Kategória: Touring Car

  • Alonso már melegít a Daytona 24 órásra

    Alonso már melegít a Daytona 24 órásra

    Ugyan visszavonult az F1-ből és jelentősen nyugodtabb évre számíthat, de már most, januárban megkezdi 2019-es versenyprogramját Fernando Alonso.

    A spanyol a WEC-es kötelezettségei mellé bevállalt még egy Indy500-at, és azt a Daytona 24 órásat, ami január 26-27-én kerül megrendezésre, de már most megkezdik a csapatok a rá való felkészülést egy 3 napos (január 4-7.) teszt keretében. A futamon egyébként az egyik fő esélyes csapat, a Wayne Taylor Racing színeiben vesz majd részt egy Cadillac volánja mögött, olyan csapattársakkal, mint Kamui Kobayashi, Renger van der Zande és a csapatvezető fia, Jordan Taylor.

    Alonso a sajtótájékoztatón egyértelművé tette, hogy nagy várakozásokkal telve várja élete második Daytona 24 órását.

    „Idén sokkal tapasztaltabban érkezem Daytonába” – mondta a spanyol a RACER-nek. Nem ez az első hosszútávú versenyem. Tudom, hogyan kezeljem a forgalmat, az éjszakát, a pályát is ismerem. Idén nagyon versenyképes környezetbe kerültem, egy olyan csapatba, mely már sok sikert aratott ezen a versenyen. Szeretnék idén versenyképesebb lenni, jobban élvezném a futamot is.”

    Kiderült, hogy a csapattulajdonos, Wayne Taylor már a tavalyi verseny után megkezdte a tárgyalásokat Alonsóval, azonban a bejelentésre december közepéig várni kellett.

    „A tavalyi versenyen találkoztam Alonsóval, a verseny után nem sokkal pedig Zak Brownnal beszélgettünk róla” – magyarázta Taylor. „Fernando ugyan érdeklődőnek tűnt, de volt egy megakadás, így másokat is megkörnyékeztünk. Majd egyszer csak a semmiből Zak megkérdezte, van-e hely még Fernandónak, mi pedig azt mondtuk, persze.”

    A tárgyalás Alonsóval hónapokig elhúzódott, ám Kobayashival viszonylag hamar sikerült megegyezni.

    „Az elérhető pilóták közül szemezgettünk, az átlag köridőket hasonlítottuk épp össze, ekkor merült fel Kamui Kobayashi. Egyik este felhívtam, de akkor már neki hajnali három volt, szóval leraktam inkább a telefont. Mégis egyből visszahívott, így megkérdeztem, lenne-e kedve nálam vezetni a Daytonán, ő pedig egyből igent mondott és még telefonon elrendeztük a dolgokat.”

  • Alonso értékelte új csapattársa, Jordan Taylor humorát

    Alonso értékelte új csapattársa, Jordan Taylor humorát

    Emlékeztek még arra, hogy november végén Jorday Taylor miként figurázta ki egy videóban Fernando Alonsót? Ha nem, ide kattintva megnézheted.

    Taylor Alonso csapattársa most a Daytona 24 órás versenyen és mondhatni ezzel a videóval üdvözölte a spanyolt. Az abszolút humornak szánt alkotáson Alonso rajongó némileg felháborodtak, legalábbis azon kommentek alapján, amiket mi láttunk, azonban úgy fest, hogy Alonsonak tetszett a videó.

    Az alábbi képet Taylor azzal a szöveggel tette közzé, hogy „Igent mondtam”. 😀

    https://www.instagram.com/p/BsL6M_TDsXx/

    Talán állíthatjuk, hogy egyébként Taylornak elmentek otthonról, a szó pozitív értelmében. 😀 Az alábbi videón Zoolandert meghazudtoló módon mutatja be új overálját. 😀

    https://www.facebook.com/225907974158713/videos/590001984792360/

     

  • Két-három másodperccel gyorsabb DTM-autók jönnek 2019-ben

    Két-három másodperccel gyorsabb DTM-autók jönnek 2019-ben

    Mike Rockenfeller szerint az új Class One szabályoknak megfelelő DTM-autók akár két-három másodperccel is gyorsabbak lehetnek elődjeiknél.

    A DTM és a japán Super GT-sorozat közös Class One szabályrendszere 2019-ben lép életbe, aminek következményeképpen a német bajnokság négyhengeres, kétliteres, és – talán legfontosabbként – 100 lóerővel erősebb turbómotorokra vált. Az autók aerodinamikáját is jelentős változások érik (beleértve a hátsó szárnyat, a padlólemezt és a diffúzorokat), ezek összessége pedig másodpercekben mérhető köridőjavulást eredményezhet.

    „A pálya függvényében a köridők két-három másodpercet is gyorsulhatnak” – szolgáltatott véleményt Rockenfeller az Audi és a BMW közös tesztjén. „Gyorsabban érkezel meg a kanyarokba, a féktávok picit meghosszabbodnak, de az egyenesekben gyorsabban megyünk át, talán először túllépjük a 300 km/h-t is. Ez fantasztikus teljesítmény lenne és a DRS és szélárnyékozás miatt teljességgel megvalósítható.”

    A DTM turbóra váltásával búcsút intenek a V8-as szívómotoroknak, a 2013-as bajnok pedig röviden összefoglalta a különbségeket.

    „A szívómotor sokkal egyenletesebben adta le a teljesítményt, ami körülbelül 500 lóerőben volt limitálva” – folytatta Rockenfeller. „A turbóban négy hengerrel kevesebb van, de vagy 100 lóerővel többre képes, amit nyilván megérez az ember. Amint beindul a turbó, hatalmas erők szabadulnak fel, még négyes-ötös-hatos fokozatokban is csodálatos a gyorsulás. Az autón belül a hang annyira nem tér el az eddigiektől, ám az alacsonyabb fokozatokban egyfajta morajlás hallatszik a kipufogó környékéről. A motorok kissé halkabbak lettek ugyan, de mivel ígyis érezhető a többletteljesítmény, szerintem a versenyzők és a rajongók is elégedettek lesznek.”

  • A 2019-es pontrendszerben Michelisz csak 7. lenne!

    A 2019-es pontrendszerben Michelisz csak 7. lenne!

    Mint az ismeretes, a WTCR rajongóinak új pontrendszerben kell már gondolkodniuk majd 2019-ben. Ezen szisztéma alapján már nem Gabriele Tarquini lenne a világkupa győztese, hanem Yvan Muller.

    A FIA Motorsport Világtanácsának a szentpétervári ülésén elfogadták az új szisztémát 2019-re, ami komoly változást eredményez a tavalyihoz képest, és elég komolyan befolyásolja majd a végeredményt, ahogy azt rögtön látni fogjátok. A 2018-as rendszerrel Tarquini 3 ponttal nyert a szintén Hyundait hajtó Mullerrel szemben, 2019-ben azonban Muller nyerne 20 ponttal.

    Önmagában persze ne kezdjük okolni a pontrendszert, hiszen annak a matematikájával az összes versenyző rögtön már a szezonkezdet előtt képben van, és mint látható, kis változások is jelentősen befolyásolhatják a végeredményt, így nyilván ezt figyelembe véve indulna neki mindenki az adott futamnak. Annyi biztos, hogy az időmérő edzésre érdemes lesz jobban ráhangolódni friss gumikkal, hiszen már ez is komolyabb pontmennyiséget ad idén az első futammal együtt, mint tavaly. Keményebbnek kell lenni a második versenyen is, hiszen minden pont számít majd. Nem lehet mindent energiát majd csak a harmadik- fő futamra tárolni.

    A 2018-as év így is szoros volt, a mostani rendszerben az 1-es rajtszám pedig máris Muller Lynk & Co autóján virítana. Azonban a változás nem csak a két első pilótát érintené! Ugyan a harmadik helyen továbbra is Esteban Guerrierit találnánk, aki tavaly a Münnich Hondájával jeleskedett, de őt már az YMR pilótája, Thed Björk követné, aki tavaly csak 7. lett valójában. A Campos versenyzője, Pepe Oriola egy hellyel előrébb kerülne, az ötödik helyre, a WRT Audijával vitézkedő Jean-Karl Vernay pedig egy helyet hátra csúszna, és lenen csak hatodik. A legnagyobb visszaesést viszont Michelisz Norbi mutatná be, aki a negyedik hely helyett csak hetedik lenne.

    Egyértelmű, hogy az új rendszer más hozzáállást kíván 2019-ben. A pilóták komolyabban fognak küzdeni a második versenyen is mint eddig, és így sokkal élvezetesebb lesz az egész, de ugyanakkor az egész hétvégét tekintve kockázatosabb is.

    Versenyző neve 2018-as pontok 2019-es rendszerben
    Yvan Muller 303 329
    Gabriele Tarquini 306 309
    Esteban Guerrieri 267 298
    Thed Björk 242 296
    Pepe Oriola 245 286
    Jean-Karl Vernay 245 284
    Michelisz Norbert 246 272
    Rob Huff 242 269
    Frédéric Vervisch 228 252
    Yann Ehrlacher 204 236
  • Vergne továbbra is a G-Drive versenyzője lesz

    Vergne továbbra is a G-Drive versenyzője lesz

    A Formula E negyedik szezonjának bajnoka, Jean-Eric Vergne az orosz G-Drive Racingnél fog versenyezni a WEC-ben. Az orosz csapat a tegnapi nap folyamán jelentette be, hogy az egykori Toro Rosso pilóta továbbra is náluk fog majd versenyezni.

    A francia bajnok szinte minden egyes hétvégén részt tudott venni a G-Drive színeiben a szezonnyitót kivéve. Vergnenek ugyanis ekkor a Formula E-ben is jelenése volt. Vergne csapata megnyerte az LMP2-es kategóriát a Le Mansi 24 órás versenyen, azonban a csapatot később kizárták, mert az az autójuk üzemanyag platformja illegális volt.

    „A G-Drive az egyik legjobb és legeredményesebb csapat a hosszútávú versenyzésben,” – nyilatkozta a Techeetah franciája. „Örülök, hogy tovább folytathatjuk a közös munkát és annak is, hogy nagy szerepet vállalhatok majd a céljaink elérésében 2019-ben is.”

    Az orosz istálló még mindig nem ismertette a következő évi programjukat. A 2019-es szezonban a WEC-en kívül valószínűleg az ELMS-ben is láthatjuk majd az orosz istálló autóit.

    „Az előző szezonban Jean-Eric megmutatta, hogy ott van a világ legjobb versenyzői között,” – véli az orosz csapat sportigazgatója, Roman Rusinov, aki állítólag jövőre már Vergne csapatában fog versenyezni.

    „Vergne lett a harmadik legjobb versenyző Lewis Hamilton és Fernando Alonso mögött az Autosport magazin top 50-es listáján. Nyilvánvaló volt, hogy tovább szeretnénk folytatni a munkát Jean-Erickel.”

    Az elektromos széria bajnoki címvédője a második helyen végzett a Formula E ötödik szezonjának nyitóversenyén, a szaúd-arábiai Rijádban.

    Az elektromos széria versenyeinek egyike sem ütközik a hosszútávú széria versenyeivel, szóval Vergne minden egyes versenyen részt tud majd venni. Azonban az ELMS paul ricardi, illetve monzai versenye egybe fog esni a Formula E római, illetve monacói fordulójával.

  • Red Bull B terve: F1 helyett Le Mans

    Red Bull B terve: F1 helyett Le Mans

    Az Aston Martin Valkyrievel karöltve a Red Bull már kidolgozott egy alternatívát, ha a 2021-től a Forma-1-ben életbe lépő új Concorde-Egyezmény nem lesz számukra megfelelő.

    A Red Bull Forma-1-es szerepvállalása 2020-ig biztos csupán. Ekkor jár le az eddig érvényben lévő Concorde-Egyezmény, ami a Forma-1-et alapvetően beszabályozza.  Azt viszont egyelőre még nem tudni, hogy a 2021-től érvényes új egyezmény hogyan is fog kinézni, emiatt a Red Bull egy B tervvel is előállt.

    „Van egy megállapodásunk, ami 2020-ig szól. Addig van érvényben a jelenlegi motorszabály és a Concorde-Egyezmény is. Addig nem lesz sem a Hondától sem a Red Bulltól sem döntés. Biztos, hogy nem fogunk semmitől és senkitől függeni, mint ahogy volt ez korábban, amikor visszaestünk.” – mondta Helmut Marko a motorsport-total.com-nak adott interjújában.

    Marko ezalatt arra gondolhatott, hogy a hibrid korszak elején szerettek volna motort kapni a Mercedestől, de ez végül nem valósult meg, így kényszerből kellett maradniuk a Renault-nal. Ami nem tudott felnőni a csapat elvárásaihoz, így a Hondára váltanak két szezon erejéig, de már felkészültek arra is, hogy ha esetleg nem nyeri el a tetszésüket az új szabályrendszer.

    „Ebben az esetben befejezzük a jelenlegi tevékenységünket és egy másik sorozatban indulnánk. Mondjuk a Valkyrie-vel a Le Mans hiperautós korszakában.” – példálózott az osztrák.

    Az Aston Martin Valkyrie egy szupersportautó 1100 lóerővel és 400 km\h-s végsebességgel. Ami a Red Bull Technology, azon belül is Adrian Newey és az Aston Martin közös „gyermeke”. Ezzel az autóval a 2020-ban érkező új WEC szabályoknak eleget téve a Red Bull elindíthatja az LMP1-es csapatát.

    „Voltak már egyeztetések a hiperautók LMP1-es érkezésével kapcsolatban. Ez most egy kicsit változott. De még mindig úgy tűnik, hogy elfogadható áron lehetne csapatot indítani.” – folytatta.

    A Red Bull még privát csapatként sosem vett részt a Le Mans-i 24 órás versenyen, de ezt az osztrákok mindenképp szeretnék egyszer megvalósítani ezt. Helmut Marko számára viszont nem ismeretlen a legendás verseny, mert 1971-ben egy Porscheval megnyerte azt, és akkor a csapatával felállított egy távolsági rekordot amit csak 2010-ben tudtak megdönteni.

    „Ha a Forma-1-ben bevezetnék a költségvetési plafont akkor le kellene építenünk az embereket. Ezt nem feltétlenül akarjuk. Őket viszont egy ilyen projektben használhatjuk. A pénzügyi teher az Aston Martinra nehezedne, ami egyértelmű, mert ők már nyertek Le Mans-ban. Ez viszont passzolna a mi koncepciónkhoz.” – tette hozzá az osztrák.

  • 30 évnyi DTM Mercedes, másfél órában

    30 évnyi DTM Mercedes, másfél órában

    A DTM 2019-ben elveszti a leghűségesebb márkáját, a Mercedest. A német gyártó 30 évig volt részese a túraautós sorozatnak, és remek sikereket tudhat magáénak. Persze, nem mindig volt rózsás a helyzet. Évekig a vert mezőnyben voltak a Mercedesek. A „30 Jahre: Bis zur letzten Sekunde” visszatekintés a márka DTM-es történetére angol nyelven, német felirattal.

    1984 óta 195 alkalommal volt a dobogó legtetején egy Mercedes pilóta. 144 Mercedeses pole pozícióról beszélhetünk. 11 bajnoki címet ünnepelhetett a csillagos márka az elmúlt 30 évben. 2018-ban búcsúzik a gyári csapat, és utoljára Gary Paffett lett a bajnok, aki ma már a Formula E-ben indul.

    Ebben a filmben leginkább az utolsó szezonját követhetjük végig a Mercedesnek, ami a márka jubileumi éve is volt. A németek azonban a hőskort is megidézik, amikor olyan legendák versenyeztek, mint Bernd Schneider vagy Klaus Ludwig, akik a 90-es, 2000-es években hódították el a bajnoki címeket. A főszerep azonban a 2018-as esztendőé, hiszen ez a Mercedes utolsó éve a DTM-ben. Paffett újfent a vert mezőnyben volt először, de mégis sikerült bizonyítania az Audis René Rast ellenében. Az utolsó futamon Hockenheimben mindössze négy pont választotta el őket. A csillagos márka emelt fővel távozik, még egyszer utoljára a csúcsra járatták magukat.

    https://youtu.be/mg7loJZdTcs

  • Nézd meg, hogy vezet Zanardi Daytonában!

    Nézd meg, hogy vezet Zanardi Daytonában!

    Alex Zanardi mindkét lábát elvesztette egy 2001-es Champ Car baleset következményeként. De ahelyett, hogy magába zuhant volna, példát statuált, és visszatért a versenyzéshez. Mindemellett négy paralimpiai aranyérme is van.

    Az 52 éves Zanardi most a januári Daytona 24 órás versenyre készül a Rahal Letterman Lanigan Racing BMW M8 GTE-jével.

    A minap tesztelt is az autóval, melyet némileg átalakítottak számára, hogy kézzel tudja vezérelni. Az alábbi videón pedig meg is nézhetitek, hogyan vezet Zanardi Daytonában.

  • Hivatalos: Johan Kristoffersson a WTCR-ben folytatja

    Hivatalos: Johan Kristoffersson a WTCR-ben folytatja

    Nemrégiben még feltételes módban számoltunk be róla, de most már kijelenthetjük: Johan Kristoffersson 2019-ben a WTCR mezőnyét fogja erősíteni.

    A kétszeres ralikrossz világbajnok és STCC bajnok Kristoffersson a Sebastian Loeb Racing színeiben fog bemutatkozni a világkupában Rob Huff és Mehdi Bennani csapattársaként.

    „Elképesztően várom már a WTCR-t. Négy év ralikrossz után 2019 lesz az első teljes, nemzetközi túraautós szezonom. A legtöbb pálya új lesz a számomra emiatt nagy kihívást is fognak jelenteni. Szintén várom már a közös munkát az új csapattársaimmal, különösen a túraautó világbajnokkal, Rob Huffal. A Sebastian Loeb Racing egy rendkívül tapasztalt istálló, és örülök, hogy továbbra is a Volkswagen család részese lehetek.” – nyilatkozta a svéd.

    Az SLR négy Volkswagen Golf GTI TCR-t fog indítani jövőre, Huff, Bennani és Kirstoffersson helye immár biztos, viszont a negyedik versenyzőt később jelentik majd be.

    „A Túraautó Világkupa egy tökéletes platform arra, hogy a Golf GTI-k megmutassák a bennük rejlő potenciált a globális nézőközönségnek. Ráadásul a verseny rendkívül szoros és ez éppen elég a Volkswagennek arra, hogy növelje a jelenlétét a sorozatban. Örülök, hogy Rob Huff és Mehdi Bennani jövőre is velünk lesz, kiegészülve a ralikrossz bajnokunkkal, Kristofferssonnal egy nagyon erős pilóta felállást fognak alkotni.” – mondta a Volkswagen Motorsport igazgatója Sven Smeets.

    A svéd versenyző még nem erősítette meg, hogy harcba száll-e megvédeni a skandináv túraautós bajnoki címét, de lehetősége lesz rá, mert a WTCR és az STCC versenynaptára egy helyen sem ütközik. Nem úgy mint a WRX naptárral, ami hat helyen is ütközik, így a ralikrosszos címvédéséről le kell mondania.

  • A Ferrarit komolyan érdekli a WEC új szabályrendszere

    A Ferrarit komolyan érdekli a WEC új szabályrendszere

    A Ferrari az egyike annak a számos nagynevű autógyárnak, akik komoly érdeklődést mutatnak az LMP1 iránt a 2020\21-es szezonban bevezetendő „hypercar” szabályrendszer miatt.

    Számos forrás is alátámasztja a dailysportscar.com értesüléseit, miszerint az olasz autógyár – akik részt vesznek a technikai munkacsoportban a szabályok kidolgozásában – komolyan tervezi, hogy az új szabályok második évében, vagyis a 2021\22-es szezonban elindítja az LMP1-es programját. A Ferrari viszont még kivárja a szabályok végleges formáját, hogy eldöntsék-e, hogy gazdaságilag megvalósítható lesz-e.

    Az új szabályok jelen állás szerint sokkal barátibb költségeket fognak tartalmazni, emiatt lehet a Ferrari gyári csapatként jelen, nem pedig egy partner csapat közreműködésével.

    A Ferrari mellett a Toyota, a McLaren, az Aston Martin, a Glickenhaus és még egy nagynevű gyártó is részt vesz a szabályok kidolgozásában. Ők mindnyájan komoly érdeklődői az új érának.

    Az idő rövidsége miatt az új szabályok első évében még lesz lehetőség a jelenlegi, nem-hibrid privát LMP1-es autók indítására, amely lehetőséget a Ferrarinál erősen fontolóra vesznek.