Kategória: Touring Car

  • Tom Coronel helyet cserélne Max Verstappennel

    Tom Coronel helyet cserélne Max Verstappennel

    Még a WTCR szezon kezdete előtt indítottunk egy szavazást, hogy megtudjuk, kiket kedveltek leginkább a mezőnyben. Természetesen az első két helyen a két magyar versenyző, Michelisz Norbi és Tassi Attila végeztek.
    Őket pedig Tom Coronel követte, noha ezen sem lepődtünk meg.
    Így aztán a WTCR hungaroringi hétvégéjén beszélgettünk egy kicsit a holland versenyzővel.

    Coronel idén két bajnokságba is nevezett, ráadásul két különféle márkával. WTCR-ben CUPRA-val, TCR Europe-ban pedig egy Hondát hajt. Hogy miért indul két bajnokságban, arról ő maga mesélt.

    „Két éves szerződésem volt a Hondával, szóval egyértelmű volt, hogy maradok ezzel a márkával, de nem volt rá lehetőség, hogy itt a világkupában menjek velük, szóval úgy döntöttünk, hogy akkor menjünk a TCR Europe-ban.” – mondta Coronel. „De én akartam a WTCR-ben is menni, ezért felvettem a kapcsolatot a Comtoyou-val és a Cuprával. Ugyanaz a bajnokság, de az autókat teljesen más vezetni. Más az autók érzete, miközben a tempójuk közel azonos.”

    Tom Coronel racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Májer Csaba József

    Talán elmondható, hogy szinte mindenféle autót próbált már karriere során, számos márkát hajtott már túraautózásban, de ismeri azt is, hogy milyen például egy Dakar, egy Le Mans, vagy éppen egy Forma-1-es autó. Aligha lehetne már nagyon újat mutatni neki, de azért megkérdeztük, van-e még valami, amit sosem próbált, de szeretne…

    „Próbáltam IndyCar-t, próbáltam DTM-et, voltam tizenegyszer Le Mans-ban, hétszer Dakarban… Őszintén szólva…” – tárta szét a kezét.

    Szóval ez egy nem. Viszont kedvence az van azok közül, mely autókat vezetett már.

    „A Formula Nippon. És persze a Godzilla a Nordschleifén, a GTR, ami egy nagyon király autó, férfias, nehéz vezetni, kihívást jelent. (Godzilla a beceneve a Nissan GT-R-nek, mellyel Coronel 2016-ban a 24 órás nürburgringi versenyen indult) A Formula Nippon 1999-ben nagyon gyors volt, imádtam. Imádtam.”

    Noha csak teszten, de még Forma-1-es autót is vezetett a holland. Még 1999-ben egy Arrows volánja mögött körözhetett, végül azonban F1-es ülést nem kapott, a 2000-es szezonnak Pedro de la Rosával és a szintén holland Jos Verstappennel vágott neki a csapat.
    Megemlítettük hát Coronelnek, hogy Max Verstappen a Nagy Futamon fog demózni, és ha lenne rá lehetősége, cserélne-e autót fiatal honfitársára, mondjuk egy ilyen demó esemény erejéig?

    „Persze. Ezek az abszolút autók, minden versenyző szeretne ilyet vezetni, hogy megtapasztalja, milyen ezeket vezetni. Szóval miért ne? Még versenyzem, még képes vagyok a határon autózni. Persze nem tudnék, vele 10 kört menni, de addig a határon autóznék.”

    Aztán a Nagy Futamon ezt elmondtuk Maxnak, aki jóformán kinevette Tomot, és közölte, hogy ő már öreg, két kört sem tudna megtenni az autójával…

    Tom Coronel racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Magyar Gábor

    Coronel felesége az a Paulien Zwart, aki maga is sokáig versenyzett, sőt még a Lotus Ladies Cup egyik hétvégéjén is rajthoz állt, a Salzburgringen. Mostanra azonban felhagyott az efféle versenyzéssel, mint Tomtól megtudtuk, felesége új szenvedélye a lovaglás.

    „Mindössze egy lóerőre váltott.” – mondta Coronel. Igen, tudjuk, az állítás téves, mivel egy ló nem egy lóerős, de ezt most hagyjuk…

    Ezek szerint azonban nem tervez olyat a Coronel házaspár, hogy együtt induljanak el egy Dakar ralin…

    „Áh! Az nem feleségnek való.” – állítja Tom.

    Azt azonban abszolút megérti, hogy Fernando Alonso is kacérkodni kezdett a Dakaron való versenyzés gondolatával.

    „Megértem, hogy ki akarja próbálni. Hiszen ez olyasmi, amire vágyik az ember, ami autós, ami különbözik a többitől, ez egy új kihívás lehet számára. Szóval én el tudom képzelni, hogy elindul a Dakaron. De a Dakaron nem lehet csak úgy versenyezni. Ha így áll neki az ember, akkor az első szakaszon kiesik.”

    Hamarosan pedig lehet, hogy újabb Coronel név tűnik majd fel a színen, hiszen Paulien és Tom fia, a 8 éves Rocco maga is gokartozik, illetve egy mini buggyval is versenyezget. De vajon milyen irányba szeretne menni a gyermek? Formaautózás, vagy túraautózás?

    „Stockcar! Az olcsóbb.” – felelt Tom nevetve. „Persze szeretne formaautózni, sokat lehet ott tanulni, amik hasznosak a túraautózásban is.”

    Végül, de nem utolsó sorban, Tom Coronel azt is elmondta, mit vár a magyar versenyhétvégétől.

    „Ez egy jó bajnokság, én 2001 óta túraautózom, a legrégebb óta vagyok a bajnokságban, de még mindig élvezem. Szerintem pontszerző lehetek. Ha az ember a top 10-ben van, dobogóra kerülhet, de számomra ez jelenleg nem lehetséges.”

    Végül 5 ponttal gazdagodott a magyar hétvégén (tegnap Szlovákiában pedig 14-et gyűjtött).

     

    Beszélgetésünk végén reflexből mondtam neki, hogy sok szerencsét a versenyekhez, mire ő közölte: „Nincs szükségem szerencsére. Amire szükségem van az szex és pénz.” 

     

  • Alfa szendvicsben ért be Michelisz Norbi a harmadik szlovák futamon!

    Alfa szendvicsben ért be Michelisz Norbi a harmadik szlovák futamon!

    Ma Csing-hua megszerezte az első győzelmét Alfa Romeóval, a harmadik versenyén a Szlovákiaringnek. Mögötte Michelisz Norbert végzett a második helyen, és a dobogóra még a szintén olasz márkával versenyző Kevin Ceccon fért fel.

    Ahogy láthattuk az első versenyen is, Ma kilőtt a rajtnál, és már az első kanyarban átvette a vezetést, míg a poleból indult Nicky Catsburg csak másodikként fordulhatott el csapattársa, Michelisz Norbert előtt. A bajnokságot vezető Néstor Girolami meg újra bajba került, aki rosszul helyezkedett, és ennek eredményeképp hátraesett.

    A PWR versenyzői is sietősre vették: Haglöf és Azcona is otthagyta Guerrierit, és a hatodik, hetedik helyre helyezkedtek be. Catsburg kalandozása hátrafelé pedig az ötödik körben kezdődött meg, és sebességét vesztvén előbb Michelisz, majd Kevin Ceccon Alfája mögé került. Azcona megelőzte a csapattársát Haglöf-t a hatodik körben, majd hamar az ötödik helyen találta magát, miután Catsburg továbbra sem talált magára.

    Haglöfnek sem alakult jól, mert Guerrieri megelőzte, és máris egy nagyobb csatában találta magát a tizedik hely környékén, Rob Huff és Gabriele Tarquini társaságában. Bele is szaladt Huff Volkswagenének a hátuljába, majd Tom Coronelnek is nekiment, aki szintén felért rájuk. Utóbbi nem járt jól, hiszen teljesen hátraesett, míg Huff csak a 13. helyig.

    Az élen Micheliszt finoman bekóstolta Ceccon is a második helyért, de a magyar versenyzőnek sikerült meglépnie, és ezzel nagyot lépett előre a bajnokságban is, mert a harmadik helyről várhatja a folytatást az összetettben. Niels Langeveldnek is a legjobb eredménye a szezonban eddig az itt megszerzett negyedik helye, míg Azcona végül ötödik lett. Guerrieri a hatodik helyének köszönhetően két pontra megközelítette a versenyzők bajnokságában a csapattársát Girolamit.

    Folytatás Zandvoortban, már a jövő hétvégén!

  • Girolami növelte az előnyét a győzelmével a második szlovák futamon

    Girolami növelte az előnyét a győzelmével a második szlovák futamon

    A Münnich Motorsport kettőse, Néstor Girolami és Esteban Guerrieri sorrendben végeztek az élen, ezzel előbbi előnye az összetettben 12 pontnyira nőtt. Robert Huff indult ugyan az élről Girolami elől, míg a harmadik helyen Langeveld állt, miután Panis két helyes büntetést kapott a kapott az incidenséért Mehdi Bennanival a hétvége korábbi versenyén.

    Huff jól rajtolt, de Girolami már beszúrt, a brit meg szélesre vette a kanyart. Guerrieri a hatodik helyről kilőtt, mögöttük pedig akadt némi zűr. Az első verseny győztese, Frédéric Vervisch szintén szélesre vette a kanyart, és összetörte az Audiját, Benjamin Leuchter pedig kiszedte Thed Björköt és Luca Engstlert, ezzel a kiesésüket okozva.

    Huff csak egy kört bírt ki az elején, majd Girolami elment a harmadik kanyarban mellette, de a Volkswagenes már sikerrel védte magát Guerrieri Hondájával szemben.Ez is csak egy körön át tartott, és megint elment egy Münniches Huff mellett, akinek már Kevin Ceccon Alfája ellen kellett védekeznie a továbbiakban. Ceccon végül a hetedik körben ment el mellette, majd még Nicky Catsburg is, aki a tizedik helyről indult.

    Innentől fogva a brit már tudta tartani az ötödik helyét, és a szezonja legjobb eredményét teljesítette azzal, hogy Michelisz előtt tudott maradni. Mikel Azcona a hetedik lett, Niels Langeveld szintén az eddigi legjobb eredményével pedig nyolcadik lett.

    Ma Csing-hua a verseny elején megpördült, de kilencedik lett, míg Tom Coronel ért be tizedikként.

    A hétvége utolsó versenye 16:45-kor kezdődik.

  • Vervisch a kilencedik helyről nyert az első szlovák futamon!

    Vervisch a kilencedik helyről nyert az első szlovák futamon!

    Frédéric Vervisch az első győzelmét szerezte meg a WTCR-ben 2019-ben, egy nedves pályán futott versenyen a Slovakia Ringen. A belga az Audijával a 9. helyen kezdett, de már az első kör végén második volt, majd megelőzte a versenyben vezető Ma Csing-huát is.

    A pole pozícióból Nicky Catsburg indult, de szemerkélő eső volt közvetlenül a rajt előtt, így elég változatos pálya várta a versenyzőket. Catsburg az első kanyarban el is vesztette a tapadást, és a negyedik helyre esett vissza, a harmadik helyről indult Ma Csing-hua pedig átvette a vezetést. Vervisch ekkor már az első kanyar szélén lopakodott, és a második helyért volt harcban.

    Mindeközben jóval hátrébb a bajnokságot vezető Néstor Girolami belement Tom Coronel Cuprájának, majd az Audis Niels Langeveldnek, és ezzel meg is volt a verseny első kiesője, mivel benne ragadt a kavicságyban. Be is jött a biztonsági autó, amely csak a negyedik körben távozott, és Ma egyből megkapta a nyakára Vervischt, Michelisz Norberttel egyetemben lőtávolon belül. Egy kör kellett csak a belgának, és a második kanyarban az ötödik körben elment a kínai mellett.

    Őket követte Jean-Karl Vernay és Daniel Haglöf, majd történt egy taktikai csere a Hyundai pilótái, Augusto Farfus és Nicky Catsburg között. Catsburgnak már gumiproblémái voltak az ütközései miatt, így Farfus a nyolcadik körben előrement, és az első kanyarban megelőzte Haglöf-t is. Catsburgnak is ez volt a terve, de összeértek. Az eredmény az lett, hogy még Tarquini is elment mellettük.

    A legszebb jelenetet azonban Mehdi Bennani és Aurélien Panis párosa okozta, akik az utolsó előtti kanyarban együtt látogattak ki a szervizútra, és maradtak is ott.

    Az élen mindeközben Vervisch áthaladt a célvonalon, és három másodpercnyit vert Ma Csing-huára és Micheliszre. Mind az öt Hyundai a top tízben végzett, mert még a szabadkártyás Luca Engstler is beért a tízbe az első WTCR-es versenyén.

    Girolami továbbra is vezeti a bajnokságot 100 ponttal, de már csak hét pontra van tőle csapattársa Esteban Guerrieri, míg Tarquini 11-re. 15:15-kor lesz a következő verseny.

  • Catsburg eddig verhetetlen Szlovákiában, a második kvalit is behúzta!

    Catsburg eddig verhetetlen Szlovákiában, a második kvalit is behúzta!

    Nicky Catsburg maradt Slovakia Ring királya az akciódúsra sikeredett második időmérő edzésen is, tehát vasárnap mindhárom versenyt az élről kezdheti meg. A Hyundai pilótája mindhárom szegmensében az időmérő edzésnek a leggyorsabb volt, így a maximálisan elérhető pontokkal kezdi ezt a hétvégét. Holnap nem lesz futam, mert 8 órán keresztül a motoroké a főszerep, a FIM World Endurance verseny miatt.

    A nyitány kaotikusra sikerült az esőnek köszönhetően, és a versenyzőket változatos körülmények fogadták a pályán, nehéz is volt eldönteni, hogy milyen gumikkal érdemes kihajtani. Legtöbben vegyesen kezdtek, tehát slick és esőgumi is volt az autón, szerencsére javult az idő, így a végén már tisztán sima gumikkal is lehetett menni. Sok esélyest így megtréfált egy ennyire kiszámíthatatlan kezdet, így nem jutottak be a top 12-be.

    Catsburg átmentette a jó formáját, míg Gabriele Tarquini és Augusto Farfus újfent nem találta a helyét, és csak a 16., 17. helyen végeztek. Az olasz szerint taktikailag hibáztak, amikor túl sokáig hagyták kint nem a megfelelő gumikon. Jean-Karl Vernay ugyan az első edzésen remekelt, most csak 19. lett, ahogy Tiago Monteiro is csak a 24. helyre kvalifikálta magát.

    Tom Coronelnek kész katasztrófa volt ez az edzés, defektet kapott, így az utolsó lett.

    Az időmérő edzés második fázisában javultak a körülmények, de továbbra is az számított, hogy ki hajtott a megfelelő időpontban a pályára, és ebből is Catsburg jött ki a legjobban. Vele együtt Esteban Guerrieri, Ma Csing-hua, Daniel Haglöf és Michelisz Norbi jutottak el a döntőbe. Kevin Ceccon ezúttal éppen csak lemaradt, hatodik lett.

    A Q3-ban Michelisz jött ki először, kicsivel volt csak lassabb, mint a korábbi időmérő edzésen. Utána Haglöf jött, de mindhárom szektorban vesztett, és fél másodperces hátrányba került a magyar pilótához képest. Ma, az Alfával Michelisz mögé ért, Guerrieri viszont nem találta a sebességet a Hondával, és csak a negyedik volt ekkor. Catsburg viszont az első két szektort lilára hozta, és csak kicsivel volt lassabb az utolsó szektorban mint Norbi, így a hollandé lett az elsőség.

    Folytatás vasárnap, mind a három versennyel egy napon!

  • Hyundai a poleban Szlovákiában, de nem Michelisz!

    Hyundai a poleban Szlovákiában, de nem Michelisz!

    Nicky Catsburg lopta el a show-t Szlovákiában csapattársa Michelisz Norbi elől a Slovakia Ringen. A holland pilóta nyerte végül a Hyundai házi csatáját, így övé lett a pole, és a bónusz pontok is, és ketten uralták is a 30 perces időmérő edzést, ami máris izgalmakat hoz majd magával a vasárnapi első futamra.

    Michelisz vezetett először a korai szakaszban, és ő volt az első pilóta is, aki az i30 N TCR-jével bement 2:10 alá. Később a versenyzők már szélárnyékozni kezdtek, ebből viszont Catsburg jött ki jobban, és futott egy 2:09.498-as időt, amivel éppen csapattársa elé befért még. A végén a párost csak 0.030 másodpercnyi idő választotta el egymástól, így a BRC kibérelte az első sort, még ha a garázs két másik végén is található meg a két pilóta.

    Némi meglepetésre őket a fejlődésnek indult Mulsanne Alfa Rome Racing csapat kínaija Ma Csing-hua követte, aki a legjobb eredményét is hozta eddig a szezonban a harmadik helyével, pedig még csak nem is szélárnyékozott. A Cuprák is magukra találtak: Daniel Haglöf és Tom Coronel előzték meg a másik Alfát a sorban, Kevin Ceccont, aki így a hatodik lett. A bajnokság éllovasait azonban hátrébb kell keresni.

    Jean-Karl Vernay volt a legjobb Audis a hetedik pozícióban, majd a Hondás Esteban Guerrieri fért be még Frederic Vervisch és Mehdi Bennani elé, és ezzel komplett is lett a top tíz hely.
    A jelenlegi listavezető Néstor Girolami pont lemaradt, és a 11. helyet szerezte csak meg. A regnáló bajnok, Gabriele Tarquini csak a 13. helyről indulhat majd vasárnap, a szabadkártyás Luca Engstler 20. lett.

    A Lynk & Co-nak fel kell kötnie a nadrágot, mert csak egyedül Yvan Mullernek sikerült bekerülnie a top 20 helyezettbe. Thed Björk, Yann Ehrlacher és Andy Priaulx az utolsó három helyen tanyáznak.

  • Dovizioso indul Fittipaldi helyett majd Misanoban!

    Dovizioso indul Fittipaldi helyett majd Misanoban!

    A MotoGP-ből érkezik Pietro Fittipaldi helyettese júniusban: Andrea Dovozioso indul majd Misanoban a brazil helyett. Pietro kénytelen lesz kihagyni azt a versenyhétvégét, mert Kanadában lesz a Haas csapattal a Forma-1-es versenyen. Érthetően lelkes Dovozioso:

    „Szeretem az autókat, és vagyok annyira szerencsés, hogy versenyezhetek az Audi RS 5 DTM autóval. Nehéz lesz persze időt találni a felkészülésre a MotoGP szezon miatt,  de nagyon is várom azt, hogy egy  olyan magas szintű kategóriában indulhassak, mint a DTM.”

    2017-ben és 2018-ban majdnem bajnok lett a MotoGP-ben a Ducatival, de most a WRT Audi Sport privát csapatával versenyezhet majd. Dieter Gass, az Audi Motorsport részéről is üdvözölte a döntést:

    „Örömmel jelentem be, hogy Andrea Dovizioso személyében egy igazi szupersztárt igazoltunk egy vendégfutamra a DTM-be. A MotoGP sztárjai igazi hősök Olaszországban. Andrea ráadásul Misano közeléből származik, megnyerte tavaly ott a versenyt, így biztosan sokan mennek majd ki csak miatta is. Nagyon is izgatottak vagyunk, hogy miképp sikerül majd a bemutatkozása a DTM-ben. Az, hogy két MotoGP futam között meg eljön a DTM-be, egyszerűen fantasztikus, és nem is mindennapi. Köszönettel tartozom a Ducati igazgatóinak, Claudio Domenicalinek és Luigi Dall’Ignanak akik rábólintottak erre a vendégszereplésre. Ez nagy dolog a német túraautó bajnokság számára, és a motorsportoknak is.”

    A 33 éves pilóta először majd Misanoban tesztelheti az Audi RS 5 DTM-et május 22-23-án, és erről így beszélt:

    „Az autó elképesztő, de ez egy teljesen más kihívás mint amihez hozzászoktam, így rendesen fel kell készülni. Amennyi kört csak lehetett, megtettem már szimulátorral, mielőtt élesben is kipróbálhatom majd. Misano az olasz versenyzőknek különleges, és ez egy olyan helyszín, ahol tavaly egy hihetetlen győzelmet arattam, így nagyon izgatott vagyok a lehetőség miatt, és köszönöm.”

  • A 16. helyről nyert René Rast Hockenheimben!

    A 16. helyről nyert René Rast Hockenheimben!

    Az Audi pilótája René Rast nyerte a hockenheimi második DTM futamot, ahol végül a dobogón csak Audis pilóta pezsgőzhetett.

    A vasárnapi jól indult a BMW számára ugyanis Philipp Eng és Marco Wittmann révén kibérelte az első sort a bajor márka a hétvége második futamára.

    A rajtnál Eng megtartotta a vezető pozícióját, de a csapattársa lassan indult és a negyedik helyre esett vissza, Nico Müller és Timo Glock mögé.

    A hatodik körben Loic Duval ásta el az autóját a kavicságyban ami miatt a biztonsági autót beküldték a pályára. Paul Di Resta közvetlenül a biztonsági autós fázis előtt állt ki kerékcserére, őt egy körrel később René Rast követte, és a következő körben a biztonsági autó távozott is a pályáról, miközben a versenytáv 37 körre emelkedett.

    A kétsoros újraindítás után Müller egy pillanatra átvette a vezetést Engtől, de az osztrák a második kanyarban visszavette az első helyet. Hátrébb Marco Wittmann koccant néhány társával, amiből Rast profitált, amely miatt a német már a kilencedik helyen autózott.

    Nem sokkal később Jamie Green és Pietro Fittipladi kapott bokszutca áthajtásos büntetést, előbbi Van de Lindével való ütközés, utóbbi pedig a Wittmannal való találkozás miatt.

    Rast folytatta a felzárkózást a friss gumikon, aminek köszönhetően a 13.körben már a második helyen találta magát. Az Audi pilótája az éllovas Eng mögött sem vesztegetett sok időt, könnyedén megelőzte a BMW-st és elkezdte fokozatosan növelni az előnyét.

    Pár körrel később pedig leesett az eső Hockenheimben, így a versenyirányítás engedélyezte az eső gumik használatát. A körülmények ellenére Glock és Juncadella slick gumikat kapott.

    A 18.körben Frijns megelőzte Enget és feljött a második helyre, majd Eng és Müller letudta a kötelező kerékcseréjét. Mindketten slick gumikat kaptak, de az Audis a bokszban meg tudta előzni Enget. Meglepetésre Rast egy második kerékcserét is bevállalt, egy körrel Frijns kiállása után. Ekkor az Aston Martinnal Di Resta állt az élen, aki pár körrel később szintén másodszor látogatta meg a bokszutcát.

    A kiállások után Rast maradt az élen, Müller és Eng előtt. Frijns pedig nagy csatában volt Spenglerrel a negyedik helyért, amit végül a 30.körben meg is szerzett a holland.

    Frijns folytatta a felzárkózást és négy körrel később Enget is megelőzte. A leintésig nem változott a sorrend, így Rast-Müller-Frijns volt a dobogósok sorrendje, vagyis az Audi hármas sikert ünnepelhetett.

    Eng végül a negyedik helyen zárt, Bruno Spengler és Timo Glock előtt. A legjobb Aston Martinos Paul Di Resta lett, ő a hetedik helyen zárt.

    Az első tíz sorrendjét Wittmann, Green és Eriksson zárta. Az első hétvége után 32 ponttal Wittmann vezet az összetettben a 26 pontos Frijns és a 25 pontos Rast előtt.

    A bajnokság Zolderben folytatódik május 17-19.-én.

  • Első alkalommal nyert TCR futamot női versenyző!

    Első alkalommal nyert TCR futamot női versenyző!

    Nem csak a W Seriesben nyert ám női versenyző (ott más nem is tudott volna) tegnap, hanem a Skandináv TCR bajnokságban is!

    Az STCR első knutstorpi versenyét ugyanis Mikaela Ahlin-Kottulinsky nyerte a PWR Racing CUPRA-jával.

    Nem volt egyszerű versenyhétvége, az első verseny előtt nem sokkal még havazott, majd eső formában hullott tovább a csapadék, így a mezőny esőgumikkal rajtolt el, Ahlin-Kottulinsky-val a pole-ban.

    A svéd versenyzőnő jól is rajtolt, de hamar pályára is küldték a biztonsági autót, mert Andre Kiil a rajtrácson ragadt. Az újraindítás után Åhlin-Kottulinsky ismét kezdett ellépni az őt követőktől.

    A verseny végül két másodperced előnnyel nyerte meg Mikaela, Robert Dahlgren és Tobias Brink előtt. Ezzel ő lett az első nő, aki első helyen végzett egy TCR versenyen.

    A 26 éves versenyzőnő második futama már nem alakult ilyen fényesen, ugyanis egy ütközés következtében megpördült és a kavicságyban végezte.

    Ezzel Mikaela jelenleg harmadik helyen áll a bajnokságban, mindössze 4 ponttal elmaradva a második Andreas Ahlbergtől és 6 ponttal elmaradva az éllovas Andreas Wernerssontól.

    „A szezonkezdés fantasztikus volt.” – mondta Åhlin-Kottulinsky. „Álmodni sem mertem róla, hogy pole pozíciót szerzek, megnyerem az első versenyt pole-ból és ilyen jó lesz a sebességem. Jó volt a tempóm a második futamon is, de sajnos történt egy incidens, aztán kiestem a versenyből, de olykor megesik az ilyen. Így is még mindig szuper boldog vagyok a hétvégi teljesítményünkkel.”

  • Alonso és csapata egy újabb lépéssel közelebb került a világbajnoki címhez

    Alonso és csapata egy újabb lépéssel közelebb került a világbajnoki címhez

    Volt itt eső, volt itt hó, de még napsütés is, a 8-as Toyotát azonban így sem tudták leszorítani az első helyről, ugyanis az Alonso-Nakajima-Buemi alkotta trió nyerte meg a 11 perccel hamarabb leintett WEC Spa-i 6 órás versenyt.

    A másik, 7-es rajtszámú Toyota végül csak a 6. helyen zárt, így az eddig is vezető 8-as csapat még jobban el tudott húzni a világbajnokságban, egész pontosan 31 pont az előnyük (Le Mans-ban összesen 39 pont szerezhető, tehát az egyéni bajnokság még eldöntetlen). Ám ez a helyezés is elég volt a Toyotának, hogy a gyártók világbajnokságát megnyerjék, így ez már eldőlt az utolsó futam előtt.

    A Conwey-Kobayashi-Lopez hármas által hajtott Toyota sokáig még vezetett is, de egy fékszenzor meghibásodása miatt elvesztették az első helyet és az ötvenmásodperces előnyüket, ráadásul jelentős mértékben hátra is estek. A verseny végének tetemes részében pedig már a biztonsági autó vezette a mezőnyt, így nem tudtak a 6. helynél előrébb jönni.

    A 8-asnak sem volt sima versenye egyébként, ugyanis a sok közül a legelső havas esős etap után sokat vesztettek. Buemi ült épp ekkor (a második órában) az autóban, és nem kapott slick gumikat, így még egyszer ki kellett állnia. Ez 56 másodpercnyi hátrányt jelentett számukra, igaz ebből Alonsónak 45 másodpercet sikerült lefaragnia az első etapjában úgy, hogy közben meg is pördült a Pouhon kanyarban. Ezt követően jött a technikai malőr, amely ugye végleg eldöntötte a versenyt és pecsételte meg a 7-es autó sorsát.

    Az LMP1-es privát csapatok számára így az a ritka lehetőség adódott, hogy a dobogó két fokáért is harcoljanak. Ebből a csatából a 3-as Rebellion (Gustavo Menezes, Thomas Laurent, Nathanael Berthon) jött ki győztesen, a 3. helyen pedig a 11-es SMP Racing ért célba (Stoffel Vandoorne, Mikhail Aleshin, Vitaly Petrov). Ez azt jelenti, hogy a Buttont helyettesítő Vandoorne egyből az első WEC futamán dobogóra álhatott. Azt meg kell jegyezni, hogy sokáig az SMP Racing-es autó volt a 2. helyen, ám az utolsó előtti safety car fázis lenullázta a különbségeket, és Menezes meg tudta előzni Petrovot.

    A 4. a 17-es SMP lett (Sergey Sirotkin, Stephane Sarrazin, Egor Orudzhev), az ötödik pedig a 1-es Rebellion (Bruno Senna, André Lotterer, Neel Jani), akik főként Senna megpördülése miatt végeztek a 17-es mögött.

    Az LMP2-ben Pastor Maldonado segítette csapatát, a Dragonspeedet a győzelemhez egy nagyszerű utolsó etappal. A venezuelai az utolsó előtti biztonsági autós fázist követően még csak a 3. volt a kategóriájában, ám ekkor gyorsan otthagyta a két előtte lévő riválist: a 38-as DC Racinget és a 36-os Signatech Alpine-t.

    A GTE Pro kategória első helyén Alex Lynn és Maxime Martin végzett az Aston Martinnal, a GTE amatőrben pedig a 77-es Porsche diadalmaskodott (Christian Ried, Matt Campbell. Riccardo Pera).