Kategória: Touring Car

  • Wittmann nyerte a szezonnyitót Hockenheimben az Audik előtt

    Wittmann nyerte a szezonnyitót Hockenheimben az Audik előtt

    A BMW sztárja, Marco Wittmann rajt-cél győzelmet aratott a DTM turbó érájának legelső versenyén. Wittmant pilótát a verseny nagy részében ugyan nyomás alatt tartották az Audi pilótái, azonban a német állta a sarat.

    A kétszeres DTM bajnok Wittmann repülő rajtot vett a pole pozícióból, amíg a páros rajthelyekről induló versenyzőknek sokkal nehezebb dolguk volt, ugyanis az ő oldalukon sokkal vizesebb volt az aszfalt. Az Audi hollandja, Robin Frijns például az ötödik rajthelyről ezt kihasználva tudott elfordulni másodikként a rajtot követően.

    A holland, aki vezeti a Formula E egyéni pontversenyét, nem tudott lépést tartani Wittmannal, ráadásul a negyedik körben nem tudta bevenni a Spitzkehre sikánt, amit Mike Rockenfeller könyörtelenül kihasznált és megelőzte a kisodródó csapattársát.

    Azonban René Rast, aki megforgatta Timo Glockot az egyes kanyarban a rajtot követően, irgalmatlan tempót diktált Audis csapattársai mögött. A 13. körben már a második helyen haladt, miután Rockenfeller annak érdekében engedte el a németet, hogy megnehezítse az élen haladó Wittmann dolgát. A következő 15 kör Rast és Wittmann csatájáról szólt. Volt olyan alkalom, hogy az Audi német pilótája mindössze 0.3 tized másodperccel volt lemaradva BMW-s honfitársától.

    Azonban Rast győzelmi sorozatát nem tudta folytatni, (a tavalyi szezon utolsó hat futamát ugyanis megnyerte) ugyanis öt körrel a verseny vége előtt egy váltóhiba miatt kénytelen volt leparkolnia az Audiját a Sachs kanyar után.

    Wittmann három körrel a verseny vége előtt tudta le a kötelező kerékcseréjét, majd végül meg is nyerte a futamot Rockenfeller és Frijns előtt. Glock egészen a negyedik helyig tudott felzárkózni a megforgása után.

    Loic Duval nak szerencséje volt és ki tudott jönni a kavicságyból a Sachs kanyarnál és végül az ötödik helyen ért célba. Sheldon van der Linde hatodik lett élete első DTM versenyén, szóval a BMW dél-afrikai fiatalja egy sikeres bemutatkozáson van túl. Bruno Spengler lett a hetedik, Nico Müller pedig a nyolcadik helyen ért célba.

    Az Aston Martin pedig Daneil Juncadella révén megszerezte első pontjait, ugyanis a spanyol pilóta a kilencedik helyen látta meg a kockás zászlót. Paul di Resta sokáig a top5-ben haladt, azonban a brit először visszaesett majd a boxba hajtott, feladva ezzel a futamot.

    Piettro Fittipaldi lett a tizedik, megszerezve ezzel első pontjait a sorozatban. A brazil Haas junior csapattársa, Jonathan Aberdein a kiállások előtt még előtte volt, azonban a dél-afrikai pilóta autójára száraz pályás gumit tettek fel, ami miatt visszaesett a mezőny végére.

  • Havas pálya várta ma reggel a WEC mezőnyét

    Havas pálya várta ma reggel a WEC mezőnyét

    Ma délután rajtol a WEC 6 órás spái versenye. Igen ám, de Spában épp leesett a hó!

    Bár az aszfalton nem maradt meg, és vélhetően délutánra a pálya szélén is elolvad, azért mégis furcsa látvány ez így május elején.

    Az azonban bizton állítható, hogy nem lesz túl meleg a versenyen…

  • Luca Engstler indulhat Szlovákiában szabadkártyával!

    Luca Engstler indulhat Szlovákiában szabadkártyával!

    A WTCR-ben is bemutatkozhat Luca Engstler a jövő hétvégén, miután az idei harmadik versenyhétvégére ő kapott szabadkártyás lehetőséget.

    A tinédzser egy Hyundai i30 N TCR-t vezethet majd, amelyet a Team Engstler készít fel, ezzel a csapattal indul a TCR Ázsiában, és tavaly a német TCR-ben is velük indult. A TCR Európában azonban a M1RA-val indul. A 19 éves pilóta magáénak tudhatja már az ázsiai, malajziai és a közép-keleti TCR bajnoki címeket, de elismerte, hogy nagy dolog neki az, hogy a világkupán indulhat:

    „Büszke és boldog vagyok, hogy a Slovakia Rongen versenyezhetek a WTCR-ben. Nagyon örülök ennek a lehetőségnek, és köszönöm a támogatást ebben is. Az, hogy 19 évesen egy hivatalos FIA szériában indulhatok, elképesztő. Van is egy kis nyomás rajtam emiatt, kicsit ideges is vagyok, de pozitívan állok hozzá, és sokat akarok tanulni. Célom egyértelműen nem az, hogy a dobogón végezzek, mert reálisan tanulnom kell, és befejezni az összes versenyt, valamint élvezni a WTCR hétvégét. A szabadkártya miatti +20 kilóval még nehezebb a dolgom, de megpróbálom magamból kihozni a maximumot. Valójában sokat akarok tanulni.”

  • Alonso júliusban már tudni fogja, hol folytatja

    Alonso júliusban már tudni fogja, hol folytatja

    A napokban került bejelentésre, hogy Fernando Alonso a következő szezonban nem lesz ott a WEC mezőnyében.

    Ezt hivatalosan Spában erősítette meg a Toyota, hiszen most hétvégén WEC forduló lesz Belgiumban, ami egyébként a széria 2018-19-es szuperszezonjának utolsó előtti versenye lesz. Természetesen Alonsót is kérdezték a helyszínen, aki többek között azt taglalta, hogy még biztosan látjuk ebben a bajnokságban.

    „Hosszútávon 100%, hogy visszatérek a WEC-be, mert nagyon élvezem ezt a sorozatot. Szeretem ezt a fajta versenyzést, a vele járó kiszámíthatatlansággal, amit a forgalom idéz elő. Szeretem azt is, hogy megoszthatom az autót a csapattársakkal.”

    „Ha elköteleztem volna magam egy újabb szezonra, az sok lehetőség elől bezárta volna az ajtót, amik majd az év második felében várhatnak rám. Emiatt jutottam arra a döntésre, hogy egy ideig befejezzem ezt a sorozatot. Az esetleges lehetőségeket úgy ragadhatom meg leginkább, ha minden megkötés alól mentesülök. Pont ezért nem hosszabbítok a Toyotával májusban.”

    Alonsót ezután a jövőbeli terveiről faggatták.

    „2020-ban lehet, hogy visszatérek az F1-be, vagy kipróbálom az IndyCart, de lehet, hogy ezektől merőben más sorozatot fogok kipróbálni. Akár az is előfordulhat, hogy nem csinálok semmit. A kezemben van a döntés 2020-at illetően, én döntöm el, mit akarok csinálni. Most kivárok, és meglátom, mi történik az elkövetkezendő két hónapban.”

    „A legjobb módja az időszerű döntések meghozásának, hogy nincs semmi megkötésed. Ha valamivel elkötelezném magam, ezek a lehetőségek nem jönnének. Van 2-3 ötletem, amelyek júliusban már köztudottak lesznek.”

    Alonso komoly versenyek előtt áll, a hónap végén az Indy500-at, júniusban pedig a Le Mans-i 24 órásat teljesíti. Az ötszáz mérföldes oválverseny megnyerésével elhódítaná a tripla koronát, ami most a legfőbb célja.

  • A Williams adja az ETCR-nek az akkumulátorokat és a vezérlést

    A Williams adja az ETCR-nek az akkumulátorokat és a vezérlést

     

    A Williams Advanced Engineering lesz az ETCR hivatalos beszállítója vezérlés ls az akkumulátorok terén, erősítette meg a WSC, akik a TCR koncepcióját kitalálták. Ian Wright, a cég fejlesztési üzletág igazgatója nyilatkozott erről:

    „A Williams Advanced Engineering örömmel jelenti be, hogy a díjnyertes megoldásainkkal rázhatjuk fel az ETCR-t. A tapasztalatunk és a képességeink, amit a Williams megszerzett már az elektromos motorsportok terén és az utcai autóknál izgalmas jövőképet mutat a WSC Group-pal, és folytathatjuk az elektromos autózás és versenyzés fejlesztését, egy vállalhatóbb mobilitási jövőért.”

    A Williams Advanced Engineering tényleg komoly tapasztalattal bír, hiszen 99.5%-os rekord volt a megbízhatósága azon akkumulátoroknak amiket a Formula E első négy szezonjában szállítottak. Marcelo Lotti, a WSC részéről is elégedett az új partnerükkel:

    „A Williams a sikeresség egyik szinonimája a motorsportban. A cég eredményei önmagukért beszélnek. Büszkék vagyunk erre a szerződésre, és hogy a Williams név egy olyan új és nagyravágyó sorozatot választott, mint az ETCR. Örömmel dolgozunk együtt és leszünk egymás partnerei, hiszen tudjuk, hogy nagyon sokat tudnak a motorsportról, és a tapasztalatuk értékes az ETCR-nek, és így sikeresek lehetünk. A WSC csoport a TCR márka jogtulajdonosa, és egyértelműen a legsikeresebb motorsport kategória lett az elmúlt években, és világszinten átalakította a túraautózást. Logikus lépés volt a cégnek, hogy már meglévő tudást használ, és ezen új technológia kerül beépítésre.”

    Az ETCR sorozat tervezett rajtja 2020-ban lenne, és az első olyan többgyártós túraautó széria lenne, amely 100%-ban az elektromos hajtásra alapozna.

  • Alonso a szezon végén távozik a WEC-ből

    Alonso a szezon végén távozik a WEC-ből

    A Toyota hivatalosan is bejelentette, hogy Fernando Alonso a szezon végén hátat fordít a hosszútávú világbajnokságnak (WEC). A kétszeres Forma-1-es világbajnok azonban marad a japánok alkalmazásában, akikkel új kihívások elé szeretne nézni. Helyére egy szintén ex-Forma-1-es pilóta érkezik, Brendon Hartley személyében.

    A Toyota közleménye nem tartalmaz további részleteket, így azt sem tudni, hogy mik lehetnek a további közös projektjük, ám jó eséllyel a Dakar rali lehet az, hiszen Alonso nemrégiben tesztelt egy Toyota Hiluxot.

    „Nagyon élveztem, hogy a Toyota Gazoo Racing tagja lehettem a WEC-ben, de ez a fejezet lezárul. A tavalyi Le Mans-i 24 órás győzelem az egyik fénypontja volt a karrieremnek, melyben a tripla korona a fő cél. Mindig is emlékezni fogok erre a győzelemre, amit közösen, egy csapatként értünk el. Most azonban eljött a megfelelő pillanat arra, hogy új kihívások elé nézzek, és számos érdekes lehetőség áll előttem a Toyota Gazoo Racingen belül.” – nyilatkozta Alonso.

    A Toyota csapat elnöke Hisatake Murata így reagált a bejelentésre:

    „Szomorúan mondok búcsút Fernandonak, szeretném megköszönni neki azt a hatalmas hozzájárulást, amit ebbe a fantasztikus szezonba beletett, amely szezon során bele írta a nevét a Toyota történelmébe. A szenvedélye, a győzelem iránti vágya, és az álmai iránti elhatározottsága igazán lenyűgöző.”

    Alonso számára tehát már csak két verseny van hátra a hosszútávú pályafutásából, a hétvégi Spa-i és a júniusi Le Mans-i 24 órás verseny. A spanyol kijelentette, hogy mindent megtesz majd azért, hogy megszerezze a harmadik FIA világbajnoki címét.

    Az is kiderült, hogy Alonso helyére a Porscheval rengeteg LMP1-es sikert megélő Brendon Hartley érkezik majd, aki így csatlakozik Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima, Kamui Kobayashi, Mike Conway és José Maria Lopez mellé a Toyotánál a 2019\2020-as szezonban. Az viszont még nem ismert, hogy a két autó összetétele hogyan is fog pontosan kinézni.

    Hartley 2017-ben Le Mans-t nyert, míg 2015-ben és 2017-ben pedig bajnoki címet ünnepelhetett a sorozatban még a Porscheval. Az idei 24 órás viadalon ő lesz majd a Toyota hivatalos tartalékpilótája, illetve a futam előtti teszten autóba is ül majd.

    „Tudom, hogy mennyire profi és motivált ez a csapat, akik ellen az évek során rengetegszer versenyeztem, így nagyon feltüzelt és boldog vagyok, hogy csatlakozhatok hozzájuk. Hiszem, hogy még erősebben térhetek vissza a WEC-be köszönhetően az F1-ben szerzett tapasztalataimnak és várom már hogy autóba üljek és erős kapcsolatot alakítsak ki az új csapatommal.” – mondta az új-zélandi.

  • Képgaléria a WTCR hungaroringi hétvégéjéről

    Képgaléria a WTCR hungaroringi hétvégéjéről

    Az elmúlt hétvégén a Hungaroringre látogatott a WTCR, a TCR Europe és a KIA Platinum Cup mezőnye, magyar versenyzőkkel tűzdelve.

    A WTCR szombati versenyéről ITT, a második futamról ITT, a harmadikról pedig ITT olvashatsz.

    Alább megnézegethetitek a Racingline.hu képgalériáját, a versenyhétvégén készült fotókból.

    ©️Magyar Gábor fotói
    A képek felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Tassi Attila hazai pályán mutatta meg harciasságát a WTCR közönségének

    Tassi Attila hazai pályán mutatta meg harciasságát a WTCR közönségének

    Egy érzelmi hullámvasút volt a HELL-KCMG csapat számára a WTCR hungaroringi futama. Erős kezdés után visszaesést láthattunk mindkét pilótánál, de nem telt sok időben, míg Tassi Attila újra erőre kapott, és megmutatta a túraautó-világkupa közönségének, hogyan küzdenek a magyarok a pályán.

    A WTCR mezőny legfiatalabb versenyzője a pénteki első szabadedzésen a leggyorsabb köröket futotta, azonban az edzés vége előtt pár perccel visszacsúszott a még mindig előkelő 3. helyre.

    „Persze örülök, hogy ilyen jó időt mentem, de ez még csak edzés, a lényeg holnaptól jön, úgyhogy nem bízom el magam.” – kommentálta az eredményt Tassi Attila.

    A szombati időmérőn is szépen teljesített a magyar pilóta, övé volt 7. leggyorsabb idő, így jó esélyekkel vágott neki a hétvége első időmérőjének. A „super grid” ismét megmutatta, hogy minden idők egyik legerősebb mezőnye gyűlt össze a szezonra – század másodperc különbségeket láthattunk az élen állók és a középmezőnyben versenyzők ideje között, így a kiélezett küzdelemben Tassi a 18. rajtkockát szerezte meg magának, az első futamon pedig a 15. helyen ért célba.

    „Nem vagyok túl elégedett, de már tudjuk, hol hibáztunk, igyekszünk kijavítani, és remélem, hogy holnap sikerül jobb eredményeket elérni.” – mondta a fiatal pilóta a szombati nap után.

    A vasárnapi első időmérőnek újult erővel vágott neki a HELL ENERGY szponzoráltja. Ezúttal a 17. helyet sikerült megcsípnie. A 2. futamon nem csak a szél nehezítette meg a versenyzők dolgát, de az eső is eleredt, a KCMG Honda versenyzője azonban nem csüggedt, sőt, remélte, hogy a vizes pálya előnyére válhat, és igaza is lett: Tassi végre megmutathatta a WTCR közönségének is harciasságát és bevállalósságát, nagyon izgalmas perceket okozva a közönségnek, azzal, ahogyan a 8. helyig küzdötte fel magát.

    „Szerettem volna nem csak magam és a csapatom miatt, de a szurkolóim miatt is jobb eredményt elérni, mint szombaton, nagyon örülök, hogy sikerült a 8. helyet megszereznem és végre én is egy kis balhéba keveredhettem a pályán. Az első szabadedzés jól sikerült pénteken, de utána sajnos szombaton az autó beállításaival akadtak gondjaink, a vasárnapi időmérőn már én is hibáztam, de valahol még örülök is ennek, mert szerintem csak így lehet fejlődni, szóval remélem, hogy a következő versenyeken egyre jobb és jobb leszek.” – mondta Tassi Attila.

    Tassi csapattársának, Tiago Monteironak nem alakult túl szerencsésen a magyar versenyhétvége: az első futamot a 21. helyen zárta, a második futamon egy ütközés következtében megsérült az autója, így nem tudta befejezni a versenyt, a harmadik körben pedig a 16. helyig jutott.

    A megmérettetések sora itt nem ért véget Tassi számára: hamarosan újabb helyszínen kell bizonyítania, mégpedig az iskolapadban, ugyanis a következő két hét az érettségiről fog szólni a 19 éves versenyzőnek. Remélhetőleg – csak úgy, mint a pályán – itt is helyt áll majd, és egy bizonyítvánnyal gazdagabban érkezik meg a következő futam helyszínére, a Szlovákiaringre. Addig is az érdeklődők május 1-jén, a Nagy Futamon találkozhatnak Attilával a paddockban.

  • WTCR: Tarquini nyerte a harmadik versenyt, Michelisz második!

    WTCR: Tarquini nyerte a harmadik versenyt, Michelisz második!

    Gabriele Tarquini nyerte a WTCR hungaroringi fordulójának harmadik versenyét. Rajta kívül csapattára, a hazai közönség előtt versenyző Michelisz Norbert, valamint Yann Ehrlacher állhattak még dobogóra.

    Michelisz rajtolhatott a pole-ból, de Esteban Guerrieri hamar átvette tőle a vezetést, majd hasonlóan tett Tarquini is.

    Andy Priaulx és Yvan Muller incidense okán utóbbi boxutca áthajtásos büntetést kapott, még a verseny elején. Ezzel Muller előbb csak hátracsúszott, majd fel is adta a versenyt.

    Guerrieri nem sokáig élvezte azonban az első helyet, némileg lelassult, és a két BRC Hyundai mögé került, így Tarquini átvette a vezetést. De nem ez volt a legrosszabb ami Guerrierivel történt, ugyanis a tizenegyedik körben a harmadik helyről a 14. kanyarban kiejtette magát a versenyből.

    Az argentin balesete miatt a biztonsági autót is pályára küldték, végül három körre engedték még el a mezőnyt. Ekkor azonban Kevin Ceccon ütközött, és a biztonsági autó visszatért a pályára, és ott is maradt a leintésig.

    Tassi Attila a 14., Tenke Tamás pedig a 23. helyen végzett.

    A magyar forduló után a bajnokságot Néstor Girolami vezeti, Guerrieri és Thed Björk előtt.

    A WTCR magyar versenyhétvégéjén szombaton 7000, vasárnap pedig 12 000 néző vett részt.

  • Néstor Girolami megnyerte a második versenyt is és vezeti a bajnokságot!

    Néstor Girolami megnyerte a második versenyt is és vezeti a bajnokságot!

    Girolami újra nyert egy drámai versenyen a Hungaroringen, ezúttal mögötte Jean-Karl Vernay ért be másodikként, őket pedig Daniel Haglöf követte a dobogóra.

    A verseny már egy könnyed esővel kezdődött, így nagy kérdés volt az, hogy ki rakott fel slick és ki eső gumikat. Végül mindenki közvetlenül a rajt előtt már slickre váltott. A fordított rajtrács éléről Jean-Karl Vernay indult, de már a lámpák kialvását követően elment mellette a Cuprájával Daniel Haglöf, így a svéd állt az élre. Girolami azonban begyújtotta a Honda rakétáit, és előre egerészte magát a hatodik helyről.

    Már az első körben hihetetlen mennyiségű ütközést láthattunk, és Mehdi Bennani volt az első, aki törött kerékkel hagyta el a pályát. Vernay magára talált, és az első kanyarban a második körben elment Haglöf mellett, az őket követő bolyban azonban Thed Björk húzta a rövidet, így ő lett a második, aki kiállt a versenyből.

    A Hyundai versenyzői jól mentek, Augusto Farfus ment közülük a legjobban, csapattársa Nicky Catsburg is hamar előreverekedte magát, de aztán a gumijaik hamar elmelegedtek. A hetedik körben Catsburg és Tarquini is lelépték Ehrlachert, az olasz ki is ütötte Ehrlchert. Yvan Muller ki is használta a helyzetet, és a rossz rajtpozíciója ellenére már az ötödik helyért küzdött, de Farfusszal együtt kiszélesítették a pályát, így Guerrieri lett az ötödik.

    Tassi Attila a nyolcadik helyen ért be, Michelisz Norbert kiállt inkább.

    Jelenleg a két argentin, Guerrieri és Girolami vezeti a bajnokságot 90 ponttal, Thed Björk követi őket 20 pont lemaradással. A hétvége utolsó versenye amelynek az éléről Michelisz Norbert indul, 17:00-kor kezdődik.