Kategória: Touring Car

  • Stefano Comini bizony fűbe harapott!

    Stefano Comini bizony fűbe harapott!

    A hatalmas partyarc Comini újra hozta a régi formáját, még ha szolidabban is, mondjuk mint egy éve. Az idén gründolt, és inkább családi vállalkozás jelleget öltő csapata, a Race Republic ugyanakkor most megtartotta az első szponzor simogató eseményét, Monzában. Szeptember 22-23-án volt ezen jeles esemény, ahol ott voltak az alakulat támogatói, tehát az Autodis, BancaStato, OMP Racing, Stylo és a Hype Energy Drinks képviselői, vendégei.

    A buliról most kiadták egy videót is, ami alatt az idei nyár slágere, a „Dynoro & Gigi D’Agostino – In My Mind” szól, mindenki mérhetetlenül boldog, A TCR Europe sztár Stefano meg fűbe harap. Tényleg, nézd meg!

    https://www.youtube.com/watch?v=xD3k_W4t0M8

  • Hivatalos: Monteiro Suzukában újra versenyezni fog!

    Hivatalos: Monteiro Suzukában újra versenyezni fog!

    A Honda bejelentette, hogy a tavalyi balesete miatt hosszú ideig a versenyzéstől távol maradó Tiago Monteiro visszatér, és rajthoz áll a WTCR következő fordulóján, Suzukában, Japánban!

    A 42 éves versenyzőt idén Benjamin Lessennes és Ma Qinghua helyettesítették.

    Az orvosok javaslatára ugyan Makaóban nem fog versenyezni, de jelen lesz a helyszínen

    „Nem is tudom, hogyan kezdjem elmondani nektek, hogy mennyire jó érzés visszatérni.” – mondta Monteiro. „Voltak idők, mikor elég kilátástalannak tűnt a helyzet, de sosem vesztettem el a reményt, hogy eljön majd ez a nap és elszántan küzdöttem, jobban, mint valaha, hogy visszatérhessek oda, ahol lenni akarok.”

    „Szívszaggató volt számomra az egész év során a versenyeket járni és nézni, ahogy mások azt csinálják, amit nekem is kellene, szóval szerintem Suzuka nagyon érzelmes lesz. A tény, hogy a Honda hazai pályáján térhetek vissza – ugyanott, ahol az első WTCC versenyemet futottam velük 2012-ben -, szintén nagyon különleges dolog és nagyszerű módja annak, hogy visszafizessem a bizalmat és támogatást, amit felém mutattak a felépülésem során.”

    „Nem tűzök ki célokat, csak jól akarom érezni magam, kényelmesen és önmagam akarok lenni az én saját helyemen, mielőtt 2019-ben a teljes szezonra visszatérek, és ezért – az orvosok tanácsára – nem versenyzem majd Makaóban. Nagyon hálás vagyok a szakembereknek, hogy segítették a felépülésemet, a családomnak, barátaimnak és támogatóimnak; csodálatosak voltatok ez idő alatt.”

  • A BMW pilótája lett a DTM idei legeredményesebb újonca

    A BMW pilótája lett a DTM idei legeredményesebb újonca

    Október 14-én célba ért a Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonja, amelyet a BMW a gyártók közötti pontverseny ezüstérmeseként, Marco Wittmann abszolút negyedik helyezésével és az idei év legeredményesebb újoncával zárt.

    Tíz versenyhétvége húsz megmérettetése után október 14-én véget ért a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2018-as idénye, amelynek háromszoros győztese a Mercedes-Benz lett, a pilóták közötti pontverseny dobogójának legfelső fokára pedig Gary Paffett állhatott fel. A BMW 623 ponttal a gyártók közötti pontverseny második helyezettjeként végzett, a csapatok közötti pontversenyben pedig a BMW RMR csapat az ötödik, a BMW RMG csapat a hatodik, míg a BMW RBM csapat a nyolcadik helyen zárta a szezont.

    A Hockenheimringen megrendezett szezonzáró hétvége első, szombati futamán a bajor prémiumgyártó dobogós helyezést ünnepelt: Timo Glock a harmadik helyre hozta be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót. A BMW Bank M4 DTM volánjánál ülő Bruno Spengler a kilencedik lett, a BMW idei két újonca, az osztrák Philipp Eng és a svéd Joel Eriksson pedig a tizenkettedik és a tizenötödik helyen zárta a futamot a SAMSUNG BMW M4 DTM géppel, illetve a BMW M4 DTM versenyautóval. A BMW Driving Experience M4 DTM volánjánál ülő Marco Wittmann és a Shell BMW M4 DTM versenyautóval induló Augusto Farfus nem tudta befejezni futamot.

    Vasárnap azonban fordult a kocka: Marco Wittmann, a bajor prémiumgyártó kétszeres DTM-bajnoka másodikként száguldott át a szezonzáró futam célvonalán, megszerezve ezzel szezonbéli hatodik dobogós helyezését. Őt követte Bruno Spengler a hatodik, Augusto Farfus a hetedik, Philipp Eng a nyolcadik, Joel Erikkson a kilencedik és Timo Glock a tizedik helyen. Mindez azt jelenti, hogy a Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonzáró megmérettetésén a BMW összes pilótája pontszerző helyen ért célba.

    A bajor prémiumgyártó ezzel 623 ponttal zárta a szezont, legeredményesebb istállója, a BMW RMR csapat pedig 246 ponttal a csapatok közötti pontverseny ötödik helyén végzett. A BMW RMG csapat 220, míg a BMW RBM csapat 157 pontot szerzett idén. A pilóták közötti pontversenyben Marco Wittmann a negyedik (164 ponttal), Timo Glock az ötödik (144), Philipp Eng a kilencedik (102), Bruno Spengler a tizenkettedik (85), Joel Eriksson a tizennegyedik (72), Augusto Farfus pedig a tizenhatodik (56) helyen végzett. Az idei szezon legeredményesebb újonca a 28 esztendős Philipp Eng lett.

    „Izgalmas hajrát tartogatott a hockenheimringi szezonzáró – Marco Wittmann-nal a dobogón és mindegyik pilótánkkal pontszerző helyen. Látványos szezon végére érkeztünk ezzel, voltunk fent és lent is idén. Az egyik legpozitívabb üzenet, hogy mindvégig versenyképesek tudtunk maradni és megszorongattuk ellenfeleinket, hat pilótánk mindegyike legalább egyszer dobogóra állt idén és összesen négy futamgyőzelmet szereztünk. Voltak kimagasló pillanatok, mint például Timo Glock és Gary Paffett fantasztikus küzdelme a szezonnyitón, Marco Wittmann hazai győzelme a Norisringen, majd Alex Zanardi felejthetetlen teljesítménye Misano-ban. Mindent egybevetve, lélegzetelállító szezont nyújtottunk idén is rajongóinknak, a bajnoki címekért pedig a legvégsőkig versenyben voltunk. A számos egyéni siker ellenére azonban a nagy sikerek idén elkerültek minket. Gratulálunk a Mercedes-Benznek és Gary Paffettnek az aranyérmekhez, miközben szomorúan vesszük tudomásul, hogy a gyártó ezzel hátat fordít a sorozatnak és a rajongóknak. Nagyon várjuk már a 2019-es szezont – vadonatúj versenyautóval, új ellenfelekkel, és kétség sem férhet hozzá, hogy a sorozat iránti változatlan rajongással” – nyilatkozta a Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonzáró futama után Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

  • Michelisz Norbi újra a M1RA-ban: Ott lesz a TCR Europe szezonzárón!

    Michelisz Norbi újra a M1RA-ban: Ott lesz a TCR Europe szezonzárón!

    A hétvégén Barcelonában lesz a TCR Europe szezonzárója, és a M1RA volánjánál Michelisz Norbert is elindul, Nagy Dani csapattársaként. A magyar versenyző a saját csapatában utoljára tavaly Thaiföldön indult még szeptemberben a TCR International Series keretein belül, de még egy Honda Civic TCR-rel. Bári Dávid csapatvezető mindenesetre érthetően lelkes:

    „Amikor Norbi csatlakozik a csapathoz, az mindig egy érzelmes pillanat. Az, hogy egy világklasszis pilótával dolgozhatunk, mindenkinek megtiszteltetés a M1RA-nál, így nagyon büszkék vagyunk, és izgatottan várjuk a barcelonai hétvégét. A feladatunk most az, hogy a tapasztalatát és tudását eredményekre váltsuk a pályán. Nagy köszönettel tartozunk a támogatóinknak, és mindenkinek, aki segített abban, hogy ez újra megtörténhessen.”

    Michelisz Norbi hozzátette:

    „Mindenki a M1RA-nál tudja azt, hogy ők több mint egy csapat, inkább olyanok, mintha a családom lennének. A Hyundai versenyzőjeként a WTCR-ben felelősséggel tartozom az iránt is, hogy a legjobb eredményt szállítsuk a gyártónak a M1RA-val is, csapattársammal Nagy Dániellel Barcelonában. Köszönöm a BRC Racing Teamnek és a Hyundainak, hogy támogatnak ezen küldetésemben is.”

    És ha már M1RA, alábbi videónkban a csapat névadója, aki kis Mira is feltűnik! 🙂

  • Ismét Rast nyerte a versenyt, azonban Paffett a bajnok!

    Ismét Rast nyerte a versenyt, azonban Paffett a bajnok!

    René Rast zsinórban a hatodik versenyt nyerte meg a DTM mai szezonzáróján, ez azonban nem volt elég a bajnoki címhez. 2018 DTM bajnoka Gary Paffett lett! A harmadik bajnokesélyes, Paffett Mercedeses márkatársa, Paul di Resta egész versenyen a középmezőnyben autózott, végül pontot sem szerzett.

    Rast a 2. helyről rajtolva remek starttal az élre állt, a poleból induló Marco Wittmann így egy pozíciót visszaesett. Paffett megtartotta a 3. helyet. Di Resta jól kezdte a verseny, 3 helyet jött fel egyből, 8. volt, amikor tájékoztatták, hogy vissza kell engednie Philipp Enget, ezzel két pozíciót veszített a skót. Wittmann elkezdett faragni Rast előnyéből, kettejüket biztonságos távolságban követte Paffett. Mögöttük a Mercedeses Edoardo Mortara csatázott a BMW-s Bruno Spenglerrel, előbbi kerekedett felül, így övé lett a 4. hely.

    Di Resta nem tudott mit kezdeni Enggel, szóval a HWA csapatnál úgy döntötték, korán kihozzák a boxba, már a 7. körben. Paffett a 12. körben állt ki, elsőként az élbolyból. Őt követte Spengler és Mortara, az olasz épp hogy a kanadai előtt tudott maradni, utóbbi csapatát vizsgálták is veszélyes kiengedésért, ám büntetést nem osztottak ki. Rast 2 körrel Paffett után jött ki, míg Wittmann tovább maradt kint. Amikor a két bajnokaspiráns gumijai elérték az üzemi hőmérsékletet, elkezdtek a kétszeres bajnoknál körönként egy másodperccel gyorsabb köröket futni. A BMW-s végül a 17. körben állt ki kerékcserére, azonban mivel Paffett alávágott, csak a brit mögé tért vissza.

    Voltak páran, akik elhúzták az első etapjukat, így utolérte őket a már kereket cserélt élboly. Fontos szerepet játszottak a versenyben, hiszen sem Juncadella, sem Wehrlein nem könnyítette meg Rast dolgát, amikor a tavalyi bajnok előzte őket. Ott volt Jamie Green is, aki Paffettet tartotta fel annyira, hogy Wittmann felérjen rá DRS távolságra, így aztán könnyedén meg is tudta előzni, ezzel fellépve a 2. helyre. Eközben Di Restának nem jött be a korai kiállásos stratégia, hiszen Eng és Nico Müller is elé jött vissza, ráadásul sokkal frissebb gumikon.

    Ahogy az élen megmerevedtek a frontvonalak, Robin Frijns kezdett gyorsulni, olyannyira, hogy friss gumikon, egy késői kiállás után megfutotta a verseny leggyorsabb körét és komoly felzárkózásba kezdett. Otthagyta Di Restát és Joel Erikssont és már lőtávolon belül volt a Mortara-Eng-Farfus trióhoz képest is. Farfus a 31. körben megelőzte BMW-s márkatársát, ebből pedig Frijns is profitált, hiszen neki is sikerült megelőznie az osztrákot. Az utolsó előtti körben még Bruno Spenglert is sikerült maga mögött hagynia a hollandnak.

    Rast tehát nyert, Wittmann és az immáron kétszeres bajnok Gary Paffett előtt. 4. lett végül Müller, 5. Frijns, őket követte Spengler, Farfus, Eriksson és Glock.

    Paffett végül 255 ponttal zárt, négy ponttal megelőzve Rastot és 22-vel Di Restát.

  • Újabb kettős Toyota siker a WEC-ben

    Újabb kettős Toyota siker a WEC-ben

    Újabb domináns hétvégét tudhat maga mögött a Toyota, ezúttal a hazai, Fuji versenyhétvégét uralták. Ezúttal azonban a Kamui Kobayashi, Mike Conway és José Maria Lopez által fémjelzett autó ünnepelhetett, idén először.

    Az elvett pole-pozíció ellenére is a 7-es Toyota tudott magabiztos győzelmet aratni a Fernando Alonso által is fémjelzett 8-as autó előtt a Fuji 6 órás viadalon.

    Ez azt is jelenti, hogy két év után nyert újra a sorozatban Mike Conway és Kamui Kobayashi, míg José Maria Lopez első WEC sikerének örülhetett.

    A két gyári autó után legjobb, nem hibrides LMP1-es gép az 1-es számú Rebellion lett, Andre Lottererrel, Neel Janival és Bruno Sennával a fedélzeten. Az ő hátrányuk viszont már négy kör volt.

    A 7-es autó időmérős büntetése után – amit bokszutcai gyorshajtás miatt kaptak – a nyolcadik helyről indulhatott, náluk Kobayashi volt az első ember. A verseny esős pályán kezdődött, és a japán pilóta a második köt végére már a csapattárs mögé tudott felzárkózni a második helyre.

    30 perc után pályára küldték a biztonsági autót, miután az MR Racing Ferrarija a célegyenesben nagy tempónál kapott defektet, és a törmelékek szétszóródtak a pályán. A kerékcserék és a bokszutcai kavarodás után már Kobayashi találta magát az élen, és a második kerékcsere után már öt másodperces előnyben volt.

    Conway később már húsz másodperc fölé tornászta az előnyét a 8-as autóval szemben. Alonso az etapja során az autója egyensúlyára panaszkodott. Mikor átadta a stafétát az utolsó órákra Nakajimának, akkor sikerült a csere során orvosolni ezt a problémát.

    A dobogó legalsó fokáért a Rebellion és az SMP Racing küzdött, amiből végül a svájciak jöttek ki győztesen. Jenson Button az első óra után még vezetett is összetettben az SMP Racinggel, köszönhetően a nagyon késői kiállásának. Ám a Rebellion a második óra végére már stabilizálta a harmadik helyét.

    Button, Petrov és Aleshin dobogós esélye az utolsó másfél óra kezdetén úszott el, amikor 12 percet töltöttek a bokszban és 11 körös hátrányban tértek vissza a negyedik helyre.

    A ByKolles Racing zárta ötödik helyen a viadalt, úgy hogy a verseny nagy részében turbó gondokkal küszködtek.

    Az LMP2-t újra a Jackie Chan DC Racing autói uralták. Idei első győzelmét aratta a teljesen maláj alakulat, Jaafarral, Tannal és Jeffrivel.

    Mindkét Jota-Sportos Oreca remekül jött ki a biztonsági autós fázisból, ami miatt kényelmes előnyt szereztek a legközelebbi riválisukhoz, a TDS Racinghez képest, akik még a verseny során meg is forogtak egyszer.

    A GTE Pro kategóriában a Porsche egy nem várt győzelmet aratott Kevin Estre-vel és Michael Christensennel, ezzel növelték előnyüket a pontversenyben. A győzelmükhöz nagyban hozzájárult az is, hogy a sokáig vezető 71-es AF Corse Ferrari defektet kapott az utolsó előtti órában.

    A verseny korai szakaszában még a Da Costa-Blomqvist páros BMW-je állt az élen, de a tempójuk nem volt elég a kategória győzelemre, így be kellett érniük a második hellyel.

    A Porsche a GTE Amatőr kategóriát is behúzta, ami nekik itt az első volt ebben a szezonban. A Bergmeister-Perfetti-Lindsey trió a Dempsey Proton Porschét előzték meg.

    A pontversenyben Alonso-Buemi-Nakajima csapat vezet kettő ponttal megelőzve a 2-es Rebelliont, akik ezt a versenyt feladták. Harmadik helyen pedig a másik Toyota áll, az ő hátrányuk 19 pont.

  • Alonso és a Toyota már a szerződéshosszabbításól tárgyal

    Alonso és a Toyota már a szerződéshosszabbításól tárgyal

    Nemrég kiderült, hogy a Toyota már most tárgyal Fernando Alonsóval a 2018-2019-es WEC szuperszezon utáni folytatásról.

    A McLaren Forma-1-es csapatának pilótája az év elején csatlakozott a Toyota csapatához, a 8-as autójukba ült be Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi mellé. Az ő csapatuk szerezte meg a japán gyártó első Le Mans-i 24 órás győzelmét.

    Alonso szerződése jövő júniusban jár le, a Le Mans-i szezonzáró után. A Toyota csapatának első embere, Rob Leupen szerint mindkét fél nyitott a folytatásra. Azonban bejelentésre leghamarabb 2019 tavaszán számíthatunk.

    Leupent a Motorsport.com kérdezte meg, hogy folytatnák-e a közös munkát Alonsóval a 2019-2020-as szezonban is: „Igen, és szerintem Fernando is szívesen maradna. Jelenleg is zajlanak a tárgyalások, de egy olyan pilótának, mint ő, rengeteg lehetősége van. Szóval most csak várunk, és meglátjuk, hogy alakul. Élvezzük vele a munkát, szeretnénk vele folytatni. Ha Fernando is szeretne maradni, nyitottak vagyunk a folytatásra.”

    Olyan hírek jelentek meg a közelmúltban, hogy Alonso jövőre nem fut teljes szezont az IndyCarban a Honda miatt, akik azért nem adnának motort, mert a rivális Toyotával áll szerződésben. Leupen elmondta, hogyha Alonso Honda motoros autóval megy az IndyCarban, attól még szóba jöhet a Toyotánál.

    „Nem hiszem, hogy beszélnünk kell erről, főleg, hogy úgy tudom, nem is elérhetőek a Honda motorok. De ez egy más széria, más a közeg. Ha mégis szóba jön a dolog, elgondolkodunk rajta, de először Alonsónak kell döntenie, hogy neki mi a legfontosabb. Ha minket választ, elmondjuk neki, mi szükséges. Boldoggá akarjuk tenni, de vannak határok a Toyotánál. Remélhetőleg találunk egy kompromisszumot.”

  • Rast komoly csatában múlta felül Paffettet, így életben tartotta esélyeit a címre

    Rast komoly csatában múlta felül Paffettet, így életben tartotta esélyeit a címre

    A DTM Hockenheimi szezonzáró versenyhétvégéjének első futamán René Rast diadalmaskodott, óriási csatában előzte meg a pontversenyben élen álló Gary Paffettet, így versenyben maradt a bajnoki címért.

    Paffet a második, Rast a harmadik helyről rajtolt, előbbi már az első körben, a 8-as kanyarban megelőzte a poleból induló Lucas Auert. Rast nem jött el túl jól, Augusto Farfus meg is előzte. Ám nem sokáig volt a BMW-s mögött, sőt Auert is megelőzte, ekkor kezdtek elhúzni a mezőnytől Paffettel.

    Rast jött ki először kerékcserére, a 14. körben, Paffett egy körrel később állt ki, és épp hogy sikerült az élre visszajönnie. Hiába volt lassú a Mercedeses kivezető köre, Rast nem tudott előzni, legalábbis abban a körben, ugyanis a következőben sikerült a manőver a nyolcas kanyarban. A németnek ezután nem sikerült leszakítania Paffettet, sőt a brit sokszor próbálkozott a visszaelőzéssel. Egyik ilyen manővere a 23. körben bizonyult sikeresnek, ám nem sokáig diktálhatta a tempót. Rast a visszafordítóban hozzáért hátulról, majd újra a nyolcas kanyarban előzött.

    Kettejük csatáját egy safety car fázis szakította félbe, Farfus ajtaja egyszerűen leesett az egyenesben. Rast sokkal jobban kapta el az újraindítást, mint riválisa, akinek már inkább hátrafelé kellett nézelődnie, hiszen Timo Glock kezdte el támadni. A BMW németje meg is előzte, sőt Paffett még a dobogóról is leszorult, Robin Frijns is bejött elé, aki még Glockot is lehagyta és végül a győztes Rast mögött ért célba 3 tizeddel.

    Hiába lett csak 4. Paffett, így is átvette a vezetést az összetettben Paul di Restától, 6 pont az előnye a skóttal, 15 Rasttal szemben az utolsó (holnapi) verseny előtt. Di Resta nem is volt harcban a győzelemért, bár így is egész jó helyen zárhatott volna, csakhogy a végén a sokkal gyorsabb Audik – Loic Duval, Mike Rockenfeller és Nico Muller – megelőzték, így be kellett érnie a 8. hellyel. A TOP 10-ben zárt még Bruno Spengler és Edoardo Mortara.

    Daniel Juncadella már a verseny legelején letudta a kerékcseréjét, ezzel úgy tűnt, jól is jár, hiszen 3. is volt, de végül pontot se szerzett. Marco Wittmann szabadedzésen összetört autóját hiába javították meg éppen a verseny kezdetére és hiába ért fel a boxból rajtolva a pontszerzők közé, végül szélesen fordult az újraindítás után és kiesett. Rajtuk kívül a poleból induló Auer is feladni kényszerült a viadalt, műszaki hiba akadályozta.

  • A WEC 2019/2020-as versenynaptára is formát öltött

    A WEC 2019/2020-as versenynaptára is formát öltött

    A WEC a következő szezonban visszatér Bahreinbe és Brazíliába, a Közel-Keleten pedig hat helyett már nyolcórás versenyeket rendeznek majd.

    Négyórás verseny lesz Silverstone-ban és Sanghajban, hatórás Fudzsiban, Sao Pauloban és Spában, nyolcórás pedig Bahreinben és a Sebringen. És persze ott van még a 24 órás Le Mans-i megmérettetés.

    A fudzsi verseny dátuma módosult az előzetes tervhez képest, annak érdekében, hogy na ütközzön majd a Forma-1-es Japán Nagydíjjal, ahogy a sanghaji dátum is változott, hogy ne egy időpontra essen a Makaói Nagydíjjal.

    Az 1000 mérföldes sebringi verseny időpontja még nem dőlt el.

    2019 szeptember 1  4 Hours of Silverstone Nagy-Britannia
    2019 október 6 6 Hours of Fuji Japán
    2019 november 10 4 Hours of Shanghai Kína
    2019 december 14  8 Hours of Bahrain Bahrein
    2020 február 1 6 Hours of São Paulo Brazília
    2020 március 1000 Miles of Sebring (8 hours) USA
    2020 május 2 6 Hours of Spa-Francorchamps Belgium
    2020 június 13-14 24 Hours of Le Mans Franciaország
  • A WRT az Audi ügyfélcsapataként indul a DTM-ben

    A WRT az Audi ügyfélcsapataként indul a DTM-ben

    Az Audi bejelentette, hogy a WRT istálló 2019-ben indul a DTM-ben, az ügyfélcsapatos program keretében.

    A belga istállót legtöbben a sikeres GT és TCR szereplésüknek köszönhetően ismerik, jövőre pedig kettő, Audi RS 5-ös modellel indulnak majd a német túraautó (DTM) bajnokságban.

    A WRT így az első eddig ismert ügyfél csapat a jövő évi mezőnyben. Egy nappal korábban pedig az is kiderült, hogy az Aston Martin érkezik a távozó Mercedes helyére.

    „Az ITR-rel közösen keményen dolgoztunk ez elmúlt pár hónapban, hogy megnyissuk a DTM-et az ügyfélcsapatainknak. Nagyon örülünk, hogy az új DTM éra első ügyfél csapatát mi adhatjuk. Tudom, hogy Vincent Voss és csapata tökéletesen dolgozott együtt az elmúlt években több szériában is. Tisztában vagyok azzal, hogy milyen erős a WRT csapat. Meggyőződésem az, hogy hamar megvetik majd a lábukat a DTM-ben.” – nyilatkozta az Audi Motorsport vezetője Dieter Gass.

    Az Audi jelenlegi DTM versenyzői közül Robin Frijns, Nico Müller és René Rast már versenyzett korábban a WRT csapatnál is, ami az Audi egyik legsikeresebb ügyfélcsapatának tekinthető. A csapatvezető, Vincent Voss szerint a DTM-hez való csatlakozás egy logikus lépés.

    „A DTM volt a mi álmunk. Az Audi család részeseiként nagy érdeklődéssel követtük eddig a sorozatot. Mindig is egy nagyon erős platform volt. Soha jobbkor nem érkezhetett el erre az idő: először fognak ugyanis két literes turbó motorokat használni a bajnokságban. Minden csapatnak az elejéről kell kezdenie emiatt. Ugyanazokat a felszerelések kapjuk majd, mint a gyári csapat. Ez teszi olyan érdekessé számunkra a DTM-et, és bizonyára több csapat számára is a jövőben.” – mondta elégedetten. Voss.