Kategória: Touring Car

  • Kiss Norbert képviseli Magyarországot az első FIA Motorsport Játékokon

    Kiss Norbert képviseli Magyarországot az első FIA Motorsport Játékokon

    A kamion-Eb befejeztével nem ért véget a versenyszezon Kiss Norbert számára. A kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző képviseli ugyanis Magyarországot túraautó kategóriában az FIA által idén először megrendezendő Motorsport Játékokon (Motorsport Games), október végén az olaszországi Vallelungában.

    A magyar válogatott összeállításának hivatalos bejelentésekor a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke, Oláh Gyárfás elmondta: az FIA eddigi adatai szerint a túraautó kategóriában 20 versenyző jelentkezett mostanáig. Az MNASZ a hazai pályázók közül Kiss Norbertet választotta.

    Kiss Norbert a Team Unicorse csapat versenyzőjeként lesz tagja a magyar válogatottnak, egy Alfa Romeo Giulietta TCR-rel indul.

    “Köszönöm a bizalmat az MNASZ-nek, büszkén képviselem Magyarországot, és örülök, hogy újra túraautóba ülhetek. Utoljára nagyjából négy éve mentem túraautóval, még az ETCC-ben. A csapattal ismerjük egymást, értünk el jó eredményeket, most is ez a cél. Minden aktuális fejlesztés megvan az autóhoz, ami ugyanaz, mint a WTCR-ben futó modellek. Itthon is fogunk tesztelni az autóval, hogy minél előrébb végezzünk a versenyben” – mondta a tájékoztatón a szombathelyi.

    A FIA Motorsport Games október 31-én egy városi parádéval kezdődik Rómában. November elsején, pénteken már az egyes kategóriák szabadedzései következnek, az időmérőket, valamint a versenyeket szombaton és vasárnap rendezik.

  • Habsburg kimagasló teljesítménnyel zárta első DTM szezonját

    Habsburg kimagasló teljesítménnyel zárta első DTM szezonját

    Sajtóhír: Habsburg Ferdinánd a tizenegyedik helyen végzett élete első DTM szezonjának zárófutamán, miután a 21 autót számláló rajtrács tizenkettedik rajtkockájába kvalifikálta magát a hideg és esős körülmények között, és elmondása szerint, bár a szezon nem volt zökkenőmentes, azonban büszke arra, hogy az R-Motorsport színeiben versenyezhet, és biztos benne, hogy a csapat előtt fényes jövő áll ebben a rendkívül versenyképes sorozatban.

    Az állítás, miszerint a hockenheimi hétvége esős volt, korántsem adja vissza a németországi pályán uralkodó időjárási viszonyokat, de a 22 éves osztrák versenyző a körülményektől egy cseppet sem zavartatva, kimagasló teljesítményt nyújtott a szombati időmérő edzésen. Olyannyira, hogy ő bizonyult a leggyorsabbnak az Aston Martin Vantage DTM autóval versenyző pilóták között, és a sikerült a tizenkettedik helyre kvalifikálnia magát. Azonban egy, az időmérőt követően felfedezett motorprobléma miatt a 62-es rajtszámú autó nem tudott felállni a rajtrácsra, a csapat ugyanis minden erejét bevetve azon dolgozott, hogy a második versenynapnak már új motorral vághasson neki.

    ,,Természetesen sajnálom hogy ki kellett hagynom az első futamot, de ennek következtében lehetőségem nyílt rá hogy egy új szemszögből tapasztalhassam meg a csapatot hajtó eltökéltséget, szenvedélyt és emberfeletti teljesítményt.”– magyarázta a Greenstorm által szponzorált versenyző. ,,Amikor az autóban ülsz, olyannyira csak a saját feladatodra koncentrálsz, hogy nem mindig tudod értékelni azt ami a garázsban és a boxfalon történik. Nem mondom hogy örülök annak, hogy így alakult, de az, hogy nem tudtam rajthoz állni a versenyen, új perspektívát nyitott meg számomra, amiért igazán hálás vagyok.”

    A második versenynapon a szombati remek formáját hozva, ezúttal is a tizenkettedik rajtkockából, közvetlenül a DTM futamgyőztes Loic Duval mögül és csapattársa, a vasárnapi időmérőn leggyorsabb Aston Martin pilótának bizonyuló Jake Dennis mellől várhatta a lámpák. kialvását. A kiváló rajt után a heves esőzést és a versenyt megakasztó rövid piros zászlós szakaszt követően Habsburg minden tőle telhetőt beleadva, hiba nélkül teljesítette az egy órás versenyt, és végül a tizenegyedik helyen intette le a kockás zászló

    ,,Őrülten jó verseny volt! “ – mondta el a futamot követően az osztrák autóipari cég, az AVL támogatását élvező Habsburg. ,,Jó móka volt Jake oldalán autózni a rajtnál. Fantasztikus csapattárs volt egész évben, így különösen jó érzés volt együtt nekivágni a végső megmérettetésnek. Onnantól kezdve pedig már csak a sebesség és az autó kontrollálása közötti tökéletes egyensúly megtalálása volt a legfőbb kihívás, valamint az, hogy a szezon összes eddigi versenyéhez hasonlóan ismét sikerüljön egy darabban hazahozni az autót, a pontszerzés lehetőségét is szem előtt tartva. Kár, hogy az utóbbiról pont lecsúsztam, de ennek ellenére rendkívül boldog vagyok.”

    Habsburg a 2019-es szezon kezdetén csatlakozott a DTM mezőnyéhez, az R-Motorsport versenyzőjeként. Az osztrák versenyző többek közt a csapat professzionalizmusa és előremutató jövőképe miatt szavazott bizalmat a 30 éves múltra visszatekintő bajnokságba újonnan becsatlakozó svájci alakulatnak. Kilenc DTM versenyhétvégét és a spái 24 órás futamot követően Ferdinánd teljes mértékben elégedett a döntésével, és büszkén képviseli a csapatot.

    “Az R-Motorsportnál már most otthon érzem magam,“ – folytatta Ferdinánd. “A csapaton belüli egységnek és az általuk nyújtott támogatásnak köszönhetően folyamatos tanulásra és fejlődésre nyílik lehetőséged; a professzionalizmusuk magabiztossággal tölti el az embert, és segít abban, hogy csakis a saját feladatodra kelljen koncentrálnod. A téged körülvevő emberek pozitív mentalitása és a jövőbe tekintő szemlélet miatt folyton azt érzed, hogy nagy dolgokat tartogat számukra a jövő. Nem is kívánhatnék ennél jobb csapatot.”

    “Emellett kívánni sem tudtam volna az enyémnél segítőkészebb családot és személyes csapatot. Ők mindannyian a karrierem kezdete óta velem vannak, amiért mérhetetlenül hálás vagyok.”

    Habár a DTM szezon véget ért, azonban Habsburg számára egy utolsó nagy kihívást még tartogat ez az év. A bejelentésre, hogy hol és milyen autóval gurul majd pályára, a hét folyamán kerül majd sor.

  • Bemutatkozott a magyar Motorsport Olimpiai csapat!

    Bemutatkozott a magyar Motorsport Olimpiai csapat!

    A nyáron keltette életre a FIA a Motorsport Games-t, ami egyfajta autósportos olimpiának felel meg a gyakorlatban, különféle versenyszámokkal. A koncepció nagyon hasonló az eredetihez: egy adott ország rendezi, és egy versenypályán, mondjuk egy atlétikai stadion helyett. 2019-ben Olaszországban kezdődik ez a móka, a helyszín Vallelunga pályája, Róma mellett. Itt a nemzetek sportolói pedig 3 nap alatt GT, túraautó, Formula 4, Drift, Gokart szlalom és Digitális kategóriában mérettethetnek meg.

    Magyarország élen járt a nevezésekben, az egyik legnagyobb kontingenst küldjük Rómába, még ha a legnagyobb (GT) kategóriában nem is indulunk, pedig véleményünk szerint lett volna kit (Walter Csaba). Nem baj, majd jövőre, ugyanis a tervek szerint évente kerülne megrendezésre egy ilyen motorsport olimpia. Vegyük azonban végig a 2019-es magyar indulókat!

    Hazánk zászlóshajója így GT híján tehát a TCR alapú túraautó kategória lesz, ahova Kiss Norbert és a Team Unicorse nevezett. Hogy stílszerűen folytassuk: Savaria leggyorsabb harci szekér versenyzőjének bizony „kijárt” már egy ilyen lehetőség, hiába kamionozik 2011 óta. Utoljára 5 éve indult ugyanezzel a csapattal az azóta már megboldogult ETCC-n két versenyhétvégén, egy a versenytársakéhoz képest sokkal gyengébb versenyautóval, mégis megmutatta, hogy ki a magyarok Istene! Az MNASZ a lehető legjobb döntést hozta meg amikor neki szavazott bizalmat, és ő képviselheti hazánkat. A versenyautója újra nem a legacélosabb lesz, de talán a BoP leosztáskedvezhet, és így újra borsot törhet a mezőny orra alá. Az ilyen egy alkalmas mutatványok nagyon mennek egyébként Norbinak, 2014-ben Dohában a FIA díjátadón is megnyerte az ottani világbajnokokkal és egyéb pedigrés versenyzőkkel teli inkább szórakoztatóbb viadalt is, így szép reményekkel vághatunk neki ezen kategóriának.

    A túraautó kategória fő győztese az lesz, aki a két futam során a legtöbb pontot gyűjti.

    A Formula 4-es kategória érdekessége az, hogy a KC MG-01 típussal versenyeznek majd mindannyian, amely a világ első hibridmotoros F4-es versenyautója lesz. Ezzel a járgánnyal minden versenyző a helyszínen találkozik majd először. Itt magyar színekben a 19 éves Tóth László indul majd, aki két év formaautós tapasztalattal rendelkezik. Idén ADAC F4-ben versenyzett.

    A Drift szakágban a 38 éves Szántó Zoltán indul, a Sancho Drift Team színeiben. Az osztrák, cseh és litván versenyzők képességeit már ismeri, de kategóriájában 13 versenyző indul majd. A versenyeket este, villanyfény mellett rendezik majd. Új fejlesztések is lesznek az autóján, amiknek köszönhetően sokkal megbízhatóbb lesz a 2017-es BMW E92-ese.

    Gokart szlalom kategóriában 120V-os elektromos gokartokkal versenyeznek majd a résztvevők. Ilyen Magyarországon még nincs is, így ez is új lesz a hazai részvevők számára. Amatőr gokatosok indulnak majd, fiú-lány vegyes csapatban. Magyarország színeiben Kiss Dorka és Németh Bálint indul majd, mindketten 14 évesek. Dorka esetében még az osztálytársai sem tudtak róla eddig, hogy milyen versenyen indul majd, eddig csak bérgokartozott. Bálint pedig az MNASZ Országos Amatőr Gokart Utánpótlás Bajnokságban szerzett bajnoki címet két kategóriában.

    A Digital kategóriában Gran Turismo-val küzdenek majd a résztvevők, PlayStation-ön, de valódi versenybíró ítélkezik majd. Itt hazánkat a 28 éves Báder Benjámin képviseli majd, aki 1100 órányit játszott eddig 2 év alatt.

    A magyar csapat kapitánya Oláh Gyárfás MNASZ elnök lesz.

    A versenyeken medálokat osztanak majd, mint az olimpián, ezen kívül a nemzetek közt lesz pontverseny.

    Az esemény – mely október 31 – november 3 közt kerül majd megrendezésre – megnyitóját a Colosseumban és környékén rendezik majd, a versenyeket pedig online közvetítés által lehet majd követni.

    A magyar versenyzőknek egyforma overáljuk lesz, a formaruhát pedig Dorko készíti.

    Motorsport Games
    Fotó: Magyar Gábor
  • A Slovakia Ringen is közös kamionos és túraautós hétvége 2020-ban!

    A Slovakia Ringen is közös kamionos és túraautós hétvége 2020-ban!

    Magyarország mellett a Slovakia Ringen is közösködni fog 2020-ban a WTCR és az ETCR, ezt megerősítette az előbbi széria promótere, az Eurosport Events. Tavaly ez a kísérlet már sikeres volt a felvidéki Dunaszerdahely melletti pályán.

    A versenytervezetet még jóvá kell hagynia a FIA túraautó bizottságának, valamint a Motorsport Világtanácsnak is, de ami már biztos, hogy a Hungaroringen 2020. április 24-26-án lenne, míg a Slovakia Ringen június 5-7.

    Jelenleg tehát a jövő évi túraautós versenynaptárban Aragon pályája mellett ez a két helyszín fix egyelőre. Az Eurosport Events részéről Francois Riberio nyilatkozott:

    „Miközben még titkolnánk a teljes 2020-as naptár tervezetünket, és még át kell mennie a szükséges procedúrákon, örömmel jelentjük be, hogy együttműködik az Eurosport Events és az ETRC promótere, az ETRA. Két remek hétvégénk lehet így, nagyon szórakoztató lesz két ennyire népszerű kategóriát két kiváló helyszínen látni. Ráadásul mindkét pálya közel van az adott ország fővárosához.”

  • WTCR- és ETRC-futam ugyanazon a hétvégén a Ringen!

    WTCR- és ETRC-futam ugyanazon a hétvégén a Ringen!

    Vérbeli motorsport ünnepre készül a Hungaroring április utolsó hétvégéjén: a magyar szurkolók ugyanazon a hétvégén láthatják versenykörülmények között Michelisz Norbertet és Kiss Norbertet. Mivel egyikük sem vált sorozatot, ez azt jelenti, hogy április 24-26-án a mogyoródi Formula 1-es pályán egyszerre rendeznek WTCR és ETRC-futamot!
    Azzal a megjegyzéssel természetesen, hogy az előzetes versenynaptár-tervezetben szerepel, amely vár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) világtanácsának jóváhagyására.

    Nem ez lesz az első eset, hogy a fenti két sorozat versenyzői együtt száguldanak, tavaly júliusban a Slovakia Ringen volt már rá példa (és remekül bevált), de az első alkalom, hogy két magyar sztárversenyző, hazai pályán, ugyanazon a hétvégén száguld.

    „Nagyszabású motorsport-fesztiválra, magyar autósport-ünnepre készülünk, amelyen együtt láthatja a közönség a jelenkor két legnépszerűbb magyar versenyzőjét, Michelisz Norbit és Kiss Norbit – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – A Slovakia Ringen volt már példa közös rendezésre, és a két sorozat remekül megfért egymással, mi pedig úgy gondoltuk, nagyon jó idénynyitó lenne ez a pályánkon. Magyar szempontból majdnem akkora horderejű esemény, mint a Formula 1 Magyar Nagydíj, amelyet immár jubileumi, 35. alkalommal rendezünk meg jövőre. A szurkolóknak mindkét esemény kapcsán készülünk nagyszerű meglepetésekkel, szeretnénk, ha igazi fesztivál-hangulat uralkodna a lelátókon és a paddockban.”

    Természetesen nem hagyhattuk ki a ziccert, megkérdeztük a két érintett sorozat magyar sztárpilótáját is, és mindketten nagyon örültek a hírnek.

    Michelisz Norbert, a túraautó-vb ezüstérmese, a WTCR jelenlegi éllovasa: „Nagyon örülök a hírnek. Egyrészt azért, mert Kiss Norbival régóta ismerjük egymást és nagyon jó a viszonyunk, másrészt meg így nekem is lesz lehetőségem élőben megnézni őt a Hungaroringen, amire eddig még nem volt lehetőség. A szurkolótáborunk tagjai között szerintem nagy az átfedés, de remélem, a közös rendezés azt eredményezi, hogy még jobban megtelnek a mogyoródi versenypálya lelátói. Én magam is vezettem már kamiont, még 2008-ban Szobi Balázsét, és elmondhatom, nagyon élveztem, bár nagyon más, mint a túraautós kategóriák. És tavaly Szlovákiában Kiss Norbi vitt is egy kört, ami hatalmas élmény volt!”

    Kiss Norbert kétszeres kamion Európa-bajnok: „Ez a hír azt jelenti, hogy a megszokottnál kicsit korábban indul a szezonunk, de nagyon jó, hogy itthon, a Hungaroringen! A magyar szurkolók szempontjából ez igazi motorsport-ünnepet takar, biztos vagyok benne, hogy nagyon különleges hangulat uralkodik majd a lelátón. Legutóbb, amikor Szlovákiában együtt versenyzett a két sorozat, nagyon jól éreztük magunkat, volt közös aktivitás is a túraautósokkal, biztosan jövőre is kitalálunk valamit. Az én szempontomból pedig jó hír, hogy a versenyek közti időben legalább lesz mit nézni, lesz kinek szurkolni.”

  • Lotti elégedett azzal, hogy érkezik a Mazda is a TCR flottájába

    Lotti elégedett azzal, hogy érkezik a Mazda is a TCR flottájába

    A TCR vezérigazgatója Marcelo Lotti kifejezte azon örömét, hogy a Mazda is immáron a TCR család része lett, a 3-as modelljükkel. Erről a TouringCarTimesnak beszélt:

    „Nagyon elégedettek vagyunk azzal, hogy egy újabb olyan fontos márka, mint a Mazda is elkötelezte magát az egyre több gyártót vonzó TCR koncepciója mellett. Ez a program új lehetőséget nyújt olyan ügyfélcsapatoknak, akik be akarnak szállni a TCR versengéseibe.”

    A Mazda3 TCR-t a Mazda Motorsport USA és a Long Road Racing fejlesztette, és 2020-ban, az IMSA Michelin Pilot Challenge-n debütál. Lotti persze nagyon várja, hogy máshol is feltűnjön az autó:

    „Szeretnénk, ha mihamarább végbemenne a homologizációja, és kíváncsian várjuk a bemutatkozását Daytonában januárban, amelyet követően elérhető lesz ügyfeleknek is a világ minden tájáról. A Mazdának komoly múltja van a motorsportok terén, sok sikert értek el, mint például amikor megnyerték a túraautójukkal 1981-ben a spa-i 24 órás versenyt. Látván azt, hogy mennyire is átgondolt a TCR autójuk, és azt ahogyan megtervezték és fejlesztik, furcsa is lenne, ha nem nyernének.”

  • Nico Müller nyerte az év utolsó DTM futamát

    Nico Müller nyerte az év utolsó DTM futamát

    Nico Müller idei harmadik futamgyőzelmével zárult a német túraautó bajnokság 2019-es szezonja.

    Az időmérő edzéshez képest annyi változás történt, hogy Pitero Fittipaldi eredményét törölték és a rajtrács végére száműzték, miután megsértette a parc fermé szabályokat az Audijával.

    A verseny rossz időjárási körülmények között zajlott, ami miatt a verseny irányítás két felvezető kört rendelt el és a versenytávot 49 perc plusz egy körre csökkentette.

    Paul Di Resta volt az első kieső, az ő Aston Martinja az első felvezető körben ment tönkre.

    A rajt után a pole-ból induló Müller fordult el elsőként, míg mögötte többen is kiszélesítették az első kanyart. Ebből a szombati győztes René Rast jött ki a legjobban és a második helyre tudott feljönni, a nyakán Rockenfellerrel.

    A mezőny sűrűjében a Lexusos Nick Cassidy és az Audis Jonathan Aberdein találkozott egymással, aminek az eredménye az lett, hogy az utóbbi pilóta a falban kötött ki. Az eset miatt a pályára küldték a biztonsági autót.

    A versenyt nem sokkal később piros zászlóval is meg kellett szakítani, miután Daniel Juncadella Aston Martinja gyulladt ki és a pályán kellett azonnal megállnia.

    Negyed óra szünet után a biztonsági autó mögött indult újra a verseny. Müller sikeresen megtartotta a vezetését, pedig Rast keményen támadta őt.

    Quintarelli kezdte a bokszkiállások sorát, őt Jenson Button követte.

    Még csak a negyedik körben jártunk, amikor az élmezőny tagjai – Wittmann és Rockenfeller is – a bokszkiállás mellett döntöttek. Az Audi pilótája sikeresen átugrotta a BMW-st a bokszban.

    Wittmann pedig bokszutca áthajtásos büntetést kapott, miután a csapata veszélyesen engedte ki őt és majdnem bele ment Aberdein autójába.

    Egy körrel később Müller, hárommal később pedig Rast is kiállt friss abroncsokért. A bajnok Müller elé tért vissza a pályára, ám a különbség csökkent közöttük végül pedig a nyolcas kanyarban egymás mellett haladtak, majd Rast egy pillanatra elvesztette az uralmát az autója felett és Müller átvette a virtuális vezetést.

    Rast tovább szenvedett a friss gumikon, emiatt pedig Roceknfeller is meg tudta őt előzni. A 12.körben pedig már Glock és Frijns is megközelítette őt.

    Az élen ekkor Green és Eriksson állt, de nekik még ki kellett állniuk a bokszba. A brit próbált akkora előnyt kiautózni, hogy a kerékcsere után is az élen maradjon. Végül az utolsó előtti körben álltak ki a kötelező kerékcserére.

    Rast pedig tíz perccel a futam vége előtt tudta felmelegíteni a gumijait és igyekezett visszazárkózni.

    Müller győzelmét végül senki sem veszélyeztette, a svájci ezzel pedig idei harmadik sikerét aratta. Rockenfeller és Rast fért még fel a dobogóra. Glock a végén még megelőzte Greent és megszerezte a negyedik helyet.

    Eriksson lett a hatodik, Frijns és Dennis előtt. Spengler és Duval zárta a pontszerzők sorrendjét.

    A legjobb Super GT-s ezúttal is Jenson Button lett a 16.helyen, mögötte közvetlenül végzett Quintarelli.

    Ezzel a sikerrel Müller bebiztosította a bajnoki ezüstérmét, és végül 74 ponttal maradt le Rasttól, de 27-tel előzte meg Rockenfellert.

    A DTM 2020-as szezonja majd április utolsó hétvégéjén indul Hokcenheimben.

  • Jamie Green és az Audi együtt folytatja, Kubica nincs a radaron

    Jamie Green és az Audi együtt folytatja, Kubica nincs a radaron

    Az Audi Motorsport főnöke, Dieter Gass megerősítette, hogy a brit Jamie Green a következő DTM kiírásban is Audival indul.

    Azt már lehetett tudni, hogy az immár kétszeres bajnok René Rast és az idei bajnokság második helyezettje, Nico Müller marad az ingolstadtiaknál, most Dieter Gass nyilatkozata alapján már a harmadik ülés is foglalt.

    „Jamie már elmondta egy interjúban, hol versenyez jövőre. Igen, itt a DTM-ben, és igaz, hogy van szerződése.”

    Az Audi-főnök tagadta a pletykákat is, miszerint Robert Kubicával és a háromszoros túraautó világbajnokkal, José María Lópezzel (az argentin kiszorult eddigi Formula E csapatából) egyeztet, de bevallotta, az idei újonc, a dél-afrikai Jonathan Aberdein esélyes egy ülésre.

    „Egész jó formát mutatott, és már voltak megbeszéléseink.” – mondta Gass – „Logikus lenne, hogy velünk folytatja, de ez költségvetés kérdése is, úgyhogy még gondolkodunk rajta.”

  • René Rast nem állt le, hetedszer nyert idén

    René Rast nem állt le, hetedszer nyert idén

    Sima győzelmet aratott a bajnok René Rast a DTM idei utolsó előtti futamán Hockenheimben, amely egyben az első verseny is volt a Super GT-vel közösen.

    A DTM szezonzáró hétvégéjén közösen versenyeznek a Super GT mezőnyével, így elég nagy létszámú mezőny sorakozott fel az első futam rajtjára. Amely már idő előtt véget ért Habsburg Ferdinand számára motor problémák miatt. Eközben Tsuyo Matsuda Nissanjával is gondok akadtak.

    A rajtnál remekül jött el a pole-ból rajtoló René Rast és megtartotta a vezető helyét, őt pedig Wittmann és Rockenfeller követett.

    Már az első kör végén friss gumikra váltott Ryo Hirakawa, miközben Müllernek el kellett engednie Erikssont, mivel pálya levágással szerzet előnyt vele szemben.

    Az élmezőnyben megmerevedtek a frontvonalak, csupán Rockenfeller kapott figyelmeztetést, mivel leszorította Wittmannt a pályáról. Az időmérő után a futamon is remekelt a legjobb Super GT-s Jenson Button a Hondával, a nyolcadik helyen haladt, de gyorsabb volt, mint az előtte autózók nagy része.

    Az első kanyarban Glock leszélesítette a pályát, és a kerékvető megdobta az autóját, emiatt pedig az ajtaja kinyílt, így a kör végén a bokszutcába kényszerült. Duval pedig megelőzte Aberdeint és átvette a negyedik helyet a dél-afrikaitól.

    Müller pedig szépen kapaszkodott fel a mezőnyben, a tizedik körben a DRS-sel megelőzte Jenson Buttont. Pár körrel később pedig pedig a második helyen helycsere történt Wittmann előzte Rockenfellert. Időközben pedig Glock két másodperccel gyorsabb volt a komplett mezőnynél a kiállása után.

    Wittmann és Button a 16.körben jöttek kerékcserére, de előtte a német fokozatosan közeledett az élen álló Rasthoz. A Team Rosberg versenyzője egy körrel később érkezett a bokszba. Eng pedig leparkolt a pálya szélén, ami miatt a pályára hajtott a biztonsági autó.

    Két körrel később az IndyCar-ban megszokott egymás melletti újra indítással folytatódott a verseny. A nyolcas kanyarban a két WRT-s Audi ütközött össze, ami miatt Fittipaldi kapott büntetést.

    A 26.körben Wittmann megelőzte Rastot és átvette a vezetést, noha ez csupán egy körig tartott, ugyanis a bajnok vissza előzte őt.

    A harmadik helyre pedig már Nico Müller ért fel, miután Rockenfellert is maga mögé utasította. Hátrébb pedig egy négyes csata alakult ki Dennis, Spengler, Button és van der Linde között. Ez a kilencedik helyért történt.

    A harmadik helyen autózó Müller bokszutca áthajtásos büntetésre volt kénytelen kihajtani, mivel átlépte előzőleg a sebességhatárt a bokszutcában.

    A versenyt végül René Rast nyerte meg, idén már a hetedik alkalommal. Marco Wittmann és Mike Rockenfeller állhatott még fel a dobogóra.

    Frijns lett a negyedik, Duval és Glock előtt. Di Resta lett a legjobb Aston Martinos a hetedik hellyel. Spengler a nyolcadik lett, Jenson Button pedig a legjobb Super GT-s a kilencedik helyen. Az első tízet pedig Joel Eriksson zárta.

  • LMP1-es autót fog tesztelni De Vries

    LMP1-es autót fog tesztelni De Vries

    A Formula 2 újdonsült bajnoka Nyck De Vries is részt fog venni decemberben a WEC újonc tesztjén, ahol a Toyota LMP1-es gépét vezetheti majd.

    De Vries számára nem lesz viszont ismeretlen a hosszú távú versenyzés, ugyanis az LMP2-es Racing Team Nederland színeiben indult a tavalyi világbajnoki sorozatban.

    Az egy napos újonc tesztre decemberben a bahreini 8 órás verseny utáni vasárnap kerül majd sor. Erre a tesztre a Toyota négy főt fog majd nevezni, köztük lesz a holland F2-es bajnok is.

    „Várjuk már a Nyckkel való közös munkát Bahreinben. Ő egy tehetséges pilóta, hatalmas potenciállal, amit már a Formula 2-ben és az LMP2-ben is bizonyított. Köszönet a WEC-nek, hogy megteremtette ezt a lehetősége, hogy közelebbről is meggyőződjünk a képességeiről.” – nyilatkozta a Toyota technikai igazgatója Pascal Vasselon.

    De Vries mellett a Toyotát vezetheti még Mikkel Jensen a BMW gyári pilótája, Job van Uitert aki legutóbb szintén az LMP2-ben vitézkedett és Vincent Abril a Blancpain GT sorozat egyik ásza.

    A bahreini újonc teszt két ötórás etapra lesz osztva, amelyben 2-2 versenyző fog részt venni az adott csapatnál. Minden versenyző maximum 30 kört mehet majd az autóval.