Ez bizony nagyon rendben van: Mika Häkkinen meghajtotta az 1995-ös Le Mans nyertes McLaren F1 GTR-t Amerika egyik legkedveltebb pályáján, Montereyben. A RACER szerezte meg a belső kamerás felvételeket is tartalmazó felvételt, ami igazi csemege a rajongóknak: a kétszeres Forma-1-es világbajnok mögött bömböl a 12 hengeres V elrendezésű BMW motor, Mika pedig megküldi rendesen a legdrágább és legritkább McLaren F1-es autót.
Kategória: Touring Car
-

Montoya véleménye Alonso lehetséges „Triple-Crown”-járól!
A volt Forma-1-es versenyző és Indy 500 győztes Juan Pablo Montoya úgy véli, hogy egy teljes szezon kellene Észak-Amerikában Fernando Alonsonak ahhoz, hogy megnyerje a klasszikus Indianapolis 500-as futamot, amivel teljesíthetné a „Triple-Crown”-t. A motorsport-total.com kérdésére így válaszolt ezzel kapcsolatban a kolumbiai fenegyerek:
„Ez az az út, amivel a legnagyobb esélye nyílik rá, mert addig is megismerkedne különféle ovál pályákkal, és így felkészültebben érkezhetne meg oda.”
Ennek pedig realitása is lehet. Alonso elbúcsúzott a Forma-1-től, és akár a McLarennel is egész évre nevezhet az IndyCarba, nyilván mindez attól függ, hogy a csapat beleáll-e ezen projektbe, amiket már hónapok óta vizsgálnak. Montoya jól ismeri a McLarent is, hiszen versenyzett náluk, így erről is van véleménye:
„Amennyiben ez összejön, akkor egy vagy két évet kellene mennie ott, és akkor ez egy kerek dolog lenne, és adna sok beszédtémát.”
Természetesen a 42 éves kolumbiai sem tett le a saját „Triple Crown”-járól, hiszen ő is nyert 2003-ban a Forma-1-ben Monacóban, kétszer is Indianapolisban, neki egyedül csak a 24 órás győzelem hiányzik Le Mansból. Ezzel kapcsolatban Montoya már furcsán lelkes:
„Őrületes lenne, ugyanakkor már nem érdekel annyira.”
Idén debütálhatott az LMP2-es kategóriában La Sartheban is, amivel rendkívül elégedett volt, de a kategóriában csak a harmadik helyet sikerült megszerezniük. Jelenleg az amerikai sportkocsi bajnokságban az IMSA-ban indul teljes szezonban, de el tudja képzelni még azt, hogy újra vendégszerepeljen az Indy 500-on. A további versenyzésével kapcsolatos kérdéseket így zárja le végül:
„Egyszerűen csak nyerni akarok. Amennyiben Le Mansban esélyem lenne az összetett győzelemre, az igazán nagyszerű lenne, ugyanakkor sosem lehet tudni azt, hogy mi egy ilyen kalandnak a vége.”
-

Eriksson nyerte a második Misano-i DTM futamot
Meglepetésre, a BMW fiatalja, Joel Eriksson diadalmaskodott a DTM Misano-i második futamán, ezzel élete első győzelmét szerezte meg egy remek stratégiai húzásnak köszönhetően.
A belga RBM csapat svéd pilótája volt az egyetlen, aki slick gumikon rajtolt, annak ellenére, hogy nedves pályán kezdődött a verseny. Eriksson elrontotta a rajtot, a BMW vendégpilótája, Alex Zanardi is elé került. Egyre jobban közeledett az a váltópont, amikor a slickek már gyorsabbak, mint az esőgumik. Mire ez eljött, a mezőny döntő többsége már kijött száraz pályás gumikért.
Edoardo Mortara már a rajtnál megelőzte a poleból induló Audist, Loic Duvalt, így az élre állt. Mögötte Juncadella egészítette ki a Mercedes 1-2-t. Amikor újra elkezdett esni az eső – a 8. kör környékén – már csak Mortara, Rast, Frijns és Zanardi maradtak az esőgumikon, míg Eriksson boxkiállás nélkül haladt slickeken az 5. helyen.
A svéd tökéletesen időzítette a kötelező kiállását, és akik pedig már voltak kint, jöhettek megint, visszarakni az esőgumikat. Ezzel mindegyikőjük körhátrányba került.
Lucas Auer azonban megtörte az autóját, a hatos kanyarban a gumifalban kötött ki, hiába volt már újra esőgumikon. Emiatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Ez is jól jött Erikssonnak, neki sikerült körön belül maradnia, így kiállását tulajdonképpen ingyen hajtotta végre, mert visszazárkózott a riválisokra a safety car alatt.
Az élen Mortara nyomta, ami a csövön kifért, hogy kiépítsen egy kiállásnyi előtt Eriksson előtt, amivel az első helyre tudna visszajönni. Ez végül nem jött be neki, az olasz végül 6 körrel a vége előtt állt ki, amikor pedig visszajött, egy pillanatra még René Rast is veszélyeztette. Mortara lemaradása 15 másodperc volt 5 körrel a vége előtt, volt olyan kör, amikor 3 másodpercet hozott a vezető Erikssonon, de ez sem volt elég: 1,8 másodperccel mögötte futott be.
Rast lett a harmadik, Frijns a negyedik, míg Zanardi az elképesztő 5. helyen ért célba egyszeri kiruccanásán a különlegesen átalakított BMW-vel. Paul di Resta vezette a kétszer kiállók csoportját és majdnem 1 kör hátrányát 12 másodpercesre faragta le Zanardi mögött, de így is meg kellett elégednie a 6. hellyel.
A skót Duvalt előzte meg még 8 körrel a vége előtt, ő lett a 7. Még három Audi zárt a TOP 10-ben: Jamie Green, Mike Rockenfeller és Nico Müller. Mivel Zanardi nem kap pontot, a 11. Bruno Spengler is kapott 1 egységet. Di Resta 5. helyével megelőzte Gary Paffettet a bajnokságban, most már ő az első. Paffett felejthető hétvégét zárt, az első versenyen kiesett, a másodikon pedig Juncadella forgatta ki, amikor épp Spenglert támadta.
Az említett Juncadella versenye már akkor elment, amikor a boxbejárat előtt megpördült az eső érkezésekor. Az ötödik helyen végző Zanardi először azt hitte, csapata viccel az eredmények közlésekor. Az olasz hazai futamán szabad kártyásként indulhatott. Utolsóként kvalifikált mindkét versenyre, azonban az első futamon 12. lett a 13 célba érőből. A másodikon pedig a zavarosban halászva ugye az 5. helyen zárt.
A rádiókommunikáció tiltott a DTM-ben, csak a boxban lehet rádiózni. Tehát mikor a verseny leintése után Zanardival közölték, hányadik lett, nem akarta elhinni. „Ez a legjobb vicc egész hétvégén” – mondta. „Ugyan már, csak vicceltek! Öreg vagyok már, nem tudtok ugratni.”
Egy kis gumiégetés után kiszállt az autóból, és ezt mondta: „Az 5. hely az egész hétvége gyümölcse. Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel és a koromat elnézve, nem fogok már túl sok lehetőséget kapni, hogy ilyen sikereket élhessek át. Jó volt a tempóm és nem voltam biztos abban, hogy mit tegyek, ha lassabb pilóták jelennek meg előttem!”
Komolyan, nagyon hálás vagyok a BMW-nek ezért a lehetőségért. Mindig hittek bennem. Ez a bizalom remek ajándék – és örülök, hogy tudtam élni vele. Köszönöm a DTM-nek is, hogy tárt karokkal fogadtak.”
„Örökre szívembe zárom ezt a hétvégét. 51 évembe telt, hogy átéljem – de legalább megkaptam az esélyt.”
-

Zanardi: A DTM jobb, mint a Forma-1
Alex Zanardi a DTM misanoi hétvégéje után elmondta, hogy szerinte a német túra autó bajnokság jobb, mint a Forma-1.
A korábbi Forma-1-es és IndyCar pilóta vendég versenyzőként volt jelen a DTM legutóbbi versenyhétvégéjén, ami után a DPA hírügynökségnek nyilatkozott.
„A véleményem szerint a DTM jelenleg a világ legjobb és legizgalmasabb sorozata, jobb, mint a Forma-1, ahol a verseny minősége nem olyan magas, mint a DTM-ben.” – mondta a rutinos olasz.
Zanardi szerint a legnagyobb probléma az az F1-gyel, az hogy csak pár autó alkalmas a győzelemre.
„Ha vagy olyan szerencsés, hogy egy Mercedest vagy egy Ferarrit vezethess, és ha még stabilan lassabb is vagy, mint a csapattársad még akkor is simán a top tízben végzel, hiszen annyival jobb az autód, mint a többieké. A DTM-ben ez teljesen máshogy van.” – tette hozzá.
-

Zanardi magabiztos a második misanói futam előtt
A BMW vendég versenyzője, Alessandro Zanardi nehéz versenyen van túl, ugyanis a DTM első Misanói versenyén az időjárás is bonyolította az 51 éves pilóta debütálását.
Zanardi az utolsó helyről kezdte a futamot és sikerült kimaradnia a balhéból, annak ellenére, hogy három különböző incidens volt, ezek miatt kétszer a safety car-t is be kellett küldeni.
„Nem lett volna értelme az első körben kockáztatni és esetleg kipördülni. Az volt a fontos, hogy tapasztalatot gyűjtsek a vasárnapi versenyre” – mondta Zanardi.
Az olasz tudta tartani a tempót a többiekkel, de elrontották a taktikáját. A BMW Team RMR, mely az ő versenyét menedzselte, az első safety car fázisban hozta ki a boxba, így kétszer kellett végigmennie a boxutcán.
Zanardi viszont így is pozitívan tekintett a versenyre: „A futam sokkal jobban ment nekem, mint minden másik esemény. Egész jól tudtam tartani a tempót a versenytársakkal, főleg a verseny végén. Emiatt magabiztosan állok a második versenyhez.
Az időjárás várhatóan ugyanolyan lesz, mint tegnap, eső várható a második futam időmérőjéig.
-

Di Resta nyerte a DTM első villanyfényes futamát
A Mercedesszel versenyző Paul di Resta nyerte a Misano-i DTM forduló szombati, villanyfényes versenyét – éppen, hogy nem ért oda mögé a nagy lendülettel érkező Audis Robin Frijns.
Di Restának az volt a szerencséje, hogy csapattársa, Edoardo Mortara a verseny végén elég keményen védekezett Frijns-szel szemben, így a hollandnak már nem maradt ideje Di Restát megtámadni, sőt Mortarát is csak az utolsó körben előzte meg, hiába volt a Mercedeseknél két másodperccel gyorsabb körönként.
A verseny vizes pályán kezdődött, az élről rajtoló di Resta megtartotta a helyét, hiába támadta őt Mortara, akit végül a villámrajtot vevő Gary Paffett is megelőzött, amivel a 2. helyre jött fel.
Mortara két körrel hamarabb jött ki száraz pályás abroncsokért, mint a két élen autózó és még így is elé jöttek vissza a kiállás után.
Ahogy száradt a pálya, a Mercedeses Daniel Juncadella, a BMW-s Augusto Farfus és Bruno Spengler is feljött a mezőny elejére, mert ők slickeken indultak.
Juncadella helyzete nagyon jónak tűnt, 42 másodperc előnye volt di Restával szemben, tehát a kötelező kiállása után is az élre tudott volna visszajönni.
Azonban, amikor a bajnoki éllovas, Paffett szélesen fordult a 8-as kanyarban, úgy jött vissza a pályára, hogy nekiütközött Mortarának, ezzel kiesett a versenyből és még a biztonsági autót is be kellett küldeni – ezzel azok esélyei foszlottak szerte, akik slickeken rajtoltak.
Farfus kapta el legjobban az újraindítást, Juncadella kisodródott a 4-es kanyarban, de így is megpróbálta megtartani a vezetést a braziltól.
Spengler hátracsúszott, majd összeért Jamie Green Audijával és balesetükbe még René Rast is belekeveredett.
Lucas Auer szintén ütközött, csak ő Joel Erikssonnal. A BMW fiatalja ezért kapott is egy boxutca áthajtásos büntetést és a safety car is újra kilátogatott a pályára.
Philip Eng egész szépen feljött a mezőny végéről, ő az elsők között volt, aki száraz pályás gumikra váltott, emiatt 3 másodperccel volt gyorsabb az akkor még boxot meg nem járó és vezető di Restánál.
Eng ráadásul az első újraindításnál di Resta mellett is elment és már tulajdonképpen az elméleti első helyen találta magát, mert az előtte lévőknek még ki kellett állnia. De nem örülhetett sokáig, a skót visszaelőzte a második újraindításnál.
Engnek ismét sikerült visszakapaszkodnia és már 2,6 másodperccel volt di Resta előtt, amikor megörökölte a vezetést, mert Farfus is kijött előle.
Ekkor jött el az a pont, hogy Eng és csapattársai hirtelen sebességet vesztettek, a Mercedesek gyorsabbak voltak náluk, de az Audik még inkább.
Nem sokkal később di Resta, Mortara és Juncadella is megelőzte. Habár a spanyolnak fel kellett adnia a versenyt, mechanikai problémák miatt a fűre kellett húzódnia.
Ekkor jött el Frijns és az Audi ideje. 4 körrel a vége előtt előzte meg a lassuló Enget és rohamtempóban kezdett közeledni az élen álló Mercedeses duóra, azonban Mortara keményen útját állta.
Végül Frijns-nek sikerült bevetődnie Mortarának a 14-es kanyarban, az utolsó körben, egy koccanást követően és megszerezte a 2. helyet. Szűk két másodperccel futott be a győztes di Resta mögött.
Két Audis lett a 4. és 5. – Loic Duval és Nico Müller. 6. lett Pascal Wehrlein (Mercedes), őt követte Timo Glock (BMW), Philip Eng (BMW), Marco Wittmann (BMW) és Mike Rockenfeller (Audi).
A BMW vendégpilótája, Alex Zanardi a 13. helyen végzett.
-

Audi: Minimum 16 fős mezőnyre lesz majd szükség a Mercedes nélkül
Az Audi elnöke, Dieter Gass szerint a 16 fős rajtrács lenne a legjobb a DTM számára a Mercedes nélkül, ugyanis a Mercedes már nem lesz tagja a DTM jövő évi mezőnyének.
A Mercedes távozásával csak a BMW és az Audi autói fognak szerepelni a sorozatban 2019-től. Ugyanakkor lehetséges, hogy lesz egy harmadik gyártó az Aston Martin személyében, ugyanis az angol gyártó lehet, hogy tagja lesz a mezőnynek 2020-tól.
A mezőny már régóta 18 főből áll, ugyanis mind a három gyártó (Mercedes, Audi, BMW) hat autóval képviselteti magát minden egyes versenyhétvégén. A csapatok elutasították a 24 fős rajtrácsot, a költségek csökkentése érdekében. Ha elfogadták volna a javaslatot, akkor mindegyik gyártónak 8 autót kellett volna építenie, ami nem egy olcsó mulattság.
Gass jelezte, hogy az Audi-nak is és a BMW-nek is nyolc autót kellene működtetnie a következő szezontól a 16 fős rajtrács érdekében.
„Erről a dologról tárgyalunk a BMW-vel jelen pillanatban,” – mondta Gass. Gass azt is felvetette, hogy a bónusz két autót az Audi helyett egyes ügyfél csapatok versenyzői is vezethetnék. Az autókat természetesen a legjobb technikával látná el az Audi.
„Jelenleg azt tervezem, hogy megfelelő autókat kapjak a vevőim számára, ugyanis Gerhardnak az a célja, hogy minél több gyártó szerepeljen a sorozatban,” – mondta Gass.
„Nagy lesz a különbség, ugyanis az előző években az ügyfélcsapatok autói mindig is régebbi modellek voltak. A következő évtől kezdve viszont az ügyfélcsapatok versenyzői is az adott év autójával versenyezhetnek.”
A következő évtől fog érvénybe lépni a DTM új szabálykönyve, amelyben a szabályok szinte teljesen megegyeznek a japán Super GT sorozat szabályaival.A szabályok között fellelhető az, hogy a jövőben V4-es turbófeltöltős motorok fogják működtetni az autókat a klasszikus V8-as motorok helyett. A V4-es motorok bevezetését már 2017-ben meg akarták valósítani, azonban ezt a döntést a Mercedes megvétózta.
„Minden a tervek szerint halad,” – mondta Gass a felkészüléssel kapcsolatban.
„Nyilvánvalóan már évek óta dolgozunk ezen a projektem, ugyanis az újfajta V4-es motorok használatát már 2017-ben felvetették. Azonban a Mercedeses barátaink keresztbe tettek nekünk, ugyanis ők mondták azt, hogy „ez nagyon drága lenne és mi ezt képtelenek vagyunk megcsinálni”.„Így későbbre halasztottuk az új motorok bevezetését a Mercedes miatt. Ezek után pedig kijelentik, hogy távoznak a szériából, ami egy kicsit kiábrándító. Azonban a munka megy tovább és mi nem állunk le,” – tette hozzá a német elnök.
-

A Toyota nem fog fellebbezni a dupla kizárásuk után
Az Autosport értesülései szerint a Toyotánál nem fognak fellebbezni amiatt, mert kizárták őket a WEC szuperszezonjának Silverstone-i versenyéről.
A japán gyártó előtt ott áll a fellebbezés lehetősége, miután az első két helyen végző TS050 HYBRID-et kizárták vasárnap este. Azonban állítólag nem élnek ezzel a lehetőséggel. A döntés még megerősítésre vár a Toyota vagy FIA részéről, azonban a japánok egy közleményt már kiadtak, amelyben a cég elnöke, Akio Toyoda elnézést kér a versenyzőktől.
A közleményben ez áll: „Szeretnék elnézést kérni mind a 6 versenyzőnktől azért, mert nem tudtuk megadni nekik azt az autót, amellyel nyerni tudnának, hiába adtak bele mindent.”
„Ugyanakkor szeretném megköszönni a pilótáinknak, hogy így bíznak az autóban, és hogy a határokig nyomják. Mostantól jobban fogunk figyelni arra, hogy milyen újításokat vetünk be. Még erősebben térünk vissza a következő [októberi] versenyre, szóval a versenyzők ismét mindent ki tudnak hajtani a kocsikból a Fuji Speedway-en és egy újabb kettős győzelemért harcolhatnak, ami pedig a bajnoki esélyeinket javíthatná.”
A két Toyota harmadszor is kettős győzelmet aratott a 2018/2019-es szuperszezonban, de ezt ugye elvették tőlük. A padlólemezt találták szabálytalannak, miután annak első része megbukott a verseny utáni rugalmassági teszten.
A szabályok 5 milliméter mozgást engedélyeztek, de mindkét TS050 túllépte ezt. A kilengés az Alonso-Nakajima-Buemi féle győztes autó jobb oldalán 6 mm volt, a bal oldalon 8 mm, 2500 Nm-es terhelés alatt.
A Lopez-Kobayashi-Conway trió autóján ez az érték 9-9 mm mindkét oldalon. Bennfentes információk szerint a Toyota azzal magyarázza ezt, hogy a versenyzők a rázóköveket gyakran használták és emiatt sérült meg a padlólemez.
Ezt nem fogadták el a versenybírák, akik azzal érveltek, hogy az autónak ki kellene állnia „egy 6 órás verseny megpróbáltatásait”.
A Toyota kiemelte, hogy ilyen volt a padlólemez a 2017-es szezon eleje óta és eddig minden egyes alakalommal átmentek az ilyen teszteken. A japánok kizárásával a privát Rebellion-Gibson R-13 örökölte meg az első helyet, melynek pilótái Gustavo Menezes, Thomas Laurent és Mathias Beche voltak.
-

Változtatna a DTM a nevén, hogy globálisabb legyen
A DTM vezére, Gerhard Berger szerint az ITR gondolkodik azon, hogy nevet változtassanak, a jobb globális megjelenés miatt. Őt 2017 márciusában nevezték ki, és folyamatosan azt hangoztatja, hogy a DTM-et egy világszintű versenysorozattá fejlesztené, prémium gyártók részvételével 2019-től kezdődően, miután a Mercedes kiszáll a szériából. A volt Forma-1-es pilóta úgy gondolja, hogy a hivatalos elnevezés, a „Deutsche Tourenwagen Masters” név is limitálja a széria globális marketing lehetőségeit.
Az Autosportnak így foglalta össze a helyzetet:
„A DTM elnevezésnek rengeteg előnye és hátránya is van. Mindig figyelembe kell venni, de Németországban nagyon komoly rajongói bázis áll a DTM mögött. Németországon kívül azonban szerencsésebb lenne egy nemzetközileg is értelmezhető név. Foglalkozunk már a kérdéssel, de eddig nem tudtunk megegyezni.”
Az Audi főnök, Dieter Gass elfogadja, hogy a DTM sorozat most újra egy nehéz korszakát éli meg. Ő így látja:
„Ez egy olyan dolog, amivel körültekintően kell foglalkozni. Másrészt a DTM név olyan, hogy mindenki pontosan tudja, hogy micsoda is az. Ez a két szempont a döntő. A „D” az igazán izgalmas most, mivel Gerhard Németországon kívüli új gyártókkal egyeztet, és nekik ez probléma. Azt hiszem, hogy hosszútávon kizárólag német autókkal a DTM nehezen lenne fenntartható. Sokkal nemzetközibbé kell válnunk.”
Gass ugyanakkor hozzátette, hogy a DTM-nek érdemes lenne kinőnie magát egy világszintű szériává, hasonlóképp, ahogy történt az 1996-ban, amikor International Touring Car Championship néven futott a sorozat. Mielőtt újra DTM néven futott a dolog 2000-ben, az ITC-ben is jellemzően európai versenyhelyszínek voltak, de ellátogattak Brazíliába vagy Japánba is.
Berger megértette az idők szavát, és újra elvitte a DTM-et Angliába és Olaszországba, aminek szerinte már legalább két éve meg kellett volna történnie. Erről ennyit árult el:
„Lépésről-lépésre haladunk, először újra megerősítjük az egységünket különösen olyan országokban, mint Anglia vagy Olaszország. Visszatértünk, de kell még két-három év, hogy visszatérjenek a rajongók. Így elmondhatom, hogy ez nem csak egy egyszeri akció volt, de a sikerességünkhöz idő kell. Legalább három év, és ha ezen helyszíneken bejön, megtehetjük a következő lépést.”
-

Tassi újra a dobogó legfelső fokára állhatott
Megszerezte idei első futamgyőzelmét Tassi Attila Assenben, a HELL ENERGY Racing Team with KCMG versenyzője. A fiatal TCR versenyző ismét bizonyította tehetségét és korát meghazudtoló versenystílusával maga mögé utasította a mezőnyt.
Már a szabadedzéseken is látszott, hogy a nyári szünet jót tett Tassinak, hiszen szép helyezéseket ért el, az időmérők után pedig a rajtrács 6. helyét sikerült lefoglalnia magának, a futamon végül egy helyet javítva, ötödikként ért célba.
Vasárnap a második, fordított rajtrácsos futamon a 5. helyről rajtolva, bravúros előzéssel indított Tassi, majd acélidegekkel autózta végig a versenyt, maga mögött tartva Azconát, aki egy percre sem hagyta, hogy fellélegezzen a fiatal magyar versenyző. A rajt után nem sokkal Nagy Dani kiesése miatt belengették a sárga zászlót, de Tassi a safety car kiállása után is megtartotta pozícióját, így idén először ő állhatott a dobogó legfelső fokára. Tassitól rendkívül érett versenyzést láthattunk, ami után megérdemelten foglalta el a dobogó legfelső fokát„Nagyon boldog vagyok, hogy végre megint első lehettem. Mindkét nap jó helyről indultam, vasárnap aztán sikerült jól elkapni a rajtot is a második futamon, a csapat is szuperül állította be az autót, azt hiszem most először volt minden a helyén, szóval nagyon örülök és nagyon hálás vagyok nekik, ez közös siker volt.” – mondta Tassi örömittasan.
A másik HELL ENERGY versenyző, Josh Files hétvégéje nem alakult ilyen jól. Files-t a hungaroringi szabálytalansága 3 hellyel hátra sorolták, így hiába volt a szombati napon övé az időmérő győzelem, végül csak a 4. helyről rajtolhatott, de sajnos a 10. helyen végzett, vasárnap pedig technikai hiba miatt nem tudta befejezni a versenyt.
