Kategória: Touring Car

  • Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

    Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

    (MTI) – Csapaton belül és a teljes mezőnyt tekintve is nagy kihívásként tekint a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonjára Michelisz Norbert, a Hyundai magyar versenyzője, aki tavaly az összetett pontverseny negyedik helyén végzett.

    A 34 éves pilóta az MTI-nek azt mondta, decemberben már tesztelték Portugáliában a 2019-es versenyautót, és elsősorban olyan apróbb módosításokat, fejlesztéseket próbálgattak, amelyekkel kapcsolatban hiányosságokat éreztek 2018-ban. Hozzátette, hogy a teszten a tavalyi bajnok olasz Gabriele Tarquini és a Hyundai két új versenyzője, a holland Nick Catsburg és a brazil Augusto Farfus is részt vett, s a négy pilóta felosztotta egymás között a feladatokat.

    „Az új csapattársak közül Catsburgöt egy picit jobban ismerem, ő 2017-ben, a WTCR jogelődjének számító túraautó-világbajnokságon a végső győzelemért is harcban volt a Volvóval, és egy viszonylag fiatal, nagyon jó versenyző, aki biztosan kihívást jelent majd mindannyiunknak a csapaton belüli versenyben is” – mondta Michelisz, aki Farfust kevésbé ismeri, mert a 35 esztendős pilóta éppen 2010-ben teljesítette az utolsó szezonját a túraautó-vb-n, amikor a magyar versenyző debütált a sorozatban. „Ő aztán 2012-től hét éven keresztül versenyzett a német túraautó-bajnokságban (DTM) a BMW-nél, ennél többet pedig talán nem is kell mondani róla, hiszen ez jól mutatja, hogy szintén egy nagyon gyors pilótáról van szó, aki a 2000-es években meghatározó alakja volt a túraautó-vb mezőnyének is.”

    Michelisz számára december 21-én, a portugáliai teszteket követően ért véget az előző idény, így az elmúlt hetekben igyekezett a lehető legtöbb időt a családjával tölteni, feltöltődni és pihenni, de figyelemmel követte a várható riválisokkal kapcsolatos információkat is.

    „Esélylatolgatásba egyelőre még nem mennék bele, de a Lynk & Co kínai-svéd autógyár a legújabb modelljét fogja promotálni a WTCR-ben, így egy teljesen új versenyautóval állnak majd rajthoz olyan pilótákkal, mint a 2017-es világbajnok Thed Björk, a négyszeres vb-győztes Yvan Müller és a háromszoros világbajnok Andy Priaulx” – mondta Michelisz, aki egyelőre úgy véli, a végső győzelemért a Hyundai és a Lynk & Co versenyzői lesznek majd nagy harcban.

    Saját versenycsapatával, a tavaly a túraautós Európa-kupában (TCR) szerepelt M1RA-val kapcsolatban a magyar pilóta kiemelte, hogy az elmúlt évben „visszavonult” a napi ügymenetből, melyet üzlettársa, Bári Dávid vett át, de a téli szünet idején mindig többet foglalkozik a csapat ügyeivel és a következő idényre vonatkozó tervekkel.
    „Idén is legalább a TCR Európa-kupában szeretnénk folytatni, de már a győzelemért akarunk küzdeni, és változatlanul az a tervünk, hogy egy fiatal magyar és egy külföldi pilóta versenyezzen nálunk” – jelentette ki Michelisz, hozzátéve, hogy akár a háromautós felállás is elképzelhető, de ez még minden szempontból képlékeny.
    A hímesházai születésű pilóta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) által tavaly létrehozott tehetséggondozó program kuratóriumának is tagja, és megfogalmazása szerint elsősorban szakmai szemmel igyekszik felügyelni, hogy a rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat a lehető leghatékonyabban osszák el a tehetséges magyar versenyzők között.

    „Egyértelműen látszik, hogy a financiális segítségre bőven van igény, és úgy gondolom, hogy tavaly azt is tapasztalhattuk, hogy a pályázati anyagok elkészítése még finomhangolásra szorul, de ebben is igyekszünk segíteni” – mondta Michelisz, és kitért rá, hogy a rendelkezésre álló teljes összeg 12 millió forint volt, ezt több mint 40 tehetség között osztották el.

    „Az autósport persze költséges, és egy több százezer forintos támogatás nem tűnik soknak, de azért lényeges, mert lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy egyről a kettőre jussanak. A rendelkezésre álló forrás idővel biztosan bővülni fog, én azt remélem, hogy ez így lesz, nekünk pedig az marad a feladatunk, hogy célirányosan és hatékonyan osszuk szét az összeget” – jelentette ki Michelisz.

    A magyar pilóta kitért rá, hogy az elmúlt években egyre több nemzetközi versenysorozat, a Forma-1 mellett a DTM, a WTCR, a kamion Európa-bajnokság, vagy akár a rali-Eb futamait rendezik Magyarországon, ehhez pedig a hazai szövetség és a versenyeket szervezők részéről is „kemény munkára volt és van szükség.”

    „Azt gondolom, hogy ennek azért van nagy jelentősége, mert ezek a hazai események a magyar autósport kultúrának segítenek, ugyanis azok, akik eddig csak itthon versenyeztek, testközelből láthatják, hogy hol és miben lehet még fejlődni” – mondta Michelisz, aki utalt rá, hogy pályafutása elején az országos bajnokságokban maga is úgy érezte, „ezt nem lehet ennél jobban csinálni”, a nemzetközi környezetben viszont hamar rádöbbent, hogy a versenyzés számos területén van még előrelépési lehetősége.

    A WTCR 2019-es idénye április elején, Marokkóban kezdődik, majd április végén a Hungaroringre látogat a mezőny.

  • A Honda még nem döntött a 2019-es WTCR felállásáról!

    A Honda még nem döntött a 2019-es WTCR felállásáról!

    A 2019-es túraautó világkupás programjával kapcsolatban a japán Honda márka még semmit sem döntött el. És nagyon is a riválisai mögött kullognak csak, hiszen a Hyundai a Lynk & Co és Volkswagen is tett már bejelentéseket.

    A japánok ugyan a napokban kiadtak egy sajtóközleményt a 2019-es terveikkel kapcsolatban, azonban a WTCR-es programjukról egyelőre csak ennyit tudni:

    „A Honda akkor fog bejelenteni a szériában szereplő csapatával kapcsolatban bármit is, amint sikerült a részleteket is tisztázni.”

    A Honda támogatott versenyzői 2018-ban Esteban Guerrieri és Tiago Monteiro voltak, és a Münnich illetve a Boutsen Ginion Racing színeiben indulhattak, Monteiro mondjuk csak egyszer.

    A többi három Hondát 2018-ban Yann Ehrlacher, James Thompson, Timo Scheider hajtotta a Münnichnél, míg Tom Coronel egész évet töltött el a Boutsen Ginion Racingnél, ahol Benjamin Lessennes és Ma Qing Hua helyettesítették Monteirót azon versenyeken, amelyeken nem tudott elindulni.

    Amennyiben a Honda hivatalosan sem indulna idén a WTCR-ben, attól még a JAS Motorsport által épített Hondák ott lehetnek a privát csapatoknál és versenyzőknél, de 2011 óta ez lenne az első alkalom, hogy a Honda nem mutatkozna a túraautózás ezen szintjén.

  • Kevesebb szabadedzés lesz a DTM-ben

    Kevesebb szabadedzés lesz a DTM-ben

    Átalakították a Német Túraautó Bajnokság (DTM) hétvégéinek lebonyolítását. Az idei évtől kezdve nem lesznek szabadedzések a versenynapokon, vagyis szombaton és vasárnap.

    A változást az okozta, hogy a DTM hétvégéi a Porsche Szuperkupa, a Formula European Masters és a W Series sorozatok miatt elég sűrűek lesznek.

    A csapatok és pilóták számára a pénteki két edzés megmarad, de szombaton és vasárnaponként már csak az egy-egy időmérő és futam áll majd rendelkezésükre.

    Ez alól az egyetlen kivétel a Brands Hatch-i forduló lesz, ahol a pénteken nem lesz semmilyen pályára menés a helyi zajszennyezési korlátozások miatt. Ezen a hétvégén az előző években megszokott menetrend lesz érvényben, vagyis szabadedzés, időmérő és végül a futam lesz majd a két nap programja.

    Ezen kívül fontos változás még, hogy a futamok rajta ezentúl 13:30-kor lesz.

    A DTM idei szezonja Hockenheimben veszi kezdetét május első hétvégéjén.

  • A Brabham visszatér Le Mans-ba

    A Brabham visszatér Le Mans-ba

    Egy legendás név és márka tér vissza a Le Mans-i 24 órás versenyre. A Brabham a BT62-es kódjelű autójával indul majd a GTE kategóriában.

    A brit istálló egy korábbi sikeres Forma-1-es konstruktőrnek tekinthető, hiszen 1962 és 1992 között 394 versenyen indult, és két konstruktőri világbajnoki címet is szerzett.

    Az új program vezetője a korábbi Forma-1-es pilóta David Brabham lesz, aki 2009-ben Alexander Wurz és Marc Gené oldalán megnyerte a legendás 24 órás versenyt egy Peugeot-val. A csapat a 2021-22-es szezonban fog csatlakozni a mezőnyhöz.

    „A Brabham név visszatérése Le Mans-ba egy olyan valami amiért már évek óta dolgoztam. Tehát fantasztikus dolog ez a bejelentés. A Brabham Automotive először 2018 májusában vitte pályára az első, BT62-es modelljét, vagyis ez egy hosszú út, hogy újra jelen lehessünk Le Mans-ban. Ezzel kezdetét vette egy hosszú távú elkötelezettség. Várjuk már a BT62 továbbfejlesztését és a további jövőbeli termékeinket, miközben egy világszínvonalú versenycsapatot építünk.” – nyilatkozta Brabham.

  • A WEC-be tart a United Autosports

    A WEC-be tart a United Autosports

    Mint az ismert, a McLaren főnöke Zak Brown az LMP2-es United Autosports csapatnak is társtulajdonosa, mely csapat tervbe vette, hogy rajthoz áll majd a WEC mezőnyében a 2019/20-as szezonban.

    Úgy tudni, hogy az European Le Mans Seriesben már többszörös győztes csapat szeptemberben állt elő az ötlettel.

    Noha a Le Mans-i 24 órás versenyen már részt vettek az elmúlt két alkalommal, most már teljes szezont mennének majd a soron következő, szeptemberben induló szezonban, Ligier-Gibson JSP217-esükkel. Az autót Filipe Albuquerque és Phil Hanson vezeti majd, a harmadik versenyzőt azonban még nem nevezték meg.

    „Egy ideje már ez volt a United Autospots célja, hogy rajthoz álljon a világbajnokságon, de kellett, hogy eljöjjön erre a megfelelő idő és minden a helyére kerüljön.” – mondta Brown. „Úgy érezzük, ez a megfelelő idő. Nagyszerű a kapcsolatunk Phillel és Filipe-vel, ők fantasztikus páros.”

    Az ügyvezető igazgató, Richard Dean hangsúlyozta, hogy a csapat bízik a Ligier Automotive-ban és nagyon örülnek, hogy a támogatásukat élvezhetik. Ezt azért is emelte ki, mert korábban arról pletykáltak, hogy talán szakít a csapat a Ligier-vel.

  • Ütközhet decemberben a Formula E és a WEC egyik versenye

    Ütközhet decemberben a Formula E és a WEC egyik versenye

    Az ABB FIA Formula E elnöke, Alejandro Agag elmondta, hogy ez év végén esélyes, hogy lehetséges, hogy lesz dátum ütközése a szériának a WEC-cel.

    Ha ugyanis a 2019/20-as szaúdi FE verseny ugyanarra a hétvégére kerül, mint legutóbb, akkor az egybeesik majd a WEC bahreini hétvégéjével. Egyelőre még nem dőlt el a szóban forgó FE futam időpontja, de ha december 14-re fog esni, akkor fejtörést okoz majd azon versenyzőknek, akik amúgy az elektromos bajnokságban és a WEC-ben is rajthoz állnak.

    Agag mindenesetre megpróbálja elkerülni a dátumok ütközését.

    „Esélyes, hogy ugyanazon a hétvégén lesz, bár át is tehetnénk januárra, de ezen időpontok körül lesz.” – mondta Agag az e-racing365-nek. „Korábban több gyártó számára is ütközés volt (mert FE-ben és WEC-ben is szerepeltek), de most kevés ilyen van, és versenyző is kevesebb (aki mindkettőben szerepel), szóval nem annyira lényeges. Mindig próbáljuk elkerülni az ütközést, szóval ha tudjuk, akkor megpróbáljuk előrébb, vagy hátrébb tenni.”

    A jelenlegi FE mezőnyben hat versenyző van, aki mindkét bajnokságban szerepel: Sebastien Buemi, Jose-Maria Lopez, Sam Bird, Tom Dillmann, Antonio Felix da Costa és Andre Lotterer. Noha nincs rá garancia, hogy mindannyian részesei lesznek a mezőnyben a következő szezonban is.

    Az FE 2019/20-as szezonja várhatóan ismét Szaúd-Arábiában indul majd, és megpróbálják a versenyt december 8-ra időzíteni. A 14-i hétvége utánra aligha tolják, mivel az december 21, ami már eléggé közel van a karácsonyhoz. Bár meg kell jegyezni, hogy 2015-ben volt verseny december 19-én.

  • Nem lesz idén Facebookos közvetítés a WTCR futamokról

    Nem lesz idén Facebookos közvetítés a WTCR futamokról

    A Túraautó Világkupa (WTCR) tavaly a Facebookon élő stream formájában közvetítette a hétvégék első versenyét. Ez viszont 2019-től kezdődően megszűnik, mivel nem hozta az elvárt nézőszámot.

    Ettől az évtől kezdődően a bajnokság összes futama élőben lesz követhető az Eurosport TV-n, emellett különböző klipeket, összefoglalókat fognak feltölteni a különböző közösségi oldalakra. A szabadedzésekről és az időmérőkről továbbra is lesznek közvetítések a facebookon is.

    „Az élő Facebookos közvetítés egy nagy csalódás volt.” – jelentette ki a sorozat promótere, Francois Ribeiro. „A Facebook az egy média, de hogy hogyan is működik rajta az élő közvetítés azt ki kell tapasztalni. Ilyeneket hallottam, hogy ’Francois, ha a Facebookra is felteszitek a közvetítést akkor milliós nézettségetek lesz.’ Az igazság viszont az, hogy nagyon sok kreatív dolgot csináltunk, különböző klipeket készítettünk a versenyzőkkel, és ezt a jövőben is folytatni fogjuk. De az élő közvetítést azt abba hagyjuk, mivel közel sem az elvárásaink szerint alakult a nézőszám.”

    „Az edzések és időmérők közvetítése megmarad, de a versenyé már nem. A három versenyről viszont már nem lesz live, mert nem tudom megmagyarázni a csapatoknak és a szponzoroknak, hogy miért van az, hogy a tv-ben 50 millióan nézik, a Facebookon pedig alig százezren. Tehát 2019-től a közösségi médiát beszámolókra, klipekre fogjuk használni, élő közvetítésre nem.” – tette hozzá.

  • Alonso rögtön kényelmesen érezte magát a Wayne Taylor Racingnél

    Alonso rögtön kényelmesen érezte magát a Wayne Taylor Racingnél

    Fernando Alonso elmondta, hogy egyből kényelmesen érezte magát annál a Wayne Taylor Racingnél, mellyel az e havi Daytona 24 óráson rajthoz áll.

    A kétszeres F1-es világbajnok mellett Toyotás márkatársa, Kamui Kobayashi is csatlakozott a WTR-hez, így a két állandó pilótával, Renger van der Zandéval és Jordan Taylorral alkotják a Cadillacet hajtó kvartettet.

    A 24 órás verseny előtt január 4-től 7-ig tartottak egy hivatalos tesztet, ami a „Roar Before the Rolex 24” névre hallgat. Itt a remeklő Mazda mellett azért Alonsóék is villogtak, kétszer végeztek az élen. Taylor pedig azonnal megdicsérte a két új csapattársat, emellett a tavaly már ezen a versenyen szerencsét próbáló Alonso is elégedett volt.

    „Minden rendben ment, elég sima hétvége volt” – mondta a spanyol. „Először próbáltam ki a Cadillacet, először dolgoztam a csapattal. Megvolt az üléspróba, átvettem a csapat filozófiáját, és elég sima volt. Remek emberek dolgoznak itt, boldog voltam az autóban, az első pillanattól kezdve elégedett voltam az egyensúllyal. Ismerem a pályát tavalyról, ez előnyt jelent. Koncentrálhattam arra, hogy működik a csapat, hogy akarják lebonyolítani a tesztet. Sikerült javítanunk az autón is. Sokat tanultunk, amiből majd merítünk a Rolex 24-en. Erős a csapatunk, minden pilóta elég tapasztalt és gyors, remélhetőleg képesek leszünk folyamatosan jó tempót futni.”

    Alonso a realitás talaján maradt, amikor a verseny megnyeréséről kérdezték, hiába tűnik erősnek a WTR.

    „Hosszú a verseny, minden a kezünkre kell, hogy játsszon. Rengeteg különböző faktor határozza meg a végső győztest. Nekünk csak a lehető legmagasabb szinten kell tartanunk a koncentrációnkat, a lehető legjobban kell teljesíteni a versenyt, segítenünk kell a csapatot a visszajelzéseinkkel és vigyáznunk kell az autóra a 24 óra alatt.”

    Kobayashi már magabiztosabban nyilatkozott: „Jól dolgozott együtt a csapat, amire számítottunk is. Tudjuk, mit kell tennünk. Mindegyikünk elég tapasztalt az ilyen versenyeken. Csak együtt kell működnünk, hogy mindenkit megfelelő sebességre hozzunk. Vannak még feladataink, melyeket teljesítve még erősebben térünk majd vissza. Van még bennünk tartalék, az elvárás a győzelem.”

    „Boldog vagyok, hogy itt lehetek, büszkén vezetek ennél a csapatnál. Szerintem jól megértjük egymást, élvezzük egymás társaságát. A pálya elképesztő, főleg az ovál rész. Mindig keresem az új dolgokat a motorsportban, ez a pálya pedig az” – zárta gondolatát a japán.

  • Alonsoék autója zárt az élen a tegnapi teszten

    Alonsoék autója zárt az élen a tegnapi teszten

    A Jordan Taylor, Fernando Alonso, Renger van der Zande és Kamui Kobayashi vezette Wayne Taylor Racing Cadillacet van der Zande repítette ez élre a szombati, daytonai teszten, mely a „Roar Before the Rolex 24” nevet viseli.

    Noha délelőtt még Alonso volt a leggyorsabb, végül a holland szerezte meg az első pozíciót a csapatnak. Van der Zande közel fél másodpercet adott a második helyezettnek, ideje 1:34.534 volt.

    Mögötte Ricky Taylor végzett a #7-es Acurával, a harmadik helyen pedig Olivier Jarvis végzett.

  • Alonsót is „megfertőzte” humoros csapattársa

    Alonsót is „megfertőzte” humoros csapattársa

    Jordan Taylorról már írtunk korábban Fernando Alonso kapcsán. Az amerikai versenyző Alonso csapattársa a Daytona 24 órás versenyen. Mikor kiderült, hogy Alonso indul a versenyen, Taylor egy videóparódiával köszöntötte őt. Amit Alonso utólag díjazott is.

    Taylorról tudni kell, hogy bár ránézésre teljesen másmilyen karakternek tűnik, rendkívül humoros figura, Instagramja ökörködésekkel van tele. Ezen kívül a 27 éves versenyzőnek van egy alteregója, Rodney Sandstorm, aki Jeff Gordon rajongó, és szokása, hogy különböző helyszíneken a „Walk It Talk It” című hip-hop számra adja elő rendkívül bonyolult „táncát”, természetesen Jeff Gordon dzsekiben.

    Ezen produkciót pedig most Alonso és Kamui Kobayashi is előadta. 😀

    https://www.instagram.com/p/BsRRiIwHNGa/

    És íme pár produkció „Rodney-tól”:

    https://www.instagram.com/p/BiK6RhmhrpX/

    https://www.instagram.com/p/BhZ9lnLhzlb/