Kategória: Touring Car

  • Hivatalos a crossover a DTM és a Super GT között

    Hivatalos a crossover a DTM és a Super GT között

    A DTM és a Super GT szervezői megerősítették, hog 2019-ben két verseny is lesz, ahol a két bajnokság autói egyesülnek majd. Először a DTM szezonzárójára látogat el a Honda a Lexus és a Nissan egy-egy autóval, és indulnak a versenyen.

    Achim Kostron, az ITR szervezésért felelős igazgatója így nyilatkozott:

    „Az európai rajongóknak ez azt jelenti, hogy igazán különleges élményben lesz majd részük. Hat márka a DTM rajtrácsán, ez lenyűgöző. Ezzel meg kívánjuk mutatni azt, hogy hatalmas lehetőség van a Super GT és a DTM szövetségében.”

    A második olyan esemény ahol létrejön a crossover, az majd november 23-24-én lesz Fujiban, Japánban. Erről Masaaki Bandoh, a Super GT promótere nyilatkozott:

    „Végre létrejön a DTM és a Super GT közös versenye. Köszönöm az ITR-nek, és Gerhard Bergernek ezt a remek együttműködést. Továbbá kifejezném hálám a Fuji Speedway vezetői felé is, akik aktívan közreműködtek abban, hogy megvalósulhasson ez a terv. Igazán örülök neki, hogy létrejön ez a közös rendezvény.”

    Fujiban 12-12 autó lesz mindkét bajnokságból, ami 24 autót jelent majd. Két versenyt futnak majd ekkor, versenyzők cseréje nélkül, és a Hankook által szállított gumikkal indul majd ez a különleges harc.

  • Michelisz Norbert megkezdte az aggódást az első nap után

    Michelisz Norbert megkezdte az aggódást az első nap után

    Nem csak a pápa kezdte meg az aggódást hivatalosan, ahogy volt az pár éve a szalagcímekben, hanem a mai nap után Michelisz Norbi is. A Hyundai i30 N TCR a versenytársakhoz képest lassabban haladt ma, az első tesztnapon, és szerinte egyértelműen hátrányba kerültek.

    A magyar pilóta ráadásul holnap a családi teendői miatt nem lesz a pályán, ma csak a 15. leggyorsabb időt tudhatta a magáénak, 2.5 másodpercre az élen tanyázó Hondás Esteban Guerrieri mögött. Így látja a helyzetét most Norbi:

    „Elég bonyolult napunk volt, teljesítményben nem hoztuk az elvártakat, és érdekelne, hogy történhetett meg ez, de arra is kíváncsi vagyok, hogy mire megy holnap majd Gabriele. Jobban szenvedünk most, mint tavaly év végén. Nem tudom, hogy mi ennek az oka, de biztos vagyok benne, hogy elég jó a csapat ahhoz, hogy kitaláljunk még valamit Marokkó előtt. Az egyik lehetőség az lehet, hogy az ellenfeleink sokkal erősebbek lettek, de nem tudom, hogy a legutóbbi BoP változásnak még milyen hatásai vannak pontosan.”

    Az időeredmény különbségek a versenyzők között láthatóak, ami azt is jelentheti, hogy pár pilóta össze tudott rakni tökéletes köridőket az ideális időjárási körülmények között. Michelisz azonban utalt rá, hogy a Hyundai nem játszadozik a tesztek alatt:

    „Általában a szezon előtti teszten már látod azt, hogy hol a helyed, de most kevésbé vagyok magabiztos, mint tavaly ilyenkor. A legnagyobb a lemaradásunk az egyenesekben. Mindegyik autónkkal hátrányban vagyunk, nem szórakozunk azzal, hogy félúton felengedjük a gázpedált hogy a sebességmérésnél rosszabb legyen az eredményünk. Megnéztük az adatokat, és 10 km/órányi hátrányban vagyunk, bizonyos autókhoz képest.”

  • Publikus a 2019-es kezdő Balance of Performance értékrendszer

    Publikus a 2019-es kezdő Balance of Performance értékrendszer

    A Balance of Performance, azaz a BoP értékeit meghatározták 2019-re, és a WSC Csoport leginkább az új Lynk & Co 03 TCR-ast szabályozta le az idei WTCR szezon előtt. Ezen szent rendszer továbbra is három összetevős: hasmagasság, súly és a motorerőt kombinálják. Utóbbi leginkább a Hyundai autóit és a Lynk & Co konstrukcióját érintették, mert egyből vissza is kellett venniük 97.5%-ra.

    A dél-koreai versenyautók hasmagassága 90 mmnél került beállításra, ahogy volt az az i30 N TCR esetében tavaly év végén is, az új kínai-svéd csodánál ez az érték 80 mm.

    A Veloster N TCR csal Amerikában fog versenyezni, de ők kapták a legtöbb plusz súlyt, 40 kg-nyi extra terhet vihetnek magukkal, míg a Lynk & Co 30 kiló többlettel furikázhat, az i30 N TCR „csak” 10 kilónyi többletterhet kap.

    A Honda Civic Type R FK8 TCR mehet 100%-on, miután a tavalyi szezon nagy részében 97.5%-ra korlátozták a motorerejét, súlyra ugyanannyit enged meg neki a BoP mint az i30 N-nek, de 10 mm-rel alacsonyabb hasmagasság mellett.

    A VW csoport autói egyaránt 70 mm-es hasmagassággal mehetnek, 100%-os motorerő mellett. Az Audi RS 3 LMS ugyanakkor 10 kilóval könnyebb lehet a megengedettnél, a Golf 20, a Cupra 30 kilótól szabadulhat meg.

    Az új Alfa Romeo Giulietta Veloce 80 mm hasmagassággal kezd, 20 kiló könnyítéssel, és 100%-os motorerővel mehet. A tavalyi Giulietta modell 10 mm-rel alacsonyabban lehet, és 40 kilóval könnyebb is, tehát elég jó munkát végeztek télen az olaszok.

  • Tassi Attila elnevezte WTCR autóját

    Tassi Attila elnevezte WTCR autóját

    Mint az ismert, Sebastian Vettel minden F1-es autóját elnevezte, mindegyik női keresztnevet kapott.

    Most hasonlóan tett Tassi Attila is, aki WTCR-es Hondáját nevezte el, az Elda nevet kapta.

    „Hölgyeim és Uraim, fogadjátok sok szeretettel ELDA-t❣️” – írta Tassi Instagramon. „Készen áll a szezonra és a héten csütörtökön és pénteken már találkozhattok is vele Barcelonában.”

    Az Elda név egyébként a Hilda olasz verziója. A Hilda pedig a germán hild szóból ered, melynek jelentése csata, versengés, vitézség.

  • Coronel idén nem ér rá: indul a TCR Europeban is!

    Coronel idén nem ér rá: indul a TCR Europeban is!

    Tom Coronel bejelentette, hogy az idei versenyprogramjához jön még a TCR Europe széria is, a WTCR mellé. A holland pilóta a túraautó világkupán a Comtoyou Racing Cuprájával megy majd, de marad a Boutsen Racingnél is európai szinten, ahol egy olyan Honda Civic Type R-rel versenyez majd, amilyennel láthattuk tavaly is. Erről a kettős szerepéről így beszélt a közönség egyik kedvence:

    „Új kihívást találtunk a Hondával is, a TCR Europeban indulok a Civic Type R TCR-rel, amelyet a Boutsen Ginion Racing készít fel. az a csapat, ahol már pár éve aktív vagyok. Az autó kinézete, vezethetősége ugyanaz lesz mint tavaly, a helyi szponzoraim is támogatják a TCR Europe kampányomat, ahogy a Honda Motor Europe is. Remek, hogy folytathatjuk az együttműködést a Hondával és a Boutsen Ginion Racinggel is, ezúttal európai szinten. Versenyzőként nem is akarhatnék mást, mint minél többször versenyezni, a legmagasabb szinten. A Hondával pedig ez a helyzet. Ráadásul ez a bajnokság olyan kiváló pályákra látogat majd el, mint Spa, Monza, Hockenheim és Barcelona.”

    Coronel a Hungaroringen nem vesz részt a versenyen, mert a WTCR-ben kell indulnia azon a hétvégén, így a helyettese Stéphane Lémeret lesz, akivel már 2017-ben is csapattársa volt, és 2016-ban együtt nyerték meg a TCR Benelux bajnoki címét.

  • A M1RA megkezdte a felkészülést a szezonnyitóra – exkluzív képeink

    A M1RA megkezdte a felkészülést a szezonnyitóra – exkluzív képeink

    Pénteken leleplezték, szombaton már a nagyközönség is láthatta, hétfőtől meg megkezdte a felkészülését is a M1RA az új festésű Hyundai autóikkal. Annyira talán nem is meglepő, hogy Nagy Dániel kiegészülve immáron Luca Engstlerrel a Hungaroringet vette birtokba hétfőn, hiszen ez a pálya van legközelebb, és itt indul majd a TCR Europe szezonja is. Engstler versenyautója is már a pályára gurult, így két autóval tesztelhettek a srácok, és gyakorolhatták akár a szélárnyékozást is.

    Fotósunk, Magyar Gábor lehetőséget kapott, hogy figyelemmel kísérje a magyar csapat tesztjét, az ő képeiből válogattunk.

    A képek engedély nélküli felhasználása, újraközlése tilos!

  • Homola a TCR Europeban indul a Targettel!

    Homola a TCR Europeban indul a Targettel!

    Mat’o Homola bejelentette, hogy a WTCR helyett ő is idén a TCR Europeban indul. A szlovák pilóta 18. lett tavaly a WTCR-ben a Peugeot 308TCR-rel, amelyet a DG Compétition készített fel, de csak egy győzelmet szereztek, Vila Realban. A DG Sport elhagyja a sorozatot, miután a Peugeot csökkenti a TCR projekt támogatását. Homola így az európai versenyszériába igazol, így ő lesz a negyedik versenyzője a Target Competition istállónak.

    Homola így egy Hyundai i30N TCR-t vezethet majd, egykori csapattársa Dušan Borković, illetve Andreas és Jessica Bäckman mellett, akik a TCR UK-ban és a svéd túraautó bajnokságban versenyeztek eddig. Homola így látja a helyzetét:

    „A csapat nagyon motivált, komolyak a célok, így nagyon is örülök, hogy ennek a részese lehetek. A hangulat a csapatnál nagyszerű, úgy érzem, hogy egy nyertes család tagja lehetek újra. Annak is kifejezetten örülök, hogy nem egyedül megyek majd a versenyekre, hanem a korábbi mérnököm, Jaro Krajci is velem tart. Remek közös emlékeink vannak, és mindig ott volt a sikereimnél. Az, hogy egy Hyundai i30 N TCR-t vezethetek, álomszerű. Tavaly képes voltam pár Hyundai-t magam mögött tartani, de az év nagy részében előttem voltak. Most én is az egyik ilyen szörnyeteget vezethetem! Ígéretes a szezon, érzem a csontjaimban, hogy a győzelmekért szállhatok harcba!”

    Homola a hazájában Hyundai nagykövete is lesz az N szériának, és ő immáron a harmadik versenyző, aki a tavalyi WTCR szezon után idén a TCR Európában találhatja magát. Denis Dupont ugyanis a Comtoyou Racing Audijával, John Filippi pedig a Vuković Motorsport Renaultjával indul majd az európai szériában.

  • Dél-afrikai versenyzője is lesz a DTM-es WRT csapatnak

    Dél-afrikai versenyzője is lesz a DTM-es WRT csapatnak

    Bejelentette első versenyzőjét a WRT DTM csapata, Jonathan Aberdein személyében egy 21 éves dél-afrikai pilóta indul majd egy Audival a Német Túraautó Bajnokságban.

    Aberdein tavaly teljes szezont futott a Formula 3-as Európa Bajnokságban a Motopark színeiben, ahol a szezont a 12.helyen zárta, három dobogós helyezéssel. Pályafutása eddigi legjobb eredménye az emirátusukbéli Formula 4-es bajnoki cím, két évvel ezelőttről.

    „A DTM mindig is az álmom volt, a kezdetektől ez volt a célom. Hálás köszönet Vincent-nek és az egész csapatnak, hogy megadta ezt a lehetőséget nekem.” – mondta a dél-afrikai.

    „Ez a megfelelő idő arra, hogy megérkezzen a DTM-be. Ez a szabályrendszer lehetővé teszi, hogy a mezőny egy szinten legyen. Emellett mi érkezünk a lehető legjobb márkával a sorozatba.” – mondta Vincent Vosse csapatvezető.

    A csapat másik versenyzőjét később jelentik be.

  • Bemutatta idei festését a WRT

    Bemutatta idei festését a WRT

    Lerántotta a leplet az idei festéséről a Túraautó Világkupára készülő WRT csapat. Az istálló továbbra is az Audi R3 LMS modellel száll majd harcba a győzelemért. Az autók idén is türkiz és piros színben fognak pompázni, előbbi a Leopard Energy Drink-nek köszönhető, utóbbi pedig az Audi miatt került fel az autóra.

    A WRT változatlan pilóta felállással vág neki az idei WTCR szezonnak, vagyis Jean-Kerl Vernay és Gordon Shedden ülnek majd az Audik volánjánál.

    Vernay tavaly a második helyen végzett a TCR Europe-ban illetve a negyedik lett a WTCR-ben, míg skót csapattársa visszafogottabban teljesített, de futamgyőzelem így is összejött neki Wuhanban.

    A csapattól távozott egy fontos támogató, az orosz Lukoil személyében, akik a Hyaundai-jal léptek kapcsolatra, és Augusto Farfus és Nicky Catsburg autóján lesz majd látható a nevük.

    Emellett a WRT bejelentette, hogy a TCR Europe-ban is két autót fognak indítani, abból az egyik egy Audi lesz, amit Santiago Urrutia fog vezetni, míg a másik egy Volkswagen, amit pedig Maxime Potty terelget majd. A csapat színei itt viszont túlnyomó részt fekete, megspékelve egy kis pirossal.

    Fotó: Audi AG

     

  • Leleplezte versenyautói idei külsejét a M1RA

    Leleplezte versenyautói idei külsejét a M1RA

    A gyártóval kiépített szoros kapcsolatot kifejezve és a Hyundai i30 N szériát erősítve kék alapszínt kaptak a M1RA autói a TCR Európa-kupa 2019-es szezonjára. A Nagy Dániel és Luca Engstler által vezetett két Hyundai i30 N TCR-rel a bajnoki címre hajt a csapat.

    Két nappal azután, hogy a M1RA bejelentette, az elmúlt szezonhoz hasonlóan 2019-ben is a TCR Európa-kupában áll rajthoz a Hyundai Motorsport partnereként, a versenyautói idei kinézetét is bemutatta a Michelisz Norbert és Bári Dávid által alapított magyar csapat. Az AMTS-en a Hyundai Magyarország standjánál leplezték le a Hyundai i30 N TCR-t, amely a korábbi fehér alapszínt elhagyva a gyártó kékjére változott, miközben megtartotta a M1RA arculatára jellemző designelemeket.

    „Büszke vagyok arra, hogy tavaly szoros kapcsolatot sikerült kialakítanunk a Hyundai Motorsporttal, és nagy elismerésnek tartom, hogy az autóinkkal idén a gyártó színvilágát képviselhetjük az Európa-kupában. Olyan arculatot szerettünk volna alkotni, amely egyrészt hűen ötvözi a Hyundai i30 N széria és a M1RA jellemzőit, másrészt lendületességével jól passzol a fiatalos csapatunkhoz, élen a 19-20 éves pilótáinkkal” – árulta el Bári Dávid, a M1RA vezetője, aki korábban elárulta, hogy az Európa-kupa bajnoki címét veszik célba 2019-ben.

    A két M1RA-s Hyundai i30 N TCR-t a világkupa tavalyi legjobb szabadkártyás versenyzője, Nagy Dániel, valamint a TCR Ázsia és TCR Malajzia német címvédője, Luca Engstler vezeti majd az Európa-kupa április 27-28-án a Hungaroringen kezdődő szezonjában. A most bemutatott külső a rajtig még bizonyos mértékben