Kategória: Touring Car

  • A Comtoyou Cuprákkal is indul, és Aurélien Panisszal!

    A Comtoyou Cuprákkal is indul, és Aurélien Panisszal!

    A Comtoyou Racing bejelentette, hogy két Cuprával is képviselteti magát a 2019-es WTCR-ben, és egy újabb évre alkalmazzák Aurélien Panist is. A csapat tavaly négy Audi RS 3 LMS-sel képviseltette magát, de a szabályváltozások miatt 2019-ben már csak négy autóval képviselhetik magukat a gyártók. Az Audi esetében marad is egy két autós felállás a WRT-nek, és a Comtoyu csapat egyik része is marad a német márkánál, amelyeket Niels Langeveld és Frédéric Vervisch vezethetnek majd.

    Panis így innen kénytelen volt menni, de marad. A 24 éves pilóta tavaly 17. lett az összetettben, a legjobb helyezése egy negyedik hely volt, Japánban. A versenyző így nyilatkozott az új kihívásról:

    „Láthattuk tavaly, hogy Pepe Oriola, de más versenyzők is milyen gyorsak azokkal az autókkal, minden pályán. Így ezzel én is elégedett leszek, és örömmel dolgozom majd a Cuprával, és folytatom a versenyzést a Comtoyou Racingnél. Tavaly nem volt könnyű az első szezon, de sok mindent megtapasztaltam, és végeredményben jó volt a sebességem, a top tízben küzdhettünk, sőt volt amikor az első öt között. Az idei évben az a célom, hogy a legjobb versenyzőkkel harcolhassak, és akár a dobogón is végezzek. Örülök, hogy maradhatok a WTCR-ben, mert fontos az, hogy folytathatom, és hónapok munkájának élvezhetem majd a gyümölcsét.”

    A csapatvezető Jean-Michel Baert elárulta, hogy nagyon elégedett a Cupra programjukkal, illetve hogy Panis eltölthet náluk egy újabb szezont:

    „Nagyon boldog vagyok, hogy megújíthattam Aurélien szerződését. Ugyanazon értékeket képviseli, mint a Comtoyou Racing. Ő egy nagyon tehetséges fiú, aki minden évvel csak tapasztaltabb lesz. 2017-ben pedig nyert Buriamban már TCR futamot. A bejelentés egyértelművé teszi a partnerségünket is a Cuprával. Jaime Puig már régóta akart velünk dolgozni, és remélem, hogy nagyon sikeresek leszünk. Egy biztos: komoly eredményeket várunk ettől az új kapcsolattól.”

  • Hamilton öccsét is a ROKiT támogatja!

    Hamilton öccsét is a ROKiT támogatja!

    Lewis Hamilton öccse, Nicolas Hamilton a BTCC (British Touring Car Championship) mezőnyét erősíti majd 2019-ben, a Motorbase Performance Ford Focus RS-ének volánja mögött.

    Nem teljesen újdonság ez a bajnokság Nicolas számára, mivel 2015-ben 12 futamot teljesített ott, akkor egy Audival. Idén azonban részt vesz majd mind a 30 versenyen.

    További érdekesség, hogy támogatója a ROKiT, új telekommunikációs vállalat, mely tegnap mutatkozott be igazán, mint a Williams F1-es főszponzora.

    „El sem hiszem igazán, hogy idén visszatérhetek a mezőnybe.” – mondta a 26 éves Hamilton, aki agyi bénulással született, melynek következtében mozgáskorlátozott, így egy speciálisan átalakított autót vezet,

    „Mióta elkezdtem versenyezni, bekerültem különféle bajnokságokba, majd kikerültem onnan anyagi támogatás hiányában.”

    „Sok ember azt hiszi, hogy a nevem miatt a világ minden támogatását megkaphatom. De ez nem is állhatna távolabb a valóságtól. Magam voltam az elmúlt hat évben, próbáltam teljesíteni egy teljes szezont, a szükséges támogatással.”

    „Csak teszteltem a versenyeken, tűrhető munkát végeztem a támogatottsági szintemhez és tapasztalataimhoz képest, de az alapján ítéltek meg, hogy kihez van közöm.”

    A Motorbase Performance csapatfőnöke, David Bartrum örül annak, hogy Hamiltont a csapatban köszöntheti.

    „Ő egy másfajta utazásra visz minket.” – mondta Bartrum. „Ugyanakkor magával hozza az acélos elszántságát, a hajlandóságát a tanulásra, és a sikerre éhségét. Nagyon profi a hozzáállása, bárkit inspirál, aki csak öt percet is eltölt a társaságában.

     

    Nicolas 2013-ban már nyilatkozott nekünk. 🙂

  • Brawn GP festésű Honda NSX készül

    Brawn GP festésű Honda NSX készül

    Jenson Button összeállt az RJN Motorsporttal, és megalkottak a Blancpain GT Series-re egy különleges festést a Honda NSX GT3 Evonak.

    Az autó fehér lesz, fekete, és neon sárga színekkel mely a Brawn GP autójára emlékeztet, mellyel Jenson 10 évvel ezelőtt F1-es világbajnok lett. A csapat Jenson Team Rocket RJN néven vesz majd részt a bajnokságban, az azonban még nem ismert, hogy kik lesznek a versenyzők.
    Ott lesznek Monzában, Silverstone-ban, a Paul Ricardon, és a Circuit de Catalunyán, ezen kívül az RLN azt fontolgatja, hogy rajthoz áll a Spái 24 órás versenyen is.

    „Honda nagykövetként, örömömre szolgál, hogy részese lehetek valaminek, ami összehozza a Honda NSX-et és a Blacpain GT Seriest, és nagyon várom már, hogy ez a projekt kibontakozzon.” – mondta Button.

    https://www.instagram.com/p/BtoKgsJBrWX/

  • Verstappen és Norris egy verseny erejéig csapattársak lesznek

    Verstappen és Norris egy verseny erejéig csapattársak lesznek

    A Red Bullos Max Verstappen és a McLarenes Lando Norris is osztozik majd egy BMW Z4 GT3-as autón a hétvégi Bathursti 12 órás virtuális versenyen a Team Redline színeiben.

    A két Forma-1-es pilóta mellett a sztárok csapatát alkotja még a BMW gyári pilótája Nicky Catsburg illetve a Supercars-ban nagy menőnek számító Shane van Gisbergen is.

    Catsburg számára ez lesz a második alkalom egy hét alatt, hogy teljesíti ezt a híres 12 órás versenyt, ugyanis múlthéten részt vett a valós versenyen is.

    „Mindannyian szeretjük a virtuális versenyzést. Holtszezon van és rengeteg időt töltünk télen a szimulátorban. Atze Kerkhof [a Team Redline vezetője – a szerk.] volt ennek a központi figurája, rengeteget készültünk együtt a tél során. Akárcsak a valóságban, úgy itt is egymást váltogatjuk, tehát amikor Max kiszáll az autóból, akkor én ugrok be a helyére, megteszek pár etapot és újra cserélünk. Nagyon várom már ezt, azért is mert, amikor legutóbb részt vettem a valódi viadalon, akkor technikai probléma miatt nem tudtam befejezni.” – nyilatkozta Catsburg a motorsport.com-nak.

    A verseny egyébként majd az interneten is követhető lesz.

  • Super GT-s autók is rajthoz állnak majd a DTM idei szezonzáróján

    Super GT-s autók is rajthoz állnak majd a DTM idei szezonzáróján

    A Super GT GT500 kategóriájának három autója vehet majd részt a DTM szezonzáróján, október elején, Hockenheimben, szabadkártyás indulóként.

    A DTM fináléja rendre október közepén szokott lenni, most azonban előrébb hozták, hogy ne legyen ütközés a Super GT-vel, és promótálni tudják együtt a Class One szabályokat, melyek a DTM-re és a Super GT-re is érvényesek lesznek 2020-ban.

    Lesz egy promóciós verseny Európában, feltehetően Németországban, bár az Auto Sport Japan jelentése szerint ezt végül elvetették időpont egyeztetési probléma miatt. Biztosan lesz azonban egy közös esemény Fujiban, november 23-24-én, ahol 14 DTM autó szerepel majd a 29 autós mezőnyben. Az esemény várhatóan a DTM versenyhétvégéjének formátuma szerint zajlik majd, sprint versenyekkel, szemben a Super GT endurance formátumával.

    Három GT500-as teszt autó (minden gyártótól – Honda, Nissan, Lexus – egy-egy) pedig a DTM mezőnyéhez csatlakozik majd a szezonzárón.

  • A Toyota Sebringben tesztel a héten

    A Toyota Sebringben tesztel a héten

    A Toyota először gyűjthet tapasztalatot az eheti tesztjük alkalmával a WEC világbajnokság következő fordulójának helyszínén, Sebringben.

    A japán gyártó kedden kezdi meg a munkát a két TS050 Hybridjével és mind a hat pilótájával, beleértve Fernando Alonsot is.

    Ugyan az amerikai helyszínen startolt az újjászületett széria 2012-ben, ám akkor a Toyota még nem volt ott a versenyen, és azóta először tér vissza ide a mezőny. A pályán így tehát egyáltalán nincs tapasztalatuk, ezért döntöttek úgy, hogy lefoglalják a 6 kilométeres, meglehetősen egyenetlen aszfaltcsíkot még úgy is, hogy a március 15-én megrendezésre kerülő 1000 mérföldes előtt lesz egy hivatalos kétnapos kollektív teszt.

    A Toyota Motorsport GmbH technikai igazgatója, Pascal Vasselon szerint a teszt érdekes lehet, de hangsúlyozta, nem létfontosságú.

    „Nem mondanám kényszernek, hiszen Portimaoban sokat teszteltünk a tél során, azt a pályát pedig hasonlóan egyenetlenre taksáljuk, mint a sebringit. Sokszor gondoltunk arra, hogy ejtjük ezt az eseményt, de végül úgy sakkoztunk, hogy beleférjen a költségvetésbe.”

    A gyakorláson nem csak a Toyota vesz részt, ott lesz például a Ganassi Ford GTE Pro csapat, de a Dragonspeed LMP1-es és LMP2-es legénysége is tiszteletét teszi. Rajtuk kívül ott fog körözni még a Jackie Chan DC Racing P2 csapat is.

    A március 15-i hétvége eléggé zsúfolt Sebringben, hiszen a pénteki WEC verseny után másnap az IMSA ottani 12 órás futama startol.

  • Ma Csing-hua az Alfa Romeo versenyzője lett!

    Ma Csing-hua az Alfa Romeo versenyzője lett!

    A ma kezdődő Disznó éve a kínai versenyzőnek máris szerencsét hozott: Ma Csing-hua csatlakozik a Team Mulsanne istállóhoz, ahol Alfa Romeót hajthat majd, csapattársával, Kevin Cecconnal. A világ legnagyobb autós piacán mindenképp jó egy hazai pilóta az olasz márkának.

    A 31 éves Sanghajban született pilóta tehát az, aki hajthatja a másik Alfát, melyet a Romeo Ferraris nevez a WTCR-be, és ő lesz az első kínai, aki teljes szezont futhat a túraautó világkupán, miután tavaly 8 versenyen is indult a Boutsen Ginion Racing Hondájával. Ő volt egyébként az első a hazájából, aki résztvevője volt egy Forma-1-es hétvégének is, még 2012-ben, a Hispania Racing Team tagjaként. 2014-ben nyert a WTCC-ben is Oroszországban, tavaly októberben pedig az első WTCR pontszerző is lett Kínából, hiszen Wuhanban a harmadik futamon hetedik lett.

    Karácsony előtt tesztelhette az Alfa Romeo Giuliettát Vallelungában, sőt a TCR Kínában a szezonzárón a Guangdong International Circuiten már élesben is vezethette az autót, így nagyon várja már a szezonkezdetet. A Formula E-t, a WRX-et és a kínai túraautózást is kipróbált Ma érthetően boldog:

    „Nagyon köszönöm a Team Mulsannenak és a Romeo Ferrarisnak, hogy a kínai újév első napján tették meg a bejelentést. Ez Kínában egy nagyon fontos nap, és biztos vagyok benne, hogy a rajongók örülnek ennek, hogy ez is figyelembe lett véve. Vezettem már tavaly az Alfa Romeo Giulietta TCR-t, és a kezdetektől fogva jól éreztem benne magam. Nagy potenciál rejtőzik még benne, a csapat pedig keményen dolgozik a téli szünetben a fejlesztéseken, hogy versenyképesen kezdhessük meg az új szezont a WTCR-ben. 2005 után ez a második alkalom, hogy olasz csapattal dolgozom, így öröm lesz dolgozni a tipikusan melegszívű európai környezetben ebben az évben.”

    Ma Csing-hua érkezése a Team Mulsannehez szt is jelenti, hogy az olaszok két olyan pilótával indulnak, akik a nyitott együléses versenyautók világából érkeztek. Kevin Ceccon is sikeres volt a GP3, GP2-ben, illetve az AutoGP-ben. Ma Formula Renaultban kezdett, majd jött a Formula 3, Formula 3000, Superleague, A1GP, végül a Forma-1, fejlesztő pilótaként.

    Michaela Cerruti, a csapat vezetőjeként nyilatkozott:
    „Boldogok vagyunk, hogy a mai napon véglegesíthettük a Team Mulsanne versenyzői felállását, a kínai újév első napján. Ennek különleges jelentősége van, és reméljük, hogy ez nem csak Ma Csing-huának jelent majd egy jó kezdetet, hanem a csapatunknak is. Ismerem Ma karrierjét, és tavaly láthattuk is a sebességét és tehetségét a pályán is. Bizonyította a képességeit az Alfa Romeo Giuliettánk volánja mögött teszteken és versenyeken is. Bízom a tapasztalatában, és hogy ezzel is segít majd az autó fejlesztésében.”

  • Egy év után kiszállhat a WEC-ből a BMW

    Egy év után kiszállhat a WEC-ből a BMW

    A motorsport.com értesülései szerint a BMW-nél erősen fontolóra vették azt, hogy a jelenleg is futó WEC szezon végeztével hátat fordítanak a hosszútávú versenyzésnek, csupán egyetlen szezon után.

    A bajor márka a 2018\2019-es WEC szuperszezonjának elején csatlakoztak a GTE Pro kategóriához az új M8 GTE modelljükkel, amivel egyébként az IMSA-ban is szerepelnek.

    Hiába a sikeres észak-amerikai szereplés (legutóbb a daytonai 24 órás versenyen arattak kategória győzelmet), Európában eléggé gyengén teljesítenek. A GTE Pro kategória gyártói tabelláján az utolsó helyet foglalják el, és csupán egyszer tudtak dobogóra állni. A versenyzők tabelláján sem sokkal jobba a helyzetük, a Da Costa/Blomqvist páros a kilencedik, míg a Tomczyk/Catsburg duó pedig a tizedik helyet foglalja el.

    A BMW Motorsport vezetője Jens Marquardt korábban már kifejezte elégedetlenségét a csapat jelenlegi pozíciójával kapcsolatban, illetve azt is elmondta, hogy a BMW elutasítja a hiperautós szabályrendszert. Ám azt is kihangsúlyozta, hogy a jövővel kapcsolatban addig nem döntenek, amíg júniusban véget nem ér az aktuális szezon.

    „Még mindig sok olyan dolog van a WEC-ben amit meg kell vizsgálnunk, biztos vagyok benne, hogy nem hoztuk ki a maximumot az autónkból. Erre fogunk koncentrálni a hátralévő futamokon. Miután minden lement azután leülünk majd és döntünk a folytatást illetően. Szerencsés helyzet az számunkra, hogy ez az a sorozat, ahol szinte semmit nem kell változtatnunk az autónk egy új szezonra.” – nyilatkozta Marquardt.

    Nem csak a BMW az egyetlen gyártó amelynek jövője kérdéses, ugyanis egy másik GTE csapat a Ford sem döntött még a további folytatást illetően. Pletykák szerint ők is inkább az IMSA felé kacsingatnának, és ha ez a két gyártó kiszáll a sorozatból az azt jelenti, hogy a GTE mezőnyét csupán három gyártó, a Ferrari az Aston Martin és a Porsche képviselné.

  • Kevin Ceccon marad a Team Mulsanne tagja!

    Kevin Ceccon marad a Team Mulsanne tagja!

    Újra aláírt Kevin Ceccon a Team Mulsanne istállóhoz, így a 2019-es WTCR-ben ő vezetheti az egyik Alfa Romeo Giulietta TCR-t. A bejelentést követően így nyilatkozott Ceccon:

    „Nagyon izgatottan vártam a bejelentést. Reméltem, hogy egész évre szerződtetnek a tavalyi jó eredményeim miatt, de az életben sosem tudhatjuk, hogy mi következik. Azt kell hogy mondjam, hogy Michaela és a teljes Romeo Ferraris csapat egyértelművé tették és kifejezték azt, hogy együtt dolgozunk tovább, ami megnyugtató.”

    A 25 éves pilóta öt fordulón volt ott 2018-ban a túraautó világkupán, Gianni Morbidelli helyére került, és Japánban győzelmet is szerzett. Erről így vélekedik:

    „Amikor 2018-ra visszatekintek, és hogy mit értem el, az az érzésem, hogy idén egyik csapat lehetünk az élmenők közt, persze nem érdemes alábecsülni a mezőnyt. Igyekszem jól elkapni a fonalat már az elején, és jól szerepelni a pályán.”

    A csapat adós még Ceccon csapattársának a kilétével, legkésőbb a hivatalos tesztek előtt lehet majd ezt biztosan tudni, ami majd március 28-29-én lesz majd Barcelonában.

    Michaela Cerruti csapatvezető is elégedett:

    „Örömmel folytatjuk Kevinnel. Egy nagyon nehéz pillanatban érkezett hozzánk tavaly, de együtt olyan eredményeket értünk el, amire sokan nem számítottak. Célunk az, hogy folytassuk egy ilyen sikeres versenyzővel, aki egyből felvette a ritmust és képes volt mindenkit motiválni a csapatban. Biztos vagyok benne, hogy Kevin egyre nagyobb tapasztalata, illetve a fejlesztéseink kifizetődőek lesznek a téli szünet alatt, és egyből versenyképesek lehetünk, már a szezonnyitón.”

  • Elkelt az utolsó szabad hely is a Sébastien Loeb Racingnél

    Elkelt az utolsó szabad hely is a Sébastien Loeb Racingnél

    Benjamin Leuchter személyében német pilótát szerződtetett a WTCR-ben szereplő Sébastien Loeb Racing. A 31 éves pilóta így a Volkswagen volánja mögött Rob Huff, Mehdi Bennani és Johann Kristoffersson csapattársa lesz a 2019-es Túraautó Világkupa küzdelmei során.

    „A WTCR egy gyerekkori álmom, ami most valóra vált. Nagyon örülök, hogy megkaptam ezt az ülést a Volskwagentől a WTCR-ben, és mindent beleadok majd azért, hogy megfelelően képviselhessem a német színeket. A versenynaptár tíz pályájából csupán kettőt ismerek, de gyorsan tanulok és a lehető legjobbamat fogom nyújtani a siker érdekében.” – nyilatkozta Leuchter.

    A német pilóta régóta a Volkswagen márka nagykövete és részt vett a Volkswagen GOLF GTI TCR fejlesztésében is. Tavaly pedig nyolcadik helyen végzett a TCR Germany-ben.

    „Nagy örömömre szolgál, hogy megtudtok Benjaminnak adni azt a lehetőséget, hogy feljebb léphessen a WTCR-be. Benny évek óta a Volkswagen család tagja, és az autó fejlesztésében is részt vett. Az eredményei önmagukért beszélnek, és fantasztikus munkát végzett a tesztek során, mind a pályán mind pedig a mérnökökkel együtt működve. Egy nemzetközi szinten is erős kvartettünk állt így össze, és magától értetődő, hogy a legjobbak közt szeretnénk lenni idén.” – mondta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója.