Kategória: Touring Car

  • WEC: Mindkét Toyotát kizárták, elvették Alonsóék győzelmét

    WEC: Mindkét Toyotát kizárták, elvették Alonsóék győzelmét

    Az első két helyen végző Toyotákat kizárták a silverstone-i hatórás versnyből, így a Rebellion Racing örökölte meg az első két helyet. Alonsóék sorozatban harmadik diadalmukat szerezték a WEC-ben, ám a brit versenyen szerzett elsőségüket nem tarthatják meg.

    A japánok kizárását követően a Gustavo Menezes, Thomas Laurent és Mathias Beche trió gyűjtheti be a győzelmet, míg a második helyen Neel Jani és Andre Lotterer párosa végzett.

    A nyolcas rajtszámú Toyotán az autó fenéklemezén lévő csúszólemezzel akadtak problémák, a versenyt követő ellenőrzések után ugyanis kiderült, hogy az előírt 2500N-os terhelés mellett az említett alkatrész jobb oldala 6 mm-es, míg a bal oldala 8 mm-es lehajlást mutatott.

    A hetes rajtszámú autón még rosszabb volt a helyzet, a csúszólemez mindkét oldalon 9 mm-t hajlott le.

    Az FIA Endurance világbajnokság október 19-én, Fujiban folytatódik.

  • Nagy Dani csökkentette hátrányát a TCR Európa-kupában

    Nagy Dani csökkentette hátrányát a TCR Európa-kupában

    Felemás hétvégén van túl a TCR Európa-kupában szereplő M1RA magyar versenyzője, Nagy Dániel. A fiatal magyar pilóta az első asseni futamot fantasztikus versenyzéssel megnyerte Hollandiában, ám a vasárnapi második versenyt technikai hiba miatt kénytelen volt feladni. A Hyundai-versenyzők közül így is ő szerezte a legtöbb pontot a két nap alatt, a bajnokság összetett pontversenyében harmadik helyen áll, hátránya mindössze 20 pont az éllovas Dusan Borkovic mögött.

    “Nehezen indult a hétvége, mert technikai okok miatt szinte az egész egyórás első edzést ki kellett hagynunk, ez pedig nem kis hátrány egy új pályán. Ráadásul erre a fordulóra csapattárs nélkül maradtam, mert Francisco Mora nem tudta vállalni az indulást. Így is bejutottam az időmérő második részébe, a Q2-be, ahol egy erős körrel megszereztem a negyedik helyet. Nagyon örültem ennek, hiszen ez igazi presztízst jelent, és a bajnokság szempontjából is fontos volt, hogy minél több pontot szerezzünk.

    A szombati győzelem karrierem első nemzetközi futamgyőzelme volt, biztos vagyok benne, hogy életem végéig emlékezni fogok rá. Fantasztikus volt látni a csapattagokon, hogy nekik is milyen sokat jelentett ez az eredmény. Nemcsak ezen a hétvégén dolgoztak rengeteget, hanem a szezon kezdete óta minden forduló alatt. Őszintén a legjobb érzés volt a dobogóról végignézni az arcukon, innen is köszönöm nekik, hogy hozzásegítettek ehhez az eredményhez” – idézte fel a hétvége első felének eseményeit Nagy Dani.

    “A vasárnapi versenyen egyértelműen a támadás volt – pontosabban lett volna – a cél, hiszen a tempónk egész hétvégén nagyszerű volt. Jól rajtoltam, de az első körben rosszul jöttem ki az adok-kapokból, így buktam egy helyet, majd nem sokkal később, a célegyenesben, védekezés közben egyszer csak elveszett a motorerő. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy számomra itt a verseny vége. Csalódott voltam, azzal együtt, hogy ez benne van a technikai sportban. A hyundaios pilóták közül így is én szereztem a legtöbb pontot hétvégén, közeledtem összetettben az első helyhez, úgyhogy nincs okom panaszra, megyünk tovább” – zárta bizakodóan értékelését a M1RA pilótája.

    Nagy Dani összetettben 114 ponttal a harmadik helyen áll, a bajnokságot Dusan Borkovic vezeti 134 ponttal, Mikel Azcona a második 132 ponttal.

    A TCR Európa-kupa szeptember 22-23-án Monzában folytatódik.

     

  • Újabb győzelem, Alonsóék megállíthatatlanok a WEC-ben

    Újabb győzelem, Alonsóék megállíthatatlanok a WEC-ben

    A Toyota 8-as rajtszámú autóját kormányzó hármasa, Fernando Alonso, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima sorozatban harmadik győzelmüket aratták a silverstone-i hatórás versenyen.

    A Toyota ismételten a saját maga külön versenyét futotta az LMP1-es kategória élén, ám két autója között mindvégig szoros csata volt.

    Alonso körülbelül féltávnál, a harmadik órában utasította maga mögé a pole pozícióból rajtoló Mike Conway által irányított hetes Toyotát, majd öt másodperces előnyt épített ki. Egy SC-fázis azonban félresöpörte Alonsóék addigi előnyét, a Brooklands kanyar egyik bójája miatt volt szükség a biztonsági autó pályára küldésére.

    Alonso után Nakajima következett, akit megelőzött a Conwayt váltó Jose Maria Lopez. A következő kiállásnál a nyolcas Toyotán orrkúpot  a, míg a hetes versenyautón hátsó karosszériaelemet cseréltek.

    Az utolsó etapra Sébastien Buemi vette át a nyolcas autó irányítását, sőt 48 perccel a leintés előtt visszaszerezte a vezető pozíciót Kaumi Kobayashitól, amely újabb győzelmet jelentett számukra. A nyolcas Toyota végül 19 másodperccel korábban látta meg a kockás zászlót a japán gyártó másik autója előtt.

  • Nagy Dániel futamot nyert Assenben!

    Nagy Dániel futamot nyert Assenben!

    A harmadik helyről indulva futamgyőztesként ért célba Nagy Dániel a TCR Európa-kupa első asseni versenyén. A M1RA fiatal pilótája jól kapta el a rajtot, rögtön feljött a második helyre, majd a negyedik körben az addig az élen autózó Jean-Karl Vernay-t is megelőzte.

    Nagy Dani a Hyundai i30 N TCR-rel végig maga mögött tudta tartani a TCR International Series tavalyi bajnokát, így végül első helyen intette le a kockás zászló a hollandiai Assenben.

    Nagynak kalandos útja volt a harmadik rajthelyig: az időmérő második részében ugyanis hiába autózta a negyedik leggyorsabb – egyben a legjobb hyundaios – időt, pályaelhagyás miatt elvették tőle gyorskörét. A csapat és a versenyző óvásának később azonban helyt adtak a versenyfelügyelők, így visszakapta az időmérőn megszerzett negyedik rajthelyét. Sőt, Josh Files büntetése miatt egyet előrébb lépve végül a harmadik helyről indulhatott el a futamon.

    A TCR Európa-kupa második asseni versenye vasárnap 11 órakor rajtol, Nagy Dani a hetedik helyről várja a startot.

    A magyar versenyző győzelmével összetettben feljött a második helyre, mindössze öt pont már csak a lemaradása az élen álló Dusan Borkovic mögött.

  • A WEC következő szezonjában néhány verseny 4 órásra csökken

    A WEC következő szezonjában néhány verseny 4 órásra csökken

    A World Endurance Championship közzétette a 2019-2020-as szezon előzetes versenynaptárát.

    A szezon egy 4 órás versennyel fog kezdődni Silverstone-ban, ez még idén 6 órás, szóval ez az egyik, melyet rövidítenek. Ugyanúgy csökkentik a harmadik, Sanghaj-i verseny hosszát is.

    Brazília visszatér a bajnokságba, 2014 óta rendeztek utoljára itt versenyt, akkor a szezonzárónak adott helyszínt az Interlagosi pálya. A Bahreini helyszín is visszatér, ami a jelenlegi „szuperszezonban” nincs benne.

    Utóbbi lesz a kettő közül az egyik 8 órás futam. A másik Sebring lesz, de ennek az időpontja még nem végleges. 3 másik verseny a megszokott 6 óráig tart majd. Egy másik kivétel a Le Mans-i 24 órás, ami megmarad szezonzárónak.

    Egy szurkolói kérdőív eredményei alapján jutottak arra, hogy versenyek hosszát változtatták. A WEC első embere, Gerard Neveu elmondta: „A szurkolók ezt mondták, mi meghallgattuk őket és reagáltunk.”

    „Természetesen volt egy időszak, amikor tárgyaltunk erről a partnereinkkel és a csapatokkal. Úgy gondoljuk, ez a versenynaptár megfelel majd a várakozásaiknak és a követelményieknek annyira, amennyire a szurkolóknak fog tetszeni, akik nagyon fontosak számunkra.”

    „A 2020-2021-es szezonra szeretnénk még egy fordulót beiktatni, így nagyjából minden hónapban lenne egy verseny, ez jobban fenntartaná az érdeklődést.”

    A 2019-es F1-es naptár még nincs megerősítve.

    Az előzetes WEC naptár a 2019-2020-as szezonra:

    1. 2019. szept. 1. Silverstone (4 óra)
    2. 2019. okt. 13. Fuji (6 óra)
    3. 2019. nov. 17. Sanghaj (4 óra)
    4. 2019. dec. 14. Bahrein (8 óra)
    5. 2020. feb. 1. Sao Paulo (6 óra)
    6. 2020. márc. ? Sebring (8 óra)
    7. 2020. máj. 3. Spa-Francorchamps (6 óra)
    8. 2020. jún. 13-14. Le Mans (24 óra)
  • Glock egyre kevesebb esélyt lát a bajnoki címre

    Glock egyre kevesebb esélyt lát a bajnoki címre

    A BMW pilótája Timo Glock elismerte, hogy egyre kevesebb esélyt lát arra, hogy megszerezze az idei bajnoki címet, köszönhetően annak, hogy Brands Hatch-ben pont nélkül zárt.

    A Toyota és a Virgin korábbi Forma-1-es pilótája a szombati első versenyen a 13.lett, míg a vasárnapi versenyen éppen csak lemaradt az utolsó pontszerző helyről.

    Glock még az összetett harmadik helyén várhatta a hétvégét, ami után már csak a hatodik helyen áll és a hátránya már 76 pont az éllovas Gary Paffett mögött, akivel még a szezonnyitón öldöklő csatát vívott a futamgyőzelemért.

    A németet az Autosport kérdezte a bajnoki esélyeiről.

    „Az utolsó versenyig nincs még vége, de több, mint 50 pont a hátrányom… nincs túl sok reményem már.” – mondta lemondóan.

    A szombati versenyt annak ellenére kezdhette a hetedik helyen, hogy az időmérőn megpörgött és alulkormányzottsággal is küszködött.

    „Nem volt nagy hiba a kvalifikáción, néhány tizeddel jobban álltam a négyes kanyarig, megpróbáltam mindent kihozni az autóból, de megindult az autó hátulja és megforogtam. Ez nem volt annyira fájdalmas, de a versenyen nem értettük, hogy miért volt akkora egyensúly változás az autóban. A verseny közepétől pedig masszív alulkormányzottsággal küszködtem, amivel nem tudtam mit kezdeni.”

    Glock nullázása azt is jelenti, hogy immár nem ő a legjobb BMW-s, hanem Marco Wittmann, aki holtversenyben Auerrel a harmadik helyen áll.

  • Jenson Button rajthoz áll a silverstone-i 6 órás versenyen

    Jenson Button rajthoz áll a silverstone-i 6 órás versenyen

    2009 Forma-1-es világbajnoka Jenson Button is rajthoz áll a WEC következő fordulójában, a silverstone-i 6 órás viadalon.

    A korábbi Honda, Brawn és McLaren pilóta a szezon elején állapodott meg az LMP1-es SMP Racinggel, de eredetileg csak a Le Mans-i 24 órás versenyre szólt, de most úgy döntött, hogy a hazai versenyén is rajthoz áll Vitaly Petrov és Mikhail Aleshin oldalán.

    A brit pilóta miután 2016 végén hátat fordított a száguldó cirkusznak, a sportautók világa felé vette az irányt. Tavaly elindult a suzukai 1000 km-es Super GT versenyen egy Hondával.

    A WEC mellett idén teljes szezont fut a japán Super GT bajnokságban a Team Kunimitsu színeiben.

    Button elmesélte, hogy jó barátja James Rossitter az aki, segített neki eljutni a WEC-be.

    „Mindig is szerettem volna Le Mans-ban versenyezni, ami nagyon különleges esemény minden pilóta számára. Végül ez egy barátomon keresztül valósult meg, aki James Rossitter volt és éppen Portiamoban tesztelt a ByKolles-szel. Ezt mondta nekem, ‘nagyon gyorsak ezek az autók, meg kellene nézned, hogy van-e szabad hely’. Nagyszerű érzés vezetni ezeket az, mert hihetetlenül gyorsak.” – mondta Button.

    A rutinos pilóta Magny Cours-ban tesztelt először, majd ezután már a Le Mans-i hétvégén állt rajthoz. Ahol azonban technikai gondok miatt nem tudott végig menni a csapata.

    Hiába a sikeres F1-es karrier, hazai pályán nem sok siker élménye volt. Legjobb eredménye Silverstone-ban egy negyedik hely volt, amit 2004-ben, 2010-ben és 2014-ben tudott megszerezni.

    Tehát a hétvégén arra készül, amire még az F1-ben sem sikerült, azaz dobogóra állni hazai közönség előtt.

  • René Rast kiakadt Pascal Wehrleinra

    René Rast kiakadt Pascal Wehrleinra

    A regnáló DTM bajnok René Rast eléggé dühös volt Pascal Wehrleinra a viselkedése miatt, amit a brands hatch-i második futamon tanúsított.

    Az Audi pilótája idei második dobogós helyezését szerezte meg, azok után, hogy Zandvoortban nyerni tudott. Az angliai második versenyen a harmadik helyen végzett a Mercedes duója, Paul Di Resta és Gary Paffett mögött.

    Rastot a futam során kétszer is leszorította a pályáról a Mercedes fiatalja, először az elő körben, majd a biztonsági autós fázis után.

    Az ex-Forma-1-es pilóta ugyan megúszta a büntetést, de a dobogóról így is lemaradt, miután Rast a bokszkiállásoknak köszönhetően átugrotta őt.

    „Van egy szabály, miszerint ha egy autó akármikor is melletted van, elég helyet kell hagynod neki. Kétszer viszont nem így cselekedett. A rajt után a kettes kanyarban szorított le először a pályáról, reménykedtem, hogy rájön, hogy hibázott és többé ilyet nem fog elkövetni. Nem így történt, a safety car után ugyan ez a szituáció megtörtént.”

    „Újra a külső íven voltam és megint nem hagyott nekem elég helyet, lenyomott a pályáról, amely nyilván nem az, amit a megbeszéléseken elfogadunk.” – mondta Rast az Autosportnak.

    „Kissé dühös vagyok emiatt a viselkedés miatt, mindenképpen beszélni kell vele a jövőben. Ezt a gyerekes viselkedést el kellene kerülni.” – tette hozzá bosszúsan.

    Wehrlein szerint csak megpróbálta megvédeni a pozícióját mindent beleadva, viszont az autója nem úszta meg a koccanásokat.

    „Az autóm egy kicsit megsérült, amikor kétszer is koccantunk. Meg is fizettem ezért, mert a sérült autó miatt úgy döntöttünk, hogy hamarabb jövünk ki a boxba kerékcserére. Sok időt vesztettünk a hideg gumikon, és Rast egy vagy két körrel később állt ki és ez elég volt neki arra, hogy elém kerüljön.”

    „Amikor Rast visszajött elém, nagyon nehéz volt akkor előzni, de megpróbáltam, három körön keresztül mindent kinyomtam az autóból. Amikor láttam, hogy nem megyek semmire, akkor inkább már arra koncentráltam, hogy behozzam itt az autómat.” – tette hozzá Wehrlein.

  • DTM: Di Resta nyert Paffett előtt

    DTM: Di Resta nyert Paffett előtt

    Mercedes egy-kettő Brands Hatchben, miután Paul di Resta megnyerte a hétvége második futamát a bajnoki tabellát vezető Gary Paffett előtt.

    A két brit között a rajtnál fordított volt a sorrend, de di Restának több kanyaron át tartó küzdelem után sikerült elmennie Paffett mellett. Kicsit hátrébb lezajlott a Három Márka Csatája, a Lucas Auer—Robin Frijns—Augusto Farfus trió autóbontó ügyködése nyomán pedig be kellett küldeni a safety cart. Az újraindításnál di Resta megtartotta az első helyet Paffettel szemben, a két mercedeses korai kerékcseréjét követően azonban Jamie Green került az élre az Audival – egészen a 30. körig, amikor Green kiállása után visszaállt a rend az élen.

    A harmadik helyen René Rast végzett; a tavalyi bajnok valószínűleg jobb szezonra számított, a tegnapi ugyanis mindössze a második dobogós helyezése volt 2018-ban. Kiállását követően Green a negyedik pozícióban csatlakozott a bulihoz, kivezető körén azonban elment mellette Pascal Wehrlein és Marco Wittmann is, utóbbit ráadásul a Surtees kanyarban leszorította a fűre, amely mutatványt áthajtásos büntetéssel jutalmazott a versenyfelügyelet. Wittmann mögött a hatodik helyen így Mike Rockenfeller végzett, őt Philipp Eng, az első körös balhéban főszerepet vállaló Auer, Daniel Juncadella és Nico Muller követett.

  • DTM: Juncadella nyert, Glock nullázott

    DTM: Juncadella nyert, Glock nullázott

    A Mercedes Dani Juncadellája megszerezte első DTM-es győzelmét a szombati Brands Hatch-i versenyen.

    Juncadella a pole-ból vághatott neki a futamnak, ám meg kellett dolgoznia a győzelemért, miután a rajtnál egészen a harmadik helyig csúszott vissza. A boxkiállásnál azonban sikerült átugrania az első kör végén kereket cserélő René Rastot és visszajönnie a második helyre, majd az élen haladó Lucas Auer megelőzését követően a verseny végére hétmásodperces előnyt épített ki a mezőnnyel szemben.

    Az osztrák pilótát végül az ötödik helyről rajtoló Augusto Farfus is megelőzte, aki ezzel a második hellyel idei első dobogóját szerezte meg. Auert Rast követte a negyedik helyen, az ötödiket pedig Philipp Eng kaparintotta meg a BMW-vel. A bajnokságot 35 pontos előnnyel vezető Gary Paffettet a hatodik helyen intették le, mögötte pedig még Pascal Wehrlein, Edoardo Mortara, Marco Wittmann és Mike Rockenfeller értek célba pontszerző helyeken. A szintén bajnoki esélyesnek számító Timo Glock ismét nehéz versenyen van túl és már 55 pontos hátrányt szedett össze Paffetthez képest. A brit legközelebbi riválisa Paul di Resta, de a szerény 16. hely számára sem ért egyetlen pontocskát sem.