Kategória: Touring Car

  • Közel 300 kört teljesített Zanardi a BMW M4-gyel

    Közel 300 kört teljesített Zanardi a BMW M4-gyel

    Korábban már a Racingline.hu is beszámolt róla, hogy Alex Zanardi, a korábban mindkét lábát elveszítő autóversenyző augusztus végén rajthoz áll a DTM misanói fordulójában.

    Ráadásul nem ez lesz az egyetlen látványosság a versenyhétvége során, ugyanis a DTM történetében először rendeznek majd éjszakai futamot.

    Az olasz versenyző nemrég kétnapos teszten vett részt Vallelungaban, ahol közel 300 kört teljesített a BMW M4-gyel.

    „A teszt nagyszerűen ment, minden a megfelelő irányba halad. Sok új dolog van, melyekhez körről-körre sikerült hozzászoknom. A BMW-nek köszönhetően egyre közelebb állok ahhoz, hogy azt mondhassam: készen állok” – nyilatkozta az 51 éves Zanardi.

    Nem ez az első alkalom, hogy túraautót vezet Zanardi, ám korábban olyan speciális fékpedált használt, amelyet lábprotézisével működtetett. Misanoban már egy kézzel működtethető fékkel áll majd rajthoz, a BMW fejlesztésének megfelelően.

    „Hatalmas előrelépés ez az előző verzióhoz képest. Fizikailag nagyon megterhelő egy BMW M4 DTM irányítása. Még inkább megterhelő lenne, ha továbbra is a protézisemmel fékeznék, ahogy tettük korábban. Bevallom, hogy furcsa volt pedálok nélkül kihajtani a garázsból.”

    Zanardi azonban túlságosan is izzadt a korábbi fékmegoldást alkalmazva, így összességében nagyon elégedett az új rendszerrel. Véleménye szerint az előző verzióval nem sikerült volta kétnapos tesztet teljesítenie egy DTM autóval.

    Természetesen már azt is nagyon várja, hogy élesben gurulhasson pályára.

    „Hatalmas esemény lesz ez számomra. Valószínűleg ez a legnehezebb feladat, amivel valaha találkoztam motorsportos karrierem alatt. Véleményem szerint a DTM a világ legversenyképesebb sorozata a legjobb mezőnnyel – jobbal, mint a Forma-1-ben. Megpróbálok legalább egy autó előtt célba érni, majd meglátjuk, hogy sikerül-e. Kemény, de nagyon érdekes lesz.”

  • Ogier részt vesz a spielbergi DTM-fordulóban

    Ogier részt vesz a spielbergi DTM-fordulóban

    Sébastien Ogier ötszörös ralivilágbajnok szabadkártyásként részt vesz a DTM spielbergi fordulójában, jelentette be a Mercedes.

    A DTM-ben három gyártó versenyzik fejenként hat-hat autóval, ám a szabályok lehetővé teszik, hogy egy gyártó egy hetedik, pontszerzésre nem jogosult autót indítson különféle vendégpilóták számára. Az Audi és a BMW Mattias Ekström és Alex Zanardi révén már élt ezzel a lehetőséggel, a buliból pedig a Mercedes sem akart kimaradni, így a szeptemberi Red Bull Ringen tartandó két versenyre bedraftolták (ha szabad ilyen csúnya szavakkal élni) Ogier-t. A megmérettetésre való felkészülésképpen az M-Sport francia ásza kedden és szerdán tesztelte a Mercedes C63-at Vallelungában.

    „Nagyon izgalmas élmény lesz” – nyilatkozta Ogier. „A DTM teljesen új terep számomra, de igyekszem majd minden egyes megtett körrel minél többet megtanulni. A versenyzői karrierem kiszélesítéseként és tapasztalatszerzésként tekintek erre a lehetőségre. Nem vezettem olyan sokszor épített pályákon, csak egyszer-kétszer egy GT-autóval [2014-ben a GT Masterben]. A DTM-es autó nyilván gyorsabb, nem számíthatsz arra, hogy rögtön versenyképes leszel. Nehéz hétvége lesz Spielberg, de azon leszek, hogy minél szorosabban tapadni tudjak a többi versenyzőre.”

    Ogier-tól nem teljesen idegen a DTM, a zandvoorti hétvégén ő volt az egyik „taxisofőr”, 2013-ban pedig kipróbálhatta Ekström Audi RS5-ösét. Ami pályaversenyzői múltját illeti, a francia a fentebb említett GT Mastersen kívül részt vett a Volkswagen Scirocco-kupában és a francia F4-es bajnokságban, valamint 2011-ben megnyerte a Race of Championst.

  • Amikor a túraautósok áradoznak a kamionversenyzésről!

    Amikor a túraautósok áradoznak a kamionversenyzésről!

    A túraautósok, tehát a FIA WTCR mezőnye csatlakozott nem is olyan rég a kamion Európa-bajnokság mezőnyéhez, a Slovakia Ringen. Ha már így alakult, hogy ugyanarra a helyszínre keveredtek, a túraautó világkupa sztárjainak lehetőségük adódott arra, hogy megismerkedjenek a kamionversenyzés különleges világával. Számos túraautó versenyző kapott az alkalmon, és a pénteki sajtó és VIP napon bepattantak valaki mellé a kamionokba.

    A helyi szlovák hős Mat’o Homola a cseh Adam Lacko Freightlinerébe ülhetett be, a magyar Michelisz Norbert pedig névrokona Kiss Norbi mellé, a Tankpool24 Mercedesébe. A spanyolok is egyesítették az erejüket, Pepe Oriola Antonio Albacetét és a Truck Sport Lutz Bernau MAN-je felé vette az irányt, míg a háromszoros BTCC győztes Gordon Shedden Jochen Hahn IVECO-jában foglalhatott helyet.

    Homola beszélt először az élményeiről:
    „Őszintén szólva nagyon lenyűgözött. Az autónak ugyan csak 160 km/órás végsebessége van, de ezt elég hamar eléri, és egy ekkora autóval a fékhatás valami elképesztő. A kanyarodást finomabban kell művelni, mint a mi autóinkkal, de ezeket a járműveket vezetni élvezetes lehet, mert sokszor túlkormányzottá válnak.”

    Michelisz Norbi is lelkes volt:
    „Nagyon vártam már az alkalomra,hogy beülhessek Norbi mellé. Jó pár éve ismerem már, a jóbarátom. Kevesen tudják, de 2009-ben teszteltem már versenykamionnal, így kicsit azért tudtam azért, hogy mi vár rám. A kamion sokkal többet mozog alattad, ha nyomod neki, hiszen hátul nincs akkora súlya és tapadása. Norbi mindegyik kanyart csúsztatva vette. Nagyon élveztem, hogy megtapasztalhattam ezt a sebességet, és azt, hogy ilyen magasan ülhettem, teljesen más érzés. A 160 km/óra érzésre bőven elég is.”

    Oriola nem nagyon tudott megszólalni, miután kiszállt Albacete kamionjából:
    „Nagyon csodás volt, főleg a fékezések, valamint hogy miképp kezelik az alul- és a túlkormányzottá válást, ez igazán érdekes.”

    Shedden is boldog volt a lehetőség után:
    „Ez az első alkalom, hogy versenykamionban ülhettem, és ami először szembeötlő, az a teljesen más perspektíva. Számomra a legnagyobb sokkot a fékezés és a hirtelen megállási képessége okozta a kamionnak. Kívülről csak sima kamionnak néznek ki, ami nagynak tűnhet, de sokkal többre képesek, mint azt gondolhatnánk. Jochen folyamatosan a legmagasabb forgatónyomatékot használta, és nagyon ügyelt arra, hogy a maximumon legyen a kanyarba be- és kimenetkor is, ez nagyon másfajta vezetési stílust igényel, és sokat is kell dolgozni azon, hogy ez tartható legyen.”

    Érdekesség, hogy a közös fotózáson a háromszoros FIA ETRC bajnok Antonio Albacete találkozhatott régi riválisával a versenykarrierje egy korábbi szakaszából, hiszen a FIA WTCR tabelláját jelenleg is vezető Gabriele Tarquinivel már keresztezték egymás útjait. A 90-es években ugyanis mindketten a spanyol túraautó bajnokságban indultak. (Ugyanez persze elmondható persze a mi Norbijainkról is, hiszen mindketten 2008-ban a magyar SEAT Leon kupában versenyeztek. – a szerk.)

    A regnáló kamion Európa-bajnok, Lacko pedig lehetőséget kapott arra, hogy beülhessen Tom Coronel mellé, a Honda Civic TCR-be, amiről így nyilatkozott:

    „Ez nagyon szép volt, és emlékeztetett a fiatalkoromra. Gyors volt, és az autó is jól működött. Azt hiszem, Tom nyomta neki, mert minden gyorsabb kanyarban kissé túlkormányzottá vált a dolog.”

    Lacko egyébként 2005-ben a FIA WTCC hajnalán pár alkalommal versenyzett a túraautósok előd szériájában. A verseny utáni sajtótájékoztatón kérdésünkre Michelisz Norbi a túraautósok közül még egyszer visszatért a kamionversenyzésre:

    „Mindig is ki akartam látogatni egy kamionversenyre, de Magyarországon erre sosem volt alkalmam. Nagyon boldog voltam, amikor hallottam a híreket, hogy a FIA ETRC vendégeként jöhetünk a Slovakia Ringre. Azt gondolom, hogy ez egy nagyon jó dolog, és amennyiben lehetséges, többször kellene ezt így összeszervezni. Rajongóként, nézőként egy ilyen összetett versenyhétvége minőségi versenyszériákkal csak jó lehet. Az első versenyét a kamionoknak a lelátóról néztem, és a hangulat elképesztő volt.”

  • Képgaléria a GT Open/ Euroformula Open/ TCR Europe hétvégéről

    Képgaléria a GT Open/ Euroformula Open/ TCR Europe hétvégéről

    Július 7-8-án is benépesült a Hungaroring, három neves széria tette tiszteletét a magyar pályán: az International GT Open, a Euroformula Open és a TCR Europe. Utóbibban négy magyar versenyző is rajthoz állt, Nagy Dániel, Tassi Attila, Ficza Ferenc és Jedlóczky Márk személyében, Dani pedig a hétvége mindkét versenyén dobogóra is állt a M1RA színeiben.

    Erről a hétvégéről hoztunk most képeket.

    Fotók: Kaiser Erika

    [Best_Wordpress_Gallery id=”130″ gal_title=”2018 GT Open, TCR Europe”]

  • Aston Martin DTM 2020: Red Bull és a HWA támogatásával!

    Aston Martin DTM 2020: Red Bull és a HWA támogatásával!

    Az R-Motorsport lehet az a svájci cég, akik az Aston Martin csapatát már amúgy is üzemeltetik a Blancpain GT Endurance szériában, akik felvehetik a versenyt a DTM-ben az Audival és a BMW-vel. Érdekesség, hogy a buliban benne van még az Arden International és a Jota Sport is, sőt a paddock pletykák szerint az egész projektet megtámogatja a Red Bull, illetve a HWA, akiknek biztos lesz is kapacitásuk erre az autóépítésre, miután a Mercedes lelép a német szériából.

    A csapatot feltehetően majd az Arden irányítaná, amelynek az igazgatója az a Garry Horner, akinek a fia Christian Horner irányítja a Red Bull F1-es csapatát, valamint formaautózásban a Red Bull juniorokat is istápolják.

    A Red Bull által támogatott Formula E sztár Sebastien Buemi, a Toro Rosso jelenlegi versenyzője Brendon Hartley és a jelenlegi R-Motorsport Arden gyári pilóták, tehát Nicki Thiim és Maxime Martin azok, akikre alapoznák a programot. Utóbbinak ráadásul DTM-es tapasztalatai is vannak, a BMW-vel.

    Ugyan a DTM új négyhengeres 2 literes szabályzása nem illik az Aston Martin filozófiájába, már megy a spekuláció arról, hogy az autókat esetlegesen azon Honda erőforrásokkal látnák el, amiket a japánok a Super GT-ben használnak, és már most megfelelnek majd a DTM-ben is bevezetendő reguláknak.

    Az R-Motorsport csapatvezetője, Florian Kamelger ennyit árult el az Autosportnak:

    „Mi egy olyan motorsportos márka vagyunk, akik gyorsan fejlődnek, és valóban keresünk más szériákat, ahol új lehetőségek után kutatunk. A DTM is egyértelműen érdekel minket. Nagy potenciált látunk benne, de még nincs semmi konkrétum.”

    Az R-Motorsport folytatja a tevékenységét tehát jövőre is a Blancpain GT-ben, azonban már azzal az új V8-as motorral, amit a Vantage GT3-asban mutattak be az ide 24 órás versenyen Le Mansban. Az R-Motorsport anyacége, az AF Racing pedig komoly szerepet vállalt az Aston Martin Valkyrie hipergyors autójának a tervezésében és megalapozásában. Az is biztos, hogy amennyiben érkezne egy harmadik gyártó 2020-ra a DTM-be, az Audi és a BMW is nagyobb kedvvel maradna hosszabb távon is.

    További gyártókról is pletykálnak még egyébként akik a német sorozatba tartanak, ezek közül aki még erősen tartja magát, az a Ferrari testvér márkája, a Maserati, akiknek az érkezését várják.

  • Parádéztak a Norbik Szlovákiában!

    Parádéztak a Norbik Szlovákiában!

    Eredményes volt az elmúlt hétvége a Norbiknak, hiszen Nagy Norbi második lett a szombati WTCR futamon, míg Michelisz Norbi a megnyerte a vasárnapi versenyt, Kiss Norbi pedig az ETRC negyedik versenyén állhatott a dobogó tetejére Szlovákiában. Mindhárman elmesélték élményeiket.

     

  • Button szabadkártyás lehet a DTM-ben

    Button szabadkártyás lehet a DTM-ben

    A Mercedes DTM csapata is kész egy hetedik autót indítani, amiben egy szabadkártyás versenyző kaphat a helyet, akár már a következő fordulóban Brandsh Hatch-ben is.

    A Mercedes vezetője a szóba jöhető brit jelöltekről nyilatkozott: „Lewis Hamilton egyértelmű, hogy nem lehet opció számunkra, mert ő jelenleg csak a Forma-1-re koncentrál, viszont a Brands Hatch-i hétvégén éppen szabad lenne. Jenson Button választása viszont egy remek ötlet lenne, hiszen ő Mercedes motorral szerezte a Forma-1-es világbajnoki címét.”

    Az Audi már lehetőséget adott egy beugrónak, a szezonnyitón Ekström indulhatott egy hetedik autóval. A BMW pedig Zanardit fogja indítani Misanoban, és korábban arról is beszámoltunk, hogy a rali világbajnok Sebastian Ogier is szóba került, mint a lehetséges Mercedes szabadkártyás, igaz ő a Red Bull Ringen lenne.

    „Fernando Alonso viszont nem jött szóba nálunk” – folytatta viccelődve Ulrich Fritz. „Túl korai még, hogy megerősítsük, hogy mikor és ki lesz az idei szabadkártyásunk, számos lehetőségünk van, amikor megvan a választásunk, akkor be is fogjuk jelenteni. A felröppent pletykákat pedig nem szeretnénk kommentálni.”

    „Számos dolgot kell figyelembe. Amikor megvan a megfelelő személy, akkor meglátjuk, hogy kell-e a DMSB külön engedélye [az utolsó három fordulóban kell külön engedély szabadkártyás versenyző indításához – a szerk.], és akkor be is fogjuk jelenteni, hogy ki lesz az.” – tette hozzá Fritz.

  • Megvan Michelisz Norbert első sikere a WTCR-ben

    Megvan Michelisz Norbert első sikere a WTCR-ben

    Michelisz Norbert sikerével zárult a WTCR szlovák versenyhétvégéje. A BRC magyar pilótája rajt-cél győzelmet aratott és a harmadik helyre jött fel az összetettben.

    A tegnapi remek időmérős teljesítménye miatt a pole-ból várhatta a lámpák kialvását Michelisz, mellőle pedig a DG Sport franciája Aurélien Comte indulhatott. Norbi remekül rajtolt, és az első kanyarban el is fordult az első helyen. A másik Hyundai-jal Yvan Müller is jól indult, Esteban Guerrierit sikerült megelőznie és a harmadik helyre jött fel.

    A rajtot még megúszta a mezőny, ám pár kanyarral később egy komoly baleset történt. A hármas kanyarban Gabriele Tarquini pöckölte meg Lessennes hátulját, aki megpördült és kiütötte Guerrierit. A kisodródó Honda oldalról eltalálta Filippit, mindannyian feladták a versenyt.

    Ugyanitt ért véget a verseny a két WRT-s Audi számára is. Vernayt Nagy Norbi, Sheddent pedig Mehdi Bennani ütötte meg, és ők négyen sem tudták folytatni a körözgetést.

    A balesetek miatt pályára küldték a biztonsági autót. A sorrend pedig – az élen állókat leszámítva – jelentősen átalakult. Michelisz, Müller, Comte és Vervisch kimaradt az őrületből, de mögöttük a mezőny hátsó részéről induló Alfa Romeok és Thed Björk következett.

    Az újra indítás után egy újabb dráma következett. A Safety Car távozása után a hosszú egyenes végén a második helyen haladó Yvan Müller bal első kereke egyszerűen leesett a Hyundairól.

    Michelisz és Comte hamar elléptek a többiektől. Az utolsó dobogós helyért pedig öldöklő csata bontakozott ki. Vervischt előbb Giovanardi majd az őt megelelőző Björk kezdte el támadni.

    Az első kettős helyzetét semmi nem veszélyeztette, így Michelisz Norbert magabiztos versenyzéssel szerezte meg idei első futamgyőzelmét, a második helyen Comte végzett. A harmadik helyért pedig elképesztő hajrá volt. Az utolsó körben Björk megelőzte Vervischt, de a belga nem sokkal később visszaszerezte a pozícióját. A célvonalat pedig fej-fej mellett szelték át, végül az Audis 39 ezred másodperccel végzett a svéd előtt.

    Björk mögött az egyik szabad kártyás, Petr Fulín végzett. Utána következett a két Alfa Romeo Ceccon és Giovanardi sorrendben. Coronel a nyolcadik hellyel a legjobb Hondás lett. A szombati első futam győztese Pepe Oriola lett a kilencedik, aki az utolsó körben előzte meg a Zengő Motorsport pilótáját Szabó Zsoltot, utóbbi így egy ponttal gazdagodott.

    Michelisz ezzel a sikerével – valamint Tarquini és Müller nullázásával – feljött a bajnokság harmadik helyére, és a hátránya mindösszesen 26 pont csapattársa mögött.

    A mai, illetve a tegnapi versenyek végeredménye korántsem hivatalos, hiszen a Hondák tegnapi ügyében még nem született döntés, illetve a mai nap után is sok pilótát – köztük Björköt is – vizsgálják baleset okozás, illetve kérdéses előzések miatt.

    A WTCR most egy hosszabb szünetre vonul, a következő forduló a kínai Ningbo-ban lesz szeptember 30.-án.

  • Tarquini nyerte a második szlovák futamot, Nagy Norbert a második

    Tarquini nyerte a második szlovák futamot, Nagy Norbert a második

    Gabriele Tarquini nyerte a WTCR második szlovák futamát, ezzel pedig újra átvette a vezetést a pontversenyben. Idén először ünnepelhetett dobogós helyezést Zengő Motorsport Nagy Norbert révén, aki végig remekül tartotta maga mögött Yvan Müllert.

    A verseny előtt ismételten turbó problémák miatt büntettek három versenyzőt, ezúttal Hondások voltak. Esteban Guerrieri, Tom Coronel és Benjamin Lessennes kizárása ellen fellebbeztek a csapatok, így e három versenyző az időmérőn megszerzett pozíciójából rajtolhatott. Tom Coronel viszont nem tudott részt venni a futamon, mert a kivezető körön tönkrement a lengéscsillapítója.

    A fordított rajtrácsnak köszönhetően Nagy Norbert és Gabriele Tarquini indulhatott az első sorból. Mindketten remekül kapták el a rajtot, egészen a hármas kanyarig haladtak fej-fej mellett, amikor a Hyundai volt kedvezőbb íven. Nagy besorolt az olasz mögé, majd a fantasztikusan rajtoló Yvan Müller került mögé.

    Az első futamon diadalmaskodó Pepe Oriola gyorsan átjutott az Audis Vervischen, és a negyedik helyen autózott. A spanyolt egy körrel később követte Lessennes is a Hondával.

    Vernay futama csupán négy körig tartott, miután fékproblémák miatt kénytelen volt feladni a versenyt.

    Lessennes tovább esett vissza a mezőnyben előbb John Filippi, majd Michelisz Norbert előzte meg, ám a két Münniches Honda nem tudott mit kezdeni a belgával.

    A WTCC tavalyi bajnoka Thed Björk csupán a 19.helyről indulhatott, fokozatosan lépkedett előre, de a pontszerző helyről lemaradt, 11.lett.

    Tarquini kényelmes, két másodperces előnnyel nyerte meg a futamot, Nagy Norbert előtt. Ezzel a második hellyel a Zengő Motorsport a 2015-ös katari forduló óta először ünnepelhetett dobogós helyezést a túra autózás elit sorozatában. Müller a harmadik hellyel idei nyolcadik pódiumának örülhetett. A futam végeredménye még közel sem hivatalos, hiszen nem tudni, hogy mi lesz a fellebbezett Hondák sorsa.

    Michelisz Norbert a 7., Szabó Zsolt pedig a 16.helyen látta meg a kockás zászlót.

    A bajnokságban Tarquini élre állt, de előnye csupán három pont Yvan Müller előtt. A harmadik Ehrlacher hátránya már 31 pont.

    A harmadik futam, amelyen Michelisz Norbert indulhat az élről, holnap 11:45 kezdődik majd.

  • WTCR: Oriola és a Cupra először nyert idén

    WTCR: Oriola és a Cupra először nyert idén

    A Campos Racing pilótája Pepe Oriola nyerte a WTCR első szlovák futamát. Sikerével a spanyol pilóta megszilárdította helyét a bajnoki címért folyó versengésben.

    A 24 éves pilóta és a Cupra első győzelmére fél szezont kellett várni a WTCR-ben. A sikerhez az is kellett, hogy a tegnapi időmérő után az első sorokból induló négy Hyundaiból hármat, köztük Michelisz Norbit is kizártak.

    Tarquini maradhatott így a pole-ban, de a rajt Comte-nak sikerült a legjobban. A végig jó tempót diktáló Oriola és Vernay duó megelőzte a Peugeot és egymás mögött értek be a célba. A BRC Racing Team pilótája Gabriele Tarquini a végén vissza tudta előzni a franciát, így a dobogó legalsó fokát még el tudta csípni.

    „A rajtom jó volt, akárcsak Jean-Karl-nak, elég közel voltunk egymáshoz az első kanyarban, de régóta versenyzek ellene, így biztos voltam benne, hogy nem fog kilökni. Ezt követően igyekeztem Aurélient [Comte – a szerk.] követni, majd elkövetett egy hibát és így már tudtam őt támadni. Megelőztem és azon voltam, hogy ne hibázzak, mert elég nehezek az itteni féktávok.” – mondta a spanyol a futam után.

    Oriola előnye elfogyott, miután Vervisch félre állása után be kellett küldeni a biztonsági autót. Az újra indításnál fokozatosan figyelt arra, hogy az Audit maga mögött tartsa, ami sikerült is neki, noha egyszer figyelmeztették a versenybírók.

    „Az egyetlen hely, ahol Jean-Karl megpróbált megelőzni az az első szektor volt az újra indítás után, de mindent megtettem, hogy megtartsam a helyemet. Ez sikerült és most nagyon boldog vagyok, ez a siker fontos volt a csapatnak és a Cuprának is.” – tette hozzá.

    Ami a magyarokat illeti. A mezőny végéről induló Michelisz Norbi nem fejezte be a futamot, egy körrel a leintés előtt kiállt a bokszba. Nagy Norbi egy remek rajt és kiváló versenyzés után éppen hogy lemaradt a pontszerző helyről, míg Szabó Zsolti – aki szintén büntetést kapott az időmérő után – ugyancsak nem látta meg a kockás zászlót.

    A bajnokságban Müller és Tarquini között öt pontra csökkent a különbség, míg Oriola feljött a hatodik helyre, Micheliszt Norbit is megelőzve.

    WTCR, Szlovákia, 1.futam végeredménye

    POz pilóta csapat autó különbség
    1 Pepe Oriola Campos Racing Cupra 26:24.640
    2 Jean-Karl Vernay WRT Audi +1.734
    3 Gabriele Tarquini BRC Racing Team Hyundai +2.374
    4 Aurelien Comte DG Sport Competition Peugeot +5.525
    5 Fabrizio Giovanardi Team Mulsanne Alfa Romeo +5.773
    6 Yann Ehrlacher Munnich Motorsport Honda +7.357
    7 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda +7.725
    8 Denis Dupont Comtoyou Racing Audi +8.190
    9 Aurelien Panis Comtoyou Racing Audi +8.993
    10 Nathanael Berthon Comtoyou Racing Audi +9.813
    11 Nagy Norbert Zengo Motorsport Cupra +11.557
    12 Yvan Muller YMR Hyundai +12.383
    13 Thed Bjork YMR Hyundai +12.594
    14 Mat’o Homola DG Sport Competition Peugeot +13.395
    15 Petr Fulin Fulin Race Academy Cupra +13.767
    16 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo +14.019
    17 Gordon Shedden WRT Audi +15.569
    18 John Filippi Campos Racing Cupra +15.856
    19 Rob Huff Sebastien Loeb Racing Volkswagen +22.247
    20 Benjamin Lessennes Boutsen Ginion Racing Honda +22.917
    21 Mehdi Bennani Sebastien Loeb Racing Volkswagen +24.338
    22 Andrej Studenic Brutal Fish Racing Team Volkswagen +24.575
    23 Michelisz Norbert BRC Racing Team Hyundai +1 kör
    24 Szabó ZSolt Zengo Motorsport Cupra +2 kör
    Esteban Guerrieri Munnich Motorsport Honda Kiesett
    Frederic Vervisch Comtoyou Racing Audi Kiesett