Kategória: Touring Car

  • Rajtkáosz Michelisz versenyén, beállt a csapat a magyar pilóta mögé

    Rajtkáosz Michelisz versenyén, beállt a csapat a magyar pilóta mögé

    A szezon ötödik állomására érkezett a TCR World Tour, ahol a Hyundainak nem volt könnyű hétvégéje, ám csapattársainak segítségével Michelisz Norbert dobogós eredmény nélkül is növelni tudta előnyét a bajnoki tabellán.

    A legutóbbi, interlagosi hétvégéről a magyar versenyző egy futamgyőzelemmel távozott, így az uruguayi El Pinar versenypályájára 30 kg ballasztot kapott, ám legközelebbi bajnoki riválisának autója, Esteban Guerrieri Hondája volt a legnehezebb, +40 kg-mal – a korábbi szokásokkal ellentétben immár nem gyártónként, hanem versenyzőnként osztják le ugyanis a pluszsúlyokat az előző hétvége eredményeitől függően.

    A pole-t Yann Ehrlacher szerezte meg a Lynk & Cóval Mikel Azcona és Michelisz előtt, míg Guerrieri hetedik lett, s mivel az időmérőt is jelentős pontmennyiséggel díjazzák, a magyar pilóta itt nyolc egységgel növelte előnyét. A világsorozat ezúttal is a dél-amerikai TCR-bajnokság mezőnyével együtt versenyzett.

    Az első futam rajtrácsa állt fel az időmérő végeredménye szerint, két hosszú biztonsági autós szakasz után pedig Ehrlacher be is jött az első helyen Azcona előtt. A harmadik helyért azonban már kialakult csata, először Thed Björk, majd Santiago Urrutia is megelőzte Micheliszt. A magyar versenyző ráadásul a tolakodásban csapattársa, Nestor Girolami mögé csúszott, Guerrieri pedig közvetlenül ott volt a sarkában a verseny végéig, ám Girolami így is lelassított a célvonal előtt, megpróbálva a Michelisz és Guerrieri közötti néhány tizedmásodperces résben beérni. Ez sikerült is, a magyar versenyző egy tizeddel megelőzte őt a célban, a hondás argentin pedig kettővel követte.

    Urrutia ráadásul öt másodperces büntetést kapott a futam után, ami így negyedik helyet jelentett Michelisz számára a végeredményben.

    Fotó: TCR

    A második futamnak a rajtlámpák meghibásodása adott kaotikus kezdést. Mindenekelőtt viszont a pole-ban álló Ma Csinghua nem tudott elindulni a felvezető körre a mezőnnyel, így a rajtrács végére száműzték. A legjobb pozícióba így a dél-amerikai bajnokságban szereplő Pedro Cardoso került, de különleges rajthelye végül csak egy malőr miatt válhatott emlékezetessé: a piros lámpák sorra kigyulladtak, ezt viszont az alattuk lévő sárga lámpasor villogása követte, ami a rajt megszakítását jelenti. Egy pillanattal később azonban mégis kialudtak a piros lámpák, ez pedig teljesen összezavarta a mezőnyt: nem is egy időben, és nem is azonos tempóban indultak el a versenyzők, de hamarosan mégis mindenki a gázra lépett és versenyezni kezdett!

    Ahhoz hasonló balesetsorozat szerencsére nem történt, mint pár hete a brit F4 egy hasonlóan hibás rajtjánál.

    Néhány kanyar után azonban a versenyirányítás a piros zászló belengetésével megálljt parancsolt az őrületnek: hosszú várakozás kezdődött a bokszutcában, majd a biztonsági autó felvezetésével, repülőrajttal indult el végül a futam. Cardoso sokáig őrizte a vezetést a Peugeot-jával, és végül tíz perccel a leintés előtt csak Björk tudta megelőzni, így a győztes svéd mögött remek második helyet szerzett.

    Michelisznek a futam egy pontján ezúttal is utat engedett Girolami, és a mögötte haladó Azcona sem támadta, így végül ötödik helyen futott be – de mivel az előtte végző Urrutia ezúttal is időbüntetést kapott, ráadásul utólag egy technikai szabálytalanság miatt még ki is zárták, a magyar versenyző újabb negyedik helyet szerzett, most egy pozícióval a dobogós Guerrieri mögött.

    A pontversenyben ezen a hétvégén Michelisz tudott kicsit meglógni, korábbi 15 pontos előnye 25-re nőtt Guerrierivel szemben, ám megérkezett lőtávolba Björk is, akinek 29 pont a lemaradása.

    Még két versenyhétvége négy futama van hátra a szezonból, azokra viszont sokat kell várni: október 20-án a kínai Zhuzhou új, a mezőny által még feltérképezetlen pályájára látogat a TCR World Tour, majd november közepén Makaóban zárul a bajnokság.

  • Robbanás történt a Nürburgringen, sok sérültet kellett ellátni

    Robbanás történt a Nürburgringen, sok sérültet kellett ellátni

    Péntek este a helyi versenysorozat tesztelésén a Nürburgring egyik garázsa mögött felrobbant egy sűrített levegős tartály.

    A Motorsport-Total.com tudósítása szerint 22 ember sérült meg, többen súlyosan, akiket mentőhelikopterrel kellett kórházba szállítani. Halálos áldozatról szerencsére nem érkezett hír. A német szakoldal információi szerint az egyik csapatnál egy sűrített levegős tartály feltöltése közben következett be a robbanás a 26-os és a 27-es számú garázshoz tartozó területen.

    A baleset Nürburgring Langstrecken Serie bajnokságának negyedik fordulója előtt történt a tesztelés utolsó perceiben. Ezt a bajnokságot a legendás pálya különböző vonalvezetésein rendezik, a hétvégi verseny távja 6 óra.

    A bajnokság szervezői közlemény adtak ki, amiben kijelentették, hogy a hétvégi versenyt megtartják az eredeti forgatókönyv szerint. A rendőrség péntek este lezárta a robbanás területét és elkezdte a szokásos vizsgálatokat is.

    Folytatódik Michelisz bajnoksága, két helyen is közvetítik

  • Folytatódik Michelisz bajnoksága, két helyen is közvetítik

    Folytatódik Michelisz bajnoksága, két helyen is közvetítik

    Uruguayban folytatódik a TCR World Tour bajnoksága, Michelisz Norbert az 1. helyről várja a következő fordulót.

    TCR World Tour, El Pinar

    A címvédő Michelisz Norbert 196 ponttal várja az uruguayi helyszínt, ahol tavaly nem ment kifejezetten jól, első számú üldözője a 181 pontos Esteban Guerrieri. A hét pályából álló szezonban ez az ötödik állomás.

    Melyik a legsörösebb F1-es csapat?

  • Nagy nyomásnak ellenállva nyert futamot Michelisz egy világhírű, de számára új pályán

    Nagy nyomásnak ellenállva nyert futamot Michelisz egy világhírű, de számára új pályán

    Michelisz Norbert megszerezte szezonbeli második futamgyőzelmét a TCR World Tour interlagosi fordulóján, ám előnye a tabella élén ezzel együtt is csökkent.

    A túraautós elitsorozat a szezonja féltávjához érkezett az év negyedik állomásán, a brazíliai Interlagosban, ami a Forma-1-ből jól ismert, ám az európai túraautósok többsége, így a tabellát 22 ponttal vezető Michelisz sem versenyzett még itt korábban. A mezőnyt ezúttal a TCR dél-amerikai bajnokságának tagjai töltötték fel, s olyan ismerős neveket találhattunk közöttük, mint a 2008-as Szingapúri Nagydíj ütközésbotrányában aktív szerepet játszó Nelson Piquet Jr., vagy a most 49 éves Norberto Fontana, aki 1997-ben négy F1-es futamon rajthoz állt a Sauberrel.

    Az időmérőt Santiago Urrutia nyerte, miközben Michelisz csak a 10. helyre kvalifikált – ami viszont rajtelsőséget jelentett számára a második futamra.

    Az elsőn, ami a hosszú biztonsági autós periódus miatt is kevés akciót hozott, a Hyundai magyar versenyzője a hatodik helyig kapaszkodott fel, a győzelmet pedig a Honda elhappolta a Lynk & Co elől azáltal, hogy Esteban Guerrieri lerajtolta Urrutiát, majd 10 másodperces előnyt autózott ki a célig.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

    A rövid szünet után startoló második versenyen Michelisz mellett Ma Csing-hua leselkedett az első sorban, ám a magyar pilóta megtartotta a vezetést az 1-es kanyarban, s a közvetlen riválisaitól való meglógását segítette, hogy a többieknek néhány brazil versenyzőt is meg kellett előzniük.

    A verseny nagy részében Ma komoly nyomást gyakorolt Micheliszre, szinte minden körben bepróbálkozott az 1-es kanyarban, többnyire a külső ívre pozícionálva Lynk & Cóját, ám a Hyundai pilótája jól zárta az íveket, nem kínálva lehetőséget az előzésre. Pár körrel a vége előtt Ma egy széles kanyarvétellel látszólag elengedte maga mellett csapattársát, Thed Björköt, ám a svéd már nem tudott felzárkózni Michelisz mögé, akinek így befutója tehermentesen lezajlott: a hamarosan 40. életévébe lépő pilótának a vallelungai szezonnyitó után idén másodszor szólt a himnusz.

    Guerrieri azonban itt is elhozott egy negyedik helyet, ráadásul az időmérős második helyéért is kapott tíz pontot, így összességében 14 egységet faragott hátrányából a továbbra is listavezető Michelisszel szemben, s 15 pontnyi lemaradással most a Honda versenyzője lépett elő a legközelebbi kihívóvá.

    A hétvége előtt Micheliszhez legközelebb álló Yann Ehrlacher és Mikel Azcona dobogó nélkül maradtak, ráadásul előbbi egy kiesést is elkönyvelt. Nem volt jó hétvégéje a harmadik Hyundaijal Néstor Girolaminak sem, aki jobb helyismerete dacára mindkét futamon kalamajkába került, s csak egy 11. és egy 13. helyet hozott el. Ám a pontversenyben továbbra is sokan lőtávolban vannak, elvégre egy győzelemért 30, egy pole-ért pedig 15 pontot lehet kapni. Még hat verseny van hátra a szezonból, a következő kettőt az uruguayi El Pinarban rendezik augusztus első hétvégéjén, ahol már tavaly is megfordult a TCR World Tour.

    A bajnokság állása:

  • Hiába hencegett jobb helyismeretével Michelisz csapattársa, alulmaradt a hétvége első kihívásában

    Hiába hencegett jobb helyismeretével Michelisz csapattársa, alulmaradt a hétvége első kihívásában

    A TCR World Tour ezen a hétvégén a brazíliai Interlagosban versenyez, a Hyundai pedig ennek jegyében kvízre hívta két versenyzőjét, Michelisz Norbertet és Néstor Girolamit – ami kissé váratlanul magyar győzelemmel ért véget.

    A kvízben öt, Brazíliával kapcsolatos állításról kellett eldönteniük egy piros vagy egy zöld tábla felmutatásával a versenyzőknek, hogy azok igazak-e.

    Girolami argentin versenyző, de dél-amerikaiként több kapcsolódása van a brazil kultúrkörhöz, ráadásul 2016-ban a teljes szezont végigversenyezte a Stock Car Brasilban, az ország rangos túraautós sorozatában.

    „Csak utánozza, amit csinálok, mert én mindent tudok Brazíliáról!” – szúrt oda Girolami Michelisznek a videó elején, amikor a magyar pilóta az ő mozdulatát követően emelte fel ugyanazt a táblát.

    A folytatásban azonban nem érvényesült ez a trend, sőt, Girolami kudarcával végződött a kvíz, amit Michelisz 4:2-re megnyert.

    @hmsgofficial

    🤓 Battle of the Brazil Braniacs 🇧🇷 Does Norbi have the knowledge? Or does Bebu really know everything? #tcr #tiktokpoll

    ♬ original sound – Hyundai Motorsport

    A kvíz állításai:

    A riói karnevált decemberben rendezik. – Hamis, mert márciusban. Mindketten eltalálták.

    Brazíliában található a világ leghosszabb, 254 km hosszú strandja. – Igaz. Mindketten elrontották.

    A Megváltó Krisztus szobrát 1871-ben fejezték be. – Hamis, mert 1931-ben. Michelisz eltalálta.

    A Brazília zászlóján olvasható „ordem e progresso” mottó azt jelenti, „kalács és kávé”. – Hamis, mert jelentése „rend és fejlődés”. Mindketten eltalálták.

    A valaha mért legnehezebb anakonda 227 kg volt. – Helyes, Michelisz eltalálta.

    Mutatjuk a Magyar Nagydíj és Michelisz hétvégi versenyének menetrendjét

    A valódi erőfelmérő persze majd az interlagosi pályán jön, ahova Michelisz a tabella éllovasaként, 150 ponttal érkezett, míg Girolami 114 ponttal az ötödik. Az időmérőt ma 20 órakor, a két futamot vasárnap 16:05-ös és 19:35-ös kezdéssel rendezik. A magyar pilótával ellentétbe az argentin már versenyzett Interlagosban – meglátjuk, az ilyen jellegű helyismeret többet számít-e!

  • Nagyon közel volt a dobogóhoz Losonczy Levente Mugellóban

    Nagyon közel volt a dobogóhoz Losonczy Levente Mugellóban

    Nagyon közel volt a dobogós helyezéshez Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a
    túraautós TCR Italy sorozatnak, azaz az olasz bajnokságnak a harmadik fordulóján,
    Mugellóban, ahol a 25 fős mezőnyben az első futamot egy ütközés miatt feladni kényszerült, a második versenyen viszont negyedikként ért célba.

    A Hungarian Motorsport Academy 21 éves pilótája nagyon elégedetten zárta az
    időmérő edzést, amelyen az első futamra a hatodik, a másodikra pedig a harmadik rajthelyet
    szerezte meg.

    „Soha korábban nem voltam még ennyire magabiztos ezzel az autóval. Igazából a
    pole pozícióért is harcolhattam volna, ha nem tartanak fel, mert ott elment nagyjából négy
    tizedmásodperc” – mondta az ALM Motorsport Hondájával versenyző Losonczy Levente. – Az első futam rajtjánál semmi erő nem volt a motorban, de azt még ki kell
    elemeznünk, hogy ez miért történt. Emiatt az első kanyarig elég sok pozíciót veszítettem,
    utána pedig rosszkor voltam rossz helyen.”

    A hétvége első versenyét az első körben történt ütközés miatt feladni kényszerült, versenyautója ugyanis olyan mértékben sérült, hogy azzal már nem tudta folytatni a küzdelmet. A versenybírók ezután őt találták felelősnek az ütközés miatt, ennek
    következtében a magyar versenyző négyhelyes rajtbüntetést kapott a vasárnapi második
    futamra, amelyet így a hetedik pozícióból kellett kezdenie.

    A balesetekkel tarkított második viadalon – amelyen többször is a pályára hajtott a
    biztonsági autó – Losonczynak egy jó rajt után sikerült feljebb jönnie, aztán a leintésig meg
    tudta tartani negyedik helyét, sőt, az utolsó körökben még arra is volt esélye, hogy végül
    harmadikként érjen célba.

    „A szombati rajt után próbáltam változtatni néhány dolgon, hogy a bejövő levegő
    hőfoka ne legyen olyan magas, így ennek is köszönhetően jó rajtot tudtam fogni a
    csapattársam mögött. Igyekeztem minél mélyebbet fékezni az első kanyarnál, utána pedig a
    dombon felfelé a külső ívet választottam, hogy ha belül történik egy ütközés, akkor nekem
    legyen helyem. Az egyik Hyundai rám kanyarodott a négyes kanyarban, beforgott elém, én
    pedig balról kerültem, miközben a csapattársam mellettem volt a bal oldalamon.”

    „Így hárman egymás mellé kerültünk, de a hyundaios riválisnak hiába volt jobb oldalon elég sok helye, mégis balra húzott, rátolta az autómat a csapattársaméra, akivel sajnos nem tudtam elkerülni az ütközést ebben a helyzetben. A Hyundai megforgott és ez indította el a rajt utáni nagyobb balesetet. Az én autóm bal eleje kapott egy ütést, így utána a bal kanyarokba nehezen tudtam befordulni, végig szenvedtem az autóval, ezt a negyedik helyet tudtam kihozni ebből. Kár érte, de köszönöm a csapatnak az egész hétvégén végzett munkát és a kiváló autót. Jó úton járunk” – összegzett a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője.

    A TCR Italy idénye szeptember 6. és 8. között folytatódik Imolában.

    Már zajlik a készülődés a Magyar Nagydíjra – galéria

  • Spában is dobogóra állt Losonczy Levente a TCR Europe-ban

    Spában is dobogóra állt Losonczy Levente a TCR Europe-ban

    Idei harmadik dobogós helyezését szerezte meg a túraautós TCR Europe sorozatnak, azaz a kategória Európa-bajnokságának Spa-Francorchamps-ban rendezett szombati második futamán Losonczy Levente.

    Az ALM Motorsport magyar versenyzője a legendás pályán harmadikként ért célba a kilenckörös versenyen, ugyanakkor ebből később még második hely is lehet, ha a versenybíróság, vagy a nemzetközi szövetség (FIA) utólagosan úgy dönt, hogy kizárja a Losonczyt szabálytalanul előző riválist.

    A Honda Civickel versenyző Losonczy a péntek kora délután rendezett időmérő edzésen az ugyanazon a napon sorra került első futamra a kilencedik pozíciót szerezte meg, ez pedig azt is jelentette, hogy a szombati második versenyen a második helyről rajtolhat majd.

    „Nehezebb szabadedzéseink voltak, mert nem nagyon találtuk a számomra megfelelő beállítást, így aztán az időmérőnek is kicsit úgy vágtunk neki, mintha az ismeretlenbe ugornánk, de sikerült megtalálni egy nagyjából kompromisszumos megoldást. A Q1 jól sikerült, aztán viszont eleredt az eső, mi pedig száraz beállítással mentünk, úgyhogy a Q2-ben nem volt valós esély a jó pozícióra, de így a második futamra jó lett a rajthelyem” – elevenítette fel a történteket Losonczy Levente.

    A 21 éves versenyző az első futamot majdnem már az első körben kénytelen volt feladni, de sikerült elkerülnie egy ütközést, így viszont a 11. helyen végzett.

    „Már rögtön az első kanyarban el kellett kerülnöm egy balesetet, emiatt sokat visszaestem, de megóvtam az autót, mert egyébként is a második futamra koncentráltunk” – nyilatkozta Losonczy.

    A szombat kora délután rendezett második versenyre a csapattal közösen változtattak az autó beállításán, ezt rögtön versenykörülmények között kellett kitapasztalnia Losonczynak, aki azonban így is kiváló futamot teljesített, végül pedig dobogóra állhatott.

    „A rajtom jó volt, az első kanyar után még vezettem is, de alkalmazkodnom kellett a módosított beállításokhoz, ezért az elején egy kicsit lassabb voltam, mint a csapattársam, viszont így is el tudtunk jönni az első és a második helyen úgy, hogy ő vezetett. Igyekeztem az övéhez hasonló tempót diktálni és vele maradni, de a harmadik, vagy a negyedik körben az Eau Rouge után szélárnyékból érkezve megelőztek, ezt viszont pályán kívül tette az ellenfelem. A csapat jelezte ezt a versenybíróságnak, amely közölte, hogy vissza kell adnia a pozíciót, vagy pedig kizárják. Ennek ellenére nem engedett el, nem kaptam tőle vissza a második helyet és egyelőre utólagos büntetést sem kapott. Meglátjuk, hogy később lesz-e ebben az ügyben fejlemény. Köszönöm a csapatnak a fantasztikus munkát, amit ezen a hétvégén is végzett, és külön köszönöm Esteban Guerrierinek a sok tanácsot és segítséget, rengeteget köszönhetek neki” – tette még hozzá a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.

    Losonczy Levente így négy forduló, azaz nyolc verseny után 177 ponttal az összetett hetedik helyén áll, az ALM Motorsport pedig vezeti a csapatok pontversenyét.

    A TCR Europe idénye szeptember elején Brnóban folytatódik.

     

  • Nagy Dániel egy ütközéssel együtt is átvészelte második futamát a Hungaroringen

    Nagy Dániel egy ütközéssel együtt is átvészelte második futamát a Hungaroringen

    A Zengő Motorsport Mercedesét vezető Nagy Dániel a 18. helyről rajtolva 22.-ként ért célba a GT Open hungaroringi fordulójának második versenyén, ahol beugróként szerepelt a csapat a hétvégén.

    Ez az eredmény ugyan rosszabb, mint a szombati versenyen szerzett 20. hely, ezúttal viszont a kalamajkából sem maradt ki a magyar versenyző.

    „Életem végéig emlékezni fogok erre a hétvégére, hálás vagyok, hogy ilyen élményben lehetett részem! A rajtnál megálltak előttem az egyenesben, én pedig nem tudtam elkerülni az ütközést. A sérüléssel együtt behoztuk az autót 22. helyen” – fogalmazott Nagy, akinek autóján a koccanás következtében megrongálódott a hűtőrács.

    A szombatinál tíz perccel rövidebb, egyórás futamon Simon Connor Primm és Leonardo Feliziani Pulcini kettősének Lamborghinije győzött.

    A hungaroringi versenyhétvége sűrű programjában szerepelt több formaautós utánpótlás-széria is, a GB3, az Euroformula Open és az európai Formula Regional. Utóbbi számít a legrangosabbnak, az F3 és az F4 közötti kontinentális bajnokságként tekinthetünk rá: itt mindkét futamot a Ferrari akadémiájának finn versenyzője, Tuukka Taponen nyerte.

  • Átesett a GT Open tűzkeresztségén Nagy Dániel, de nem hiba nélkül

    Átesett a GT Open tűzkeresztségén Nagy Dániel, de nem hiba nélkül

    Új kihívást vállalt a Zengő Motorsport és Nagy Dániel azáltal, hogy beneveztek a Hungaroringre látogató GT Open hétvégéjére. A magyar versenyző a 18. helyen ért célba a szombati versenyen, de büntetést kapott.

    Az elmúlt napok hősége után borús, viharos idő fogadta a túraautós mezőnyt és kísérősorozatait a mogyoródi versenypályán. A GT Open időmérője vizes pályán zajlott, amin Nagy a 22. helyre kvalifikálta a Mercedes AMG GT3 Evót a 30 nevező közül. A sorozatban hagyományosan két versenyző osztozik minden autón, és a futam bokszkiállása során pilótacsere történik, ám lehetőség van egyfős nevezésre is – a Zengő pedig az egyike volt a mezőny mindössze két egységének, amely így járt el.

    A futam már száraz pályán, továbbra is hűvös időjárás mellett zajlott, Nagynak pedig sikerült javítania néhány pozíciót, a 18. helyen intették le a 28 célba érkező közül. Utólag azonban kiszabtak rá egy 5 másodperces időbüntetést, mivel túl korán hagyta el a bokszutcát, amikor megérkezett kerékcserére és tankolásra. A GT Openben van egy kijelölt minimális időtartam, amennyit mindenképpen a bokszutcában kell tölteniük az autóknak, ezzel gondoskodva arról, hogy a pilótacserék biztonságosan, kapkodás nélkül megtörténhessenek. A Zengő közlése szerint azonban Nagy a megengedett időnél 0,61 másodperccel korábban áthajtott a bokszkijáratot jelző vonalon. Az ilyen hibák általában a csapatnak róhatók fel, hiszen ők mérik az időt, hogy autójuk a limitidő letelte után a lehető legkorábban, de ne túl korán hagyja el a bokszutcát.

    A versenyt a hétvégére a bajnokság 6. helyén érkező Christopher Haase és Simon Reicher párosa nyerte egy Audival.

    Vasárnap egy újabb időmérőt és versenyt teljesít a mezőny, előbbit 9:15-ös, utóbbit 13:45-ös kezdettel.

  • Nagy Dániel egy Mercedesszel és a Zengővel tér vissza a versenyzéshez a hétvégén a Hungaroringen

    Nagy Dániel egy Mercedesszel és a Zengővel tér vissza a versenyzéshez a hétvégén a Hungaroringen

    A hétvégén kerül sor a részben már felújított Hungaroringen az International GT Open nagytúraautós versenysorozat következő fordulójára, melynek lesz magyar résztvevője is Nagy Dániel személyében, aki a Zengő Motorsport által üzemeltetett Mercedes AMG GT3 típusú autóval áll rajthoz a viadalon.

    A 26 éves, korábbi túraautós versenyző menedzsmentjének hétfői közleménye szerint a széria történetében korábban még nem volt példa arra, hogy magyar csapat magyar pilótával induljon el ebben a versenysorozatban.

    „Gyermekkorom óta az volt az álmom, hogy egy GT3-as autóval versenyezzek, és ez most teljesülhet, ráadásul az egyik pillanatról a másikra derült ki, hogy van egy ilyen lehetőségem. Nagyon köszönöm a bizalmat a Zengő Motorsportnak, elképesztő dolognak tartom, hogy egy magyar csapattal tudjuk összehozni a bemutatkozásomat ebben a kategóriában, ráadásul hazai közönség előtt” – nyilatkozta a Forma-1-es szakkommentátoraként is dolgozó Nagy Dániel.

    A közleményben kitértek rá, hogy míg az ellenfelek két versenyzővel indulnak, Nagy Dániel egyedül vezeti majd a Zengő Motorsport autóját végig, így a szombati 70, valamint a vasárnapi 60 perces futamon.

    „Remélem, hogy sokan ki tudnak majd jönni a Hungaroringre és nagyon jól fogják magukat érezni a hétvégén. Számunkra ez egy hosszú távú projekt, nem egy hétvégén akarjuk megváltani a világot, de mindent meg fogok tenni, hogy gyorsan tanuljak” – tette hozzá a versenyző.

    Az International GT Open magyarországi állomásán szombaton 9.45-től kerül sor az időmérőre, majd az első versenyt 14.30-tól, a másodikat pedig vasárnap 13.45-kor rendezik meg.

    Formaautóval és egy magyar fiatallal tért vissza a Zengő Motorsport, a cél a Forma-1

    MTI