Kategória: Touring Car

  • Megtartotta 1. helyét a bajnokságban Michelisz Norbert

    Megtartotta 1. helyét a bajnokságban Michelisz Norbert

    A TCR World Tour Mid-Ohióban rendezett versenyhétvégéjének első futamán Michelisz Norbert második lett, a fordított rajtrácsos viadalon pedig az 5. helyen végzett, így változatlanul ő áll a rangsor élén.

    A futamot nagy csatában Yann Ehrlacher nyerte, menet közben állt az élre. Michelisz a pályán 6. lett, de az eredetileg 3. Thed Björk utólag öt másodperces büntetést kapott, amiért kiszorította Marco Buttit, a magyar pilóta így egy pozícióval előrébb lépett, a pontszámát tekintve ez +2 egységet jelentett neki. Utólag kizárták egyébként a versenyről Santiago Urrutiát, mert a levezető körön nemes egyszerűséggel kilökte a falba Esteban Guerrierit.

    A Hyundai magyar versenyzője a Facebook-oldalán az értékes eredményről beszélt. „Élveztem a versenyzést Mid-Ohióban! Az első futamon második lettem, a fordított rajtrácsoson pedig a sűrűjéből indulva igyekeztem elkerülni a bajt, és az 5. helyen (büntetések után) fontos pontokat szereztem. Köszönöm a szurkolást!” – írta Michelisz. A közvetítésben több magyar zászló is feltűnt, látszik, hogy a helyszínen is sokan szurkoltak neki.

    A bajnokságot továbbra is Michelisz (150 pont) vezeti, mögötte Ehrlacher (128 pont) és Mikel Azcona (126pont) jön. Legközelebb Brazíliában, Interlagosban csap össze a mezőny július 19-21. között.

    Michelisz: Nem érzem, hogy címvédő vagyok, csak azt, hogy bizonyítanom kell

  • Nem volt csapatsorrend, Michelisz kemény csatában szerezte meg a 2. helyet

    Nem volt csapatsorrend, Michelisz kemény csatában szerezte meg a 2. helyet

    Az utolsó körök hozták a legtöbb izgalmat a TCR World Tour mid-ohiói első versenyén: ekkor veszítette el Mikel Azcona a győzelmet Thed Björk, majd a második helyet Michelisz Norbert ellen.

    A rajtnál a második sorból rajtoló Lynk & Cók jóval fürgébbek voltak, mint az előttük álló Hyundaiok. Björk néhány méter alatt faképnél hagyta Micheliszt, a magyar versenyző nyakára pedig Ma Csinghua is megérkezett, akinek támadásaival szemben az első körben végig védekeznie kellett – végül sikeresen ellenállt, a kínai pilóta pedig hamarosan leszakadt és visszaesett Nestor Girolami és Esteban Guerrieri mögé.

    Az első hármas innentől nem volt veszélyben, Girolami több másodperccel leszakadva követte Micheliszt, aki lassan visszazárkózott Azcona és az őt nyomás alatt tartó Björk párosára. Két és fél körrel a vége előtt a svéd hadjárata eredményt hozott, kihasználta Azcona apró hibáját, és egy gyors jobbos kanyarban helyet találva a belső íven elsuhant a Hyundai mellett.

    Björk szemfüles előzése:

    A csaták ezzel nem értek véget, ekkor ugyanis Michelisz került közvetlenül a spanyol mögé. Bár a magyar pilóta vezette a pontversenyt, ám előnye egy futamgyőzelemnyinél is kisebb volt Azconához képest, ráadásul mivel még a szezon első felében tart a bajnokság, nem volt indokolt csapatutasítás alkalmazása. Azcona kanyarokon keresztül védekezett és tartotta pozícióját, de az utolsó körben Michelisz is utat talált mellette.

    Azcona és Michelisz csatája:

    Björk 2021 óta csak egyetlen győzelmet szerzett az aktuális túraautós világsorozatban, de most egy számára fontos helyszínen térhetett vissza a dobogó tetejére – hiszen azon kevesek közé tartozik a mezőnyben, akik már versenyeztek Mid-Ohióban. Mint a leintés utáni első interjújában a 43 éves versenyző visszaemlékezett, még 2000-ben az azóta már megszűnt Barber Dodge Pro Series formaautós sorozat mezőnyével járt itt, és vezette is a versenyt, mígnem az utolsó körben egy motorhiba megfosztotta őt a győzelemtől.

    A bajnokságban Michelisz jelentősen növelte az előnyét ezzel az eredménnyel: míg a hétvége előtt 11 ponttal vezetett Santiago Urrutia előtt, az időmérőt és az első versenyt követően már 26 ponttal áll a mögé felugró csapattársa, Azcona előtt.

    Az első verseny végeredménye:

  • Hív az Ohio: nézd itt a 2. helyről rajtoló Michelisz versenyét

    Hív az Ohio: nézd itt a 2. helyről rajtoló Michelisz versenyét

    Az Egyesült Államokban versenyez ezen a hétvégén a TCR World Tour mezőnye. A Hyundai versenyzői kisajátították az első rajtsort az időmérőn, Mikel Azcona mögül Michelisz Norbert kezdheti meg az első szombati versenyt.

    A TCR világszintű bajnoksága a szezon harmadik fordulójára egy olyan helyszínre látogatott, ahol az európai túraautós versenyzők zöme eddig még nem járt: az USA Ohio államában lévő Mid-Ohio versenypályára, ami az autósport-rajongók számára elsősorban az IndyCarból lehet ismert.

    Az időmérőn a Hyundai spanyol versenyzője, Azcona dominált: a 2022-es bajnok fél másodperces előnnyel győzte le a 2023-as bajnok és jelenlegi listavezető Micheliszt, így ők ketten állhatnak az első sorba a közép-európai idő szerint szombaton 14:30-kor startoló első futamon. Mögöttük Thed Björk és Ma Csinghua révén két Lynk & Co sorakozik.

    Az első verseny élőben vagy akár utólag is megnézhető az alábbi videóban:

    Míg helyi idő szerint az első versenyt reggel, a másodikat csak késő délután rendezik, ami közép-európai idő szerint 23:45-öt jelent. Itt a fordított rajtrács értelmében Micheliszé és Azconáé a 9. és a 10. rajthely lesz, míg az élről a GOAT Racing kettőse, Marco Butti és Dusan Borkovic indulhatnak majd egy-egy Hondával.

    A második futamot az alábbi videóban közvetítik:

     

  • Dobogóra állt hazai versenyén Válint Bence a Ferrari bajnokságában

    Dobogóra állt hazai versenyén Válint Bence a Ferrari bajnokságában

    A 19 éves Válint Bence megőrizte a vezetést a Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Europe bajnokságában a Balaton Park Circuiten rendezett forduló után.

    A szombati versenyen a második helyről rajtolt Válint Bence, de az első kanyarban ketten is megelőzték és kiszorították a pályáról, így a negyedik pozícióból kellett visszakapaszkodnia. A magabiztosan versenyző magyar pilóta egy pozíciót tudott javítani a verseny alatt, mely többször is majdnem káoszba fulladt: egyszer a célegyenesre való kigyorsításkor csapódott a falnak az egyik Ferrari, egyszer pedig az első szektor végén koccantak többen, és egy hajszálon múlott, hogy nem lett belőle óriási baleset. A teszteken domináló Giacomo Altoé rajt-cél győzelmet aratott, Válint Bence a harmadik helyen ért célba első hazai versenyén.

    „Nagyon jól éreztem magam a hazai közönség előtt, köszönöm, hogy ennyien kijöttek megnézni. Szerencsétlen verseny volt, sajnos az első kanyarban hátulról belém jöttek. Lehet, hogy a futómű is megsérült egy kicsit” – mondta a díjátadó ceremónia után pezsgőben úszó magyar versenyző.

    Ferrari Challenge, Balaton Park, Válint Bence
    Fotó: Murányi Gábor

    „Két pozíciót vesztettem a rajt után, a tempónk megvolt a második helyre, utol is értem a másodikat, de nem maradt már idő, hogy megelőzzem. Sajnos az időmérőn a változó körülményekre nem jól lőttük be az autót, és én is hibáztam, a holnapi napra ezeket ki fogjuk javítani.”

    Vasárnap a negyedik helyről rajtoló Válint már az első kör végére javított egy pozíciót, miközben az egész hétvégén remeklő Giacomo Altoé átvette a vezetést. Egy darabig Válint tartotta a lépést a második helyen autózóval, majd körről körre lassult a tempója. A fiatal pilóta végül a bokszba hajtott, ahol a Ferrari Budapest – Rossocorsa csapata lecserélte a jobb első kerekét, majd visszaengedte a pályára, ám egy 30 perces versenyen ez egy tőrdöféssel ér fel, kategóriájában csak az ötödik helyen ért célba. „Nem titkolom, óriási csalódás, hogy a szombati harmadik hely után a versenyhétvége második napján nem sikerült dobogóra állnom” – nyilatkozta csalódottan a futam után.

    A bajnoki pontversenyben Válint Bence megőrizte vezető pozícióját 46 ponttal. Mögötte 44 egységgel az osztrák Philipp Baron, 34-gyel pedig a mindkét Balaton Parkban rendezett futamot megnyerő olasz Giacomo Altoé áll, aki ezen a hétvégén mutatkozott be a bajnokságban.

    Dobogóra állt Losonczy Levente a TCR Europe salzburgi hétvégéjén

  • Dobogóra állt Losonczy Levente a TCR Europe salzburgi hétvégéjén

    Dobogóra állt Losonczy Levente a TCR Europe salzburgi hétvégéjén

    Dobogóra állt a túraautós TCR Europe sorozatnak, azaz a kategória Európa-
    bajnokságában Salzburgringen rendezett vasárnapi második futamán Losonczy Levente. Az ALM Motorsport magyar versenyzője nagyszerű teljesítmény nyújtva, taktikus és hibátlan versenyzéssel a negyedik helyről rajtolva ért célba másodikként csapattársa, az észt Ruben Volt mögött.

    A Honda Civic-kel versenyző pilóta a hetedik rajthelyet szerezte meg a szombati
    időmérő edzésen, így a hétvége második, részben fordított rajtrácsos futamán a negyedik
    pozícióból startolhatott.

    „Pénteken meg tudtunk tenni csaknem 400 kilométert ezen a nem épp egyszerű pályán, de legalább mindenféle körülmények között tudtunk tesztelni. Szombatra feldolgoztuk az adatokat, és jó volt tempónk az időmérőn, de a Q2-ben csak két gyors körre volt lehetőség, és az elsőt a saját hibámból el kellett engednem. Második próbálkozásra elég komolyan feltartottak, így jött össze ez a hetedik rajthely, ami összességében nem volt olyan rossz, de egy tiszta kör esetén akár negyedikként is végezhettem volna” – elevenítette fel a szombaton történteket Losonczy Levente.

    A 21 éves versenyző az első futamon – melyet vasárnap reggel rendeztek esős körülmények között – két pozíciót tudott javítani és ötödikként ért célba. „Volt egy elég rizikós előzésem, az egyik Hondával szélárnyék-játékot játszottunk, végül én jöttem ki ebből győztesen, mert a gyors kanyarban enyém lett a belső ív, így be tudtam fejezni a támadást. Utána tudtam még egyet előzni, a biztonsági autós szakasz után pedig sikerült feltartanom a mögöttem érkező Cuprát, ami azért volt fontos, mert neki jobb állapotban lévő gumijai voltak” – nyilatkozta Losonczy.

    Első futamgyőzelmét aratta a TCR Europe-ban Losonczy Levente Zolderben

    A kora délutáni második futamon aztán a magyar versenyző igazán taktikus, gyors és precíz vezetéssel rukkolt elő, a negyedik helyről rajtolva, két szép előzést is bemutatva jött fel másodiknak, és ezzel hozzájárult a csapat kettős győzelméhez, sőt, a mögötte érkezőket kicsit feltartva hozzájárult csapattársa diadalához is.

    „Jó rajtot fogtam és tudtam jönni az első hárommal, akik már az első kanyartól kezdve csatában voltak. Aztán sikerült megelőznöm az előttem lévő Hondát ugyanúgy, ahogyan az első versenyen, majd megpróbáltam egy eléggé optimista előzést bedobni a Cuprával szemben, és szerencsére ez is összejött. A piros zászlós megszakításnál fejben újra össze kellett rakni a dolgokat, mert ilyenkor kiesünk a ritmusból, de jól sikerült ez is.”

    „Az újraindításnál próbáltam kicsit lassítani a mögöttem jövő két Cuprát, mert ők a bajnokság első két helyezettje, ezért tudtam, hogy harcolni fognak egymással. Ezzel a csapattársam is megnyugtató előnyre tett szert, ami azért volt fontos, mert ő 40 kg büntetősúllyal ment. Végül magamnak is sikerült előnyt kiautóznom, így simán jöttünk be az első két helyen, a tempónk is nagyon jó volt, és sok pontot szereztünk. Nagyon boldog vagyok, mert a befektetett munka meghozza a gyümölcsét és ez most már eredményekkel is párosul. Köszönöm a csapatnak a kiváló versenyautót és a sok munkát, amit ebbe beletesznek” – tette hozzá a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.

    Losonczy Levente így három forduló, azaz hat verseny után 138 ponttal az összetett
    hatodik helyén áll, az ALM Motorsport pedig vezeti a csapatok pontversenyét. A TCR Europe idénye július 4-6-án Spa-Francorchamps-ban folytatódik.

    A vasárnapi mise szentségét féltik Horner új ötletétől

  • Idén is egy legendás sportoló fogja elindítani a Le Mans-i 24 órás versenyt

    Idén is egy legendás sportoló fogja elindítani a Le Mans-i 24 órás versenyt

    Kiderült, hogy az idei évben ki fogja meglengetni a zászlót a Le Mans-i 24 órás verseny kezdetekor. A megtisztelő feladatot a legendás futballista, Zinédine Zidane végezheti el.

    Zidane – aki az illusztris karrierje során többek között vegy világbajnokságot és három Bajnokok Ligáját is nyert – fogja elindítani a Le Mans-i 24 órás versenyt, ahol a csapatok dupla annyi pontot fognak kapni az eredetihez képest. A francia legendának az lesz a feladata, hogy a legendás helyszínen útjára kell majd indítania a 62 autóból álló mezőnyt június 15-én 16:00-kor.

    „A Le Mans-i 24 órás verseny páratlan – ismerte el a francia ikon. – Ez a verseny Franciaország büszkesége, és az autósport szerelmeseinek körében is fontos szereppel bír. A fejem tele van a verseny képeivel, a legendás versenyzőkkel, a csodálatos történetekkel, bár ezek a képek tévé- vagy filmjelenetekből származnak.”

    A legendás futamot a tavalyi évben is egy kiváló sportoló indíthatta el. 2023-ban ugyanis a Los Angeles Lakers kosárcsapat kiválósága, LeBron James végezhette el azt a feladatot, amit idén Zidane fog megtenni.

  • 50-es évek újratöltve: kiszaladt az égő autóból, majd rágyújtott a versenyző

    50-es évek újratöltve: kiszaladt az égő autóból, majd rágyújtott a versenyző

    Szürreális jelenetek a nürburgringi 24 órás verseny edzésén, aminek láttán le kell ellenőriznünk, hogy milyen évet írunk.

    A videó ugyanis friss, valóban az idei verseny hetén készült, ám azon valami olyan mozdulatsor játszódik le, amit az autóversenyzés hőskorából sokkal könnyebben el tudnánk képzelni.

    A félelmetes Nodschleifén zajló egynapos verseny ugyan a világ leghíresebb 24 órásainak egyike, ám kevésbé professzionális keretek között zajlik, mint Le Mans – jóval több kalandor, ismeretlen név, úrversenyző jelenik meg a mezőnyben. Ebből is fakad, hogy olyan tárgyak is előkerülhetnek az autókból, amelyek egy versenypályán, éles bevetés közben egyáltalán nem megszokottak.

    A második szabadedzés során Raphael Hundeborn 775-ös Audija lángra kapott a motorháztető alatt. A versenyző félrehúzódott, kiszaladt az autóból és a gumifalon átbucskázva biztonságba helyezte magát, a tűzoltócsapat pedig pillanatok alatt ott termett és megkezdte a lángok megfékezését.

    Miközben ez zajlott, Hundeborn elővette mobiltelefonját, ami normál esetben nincs kéznél egy autóversenyzőnek. Ez persze még nem a régi időket idézi, az viszont igen, hogy a következő tárgy, ami előkerült a zsebéből, egy szál cigaretta és egy öngyújtó volt…

    @will_origon1

    ♬ eredeti hang – Will_Origon1

  • Megfázásnak gondolták a bordatörést, kidőlt az év legfoglalkoztatottabb női versenyzője

    Megfázásnak gondolták a bordatörést, kidőlt az év legfoglalkoztatottabb női versenyzője

    Fokozott figyelem övezi idén az autósportban a francia Doriane Pint, aki viszont most néhány hétre kénytelen szüneteltetni a versenyzést, emiatt pedig a Le Mans-i 24 órásról is lemarad.

    Idén Pin felemelkedett a legígéretesebb fiatal női versenyzők közé, hiszen több csapat foglalkoztatja, különféle autókkal három különböző bajnokságban fut teljes szezont, emellett pedig az eredményei is biztatók.

    Pin az elmúlt hétvégén a Formula Regional Európa-bajnokság (FRECA) spái fordulóján szerepelt, ahol azonban a második versenytől visszalépett. Csapata, az Iron Dames akkori közlése szerint megfázáshoz hasonló tünetek által okozott fájdalmai miatt pihen a 20 éves francia, ám most maga Pin egy videóüzenetben jelentette be: az orvosi vizsgálatok kimutatták, hogy valójában bordarepedései miatt érezte magát rosszul, amiket egy korábbi, meg nem nevezett baleset során szedhetett össze. A sérülés miatt rövid kihagyás vár rá, az viszont a legrosszabb pillanatban érte: nem indulhat a Le Mans-i 24 óráson a május 15-16-i hétvégén, ellenben tervei szerint egy héttel később az F1 Academy barcelonai fordulóján már ott lesz.

    Pin idén a Formula Regional és a női F4-es széria mellett a WEC LMGT3-as kategóriájában is versenyez, és már tavaly is rajthoz állt Le Mans-ban az LMP2-es kategóriában Danyiil Kvjat és Mirko Bortolotti csapattársaként. Idén az Iron Dames női különítményének tagja Sarah Bovy és Michelle Gatting oldalán a hosszútávú versenyzésben. A FRECA-ban – ahol a 32 fős mezőnyben egyelőre adós a pontszerzéssel – szintén az Iron Dames versenyzője, míg az F1 Academyben a Prema és a Mercedes támogatásával versenyez, és a második a tabellán, ám győzelme mellett volt már egy nagy bakija is. De idén versenyzett már az emírségek F4-es szériájában és a daytonai 24 óráson is, vagyis sűrű 2024-es programja a férfiakkal összevetésben is megsüvegelendő.

  • Első futamgyőzelmét aratta a TCR Europe-ban Losonczy Levente Zolderben

    Első futamgyőzelmét aratta a TCR Europe-ban Losonczy Levente Zolderben

    Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-bajnokságában vasárnap Losonczy Levente. Az ALM Motorsport magyar versenyzője a sorozat idei második állomásán, Zolderben a második viadalt nyerte meg a pole pozícióból rajtolva.

    A Honda Civic-kel versenyző Losonczy 10. lett a szombati időmérő edzésen, így a hétvége második, részben fordított rajtrácsos futamát a pole pozícióból kezdhette meg. A magyar pilóta a rajtnál két helyet veszített, ezután viszont végig óriási csatát vívott a pozíciókért és nagyszerű előzésekkel jött fel újra az élre, amikor egy ütközés és a sóderágyban ragadt versenyautók miatt a pályára hajtott a biztonsági autó. A 14 helyett végül 16 körös viadalt a 13. körben indították újra, Losonczy Levente pedig remekül taktikázva az utolsó körökben is meg tudta tartani a vezetést és először nyert futamot a TCR Europe-ban.

    „A pálya vizesebb oldaláról kellett rajtolnom, ami megnehezítette a dolgomat, de próbáltam a száraz rész felé indulni, ami annyiban sikerült, hogy el tudtam rugaszkodni, de az autó bal oldalánál annyi víz volt, hogy kipörögtek a kerekek. Emiatt veszítettem néhány pozíciót, ezért utána több rizikós előzésbe is belementem, hogy minél előbb vissza tudjam szerezni a helyeket, így az első kör végén már második voltam. Tudtam, hogy az előttem lévő Cupra az egyenesben nagyon gyors, ezért nem próbálkoztam az előzéssel, hanem arra vártam, hogy hibázzon, és rontott is három-négy kör múlva. Ezt követően ki tudtam építeni egy jó, megnyugtató előnyt, aminek köszönhetően tudtam menedzselni a gumikat és a versenyemet. A biztonsági autós fázis és az újraindítás után egyértelmű volt, hogy a mögöttem lévő Cupra megpróbálkozik az előzéssel, de egy kicsit túllőtte magát, így vissza tudtam venni az első helyet, sőt, sikerült úgy helyezkednem, hogy még a csapattársamnak is legyen lehetősége feljönni másodiknak. Ez sikerült is, és az utolsó öt kört már első-második helyen tettük meg, így végül kettős győzelemmel fejeztük be a versenyt” – nyilatkozta Losonczy.

    „Nagyon örülök, hogy összejött az első győzelmem, bár tudtam, hogy csak idő kérdése és sikerülni fog. A csapat fantasztikus munkát végzett, köszönöm nekik ezt az autót, amit a verseny végén is jó volt vezetni, nem voltak problémáim a gumikkal. Egyelőre még nem fogtam fel teljes mértékben, hogy megnyertem ezt a futamot, szerintem kell hozzá legalább egy nap” – tette még hozzá a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.

    Losonczy Levente így két forduló, azaz négy verseny után 78 ponttal az összetett hetedik helyén áll. A TCR Europe idénye két hét múlva a Salzburgringen folytatódik.

  • Szerencsés Porsche-győzelem és egy óriási baleset: ez történt a WEC spái 6 órás versenyén

    Szerencsés Porsche-győzelem és egy óriási baleset: ez történt a WEC spái 6 órás versenyén

    A Jota Porsche győzelmével zárult a WEC 6 órás futama Spa-Francorchamps-ban. A versenyen azonban egy óriási baleset átírta a forgatókönyvet, és a piros zászlós szakasz miatt két órát csúszott a program.

    Will Stevens és Callum Ilott révén először nyert futamot egy partnercsapat a hiperautók mezőnyében. A Porsche számára jobban nem is alakulhatott volna a hétvége, mivel a 6-os rajtszámú 963 LMDh 2. helyezésével egy kettős győzelmet ünnepelhetett.

    A német gyártó szekere a verseny első fázisában még nem nézett ki valami jól, miután az André Lotterer, Kevin Estre és Laurens Vanthoor fémjelezte trió csak az 5. pozícióban haladt, megelőzve Ilottékat. Ekkor a versenyt a két Ferrari vezette, azonban egy óriási baleset teljes mértékben felkavarta az állóvizet.

    Earl Bamber Cadillacje lekörözés közben hozzáért Sean Gelael BMW M4 GT3-asához a Kemmel-egyenesben, aminek következtében mindkét autó nagy sebességgel a falnak csapódott. A szóban forgó incidens miatt piros zászlóval meg kellett szakítani a versenyt a javítási munkálatok miatt, amik 1 óra 44 percet vettek igénybe.


    A baleset nagyon rosszul jött az élen álló két Ferrarinak. Az élen álló 51-es autónak azonnal a bokszba kellett hajtania az újraindítást követően, ami miatt Alessandro Pier Guidi visszaesett a 7-es Toyota mögé. A másik Ferrari nem járt ilyen rosszul, de végül nekik is meg kellett előzniük Kobajasi Kamui Toyotáját a 3. helyért. Így az olasz istálló hiába nyújtott jó teljesítményt Imolában és most Spában is, a tavalyi Le Mans-i 24 órás verseny óta egyetlen egy futamot sem tudott megnyerni egyik küldöttségével sem.

    Mindkét Ferrari a Les Combes kanyarban előzte meg a Toyotát, de a futam során egyikük sem a 3. és a 4. hely megszerzéséről álmodozott. A futamgyőzelem emiatt a két Porsche között dőlt el, de a gyári alakulat Estrével a volán mögött soha nem került olyan pozícióba, hogy komoly veszélyt jelentsen az utolsó etapot teljesítő Ilottra.

    Az 5. helyen a Proton Competition hiperautója lett rangsorolva, amivel mindkét Toyotát meg tudta előzni. A japánoknak be kellett érnie a 6. és 7. pozícióval, ami mindenféleképpen csalódást keltő volt a számukra.