Kategória: Touring Car

  • Michelisz nyerte a portugáliai versenyhétvége első futamát

    Michelisz nyerte a portugáliai versenyhétvége első futamát

    Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája rajt-cél győzelmet aratott a túraautó-világkupa (WTCR) portugáliai Vila Realban zajló versenyhétvégéjének első, szombaton rendezett futamán.

    A 34 éves versenyzőnek ez az idei második futamgyőzelme, a pontversenyben pedig jelentősen csökkentett hátrányán az élen álló Esteban Guerrierivel (Honda) szemben. Az argentin pilóta ezúttal nem szerzett pontot, mögötte Michelisz 14 pontos különbséggel második az összetettben. Michelisz a pole pozíciót körrekorddal, 1:59.498 perces idővel szerezte meg a délelőtti időmérőn.

    A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) 21. lett a szombati futamon.

    A WTCR portugáliai versenyhétvégéje vasárnap folytatódik egy újabb időmérő edzéssel, valamint két további futammal.

     

  • Michelisz Norbert körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót Portugáliában!

    Michelisz Norbert körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót Portugáliában!

    Michelisz Norbert nyerte a WTCR portugál versenyhétvégéjének első időmérő edzését, és körrekordjával három tizedet vert a másodikként záró csapattársára, Augusto Farfusra.

    Michelisz másik két csapattársának már nem alakult ilyen jól a kvalifikáció, ugyanis mindketten lekoccolták a gumifalat. Catsburg 6. lett végül, Tarquini viszont már nem úszta meg ennyivel, ő a mezőny végére került.

    A két remeklő BRC Hyundai-t Yann Ehrlacher követte a Lynk&Co-val, a 4. pedig Huff lett. A brit egyébként a végén megpróbálta megdönteni Norbi idejét, de túlerőltette, és túl keményen tette rá az autót rázókőre, ez pedig a köre végét jelentette.

    Tassi Attilát Mehdi Bennanival egyetemben a mezőny végére száműzték motorcsere miatt.

    A mai verseny magyar idő szerint 16.15-kor rajtol.

    Pozíció Versenyző Gyártó Idő/Hátrány
    1 Norbert Michelisz Hyundai 1:59.498
    2 Augusto Farfus Jr. Hyundai +0.299
    3 Yann Ehrlacher Lynk & Co +0.407
    4 Robert Huff Volkswagen +0.507
    5 Ma Qing Hua Alfa Romeo +0.577
    6 Nicky Catsburg Hyundai +0.701
    7 Aurélien Panis Cupra +0.746
    8 Johan Kristoffersson Volkswagen +0.762
    9 Thed Björk Lynk & Co +0.809
    10 Kevin Ceccon Alfa Romeo +0.823

     

  • Kiadták a portugál BoP-t: Továbbra is a Hyundai a legnehezebb

    Kiadták a portugál BoP-t: Továbbra is a Hyundai a legnehezebb

    Ismertté vált a Túraautó Világkupa (WTCR) portugáliai versenyhétvégére vonatkozó teljesítmény kiegyenlítés, vagyis a BoP, ami miatt továbbra is a Hyundai van legjobban visszafogva.

    Ettől a hétvégétől lép életbe az új számítási módszer, ami szerint sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak majd az autók időmérős tempói, a versenyben futott köridőkhöz képest.

    Ennek értelmében az elmúlt fordulókban számos pole-t szerző Hyundaiok futnak majd a legtöbb, 60 kg-os kompenzációs súllyal. Guerrieri fölényes nürburgringi időmérős sikeres +50 kg-jába került a Hondának. Rajtuk kívül még a Volkswagen tudott időmérőt nyerni a közelmúltban, így a németek 30 kiloval „gazdagodtak”.

    A Lynk & Co és az Audi +20, míg a Cupra és az Alfa Romeo autóiba +10 kg kerül majd.

    A BoP többi értéke nem változott, vagyis a Hyundaiok futnak a legnagyobb hasmagassággal, illetve az ő és a Lynk & Co autóinak motorjai lesznek visszafogva.

    Az összes súlyt tekintve pedig megmaradt a Hyundai „előnye”, ők ugyanis 1335 kg-mal futnak majd, ami tízzel több, mint a közvetlen riválisoké, de a legkönnyebb Cupráknál 90 kiloval nehezebbek.

  • Felnyílt a motorháztető, nem talált be a boxutcába a BMW

    Felnyílt a motorháztető, nem talált be a boxutcába a BMW

    Mókás nézni, ahogy Rudi Adams gyakorlatilag vakon vezeti BMW M4 GT4-esét a Nürburgringen, de belülről ez bizonyára egyáltalán nem volt vicces.

    Felnylít ugyanis a BMW-n a motorháztető, amitől semmit nem lehetett látni. Adams így lassított és megpróbált bemenni a boxba, de mivel nem látott ki, elvétette a bejáratot is nekikoccant a korlátnak, mire a motorháztető lecsukódott. 

    Mutatjuk a videót:

    https://twitter.com/24hNBR/status/1142757792908005376

  • Hyundai hisztike: Akár ki is szállhatnak a 2020-as túraautó világkupából!

    Hyundai hisztike: Akár ki is szállhatnak a 2020-as túraautó világkupából!

    A Hyundai tavaly megnyerte a versenyzők és a csapatok bajnokságát is a WTCR első szezonjában, Gabriele Tarquini és az YMR Racing okán. Jelenleg is mindkét bajnokságban a második helyen állnak a szezon felénél, mégis elégedetlenek.

    Ami a túraautó világkupa jövőjével kapcsolatban már biztos, hogy egy szerződéshosszabbítást követően marad az Eurosport Events a WTCR kereskedelmi jogainak a birtokosa, és a WSC Group is, akik a TCR technikai szabályzatát adták a szériába. A Hyundai Motorsport csapatának az igazgatója, Andrea Adamo azonban elégedetlen azzal amilyen irányba halad a bajnokság, mert szerinte elvesztették az uralmat a gyártói programok felett, és ez szerinte elég véleményes. ÉS ezt el is mondta a TouringCarTimesnak:

    „Elég elkeserítő a helyzet,  mert ennek ügyfél alapú versenyzésnek kellene lennie, de talán kicsit túlfeszítettük a határokat. Igazán meg szeretném érteni azt, hogy mi a WTCR jövője.”

    Adamo ezzel eléggé az új 2019-es kínai belépőre a Lynk & Co-ra utal, akik négy autóval vesznek részt a bajnokságban, amelyeket a Cyan Racing üzemeltet. Ezen autókat azonban nem akarják nagyon másutt versenyeztetni. Azzal sem ért igazán egyet ő és a megnevezett cég sem, hogy a BoP mérések alapján a Hyundai i30 N TCR modelljük erejét 97.5%-ra csökkentették, valamint a hasmagasságot megemeltették 90 mmre, ami így a márkák közötti versengésben komoly befolyásoló tényezővel bír. Erről így vélekedett:

    „Ha jól dolgozol, akkor a FIA és a WSC együttesen kinyír a BoP-val, ami ráadásul a világ minden táján érinti az ügyfeleinket, akik ettől nem lesznek boldogok.Ha rosszul végzed el a munkádat akkor sem lesznek boldogok az ügyfelek, hiszen azt gondolják, hogy az autód nem annyira jó. Innen nézve akármit is csinálsz a WTCR-ben, rosszul szerepelsz, és csak elköltesz egy halom pénzt. Megkérdőjelezem tehát azt, hogy jó-e az, amit csinálok. Azt hiszem, hogy a Peugeot lépett okosan: nincsenek itt a túraautó világkupában, így nincsenek a fókuszban. Ugyanakkor olyan BoP-vel mehetnek, ami túlzottan is jó nekik. A TCR nekünk az ügyfél alapú versenyzést jelenti. A WTCR esetében azonban ebben már kételkedek. Számomra az az ügyfél alapú versenyzés, amikor támogatjuk a TCR Kínát, hogy az jobbá váljon, ott leszünk a Új-Zélandon, amikor ott is elindul, hozzáteszünk az ausztrál, ázsiai amerikai meg hasonló országok versenyzéséhez, valamint a TCR Europe-hoz, ami mindenütt jól is működik. Mindent megteszek, hogy támogassam az ügyfél alapú versenyzést, és készen állok erre akár akkora költségvetéssel is, mint amibe a WTCR kerül. Jól dolgozunk, de érteni akarom, hogy mit akar a FIA az Eurosport a WSC a TCR-rel és a WTCR-rel a jövőben. Amint tudjuk azt, hogy mi a terv, eldönthetjük azt, hogy ezt elfogadjuk-e, avagy nem. Amennyiben tetszeni fog akkor OK, ha nem, akkor kiszállhatunk. Azt hiszem, hogy mindenki láthatja, hogy a Lynk & Co egy teljesen gyári program. Nem is kell ezt különösebben elemeznem, mert ezek tények. Így most várok, hogy mi fog történni, majd eldöntjük, hogy mit csinálunk majd. Sehol nincs kőbe vésve az, hogy elkötelezzük magunkat a WTCR iránt, és azt a pénzt amit a túraautó világkupában elköltünk, lazán nemzeti és regionális bajnokságokba is vihetjük, amiből akár nagyobb nyereségünk is lehet, hiszen jelenleg a WTCR-ben nem tiszta a helyzet.”

  • Két Volkswagen siker született szombaton a Nordschleifén

    Két Volkswagen siker született szombaton a Nordschleifén

    Tökéletes szombatot zárt a Volkswagen, ugyanis előbb Johan Kristoffersson majd utána Benjamin Leuchter szerzett futamgyőzelmet a „zöld pokolban” a WTCR német fordulójában.

    A pénteki második időmérő edzést a pálya nagy szakértőjének tekinthető Leuchter nyerte meg, márkatársa Rob Huff illetve a bajnokság első két helyezettje, Esteban Guerrieri és Michelisz Norbert előtt.

    A hétvége második futamán ezen időmérő első tíz helyezettje fordított sorrendben várhatta a rajtot, így egy másik Volkswagen, Johan Kristoffersson indulhatott a pole-ból, mellőle a finn szabadkártyás Antti Buri illetve Tassi Attila előtt.

    A rajt után az Audis finn megpróbálta megelőzni a svéd ralikrossz bajnokot, megelőzni nem tudta, és a köztük lévő kis koccanást kihasználta a remekül rajtoló Frederic Vervisch, aki így fel tudott jönni a második helyre.

    Az Audis Buri folyamatosan lassabb volt mint a mögötte autózók, így előbb a címvédő Tarquini, majd Rob Huff is legyűrte a beugrót. Az első kör végén, Leuchter lemásolta Huff tegnapi dupla előzését, így maga mögé utasította a Guerrieri-Panis duót.

    A második körben Huff került nagyon közel az olasz címvédőhöz, de a Döttinger Höhe egyenesben nem volt meg az elég sebessége az előzéshez. Az utolsó körben az első két helyezett között nagy volt a differencia, így a harmadik hely sorsa volt a legizgalmasabb kérdés.

    Huff a híres Karousel kanyarban próbálta belső íven megelőzni a Hyundaios ellenfelét, de összeértek és a brit bajnok a korlátba csapódott, így nem tudta befejezni a versenyt. Tarquini a sérült autóval nem tudta maga mögött tartani a remek futamot futó márkatársát, Augosto Farfutst, aki első dobogós helyét szerezte meg idén.

    A futamot magabiztosan nyerte Kristoffersson, aki így megszerezte első győzelmét a sorozatban, miközben csapata is először diadalmaskodott idén. Vervisch senkitől sem zavartatva jött be a második helyen, míg a Farfus-Tarquni duó mögött ötödik helyen végzett az élete eddigi legjobb eredményét elérő Tassi Attila.

    A bajnoki tabella élén álló Guerrieri a hetedik lett, de rögtön mögötte futott be a közvetlen riválisa Michelisz Norbi is.

    A harmadik, főfutamot tehát Leuchter kezdhette meg az első helyről, ám a második pozíciót megszerző Huff autóját nem tudták rendbe hozni a rajtra, így a második rajtkocka üresen maradt. A rajt előtt a harmadik kockából induló Guerrieri kuplung problémákra panaszkodott.

    Ám a rajtját ez nem befolyásolta, ugyanis az argentin éllovas lerajtolta a német versenyzőt és az élre állt a Nordschleife előtt.

    A mezőny hátsóbb részében több ütközés is történt a rajt után, aminek az lett az eredménye, hogy Müller kivételével az összes Lynk & Co. kiállni kényszerült. Rajtuk kívül Kristoffersson, Bennani és Monteiro is kisebb incidensekbe keveredett.

    Magyar szempontból viszont Frederic Vervisch és Michelisz Norbert találkozója lett a legfájdalmasabb, ami után a magyar versenyző autója úgy megsérült, hogy nem tudta folytatni a körözést.

    A legjobban Jean-Karl Vernay rajtolt, aki nem kevesebb, mint tíz pozíciót nyert az első kanyarokban. A kavarodások után Guerrieri, Leuchter és Vervisch volt a top3 mögöttük pedig Tassi Attila haladt a negyedik helyen, ám a balsors őt is utolérte, az első kör első felében elfüstölt alatta a Honda, így félre kellett húzódnia.

    Leuchter időközben visszavette a vezetést, és Guerrieri mellett elment a hosszú egyenesben Vervisch is, hátrébb pedig a másik Audival Vernay is megelőzte Tarquinit.

    A második körben egy csúnya baleset is történt, Yvan Müller leszorította a pályáról Nick Catsburgot, aki tempót vesztett, és ezt Kristoffersson igyekezett kihasználni, aki a füvön nem tudta irányítani az autóját és hatalmas tempóval csapódott be a szalagkorlátba.

    Az utolsó körben érdemi változás nem történt, így Benjamin Leuchter hazai pályán megszerezte első WTCR sikerét, Vervisch és Guerrieri előtt.

    A hétvége nagy nyertese így az argentin Guerrieri volt, aki így 45 pontra növelte előnyét Michelisz Norbi előtt az összetettben.

    A világkupa két hét múlva Portugáliában folytatódik.

  • Max Verstappen apjával közösen indulna Le Mans-ban

    Max Verstappen apjával közösen indulna Le Mans-ban

    A holland Max Verstappen egyik legnagyobb álma, hogy édesapjával közösen egyszer elinduljon a Le Mans-i 24 órás versenyen, amit nem is tart annyira lehetetlen tervnek.

    Az Aston Martin LMP1-es autóval fog indulni majd a WEC új hiperautós korszakában, amit Adrian Newey fog tervezni. Így lehet esély arra, hogy a kapcsolatok révén egy jelenlegi Red Bullos kötelékbe tartozó versenyző legyen majd az egyik pilóta.

    Verstappen és az Aston Martin még nem beszéltek erről, de az ötszörös futamgyőztesnek vannak tervei.

    „Az én vágyam, hogy egy nap elinduljak Le Mans-ban, hogy ez mikor lesz, azt nem tudom. Azt viszont igen, ha ott rajthoz állok, akkor azt csak is édesapámmal teszem. Beszéltem már vele erről, de ehhez még sokat kell edzenie!” – fogalmazott a fiatal holland.

    Számára ez viszont egy teljesen új kihívás lenne, ugyanis gokartos karrierje után csak formula autókkal versenyzett. Azonban a virtuális világban már kapott némi kis ízelítőt a 24 órás versenyről, aminek nagy rajongója is.

    „Mindig követem a Le Mans-i 24 órás futamot, azóta mióta apám indult rajta. Nagyon király verseny.” – jelentette ki. Az ominózus viadal pedig a 2008-as volt, amikor Jos Verstappen is indult egy Lola-Aston Martin volánja mögött.

    „Amit kifejezetten kedvelek, az az, hogy rengeteg különböző autó és kategória van. Külön kihívás átmenni a forgalmon, az éjszakai vezetés pedig egyszerűen csodálatos. Online már kipróbáltam, nagyon élveztem.” – örömködött.

    A 21 éves pilóta nem is tartja ezt lehetetlennek, aktív Forma-1-es részvétel mellett sem, ugyanis Nico Hülkenberg 2015-ös sikere motiválja őt ebben.

    „Nico elindult és nyert. Én mindig is nyerni akarok, de természetesen egy ilyen hosszú és őrült versenyen szerencsére is szükséged van.” – jegyezte meg.

  • Michelisz remek rajttal győzött a Nordschleifén

    Michelisz remek rajttal győzött a Nordschleifén

    Michelisz Norbert idei első győzelmét aratta a WTCR Nürburgringi első futamán, miután a második helyről fantasztikusan rajtolva az élre állt, majd végig vezette a 3 körös versenyt. Norbi mögött a két argentin ALL-INKL Hondás ért célba, Guerrieri-Girolami sorrendben.

    Ami az első helyet illeti, a rajtnál tényleg eldőlt minden. Guerrierié volt a pole, de Norbi lerajtolta a belső ívről, innentől kezdve pedig elkezdett elhúzni és magabiztos előnyt épített ki. Vervisch eközben feljött a harmadik helyre az Audival, megelőzve a másik Hondás Girolamit.

    Egyből kiesett Yvan Müller, de csapattársa, Thed Björk is nagyon hátraesett. Tarquini viszont fantasztikusan startolva a tizedikről az ötödik helyen találta magát. Nem sokáig örülhetett azonban az olasz veterán, hiszen a kormánymű problémája miatt ki kellett állnia, ezzel Rob Huff örökölte meg a helyét.

    Girolami az elejétől kezdve támadta Vervisch-t a dobogó legalsó fokáért, kettejük csatája pedig a második kör végén, a Döttinger Höhében csúcsosodott ki. Egymás mellett haladva összeért a kerekük, ez pedig a mögöttük haladó Huffnak adott nagy lehetőséget, aki egy zseniális megmozdulással mindkettejük mellett elment, és feljött harmadiknak. Girolaminak viszont ezzel együtt is sikerült megelőznie Vervischt, így az utolsó körben a britet támadhatta. Ez végül sikeresnek is bizonyult, hiszen kemény csatában, de megkaparintotta a harmadik helyet.

    Michelisz szűk két másodperc előnnyel nyert a zöld pokolban, egyébként életében először. Ezzel feljött a bajnoki tabella második helyére, hátránya Guerrierihez képest pedig 28 egység.

    Holnap délelőtt 11 órától pedig folytatódik a program a második versennyel.

  • Remekeltek a magyarok a tegnapi két időmérőn a Nürburgringen

    Remekeltek a magyarok a tegnapi két időmérőn a Nürburgringen

    A WTCR magyar versenyzői, Michelisz Norbert és Tassi Attila remek teljesítményt nyújtottak a tegnap megrendezett első két nürburgringi időmérőn. Michelisz mindkét futamot a közvetlen élmezőnyből kezdheti majd meg, Tassinak pedig élete legjobb eredményét sikerült elérnie a második időmérő edzésen.

    Első időmérő

    Esteban Guerrieri idei második rajtelsőségét szerezte meg, miután megnyerte az esővel tarkított első időmérő edzést a Nürburgringen.

    A Münnich Motorsport Honda versenyzője legjobb ideje egy 10:30.955 volt, ami több, mint másfél perccel lassabb a szabadedzésen autózott legjobbjától. Természetesen a heves esőzések miatt lassultak ennyit a köridők.

    Az argentin után a BRC Hyundai magyar versenyzője, Michelisz Norbert volt a leggyorsabb. A magyar versenyzőn több, mint hat másodpercet kapott argentin riválisától. Nestor Girolami lett a harmadik, pár ezred másodperccel lemaradva Norbitól.

    Az edzést nem úsztuk meg baleset nélkül, ugyanis Mikel Azcona a Bergwerk kanyarban elveszítette uralmát a Cupra TCR-je felett és lesodródott a pályáról. Az eset miatt sárga zászlóztak, ami elvette a javítási lehetőséget a versenyzőktől. Azonban ez nem befolyásolt semmit, mert az időjárási körülmények egyre rosszabbak lettek.

    A pole miatt Guerrierri immáron 15 pontra növelte előnyét a Lync&Co svéd versenyzőjével, Thed Björkkel szemben.

    Második időmérő

    A Nürburgring specialista, Benjamin Leuchter karrierje első pole pozícióját könyvelhette el a második nürburgringi időmérőn, megelőzve ezzel márkatársát, Rob Huffot.

    Az edzés elején még nedves volt a pálya, amit a Volkswagen versenyzői ki is tudtak használni, ugyanis rögtön az edzés elején bebetonozták magukat az első két helyre. Tíz perccel az edzés vége előtt elkezdett száradni a pálya. Thed Björk ezt kihasználva rögtön az élre ugrott, megelőzve ezzel a két Volkswagent. Nicky Catsburgon azonban kifogtak az átmeneti körülmények és falnak ütközött, ami miatt megsérült az autója felfüggesztése.

    Azonban a két Volkswagen pilóta száraz pályás gumikon sem találtak legyőzőre és átvették a vezetést Björktől. Leuchter és Huff mögött az első időmérő sztárjai, Esteban Guerrieri és Michelisz Norbi végeztek.

    Ki kell emelni Tassi Attila nyolcadik helyét, ugyanis a fiatal magyar tehetségnek ez az eddigi legjobb időmérős eredménye.

    Az első futamot 17:30-kor, a második és a harmadik futamot pedig a szombat reggel rendezik majd meg.

  • Alonso: Nem érdemeltünk győzelmet

    Alonso: Nem érdemeltünk győzelmet

    A kétszeres Le Mans győztes Fernando Alonso is elismerte, hogy jó nagy adag szerencsére is szükségük, volt, hogy megvédjék címüket a Le Mans-i 24 órás viadalon.

    A Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi trió által fémjelzett 8-as Toyota nyerte az idei Le Mans-i 24 órás versenyt, köszönhetően annak, hogy a rivális 7-es autó az utolsó órában két nem tervezett kerékcserét is be kellett iktatnia, vélt defektek miatt.

    A futam után a világbajnoki címet is bezsebelő Alonso elismerte, hogy végig gyorsabb volt a másik autó.

    „Ez egy nem várt fordulat volt. Nem volt meg a tempónk a 24 óra során, nem voltunk olyan gyorsak, mint a 7-es autó, és egyértelműen nem érdemeltünk győzelmet. A szerencse ma egy döntő tényező volt.” – kezdte a spanyol.

    „Emlékszem, mikor láttam a tévében, hogy Nakajima 2016-ban az utolsó percben áll meg vezető helyről. Tapasztaltam már hasonlót, amikor 2007-ben, 2010-ben és 2012-ben az utolsó méterekig harcoltam a bajnoki címért. Amikor ott vagy az utolsó pillanatokban, de nem tudod befejezni a munkádat, az iszonyatosan rossz és szomorú érzés. Együtt érzek a csapattársaimmal, azért is mert ők a barátaim is egyben. Ők érdemelték volna meg.” – tette hozzá.