Kategória: Touring Car

  • Habsburg Ferdinánd kiváló teljesítményt nyújtott Misanóban

    Habsburg Ferdinánd kiváló teljesítményt nyújtott Misanóban

    A DTM osztrák újoncának, Habsburg Ferdinándnak sikerült megfordítania a szerencséjét Misanoban miután a hétvége második futamán a négy Aston Martin Vantage DTM versenyautó közül ő végzett a legelőkelőbb helyen, valamint ő bizonyult a leggyorsabbnak az R-Motorsport pilótái közül.

    A hétvége korántsem indult jól a 62-es rajtszámú Aston Martin Vantage DTM versenyautó ifjú pilótája számára, ugyanis a váltó meghibásodása miatt az első szabadedzést kihagyni kényszerült. De ez egyáltalán nem tántorította el Habsburgot, aki ugyan nem vezetett még DTM autót a misanói pályán, azonban a második szabadedzésen sikerült fél másodpercen belüli köridőt futnia csapattársához, a korábbi DTM- bajnok Paul Di Restához képest.

    Szombaton mind a négy Aston Martin DTM autó küszködött a tempóval, végül Habsburg az időmérőn a 16. helyet szerezte meg. A futamon aztán az R-Motorsport húzott egy merészet és már az első körön kihívták Ferdinándot a kötelező kerékcserére. Bár ennek köszönhetően hamar az élmezőnybe került, azonban ez egyben azt is jelentette hogy kímélnie kellett a gumikat, hogy azok kitartsanak a futam végéig, ráadásul a dolgát a pálya magas hőmérséklete sem könnyítette meg. Végül annak ellenére, hogy remekül bánt a Hankook abroncsokkal, azok mégis elvesztették a tapadást, és bár a teljesítménye alapján esélye lehetett volna a pontszerző helyek egyikére, Habsburg a 14. helyen haladt át a célvonalon.

    Vasárnap azonban Ferdinánd végre ismét brillírozhatott. A 18. rajtkockából indulva a csapat újabb remek stratégiát alkalmazott, melynek következtében Habsburg a közel egy órás futam élére állt. Az osztrák pilóta a maximumot hozta ki az Aston Martin Vantage DTM autóból, és sikerült mindhárom csapattársánál jobb tempót diktálnia. Annak ellenére hogy a jóval gyorsabb BMW-ket és Audikat nem tudta maga mögött tartani, mégis látványos versenyzést követően végül a 12. helyen ért célba.

    “Lehet hogy ezen a hétvégén nem tudtuk felvenni a tempót az Audikkal és a BMW-kkel, de ez az első évünk az Aston Martin Vantage DTM autóval, úgyhogy számítottunk rá, hogy időbe telik majd a felzárkózás. Ami engem illet, nyomom neki, amennyire csak tudom, a csapattársaimat tekintve viszonyítási pontként. A hétvége nehézkes kezdete után örülök, hogy a második futamon sikerült az élen végeznem csapaton belül. ”

    “Kiválóan érzem magam, és élvezem a tanulási folyamatot. Ezeket az autókat egy élmény vezetni de rendkívül nehéz őket ténylegesen kiismerni. Az R-Motorsport fantasztikus munkát végez, és biztos vagyok abban, hogy hamarosan mi is fel tudjuk majd venni a tempót az élmenőkkel. ”

    A DTM következő fordulójára június 29-30-án kerül sor a németországi Norisringen.

  • DTM: Nico Müller pályafutása második győzelmét aratta Misanóban

    DTM: Nico Müller pályafutása második győzelmét aratta Misanóban

    Az Audi Sport Team Abt Sportsline pilótája Nico Müller karrierje második győzelmét aratta a drámával teli misanói versenyen.

    A rajtnál Robin Frijns és Müller tört előre, míg René Rast a svájci versenyző és a WRT-s Jonathan Aberdein közé ragadt. A Team Rosberg versenyzője szenvedett a verseny első szakaszában a tapadás hiánya miatt, minek végül egy hármas csata lett a következménye. A 8-as kanyarban Aberdein és Rast szorította le a pályáról a csata harmadik résztvevőjét, Marco Wittmannt. A BMW-s versenyzőnek fel kellett adnia a futamot, míg autója mentése miatt be kellett küldeni a Biztonsági Autót. A versenyfelügyelők nem osztottak büntetést, verseny balesetnek minősítették az esetet.

    Timo Glock már az első kör végén a kereket cserélt majd három kör múlva ismét behajtott a bokszba és feladta a versenyt. A német pilóta autójában a váltó hibásodott meg.

    Rast a hetedik körben megelőzte Müllert és ezzel átvette tőle a második helyet, majd egyenesen Frijn után ment, akit a kilencedik körben sikerült becserkésznie. A 10. körben Müller kapcsolt rá, és maga mögé utasította Frijnst. A holland versenyzőnek nem teltek eseménytelenül a további körök sem ugyanis Loic Duval megforgatta őt a 11 kanyarban. A francia ezért a manőverét áthajtásos büntetést kapott, míg Philip Eng a történtek segítségével csökkentette hátrányát Aberdeinnel szemben, majd a tizenegyes kanyarban meg is előzte ellenfelét.

    Rast eközben a 14. körben defektet kapott, ezért a bokszba kellett hajtania. Engs a 16. körbe tudta le kerékcseréjét őt pedig Müller követte. Mikor visszatért a német a pályára Pietro Fittipaldi mögött találta magát, aki a verseny korai szakaszában tudta kerékcseréjét, ám a brazil nem tudta sokáig tartani pozícióját.

    A huszadik körben Müller kört adott Duval-nak, Rast is hasonló feladatra készült, ám Eng ezt a pillanatot választott, hogy megelőzze ellenfelét, így a huszonegyedik körben, már az osztrák versenyző foglalt el a második helyet. Eközben Jake Dennis úgy vezette a versenyt, hogy még nem cserélt kereket, ám Müller fenyegetően csökkentette a távolságot majd a 25. körben meg is előzte R-Motorspot versenyzőjét.

    Andrea Doviziosonak nem ment jól a futam többször is megfordult a 16-os kanyarban, egyik alkalommal meg is állt a pályán, ám sikerült újraindítani autóját, így nem kellet külső beavatkozást igénybe vennie.

    Végül Müller látta meg először a kockás zászlót, mögötte Eng végzett, míg a harmadik helyet Rast szerezte meg. A bajnokságot három futam után Rast vezeti 93 ponttal Eng áll a második helyen, míg Müller a harmadik.

    1 Nico Müller Audi
    2. Philipp Eng BMW +7.628
    3. René Rast Audi +16.804
    4. Robin Frijns Audi +20.072
    5. Pietro Fittipaldi Audi +20.430
    6. Joel Eriksson BMW +23.645
    7. Jonathan Aberdein Audi +24.813
    8. Bruno Spengler BMW +28.460
    9. Sheldon van der Linde BMW +29.003
    10. Mike Rockenfeller Audi +47.798
  • Szenzáció: Valentino Rossi indul majd egy DTM futamon!

    Szenzáció: Valentino Rossi indul majd egy DTM futamon!

    A MotoGP sztárja Valentino Rossi bejelentette, hogy szabadkártyás lesz egy DTM futamon, és ezzel beteljesíti Gerhard Berger álmát, aki már Misanoban is indítani akarta. A remek hírt maga az érintett erősítette meg, aki hamarosan vendégszereplő lehet a német túraautós szériában. A SAT.1 műsorában mindezt Andrea Kaisernek mondta el Tavulliában, a farmján:

    „Gerhard Berger meghívott Misanoba, de sajnos ezúttal nem tudtam menni. Megígértem azonban, hogy egyszer a közeljövőben már jönni fogok.”

    Biztos ami biztos alapon rákérdeztek nála, hogy mint versenyző jönne-e, amire a Doktor röviden annyit válaszolt, hogy, „igen, versenyzőként”. Úgy néz ki, hogy a DTM vezérének sikerült a motoros ikont meggyőznie egy indulásról a DTM-ben, amikor meglátogatta. Az osztrák Berger nem is titkolta azt, az volt az álma, hogy Rossit és Andrea Doviziosot egymásnak eressze ezen a hétvégén, de csak az utóbbi tudott indulni vendégként a WRT Audijával. Rossinak igazán tetszett a kollégája kirándulása az Audi RS 5-tel, mert nagy lelkesedéssel nézte a tegnapi versenyét is:

    „Láttam a versenyt, tudom mi lett az eredmény, és néztem, hogy Dovi mi mindent csinál.”

    Rossi egyébként már 2006-ban tesztelhetett egy DTM-es Mercedest, de még nem tudni azt, hogy mikor indulhat el versenyen is. Az Audi 2019-ben meg már egyszer indult Doviziosoval szabadkártyásként, de a BMW és az Aston Martin még nem nevezett meg ilyen célból versenyzőt. Annyi változás is történt idén 2018-hoz képest, hogy a gyártók akár több vendégversenyzőt is indíthatnak, ha akarnak.

  • DTM: Wittmann az utolsó helyről indulva nyert

    DTM: Wittmann az utolsó helyről indulva nyert

    A BMW Motorsport Team RMG versenyzője, Marco Wittmann zseniális stratégiával megnyerte a DTM misanói fordulójának első versenyét, úgy, hogy az utolsó helyről rajtolt!

    A dobogóra rajta kívül még a pole-ból induló René Rast, valamint Loïc Duval állhattak fel.

    A rajtot követően Rast megtartotta az első helyet, míg Jonathan Aberdeintől átvette a második helyet Duval.

    Wittmann az utolsó rajtkockából indult, mivel motorprobléma miatt nem vett részt a kvalifikáción. A versenyen már az első körben kiállt a boxba, majd követte őt Habsburg Ferdinánd is.

    Joel Eriksson már a harmadik körben kiesett, elektromos probléma miatt megállt az autója a pályán, így a safety car is szerephez jutott.

    Az újraindítás után Rast továbbra is megtartotta a vezető pozíciót Duval előtt.

    Wittman folyamatosan tört előre, és a 14. körben már a hetedik helyen haladt.

    Rast a 15. körben teljesítette a kötelező boxkiállást, majd követte őt Bruno Spengler és Robin Frijns is. Utóbbi a kerékcsere után nem tudott újra elindulni, végül 20 másodperccel Wittmann mögé tudott visszatérni a pályára.

    Miután mindenki túl volt a kötelező kiálláson, Wittmann állt az élen.

    Paul di Resta öt perccel a verseny vége begurult a boxba és feladni kényszerült a versenyt.

    Wittmannak számítania kellett egy második kiállásra is, azonban sikerült olyan jól bánnia a gumijaival, hogy azok kitartottak a verseny végéig, így a német versenyző megszerezte idei második győzelmét, nyolc másodperces előnnyel, Rasthoz képest.

    Végeredmény:

    Versenyző Autó Diff.
    1  Marco Wittmann  BMW M4 DTM
    2  René Rast  Audi RS 5 DTM 8.238
    3  Loic Duval  Audi RS 5 DTM 17.686
    4  Bruno Spengler  BMW M4 DTM 22.853
    5  Nico Mueller  Audi RS 5 DTM 28.503
    6  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM 32.467
    7  Philipp Eng  BMW M4 DTM 44.922
    8  Jonathan Aberdein  Audi RS 5 DTM 47.238
    9  Sheldon van der Linde  BMW M4 DTM 48.347
    10  Timo Glock  BMW M4 DTM 48.429
    11  Pietro Fittipaldi  Audi RS 5 DTM 50.043
    12  Andrea Dovizioso  Audi RS 5 DTM 57.138
    13  Daniel Juncadella  Aston Martin Vantage DTM 58.948
    14  Ferdinand Habsburg  Aston Martin Vantage DTM  1: 01.928
    15  Jake Dennis  Aston Martin Vantage DTM  1: 08.229
    16  Paul Di Resta  Aston Martin Vantage DTM  8 kör
     Robin Frijns  Audi RS 5 DTM kiesett
     Joel Eriksson  BMW M4 DTM kiesett
  • Vakbélgyulladás miatt kihagyja Misanot Jamie Green

    Vakbélgyulladás miatt kihagyja Misanot Jamie Green

    Az Audi pilótája Jamie Green egészségügyi okokból kénytelen kihagyni a DTM idei harmadik versenyhétvégéjét, akit Pietro Fittipaldi fog helyettesíteni.

    Fittipladi eredetileg kihagyta volna az olasz hétvégét, hiszen a Haas tartalékversenyzőjeként lett volna jelenése Kanadában. Az ő helyére ugrik be Andrea Dovizioso. A sors azonban úgy hozta, hogy a brazilnak még is inkább a DTM-ben kell indulnia a hétvégén, hiszen a márkatársánál, Jamie Green-nél akut vakbélgyulladást diagnosztizáltak és meg is műtötték.

    „A tünetek kedden este hirtelen jelentkeztek nála. Gyors felépülést kívánunk Jamie-nek. A hétvégén nem lesz olyan állapotban, hogy versenyezhessen. Számunkra Peitro a legjobb megoldás, hiszen remekül ismeri az autót, és az első két versenyhétvégén is remek teljesítményt nyújtott.” – nyilatkozta az Audi motorsport vezetője Dieter Gass.

    Két hétvége és négy verseny után Green jelenleg a hetedik helyen áll a pontversenyben, míg a korábbi Forma-1-es világbajnok unokája, Pietro Fittipaldi pedig a 15.

  • Alonso még 8 versenyen áll rajthoz idén

    Alonso még 8 versenyen áll rajthoz idén

    Fernando Alonso az Instagramján árult el néhány információt a 2019-es éve további részéről, ráadásul az is kiderült, hogy az F1 jelenleg nem szerepel a tervei között.

    Alonsonak nem sikerült magát kvalifikálnia az Indy500-ra, ezáltal elesett attól, hogy idén megszerezze a hármas koronát, ami már régóta az első számú célpontja. Azonban máris a következő kihívás előtt áll, hiszen jövő hétvégén rajthoz áll a WEC szuperszezonjának záró versenyén, a Le Mans-i 24 óráson, ami egyben az utolsó versenye is a bajnokságban (de talán csak egyelőre).

    Nemrég pedig az Instagram oldalán arra kérte rajongóit, hogy tegyenek fel neki kérdéseket, amit majd megválaszol, amolyan kérdezz-felelek tematikában. Az egyik kérdés úgy szólt, hogy mik a tervei Le Mans után. A spanyol így válaszolt: „Intenzív fizikális felkészülés a következő szezonra, és még 8 verseny idén.”

    Azt azonban egyelőre nem tudni, mely versenyek ezek pontosan. Az viszont biztosnak látszik, hogy az F1-be jelenleg nem fog visszatérni, ugyanis megkérdezték tőle, hogy visszamenne-e, csak hogy boldoggá tegye a spanyol szurkolókat. A válasza elég egyértelmű: „Haver, ez nem lehetséges. Jelenleg nincs a terveim között.”

  • Monteiro is rajthoz áll a nürburgringi 24 órás versenyen

    Monteiro is rajthoz áll a nürburgringi 24 órás versenyen

    Elégg sűrű hétvége lesz június második felében Tiago Monteiro számára, ugyanis a WTCR német fordulója mellett még rajthoz fog állni a legendás nürburgringi 24 órás versenyen is.

    A portugál versenyző idén tért vissza a sérülése után egy teljes szezonra a WTCR-ben, és most a hosszútávú versenyzésbe is belekóstol. A 24 órás viadalon a Team Honda ADAC Sachsen csapat versenyzője lesz, Markus Oostreich, Dominik Fugel és Cedrik Totz csapattársaként.

    A verseny június 23.-án veszi kezdetét, de azon a hétvégén lesz még a Túraautó Világkupa német fordulója is, így Monteiro pénteken és szombaton a világkupában versenyez, másnap pedig már a hosszútávú versenyen indul.

    „Örömömre szolgál, hogy részese lehetek ennek a legendás 24 órás versenynek. A Nürburgring az egyik legnagyobb kihívást rejtő pálya az egész világon, és szeretnék köszönetet mondani a Honda Germany-nek, ezért a lehetőségért.” – mondta az egykori Forma-1-es pilóta.

  • Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

    Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

    A Ford bemutatta a Ford Chip Ganassi Racing csapat Ford GT gépeihez tervezett “Ünnepi fényezést”, ami a 2019-es Le Mans 24 órás futamon indított autóit díszíti majd. A négy gyári Ford GT dekorációja a márka Le Mans-ban elért sikereit szimbolizálja – napjaink diadalait ugyanúgy, mint az 1960-as években aratott győzelmeket.

    A 2019-es futam az utolsó Le Mans-i verseny lesz a gyár jelenlegi Ford GT-programjában, lezárva a Le Mans-ban versenyző gyári Ford GT-k történetének újabb dicsőséges fejezetét.

    “2016-ban a Ford visszatért Le Mans-ba, hogy megünnepelje a hihetetlen 1966-os győzelem 50. évfordulóját. A megemlékezés a lehető legjobban sikerült, hiszen megnyertük a versenyt,” emlékezett vissza Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. “Nagy pillanat volt számomra, amikor munkatársaink nevében felállhattam a dobogóra, így idén is nagyon várom, hogy Le Mans-ban méltóképpen teljesítsük e fejezet zárófutamát.”

    Amikor a négy gyári Ford GT kigördül Le Mans-ban a La Sarthe pályára, a közönség először csodálhatja meg vadonatúj fényezésüket, ami mindegyik autón különleges üzenetet hordoz. Ráadásul most felzárkózik hozzájuk egy ötödik Ford GT is, amellyel a Keating Motorsports versenyez a GTE Am géposztályban.

    A 66-os rajtszámú Ford GT-t Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) vezeti majd; az autó fekete festése azt a Ford GT40-est idézi, amivel Bruce McLaren és Chris Amon nyerték meg a Le Mans 1966-os futamát.

    Dan Gurney és A.J. Foyt gépe (ugyancsak egy Ford GT40) 1967-ben győzött Le Maör csodálhatjans-ban. Erre emlékeztet a 67-es számú Ford GT fényezése; az autó pilótái Andy Priaulx (GB), Harry Tincknell (GB) és Jonathan Bomarito (USA).

    A 68-as rajtszámú Ford GT a márka legutóbbi LE Mans-győztesei előtt tiszteleg, akik előtt a 2016-os futamon elsőként lebbent meg a kockás zászló. Dirk Müller (GER), Joey Hand (USA) és Sébastien Bourdais (FRA) ugyanazokban a színekben versenyez majd, amelyekben 2016-ban is nyertek Le Mans-ban.

    Scott Dixon (NZ), Ryan Briscoe (AUS) és Richard Westbrook (GB) vezeti a 69-es számú gépet, aminek dizájnja megegyezik azzal a Ford GT40-esével, amely másodikként ért célba az 1966-os, legendás hármas befutóban.

    A 85-ös rajtszámú Ford GT-t egy privát csapat, a Keating Motorsports indítja a GTE Am géposztályban. A csapat ugyanazt a fényezést használja, ami a négy gyári Fordot is díszíti, ám mindezt kiegészíti még a fő szponzor, a Winn’s élénk színű logója. Az autót Ben Keating (US), Jeroen Bleekemolen (NETH) és Felipe Fraga (BRA) vezeti majd.

    “A Ford GT segítségével a Ford visszatérhetett a hosszútávú GT-versenyek világába,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “Ez a gyári Ford GT program hatalmas sikert hozott márkánknak, mi pedig élveztük azt a rengeteg kihívást, amivel e négy izgalmas év alatt szembesültünk. Le Mans nem a gyári program teljes lezárását jelzi, hiszen sok futam vár még ránk a 2019-es IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban.”

    A Ford GT vasárnap (június 2-án) lép pályára új színeiben a hivatalos Le Mans teszten. A Ford népszerű Le Mans Livestream közvetítésének köszönhetően a rajongók június 15-16-án akár egy gyári Ford GT cockpitjéból is követhetik a 24 órás versenyt.

  • Tarquini a TCR Germany-ben vendégeskedik a hétvégén

    Tarquini a TCR Germany-ben vendégeskedik a hétvégén

    A WTCR tavalyi bajnoka, Gabriele Tarquini a TCR Germany mezőnyében vendégeskedik a sorozat hétvégi fordulóján, a Red Bull Ringen.

    A rutinos olasz egy Hyundai i30 N TCR-t fog vezetni, és a Team Engstler csapat színeiben áll rajthoz. Vendégversenyzőként ennél a csapatnál vezetett már idén egy újságíró, név szerint Guido Naumann (az oscherslebeni szezonnyitón) és Jessica Bäckman is, múlt hónapban, a bajnokság most-i fordulóján.

    Továbbá a WRC kiválósága, Thierry Neuville beugrására is számítanak valamelyik versenyhétvégén.

    „Sok versenyt láttam a tévében, főleg a Hyundai csatlakozása óta” – mondta Tarquini. „A versenyek nagyon izgalmasak, jó nézni őket, mert a versenyzők magas szintet képviselnek. Alig várom, hogy újra egy német bajnokság versenyén álljak rajthoz az 1999-es STW szezon után.”

  • Itt a Ford v Ferrari első hivatalos trailere!

    Itt a Ford v Ferrari első hivatalos trailere!

    Novemberben lesz látható a Ford v Ferrari film, amelyben Hollywood újra egy igaz történetet dolgoz fel, az autósport történelméből. Ahogy már írtunk róla tavaly: Ezúttal a 60-as évekbe kalauzol el bennünket Christian Bale és Matt Damon, a helyszín pedig majd Le Mans lesz, ahol a két világmárka harcát követhetjük majd figyelemmel.

    Ex-Batmanünk ezúttal Ken Miles autóversenyző bőrébe bújik, „Jason Bourne” pedig Carroll Shelby-t alakítja majd. Természetesen az Enzo Ferrari és Bruce McLaren is szerepelnek majd a filmben.