Kategória: Touring Car

  • Michelisz a pole-ban vasárnap!

    Michelisz a pole-ban vasárnap!

    Michelisz Norbert szerezte meg a pole pozíciót vasárnap, a WTCR hungarorigni hétvégéjén. Ennek értelmében a hétvége utolsó futamán indulhat majd az első rajtkockából.

    A második legjobb időt Esteban Guerrieri, a harmadikat pedig Yann Ehrlacher futotta.

    Tassi Attila a 17. rajthelyet szerezte meg, Tenke Tamás pedig a 27. lett.

     

  • Girolami a pole-ban az első futamon

    Girolami a pole-ban az első futamon

    Néstor Girolami immáron a második poleját szerezte meg a Münnich Motorssportnak, így ő indulhat az élről a szombati futamon. Az utolsó pillanatban taszította le az élről a Lynk & Co versenyzőjét, Yvan Mullert. Az argentin pilóta legjobb ideje 1:52.586 volt, kéttizeddel jobb, mint Mulleré a 30 perces időmérőn. Girolami csapat- és honfitársa, Guerrieri a harmadik legjobb időt érte el.

    Aurélien Panis is megdöbbentően jót ment a Cuprával, és befért a két Cyan Racinges autó elé, amelyeket Ehrlacker és Björk terelgettek. A kétszeres skandináv bajnok Johan Kristoffersson a hetedik helyen lett a legjobb VW versenyző, a WRT Audijával Jean-Karl Vernay nyolcadik lett, és a legjobb Hyundai pilóta pedig Augusto Farfus lett.

    Több versenyző legjobb ideje is törlésre került, sokan a 11-es kanyart vétették el, és ez három Hyundai pilótának is gondot okozott az időmérő edzés feléig. Figyelmeztetésben részesült emiatt Andy Priaulx és Kevin Ceccon is, amiért levágták a pálya bizonyos kanyarjait.

    Michelisz Norbert 13., Tassi Attila a 18. lett.

    A hétvége első WTCR versenye 15:15-kor lesz.

  • Tudnivalók a hungaroringi WTCR hétvégéről!

    Tudnivalók a hungaroringi WTCR hétvégéről!

    A hétvégén kerül sor a WTCR hungaroringi versenyeire. Ezen apropóból összegyűjtöttünk nektek pár információt a hétvége kapcsán, úgy, mint időterv, a bajnokság jelenlegi állása.

    A felsoroltakért görgess lejjebb, előtte azonban megmutatjuk nektek, hogy mi lett az eredménye a szavazásunknak, mely arról szólt, hogy kit mennyire kedveltek a WTCR mezőnyében.
    Nem meglepő módon a két magyar versenyző, Michelisz Norbi és Tassi Attila fölényes győzelmet aratott (szavazásunk elindításakor még nem lehetett tudni, hogy Tenke Tamás is részt vesz majd a versenyhétvégén).
    A magyarokat nem számolva Tom Coronel a legkedveltebb, utána pedig Gabriele Tarquini és Andy Priaulx következnek.
    Akik nem szerepelnek a listán, azok egy szavazatot sem kaptak.
    A százalékok egészre kerekített értékek.

    • Michelisz Norbert 31%
    • Tassi Attila 28%
    • Tom Coronel 9%
    • Gabriele Tarquini 5%
    • Andy Priaulx 3%
    • Tiago Monteiro 3%
    • Rob Huff  3%
    • Augusto Farfus 3%
    • Mikel Azcona 2%
    • Esteban Guerrieri  2%
    • Johan Kristoffersson 2%
    • Thed Björk 2%
    • Kevin Ceccon 1%
    • Nicky Catsburg  1%
    • Frederic Vervisch  1%
    • Yvan Muller  1%
    • Aurelien Panis 1%
    • Jean-Karl Vernay 1%
    • Ma Qing Hua 1%
    • Gordon Shedden 1%
    • Mehdi Bennani 1%

    A bajnokság állása a hungaroringi hétvége előtt (versenyzők):

    Név Csapat Pontok
    1 Thed Björk Cyan Racing Lynk & Co 61
    2 Esteban Guerrieri ALL-INKL.COM Münnich Motorsport 56
    3 Gabriele Tarquini BRC Hyundai N Squadra Corse 49
    4 Nestor Girolami ALL-INKL.COM Münnich Motorsport 34
    5 Frederic Vervisch Comtoyou Team Audi Sport 32
    6 Jean-Karl Vernay Leopard Racing Team Audi Sport 29
    7 Mikel Azcona PWR Racing 29
    8 Yann Ehrlacher Cyan Performance Lynk & Co 24
    9 Tiago Monteiro KCMG 20
    10 Andy Priaulx Cyan Performance Lynk & Co 18
    11 Yvan Muller Cyan Racing Lynk & Co 17
    12 Norbert Michelisz BRC Hyundai N Squadra Corse 17
    13 Gordon Shedden Leopard Racing Team Audi Sport 12
    14 Augusto Farfus BRC Hyundai N LUKOIL Racing Team 8
    15 Kevin Ceccon Mulsanne Srl 7
    16 Ma Qinghua Mulsanne Srl 7
    17 Daniel Haglöf PWR Racing 6
    18 Nicky Catsburg BRC Hyundai N LUKOIL Racing Team 6
    19 Attila Tassi KCMG 5
    20 Rob Huff Sébastien Loeb Racing Volkswagen Motorsport 5
    21 Mehdi Bennani Sébastien Loeb Racing Volkswagen Motorsport 4
    22 Tom Coronel Comtoyou DHL Team Cupra Racing 4

     

    A bajnokság állása a hungaroringi hétvége előtt (csapatok):

    Csapat Márka Pontok
    1 ALL-INKL.COM Münnich Motorsport HONDA 90
    2 Cyan Racing Lynk & Co LYNK & CO 78
    3 BRC Hyundai N Squadra Corse HYUNDAI 66
    4 Cyan Performance Lynk & Co LYNK & CO 42
    5 Leopard Racing Team Audi Sport AUDI 41
    6 PWR Racing CUPRA 35
    7 Comtoyou Team Audi Sport AUDI 32
    8 KCMG HONDA 25
    9 Mulsanne Srl ALFA ROMEO 14
    10 BRC Hyundai N LUKOIL Racing Team HYUNDAI 14
    11 Sébastien Loeb Racing Volkswagen Motorsport VOLKSWAGEN 9
    12 Comtoyou DHL Team Cupra Racing CUPRA 4

     

    Hungaroringi IDŐTERV

    Szombat, 2019. április 27.
    9:00 9:30 KIA Platinum Cup 2. szabadedzés
    9:45 10:15 FIA WTCR 2. szabadedzés
    10:30 11:00 TCR Europe 1. szabadedzés
    11:10 11:30 KIA Platinum Cup 1. időmérő edzés
    11:45 12:15 FIA WTCR Időmérő edzés
    13:00 13:30 Boxutca látogatás és autogram osztás (beengedés 13.25-ig) 55-ös box mellett
    13:45 14:15 TCR Europe 2. szabadedzés
    14:25 14:40 KIA Platinum Cup 2. időmérő edzés
    14:50 15:00 Motoros bemutató Célegyenes
    15:15 FIA WTCR 1. futam (12 kör)
    16:00 16:20 TCR Europe 1. időmérő edzés
    16:25 16:35 TCR Europe 2. időmérő edzés
    16:45 16:55 KIA Platinum Cup 3. időmérő edzés
    17:15 18:00 Boxutca látogatás 55-ös box mellett
    Vasárnap, 2019. április 28.
    9:10 KIA Platinum Cup 1. futam (12 kör)
    10:00 10:20 FIA WTCR Időmérő edzés Q1
    10:25 10:35 FIA WTCR Időmérő edzés Q2
    10:40 FIA WTCR Időmérő edzés Q3
    11:20 TCR Europe 1. futam (23 perc +1 kör)
    12:00 13:00 Boxutca látogatás és autogram osztás (beengedés 12.50-ig) 55-ös box mellett
    13:25 KIA Platinum Cup 2. futam (12 kör)
    14:25 TCR Europe 2. futam (23 perc +1 kör)
    15:05 15:15 Motoros bemutató Célegyenes
    15:30 FIA WTCR 2. futam (12 kör)
    16:30 16:40 Motoros bemutató Célegyenes
    17:00 FIA WTCR 3. futam (15 kör)

     

    Belépési és jegypénztár információk

    Szombat:
    Pénztár nyitva tartás: 8.00-16.00
    Kapunyitás: 8.30
    Vasárnap:
    Pénztár nyitva tartás: 8.00-17.00
    Kapunyitás: 8.30
    Általános információk
    Nézők részére belépési lehetőségek: 7-es, 8-as kapu
    Jegypénztár: 1-es, 7-es, 8-as kapu

    Forrás: Hungaroring.hu

     

  • Michelisz szerint elérhető a dobogó, és talán a győzelem is a Hungaroringen

    Michelisz szerint elérhető a dobogó, és talán a győzelem is a Hungaroringen

    Ezen a hétvégén sor kerül a WTCR 2019-es szezonjának második versenyhétvégéjére és a Hungaroringre látogat a mezőny, melyben három magyar versenyző is szerepel majd: Michelisz Norbert, Tassi Attila és szabadkártyával Tenke Tamás.

    A hétvége apropóján a WTCR arról faggatta Norbit, hogy miként várja hazai hétvégéjét, mit jelent számára a hazai terep.

    „Nehéz ezt szavakkal leírni.” – mondja. „Ha végiggondolom a karrieremet, a legszebb emlékeim Magyarországról vannak. Az első dolog, ami eszembe jut, az első versenyhétvége 2011-ben, ahogy állok a dobogón (a Hungaroringen), az az egyik legjobb emlékem eddig a karrieremből. És persze az, hogy egy évvel később egy versenyt is nyertem itt, és aztán 2015-ben, hihetetlen volt.”

    Többször is elmondta már Norbi, hogy a sok szép emlék és a hatalmas rajongótábor mellett azonban a hazai az egyik legkeményebb hétvégéje is a szezonban.

    „Mindemellett ez az egyik legnehezebb hétvége számomra, de aztán mikor a hétvége utolsó versenye után kiszállok az autóból, eltelik két óra, és már alig várom, hogy újra itt legyek. Ez furcsa egy kicsit.”

    Hozzátette, hogy nagyon szeretne újra nyerni a Hungaroringen.

    „Az utolsó (hungaroringi) futamgyőzelmemnek már öt éve, és nagyon hiányzik az a pillanat, így szeretném ezt pótolni idén, nagyon szeretnék megnyerni egy futamot.”

    „Őszintén szólva egy kicsit pesszimista vagyok a magyarországi esélyeimet illetően. Azonban nem sokat tehetünk a jelenlegi helyzetben. A fő célom, hogy 100%-ot beleadjak és a legjobb szinten teljesítsek. Remélem, hogy a legrosszabb esetben is a top 10-ben tudok végezni a második kvalifikáción és a fordított rajtrácson, ha jó rajtpozíciód van, akkor egy olyan pályán, mint a Hungaroring, tudsz védekezni. Ismerem a pálya trükkjeit és helyeit. Nagyon kemény lesz, de van esély arra, hogy dobogón végezzek, vagy talán futamot nyerjek.

    Norbi azt is elárulta, hogy melyek a kedvenc kanyarjai a Hungaroringen.

    „Szeretem a kettest és a négyest. Számomra ez a kettő a legtrükkösebb kanyar a versenynaptárban, nem csak a Hungaroringen, hanem úgy általában nézve is. Nagyon precíznek kell lenni, és 100%-osan magabiztosnak és jól kell kezelni az autó egyensúlyát ezekben a kanyarokban, hogy ne veszíts időt. Ez nagy kihívás, de ha jól sikerül, az nagy elégedettséggel tölt el.”

    S vajon mit gondol Tassi Attiláról?

    „Őszintén hiszem, hogy ő nagyon jó érték a bajnokság számára. Először is, mert fiatal, nagyon jó a személyisége, gyors és tehetséges. Egy kis vérfrissítést jelent, a magyar rajongók számára is. Remélem, hogy ő és én jó elegyet képezünk a rajongóknak.”

    „Ha nem én, vagy a csapattársaim nyernek, akkor neki is fogok szurkolni.”

    Mindemellett Tenke Tamást is ellátta tanácsokkal.

    „Az első dolog, amit mondhatok neki, hogy ne stresszelje túl magát, még ha nagy is a figyelem, ami körülveszi. Persze a magyar emberek előtt versenyezve mindig magasak az elvárások. Az ő fiatal korával és nem túl sok tapasztalatával a legfontosabb dolog, hogy önmagára koncentráljon és lépésről lépésre haladjon.”

    „2011-ben én nem tudtam megbirkózni ezzel a helyzettel. De minden attól függ, hogy milyen emberek vannak körülötte. Ha olyan emberek vannak körülötte, akik a megfelelő dolgokat mondják neki, akkor sikerrel jár. Ha a körülötte lévő emberek nem reális elvárásokat támasztanak irányába, az probléma lehet, de majd meglátjuk.”

  • A M1RA mindkét pilótája bekerült a Hyundai tehetségprogramba

    A M1RA mindkét pilótája bekerült a Hyundai tehetségprogramba

    Megnevezte a Hyundai Motorsport a korábban bejelentett Junior programjába beválasztott autóversenyzőket. A gyártótól hivatalos támogatást kapó öt tehetség közé a M1RA mindkét 2019-es versenyzője, Nagy Dániel és Luca Engstler is bekerült, akik a hétvégén a Hungaroringen kezdik meg a szezont az Európa-kupában.

    2019. április 25. – A Hyundai Motorsport április elején jelentette be, hogy megalapítja a Junior versenyző programját, amelybe 24 éves kor alatti, tehetséges, i30 N TCR-t vezető pilótáknak vanesélyük bekerülni. A dél-koreai márka modellje szerint a kategória csúcsát jelentő WTCR-ben gyári versenyzők indulnak, mint például a címvédő Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert. Ehhez a szinthez kerültek közelebb a hivatalos Junior pilóták a Hyundai Motorsporttal való minden eddiginél szorosabb kapcsolatuknak köszönhetően.

    „A Junior programunk első évében különlegesen tehetséges pilótáknak adunk lehetőséget, és izgatott vagyok, hogy támogathatjuk őket. Mindannyian potenciális futamgyőztesek ebben a szezonban, és azzal a segítséggel, amit biztosítunk számukra, biztos vagyok benne, hogy kiváló szezonjuk lesz 2019-ben. Ha pedig így fejlődnek tovább, egy napon a WTCR-ben vezethetik győzelemre a Hyundait” – árulta el Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport igazgatója.

    „Óriási szakmai elismerés Daninak és Lucának, hogy tagjai lettek a Hyundai Motorsport Junior programjának, és persze a M1RA-nak is hatalmas büszkeség, hogy az öt kiválasztott versenyző közé mindkét pilótánk bekerült. A magyar autósportnak is nagy siker, hogy újabb hazai tehetség került hivatalos kapcsolatba egy sikeres gyártóval. Ezen a szinten már minden versenyző célja az, hogy gyári pilótává váljon, és jó érzés látni, hogy segíteni tudjuk a tehetségeket ezen az úton” – fogalmazott Bári Dávid, a M1RA vezetője.

    A 21 éves Nagy Dániel tavaly kezdett a M1RA színeiben versenyezni, és a dobogó második fokára állt fel a WTCR hungaroringi hétvégéjén, amivel az egész szezon legjobb szabadkártyás indulója lett. Teljes szezont a TCR Európa-kupába teljesített, amelyben a legtöbb dobogós helyezést gyűjtve az ötödik helyen zárta a rendkívül szoros idényt, és a hollandiai Assenben pályafutása első nemzetközi szinten aratott futamgyőzelmét ünnepelte.

    Luca Engstler
    Fotó: M1RA Motorsport

    A M1RA másik Junior programba bekerülő pilótája, a 19 éves Luca Engstler a 2019-es szezonra csatlakozott a magyar csapathoz, mint Németország egyik legnagyobb túraautós tehetsége. Ő tavaly megnyerte a TCR ázsiai bajnokságát, közben pedig a TCR Németországban a második helyen végzett három futamgyőzelmet elérve, közte az évad egyetlen tökéletes teljesítményét összehozva pole pozícióval, két-két győzelemmel és leggyorsabb körrel.

    A két M1RA-versenyzőn kívül egy svéd testvérpár, Andreas és Jessica Bäckman került be a Junior programba, akik a Target Competition színeiben szintén a hétvégén a Hungaroringen rajtoló Európa-kupában versenyeznek. Az ötödik kiválasztott a TCR Ázsiában induló Daniel Miranda lett. A Hyundai Motorsport tájékoztatása szerint a Junior versenyzők mentorként tekinthetnek a gyártó WTCR-ben szereplő hivatalos pilótáira, és különböző fejlesztő képzéseken vehetnek majd részt idén.

     

  • Tenke Tamás indul a Hungaroringen a WTCR-en szabadkártyásként

    Tenke Tamás indul a Hungaroringen a WTCR-en szabadkártyásként

    Tenke Tamás ugyan egész szezonos nevezést adott le a TCR Europe szériába, de a magyar csapata úgy döntött, hogy inkább élnek a lehetőséggel, és egy alkalommal a WTCR-ben indulnak a hazai közönség előtt.

    A két sorozat egy hétvégén lesz most, és a szabályok nem is engedik azt, hogy egy versenyző mindkettőben induljon ugyanazon a pályán, ugyanazon hétvégén. A 22 éves srác azzal a Cupra TCR-rel megy majd, amit az European sorozatra készítettek fel neki, de az első nemzetközi versenye mégis a világkupán lesz. Tamás így nyilatkozott:

    „Ez egy nagy megtiszteltetés nekem, és egy hihetetlen lehetőség. Sokat kell még tanulnom, így nem is bocsátkoznék találgatásokba az eredményességemet illetően. Annyi kört szeretnék megtenni, amennyit csak lehet a szabadedzéseken, időmérőkön és a versenyeken. Ezzel én már elégedett leszek.”

    Zengő Zoltán csapatvezető is elégedett azzal, hogy elindulhat a Hungaroringen, miután tavaly egy teljes évet lehúztak a WTCR-ben:

    „Örömmel térünk vissza a WTCR-be, pláne a hazai versenyünkön. Nem kétséges, hogy Tamás egyelőre még a tanuló fázisnál tart, de ez egy remek lehetőség neki, hogy magas színvonalú versenykörülmények között edződjön, és tágítsa a határait, ami segíti majd ebben a sportágban. A szabadkártyás rendszer egy nagyon jó dolog olyan csapatoknak, akik nincsenek abban a helyzetben, hogy egész évre elkötelezzék magukat. Talán lesz még más lehetőségünk is ebben az évben.”

    Tenke autójában +20 kg súly lesz a szabadkártya miatt, és nem szerezhet pontokat.

  • Michelisz és Tassi hazai közönség előtt bizonyíthat!

    Michelisz és Tassi hazai közönség előtt bizonyíthat!

    Ezen a hétvégén, április 26-28-án kerül sor a WTCR 2019-es szezonjának második fordulójára, méghozzá a Hungaroringen.

    A magyar közönség előtt két hazai versenyző is pályára kép majd: Michelisz Norbert a BRC Hyundai N Squadra Corse versenyzője, valamint a KCMG színeiben Tassi Attila.

    Michelisz marokkói szezonkezdése nem alakult a legfényesebben, így nem kérdés, hogy hazai közönség előtt nagyon szeretne kompenzálni.

    Michelisz Norbert racingline, racingilnehu, racingline.hu
    Fotó: Kaiser Erika

    „Az egy nagyon kemény hétvége volt.” – mondta. „A 15. hely a kvalifikáción a második és harmadik versenyre nem volt ideális, különösen egy utcai pályán, ahol nehéz előzni. Azonban jó volt a teljesítmény és fotnos pontokat gyűjtöttünk. Megpróbálok majd javulni Magyarországon, de nehéz helyzetben vagyok a futamgyőzelemhez, de soha nem adom fel.”

    Tassi Attila is motiváló emlékekkel tér vissza a Hungaroringre.

    „Minden magyar versenyző ezen a pályán nő fel, különösen az én generációm, mivel szinte minden hétvégén itt versenyeztünk.” – mondja Tassi. „A tavalyi WTCR-ben versenyzésem, szabadkártyásként nem sikerült jól, de két évvel ez előtt a TCR Internationallel a karrierem legjobb hétvégéjét futottam itt. Egy futamgyőzelemben bíztam, de sikerült kettőt is nyernem. Hihetetlen volt és nagyon jó érzés.”

    Aki korábban nem tette meg, még szavazhat, hogy kiket kedvel leginkább a 2019-es WTCR mezőnyben! Összesen 4 versenyzőt jelölhettek meg!

    [poll id=”124″]

  • Di Restáékat lenyűgözte az Aston Martin

    Di Restáékat lenyűgözte az Aston Martin

    Idén mutatkozik be a DTM-ben az Aston Martin, mely már a szezon előtti teszteken is biztató tempót és megbízhatóságot mutatott.

    A brit márka négy autóval áll majd rajthoz az idei szezonban, mindegyik az R-Motorsport csapathoz fog tartozni. A héten megrendezett előszezoni teszten még két autót küldtek pályára, első nap Daniel Juncadella és Habsburg Ferdinand második nap pedig Jake Dennis és Paul Di Resta gurult pályára a Vantage-al.

    A csapat a négy nap alatt összesen 3610 kilométert tett meg minden gond nélkül. A legjobb idejüket Jake Dennis autózta, ő  a szerdai nap során 1,1 másodperccel volt lassabb, mint az élen végző Robin Frijns.

    „Le nyűgözött a csapatunk fejlődésének az üteme. Azután, hogy március elején először gurultunk pályára az autónk egyre inkább megmutatta a benne rejlő potenciált. Ami különösen elégedettséggel tölt el az a kiegyensúlyozott hosszú etapok. Rengeteget tanultunk, különösen a gumi kezeléssel kapcsolatban. Az autó kezelhetősége nagyszerű és igen élvezetes is vezetni.” – nyilatkozta Di Resta a tesztek után.

    Nem csak Di Resta, hanem Juncadella is szuperlatívuszokban tudott nyilatkozni az autóról.

    „Az egyértelmű, hogy van egy kis teljesítmény hátrányunk az Audihoz és a BMW-hez képest, viszont úgy tűnik, hogy mi sokkal megbízhatóbbak vagyunk, mint ők. Ez volt a legjobb felkészülésem, mióta a DTM-ben vagyok. Sokkal jobbak vagyunk, mint azt vártuk, magabiztosak voltunk előre is, hogy jó formát fogunk mutatni a tesztek alatt, de ez túlszárnyalta a várakozásainkat.” – fogalmazott örömtelien a spanyol.

  • Vandoorne veszi át Button helyét a WEC-ben

    Vandoorne veszi át Button helyét a WEC-ben

    A belga Stoffel Vandoorne rajthoz áll a jelenlegi WEC szezon utolsó két fordulójában, méghozzá Jenson Button helyén.

    Az ex-McLaren és jelenlegi HWA pilóta a spái hat órás és a Le Mans-i 24 órás versenyeken fogja vezetni a 11-es számú SMP Racing LMP1-es autóját. Csapattársai Vitaly Petrov és Mikhail Aleshin lesznek.

    Az orosz csapat másik autója változatlan felállással, vagyis a Sarrazin-Sirotkin-Orudzhev trióval fog rajthoz állni.

    Belgiumban Brendon Hartley helyén fog versenyezni, míg Le Mans-ban pedig 2009 Forma-1-es bajnokát fogja helyettesíteni, aki több időt szeretne együtt tölteni várandós párjával.

    „Nagyon élveztem a versenyzést az SMP Racingnél, és boldog vagyok, hogy dobogóra is állhattam a csapattal, de úgy döntöttem, hogy most több időt akarok tölteni a menyasszonyommal a terhessége alatt. A döntésemet az is megkönnyítette, hogy a Toyotákat elérhetetlennek tartom egy privát autóval.” – nyilatkozta Jenson Button.

    Az orosz csapat eredetileg Brendon Hartleyt szerződtette Button helyére, és ő vele is akarták volna befejezni a szezont, de a Le Mans-i szereplést az új-zélandi elutasította, mivel egy másik elkötelezettsége lesz a francia klasszikuson, úgy hírlik, hogy a Toyota tartalékja lehet majd azon a hétvégén. Mivel Vandoorne számára nincs lehetőség, hogy Le Mans előtt megismerkedjen az autóval, ezért Hartley is úgy látta jónak, hogyha inkább a belgát hagyja versenyezni Spában maga helyett, hogy ismerkedjen az autóval.

    „Nagyon büszke vagyok, hogy csatlakozhatok az SMP Racinghez és vezethetem a BR1-et a hazai versenyemen Spában és a legendás Le Mans-i 24 órás futamon is. Az LMP1-es autók nagyon igényesek és a teljesítményük közel áll egy Forma-1-es autóéhoz. Nagyszerű lesz majd együtt dolgozni olyan tapasztalt pilótákkal, mint Vitaly Petrov Mikhail Aleshin. A célom az, hogy hozzájáruljak a csapat teljesítményéhez és a közös munkával fejlesszük a BR1-et valamint jó benyomást tegyünk mindenkire.” – mondta Vandoorne.

  • Alonso búcsút inthet a WEC-nek, és akár az F1-ben is folytathatja

    Alonso búcsút inthet a WEC-nek, és akár az F1-ben is folytathatja

    Fernando Alonso nem valószínű, hogy marad a WEC-ben a 2019/2020-as szezonra, miután a fő célját már elérte a sorozatban: megnyerte a Le Mans-i 24 órást.

    A WEC pontvadászatában élen álló spanyol nem valószínű, hogy hosszabbít a Toyotával, és állítólag már a helyettese is megvan. A Motorsport.com úgy tudja, hogy a korábbi kétszeres WEC bajnok Brendon Hartley lehet Buemi és Nakajima csapattársa. Az Alonso esetleges távozásáról és pótlásáról szóló kérdéseket a Toyota nem kívánta kommentálni, csak ennyit mondtak: „Számításaink szerint viszonylag hamar bejelentjük a pilótáinkat a következő szezonra.”

    Állítólag Alonso és a Toyota érdekei abból a szempontból nem egyeznek, hogy a spanyol még eldöntetlenül hagyná a közös folytatás kérdését, a japánok viszont mihamarabb szeretnék véglegesíteni a pilótafelállásukat.

    Az F1-ből való távozása óta egyébként a spanyol talán aktívabb, mint valaha. Tesztelt Dakar autót, folyamatosan készül a májusi Indy500-ra, januárban megnyerte a Daytona 24 órást. És akkor a WEC versenyekről még nem is beszéltünk: nemrég húzta be a Sebringi 1000 mérföldest.

    Az év második felében vélhetően több időt fordít majd a pihenésre, és 2020-ra nézve semmilyen opciót nem zárna ki, az F1-et sem.

    „Úgy érzem, kicsit fel kell töltődnöm. 2020-ban viszont mehetek egy teljes IndyCar vagy F1 szezont, de lehet, hogy más szériában futok teljes évet.”

    Érdekesség, hogy Zak Brown nemrég azt mondta, hogy a McLaren hamarosan elinduló teljes szezonos IndyCar projektjének Alonso nem része. Az biztos, hogy a spanyol nyár környékén dönt majd a jövőjéről.