Kategória: Touring Car

  • Nico Rosberg kipróbálhatta volna magát a DTM-ben az Audival!

    Nico Rosberg kipróbálhatta volna magát a DTM-ben az Audival!

    A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg elárulta, hogy idén mehetett volna az Audi szabadkártyásaként egy DTM futamon. Ő még 2016-ban vonult vissza, amikor legyőzte Lewis Hamiltont, és azóta sem versenyzett sehol sem komolyan. A német ex-pilóta ugyanakkor komoly befektetővé vált az autósportban: lett saját gokartos csapata, illetve részvényese a FIA Formula E szériának.

    Rosberg elárulta, hogy személyesen az Audi motorsport főnök Dieter Gass kereste meg azzal, hogy indulhatna vendégként a DTM-ben, de ő maximum csak kötetlenül kipróbálná az RS5-öst:

    „Dieter Gass az Auditól megkeresett azzal, hogy szabadkártyásként indulnék-e. Elutasítottam, nem akarok ilyenben részt venni. Csak a szórakozás kedvéért igen, de már nem is edzek. A Forma-1-es korszakomban rengeteget edzettem karra és a kezemre. Ma már nem néz ki olyan jól.”

    A DTM tavaly engedélyezte a szabadkártyás indulást, az Audi a Mercedes és a BMW is egy hetedik autót indíthat egy versenyen. Mattias Ekström Hockenheimben indult így utoljára még egyszer Hockenheimben a szezonnyitón, Audisként. A CART bajnok Alex Zanardi Misanoban ugrott be a BMW-vel, míg a WRC bajnok Sebastien Ogier a Red Bull Ringen mutatkozott be a Mercedes pilótájaként.

    Azóta a széria főnöke, Gerhard Berger azon munkálkodik, hogy olyan F1-es sztárokat győzzön meg a szabadkártyás indulásról, mint Sebastian Vettel és Lewis Hamilton, de a szerződéseik nem tesznek lehetővé ilyesmit, csak akkor, ha már a királykategóriában befejezték a pályafutásukat.

    Rosbergnek erről is van véleménye:

    „Ez nem reális opció. Rengeteg dolguk van, és arra kell koncentrálniuk. Most nem tudnak emiatt indulni a DTM-ben.”

    A 33 éves volt versenyző szerint a DTM-nek inkább azon kellene dolgoznia, hogy a szabadkártyás helyeiket adják a Formula E résztvevőinek, hiszen mindkét szériában érdekelt az Audi és a BMW is. Lehetséges jelöltek lehetnek Lucas di Grassi és Daniel Abt az Audinál, és Antonio Feli da Costa, aki már volt a DTM-ben, és Alexander Sims.

    Ekström ugyan már teljesen a WRX-es karrierjével foglalkozik, könnyen elképzelhető, hogy újra felveszi a kesztyűt és a sisakot egy újabb DTM versenyre.

  • Tassi Attila megszerezte első pontjait a WTCR-ben

    Tassi Attila megszerezte első pontjait a WTCR-ben

    Szép eredményekkel zárta a WTCR első versenyhétvégéjét a HELL ENERGY támogatott Honda csapat: Tassi Attiláé volt a leggyorsabb kör a szombati napon a marrákesi versenypályán, ahol még sosem járt azelőtt, vasárnap pedig pontszerző helyig jutott a harmadik futamon, míg Tiago Monteiro a 4. helyet szerezte meg a vasárnapi időmérőn.

    A magyar túraautó-versenyző, Tassi Attila, teljesítette élete első versenyhétvégéjét a WTCR szezonban. A számára eddig még idegen pályán próbált helytállni Marokkóban az elmúlt két napban, ahol számos technikai nehézség állta útját, de töretlen próbálkozásai végül kifizetődtek.

    „Nagyon jól érzem magam a WTCR közegben, de az biztos, hogy nem véletlenül kapta a mezőny a „supergrid” elnevezést. Nagyon erős versenyzők gyűltek össze idén, teljesen kiszámíthatatlan, hogy mi fog történni a következő pillanatban, ki veszi át a vezetést. Izgalmas kihívásnak tartom, hogy itt versenyezhetek, szerintem rengeteget fogok tudni tanulni és fejlődni ilyen versenytársak mellett, de azért jó lenne, legalább egyszer győzni is.” – mondta Tassi Attila.

    A KCMG Honda versenyzője így látta a szombati napot:
    „Még soha nem voltam a marrákesi pályán, ezért minden új volt számomra. Ennek ellenére is jól sikerültek a szabadedzések, enyém lett a leggyorsabb kör is, ezért nagyon bizakodóan kezdtünk neki a szombati időmérőnek. Az eleje jól is sikerült – használt gumival tettem meg egy gyors kört, aztán amikor megkezdtem a következő kört az új gumival, két versenytársam közé keveredtem, lecsúsztam a pályáról és a rázókőre kerültem. Ezután éreztem, hogy valami nincs rendben az autóval, többször kiálltam, hogy a szerelők rájöjjenek, mi a hiba, de már csak az időmérő vége előtt 10 perccel derült ki, hogy eltört a splitterem, így már nem tudtam visszamenni a pályára. Szóval lényegében egy mért kört sem tudtam menni az új gumival, emiatt sajnos a mezőny végéről kellett kezdenem az első futamot. Eléggé csalódott voltam, mert szerintem, ha nem sérül meg az autóm, sikerült volna az első 15-be kerülni. Azért nem estünk kétségbe, hiszen ez még csak az első nap volt. Úgy döntöttünk, hogy ha már így alakult, akkor az első futamon az információszerzés lesz a cél, ami úgy érzem sikerült is, viszont állandóan fékproblémáim voltak, aztán eltört az első stabilizátorom, szóval nem volt könnyű dolgom, de bíztam benne, hogy vasárnap az új lehetőségek több sikert hoznak.”

    A HELL ENERGY szponzoráltjának a vasárnapi időmérő edzésen mért ideje nem sokkal maradt el az élmezőnytől, viszont így is csak a 22. rajtkockát tudta megszerezni. A hétvége második futamán végül a 21. helyről rajtolva a 20. helyet érte el, míg a harmadik futamon végre lehetősége volt megmutatni, mit tud, és egészen a 11. helyig jutott, amivel 5 pontot szerzett a bajnokságban.

    „A vasárnapi időmérőn 1 másodpercet sikerült javítanom a szombati eredményemhez képest, amit az első mért körben tudtam teljesíteni, mivel összesen háromszor sikerült pályára lépni új gumikkal, de ebből egyszer Full Course Yellow volt érvényben, a második alkalommal pedig Panis lassan haladt előttem. Már nem volt lehetőségem javítani az időmön, de nagyon szoros volt a verseny, mindössze 0.3 másodperc kellett volna ahhoz, hogy benne legyek az első 12-ben, sőt, volt olyan időszak, amikor 0.1 másodperc volt a hátrányom. Ez kicsit megnyugtat, mert valamennyire azért megmutatja a képességeimet, viszont az is jól látszik, hogy nagyon erős a mezőny. A harmadik futamon sikerült jól elrajtolnom, de már ott is az előzéseknél kicsit sérült az autóm, így a versenyen végig nagyon kellett figyelnem a fékre és a gumikra is. Nagyon örülök, hogy a harmadik futamon végre bekerültem a top 12-be és pontot tudtam szerezni. Így azért elégedettebben hagyom el a marokkói pályát.” – mondta a fiatal versenyző.

    Tassi csapattársa, Tiago Monteiro, bravúrosan szerepelt a vasárnapi időmérőn. A nagy visszatérő pilótán nem hagyott nyomot az elmúlt 1,5 év, amit versenyzés nélkül töltött: a Q3-ban a 4. helyet szerezte meg, így a második, fordított rajtrácsos futamon a 7. rajtkockából indulva a 8. helyen ért célba, a harmadik futam rajtja után nem sokkal azonban egy ütközés következtében kiesett, így a 24. helyen zárta a versenyt.

    A szezon következő állomása: Április 26-28., Hungaroring

  • Michelisz Norbert nyolcadik a marokkói futam harmadik versenyén

    Michelisz Norbert nyolcadik a marokkói futam harmadik versenyén

    Michelisz Norbert a nyolcadik helyen zárt vasárnap a túraautó-világkupa (WTCR) marokkói nyitóhétvégéjének harmadik versenyén.

    A magyar pilóta hét pozíciót lépett előre a leintésig. A Hyundai versenyzője az első versenyen a 11., a másodikon pedig a 12. helyen ért célba. Tassi Attila a Honda Racinggel sorrendben a 19., a 20. és a 11. pozícióban zárt.

    A WTCR-sorozat következő állomását április utolsó hétvégéjén a Hungaroringen rendezik.

     

  • Catsburg drámája után Tarquinié a második marokkói futam

    Catsburg drámája után Tarquinié a második marokkói futam

    A bajnoki címvédő Gabriele Tarquini nyerte a WTCR második futamát Marokkóban, köszönhetően annak is, hogy márkatársa Nicky Catsburg az élről esett ki.

    A hétvége második (fordított rajtrácsos) futamát két Hyundai kezdhette meg az első sorból, Catsburg és Tarquini sorrendben. A rajt után sem változott kettejük sorrendje, őket pedig az Audis Vernay követett.

    A rajt a legjobban Yann Ehrlacher számára sikerült a legjobban, aki meg tudta előzni a tegnapi futamgyőztes Guerrierit és feljött a negyedik helyre a Lynk & Co-val.

    Ahogy tegnapi versenyen, a mai elsőn is Mehdi Bennani volt az első kieső, mindkétszer baleset miatt kényszerült kiállni. Tegnap Tom Coronel, ma pedig a csapattára Rob Huff volt az „áldozata”.

    A tizedik körig nem igazán történt semmi érdemleges, ekkor azonban megtörtént a dráma,  ugyanis az addig magabiztosan vezető Nicky Catsburg fék hiba miatt a gumifalban kötött ki.

    A mentés idejére a biztonsági autó is a pályára hajtott, így két körrel nőtt a versenytáv. Az újraindítás után Tarquini megtartotta a vezető helyét amit a leintésig meg is őrzött. A verseny utolsó hat körében nem igazán történt előzés, így a sorrend sem változott.

    Az olasz címvédő első sikerét aratta 2019-ben, míg a dobogóra rajta kívül Jean-Karl Vernay és Yann Ehrlacher állhatott fel. Esteban Guerrieri a negyedik helyen fejezte be a futamot, ezzel továbbra is őrzi vezető helyét a pontversenyben.

    Michelisz Norbert a pontszerző 12.helyen végzett, míg Tassi Attila a 20.lett.

  • Vervisch a poleban Marokkóban, egyik magyar sem jutott be a Q2-be

    Vervisch a poleban Marokkóban, egyik magyar sem jutott be a Q2-be

    A Comtoyou Racing színeiben versenyző Audis, Frederic Vervisch szerezte meg a pole pozíciót a WTCR Marokkói fordulójának második versenynapján. Mögötte Yvan Müller és Thed Björk kettőse végzett a Lynk&Co-val. A magyar pilóták számára nem kezdődik jól a szezon, egyikőjük sem fért be még a Q2-be sem, Michelisz Norbert 15., Tassi Attila 22. lett.

    Vervisch sok időt talált tegnaphoz képest, igaz a Q2-be is még épp hogy becsusszant a 12 továbbjutó közül a 11. helyen. Aztán a második szakasztól kezdve már nem lehetett megállítani, a legjobb időt autózta a Q2-ben és a Q3-ban is.

    A Q3 mezőnyébe a belgán kívül még ugye Björk és Müller, valamint Tiago Monteiro és némi meglepetésre Mikel Azcona jutott be.

    Vervisch a 1:24.721-es körével négy tizedet adott a második Yvan Müllernek, a harmadik Thed Björknek pedig ötöt. Monteiro lett a 4. legjobb Hondásként. Azcona hibázott az ötös kanyarban, így szűk egy másodperc hátránnyal 5. lett.

    Yann Ehrlacher lecsúszott a Q3-ról, ő lett a hatodik, megelőzve a tegnapi győztes Guerrierit. Jean-Karl Vernay lett a nyolcadik, míg a 9-10. helyen Michelisz Norbert két csapattársa, Gabriele Tarquini és Nicky Catsburg zárt. Ez azt jelenti, hogy a fordított rajtrácsos futamon BRC első sor lesz, Catsburggal az első rajtkockában.

    A Volkswagen borzasztó időmérőn van túl, Rob Huff lesz a legelőkelőbb pozícióban közülük, a 19. helyen.

    A mai első verseny magyar idő szerint 17:45-kor kezdődik, és rögtön követi majd a hétvége harmadik futama.

  • Guerrieri győzelemmel kezdődött az idei WTCR szezon

    Guerrieri győzelemmel kezdődött az idei WTCR szezon

    Esteban Guerrieri sikerével indult a 2019-es Túrauató Világkupa (WTCR) szezon, az argentin pilóta a Lynk & Co-val versenyző Thed Björköt és a csapattársát Nestor Girolamit előzte meg Marokkóban.

    Az idény első időmérőjét is Guerrieri nyerte, így az argentin pilóta a pole-ból kezdhette meg a 18 körös futamot. Yvan Müller szerzete meg eredetileg a második rajtkockát, ám őt motorcsere miatt a mezőny legvégére sorolták vissza, így a csapattársa Thed Björk indulhatott még az első sorból.

    A svéd WTCC bajnok jobban kapta el a rajtot, ám a Hondás Guerrieri a belső íven tartva az autóját sikerrel kivédekezte a támadást. Nem volt ilyen szerencsés honfi- és csapattársa Nestor Girolami aki a hármas kanyarban fékezte el magát védekezés közben így Andy Priaulx és az Audis Jean-Karl Vernay is meg tudta előzni az argentint.

    A rajt után a mezőny hátsó részében a Cuprás Tom Coronel és a Volkswagenes Mehdi Bennani ütközött egymással, így a verseny mindkettejük számára hamar véget ért.

    Nem sikerült jól a bemutatkozás a többszörös ralikrossz világbajnok, Johann Kristoffersson számára sem, aki szintén a verseny legelején kényszerült feladni a futamot.

    Az ötödik körben Vernay megpróbálta a célegyenes végén visszaelőzni Priaulx-t, ám elmérte a féktávot és meglökte a britet, aki így több pozíciót is veszített.

    Az újonc Mikel Azcona is hasonlóan előzte meg Michelisz Norbertet, ami miatt a magyar versenyző is három helyett vesztett.

    A versenybírók mindkét esetet megvizsgálták, és hasonló szankciókat szabtak ki, Azcona és Vernay 5-5 másodperces időbüntetést kapott.

    Remekül szerepelt Azcona csapattársa, Daniel Haglöf, aki sokáig előkelő pozícióban haladt ám a futam vége felé a bokszba kellett hajtania egy gyors szervizelésre, így végül a 20.helyen ért célba.

    A versenyt végül Estean Guerrieri nyerte meg, Thed Björk és a Vernay büntetése után a dobogó harmadik fokát megöröklő Nestor Girolami előtt. A címvédő Tarquini a negyedik, Andy Prialux pedig az ötödik lett.

    Michelisz Norbert a 11., Tassi Attila pedig a 19.helyen zárt.

    A hétvége második időmérőjével folytatódik majd a hétvége programja holnap, magyar idő szerint délben.

    FIA WTCR Marokkó, 1.futam végeredménye

    POZ PILÓTA CSAPAT AUTÓ KÖR KÜLÖNBSÉG
    1 Esteban Guerrieri Munnich Motorsport Honda 18 26:18.929
    2 Thed Bjork Cyan Racing Lynk & Co 18 +0.638
    3 Nestor Girolami Munnich Motorsport Honda 18 +2.181
    4 Gabriele Tarquini BRC Squadra Corse Hyundai 18 +2.965
    5 Andy Priaulx Cyan Performance Lynk & Co 18 +4.298
    6 Tiago Monteiro KCMG Honda 18 +4.973
    7 Jean-Karl Vernay WRT Audi 18 +5.805
    8 Yann Ehrlacher Cyan Performance Lynk & Co 18 +11.855
    9 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo 18 +13.049
    10 Nicky Catsburg BRC Racing Team Hyundai 18 +13.693
    11 Michelisz Norbert BRC Squadra Corse Hyundai 18 +14.907
    12 Rob Huff SLR VW Motorsport Volkswagen 18 +15.439
    13 Frederic Vervisch Comtoyou Audi Audi 18 +15.860
    14 Augusto Farfus BRC Racing Team Hyundai 18 +16.253
    15 Gordon Shedden WRT Audi 18 +16.936
    16 Mikel Azcona PWR Racing Cupra 18 +17.304
    17 Benjamin Leuchter SLR Volkswagen Volkswagen 18 +20.688
    18 Yvan Muller Cyan Racing Lynk & Co 18 +50.213
    19 Tassi Attila KCMG Honda 18 +51.898
    20 Daniel Haglof PWR Racing Cupra 18 +1:16.351
    Niels Langeveld Comtoyou Audi Audi 13 Kiesett
    Aurelien Panis Comtoyou Cupra Cupra 10 Kiesett
    Ma Qing Hua Team Mulsanne Alfa Romeo 8 Kiesett
    Johan Kristoffersson SLR Volkswagen Volkswagen 2 Kiesett
    Mehdi Bennani SLR VW Motorsport Volkswagen 1 Kiesett
    Tom Coronel Comtoyou Cupra Cupra 1 Kiesett
  • Kvízkérdések a WTCR szezonnyitója előtt!

    Kvízkérdések a WTCR szezonnyitója előtt!

    Hétvégén Marokkóban elrajtol a 2019-es WTCR mezőny!

    Ez alkalomból most egy WTCR/WTCC tematikájú kvízt hoztunk nektek, hogy felfrissítsük a tudásotokat a bajnokságról, mely még ebben a hónapban ellátogat a Hungaroringre is!

    Te mennyire vagy képben? ?

    Aki szeretné, árulja el nekünk bátran az eredményét, Facebook oldalunkon!

    Korábbi kvízeinket a kvíz címke alatt találjátok.

  • Kezdődik a WTCR szezon, íme a mezőny!

    Kezdődik a WTCR szezon, íme a mezőny!

    Ezen a hétvégén Marokkóban elrajtol a 2019-es WTCR szezon, többek között két magyar versenyzővel: Michelisz Norberttel és Tassi Attilával!

    Az alábbi táblázatban a szezon hivatalos nevezési listáját látjátok, alatta pedig egy szavazást arról, hogy kiknek szurkoltok, kiket kedveltek az idei mezőnyben. Természetesen a magyarokon túl, így összesen négy versenyzőre voksolhattok!

    Rajtszám Csapat Versenyző Autó
    1 BRC Hyundai N Squadra Corse Gabriele Tarquini Hyundai i30 N TCR
    5 BRC Hyundai N Squadra Corse Norbert Michelisz Hyundai i30 N TCR
    8 BRC Hyundai N LUKOIL Racing Team Augusto Farfus Hyundai i30 N TCR
    9 KCMG Attila Tassi Honda Civic TCR
    10 Comtoyou Team AudiSport Niels Langeveld Audi RS3 Lt..1S
    11 Cyan Racing Lynk & Co Thed Björk Lynk & Co 03 TCR
    12 Sebastien Loeb Racing Volkswagen Motorsport Rob Huff Volkswagen Golf GTI TCR
    14 Sebastien Loeb Racing Volkswagen Johan Kristoffersson Volkswagen Golf GTI TCR
    18 KCMG Tiago Monteiro Honda Civic TCR
    21 Comtoyou DHL Tearn Cupra Racing Aurelien Panis Cupra TCR
    22 Comtoyou Team AudiSport Frederic Vervisch Audi RS3 LMS
    25 Sebastien Loeb Racing Volkswagen Motorsport Mehdi Bennani Volkswagen Golf GTI TCR
    29 ALL-INKL.COM Münnich Motorsport Nestor Girolami Honda Civic TCR
    31 Mulsanne Srl Kevin Ceccon Alfa Romeo Guietta TCR
    33 Sebastien Loeb Racing Volkswagen Benjamin Leuchter Volkswagen Golf GTI TCR
    37 PWR Racing Daniel Häglöf Cupra TCR
    50 Comtoyou DHL Tearn Cupra Racing Tom Coronel Cupra TCR
    52 Leopard Racing Team AudiSport Gordon Shedden Audi RS3 LMS
    55 Mulsanne Srl Ma Qing Hua Alfa Romeo Guietta TCR
    68 Cyan Perfonnance Lynk & Co Yann Ehrlacher Lynk & Co 03 TCR
    69 Leopard Racing Team AudiSport Jean-Karl Vernay AudiRS3 Lt-1S
    86 ALL-INKL.COM Münnich Motorsport Esteban Guerrieri Honda Civic TCR
    88 BRC Hyundai N LUKOIL Racing Team Nicky Catsburg Hyundai i30 N TCR
    96 PWR Racing Mikel Azcona Cupra TCR
    100 Cyan Racing Lynk & Co Yvan Muller Lynk & Co 03 TCR
    111 Cyan Perfonnance Lynk & Co Andy Priaulx Lynk & Co 03 TCR

     

    [poll id=”124″]

  • A FIA-nak nincs kedve újraindítani a túraautó világbajnokságot

    A FIA-nak nincs kedve újraindítani a túraautó világbajnokságot

    A FIA és a WTCC korábbi promótere az Eurosport Events megerősítette, hogy nincs érdeklődés a gyártók részéről arra, hogy magas szintű technikával újraindítsák a WTCC-t. Ez tehát azt is jelenti, hogy a privát csapatokon nyugvó WTCR marad középtávon is a top túraautós kategória.

    A WTCC 2017-ben zárt be, az utolsó címeket a Volvo Polestar Racing nyerte meg Thed Björkkel a volánnál, ezt követően az Eurosport Events összefogott a TCR International Series promóterével, és megalapították a WTCR-t 2018-ra.

    A tavalyi 25 autós mezőny immáron 2019-re 26 fős lett, de most már majdnem a teljes rajtrácson profi és gyári támogatott versenyzőkkel lett tele, akik ugyan privát üzemeltetésű csapatokkal küzdenek, de a technikai és pénzügyi támogatás hat gyártótól érkezik láthatóan a szériába, ezek a Hyundai, a Lynk & Co, a Honda, a Volkswagen, a Cupra és az Audi.

    Ezen lépés előtt a WTCC megpróbálta megváltoztatni a technikai szabályzatát, hiszen az öt évet élt Super 2000 TC1 nem váltotta meg a világot, és még nagyobb, még erősebb autókat akartak látni, a DTM Class One szabályzásának megfelelően, de a gyártói érdeklődés igen alacsony volt. A WTCR promótere ma így látja a helyzetüket:

    „A túraautózás sikeres volt, amikor globális volt világbajnokság szabályzása, ugyanakkor ez egy olyan hiba is volt, amelynek én is a részese voltam a TC1-gyel. Papíron a TC1 szabályrendszer egy első osztályú dolog, és tényleg remek munkát végzett vele a FIA. Ha belegondolunk, a rajtrácson volt a Volvo S60-as, a Honda Civic, a Citroen C-Elysée vagy a LADA Vesta, és Balance of Performance vagy egyebek nélkül ezeket az autókat egy másodpercen belülre tudtuk terelni, elfogadható áron, tehát ez egy kiváló technikai szabályzás volt. A probléma az volt, hogy ez már nemzeti és regionális szinten túl drágának bizonyult, de ahhoz meg nem volt elég drága, hogy olyan top legyen, mint például a DTM autói. Ha egymás mellé rakunk egy DTM autót és egy TC1-est, és megkérdezünk egy gyereket, hogy melyik tetszik neki jobban, mennyi választaná a TC1-es autót? Nem volt elég lenyűgöző. Túl drága álom volt ez a nemzeti bajnokságoknak, a gyártóknak meg nem volt üzlet a használt WTCC-s autóikat eladni. Itt hibáztunk, és ebből tanultunk.”

    A FIA is megerősítette, hogy a kevés gyártó érdeklődő miatt több értelme volt eltörölni a leendő szabályzást a WTCC-ben, ami aztán végül ahhoz vezetett, hogy a TCR koncepcióját vették át. A FIA pályaautó bajnokságokért felelős igazgató, Frédéric Bertrand így nyilatkozott:

    „Nem tudjuk megduplázni a világbajnokságok számát, ha nincs elég gyártó, akik egyébként meg érdekeltek tíz különféle bajnokságban is. Az ok amiért nincs egy magasabb kategóriánk a túraautózásban, hogy amibe kerülne egy ilyennek a befektetése, nem lenne épp eladható.”

    Alan Gow, a FIA túraautó bizottságának az elnöke hozzátette:

    „Olyasvalamit kerestünk, amibe bevásárolnák magukat a gyártók. Jelenleg nincs a részükről ilyen jellegű érdeklődés, jegelve lett a dolog addig amíg nem lesz ilyen támogatás, vagy örökre. Ha bevezettük volna, lett volna öt autónk a rajtrácson, és az egész egy katasztrófa lett volna. Pragmatikusnak kell lenni, és amikor felismertük, hogy nincs érdeklődés a gyártóktól egy ilyen drága programra, meghoztunk egy jó döntést, és töröltük, ahelyett, hogy megcsináltuk volna, és problémákat csináltunk volna magunknak.”

    A WTCR 2019-ben már a második évét kezdi meg a kétéves szerződésből, amit a bajnokság promótereként kötött az Eurosport Events, és a TCR technikai szabályzásának a tulajdonosa, a WSC Group.

    A TouringCarTimes úgy tudja, hogy az egyeztetések már zajlanak arról, hogy kiterjesszék a szerződést, de egyik fél sem akar nyilatkozni egyelőre konkrétumokról.

  • Monteiro: „Mi nem sírunk a BoP miatt, mint a versenytársak…”

    Monteiro: „Mi nem sírunk a BoP miatt, mint a versenytársak…”

    A KCMG Honda versenyzője, Tiago Monteiro szerint a BoP beállítások a Hondának sem kedveznek, de a gyártó mégsem próbálja befolyásolni a szervezőket úgy, ahogy teszik azt a versenytársak, mint például a Hyundai a közleményében.

    A két napos teszt Barcelonában ugyan nem mutatta meg a valós erőviszonyokat, mivel a legtöbb pilóta azt állítja, hogy nem nyomták ki a szemét a gépeknek.A Hyundai versenyzői és a BRC Racing csapatmenedzsere, Gabriele Rizzo azonban nagyon kritikusak voltak a bajnokság új Balance of Performance szabályzását illetően, és a dél-koreai márka nem is szerepelt eddig fényesen. Monteironak erről ez a véleménye:

    „Azt hiszem, hogy ahogy mindenki más, mi is jobbra számítottunk az új BoP kapcsán. Volt egy kisebb fejlesztésünk a motor teljesítményét illetően, te tavaly büntettek minket ezért. Nem értük el azt a pontot, amit akartunk, de egy kicsit többet értünk el eddig, mint tavaly, ami szerintünk akkor teljesen félrement. Kaptunk némi plusz súlyt, ami nélkül nyilván jobb lenne, de ez van, nem erre számítottunk, de együtt tudunk élni vele. Tudom, hogy bizonyos ellenfeleink hangot adnak ennek a helyzetnek, de ismert a Honda viselkedése, nem megyünk oda sírni és hangoztatunk dolgokat, elfogadjuk őket, és beszélünk az illetékesekkel. Ellenfeleink a médiát próbálják használni arra, hogy befolyásolhassák a FIA-t, de ez nem így működik.”