Kategória: Touring Car

  • Interlagos elveszítheti jövő évi WEC fordulóját

    Interlagos elveszítheti jövő évi WEC fordulóját

    A WEC egyeztetett a csapatokkal arról, hogy „megfontolás alatt van” a szezon ötödik versenyének helyszínváltozása, aminek jelenlegi házigazdája Interlagos.

    A kétes biztonságú pálya már nem először kerül hírbe azzal, hogy elveszíthet egy világbajnoki versenyt. Nyáron ugyanis felröppent a hír, hogy a Brazil Nagydíj Rio de Janeiróba költözhet.

    A hosszútávú világbajnoki verseny jelenlegi állás szerint február elsején rajtol majd az interlagosi pályán. Még nem közölték az okokat, de úgy tudni a versenyszervezőkkel különbözött össze a sorozat.

    Miközben a problémák megoldásán dolgoznak, azért készülnek alternatív megoldásokkal is. Mivel az előtte lévő futam Bahreinben van, utána pedig Sebringben versenyeznek majd, a sorozat szervezői a hajózási útvonalhoz közeli pályákat fontolnak meg a brazil forduló pótlására.

    A különböző mértékig fontolóra vett pályák között ott van a korábban hosszútávú versenyt tartó Circuit of the Americas (Austin), illetve az Autodromo Hermanos Rodriguez (Mexikóváros), valamint a nemrég felújított Kyalami (Dél-Afrika) is.

    Arról, hogy a versenyt elkerül-e Brazíliából, illetve hol helyettesítik majd vélhetően a következő két hétben döntenek.

  • A Rebellion legyőzte a Toyotát Shanghaiban

    A Rebellion legyőzte a Toyotát Shanghaiban

    Némi meglepetésre a Rebellion Racing nyerte a shanghai-i 4 órás versenyt a WEC idei szezonjának harmadik állomásán.

    A svájci istálló a második győzelmét aratta, miután visszatértek az LMP1-es kategóriába, a legutóbbit 2018-ban Silverstone-ban, amikor a Toyotákat kizárták előlük. A Toyota utóbbi időben mutatott fölényét mi sem bizonyítja jobban, hogy a pályán utoljára 2017-ben, Austinban tudták megverni őket, akkor a Porsche volt erre képes.

    Így két év után tudta az 1-es számú autó, Bruno Sennával, Gustavo Menezessel és Norman Natoval erőből legyőzni a japán gyári autókat.

    A Rebellion végül közel egy perces előnnyel utasította maga mögé a 8-as számú Toyotát, pedig Senna az utolsó percekben még egy bokszkiállást is beiktatott.

    „Az autó ma egyszerűen hibátlan volt végig a futamon. Talán a sors ezt a napot nekünk szánta. Nagyon boldogok vagyunk.” – értékelt a leintés után Bruno Senna.

    A pontversenyben továbbra is a 8-as Toyota vezet, megelőzve a testvér autót. Az 1-es Rebellion ezzel a sikerével megerősítette a harmadik helyét a pontversenyben, 19 pont jelenleg a hátrányuk öt fordulóval a szezon vége előtt.

    A svájciak győzelméhez nagyban hozzájárult az idénre bevezetett hendikep rendszer, és mivel a Toyota legutóbb nyert Fujiban, ezért őket hátráltatta most ez a rendszer.

  • Button vissza akar térni a WEC-be

    Button vissza akar térni a WEC-be

    Jenson Button elárulta, hogy újra a WEC-ben szeretne versenyezni. A 2009-es Forma-1-es világbajnok rajong a le mans-i versenyzésért. A brit a Sky Sports-nak dolgozik a 2019-es szezon alatt, azonban elárult néhány tervet a 2020-as évével kapcsolatban.

    Button idén januárban töltötte be negyvenedik életévét. A Forma-1-ből 2016-ban vonult vissza, azonban a 2017-es Monacói Nagydíjon rajthoz állt, mivel az Indy 500-on induló Fernando Alonsót helyettesítette. Idén pedig a Super GT-ben versenyzett.

    „Rengeteg széria van, amit ki szeretnék próbálni. Szeretem az off-road versenyeket, de azok, amiket én eddig próbáltam, azok teljesen eltérnek a Dakar-tól. A Dakar sokkal nehezebb kihívás a sok ugratók és egyéb más tényezők miatt. Az idei év vége fele indulni fogok a Baja 1000-esen a barátaimmal, ami ugyanazon a hétvégén lesz, mint a DTM és a Super GT közös versenye, ami miatt nagyon izgatott vagyok. A jövőben egyértelműen versenyezni szeretnék Le Mans-ban. Nagyon érdekel az, hogy milyenek lesznek az új változtatások. Ha sikerülne jövőre, hogy újra induljak Le Mans-ban az remek tapasztalatszerzési lehetőség lenne. Valószínűleg az LMP2-ben fogok versenyezni, mert azoknak a kocsiknak sebessége hasonlít legjobban egy hiperautóéhoz” – nyilatkozta Button.

    (Szerző: Csatlós Martin)

  • Ilyen lehet a DTM elektromos vagy hidrogén hajtású testvérszériája

    Ilyen lehet a DTM elektromos vagy hidrogén hajtású testvérszériája

    Egy rendkívül innovatív ötlettel állt ellő a DTM promótere az ITR. A Gerhard Berger által vezetett vállalat bemutatta az elképzeléseit egy olyan sorozatról, ami a DTM egyik betétfutamát jelentené. Az autók pedig 1000 lóerősek lennének és vagy tisztán elektromos meghajtással működnének, vagy pedig hidrogén üzemanyag cellák létesítésével hoznák létre a meghajtást.

    „Bátor és innovatív elképzeléseket vázoltunk fel.” – kezdte Gerhard Berger. „Messze előre kell tekintenünk, ha a motorsport jövőjét akarjuk formálni és e mellett olyan alternatív hajtási módokat kívánunk létrehozni, amit inspirálná a rajongókat.”

    „A meghajtásért felelős elektromos rendszer vagy a hidrogén üzemanyag cellák szabványosítottak lennének, de azért lenne lehetőség a mérnöki szabadságra is.” – folytatta.

    Az új rendszerek mellett a kerékcserék lebonyolítása jelentene még forradalmi megoldást. Ugyanis az abroncsokat beprogramozott ipari robotok végeznék emellett még a akkumulátort vagy a hidrogén tankot is kicserélnék a 40 perces versenyek során.

    Az új sorozat szintén az ITR égisze alá tartozna, és a DTM betétsorozataként futna emellett pedig eddig példátlan lehetőséget biztosítana a gyártóknak, a saját nagy teljesítményű elektromos autójuk kifejlesztésére és tesztelésére.

    Egyelőre viszont még nincs kitűzött dátum a széria indulására, ez inkább a gyártók, szponzorok és a nézők érdeklődésétől fog függeni.

    „Minden a gyártók számától függ. Elsőként is a technikai megvalósíthatóság a fontos. Igaz már ezt a területet elég intenzíven átvizsgáltuk, de még szükségünk van a szakértők véleményére. Ide tartoznak például az akkumulátor és a robot gyártó vállalatok. Ezek mellett természetesen még fontos szerepet játszik a történet pénzügyi oldala is, meg kell találnunk az egyensúlyt.” – zárta Berger.

    A promóter egy kedvcsináló videót is bemutatott a sorozatról

  • Hülkenberg a DTM-ben, bejelentés kedden?

    Hülkenberg a DTM-ben, bejelentés kedden?

    Nico Hülkenberg nagyon úgy néz ki, hogy nem talál helyet magának jövőre a Forma-1-ben, így más sorozatban kell ülés után néznie, ez a széria pedig a DTM lehet.

    A német távozni kényszerül a Renault csapatától év végén, helyére Esteban Ocon fog érkezni. Ő maga is elismerte, hogy az Alfa Romeo maradt az egyetlen lehetőség számára a száguldó cirkuszban maradásra, de ott sem ő tűnik favoritnak.

    Így a reményvesztett Hülkenberg a DTM-ben találhat ülést, ezt az olasz Motorsport.com már tényként közli. Állítólag elfogadta a BMW ajánlatát, és keddre várható a hivatalos bejelentés.

  • Michelisz: Makaóban sokkal jobbak lehetünk

    Michelisz: Makaóban sokkal jobbak lehetünk

    Pozitív hangulatban zárta a WTCR japán fordulóját Michelisz Norbert, azonban a soron következő makaói hétvégétől sokkal többet vár.

    A magyar bajnok aspiráns éllovasként érkezett meg Suzukában, a hét végére viszont elvesztette ezen pozícióját, noha a hátránya csupán pár pont Guerrieri mögött. Az első futamon a 17.helyről lett 13., majd a második versenyen rajt-cél győzelmet aratott, az utolsón pedig 9. pozícióban zárt.

    Úgy érzi, hogy a hétvégéből sikerült kihoznia a maximumot.

    „Mind a három futamon pontszerző voltam. Ha a bajnoki címre hajtasz, akkor nem mindig kell arra számítanod, hogy a legjobb csomag lesz alattad az adott hétvégén. Most is ez volt a helyzet, de ebből sikerült kihozni a lehető legtöbbet.” – kezdte Michelisz.

    „Makaóban sokkal erősebb teljesítményre számítok a mi oldalunkról, emiatt pedig nagyon várom már azt a hétvégét. Jelen pillanatban nem igazán számít ki vezeti a bajnokságot. Az egyetlen célom az, hogy lőtávolban maradjak. Természetesen, ha lett volna választásom, akkor szívesen vezetném most a pontversenyt, de még így is pozitív fordulót zártunk.” – folytatta.

    A Hyundai versenyzője az elmúlt négy versenyhévégén tudott futamot nyerni, és bevallotta, hogy szívesen folytatná ezt a sorozatot, viszont ugyanakkor prioritást élvez a stabil pontszerzés.

    „Négy futamot nyerni az igazán remek érzés, de ha a szezon végén lenne választásom, hogy bajnokságot nyerek, vagy sok versenyt, akkor egyértelmű, hogy a bajnoki címet választanám. De senki ne értsen félre, minden alkalommal, amikor lehetőségem van nyerni azt be kell húznom, mert a legnagyobb pontkülönbség pont az első és a második hely között van. Végülis elégedett vagyok a négy sikerrel, de jó lenne még 1-2-t hozzátenni még ehhez, de a legfőbb célom megnyerni a bajnokságot.” – vélekedett.

  • Erős kezdés után technikai problémák – nehéz hétvégét zárt Tassi Attila Suzukában

    Erős kezdés után technikai problémák – nehéz hétvégét zárt Tassi Attila Suzukában

    A HELL-KCMG Hondás csapat „otthonába”, Japánba látogatott a WTCR mezőnye a hétvégén, ahol számos izgalmas percet okoztak a versenyzők a nézőknek a pénteki esőáztatta pályán és az azt követő futamokon. Erős kezdés után Tassi Attilának több technikai nehézsége is akadt, csapattársa, Tiago Monteiro viszont pole pozíciót szerzett és dobogóra is felállhatott.

    Jól indult Tassi Attila hétvégéje Suzukában, de sajnos több gondja is akadt az autójával, ezért pont nélkül tért haza a japán pályáról. A HELL ENERGY szponzoráltja a pénteki időmérőn a rendkívül esős pályán is remekül szerepelt, azonban 2 perccel a kockás zászló előtt megcsúszott és a sóderágyban kötött ki. Az eset miatt elvették legjobb köridejét, így az 5. helyről a 24-re esett vissza. A második és harmadik futam időmérőjén is jól teljesített, bekerült a második fordulóba, végül a 11. helyet sikerült megszereznie.

    „Nagyon bosszantó, hogy az időmérőn kicsúsztam, könnyen meglehetett volna az 5. hely, de örülök, hogy nem történt nagyobb baj. Az időmérők után sokat telemetriáztunk, egyértelmű volt, hogy a második szektorban veszítem a legtöbb időt, rá akartunk jönni, mi lehet ennek az oka. A szabadedzésen történtek miatt több versenyző rajtbüntetést kapott, ami nekem jól jött, mert így végül a 19. helyről kezdhettem meg az első futamot. Viszont már a rajtnál gondom volt a kézifékkel, ezért nem tudtam a rajt programot használni és sok pozíciót veszítettem. Ezt később be tudtam hozni, de a 20. körben beesett a fékpedál, és a 18. helyről megint visszaestem a 22-re, és a vége előtt már nem tudtam ennél jobb helyet szerezni. A második futamon a rajt után kaptam hátulról egy ütést, ezután az egyenesekben érzékeltem, hogy nagyon lassú vagyok, majd még egy hibát is elkövettem, emiatt persze újabb versenyzők tudtak megelőzni, mindkét futamon a mezőny végén értem célba. Utólag kiderült, hogy megsérült a kipufogóm, emiatt nem ment az autó az egyenesekben. Szerencsétlen hétvége volt, nem vagyok elégedett a teljesítményemmel, Macaura megpróbálok minél többet készülni, mert ott ez kevés lesz, ráadásul szerintem a világ egyik legnehezebb pályája.” – mondta Tassi Attila.

    Tassi csapattára, Tiago Monteiro hétvégéje szerencsésebben alakult. A portugál pole pozíciót szerzett az időmérőn, az első futamon pedig a dobogó 3. fokára állhatott, míg a második futamon a 6., a harmadik futamon pedig a 4. helyen ért célba.

  • Suzuka: Michelisz és Kristoffersson nyertek vasárnap

    Suzuka: Michelisz és Kristoffersson nyertek vasárnap

    Johan Kristoffersson másodszor tudott nyerni a WTCR-ben, Michelisz Norbert pedig egy pillanatra újra vezette a bajnokságot a második futamos győzelme után. A Sebastien Loeb Racing versenyzőjének pedig nem indult jól a harmadik futam, Tiago Monteiro jobban rajtolt, és az élre állt. Kristoffersson azonban odaragadt a portugál lökhárítójára, majd az első kanyarban faképnél hagyta a hondást a Volkswagenével.

    Ugyan korán ki kellett jönnie a biztonsági autónak is, de Kristoffersson már ekkor tudott uralkodni a Hondákon. Csak azért nem nyert 5 másodpercnyivel, mert az utolsó körben újra dolga akadt a biztonsági autónak.

    Esteban Guerrieri nyerte meg a harmadik helyet, miután a második sorból induló Mikel Azcona beragadt. Utóbbi a verseny nagy részét azonban Monteiro mögött töltötte. Csapata azonban nem volt meggyőződve róla, hogy Kristoffersson legálisan előzött az első helyért. A versenybíróság nem is vizsgálta az esetet, Monteiro pedig elengedte a Munnich Motorsport versenyzőjét az utolsó előtti körben. Ezután a portugálnak harmadiknak kellett volna lennie, de jött egy bizarr eset, és csak negyedik lett végül.

    Elsőre nem volt világos, hogy miképp került Kevin Ceccon Alfája mögé, de az ismétlésekből kiderült, hogy Monteiro a biztonsági autó mögött a fűre került, az utolsó kanyarban, és így a pitlane felé kellett vennie az irányt. Thed Björk elé így még befért, de Ceccont előbb leintette a kockás zászló. Björk mögött Tarquini lett a hatodik, Andy Priaulx hetedik, honfitársa, Rob Huff előtt.

    Guerrieri a második helyével visszatért az összetett élére, miután a második versenyes győzelmével Michelisz Norbi egy rövid ideig vezette a bajnokságot újra.

    A vasárnap reggeli fordított rajtrácsos futamon Michelisz Norbert sikerrel blokkolta a második helyről induló Rob Huff-t az első kanyarban. Még a bokszutca kijáratát is igénybe vették a harcukhoz, annyira abba az irányba húzódtak. A manővert nem értékelte a versenybizottság, így a magyarnak felmutatták a fekete-fehér zászlót, ettől függetlenül Michelisz a verseny első felében stabilan egy másodpercnyi előnnyel ment elöl. Az utolsó körökben ugyan Huff magára talált, és négytizedre megközelítette a Hyundai versenyzőjét. A Volkswagennel ugyanakkor nem tudta felvenni a versenyt Michelissszel, így hazánk fia megszerezte az idei negyedik győzelmét, ami példátlan az eddigi versenykarrierében. Norbi csapattársa, Tarquini ért fel a dobogó harmadik fokára a második versenyen, akit pedig komoly nyomás alá helyezett Kevin Ceccon.

    Ő a verseny nagy részében Tarquinire tapadt, és az utolsó előtti körben volt egy esélye, amikor kívülről befért mellé az első kanyarban. Az autója orrát ugyan be tudta tenni honfitársa mellé, de kollégája szélesen levezette őt a pályáról, és így megtarthatta a helyét a leintésig. Björk ezen a futamon ötödik lett, és ezzel Cyan Racinges csapattársa elé került az összetettben is, így ott Yvan Muller már csak negyedik.

    A bajnokság állása Makaó előtt:
    1. Esteban Guerrieri 288 pont
    2. Michelisz Norbert 281 pont
    3. Thed Björk 243 pont
    4. Yvan Muller 238 pont

  • Guerrieri a Honda hazai pályáján nyert és vezeti a pontversenyt

    Guerrieri a Honda hazai pályáján nyert és vezeti a pontversenyt

    Idei harmadik sikerét aratta a WTCR-ben az argentin Esteban Guerrieri az első japán futamon, a sikerével pedig átvette a vezetést a pontversenyben Michelisz Norbitól.

    A tegnapi nap után rengetegen kaptak rajtrács büntetést, köztük az eredetileg a pole-ból induló Tiago Monteiro is. Így Guerrieri rajtolhatott az élről, míg a közvetlen bajnoki riválisai Michelisz és Müller a mezőny közepéből.

    A lámpák kialvása után a Hondást komoly nyomás alá helyezte két Audi, Langeveld és Vervisch, utóbbi külső íven autózott és a kettes kanyarban és sikerült átvennie a vezetést. A belga azonban az utolsó kanyart szélesen vette, így a második kört már Guerrieri kezdhette vezető helyen.

    A bajnoki éllovas Michelisz a büntetése után a top20-on kívül rajtolhatott, így kemény versenye lett. A verseny elején Azconával és Girolamival volt nagy harcban.

    Yvan Müller viszont valósággal szárnyalt a Lynk & Co-val, és pár kör alatt pontszerző helyen találta magát.

    A verseny hetedik körében pedig pályára kellett küldeni a biztonsági autót, miután a dobogón autózó Frederic Vervisch kapott defektet. Három kör után folytatódhatott a futam, az élen álló kettős, Guerrieri és Langeveld hamar elléptek, ám Monteiro nyakán ott lihegett Thed Björk és Johan Kristoffersson is. A svéd megpróbálkozott a következőkörben egy előzéssel, de nem járt sikerrel.

    Yvan Müller pedig folytatta a felzárkózást, már a 11.helyen haladt, miután a csapattársa és unokaöccse Ehrlahcer elengedte őt.

    Michelisz is igyekezett a francia után, ő is felért a pontszerzők közé. Előtte viszont történt egy kemény incidens, a csapattárs Nicky Catsburg a 22.körben összeütközött Andy Priaulx-lal, és a Hyundai versenyzője a falban kötött ki. A safety car ismét a pályára hajtott.

    A versenyt pedig a biztonsági autó mögött le is intették, így Guerrieri a Honda hazai versenyén tudott diadalmaskodni, Langeveld és egy másik Hondás Tiago Monteiro előtt.

    Thed Björk a negyedik helyen lett a legjobb Lynk & Co-s, majd Kirstoffersson, Vernay, Tarquini, Ceccon, Ma és Huff volt a legjobb tíz sorrendje.

    Michelisz Norbi a pontszerző 13.helyen ért célba, ez pedig azt is jelenti, hogy Guerrieri 13 pontos előnnyel vezeti a tabellát a magyar versenyző előtt.

    Folytatás vasárnap, magyar idő szerint éjjel 2 órakor.

  • Michelisz, Farfus, Tarquini, Girolami, és Haglöf is túl lassan ment

    Michelisz, Farfus, Tarquini, Girolami, és Haglöf is túl lassan ment

    Augusto Farfus, Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini, Néstor Girolami és Daniel Haglöf is büntetést kapott amiért indokolatlanul lassan mentek a suzukai második szabadedzésen. Mind az öt versenyző három rajthelyes büntetést kapott az első WTCR futamon a hétvégén, egy büntetőpontot a nevük mellé, valamint 500 eurós pénzbírságot. A versenybizottság közleményében ennyi áll:

    „Indokolatlanul lassan vezetett a hármas szektorban az 1, 5, 8, 29 és 38-es autó pilótája. Sebességük 26-30 km/óra között volt, ami potenciális veszélyforrás volt.”

    A büntetéseket követően Girolami a harmadikról a hatodikra esett vissza, Tarquini hatról kilencre, Michelisz 14-ről 17-re, Farfus 23-ról 26-ra, míg Haglöf marad a 29. helyen, hiszen utolsóként indulhat az első versenyen.