Kategória: Touring Car

  • A DTM betétversenye lesz a W Series

    A DTM betétversenye lesz a W Series

    A nap folyamán arról már beszámoltunk, hogy miként fest majd a DTM 2019-es versenynaptára. Azonban az is kiderült, hogy a napokban beharangozott W Series versenyei a DTM betétfutamai lesznek majd.

    A női versenysorozat a kilencből hat versenyhétvégén követi majd a DTM-et.

    Az új bajnokság első szezonja így május 3-5-én rajtol majd, Hockenheimben, ezen kívül pedig jelen lesznek majd Zolderben, Misanoban, a Norisringen, Assenben és Brands Hatch-ben.

    [poll id=”87″]

  • Nem lesz DTM 2019-ben a Hungaroringen, de a Red Bull Ringen sem!

    Nem lesz DTM 2019-ben a Hungaroringen, de a Red Bull Ringen sem!

    Kiadták a 2019-es DTM versenynaptárat, amiben kilenc versenyhelyszín lesz, és a jelenlegihez képest komoly változásokkal, melynek az áldozata lett a Hungaroring, de a Red Bull Ring is. A holland rajongók is ezentúl Assenbe kell majd, hogy menjenek és Zolder is visszatér.

    Az ITR menedzsment igazgatója, Achim Kostron ezzel indokolja a döntésüket:

    „Továbbra is arra a jó elegyre törekszünk, hogy legyenek események Németország legnépszerűbb versenypályáin, és az európai piac attraktív helyszínei. 2018-ban egy nagy szünet után visszatértünk Angliába és Olaszországba. Ez két olyan ország, ahol hagyománya van az autósportnak, és elhivatott a közönség. Nagyon fontos nekünk az, hogy ezen helyekre is betegyük a lábunkat, és növeljük a rajongói bázisunkat. Továbbá nagyon várom azt, hogy a DTM bemutatkozhasson Assenben. Hollandiának helye van a DTM versenynaptárában, és 2019-ben debütálunk a történelmi múltban gazdag TT pályán. Az meg hogy visszatérünk Zolderbe, a széria „születési helyére”, jó fogadtatásra lelt.”

    A szezon szokás szerint Hockenheimben kezdődik és végződik, és májustól októberig tart a versengés. A szezon előtti teszt április 15-18 között lesz majd a Lausitzringen.

    2019-es DTM versenynaptár

    Május 4-5. – Hockenheim
    Május 18-19. – Zolder
    Június 8-9. – Misano
    Július 6-7. – Norisring
    Július 20-21. – Assen
    Augusztus 10-11. – Brands Hatch
    Augusztus 24-25. – Lausitzring
    Szeptember 14-15. – Nürburgring
    Október 5-6. – Hockenheim

  • DTM finálé: az Audi pilótája, René Rast második bajnoki címéért száll harcba

    DTM finálé: az Audi pilótája, René Rast második bajnoki címéért száll harcba

    Az Audi Sport mindent egy lapra tesz fel a DTM október 13-14-én megrendezésre kerülő hockenheimi idényzáró hétvégéjén. Az Audi pilótájának, René Rastnak ugyanis még egy aprócska esélye van arra, hogy sikerrel megvédje bajnoki címét. A legjobb három pilóta között azonban már most biztos helye van a DTM jelenlegi bajnokának.

    Az Audi Sport Team Rosberg 31 éves német versenyzője a pillanat embere a DTM sorozatban. Az utóbbi időben sorozatban szerzett négy győzelme megakadályozta, hogy idejekorán eldőljön a bajnoki cím sorsa. A Hockenheimben rendezett szezonzárón még van esélye arra, hogy megelőzze a Mercedes-Benz két pilótáját, Paul Di Restát és Gary Paffettet a bajnokság hajrájában. „Belátom, elég kicsi az esélyem és igen valószínűtlen, hogy mi legyünk a bajnokok” – mondja Rast, „de a DTM-ben bármi megtörténhet, különösen az utolsó fordulóban. Már elértük a szezonra kitűzött célunkat, és nincs mit veszítsünk. A tét ezúttal egyértelműen Paul és Gary vállát nyomja.”

    Az előző kilenc versenyen Rast átlagban 19,5 pontot szerzett futamonként, amivel sikerült az összetett versenyben 30 pontra csökkenteni a hátrányát. A hockenheimi hétvégén pedig összesen 56 pont talál gazdára: 25 pontot ér minden győzelem és három pont jár minden pole pozícióért. Ha Rast szombaton minden lehetséges pontot be tud gyűjteni, akkor a bajnoki cím sorsa vasárnap dől majd el, függetlenül a riválisok eredményétől. Amennyiben Di Resta és Paffett pont nélkül zárna, Rastnak legkevesebb két pontot kell szereznie szombaton.

    A DTM történetét böngészve láthatjuk, hogy Rast jó lapokkal indul neki a hétvégének. 2014. óta az Audi a lehetséges hat győzelemből ötöt gyűjtött be a Hockenheimringen. Hat alkalommal sikerült az Audi pilótáinak az utolsó fordulóban megszerezni a DTM bajnoki címét, a tavalyi évben éppen René Rastnak. Az utolsó sikeres címvédés a DTM sorozatában tíz évvel ezelőtt volt, akkor a korábbi Audi pilótának, Timo Scheidernek sikerült a duplázás két egymást követő évben.

    „Nehezen indult a szezon, ezért nem számítottunk rá, hogy a végén a bajnokságért küzdünk majd” – nyilatkozta az Audi Motorsport vezetője, Dieter Gass. „Az, hogy még versenyben vagyunk Renének és a csapatunknak köszönhető. Ők sosem adták fel. A szabályok által meghatározott, korlátozott paraméterek mentén folyamatosan fejlesztettük az Audi RS 5 DTM versenyautónkat. A döntő hétvégének pedig csak egyetlen mottóval vághatunk neki: mindent bele! Ha René győzelmi szériája folytatódik, bármi megtörténhet. Sokan elfelejtették, hogy ő az első sorból indult a hockenheimi nyitóhétvégén, amikor a szabályváltozások miatt a helyzetünk messze nem volt optimális.”

    Hockenheim ad otthont a DTM bajnoki címéért zajló utolsó összecsapásnak az Audi és a Mercedes-Benz pilótái között. A két gyártó párosa már 22 éve határozza meg a túraautó bajnokság arculatát, különösen igaz volt ez 2006 és 2011 között, amikor rajtuk kívül nem szerepelt más gyártó a sorozatban. Ebben az időszakban négy bajnoki címet hódítottak el az ingolstadtiak, kettő pedig stuttgarti alakulat kezébe került.

    Hogy méltóképpen ünnepeljék a Mercedes-Benz búcsúját a DTM sorozattól, mind a hat Audi RS 5 DTM versenyautó a „SEE YOU!” (Találkozunk!”) felirattal vág neki a versenynek, ahol az „O” betűt egy csillag helyettesíti. „A Mercedes-Benz mindig igen komoly riválisunk volt, aki mindent beleadott a pályán” – mondja Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „Nagy kár, hogy a Mercedes csillaga most eltűnik a DTM-ből, mert úgy hisszük, hogy a komoly múlt mellett jelentős jövőbeli potenciált is rejt magában a sorozat. Alig várjuk, hogy 2019-től a még erősebb, csúcstechnológiát képviselő turbómotorokkal versenyezzünk.”

    A 2018-as DTM szezon két utolsó futamát szombaton és vasárnap 13.30-tól rendezik. A SAT.1 csatorna 13 órától élőben közvetíti mindkét versenyt Hockenheimből. A záróhétvégére jegyek online a www.audi.com/dtm oldalon érhetők el. Diákok ingyenesen léphetnek be. Szombat este 19 órától a paddockban felállított színpadon Disco Boys koncerten vehetnek részt a látogatók. Ezen kívül rengeteg DTM rajongó várja, hogy a DTM kísérőprogramjaként szereplő Touring Car Classics (Túraautó Klasszikusok) rendezvényt és az első GT4 Sprint Cup Europe versenyt is megtekinthessék a hétvége alkalmával.


     

  • Hivatalos: Az Aston Martin megerősítette DTM programját!

    Hivatalos: Az Aston Martin megerősítette DTM programját!

    Hivatalossá váltak azon feltételezések, melyek szerint az Aston Martin a DTM-be tart. Most hivatalosan is megerősítésre került, hogy a brit márka csatlakozik a DTM mezőnyéhez, ráadásul – ha minden a terveik szerint halad – már jövőre, 2019-ben!

    Nagy volt az aggodalom, hogy mi lesz a DTM-mel, ha az idei szezon végeztével távozik a Mercedes a szériából. Azonban mostanra kiderült, hogy lesz új márka a szériában: a német BMW-hez és Audihoz a brit Aston Martin csatlakozik.

    Az R-Motorsport Aston Martin Vantage-dzsal készül rajthoz állni a DTM, terveik szerint már 2019-ben.

    A brit márka megjelenése segít majd a DTM-nek nemzetköziesedni, mivel a széria a japán Super GT-vel fog társulni a jövőben.

    „Egy olyan luxus-sportautó gyártó érkezése, mint az Aston Martin, történelmi esemény a sorozatunk számára és mérföldkő a DTM nemzetközi orientációjában.” – mondta az ITR elnöke, Gerhard Berger.

    Az R-Motorsport mát több GT sorozatban is részt vett Aston Martin autókkal. A DTM-es projektért az AF Racing AG lesz a felelős, valamint együttműködnek a HWA AG-vel.

  • Bennani és Shedden nyert vasárnap, felejthető hétvége a magyaroknak

    Bennani és Shedden nyert vasárnap, felejthető hétvége a magyaroknak

    Vasárnap folytatódott a WTCR wuhani versenyhétvégéje, két további versennyel.

    A hétvége második versenyén Mehdi Bennani diadalmaskodott Aurélien Comte és Nathanaël Berthon előtt.

    Bennani a rajtot követően átvette a vezetést, őt pedig Comte és Ma Qing Hua követte.
    Nem indult azonban jól a verseny Gordon Shedden számára, aki a harmadik kanyarban a falban kötött ki, noha vissza tudott térni a boxba, hogy megjavítsák autóját. Ma Qing Hua is kiszélesítette a pályát, ezzel pedig ki is esett a top 10-ből, a harmadik pozíciót pedig Pepe Oriola „örökölte” meg.

    Rob Huff a 13. helyről indult, a rajtnál azonban előrelépett a 9. helyre, ezt követően azonban a tizenkettes kanyarban Ma Qing Hiua megforgatta, így visszacsúszott a 11. helyre.

    Oriola ugyan korábban próbálta megcsípni a második helyet Comtétól, végül a 14. körben őt előzte meg Berthon a harmadik dobogós pozícióért.

    A verseny végére Bennani veszíteni kezdett a tempójából, közelebb került hozzá Comte, aki meg is kísérelte megelőzni a marokkóit, de szélesre vette a tizenkettes kanyart, így Bennani megtarthatta vezető helyét és megnyerte a versenyt Comte és Berthon előtt.

    A legjobb Hondás Ma Qing Hua lett a 8. helyen, míg Yvan Muller a hétvége első pontját szerezte meg a Hyundainak a 10. helyével.

    Ami a magyarokat illeti, Michelisz Norbert a 14., Szabó Zsolt pedig a 17. lett, míg Nagy Norbert nem ért célba. 

    Versenyző Diff.
    01 Mehdi Bennani 18 kör
    02 Aurélien Comte +0.478
    03 Nathanaël Berthon +0.618
    04 Pepe Oriola +5.115
    05 Jean-Karl Vernay +5.516
    06 Frédéric Vervisch +5.988
    07 Aurélien Panis +6.489
    08* Ma Qing Hua +10.229
    09 Denis Dupont +11.585
    10 Yvan Muller +12.176

    *Ma Qing Hua utólag büntetést kapott, így a 8. helyett a 12. helyen értékelték, a Huffal történt incidense miatt.

     

    A vasárnapi második, egyben a hétvége harmadik versenyét Gordon Shedden nyerte, aki a pole-ból indulhatott, miután csapata fixálta autóját a második verseny után.

    A rajtot követően ugyan összeakadt Denis Dupont-nal, mikor a belga megpróbálkozott az előzéssel az első kanyarban, azonban Shedden az élen tudott maradni.

    Ezt követően azonban a safery car is szerephez jutott, mivel Comte Peugeot-ja és Jean-Karl Vernay Audija összetalálkozott és némileg eltorlaszolták az utat, így többen is „felakadtak”, például Rob Huff, Mat’o Homola, Fabrizio Giovanardi és Timo Scheider.

    A mezőny hét kört töltött el a biztonsági autó mögött, míg a sérült autókat eltávolították a pályáról.

    Az újraindítást követően Vernay áthajtásos büntetést kapott.

    A tizedik körben Dupont elvesztette uralmát Audija felett és a tízes kanyarban elkaszálta a kanyarban elhelyezett gumiköteget, ami végül el is találta Shedden autóját, ami bár megsérült, folytatni tudta a versenyt. A biztonsági autó azonban újra a pályára hajtott.

    Shedden az újraindítás után is az élen tudott maradni és megnyerte a versenyt Frédéric Vervisch és Dupont előtt.

    Michelisz Norbert ismét a 14., Nagy Norbert a 16. lett, Szabó Zsolt pedig kiesett az első körben.

    Versenyző Diff
    01 Gordon Shedden 23 kör
    02 Frédéric Vervisch +0.558
    03 Denis Dupont +5.018
    04 Esteban Guerrieri +8.475
    05 Nathanaël Berthon +8.813
    06 Pepe Oriola +9.827
    07 Ma Qing Hua +11.047
    08 Kevin Ceccon +11.296
    09 Mehdi Bennani +12.304
    10 Thed Björk +13.905

    A bajnokság állása két versenyhétvégével, vagyis hat versennyel a szezon vége előtt:

    1. Gabriele Tarquini 241 pont
    2. Thed Björk 234 pont
    3. Yvan Muller 233 pont
    4. Pepe Oriola 207 pont
    5. Jean-Karl Vernay 205 pont
    6. Esteban Guerrieri 199 pont
    7. Norbert Michelisz 195 pomt

    (…)
    18. Nagy Dániel 36 pont
    (…)
    24. Nagy Norbert 18 pont
    (…)
    29. Szabó Zsolt 4 pont

     

  • Besírsz: Michelisz Norbi a Drivers Unitedben énekel

    Besírsz: Michelisz Norbi a Drivers Unitedben énekel

    Ha már a mai futam nem sikerült Michelisz Norbinak, mi mást is csinálhatna, mint énekel róla. A Drivers United nevű fiúbanda tagjaként az ABBA klasszikusát, a The Winner Takes It All-t adja elő, és ebben partnere: Kevin Ceccon, Esteban Guerrieri és Jean-Karl Vernay. Követeljük őket a Mamma Mia! 3-ba! FIA WTCR promós fiúk-lányok, nektek meg jár a keksz!

    Köpni-nyelni nem tudunk, inkább nézzétek, hallgassátok!

    https://www.youtube.com/watch?v=4bIbcwvBJc0

     

  • Vernay nyerte az első wuhani futamot, a Hyundaiok nulláztak

    Vernay nyerte az első wuhani futamot, a Hyundaiok nulláztak

    Jean-Karl Vernay rajt-cél győzelmet aratott a WTCR wuhani hétvégéjének első versenyén. Sikerével a francia pilóta visszajött a bajnoki küzdelembe, köszönhetően annak is, hogy az élen álló Hyundai négyes egyike sem szerzett pontot.

    Az Audis Vernay szerezte meg az első rajtkockát, mellőle a Cuprás Pepe Oriola indulhatott. A WRT pilótája remekül kapta el a rajtot, sikeresen lezárta a belső ívet a mellőle induló spanyol előtt. A hármas kanyarban két Audi, Dupont és Berthon ütközött. Ennek köszönhetően a szintén remekül rajtoló Yann Ehrlacher a harmadik helyen találta magát. Őt másik két Audi, Shedden és Vervisch követte.

    A versenyen hamar beküldték a biztonsági autót, miután Coronel hátulról eltalálta Giovanardit, és az Alfa Romeo hátsó kereke kiszakadt. Az újra indítás után Vernay és Oriola hamar elléptek a mezőnytől, miközben Ehrlachernek komolyan kellett védekeznie az Audikkal szemben.

    Shedden hosszú körökön keresztül próbált meg utat találni a Honda mellett, végül a 12.körben sikerült megelőznie a célegyenesben. A leintésig pedig nem is változott a dobogós helyek sorrendje, Vernay, Oriola és Shedden állhatott fel a pódiumra, utóbbinak ez volt az első top hármas helyezése a sorozatban.

    Ehrlacher végül a negyedik helyét már megtudta tartani Vervisch előtt. Aurélien Comte lett a hatodik a Peugeot-val, mögötte a remek versenyt futó Kevin Cecconnal.

    A Münnich Motorsport pilótája Esteban Guerrieri lett a nyolcadik, az utolsó pontokat pedig újabb két Audi kaparintotta meg, Berthon és Panis sorrendben.

    A Hyundaiok felejthető versenyt produkáltak, Zandvoort óta a legrosszabbat, köszönhetően a jelentős kompenzációs súlyoknak. A múlthéten remeklő Thed Björk lett a legjobb, a maga 13.helyével. Csapattársa 16. lett, míg Tarquini az utolsó célba érő, 18. helyen zárt.

    Michelisz Norbert a motorcsere után csak a mezőny végéről indulhatott, de már az első kör során kiállt a bokszba, később még egy próba kör erejéig visszatért a pályára, de a kockás zászlót nem látta meg, akárcsak a Zengő Motorsport két pilótája sem.

    Vernay ezzel a sikerrel visszajött a bajnoki címért zajló küzdelembe, ugyanis két pontra megközelítette a negyedik helyen található Michelisz Norbertet. Ehralcher és Oriola is előrébb lépett összetettben.

    A hétvége a második időmérővel folytatódik, magyar idő szerint vasárnap hajnali három órakor.

  • A WTCR élmenői már most tudni akarják, ki lesz a 2018-as bajnok

    A WTCR élmenői már most tudni akarják, ki lesz a 2018-as bajnok

    Visszatértek az igazán hosszú nyári szünetből a FIA WTCR élmenői, és egy igazán kardinális kérdéssel foglalkoznak többen is: mégpedig hogy ki lesz a 2018-as bajnok, és miért. Ahogy azt már megszokhattuk idén, a széria poénra veszi a promóciót, és ebben nem restek használni a versenyzőiket sem. Most áltudományos matematikával, jóslással, és különféle próbákkal kísérleteznek a pilóták, hogy magukat is meggyőzzék arról, hogy ők lesznek a legjobbak idén.

    Gabriele Tarquini és Rob Huff szinte összevesznek a kamu képtelen képleteikkel, Jean-Karl Vernay papírgalacsinokat dobálna szemétkosárba de nem megy neki. Yann Ehrlacher elment Legouix jósnőhöz, Thed Björk csak szimplán ideges, Pepe Oriola meg csak küzd még simán az angol nyelvvel is.

    Íme:

    https://youtu.be/JyGEbv2YiXk

  • Michelisz Norbit megbüntették Ningbóban is

    Michelisz Norbit megbüntették Ningbóban is

    A BRC Racing Team versenyzőjét, Michelisz Norbertet megbüntették Ningbóban, amiért előnyt szerzett pályaelhagyás miatt, így az öt másodperces büntetése után nem szerzett pontot a második versenyen.

    Norbi a versenyt a kilencedik helyen fejezte be, de a büntetése után Pepe Oriola és Aurélien Panis mögé rangsorolták. Így, hogy Panis zárja a pontszerzőket azt is jelenti, hogy a Comtoyou az összes versenyzője pontot szerez a mai két versenyen.

    Michelisz két pontot veszít így a bajnokságban, és ennek eredményeképp 46 ponttal van lemaradva csapattársa Gabriele Tarquini mögött és negyedik az összetettben, miközben még 261 pont szerezhető a hátralévő futamokon.

  • Muller és Björk nyerte a vasárnapi futamokat Ningboban

    Muller és Björk nyerte a vasárnapi futamokat Ningboban

    Tökéletes napot zárt az Yvan Muller Racing a WTCR ningbói hétvégéjének vasárnapi napján. A fordított rajtrácsos versenyt a Muller nyerte, míg a főfutamot a svéd csapattársa.

    A szombati időmérős, és futam sikere után, vasárnap is taroltak az YMR Hyundaiai. Az időmérőt Thed Bjrök nyerte, Michelisz Norbert előtt. Míg a fordított rajtrácsnak köszönhetően Mehdi Bennani és Yvan Muller indulhatott az élről a a hétvége második versenyén.

    Muller remekül kapta el a rajtot és már az első kanyar után a marokkói elé került, és innentől kezdve nem volt nehéz dolga a négyszeres világbajnoknak.  Az első körben sok ütközés és koccanás történt, amiből a bajnoki címért harcban lévő Gabriele Tarquini húzta a legrövidebbet, ő ugyanis hátulról találta el Guerrieri Hondáját, és annyira megsérült az autója eleje, hogy fel kellett adnia a futamot. Hátrébb pedig Vernay és Comte is egymásra talált, ami után az Audis autója is megsérült.

    Hiába volt sérült Guerrieri autója előbb Huffot később pedig Dupont is maga mögé tudta utasítani. A verseny utolsó köreiben újra fokozódtak az izgalmak, a dobogóért küzdő Ehrlacher és Vervisch összecsapása végül egy újabb ütközéshez vezetett. Két körrel a vége előtt a belga egy vakmerő manőverbe kezdett bele, bebújt a francia mellé belső ívre, de a kijáratnál mindketten szélesen fordultak, a kavicságyat is meglátogatták. Az Audis a hetedik, a Hondás pedig a tizedik helyre esett vissza, így a másik Münniches pilóta, Guerrieri ölébe hullott a dobogó legalsó foka.

    Ehralcher számára még nem értek véget a drámák, ugyanis az utolsó körben, egy másik Hondás, a beugró Ma Qing Hua próbálta megelőzni Oriolát, ám elmérte a féktávot és hátulról felöklelte márkatársát.

    A versenyt magabiztosan Yvan Muller nyerte, aki ezzel ideiglenesen átvette a vezetést a bajnokságban. Mehdi Bennani és Esteban Guerrieri állt még dobogóra.

    Dupont idei legjobb eredményével a negyedik lett, mögött Rob Huff, Frédéric Vervisch és Thed Björk végzett. Utóbbi az utolsó körben vesztett két pozíciót is.

    A nyolcadik Berthon lett, aki a verseny elején került összetűzésbe Michelisz Norbival, aki sérült kipufogóval kellett végig versenyeznie és egy kilencedik helyet tudott szerezni. Az utolsó pont pedig Pepe Orioláé lett.

    A vasárnapi második, a hétvége harmadik futamát két Hyundai kezdhette meg az első sorból, Björk és Michelisz sorrendben.

    Az előző futamos baleset miatt Ma nem tudott elindulni, míg Ehrlacher csak a bokszutcából tudott neki vágni a 16 körös viadalnak.

    A rajtnál Björk megtartotta a vezető pozícióját, akit a két BRC-es pilóta követett. Az olaszt Guerrieri meg tudta előzni, és a kettes kanyarban Michelisz mellé is bebújt, akivel össze is ért, végül a Hondának tönkre ment emiatt a felfüggesztése és kénytelen volt kiállni a versenyből.

    A csetepaté következtében Michelisz a csapattársa mögé esett vissza, akit már Dupont szorongatott.

    Frederic Vervisch egy nagyszerű megmozdulással előzte meg Yvan Mullert a hatodik helyért, akit még Vernay is megakart előzni. A sikánban viszont nem fértek el egymás mellett, így ütközés lett a vége, ami miatt a WRT pilótája feladta a versenyt, Muller pedig két pozíciót bukott.

    Muller versenye viszont pár körrel később véget ért defekt miatt. A versenyt ekkor pedig piros zászlóval félbeszakították, miután megsérültek a rázókövek.

    Az újraindítás után Vervisch diktált nagy tempót, aki nehézségek árán, de sikeresen megelőzte Huffot és Michelisz nyomába eredt. A verseny utolsó körében pedig a magyar pilótát is megelőzte és megszerezte a negyedik helyet.

    Berthon és Huff  is harcolt egymással, ám egyszer szélesen fordult a Comtoyou versenyzője és Oriola be tudott jönni elé, ami miatt csak a nyolcadik lett. A legjobb tízet a Berthon csapattársa Panis, és Mehdi Bennani zárta.

    Az összetettben Gabriele Tarquini vezet, előnye mindössze nyolc pont Thed Björk előtt, aki egyetlen egy ponttal előzi meg a csapattársát, Yvan Mullert. Michelisz Norbi hátránya 44 pont, de még három hétvége, vagyis kilenc futam hátra van. Folytatás jövőhéten a szintén kínai Wuhanban.