Kategória: Touring Car

  • A Haas megengedte, hogy Magnussen rajthoz álljon Daytonában

    A Haas megengedte, hogy Magnussen rajthoz álljon Daytonában

    Kevin Magnussen zöld utat kapott csapatától, ha akar, akkor a jövőben részt vehet a Daytona 24 órás versenyen.

    Korábban is találgatták, a dán versenyző csatlakozik-e édesapjához, és részt vesz-e az amerikai megmérettetésen, ám miután a Haas nem gördít akadályt az apa-fia felálláshoz, akár már jövőre is bővülhet a Formula 1-es pilótával a mezőny.

    ,,Szerintem ez egy jó ötlet, Kevin szerint is az, és Corvette is így gondolja. Ez az egész összes is jöhet, csak megfelelő logisztikai szervezést igényel a dolog.”– árulta el Kevin Magnussen édesapja, Jan Magnussen, aki maga is részt vett néhány futamon a Formula 1-ben.

    ,,Sosem tiltanám meg egy versenyzőnek, hogy részt vegyen egy másik versenyen. –nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Kevinnek engedni kell, hogy az édesapjával együtt rajthoz álljon Daytonába. Nos, nem tudom mikor fog ez bekövetkezni, viszont úgy tűnik, Jannak még van néhány jó éve versenyzőként.”

  • Daytonai kategória győzelem a BMW-nek – a győzelmet Charly Lamm emlékének ajánlják

    Daytonai kategória győzelem a BMW-nek – a győzelmet Charly Lamm emlékének ajánlják

    A 25-ös rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautó érzelmekben gazdag győzelmet aratott a hétvégén megrendezett Daytona-i 24-órás megmérettetés esővel áztatott, izgalmakkal teli futamán. „Charly Lamm azt akarta volna, hogy a végsőkig küzdjünk. Megtettük és megnyertük neki” – mondta Jens Marquardt a futam leintése után.

    A BMW RLL csapat lett a január 24-27. között megrendezett Daytona-i 24-órás megmérettetés abszolút győztese, miután a heves esőzések következtében másodjára félbeszakított futam leintésekor a 25-ös rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautó haladt a GTLM kategóriában versenyző mezőny élén. A második félbeszakítást követően a futam nem folytatódott, az egyesült államokbeli Connor De Phillippi, a brazil Augusto Farfus, az osztrák Philipp Eng és az egyesült államokbeli Colton Herta alkotta kvartett így a rendkívül változatos összecsapás első helyezettjeként végzett. Alex Zanardi volán mögé ülésének köszönhetően a 24-es rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautót is osztatlan rajongói figyelem övezte, amelynek kereszttüzében az olasz sportfenomén és három csapattársa, az egyesült államokbeli John Edwards, a finn Jesse Krohn és az ausztrál Chaz Mostert az összetett tabella kilencedik helyezettjeként zárta a futamot.

    A BMW M8 GTE versenyautó ezzel megszerezte harmadik GTLM futamgyőzelmét az IMSA WeatherTech SportsCar Championship mezőnyében. A bajor prémiumgyártó első ízben 1976-ban diadalmaskodott Daytonában, akkor a BMW 3.0 CSL modellel. Az aranyérmet további kettő követte a BMW M3 GTR versenyautóval 1997-ben és 1998-ban, majd a BMW prototípusai 2011-ben és 2013-ban is abszolút győzelmet arattak a floridai aszfaltcsíkon. A BMW RLL csapat most először állhatott fel a Daytona-i 24-órás megmérettetés dobogójának legfelső fokára.

    De Phillippi, Farfus, Eng és az IMSA-széria újoncaként debütáló Herta javarészt komplikációktól és eseményektől mentes versenyt tudhat maga mögött. Colton Herta a 64. körben megautózta a GTLM kategória leggyorsabb, 1:42,908 perces köridejét. Az éjszaka folyamán heves esőzés vette kezdetét, amelynek következtében a pályaviszonyok körről körre romlottak, mígnem hét órával a futam tervezett vége előtt biztonsági okokból félbeszakították az összecsapást. A megmérettetés mintegy két órával később, sárga zászló alatt folytatódott, amelyet a pályabírók összesen tizenhét alkalommal mutattak fel a 24-órás futam alatt. Az ismételt zöld lámpa után a BMW pilótái hibátlan vezetéssel szilárdították meg pozíciójukat az élbolyban, majd egy körrel a futam második félbeszakítása előtt Augusto Farfus átvette a vezetést a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautóval. Ez utóbbi a hétvégi megmérettetés döntő pillanatának bizonyult, a futam ugyanis a második félbeszakítás után nem folytatódott, így a BMW abszolút győzelmet ünnepelhetett.

    Anex Zanardi és csapattársai már a futam első félbeszakítása előtt az élboly mögött autóztak, miután a 24-es rajtszámú versenyautót számos alkalommal ki kellett hívni a boxba. A BMW M8 GTE már a verseny kezdeti fázisában egy kettős hibát produkált: amikor az olasz kiválóság, aki 2001-ben egy versenybaleset során mindkét lábát elvesztette, átvette csapattársától a volánt, a kormányoszlop kormányt rögzítő csatlakozója és a versenyautót felemelő patronok egyszerre romlottak el. A több ezer kilométernyi, intenzív tesztelés során a versenyautó egyetlen alkalommal sem mutatott hasonló meghibásodást, a helyreállítási munkálatok így temérdek időt emésztettek fel. A BMW M8 GTE ezt követően számos kisebb baleset miatt egyre hátrébb és hátrébb csúszott, az egyik legnagyobb figyelem mégis, a kilencedik helyezés ellenére is Alex Zanardi 24-es rajtszámú versenyautóját övezte.

    A 96-os rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautóval induló Turner Motorsport a GTD kategória tizedik helyén végzett, a németországi Jens Klingmann, valamint az egyesült államokbeli trió, Bill Auberlen, Dillon Machavern és Robby Foley összesen 560 kört autózott ki a gépből.

    A versenyhétvégét egy lesújtó hír árnyékolta be: Charly Lamm, a BMW Schnitzer csapat főnöke január 24-én, csütörtökön tragikus hirtelenséggel életét vesztette. A BMW RLL csapat így mindkét versenyautóra egy „Isten áldjon, Charly!” feliratú matricát ragasztott, a Daytona-i 24-órás megmérettetés abszolút győzelmét pedig a BMW Charly Lamm emlékének ajánlja.

    A BMW Motorsport igazgatójának, a BMW RLL csapat főnökének és a BMW M8 GTE versenyautó pilótáinak nyilatkozatai a Daytona-i 24-órás megmérettetés után

    Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

    „Micsoda verseny, és micsoda izgalmas győzelem – és mégis, mily nehéz napok ezek a BMW Motorsport életében. Egy ennyire eseménydús és kiszámíthatatlan futam után fantasztikus érzés volt felállni a Daytona-i 24-órás megmérettetés dobogójának legfelső fokára. Gratulálok Connor De Phillippi-nek, Augusto Farfus-nak, Philipp Eng-nek, Colton Herta-nak és mindenkinek a BMW RLL csapatnál! Gratulálok továbbá a müncheni mérnököknek, akik egy vérbeli győztest építettek nekünk! Rendkívül büszkék lehetünk erre a győzelemre, és a 24-es rajtszámú versenyautó kilencedik helyezése ellenére is úgy vélem, hogy pilótáink ma történelmi mérföldkőhöz érkeztek. Alex Zanardi jelenléte és versenyzése valósággal felrobbantotta a lelátókat, élő legendaként küzdött Jesse Krohn, John Edwards és Chaz Mostert oldalán, és a hátracsúszások ellenére sem vesztette el lendületét és motivációját. Pontosan ez az, ami annyira különlegessé teszi őt, és pontosan ez az, amiért a rajongók imádják. Alex és csapattársai igazi győztesnek érezhetik magukat, mi pedig Charly Lamm emlékének ajánljuk ezt a győzelmet. Elvesztése éppen olyan fájdalmas ma is, mint csütörtökön volt, amikor értesültünk a hírről. Ő azt akarta volna, hogy a végsőkig küzdjünk. Megtettük és megnyertük neki.”

    Bobby Rahal, a BMW RLL csapat főnöke:

    „Micsoda nagyszerű küzdelem! Daytonában futamot nyerni egészen különleges érzés. Ha figyelembe vesszük, hogy tavaly hol végeztünk ugyanitt, nem tudjuk nem elképesztően nagyra értékelni mindazt a munkát, amit a csapat az elmúlt időszakban véghez vitt. Szívből gratulálok a 25-ös rajtszámú versenyautó teljes csapatának! Ugyanakkor gratuláció illeti a 24-es rajtszámú versenyautó csapatát is, mert a szerencsétlen körülmények ellenére kiválóan küzdöttek.”

    Connor De Phillippi, a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó egyesült államokbeli pilótája:

    „Ez egy igazán őrült futam volt, egyszerre száraz, nedves és hideg aszfalttal. Csapattársaim fantasztikus munkát végeztek. A versenyautó még most, 24 órával a futam rajtja után is teljesen újnak hat. Augusto kiváltképp hihetetlen munkát végzett az esőben. Tökéletesen megbizonyosodhattunk afelől, hogy a BMW M8 GTE egy végtelenül megbízható és versenyképes autó, amely minden versenykörülmények közepette helytáll. Az egész csapat nagyszerű munkát végzett. Megnyertük Daytonát, hihetetlen!”

    Augusto Farfus, a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó brazil pilótája:

    „Ez a győzelem egyszerűen varázslatos, különleges jelentőséggel bír számomra. Néhány nappal ezelőtt egy igen fontos embert veszítettem el. Biztos vagyok benne, hogy Charly velem volt a siker felé vezető úton, így ez a győzelem az övé. Eljött az ünneplés ideje.”

    Philipp Eng, a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó osztrák pilótája:

    „Az utolsó néhány órát uraló feszültség szinte elviselhetetlen volt. 24 órán keresztül egyetlen hibát sem vétettünk – és ennek meg is lett az eredménye. Szárazon is képesek voltunk tartani az élboly tempóját, amit azonban Augusto az esőben véghez vitt, egyszerűen leírhatatlan. Fenomenális élmény volt nézni, büszke vagyok rá, hogy egy ilyen csapattársam van. Ez a győzelem Charly-é.”

    Colton Herta, a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó egyesült államokbeli pilótája:

    „Végtelenül látványos volt! A szó szoros értelmében ez volt az első GT versenyem – és micsoda fantasztikus véget ért! A legjobb az egészben az éjszakai élboly volt, amikor a GTLM kategória első öt helyezettje szorosan egymás mögött vonatozott és mindannyian a jobb pozícióért versenyeztünk. Aztán jött Augusto, aki hihetetlen dolgot művelt az esőben és a mezőny élére vezetett minket. Alig tudom elhinni.”

    Alex Zanardi, a 24-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó olasz pilótája:

    „Egy hihetetlenül intenzív futamon vagyunk túl – amelyet a BMW nyert meg. Rendkívül boldog vagyok. Összességében én is a nagy csapat tagja vagyok, így egy kicsit én is győztesnek érzem most magam. Gratulálok a srácoknak! Augusto kiváltképp hihetetlen munkát végzett. Versenyzői szempontból nézve ugyanakkor nem sikerült megvalósítanunk minden célunkat a 24-es rajtszámú autóval. Hihetetlenül sajnálom mindazokat, akik keményen dolgoztak ezen a projekten, legyen szó akár Münchenről, akár az Egyesült Államokról. A felkészülési időszakban számtalan lehetséges forgatókönyvet végigpróbáltunk, majd az első box-kiállásnál olyasmi történt, amilyen azelőtt soha korábban. De erről szól a motorsport, el kell fogadnunk. Mindazonáltal, itt Daytonában olyan rajongói élményt, csapaton belüli fogadtatást és elismerő szeretetet kaptam, amely tündérmesékbe illő. Hatalmas köszönettel tartozom a BMW Motorsportnak és a BMW RLL csapatnak, amiért megadták nekem életem egyik legnagyobb élményét.”

    John Edwards, a 24-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó egyesült államokbeli pilótája:

    „Az elmúlt néhány hónap, amikor Alex Zanardi és a többi csapattársam oldalán teszteltem, rendkívül különleges élmény volt számomra. Óriási megtiszteltetés, hogy egy olyan fantasztikus egyéniség mellett dolgozhattam, mint Alex – és nem csupán a versenypályán, hanem azon kívül is. A verseny sajnos csalódással ért véget számunkra, túl sok zavaró körülmény jött össze ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el. Csapatként azonban nagyon örülünk a 25-ös rajtszámú versenyautó győzelmének.”

    Jesse Krohn, a 24-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó finn pilótája:

    „Kőkemény verseny volt, amelyben egyáltalán nem volt szerencsénk, és a heves esőzés sem könnyítette meg a dolgunkat. Magával ragadó volt látni, ahogy Alex minden versenykörülményben képes volt az ideális íven tartani az autót, még az extrém erős felúszásokkor is. Örülök neki, hogy a 25-ös rajtszámú versenyautónak jól jöttek ki a dolgok. A verseny előtti intenzív felkészülés meghozta a gyümölcsét, a csapat nagyon megérdemelte ezt a győzelmet.”

    Chaz Mostert, a 24-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó ausztrál pilótája:

    „Számos tényező szerencsétlen együttállása kellett ahhoz, hogy ne sikerüljön elérnünk a verseny előtt kitűzött célunkat. Mindent egybevetve azonban, a 24-órás versenyzés és az, hogy olyan különleges emberek mellett dolgozhattam, mint Alex Zanardi, John Edwards és Jesse Krohn, fantasztikus élmény számomra. Soha nem fogom elfelejteni.”

  • Alonso Daytonai remeklése számokban

    Alonso Daytonai remeklése számokban

    A WTF1 összegyűjtött néhány statisztikai adatot, amelyek Fernando Alonso Daytona 24 óráson nyújtott teljesítményéről tudósítanak.

    Alonso nem csak az egyik győztes pilóta volt a hétvégi Daytona 24 óráson, hanem az a versenyző, aki húzta a csapatot és több ízben is felhozta az autót az első helyre.

    A spanyol futott már pár emlékezetes versenyt pályafutása során az F1-ben, és már a sportautózás szakágában is villantott párszor, gondoljunk csak az éjszakai etapjára a tavalyi Le Mans-i 24 órásról. A mostani Daytonai versenyen is egy más szintet képviselt, ez volt az egyik legjobb versenye. Most nézzünk néhány ezeket a gondolatokat alátámasztó számadatot.

    A 9. helyen állt a 10-es Cadillac legénysége, amikor Alonso először beült a kocsiba, mindössze két órával a verseny megkezdése után. Az első kiállásakor már 4-ik volt, nem sokkal később pedig a TOP 3-ban találta magát.

    Alonsonak 2 körig tartott, hogy feljöjjön a harmadik helyről az elsőre. Az Acurával versenyző Helio Castronevesszel vívott parázs csatája végén jött föl másodiknak, a brazilt a buszmegálló sikánnál fékezte ki, eztán pedig üldözőbe vehette a vezető René Rastot. Bő egy körrel később az első kanyar belső ívén előzte meg a Mazdát és vette át a vezetést.

    Alonso 20 másodpercre húzott el a mezőnytől, kétszer is. Riválisai egy tempót autóztak vele tiszta pályán, igazából a forgalomban nyert igazán sokat. Utóbbi eredményezte tehát azt a körönként egy másodperces előnyt, amivel sikerült kiépíteni a 20 másodperces különbséget az üldözőkhöz képest. Csakhogy mire ez sikerült, le is nullázódott ez a húszas, ugyanis a 24-es BMW kiesése miatt be kellett küldeni a safety cart. Mondjuk Alonso az újraindítás után nem gondolta túl, megint kiépítette a 20 másodperces előnyt.

    Az ember írhatná annak a számlájára a spanyol terjedelmesebb előnyét, hogy a mezőny természetesen széthúzódik idővel, de azt tudni kell, hogy a DPi egy rendkívül szoros kategória. Alonso a verseny egy szakaszában éppen 13 másodperccel vezetett a második előtt, a másodiktól a nyolcadikig viszont mindössze 15 másodpercnyi időkülönbség volt. Ez azért mutatja, hogy Alonso sokszor a saját ligájában versenyzett.

    Alonso második etapjának kezdetekor a 4. helyen álltak, ekkor kezdett esni az eső is. A kétszeres F1-es világbajnok egyből meggyőző tempót diktált, mindenkinél legalább két másodperccel gyorsabb volt. A 4. helyből pár kör alatt 2. lett, az első helyet pedig egy jól időzített, caution fázis előtti kiállással kaparintotta meg.

    Miután megszerezte, rohamtempóban kezdett elhúzni a többiektől. 3-5 másodpercet adott körönként mindenkinek, ezzel pedig elképesztő alkalmazkodóképességről és bátorságról tett tanúbizonyságot. Ezzel az őrült tempóval ugye megint elég hamar sikerült tetemes előnyre szert tenni, 35 perc után 50 másodpercnyi időkülönbség volt Alonso és az üldözők között. Talán az az igazán elképesztő, hogy ezt a kegyetlen tempót a forgalomtól és körülményektől függetlenül, folyamatosan tudta tartani és idővel lekörözte volna az egész mezőnyt is. Csakhogy a 4-es számú Corvette ütközött, Alonso előnye pedig szertefoszlott a biztonsági autó behívásával.

    Alonso sokszor vezetett ugyan, de a verseny vége felé pont második volt, és már akkor, az ezüstérmes pozícióban is szeretett volna safety cart. Az gyakori, hogy az élen álló kéri, hogy jöjjön be a biztonsági autó, de most akkora víz volt, hogy a második helyen álló Alonso is belátta ezt úgy, hogy fennállt számára a verseny elvesztésének veszélye. Sőt, el is vesztette volna, ha a safety car kicsit hamarabb jön be.

    Ne feledjük azért, hogy nem csak Alonso nyerte meg a versenyt a Wayne Taylor Racingnek. A csapattársai is nagyban hozzátettek a sikerhez. Kamui Kobayashi stabilan a leggyorsabb volt az éjszakai etapjában, míg Renger van der Zande sikeresen visszahozta a csapatot az élre a negyedik helyről, miután odakerültek a sok rosszkor jött caution időszak miatt. Jordan Taylor azért küzdött, hogy az első helyen tartsa az autót a verseny egyik legvizesebb időszakában.

    Egyetlen pilóta volt, aki elvehette volna a győzelmet a 10-es Cadillactől: ő az ex-F1-es Felipe Nasr. A brazil vette át a vezetést Jordan Taylortól a verseny vége felé és Alonsoval is tudta tartani a tempót esőben, egyedüliként. Alonso nyomást helyezett rá és keményen üldözte, Nasr pedig nem bírta a nyomást, túlcsúszott az egyes kanyarban és elvesztette az első helyet. 10 perccel később a versenyt megállították, majd egy hosszabb piros zászlós szakasz után a leintés következett.

  • Szirotkin a WEC-ben folytatja

    Szirotkin a WEC-ben folytatja

    Az ex-Forma-1-es pilóta Szergej Szirotkin az LMP1-es SMP Racing színeiben indul a WEC szuperszezonjának hátralévő fordulóin.

    Szirotkin a tavalyi év végén vesztette le a helyét a Forma-1-es Williams istállónál. Új csapatánál Matevos Isaakyan helyét fogja átvenni a 17-es számú autóban, ahol Egor Orudzhev és Stephane Sarrazin lesznek a csapattársai a hátralévő három fordulóban, vagyis a Sebringi 1000 mérföldes, a Spái 6 órási és a Le Mans-i 24 órás versenyeken is.

    Szirotkin egyébként már korábban is kijelentette, hogy a nagy eséllyel a hosszú távú bajnokságban fog szerepelni, köszönhetően az SMP-nek, ami a fő támogatója.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy engem ért az a megtiszteltetés, hogy az orosz zászló alatt, egy orosz autóval, egy orosz csapatban indulhatok a WEC-ben. Kiváló felállásunk van és egy tökéletes autónk, amellyel biztos vagyok benne, hogy képesek lehetünk harcolni a győzelemért, akár a Le Mans-i 24 órás versenyen is.” – mondta Szirotkin.

    A 23 éves pilóta további idei programja még nem ismert, de az elmúlt hónapokban tesztelte már a WRT egyik DTM-es Audiját és a Mahindra Formula E autóját is.

  • Argentinokkal és Monteiróval támad idén a Honda!

    Argentinokkal és Monteiróval támad idén a Honda!

    A Honda marad továbbra is a WTCR-ben, az egyik csapatuk már biztosan a Münnich Motorsport lesz. Esteban Guerrieri marad a versenyzőjük, de csatlakozik hozzá egy másik argentin pilóta is: Nestor Girolami is. A két dél-amerikaira vár tehát az a feladat, hogy előrébb vigyék a csapatot a 2018-ban megszerzett csapat bajnoki harmadik helynél.

    A 34 éves Esteban tavaly harmadik lett a versenyzők bajnokságában, remek győzelmeket szerezve a Nürburgringen és Makaóban. Nestor új családtag a Hondánál, de nagyon is tapasztalt és sikeres túraautós. A 29 éves versenyző jó teljesítményt nyújtott már az argentin Super TC2000-ben, mert 2014 és 2015-ben bajnok is lett itt, majd bemutatkozhatott a WTCC-ben is. 2017-ben már teljes évet futott a túraautó világbajnokságon, és nyert Ningboban, Kínában.

    Mindketten a legújabb fejlesztésű Honda Civic Type TCR-t vezethetik majd, aminek az alapja az utcai változat.

    Még a WTCC-ben sérült le 2017-ben Tiago Monteiro, és tavaly Suzukában tudott csak először visszatérni a versenypályákra. Most már készen áll egy teljes szezonra, és a Honda gyári versenyzője lesz, immáron a nyolcadik egymást követő évben. Azonban hogy mely istálló tagjaként, és ki lesz a csapattársa, az csak később derül majd ki.

    A technikai hátteret továbbra is a JAS Motorsport biztosítja majd a Honda privát csapatainak, ami azt jelenti, hogy minden helyszínen lesznek tartalék alkatrészek, és technikai segítség. Az új verseny Civicet is a JAS tervezi és gyártja.

  • Alonsoék nyertek Daytonában, noha a leintéskor senki nem volt a pályán

    Alonsoék nyertek Daytonában, noha a leintéskor senki nem volt a pályán

    Kb másfél órával a 24 óra lejárta előtt szakították meg piros zászlóval a versenyt, a heves eső miatt. Végül 10 perccel a vége előtt le is intették a versenyt, így bár ekkor senki nem volt a pályán, végül a #10-es Cadillec nyerte a Daytona 24 órás versenyt Renger Van Der Zandéval, Jordan Taylorral, Fernando Alonsóval, és Kamui Kobayashival.

    A verseny első fele normál körülmények között zajlott, és így is izgalmas csata alakult ki a Fernando Alonso, Jordan Taylor, Renger van der Zande és Kamui Kobayashi vezette WTR (Wayne Taylor Racing) Cadillac, az Action Express Racing Cadillac, és a Penske Acurái között.

    Alonso kiváló etapokat ment, a fent említett négyes csatája pedig további izgalmakat hozott akkor is, mikor megérkezett az eső. A hajnal azonban nem hozta vissza a napsugarakat, sőt inkább romlottak a körülmények.

    A huszadik órában az élen álló négyestől elmaradt a #6-os Acura, törött olajpumpa miatt.

    Az időjárásnak köszönhetően estek-keltek az autók, amik teljes pályára érvényes sárga zászlós fázisokat eredményeztek.

    A 22. órában került elő végül a piros zászló a versenyt megszakították, és mint később kiderült, már nem is indították újra.

    Így végül Alonsoék nyertek, a #31-es Cadillac és a #7-es Acura előtt.

  • Kezdődik a Daytona 24 órás! Mutatjuk, hol nézheted!

    Kezdődik a Daytona 24 órás! Mutatjuk, hol nézheted!

    Magyar idő szerint most, este fél 9-kor kezdődik a 2019-es Daytona 24 órás verseny, többek között Fernando Alonsoval!

    A pole-ból a #77-es Mazda indul, míg Alonsoék Cadillacje a hatodik helyről rajtol.

    A versenyhez tartozó Live Timinghoz klikkelj ide!

    Valamint a verseny is online, az IMSA oldalán lesz elvileg elérhető, ehhez kattints IDE!

    Vagy nézheted itt:

    https://www.facebook.com/IMSA/videos/2244750452515308/

    Az eseményt magyar televízió csatorna nem közvetíti.

  • Alonso: A szurkolók ilyen szintű közelsége az F1-ben elképzelhetetlen lenne

    Alonso: A szurkolók ilyen szintű közelsége az F1-ben elképzelhetetlen lenne

    A Daytona 24 órás versenyre készülő Fernando Alonso szerint az, hogy a szurkolók mennyire közel kerülhetnek a versenyzőkhöz az amerikai futamon, egyszerűen elképzelhetetlen lenne az F1-ben.

    A spanyol már másodszor jár a Florida államban megrendezendő futamon, tavaly volt először, és akkor még csak ismerkedett a hosszútávú versenyekkel, idén azonban már lényegesen több tapasztalattal és egy Le Mans-i 24 órás győzelemmel a tarsolyában áll majd oda a rajtvonalhoz. 2018-ban Zak Brown csapatának, az LMP2-es United Autosportsnak a színeiben vett részt az IMSA bajnokság nyitófutamán, idén viszont már az LMP1-es, végső győzelemre is esélyes Wayne Taylor Racinget erősíti, társaival a 6. helyről vágnak neki az egynapos megmérettetésnek.

    Az F1-ből visszavonuló kétszeres bajnok már a három héttel ezelőtti „Roar Before The Rolex 24” névre keresztelt teszten is érzékelte Daytona különleges hangulatát.

    „Rengeteg jó pillanat volt tavaly, és már idén is. Volt olyan is, hogy néhány gyerek beülhetett az autóba” – idézi Alonsót az Autosport. „Nagyon közel kerülhetnek a csapatokhoz, az autókhoz, a pilótákhoz. Még az autót is megérinthetik, ha akarják. Ez olyasmi, ami a Forma-1-ben vagy Európában elképzelhetetlen lenne. Szerintem remek, hogy ez is hozzátartozik az itteni atmoszférához és versenyhez. Tudom, hogy ez még nagyobb lesz a rajongókkal, akik még a boxban is a közvetlen közelben vannak. Még az autóba beugrás előtt is autogramokat osztasz, képeket készítesz a sisakoddal a fejeden, közben pedig várod, hogy az autó megérkezzen. Néha figyelmeztetned kell őket, hogy kritikus pillanatok következnek, mert hamarosan készen kell állni arra, hogy beülj az autóba. Ugyanakkor ezt élvezheted is, hiszen láthatod a szurkolók érzelmeit, amikor meglátják az autókat.”

    Alonso úgy érzi, sokkal jobb helyzetben van, mint tavaly.

    „Egyértelműen úgy érzem, hogy sokkal jobb pozícióban vagyok, mint a múlt évben. Tavaly még úgy álltam itt, hogy azelőtt sosem szerepeltem amerikai sportautóversenyen és zárt cockpit-os autóval sem mentem. Idéntől viszont már kicsit jobban élvezhetem a dolgot, és ugye a WEC végett kicsit tapasztaltabb is vagyok. Minden sokkal nyitottabb itt, mint Európában. A cél idén, hogy versenyképesebb legyek a pályán, boldog vagyok.”

  • A Mazda körrekorddal az élen Daytonában

    A Mazda körrekorddal az élen Daytonában

    Oliver Jarvis a pole-ban a Daytona 24 órás versenyre a Mazda Daytona Prototype-pal.

    A legjobb időt (1:33.685) a 15 perces kvalifikáció féltávjánál sikerült megfutnia. Hozzá legközelebb a Penske Acura ARX-05-öse került, Ricky Taylorral, 1:33.873-as idővel.

    Jarvis köre egyben rekord is, a valaha volt leggyorsabb sportscar kör lett a Daytona International Speedway-en. A korábbi rekord PJ Jones-hoz és egy Eagle-Toyota MkIII-hoz fűződik. Az 1:33-875-ös rekordot még 1993-ban futották.

    A harmadik leggyorsabb egyébként a másik Acura lett Juan Pablo Montoyával.

    A Wayne Taylor Racing Cadillacje, mellyel Fernando Alonso is versenyez majd, a hatodik helyet szerezte meg Jordan Taylor vezetésével.

  • IndyCarban és Le Mans-ban is indulhat idén Wehrlein

    IndyCarban és Le Mans-ban is indulhat idén Wehrlein

    Az Autosport értesülései szerint a Ferrari újdonsült szimulátorpilótája Pascal Wehrlein idén IndyCar futamokon és a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz állhat.

    Wehrlein, aki a Manor és a Sauber színeiben két szezont is lehúzott a Forma-1-ben tavaly év végén szakított az őt régóta támogató Mercedesszel, és elfogadta a Ferrari ajánlatát, mint fejlesztőpilóta.

    A szerződés részeként a német pilóta csatlakozhat majd a Ferrari GTE programjához a WEC-ben és indulhat majd az idei Le Mans-i 24 órás viadalon is.

    Ezen kívül a 24 éves versenyző még tárgyal egy lehetséges IndyCaros szerződésről is, ám nem tud majd minden futamon indulni a tengerentúlon, mert az Indianapolisi 500 mérföldes verseny ütközik a Formula E berlini fordulójával, ahol a Mahindra színeiben lesz jelenése.

    „Indulhatok majd még másik két sorozatban is. Az egyik Európában a másik pedig Amerikában lesz.” – jelentette ki Wehrlein a „Starting Grid” nevű Forma-1-es podcastben.

    Ugyan Wehrleint a Ferrari még hivatalosan nem jelentette be, de az olaszoknak Kvyat és Giovinazzi távozásával szükségük van egy versenyzőre a szimulátorban. A német pilóta maga sem erősítette meg, de sejtelmesen annyit elmondott, hogy beszélt már erről a Ferrarival.

    „Az igaz, hogy beszéltünk már erről és ez meg is valósulhat.” – mondta sokat sejtetően a Ferraris szerepvállalásról.

    A 90 perces interjú sorén Wehrlein azt is elmondta, hogy azért választotta a Formula E-t, mert a naptárja lehetőséget ad arra is, hogy máshol is kipróbálhassa magát. Illetve azt is elmondta, hogy visszautasította a Mercedes hároméves ajánlatát, hogy legyen a HWA versenyzője, mert a szerződésben nem lett volna kilépési záradék, így ha egy F1-es csapat hívta volna, akkor nem tudott volna váltani.