Kategória: Touring Car

  • Rockenfeller nyert, Wittmann a boxutcából rajtolva lett második Assenben

    Rockenfeller nyert, Wittmann a boxutcából rajtolva lett második Assenben

    Az Audi versenyzője, Mike Rockenfeller nyerte a DTM második asseni versenyét, megtörve ezzel a két évig tartó nyeretlenségi szériáját. A második helyen pedig a tegnapi futam győztese, Marco Wittmann ért célba, akinek a mezőny legvégéről kellett indulnia.

    Wittmann-nak önhibáján kívül kellett a boxutcából kellett nekivágnia a futamnak. A német pilótának turbóproblémái voltak, ami miatt egy kört sem tudott megtenni az időmérőn. A csapatának az időmérő edzés után kellett kijavítani a hibát, megszegve ezzel a Parc Fermé szabályokat.

    René Rast kitűnően kapta el a rajtot és sikerült megtartania a vezető helyet Rockenfeller és a szintén Audis Robin Frijns előtt. Jonathan Aberdein azonban beragadt a rajtnál, ami miatt visszaesett a nyolcadik helyre. Wittmann azonnal megkezdte a felzárkózást és a második körben már a tizenkettedik helyen haladt. A német pilóta a negyedik körben már a tizedik helyen haladt, miután megelőzte Daniel Juncadellát.

    Wittmann ezek után is szédületes tempót diktált és további pozíciókat nyert, miután elment Philipp Eng és Sheldon van der Linde mellett. Loic Duval volt az első, aki kiállt a boxba friss kerekekért. Ennek köszönhetően vehette üldözőbe Wittmann az élen haladó hatos Audi bolyt.

    A BMW németje a tizedik körben kapta el Aberdeint, ezután pedig Pietro Fittipadit vette a célkeresztjébe. Utol is érte, azonban nem sikerült megelőznie a brazilt, ami miatt inkább ki is hozták a boxba. Nico Müller volt az első Audis, aki reagált Wittmannra és ki is állt a boxba. Azonban a svájci pilóta autójára nehezen ment fel a bal első kerék, ami miatt értékes másodperceket veszített el Wittmann-nal szemben.

    Ezek után Rast és Frijns is letudta a kötelező kerékcseréjüket. Mindketten Wittmann elé jöttek vissza, azonban Frijnsnek hideg gumikon kellett védekeznie, amit Wittmann ki is tudott használni és megelőzte a hollandot, aki még a pályát is elhagyta a csata hevében.

    A kiállásokat követően Rast vezetett Wittmann előtt, akit Rockenfeller kezdett el támadni. Wittmann és Rockenfeller csatája kapóra jött Frijnsnek, aki emiatt fokozatosan csökkenteni tudta a távolságot a csatázó duóhoz képest. Rockenfellernek a 26. körben sikerült megelőznie Wittmannt és őrült tempóban kezdett el felzárkóznia Rastra, akinek elhasználódtak a gumijai és másodjára is ki kellett hajtania a boxba emiatt.

    Wittmannt arra utasították, hogy kezdjen el vigyáznia a gumjaira, nehogy Rast sorsára jusson véletlenül. Müller emiatt fel tudott zárkózni rá, megnehezítve ezzel a BMW németjének dolgát. Eközben Aberdein elcsente Frjinstől a negyedik helyet, Paul di Resta pedig Jamie Greent, akinek a gumijai már a végét járták, utasította maga mögé.

    Rast őrült tempóban közeledett az élen haladókhoz. A német körönként öt másodperccel volt gyorsabb az élen autózóknál. Azonban a németnek elfogyott az ideje és végül csak az ötödik helyre sikerült felzárkóznia.

    Rockenfeller két után tudott futamot nyerni a DTM-ben. A németet Wittmann és Müller követte. További sorrend: Aberdein, Rast, Frijns, Juncadella, di Resta, Green és Fittipladi.

    A szezon ötödik versenyhétvégéje után Rast vezeti a bajnokságot 158 ponttal. A második helyen Müller követi őt 136 ponttal, a harmadik helyen pedig Wittmann áll 118 egységgel.

    A következő versenyhétvégét három hét múlva rendezik majd az angliai Brands Hatchben.

  • Marco Wittmann idei harmadik győzelmét gyűjtötte be Assenben

    Marco Wittmann idei harmadik győzelmét gyűjtötte be Assenben

    A BMW versenyzőjének, Marco Wittmann-nak meg kellett küzdeni az elemekkel a hollandiai Assenben, hogy megszerezze a harmadik győzelmét a DTM idei szezonjában. A németnek Nico Müllerrel és René Rasttal is meg kellett küzdenie az első helyért.

    Nem sokkal a rajt előtt rosszra fordult az időjárás és elkezdett szakadni az eső. A szakadó eső mellett pedig még egy kisebb jégeső is volt, ami miatt a versenyt a biztonsági autó mögött kezdte meg a mezőny. Az újra indítást követően Wittmann-nak sikerült megtartania a vezető helyet Rast előtt, aki a négyes kanyarban próbálta megelőzni német riválisát.

    Daniel Juncadellának félre le kellett parkolnia az Aston Martinját a tizenkettes kanyarban, ami miatt újfent be kellett hívni a biztonsági autót. A versenyt a hatodik körben indították újra. Müller küszködött az autójával az újraindítást követően, ami miatt össze is ütközött a márkatársával, Timo Glockkal.

    Jamie Green és Robin Frijns voltak az elsők, akik letudták a kötelező kerékcseréjüket a nyolcadik körben. Rast a tizenötödik körben állt ki a boyba, ami miatt Wittmann-nak reagálnia kellett és egy körrel később ő is kiállt friss kerekekért. Az Audi németje fel tudott zárkózni a BMW német pilótjára, aki nem tudta kellőképpen felmelegíteni az abroncsait a kiállását követően. A duó többször is fej-fej mellett haladt, azonban Wittmann-nak sikerült kivédenie Rast támadásait.

    Nem volt jó versenye hazai közönség előtt versenyző Robin Frijnsnek, aki az egész versenyen küszködött, majd a huszadik körben kicsúszott, összetörve ezzel az autójának hátulját. A holland pilóta a balesete ellenére vissza tudott evickélni a boxba, majd miután visszaért, fel is adta a versenyt.

    15 perccel a verseny vége előtt újfent eleredt az eső. Emiatt miatt három körrel megnőtt a versenytáv, azonban nem csak az eső, hanem a biztonsági autós fázisok is egyaránt.

    Müller, aki sokáig az élen haladt, a huszonötödik körben állt ki kereket cseréni és vissza tudott Wittmann elé. Azonban a BMW németjének sikerült megelőznie a svájci versenyzőt, akinek ezek után Rasttal is meg kellett birkóznia a második helyért. Wittmann végül megnyerte a versenyt, megszerezve ezzel harmadik győzelmét az idei évben. A német mellett Müller és Rast ünnepelhettek a pódiumon.

    Philippe Engnek végül sikerült megvédenie a negyedik helyét Glockkal szemben, aki az ötödik helyen fejezte be a versenyt. Jonathan Aberdein lett a hatodik, elérve ezzel legjobb eredményét a sorozatban. A további pontszerzők: Green, Loic Duval, Mike Rockenfeller és Sheldon van der Linde.

    A versenyt követően továbbra is Rast vezeti a bajnokságot 145 ponttal. Az Audi németjét 24 pontos lemaradással követi Müller, a harmadik helyen álló Engnek pedig már 34 pont a hátránya. Wittmann a győzelmének köszönhetően előrelépett a tabella negyedik helyére, lemaradása pedig 45 pont Rasttal szemben.

    Holnap is lesz DTM, a második futamra való időmérő edzés helyi idő szerint 10:20-kor veszi majd kezdetét.

  • Dušan Borkovićot kivágták a TCR Europeból!

    Dušan Borkovićot kivágták a TCR Europeból!

    Idén már nem indulhat Dušan Borković a TCR Europeban, miután kizárták a szériából. A balhés szerb óriásnak ugyanis újabb kalandja volt, ezúttal a Red Bull Ring paddockjában. Borkovićot előbb a versenyhétvége eredményeiből zárták ki, miután veszekedett a paddockban a második verseny után Nelson Panciaticivel, akivel a pályán ütköztek. A szerb átrohant a paddockon keresztül, hogy elkapja Panciaticit, de az eredménye az lett, hogy leállt balhézni az M Racing csapattagjaival, akik kivágták az istállóból.

    A Target Competition versenyzőjének már tavaly Monzában is volt egy hasonló esete, így most az a döntés született, hogy Borkovićot kizárják véglegesen a további versenyzésből, és a széria promótere értesítette, hogy nem látják örömmel a továbbiakban a TCR Europe rendezvényein az idei szezonban. Továbbá jelenteni fogják a dolgait a nemzeti szövetségeknél is, valamint a FIA-nál. Paolo Ferreira nyilatkozott a promóter részéről:

    „Sajnálattal tettük meg ezt a lépést, de nem maradt más választásunk. A széria promótereként ilyen szerencsétlen eseményeknek nem lehetünk csak a nézői. Ilyen erőszakos eset nem maradhat büntetés nélkül, pláne mivel a rendezvény nyitott a rajongók számára is, és a média által is lefedett. A versenyzők sokszor olyan fiatalok példaképei, akik maguk is be akarnak kerülni a motorsportok világába, ez a filozófiánk része. Éppen emiatt nem tolerálhatjuk többé az agresszív viselkedést. Tavaly eltűrtük azt, ami történt Monzában, akkor az volt a célunk, hogy adjunk egy második esélyt. Bíztunk benne, hogy az etikai kódexünk megfelelő, és azoknak akik belátják a hibáikat és bűnbánatot tartanak, bocsánatot kérnek, megfelelő lesz ez az eljárás. Most azonban elértük a toleranciánk küszöbét.”

  • Gerhard Berger a DTM-et Monacoba vinné

    Gerhard Berger a DTM-et Monacoba vinné

    Gerhard Berger azon dolgozik, hogy valahogy Monacót hozzáadhassa a DTM versenynaptárjához. A korábbi Ferrari és McLaren pilóta ma már a prémium német túraautós szériát irányítja, és Norisringen az elmúlt hétvégén vendégként ott volt vele II. Albert monacói herceg is.

    A DPA hírügynökségnek annyit mondott, hogy ha a közeljövőben a DTM Monacóba mehetne, az egy remek sztori lehetne:

    „Elég jók oda a kapcsolataim, és talán egy napon be is tehetjük a lábunkat a hercegségbe.”

    Az osztrák egykori versenyző azzal zárta a mondandóját, hogy lemondana azon korábbi kijelentéséről is akár, mely szerint egy versenyhétvégén a DTM nem lehet betétfutam:

    „Monacóval kivételt tennék!”

  • Habsburg eddigi legsikeresebb DTM-hétvégéjét teljesítette a Norisringen

    Habsburg eddigi legsikeresebb DTM-hétvégéjét teljesítette a Norisringen

    Az első DTM szezonját teljesítő Habsburg Ferdinánd idén másodszor végzett a legjobb tíz között Aston Martin Vantage DTM autójával, a bajnokság múlt hétvégi norisringi fordulójának első futamán. A második versenyen épphogy csak lecsúszott a pontszerző helyről, és ezzel eddigi legeredményesebb DTM versenyhétvégéjét tudhatja maga mögött.

    A siker kulcsa a konstans teljesítményben rejlett az R-Motorsport 22 éves versenyzője számára, aki első túraautós-szezonjának féltávjánál jár. És bár már korábban is sikerült pontokat szereznie a DTM-ben, azonban az elmúlt hétvégén az időmérő edzéseket és a versenyeket is sikerült egyaránt kiemelkedő eredménnyel és hibák nélkül teljesítenie.

    “Ha ilyen meredek a tanulási görbe, akkor könnyen hibázik az ember, de itt a Norisringen hibátlan hétvégét futottunk, konstans teljesítménnyel. – Úgy vélem ebben rejlik a siker kulcsa – mind magam mind pedig a csapat számára. Elégedett vagyok az időmérős eredményeimmel, a futamokon mutatott versenytempómmal és a helyezéseimmel.”

    “Nyilvánvaló, hogy az Aston Martin Vantage DTM versenyautónk versenytempója még nincs egy szinten a BMW-vel és az Audival, de azt hiszem sikerült a maximumot kihoznom az adott helyzetből. Elsősorban a csapattársaimhoz tudom mérni a teljesítményemet, ezért örömmel tölt el, hogy az egész hétvége folyamán sikerült felvennem velük a versenyt.”

    Habsburg az első futamnak a tizenötödik rajtkockából vágott neki, és a verseny korai szakaszára ütemezett kerékcserét követően a legjobb tíz közé verekedte előre magát. Bár a több mint 60 körös verseny végére kezdtek elfogyni a gumijai, azonban Ferdinándnak sikerült megtartania pozícióját, és a pontszerző tizedik helyen haladt át a célvonalon, megfutva a leggyorsabb versenykört az Aston Martinok között.

    A vasárnapi időmérőn is a tizenötödik helyre kvalifikálta magát, mindössze .005 másodperccel lemaradva csapattársa, a korábbi DTM bajnok Paul Di Resta mögött. A második futamon pedig ismét sikerült gyors és konstans köridőket futnia, és végül tizenegyedikként ért célba.

    “Nagyon élveztem az elmúlt hétvégét. A jó eredmények mellett nagyszerű érzés volt ennyi rajongóval találkozni, és megtiszteltetés volt, hogy őfelsége II. Albert monacói herceg is tiszteletét tette a garázsunkban.
    Itt a Norisringen egyszerűen hihetetlen a DTM iránti rajongás mértéke. A lelátók zsúfolásig megteltek, és az autogramosztásokon is hatalmas volt a tömeg. Már alig várom a következő fordulót. A hétvégi teljesítményünk kiváló alapot nyújt a további fejlődéshez, a következő cél pedig a kettős pontszerzés.”

    A DTM következő futamára Július 22-23 között kerül sor a hollandiai Assenben.

  • Rajtbüntetést kapott Esteban Guerrieri a ningboi versenyhétvégére!

    Rajtbüntetést kapott Esteban Guerrieri a ningboi versenyhétvégére!

    Esteban Guerrieri egy három rajthelyes büntetéssel vághat majd neki a WTCR ningboi hétvégéjének. Az argentin versenyző ugyanis a villa reali hétvége harmadik versenyén Nicky Catsburggal ütközött. A versenybírók megvizsgálták az esetet és végül az argentin pilótát találták vétkesnek.

    Guerrieri és Catsburg az ötös kanyarban értek össze, ami miatt mindketten kiestek a versenyből. A Hyundaios Catsburg a külső íven próbálta megelőzni a Münnich Motorsport Honda argentin versenyzőjét, azonban Guerrieri a féktávon eltalálta a Hyundai hátulját.

    Az argentin pilóta egy három rajthelyes büntetést kapott baleset okozásáért, amit majd a nyári szünet utáni első versenyhétvégén, a kínai Ningboban fog majd letölteni.

  • Spengler véget vetett két éves nyeretlenségi szériájának a Norisringen

    Spengler véget vetett két éves nyeretlenségi szériájának a Norisringen

    A BMW versenyzője, Bruno Spengler hosszú idő után újra nyerni tudott a DTM-ben. A kanadai pilótát intették le elsőnek a második norisringi futamon, amivel véget vetett két évig tartó nyeretlenségi szériájának.

    Spengler már a rajt után az élre keveredett annak ellenére, hogy Jamie Green megpróbált bevetődni mellé az egyes kanyarban. A poleból rajtoló René Rastnak már jobb volt a rajtja a tegnaphoz képest, azonban ennek ellenére a német pilótát Nico Müller és Loic Duval is el tudott menni.

    Mindhárom Audi túlszaladt a sikánnál, amit Spengler ki tudott használni és a negyedik helyről rögtön az élen találta magát. Rast ezek után megpróbálta megelőzni Müllert, azonban a két Audi összeért és Rast a menetiránnyal szemben találta magát. Müller ezek után üldözőbe vette Spenglert. Az üldözés egészen addig tartott, amíg a svájci pilótát ki nem intették egy boxutca áthajtásos büntetésre a Rasttal történt ütközése miatt.

    Ezek után Spengler kényelmesen vezetett, a kiállását pedig a hetven körös verseny harminckettedik körében teljesítette. Green sokáig közel volt hozzá, azonban 2012 bajnoka el tudott húzni az Audik elől és ki tudott építeni magának egy öt másodperces előnyt. A kanadai végül meg is nyerte a versenyt, ami az első győzelme volt a 2017-es nürnburgringi verseny óta.

    Robin Frijns, aki a kiállások után Duvalt és Phillip Enget is meg tudta előzni, sokáig tartotta a harmadik helyét, azonban Mike Rockenfeller a verseny vége előtt 15 perccel mégis elvette tőle azt. A duó hosszú köröket töltött egymás mögött, azonban Rockenfeller az egyik körben nagyon jól gyorsított ki a tizes kanyarból és végül sikerült megelőznie holland riválisát.

    Rockenfeller még Greent is majdnem elkapta a végén, azonban Greennek sikerült német riválisa előtt átszelni a célvonalat. Frijns negyedik lett a végén, megelőzve Enget, aki az ötödik helyen zárt.

    Marco Wittmann sokáig harcban volt, azonban a német motorja a végén megadta magát, ami miatt kiesett a versenyből.

    További pontszerzők: Duval, Rast, Müller, Timo Glock és Daniel Juncadella

  • Tassi Attila motorhiba miatt esett ki az élről, Monteiro hazai pályán nyert

    Tassi Attila motorhiba miatt esett ki az élről, Monteiro hazai pályán nyert

    A WTCR villa reali fordulójának második futamán Mikel Azcona, a harmadikon a hazai hős Tiago Monteiro diadalmaskodott. Utóbbi versenyt Tassi Attila várta az élről, ám őt utolérte a technika ördöge: néhány kör után meghibásodott a motor az autójában, emiatt pedig kiesett.

    A mai első versenyen Mikel Azcona élete első WTCR győzelmét szerezte úgy, hogy csak a 3. helyről rajtolhatott, és még a rajtnál sem sikerült feljebb jönnie. A sikerének kulcsa a jól időzített joker körében volt. Először az eredetileg második helyezett Esteban Guerrieri jött ki a kötelező joker körre, majd egy körrel később Azcona is. Csakhogy a spanyol argentin riválisa elé tudott visszajönni, hisz az beragadt Nicky Catsburg mögé. A pole pozíciós Ma Csing Hua a 7. körig várt a joker körrel, ő viszont hibázott és ráugratott a kerékvetőkre. Ezzel pont annyi időt veszített, hogy Azcona elé is beférjen. Innentől a PWR Racing Cupra versenyzőjét már nem lehetett megállítani, és nem csak saját maga első győzelmét szerezte meg, hanem a csapatáét is.

    A magyaroknak nem volt túl jó versenyük, Tassi Atilla 11. lett, de a futam nagy vesztese Michelisz Norbert volt. A BRC Hyundai pilótája az elején Kevin Cecconnal ütközött, amiért kapott is egy boxutca áthajtásos büntetést. Végül pedig a versenyt sem fejezte be. Az sem volt túl előnyös számára, hogy bajnoki riválisa, Guerrieri a 3. lett.

    Pozíció Versenyző Gyártó Hátrány
    1 Mikel Azcona Cupra 11 kör
    2 Ma Qing Hua Alfa Romeo +4.832
    3 Esteban Guerrieri Honda +5.538
    4 Jean-Karl Vernay Audi +6.812
    5 Nicky Catsburg Hyundai +7.482
    6 Yvan Muller Lynk & Co +9.221
    7 Robert Huff Volkswagen +9.537
    8 Yann Ehrlacher Lynk & Co +11.374
    9 Néstor Girolami Honda +14.253
    10 Tiago Monteiro Honda +14.626

     

    A hétvége utolsó versenyén Tiago Monteiro aratott egy igazán érzelmes győzelmet. A hazai pályán versenyző portugál első győzelmét aratta súlyos tesztbalesete óta. Az élről azonban nem ő, hanem KCMG Hondás csapattársa, Tassi Attila rajtolhatott. A magyar pilóta el is tudott jönni elsőként, de pár kör után meghibásodott a motorja, így először az első helyet kellett feladnia, majd a versenyt magát is. Így vette át a vezetést Monteiro, aki aztán már nem is engedte ki a kezéből ezt a pozíciót. Eleinte a Yann Ehrlachert megelőző és második helyre feljövő Yvan Müller tudta követni, de később elhúzott és magabiztos előnnyel ért célba elsőként.

    A rajtnál ezúttal a pontversenyt vezető Esteban Guerrieri keveredett balesetbe, Nicky Catsburggal ért össze, és mindketten kiestek. Emiatt egyébként a safety car-nak is be kellett jönnie.

    Azcona megint jól sakkozott a joker körrel, a negyedik helyig jött előre a 8-ról rajtolva.

    Az egyetlen állva maradt magyar, Michelisz Norbert is remekül zárkózott fel, egészen a 10. helyig. Ez azt jelenti, hogy a hátránya 25 pont Guerrieri mögött, és így mehet nyári szünetre, ami igen hosszú lesz, hiszen a következő versenyt (Kínában) csak szeptember közepén rendezik.

    Pozíció Versenyző Gyártó Hátrány
    1 Tiago Monteiro Honda 14 kör
    2 Yvan Muller Lynk & Co +2.295
    3 Yann Ehrlacher Lynk & Co +2.647
    4 Mikel Azcona Cupra +2.959
    5 Jean-Karl Vernay Audi +6.816
    6 Robert Huff Volkswagen +6.999
    7 Néstor Girolami Honda +10.041
    8 Thed Björk Lynk & Co +12.507
    9 Ma Qing Hua Alfa Romeo +22.317
    10 Norbert Michelisz Hyundai +22.596

     

  • Tassi Attila és Tiago Monteiro rajtolhat majd az első sorból Villa Realban a harmadik futamon!

    Tassi Attila és Tiago Monteiro rajtolhat majd az első sorból Villa Realban a harmadik futamon!

    Tassi Attila élete első rajtelsőségét szerezte meg a WTCR portugál versenyhétvégéjén, Villa Realban. A fiatal magyar versenyzőnek még Michelisz Norbert tegnapi körrekordjánál is gyorsabb tudott lenni. Tassi csapattársa, Tiago Monteiro lett a második a hazai szurkolók legnagyobb örömére, ezzel bebiztosítva a Honda első sort.

    Augusto Farfus időmérője gyorsan véget ért, ugyanis a brazil pilóta összetörte a Hyundai-át. Az eset miatt félbe kellett szakítani az edzést. Egy kisebb szünet után folytatódott a drámai időmérő edzés, ugyanis Michelisz Norbi, aki a tegnapi futamon nyerni tudott, már a Q1-ben búcsúzott. A magyar pilóta csak a tizenhatodik helyről rajtolhat majd, éppen megelőzve ezzel Gabrielle Tarquinit.

    Ez azt jelentette, hogy a Hyundai versenyzői közül csak Nicky Catsburgnak sikerült bejutni a Q2-be. A Hondák már ekkor is gyorsak voltak, ugyanis Tassi volt a leggyorsabb a Q1-ben a két Alfa Romeo előtt.

    Tassi már a Q2 elején megdöntötte a körrekordot egy 1:59.445-ös köridővel. Eközben Kevin Ceccon pont ugyanott törte össze az autóját, mint ahol azt Farfus tette meg a Q1-ben. A falat meg kellett javítani az esetet követően, ami miatt újfent előkerült a piros zászló.

    Az újraindítást követően Rob Huff és Yann Ehrlacher is javítani tudott. A javításnak köszönhetően mindketten bekerültek a legjobb ötbe. Nestor Girolami éppen kicsúszott a legjobb tízből, ugyanis az argentin a tizenegyedik leggyorsabb időt autózta.

    A Q3-ban sokáig Monteiro volt a leggyorsabb, azonban Tassi Attila egy briliáns első szektornak köszönhetően legyőzte a portugál csapattársát. A harmadik helyről pedig Yann Ehrlacher rajtolhat majd a harmadik futamon.

    A második futamon a kínai, Ma Qing Hua rajtolhat majd az első rajtkockából.

  • Rast az utolsó helyről felzárkózva nyert futamot a Norisringen

    Rast az utolsó helyről felzárkózva nyert futamot a Norisringen

    A bajnoki éllovas René Rast még úgy is nyerni tudott a Norisringen, hogy a rajtot követően majdnem lefulladt az autója. A német pilóta emiatt visszaesett az utolsó helyre és onnan kellett felzárkóznia.

    A német, akinek az Audija egy eléggé impozáns Bayern Münchenes festésben pompázott,  több, mint harminc másodperccel előzte meg a második helyen célba érő Nico Müllert. A németet egy biztonsági autós fázis miatt tudott ekkora előny kiautózni, ugyanis amikor már az ötödik helyen haladt a fázis végén, akkor az előtte lévőknek még ki kellett állniuk a boxba friss kerekekért.

    Miközben Rast a rajtrácson ragadt a rajtnál, Müller kiválóan kapta el a rajtot és átvette a vezetést az Audi pilótájától. A svájci pilótát Bruno Spengler és Phillip Eng előtt, aki eredetileg a második helyről rajtolt volna, azonban az időmérő után kapott öt rajthelyes büntetése miatt csak a hetedik helyről indulhatott el.

    Pietro Fittipaldi balesete miatt beküldték a biztonsági autót a pályára a harmadik körben. Rast kapva kapott az alkalmon és azonnal kiállt a boxba. Rajta kívül még Daniel Juncadella és Jake Dennis tett hasonlóképpen. Ennek köszönhetően Rast már a tizedik helyen haladt, miután az előtte autózó pilóták kiálltak előle a biztonsági autós fázist követően.

    A huszadik körben pedig már Jamie Greent is megelőzte az egyes kanyarban a negyedik helyért. A harmincadik körben pedig már újra vezette a versenyt, miután Müller kiment kereket cserélni. Ekkor Rastnak már tíz másodperces előnye volt a BMW-s Joel Erikssonnal szemben. Azonban 2017 bajnoka ezek után meglógott a svéd elől és végül hatalmas előnnyel szerezte meg idei harmadik győzelmét.

    Müller a hetedik helyre ért vissza a kiállást követően. A friss gumik segítségével először a két Aton Martint, Dennsit és Habsburg Ferdinándot, majd Marco Wittmannt is megelőzte. Ezek után Eriksson következett a svájci számára. Müller végül az utolsó sikánban előzte meg a svédet, megszerezve ezzel a második helyet.

    Louic Duvalt kizárták az időmérőről, azonban a francia pilóta nem esett kétségbe és az utolsó helyről egészen a negyedik helyig tudott felkapaszkodni, megelőzve ezzel Spenglert, aki végül ötödik lett. Juncadella a hatodik helyen ért célba, amivel megszerezte az R-Motorsport legjobb eredményét a sorozatban.

    További pontszerzők: Philipp Eng, Marco Wittmann, Jake Dennis és Habsburg Ferdinánd.