 2018-as Tokiói Autószalonon kiállított új generációs hiperautó hibrid-elektromos technológiáját a Toyota a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatban csiszolta tökéletesre. Közben a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztési munkái is megkezdődtek. A TGR WEC csapat az elmúlt hat év WEC-futamain tesztelte és finomította az élvonalbeli hibrid-elektromos rendszert és a fogyasztáscsökkentő technológiát – s most mindezt beépítették egy gyönyörű autóba.

    Le Mans 2018 – Toyota GR Super Sport Concept
    A GR Super Sport tanulmányt a TS050 Hybrid LMP1 versenyautóból ismert V6-os ikerturbós benzinmotor és a Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) rendszer hajtja, méghozzá 1000 lóerős összesített teljesítménnyel.

    Le Mans 2018 – Toyota GR Super Sport Concept
    “Azzal, hogy világ egyik legkeményebb motorsport-ágazatában, a Hosszútávú Világbajnokságon versenyzünk, és hogy rajthoz állunk Le Mans-ban, az egyik leghíresebb pályán, még tökéletesebbé fejleszthetjük világelső hibrid-elektromos technológiánkat. Ennek eredményei pedig sorozatgyártású autóinkban is megjelennek.” – fogalmaz Shigeki Tomoyama, a GAZOO Racing Company elnöke.

    “Miközben az autóipar hatalmas változások előtt áll, mi továbbra is szenvedélyesen törekszünk arra, hogy izgalmas autókat alkossunk. Mindegy, hogy az elektronika és a digitális technológia milyen mértékben formálja át a járműveket, mi mindig ügyelünk majd arra, hogy autóink ne csupán tucat-árucikkek legyenek. Azért vágtunk bele ebbe a projektbe, mert hisszük, hogy képesek vagyunk olyan szupersportkocsit építeni, ami ugyanolyan legendává válhat az utakon, mint a TS050 Hybrid a versenypályán.” – teszi hozzá Tomoyama.

    A GR Super Sport tanulmányautó a Le Mans 24 órás futam alkalmával felépített Toyota GAZOO Racing “Szurkolói Faluban” volt látható.

    GR Super Sport tanulmányautó – Műszaki adatok
    Hajtáslánc  
    Motor típusa Kettős turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses V6-os
    Motor lökettérfogata 2400 cm³
    Összesített teljesítmény
    (benzinmotor + elektromotorok)
    735 kW / 1000 DIN LE
    Hibrid rendszer Toyota Hybrid System – Racing (THS-R)
    Keréktárcsák
    Méret (elöl és hátul) 18 x 13J
    Gumiabroncsok
    Méret (elöl és hátul) 330/710R18
  • Michelisz Mira már ismerkedik a gokarttal

    Michelisz Mira már ismerkedik a gokarttal

    Ugyan még édesapja ölében ismerkedik a négykerekű járgánnyal, de hát valahol el kell kezdeni. 😉

    https://www.instagram.com/p/BkyKwu8Auw8/?taken-by=nmichelisz

  • Monteiro 1-2 hónapon belül újra versenyezhet!

    Monteiro 1-2 hónapon belül újra versenyezhet!

    Tiago Monteiro lassan már egy éve nem versenyezhet, köszönhetően a hatalmas tesztbalesetének, de a portugál feltehetően a következő hónapokban újra autóba ülhet. Erről így nyilatkozott most:

    „Még épp időben vagyunk egy visszatéréshez, és a célom az már most ebben a szezonban, hogy minél jobban felkészülhessek 2019-re, és azt kell, hogy mondjam, nagyszerű érzés az, hogy hisznek bennem, ennyit elárulhatok. Tudom, hogy újra versenyezni fogok. Már majdnem itt tartunk. A jövő héten már 10 hónapja lesz az esetnek, így már nem számít nagyon ez az egy vagy két hónap, minden a tervek szerint halad és alakul. Nincs gátló tényezője annak, hogy visszatérhessek. A tesztjeim jól alakulnak.”

    Mint az ismert, a nagy sebességű ütközést leginkább Monteiro látása sínylette meg, de azóta ez az állapot már jelentősen javult.

    „Egy kisebb csoda az, hogy visszanyertem a látásomat. Még nem 100%-os, de már nem akadályoz a mindennapjaimban. A nyakam is már rendben van, illetve a vállam, szóval minden újra teljesen működőképes. A fejsérülésem azonban sokkal komolyabb volt, mint azt először gondoltuk. Ezért mindenki minimum 11-12 hónapnyi kihagyást javasol ütközések nélkül, így jelenleg nem kockáztathatjuk meg a versenyzésem.” – állítja Tiago.

    A portugál számtalan teszten van már túl, és úgy érzi, hogy ugyanolyan, mint a baleset előtt.

    „Amikor újra először versenyautóba ültem, az hét vagy nyolc hónappal volt a baleset után. A versenyzéssel eltöltött 20 évem alatt soha nem volt ekkora kihagyás, így már ez eleve furcsa volt. Fél nap se kellett hozzá, és úgy éreztem, hogy ugyanúgy vezetek, mint előtte. Eddig öt vagy hat napot teszteltem, két napot egyedül, és 2-3 napot úgy, hogy a többiek is a pályán voltak.” – árult el további kulissza titkokat Monteiro.