Kategória: Touring Car

  • Filippi egy Renault Méganenal indul a TCR Europeban!

    Filippi egy Renault Méganenal indul a TCR Europeban!

    John Filippi az új Renault Mégane TCR-rel indul 2019-ben a TCR Europe szériában, amelyet a Vukovic Motorsport épített, a franciák autójából. Filippi érthetően lelkes:

    „Nagyon izgatott vagyok ezen új kihívás miatt, büszke vagyok rá, hogy ezen kalandban részt vehetek. Vezethettem az autót már tavaly, és érzem benne a potenciált.”

    A csapatnál a korábbi Chevrolet Motorsport Europe-ot irányító Eric Néve lesz a menedzser, így érthetően magasak az elvárások:

    „Csapatmenedzserként a legnagyobb kihívás az lesz, hogy a lehető legjobb munkahelyi atmoszférát megteremthessem. Technikai és emberi oldalon is készen kell állnunk. Biztosítanunk kell a lehető legjobb feltételeket a versenyzőknek ahhoz, hogy teljesítsenek. John Filippi szerződtetése egy logikus lépés volt. Üdvözöljük őt a csapatunknál. A WTCC-s és WTCR-es tapasztalata segíteni fog nekünk abban, hogy elérjük a céljainkat. Nyerni akarunk a Mégane-nal európai szinten.”

  • Bakelit lemezek készültek a Le Mans győztes Porsche 919 Hybrid gumijaiból!

    Bakelit lemezek készültek a Le Mans győztes Porsche 919 Hybrid gumijaiból!

    A Porsche nem mindennapi dolgot tett: Le Mans győztes autójuk régi gumijaiból bakelit lemezeket készítettek!

    Nagyon sok minden készült már versenyautók elemeiből, legutóbb pedig arról számoltunk be, hogy Pirelli F1-es gumik inspirálta bluetooth hangszórók készültek. Most pedig itt ez a különleges bakelit.

    A Porsche az a márka, mely a legtöbb Le Mans-i 24 órás győzelemmel rendelkezik. Legutóbb 2017-ben nyertek a 919 Hybriddel, mely szezon után ki is vonultak a WEC-ből.

    Megemlékezvén a Porsche sikereiről, a márka „The 24 Minutes of Le Mans” címmel készített egy felvételt. Ez valójában 24 történet a márka le mans-i sikereiről és kudarcairól, melyeket olyan emberek mesélnek el, akik részesei voltak azoknak. Ezek a történeket ráadásul, különleges módon, a 919 Hybrid gumijaiból készült limitált darabszámú bakelitekre kerültek fel.

    A bakelit lemezekből mindössze 200 darab készült, ebből azonban mindössze 24 darab készült a közönség számára, melyekre jótékonysági árverésen lehetett licitálni.

    Aki azonban „csak” meghallgatni szeretné a 24 sztorit, az megteheti Spotify-on, Soundcloudon, vagy iTunes-on.

  • Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

    Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

    Magyarország egyik legtehetségesebb autóversenyzőjét, Tassi Attilát a HONDA gyári pilótájaként szerződtette, és főtámogatója, a HELL ENERGY segítségével a túraautó világbajnokságon indul.

    A HELL ENERGY tehetségkutató programjának köszönhetően újabb versenyzőt adhat Magyarország a WTCR mezőnyének. Tassi Attila a HONDA versenyzőjeként folytatja pályafutását, amely bizonyíték arra, hogy a fiatal pilóta elmúlt két évben mutatott teljesítménye a világ egyik legnagyobb autógyártójának a figyelmét is felkeltette. Tassi tehetsége és kitartása lehetővé tette, hogy 2019-ben Tiago Monteiro csapattársaként szálljon majd versenybe a győzelemért, amely amellett, hogy hatalmas előrelépés, komoly
    lehetőséget is biztosít arra, hogy egy, a Formula-1-ben is bizonyított versenyző mellett fejlessze tovább tudását.

    Tassi a mezőny egyik, ha nem legfiatalabb versenyzője lesz, mégsem riad vissza a kihívástól: „A legnagyobb álmom vált valóra. Tudom, sokszor említettem tavaly, hogy 2019-ben már a WTCR-ben szeretnék versenyezni, de ez eddig csak álom volt, amiről most szinte el sem hiszem, hogy valóra vált! Nagyon megtisztelő, hogy a Honda ennyire bízik bennem, és mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy bizonyítsak nekik, és a közönségnek. Fontos megjegyeznem, hogy a HELL ENERGY és a családom támogatása
    nélkül nem tartanék most itt, ezúton köszönöm nekik ezt a fantasztikus lehetőséget. Arról nem is beszélve, hogy a mezőny egyik legtapasztaltabb pilótája lesz a csapattársam. Biztos vagyok benne, hogy Tiago Monteiro-tól rengeteget fogok tanulni, és ütős csapat leszünk. Már most nagyon jó a kapcsolatunk Tiagoval, remélem ez így is marad. A mezőny idén erősebb, mint valaha. Többszörös világbajnokok ellen kell helytállnom, de mindent megteszek azért, hogy a maximumot hozzam ki magamból. – mondta Tassi Attila.

  • Max Verstappen újra ott lesz a WTCR holland versenyhétvégéjén!

    Max Verstappen újra ott lesz a WTCR holland versenyhétvégéjén!

    A Forma-1-ben már versenyeket nyert Max Verstappen is ott lesz a WTCR holland fordulóján. A Red Bull sztárja nemzeti hős. vezetni is fog a Jumbo Racing Days keretein belül Zandvoortban majd május 17-19. között. Az ötszörös győztes 21 éves Verstappen szombaton és vasárnap is bemutatót tart majd a Red Bull Racing Forma-1-es autójával, rajongók ezrei előtt.

    Az már biztos, hogy az év egyik leginkább várt holland sporteseménye lesz ez, tavaly 110.000 néző látogatott ki, amelyben komoly sebességű bemutatók mellett a WTCR szezon negyedik versenyhétvégéjét tekinthetik meg majd a kilátogatók, benne három futammal.

    Tavaly Yann Ehrlacher, Aurélien Comte és Jean-Karl Vernay nyertek itt. Verstappen feltűnt a második futam rajtrácsán vendégként, és elárulta a széria riporternőjének, Alexandra Legouix-nak, hogy szokta nézni a versenyek élő közvetítéseit az Eurosporton. Akkor Max így nyilatkozott:

    „Az első két Jumbo Racedagen rendezvény után azt mondtam, hogy legyen már ez egy nagyobb esemény, ne csak bemutatókról szóljon. A WTCR-nek ez pedig egy remek lehetőség lett, hogy csatlakozzanak, és igazán élvezem én már azzal is, hogy csak nézem. Remek ez a hétvége. Jó azt látni a rajongóktól, hogy ennyi széria miatt kilátogatnak. Igazán elhivatottak a motorsportok iránt.”

    2019-ben eddig két holland pilóta, Nicky Catsburg és Niels Langeveld lesz biztosan látható a szériában, őket már be is jelentették. Tom Coronel ugyan jó ideje már túraautó világbajnoki szereplő, de egyelőre csak jelezte azt, hogy szívesen folytatná a WTCR-ben. Idén 30 verseny lesz összesen, 10 versenyhétvégén, áprilistól decemberig.

  • Daniel Juncadella lett a negyedik Aston Martin DTM versenyző!

    Daniel Juncadella lett a negyedik Aston Martin DTM versenyző!

    Az utolsó versenyzőjét is bejelentette az R-Motorsport az Aston Martin kvartettjébe: Daniel Juncadella lett a kiválasztott. Mellette Paul di Resta, Jake Dennis és Habsburg Ferdinánd alkotják majd a versenyzői felállásukat.

    Juncadella már 2013-ban bemutatkozhatott a DTM-ben, és öt szezonon keresztül a Mercedes-AMG pilótája volt. Az egykori kenyéradója, a HWA most szövetkezik az R-Motorsporttal, illetve az AF Racinggel, és életre hívták az Aston Martin programot.

    A spanyol pilótának tényleg ősi múltja van már a Mercedes márkával, hiszen a Formula 3-ban is már támogatták, de a Blancpain GT-ben és a VLN versenyein is a csillagos márka autóiban foglalt helyet. Tavaly Brands Hatchben is nyerni tudott. Így vélekedik a szerződtetéséről:

    „A tapasztalatommal szeretném segíteni az R-Motorsport munkáját az Aston Martin Vantage DTM autó fejlesztésénél, és szeretném, ha mielőbb versenyképesek lehetnénk a nagyon is szoros mezőnyben. Sok munka áll még előttünk, sok mindent meg kell oldanunk, de biztos vagyok benne, hogy hamar sikeresek tudunk lenni, hiszen nagyon elhivatott a fiatal csapatunk.”

    Dr. Florian Kamelger így nyilatkozott a negyedik pilótájáról:

    „Daniel egy nagyon megbízható toppilóta, és ismerik a DTM-ben. Számítunk a hosszú évek alatt összegyűjtött tapasztalatára, amivel előrelendítheti az Aston Martin Vantage DTM autóját, hogy minél közelebb legyünk a top autókhoz, hiszen erősek a versenytársaink, és a mezőny. Daniel és Paul di Resta is nagyon tapasztalt, pontosan tudják azt, hogy mire van szükség ahhoz, hogy gyorsan fejleszthessük a csomagunkat.”

    Az R-Motorsport tehát ott lesz Hockenheimben a szezonnyitón, négy Aston Martinnal a mezőnyben.

  • BoP teszten voltak az új TCR autók!

    BoP teszten voltak az új TCR autók!

    Spanyolországban Dan Lloyd elvégezte a 2019-es szezon előtt a frissített vagy új TCR autókkal a Balance of Performance tesztet. Öt autót hajthatott meg a TCR UK bajnok, köztük a Hyundai Veloster N, Lynk&Co 03, Alfa Romeo Giulietta Veloce, Lada Vesta Sport és Renault Mégane versenyautókat. A Circuito Ricardo Tormo, helyszínén persze volt egy Cupra is, referenciának.

    Az összes autó a nap elején az utolsó BoP táblázat szerint volt felkészítve, majd egy sor helyen változtattak rajta, hogy majd a márciusban megjelenő listán már végleges adatok legyenek, amelyeket a világ összes TCR bajnokságában átvesznek majd. A főszereplő Lloyd így nyilatkozott erről a munkáról:

    „Nagy megtiszteltetés, hogy újra a hivatalos BoP tesztet én végezhettem el. Feltehetően jól dolgoztam akkor tavaly. Kevesebb autó volt idén, de továbbra is sokat kellett dolgozni velük a pályán. Ez egy nehéz meló, mert az autók között számtalan különbség van, így ki kell találnunk azt, miképp adhatjuk a legjobb visszajelzést róluk ilyen rövid idő alatt.”

  • Habsburg Ferdinánd a DTM-ben folytatja, Aston Martinnal!

    Habsburg Ferdinánd a DTM-ben folytatja, Aston Martinnal!

    Az R-Motorsport harmadik versenyzője akit bejelentenek a DTM-be és Aston Martint hajthat majd, nem más lesz, mint Habsburg Ferdinánd! Az osztrák, de magyar felmenőkkel is bíró pilóta újonc lesz a szériában, egy teljesen új csapattal.

    A 21 éves versenyző eddig a formaautózásra koncentrált, az elmúlt két évben a Formula 3-ban próbált szerencsét. 2017-ben Makaóban pedig ő lett a sztár, miután negyediknek érkezett be, három keréken egy drámai finist követően, ami a győzelmébe került, mert a palánknak ütközött az utolsó kanyarban. Most, így nyilatkozott:

    „Nagyon várom már, hogy bemutatkozhassam a DTM-ben. Az, hogy egy ilyen prémium profi bajnokságban indulhatok, nagy kihívás lesz. Nem lesz egyszerű ez persze nekem újoncként, hiszen a világ legjobb túraautósai mellé kerülök. Következetesen akarom felépíteni magam, a célom az, hogy minél többet tanulhassak, a lehető legrövidebb idő alatt, és hogy versenyről-versenyre javuljak.”

    A csapatvezető, Florian Kamelger is elismerte, hogy a Habsburg név figyelemfelkeltő lesz a versenyzői között:

    „Ferdinánd még egy formálódó tehetség, aki nagyon is jól illeszkedik a fiatal csapatunkba. Jó eredményeket ért el az F3-ban, ami azt is mutatja, hogy megállná a helyét a nagyon versenyképes DTM-ben is. Óvatosan szeretnénk őt felépíteni, és lehetőséget akarunk adni neki, hogy ilyen magas nemzetközi szinten is kipróbálhassa magát.”

  • Hivatalos lett a WTCR barcelonai tesztidőpontja!

    Hivatalos lett a WTCR barcelonai tesztidőpontja!

    A  2019-es WTCR szezon első hivatalos tesztjének az időpontja most már végleges: március 28-29. Barcelona ugyanakkor immáron másodszor fogadja egymást követő évben emiatt a mezőnyt.

    Tavaly az WTCR első szezonjának a mezőnye is a spanyol pályán kezdett, és idén újra Katalónia ad otthont a 2019-es próbafutásoknak, egy héttel a valós marokkói szezonnyitó előtt. A versenyzők nagy része ott lesz, bár pár kivétel akadhat, mivel Laguna Secában épp International GT futam is lesz, olyan  versenyzőkkel, mint Frédéric Vervisch, Nicky Catsburg és Augusto Farfus, ők tehát nem lesznek ott.

    Francois Riberio, a WTCR promótereként így nyilatkozott:

    „Barcelona egy egyértelmű választás részünkről a két napos tesztre. Egy ismert teszthelyszín, remek építményekkel, különféle kanyarokkal, és ideális helyen van a csapatoknak, mielőtt hajóra szállnak és átmennek Marokkóba az első versenyhelyszínére az új szezonnak.”

  • A másik pilótáját is megnevezte az Aston Martin DTM-es csapata!

    A másik pilótáját is megnevezte az Aston Martin DTM-es csapata!

    Az Aston Martin a 2019-es DTM szezonra megnevezte a második versenyzőjét is Paul di Resta után: Jake Dennist. Korábban ő már vezethette a Red Bull F1-es autóját is, és az R-Motorsport most vele is szerződést kötött az idei évre. Az eddig Blancpain GT-ben versenyző Jakenek ez nagy ugrás lesz, ráadásul a csapattérsa rögtön egy olyan pilóta lesz, aki megjárta a Forma-1-et is, és még bajnok is lett 2010-ben a német túraautó bajnokságban.

    Annyi előnye lesz talán Dennisnek, hogy 2018-ban is már az R-Motorsport Vantage GT3-asát hajthatta a Blacpain GT Endurance Cupban. Tavaly történt meg az is, hogy kipróbálhatta a Red Bull Forma-1-es autóját is Barcelonában. A 23 éves pilóta érthetően lelkes:

    „Az, hogy a DTM-be kerültem, számomra nagy lépés. Készen állok a megmérettetésre, tudom, hogy itt még bizonyítanom kell. Fejlődni akarok versenyzőként, és a DTM erre kiváló széria lesz.”

  • Megvan a DTM-es Aston Martin csapat első pilótája!

    Megvan a DTM-es Aston Martin csapat első pilótája!

    A brit Aston Martin márka 2019-ben debütál a DTM-ben, és partnerük az R-Motorsport most bejelentette az első versenyzőjüket: Paul di Restát. A skót pilóta 2007-ben mutatkozott be a német túraautó bajnokságban, összesen kilenc szezont töltött el ott, 2010-ben bajnok is lett. Tavaly is harcban volt a bajnoki címért a Mercedesszel, de egy sikertelen szezonzárót követően csak harmadik lett végül. Az új lehetőségnek viszont nyilvánvalóan örül di Resta:

    „Várom már az új DTM szezont, és azt a kihívást, hogy az új csapatomnál az R-Motorsportnál egy Aston Martin Vantage DTM autót vezethetek majd. Ez nem lesz egyszerű feladat, hiszen tapasztalt istállók és nagy prémium gyártók ellen versenyzünk majd, egy viszonylag kis csapattal. Az a benyomásom ugyanakkor, hogy a csapatom profi, elhivatott és felkészülten indulunk neki az új szezonnak, ami jó érzéssel tölt el. Nagyon várom már, hogy vezethessem az Aston Martin Vantage DTM-et az első teszteken a pályán, és hozzátehessem a magam részét az új autó fejlesztésénél.”

    Az R-Motorsport korábban azt állította, hogy csak egyes 2019-es versenyhelyszíneken indulnak majd, mivel az autójuk fejlesztése megcsúszott, de most megerősítették, hogy ott lesznek a szezonnyitón. Az R-Motorsport főnöke, Florian Kamelger így fogalmazott:

    „Paullal egy olyan tapasztalt és ismert versenyzőre tettünk szert, akinek a sportkarrierje lenyűgöző. Az ő szerződtetése kulcselem az új Aston Martin Vantage DTM autónk fejlesztésénél. Az ismeretei és a nyers sebessége segít nekünk abban, hogy hamar felhozzuk a DTM autónkat egy versenyképes szintre. Tudjuk, hogy ez nem lesz egy egyszerű feladat az R-Motorsport életében, mert a DTM-ben gyári csapatokkal állunk szemben, akiknél nem csak a jól ismert prémium gyártók támogatása adott, hanem megszokták azt is, hogy az elmúlt években sikeresek voltak. Ebben rejlik a kihívás, de ennek örömmel teszünk eleget, és már nagyon várjuk a következő DTM szezont.”