Kategória: Touring Car

  • Az Audi megerősítette a WTCR-ből való kilépését 2020-tól

    Az Audi megerősítette a WTCR-ből való kilépését 2020-tól

    Az Audi Sport megerősítette, hogy a jelenlegi szezon végén megszűnteti a gyári részvételét a Túraautó-világkupában (World Touring Car Cup). Azonban reméli, hogy 2020-ban továbbra is megtartja a privát helyét a mezőnyben.

    Amíg a gyártói csapatokat kitiltották a szériából, az Audi – mint számos más márka esetében – az elmúlt két évben gyári pilótákat helyeztek el a privát csapatokban.

    – Az FIA WTCR nemzetközi színekre lépett, amelynek mi már a kezdetektől a részei vagyunk. A tavalyi évtől kezdve 25 dobogós helyezést értünk el, amelyből hétszer nyertünk is – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélcsapat vezetője. – Hatalmas köszönettel tartozunk a négy pilótánknak, Niels Langeveldnek, Gordon Sheddennek, Jean-Karl Vernay-nek and Frédéric Vervischnek, valamint a Comtoyou Team Audi Sportnak, Leopard Racing Team Audi Sport és a partnereinknek. Most elérkeztünk oda, hogy új fejezetet nyissunk.

    A WRT korábban megerősítette hogy jövőre nem fog indulni a WTCR-ben és és a TCR Europe-ban, helyette a DTM-re és a GT versenyekre fog fókuszálni. A Comtoyou Racing várhatóan a 2020-as WTCR szezonban indul, egy privát tulajdonú programban.

  • A WRT abbahagyja WTCR és TCR Europe programját

    A WRT abbahagyja WTCR és TCR Europe programját

    A WRT bejelentette, hogy a sepangi hétvége után kivonul a sorozatból, és európai porondon sem folytatja TCR programját, inkább GT és DTM autóikra helyezik majd a hangsúlyt.

    A belga csapat az elmúlt két szezonban volt tagja a túraautó világkupa mezőnyének, tavaly pilótájuk, Jean-Karl Vernay ötödik lett a pontversenyben. Most tizedik helyen áll, másik pilótájuk, Gordon Shedden pedig csak 24.

    Kivonulásuk annak is köszönhető, hogy a Volkswagen csoport bejelentette, ezután az elektromos autókra helyezik a hangsúlyt a motorsportban. Az Audi ráadásul jelezte, nem gyártanak új autót a jelenlegi TCR autójuk, az RS 3 LMS helyére.

    TCR Europe-ból is kiszállnak, ahol eddig egy Volkswagent és egy Audit indítottak, de ehelyett a sportautós és DTM programjukra koncentrálnak majd.

    „Az ok nagyon egyszerű” – mondta a WRT vezetője, Vincent Vosse. „A Volkswagen bejelentése után a csoport egyik másik márkája, az Audi is úgy döntött, nem szerepel majd a kategóriában. Mi persze továbbra is folytatjuk együttműködésünket az Audival a DTM-ben. GT autóinkat pedig megerősített legénység készíti majd fel.”

  • Az ELMS-ben induló csapatok is Goodyear abroncsokon futnak 2020-tól

    Az ELMS-ben induló csapatok is Goodyear abroncsokon futnak 2020-tól

    Kiss Norbert, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző, a Goodyear hazai márkanagykövete bejelentette, hogy a 2020-as európai Le Mans-széria (ELMS) felső kategóriás (LMP2) csapatait azonos műszaki paraméterekkel rendelkező abroncsokkal fogja ellátni, mint amilyeneket a versenyzők a vállalat visszatérését fémjelző FIA World Endurance Championship (WEC) szériában használtak idén. A 2020-as szezon a barcelonai 4 órás versennyel kezdődik majd április 5-én.

    A 14-szeres Le Mans-győztes Goodyear történelmi visszatérése a WEC sorozatba ismét csak azt igazolja, hogy az abroncsgyártó elkötelezett híve a professzionális motorsportoknak. A visszatérést követően a Goodyear abroncsokkal felszerelt csapatok dobogós helyeket szereztek, és első rajthelyről indulhattak a WEC 6 órás Fuji versenyén.

    Az európai Le Mans-széria versenyein induló felső kategóriás csapatok ugyanolyan abroncsokat fognak használni, mint a WEC-versenyzők, így a Goodyear felgyorsíthatja a legújabb generációs endurance versenyabroncsok fejlesztését. Ben Crawley, a Goodyear motorsportokért felelős igazgatója kifejtette: „A Goodyear a szektor vezető vállalata az ultranagy-teljesítményű sportabroncsok fejlesztése területén. Visszatérésünk a WEC-szériába azt jelenti, hogy tudásunkat és technológiai megoldásainkat a motorsportok egyik legnagyobb kihívást jelentő bajnokságán tesztelhetjük. Az, hogy a fejlesztés eredményeit most az ELMS-ben is megmérettetjük, lehetővé teszi számunkra, hogy az autók, csapatok és versenyzők szélesebb körével dolgozhassunk, ráadásul a Goodyear márkát Európa legrangosabb versenypályáin mutathatjuk be.”

    Az ELMS ezzel párhuzamosan bejelentette, hogy a 2020-as LMGTE-osztály minden autóját Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsokkal szerelik fel. Az LMGTE-osztályban a legváltozatosabb típusú autók versenyeznek, így a Ferrari F488 GTE EVO, a Porsche 911 RSR és az Aston Martin Vantage V8.

    „Az LMGTE-kategória tökéletesen illik a Goodyear most bevezetett, országúti forgalomban is használható Eagle F1 SuperSport abroncsaihoz. A termékcsalád legkülönlegesebb tagjaként az Eagle F1 SuperSport RS abroncsot engedélyezték a Porsche 911 GT2 RS és GT3 RS modellekre is. Jelenleg azon dolgozunk, hogy további prémiumkategóriás sportautóira is felszerelhető méreteket fejlesszünk ki. Az ELMS-versenyekhez olyan termékskálát biztosítunk, amely teljesítmény, kiegyenlítettség, konzisztencia és tartósság szempontjából a legkülönbözőbb autók igényeinek is megfelelnek” – tette hozzá Crawley.

    Kiss Norbert, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző, a Goodyear hazai márkanagykövete bejelentette, hogy a 2020-as európai Le Mans-széria (ELMS) felső kategóriás (LMP2) csapatait azonos műszaki paraméterekkel rendelkező abroncsokkal fogja ellátni, mint amilyeneket a versenyzők a vállalat visszatérését fémjelző FIA World Endurance Championship (WEC) szériában használtak idén. A 2020-as szezon a barcelonai 4 órás versennyel kezdődik majd április 5-én.

    A 14-szeres Le Mans-győztes Goodyear történelmi visszatérése a WEC sorozatba ismét csak azt igazolja, hogy az abroncsgyártó elkötelezett híve a professzionális motorsportoknak. A visszatérést követően a Goodyear abroncsokkal felszerelt csapatok dobogós helyeket szereztek, és első rajthelyről indulhattak a WEC 6 órás Fuji versenyén.

    Az európai Le Mans-széria versenyein induló felső kategóriás csapatok ugyanolyan abroncsokat fognak használni, mint a WEC-versenyzők, így a Goodyear felgyorsíthatja a legújabb generációs endurance versenyabroncsok fejlesztését. Ben Crawley, a Goodyear motorsportokért felelős igazgatója kifejtette: „A Goodyear a szektor vezető vállalata az ultranagy-teljesítményű sportabroncsok fejlesztése területén. Visszatérésünk a WEC-szériába azt jelenti, hogy tudásunkat és technológiai megoldásainkat a motorsportok egyik legnagyobb kihívást jelentő bajnokságán tesztelhetjük. Az, hogy a fejlesztés eredményeit most az ELMS-ben is megmérettetjük, lehetővé teszi számunkra, hogy az autók, csapatok és versenyzők szélesebb körével dolgozhassunk, ráadásul a Goodyear márkát Európa legrangosabb versenypályáin mutathatjuk be.”

    Az ELMS ezzel párhuzamosan bejelentette, hogy a 2020-as LMGTE-osztály minden autóját Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsokkal szerelik fel. Az LMGTE-osztályban a legváltozatosabb típusú autók versenyeznek, így a Ferrari F488 GTE EVO, a Porsche 911 RSR és az Aston Martin Vantage V8.

    „Az LMGTE-kategória tökéletesen illik a Goodyear most bevezetett, országúti forgalomban is használható Eagle F1 SuperSport abroncsaihoz. A termékcsalád legkülönlegesebb tagjaként az Eagle F1 SuperSport RS abroncsot engedélyezték a Porsche 911 GT2 RS és GT3 RS modellekre is. Jelenleg azon dolgozunk, hogy további prémiumkategóriás sportautóira is felszerelhető méreteket fejlesszünk ki. Az ELMS-versenyekhez olyan termékskálát biztosítunk, amely teljesítmény, kiegyenlítettség, konzisztencia és tartósság szempontjából a legkülönbözőbb autók igényeinek is megfelelnek” – tette hozzá Crawley.

  • A JAS vett ugyan ETCR kitet, de tanulmányozni, nem versenyezni

    A JAS vett ugyan ETCR kitet, de tanulmányozni, nem versenyezni

    A JAS Motorsport vásárolt egy ETCR-be való elektromotort, de csak tanulmányozni akarják és minél többet megtudni róla. A cég azonban nem tervezi azt, hogy építene versenyautót is, és indulna az elektromos túraautó bajnokságban, árulta el Alessandro Mariani.

    Az olasz vállalat a Honda hivatalos motorsport partnere több platformon is, így a TCR-ben is, és ők fejlesztették a Civic Type R TCR-t. Mariani most további részletekkel is szolgált arról, hogy cége miképp vesz részt az elektromos túraautós platform építésében. Eddig csak három gyártó jelentette be hivatalosan is a részvételét: a Cupra, a Hyundai és az Alfa Romeo. Elárulta, hogy jelenleg a JAS nem tervez indítani elektromos versenyautót versenyszerűen, de az ETCR kitet tanulmányozzák, hogy még többet megtudhassanak az elektromotorokról. és felkészíthessék a mérnökeiket egy lehetséges jövőbeni programra. Így nyilatkozott Mariani:

    „Megvettük a kitet, mert úgy hisszük, hogy legkésőbb 10 éven belül az elektromos autók fontos részét képezik majd a motorsportoknak is, mert globálisan nézve ez a helyzet. Csak kutatási célként indul ez, nem köteleztük el magunkat, hogy beszállunk egy bajnokságba is. Ez csak egy befektetés a jövőnkbe, hogy fejlesszük a hátterünket, hogy szinten tartsuk a mérnökeinket arra az esetre, ha készen akarnánk lenni. Kellett, hogy legyen ilyen jellegű tapasztalatunk, mert ha belekezdenénk egy ilyen programba, készen kell állnunk. Jelenleg ez csak egy elméleti munka amit el kell végezni még karácsony előtt ahhoz, hogy elkezdhessünk tervezni valamit.”

    Mariani szerint már számos olyan területet beazonosítottak az elektromos versenyautónál ami bonyolultabb, de a JAS széleskörű tapasztalata a túraautók terén segíthet átlendülni ezeken:

    „Már előzetesen tanulmányoztuk a felfüggesztést, mert teljesen más, mint egy TCR autóé, a hátsókerék hajtás miatt. Kombináljuk a tapasztalatainkat a GT3-as autókkal, az első és a hátsó kerekes autókról. Végeredményben ez pedig csak egy hátsó kerekes túraautó lenne. Amikor az első túraautónkat építettük még a FIA WTCC-ben, volt már tapasztalatunk korábbi túraautókkal, így előre fel tudtunk készülni. Az ETCR-re szánt fejlesztési idő sokkal több. Sok olyan technikai problémával is szembesülünk, amilyenekkel még nem volt dolgunk. Hőelvezetés, tömeg, gumik. Ha mindezt egybeveszed, ez egy teljesen új kihívás.”

    Mariani szerint a döntő faktor az ETCR-nél és más elektromos-utcai alapú sorozatnál az lesz, hogy milyen útra térnek a gyártók az utcai autóikkal:

    „A gyártók döntésétől függ, akik a megfelelő lépést akarják megtenni a jövő irányába. Ha teljesen átállnak elektromos hajtásra, akkor talán az ETCR fontosabb lesz nekik, mint a TCR. Ha nem szorítja őket ennyire az idő, akkor a TCR-nek van egy jó erős alapja, és a költségek sokkal de sokkal alacsonyabbak. A nemzeti bajnokságokban az alapvető koncepció a TCR-é, ami olcsó autót jelent, jó teljesítménnyel, különféle márkákkal. Szóval a költség, teljesítmény, márkák bevonása, több bajnokság eléréséig még sok idő fog eltelni.”

    Az ETCR-t először 2018 tavaszán jelentették be, majd ugyanezen év októberében lett ez hivatalos. 2020-ban már több eseményt is szerveznének, az első teljes értékű bajnokság 2021-ben jöhet.

  • Berger: Le Mans ütközni fog velünk, nincs mit tenni

    Berger: Le Mans ütközni fog velünk, nincs mit tenni

    A DTM főnöke, Gerhard Berger elárulta, nem tudják elkerülni, hogy a sorozat anderstorpi hétvégéje egy időpontra essen a le mans-i 24 órás versennyel.

    A német túraautó bajnokság még szeptemberben hozta nyilvánosságra 10 fordulós versenynaptárát, két új helyszínnel, ami Monza és a nemrég befejezett Igora Drive. Nemcsak egy ütközés lesz, már a Formula E new yorki versenye is egybe esik a norisringi hétvégével.

    Ez több pilótára is kihatással van, a legnagyobbat Mike Rockenfeller veszítheti, aki Cadillac pilótájaként versenyezne Le Mans-ban, de így az állásába kerülhet, hogy nem tud rajthoz állni Franciaországban.

    A Formula E-ben is szereplő Nico Müller a New York ePrix-t hagyja majd ki, a hasonló cipőben járó Robin Frijns pedig a Norisringet.

    Amikor Bergert kérdezték, elkerülhető-e, hogy egyszerre többkötelessége legyen a pilótáknak, röviden lezárta, hogy „nem”.

    „Nem azért, mert nem szeretném megoldani. Ez egy rémálom, de néhány pálya már foglalt arra az időpontra, ami nekünk lenne jó.”

    „Aztán ott van az is, hogy a TV miatt egyenletesen kell eloszlatnunk a versenyeket. Nem tehetjük meg, hogy hat hétig szünetelünk. Ez elvárás velünk szemben.”

    „Aztán ott vannak a gyártók, akik a Formula E-ben is versenyeznek. Ez még rendben is van. De van, aki 24 órás versenyeken vannak ott, például Spában. Ez mind jó. De erre jött még rá Le Mans.”

    Berger megerősítette, célja elkerülni a hasonló eseteket, mind az FE-vel, mind a hosszútávú világbajnoksággal.

    „Minden évben megpróbáljuk, de egyszer még a Forma-1 is egyszerre volt Le Mans-szal. Mi márciusban kezdjük a szezont, és októberben fejezzük be, miközben nyári szünetet is kell tartanunk. Ezt most nem tudjuk elkerülni.” – tette hozzá.

  • Kubica elismeri, hogy várja a 2020-as DTM szezont

    Kubica elismeri, hogy várja a 2020-as DTM szezont

    Robert Kubica, a Williams egykori pilótája beismerte, hogy jövő évben a DTM német túraautó-bajnoskágban kíván versenyezni.

    A BWM nemrég közölte, hogy a Williamstől távozó lengyel pilóta tesztelheti az autójukat a Jerezben megrendezésre kerülő fiatal pilóták tesztjén.

    „El tudom képzelni a jövőmet a DTM-ben” – árulta el a lengyel Kubica, aki jövőre a DTM-es pályafutása mellett Forma 1-es tartalékos pilótaként is folytathatja. – „De először várnunk kell és meglátjuk, hogyan megy majd a teszt.”

    A 34 éves pilóta a Twitteren azt is megosztotta, hogy a következő jerezi teszten már közösen fog a BMW-vel dolgozni és üléspróbát is tartanak majd.

  • Kiadták a maláj hétvégére a BoP-t: A Honda és a Cupra könnyebb lett

    Kiadták a maláj hétvégére a BoP-t: A Honda és a Cupra könnyebb lett

    Az FIA kiadta a WTCR évadzáró hétvégéjére érvényes teljesítménykiegyenlítő rendszer (BoP) paramétereit. Az előzőhöz képest változás, hogy a Honda és a Cupra könnyebb lesz Sepangban.

    A rendszer az elmúlt három versenyhétvége átlagos köridejeit veszi alapul. Ennek köszönhetően a Cuprák 20, míg a Honda Civicek 10 kg-mal lesznek könnyebbek.

    Az elmúlt versenyeken a Lynk & Co-k voltak a leggyorsabbak, így ők egyedüliként futnak majd a maximális 60 kg plusz súllyal. A Hyaundaiok egy tizedes átlagos lemaradása 50 kiló pluszt eredményez az autóiban.

    A Honda így +40 kg kompenzációs súllyal (a korábbi 50 helyett kell), hogy számoljon.

    Mindent összevetve a Lynk & Co autói lesznek a legnehezebbek Malajziában, 1365 kg-mal, 30-cal nehezebbek lesznek, mint a rivális Hyaundai. A Hondánál ez a szám 1325 lesz. A legkönnyebb Cuprák 130 kilóval lesznek könnyebbek, mint a kínaiak.

    Továbbra is a Hyaundai rendelkezik majd a legmagasabb hasmagassággal, míg rajtuk kívül a Lynk & Co-nál lesz visszaszorított motorerő.

  • A Romeo Ferraris ETCR projektbe kezdett az Alfa Romeo Giuliával!

    A Romeo Ferraris ETCR projektbe kezdett az Alfa Romeo Giuliával!

    Megerősítette a Romeo Ferraris, hogy új projektbe kezdenek, és megtervezik, átépítenek egy Alfa Romeo Giulia-t az új ETCR szabályzásának megfelelően. Michaela Cerruti nyilatkozott a cég részéről:

    „Örömmel jelentjük be ezt az új irányt a vállalatunk életében. Miután az Alfa Romeo Giulierra TCR a nemzetközi szinten is a legmagasabb eredményeket érte el, egy olyan független programként mint a miénk, úgy döntöttünk, hogy fejest ugrunk az új ETCR sorozat koncepciójába is.”

    A Romeo Ferraris építette a WTCR-ben a Team Mulsanne által üzemeltetett Alfa Romeo Giulietta TCR-eket is, most azonban a Hexathron Racing Systemmel közösen építik az új elektromos Giulia ETCR versenyautót. Erről ennyit árult el Cerruti:

    „Sok dolgot kell persze még körvonalazni, ami teljesen normális dolog, ha csak egy fehér papírról indulsz, de hisszük, hogy az elektromos út a jövő, nem csak az autóiparban, hanem a motorsportban is. A mérnökeink már ezen dolgoznak, és később kezdtünk neki, mint a nagy autógyártók, akik már elkötelezték magukat egy ideje az elektromos versenyzés felé. Nekik pedig sokkal komolyabb erőforrásaik vannak, mint egy olyan privát konstruktőrnek, mint mi. Ezt figyelembe nem véve, megteszünk mindent, hogy a legmagasabb szinten mutassuk meg a képességeinket, ahogy eddig is.”

    A Romeo Ferraris a Hyundai és a Cupra mellé érkezik, így már ez a harmadik hivatalosan is bejelentett projekt az ETCR világában, amelyet továbbra is 2020-ban terveznek elindítani. A sorozat atyja, Marcello Lotti is elégedett:

    „Nagyon kevés márkának van olyan történelme és megjelenése a motorsportokban, mint az Alfa Romeonak. Örülünk neki, és büszkék vagyunk a Romeo Ferrarisra, amiért belevágtak egy ilyen ambiciózus programba, egy másik olyan másik mitikus névvel, mint a Giulia. A cégük már megmutatta azt, hogy tapasztaltak és profik a sikeres Giulietta TCR-rel, is biztos vagyok benne, hogy itt is felnőnek a feladathoz, ezen új izgalmas vállalkozásukban.”

    alfa romeo giulia, racingline.hu
    Fotó: Romeo Ferraris
  • Kubica a BMW-nek fog tesztelni a DTM jerezi tesztjén

    Kubica a BMW-nek fog tesztelni a DTM jerezi tesztjén

    A Williams egykori versenyzője Robert Kubica a BMW színeiben fog majd részt venni a DTM jerezi tesztjén decemberben.

    A lengyel – akinek Nicholas Latifi veszi majd át a helyét a grovei istállónál a kihívással teli visszatérését követően – már korábban is elmondta, hogy a Forma-1-es tesztversenyzői szerepét mellett szívesen versenyezne is.

    A korábbiakban arról szóltak a hírek, hogy Kubica menedzserei az Audival tárgyaltak egy lehetséges DTM-es versenyzői ülésről, azonban a német gyártó vezető főnöke, Dieter Gass jelezte, hogy nem terveznek változtatni a jelenlegi pilótafelállásukon.

    Azonban a BMW- akik az idei évben csúnyán alulmaradtak az Audival szemben a bajnokságokban – szeretne változtatni a versenyzőinek kilétén. Ez megnyithatja Kubica előtt a DTM kapuját, amit sokan kész kényként kezeltek a szingapúri bejelentése után, miszerint az idei szezon végén el fogja hagyni a Williams csapatát.

    A lengyel a korábbiakban már vezethetett DTM autót, igaz, hogy az hat éve volt és akkor még V8-as motorok dolgoztak a német túraautó bajnokság autóiban. „Szeretném megköszönni a lehetőséget a BMW Motorsportnak, hogy pályára vihetem majd a BMW M4-est Jerezben,” – mondta a 2008-as Kanadai Nagydíj győztese. „Alig várom már a tesztet és hogy jobban megismerhessem az autót.

    „Egy új kihívásra vágyok és lényegében a DTM tökéletesen eleget tesz ennek. Top kategóriás versenyzőkből áll a mezőny és a sorozat színvonala is elég nagy. Azonban először meg kell néznünk, hogy miként fogok majd teljesíteni a tesztem.”

    A BMW csapatfőnöke Jens Marquardt hozzátette: „Robert egy hatalmas név az autosport világában, ugyanis egy rendkívül tapasztalt versenyzőről van szó, aki a Forma-1-ben is megfordult már. Kíváncsian várjuk már, hogy miként fog alakulni számára az első tesztje a BMW M4-essel.”

    Az Audi nagyon úgy néz ki, hogy megtartja a korábbi Formula 3-ban versenyző Jonathan Aberdeint, aki ígéretesen teljesített az első DTM-es szezonjában. Azonban Pietro Fittipaldi jövője kérdéses a német márkánál annak ellenére, hogy brazil versenyző nagy érdeklődést mutatott sorozat iránt. Emiatt Kubica akár még az Audi vendég csapatánál is befutó lehet. A privát csapatoknál valós versenyzéshez anyagi keret is szükséges, azonban ez Kubicának nem jelenthet gondot, ugyanis a lengyel olajtársaságnak köszönhetően 15 millió eurót vitt anno a Williamshez.

    A BMW az egyetlen gyártó, akik már bejelentették a tesztfelállásukat az újoncok tesztjére. Kubica mellett Nick Yelloly ülhet majd autóba a jerezi teszten, amit december 10-től 13-ig rendeznek majd.

  • Alonso lett az első, akit kétszer is beválasztottak Hírességek Csarnokába

    Alonso lett az első, akit kétszer is beválasztottak Hírességek Csarnokába

    A héten Párizsban lezajlott az FIA Motorsport Hírességek Csarnokának ünnepélye a hosszútávú autóversenyzők szakágában.

    Eddig 28 pilóta hódította el az endurance világbajnoki címet, és ez az előkelő társaság gyűlt össze Párizsban. Olyan legendák voltak jelen, mint Jacky Ickx, Derek Bell, vagy az első bajnok, Bob Garretson.

    Egy hiányzó volt, Teo Fabi, aki személyes okok miatt maradt távol. Ezenkívül az 1984-es bajnok, Stefan Bellof sem tudott megjelenni, őt bátyja, Georg képviselte.

    Az idei világbajnokokat is meghívták értelemszerűen. Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso közül utóbbit egyébként már a második alkalommal választották be a Hírességek Csarnokába, korábban a Forma-1-es világbajnoki címeiért tüntették ki.

    Az illutsztris névsor:

    • Bob Garretson (1981)
    • Jacky Ickx (1982, 1983)
    • Stefan Bellof (1984)
    • Derek Bell (1985, 1986)
    • Hans-Joachim Stuck (1985)
    • Raul Boesel (1987)
    • Martin Brundle (1988)
    • Jean-Louis Schlesser (1989, 1990)
    • Mauro Baldi (1990)
    • Teo Fabi (1991)
    • Yannick Dalmas (1992)
    • Derek Warwick (1992)
    • André Lotterer (2012)
    • Marcel Fässler (2012)
    • Benôit Tréluyer (2012)
    • Allan McNish (2013)
    • Loïc Duval (2013)
    • Tom Kristensen (2013)
    • Anthony Davidson (2014)
    • Sébastien Buemi (2014, 2018-19)
    • Brendon Hartley (2015, 2017)
    • Mark Webber (2015)
    • Timo Bernhard (2015, 2017)
    • Marc Lieb (2016)
    • Neel Jani (2016)
    • Roman Dumas (2016)
    • Earl Bamber (2017)
    • Kazuki Nakajima (2018-19)
    • Fernando Alonso (2018-19)