Kategória: Touring Car

  • Drámai végjáték: Michelisz Norbert lett a WTCR 2019-es bajnoka!

    Drámai végjáték: Michelisz Norbert lett a WTCR 2019-es bajnoka!

    A szezon utolsó futamának Michelisz Norbi vághatott neki a pole-ból. Mellőle vetélytársa, Guerrieri indulhatott.

    A bajnoki cím megszerzéséhez Nobinak 10 ponttal kellett többet szereznie, mint Guerrieri. Tehát Guerrieri futamgyőzelme esetén Norbinak minimum a 3. helyre volt szüksége.

    A rajtot követően azonban Guerrieri megelőzte Micheliszt, majd így tett Azcona is, később pedig Kristoffersson is, így Norbi a 4. helyen haladt.

    Guerrieri Azconával cserélgette a pozíciót az élen, s épp Guerrieri volt elöl, mikor pályára hajtott a safety car Farfus kiesése miatt.

    A biztonsági autó távozása után 10 kör állt a mezőny rendelkezésére.

    Azcona visszaelőzte Guerrierit, Michelisz pedig Kristoffersson nyakára érkezett meg. Nagyon látványos csata alakult ki a négy versenyző között, Guerrieri a pálya mellett is járt, Azcona az élre állt.

    Guerrieri autója vélhetően megsérült, mivel elkezdett tempót veszíteni, és egyre többen megelőzték. A sorrend az élen így Azcona-Kristoffersson-Michelisz sorrendre módosult.

    Később Norbit Ceccon és Vervisch is megelőzte, de Guerrieri ekkor már csak a 10. helyen haladt, így még ez sem veszélyeztette a magyar versenyző bajnoki címét.

    Shedden kiesése miatt ismét pályára hajtott a biztonsági autó.

    Mindeközben Guerrieri többször is meglátogatta a boxutcát, így nem csak a bajnoki címet, de még a futamon a pontszerző helyet is elbukta.

    A safety car távozása után a top 3 kezdett csatába.

    Az utolsó futamot végül Kristofferson nyerte Azcona és Ceccon előtt, míg a WTCR 2019-es bajnoka Michelisz Norbi lett!

  • Guerrieri nyerte a második futamot, de továbbra is Michelisz vezeti a pontversenyt!

    Guerrieri nyerte a második futamot, de továbbra is Michelisz vezeti a pontversenyt!

    A sepangi második futam rajtja előtt leszakadt az ég. Állórajttal indult a futam, de küszködtek a versenyzők, többen elhagyták a pályát, köztük Michelisz Norbi is, ám szerencsére nem talált el semmit és senkit.

    Nem úgy Catsburg, aki Yvan Mullert találta el. Előbbinek később látványosan ki is gyulladt az autója. Az eredmény az lett, hogy piros zászlóval megszakították a versenyt.

    Hosszú-hosszú perceken át állt a verseny, az eső pedig esett tovább. Végül Catsburg autóját bár fixálták, nem engedték újra elrajtolni.

    Az új rajt safety car mögött zajlott, az első helyről Girolami, míg Michelisz riválisa, Guerrieri a második helyről indult. Norbi a 13. helyről rajtolhatott újra.

    Ezt követően Guerrieri átvette a vezetést, a harmadik még szintén bajnoki esélyes Muller pedig az 5. volt, miközben Farfus ellen kellett védekeznie.

    Négy kör elteltével Michelisz már a 10. helyen haladt. Huff és Farfus sem kekeckedett Norbival, így egy körrel később már a 8. volt.

    Girolami és Azcona látványos csatát mutatott be a második és harmadik helyért, végül Azcona szerezte meg a második pozíciót. Girolamira ráadásul még Kristoffersson is megérkezett, majd meg is előzte.

    A 10. körben Tassi Attila esett ki a versenyből, a pályára pedig olaj került, ezért ismét a safety car állt a mezőny élére.

    A futamot végül Guerrieri nyerte, Azcona és Kristofferson előtt, Michelisz pedig a 8. lett.

    A pontversenyt így továbbra is Michelisz vezeti, 10 pontos előnnyel Guerrieri előtt.

     

  • Michelisz Norbi nyerte az első futamot Malajziában!

    Michelisz Norbi nyerte az első futamot Malajziában!

    Egyelőre jól halad Michelisz Norbi afelé, hogy megszerezze a WTCR idei bajnoki címét.

    A szezonzáró, malajziai hétvége első futamát – a háromból – a pole-ból indulva megnyerte, így tehát minden tőle telhetőt megtett a végső siker érdekében.

    Ez ugyan ahhoz még nem volt elég, hogy bebiztosítsa első helyét az összetettben, azonban növelte előnyét az őt üldözők előtt.

    Michelisz mögött Aurelien Panis és Gabriele Tarquini értek még fel a dobogóra.

    Michelisz előnye jelenleg 27 pont a pontversenyben, Guerrierivel szemben.

    A második futam magyar idő szerint 11.15-kor kezdődik.

    Top 10:

    Versenyző Gyártó Diff.
    1 Norbert Michelisz Hyundai
    2 Aurélien Panis Cupra 2.446
    3 Gabriele Tarquini Hyundai 10.099
    4 Esteban Guerrieri Honda 10.878
    5 João Paulo de Oliveira Honda 11.287
    6 Yvan Muller Lynk & Co 12.125
    7 Daniel Haglöf Cupra 17.213
    8 Johan Kristoffersson Volkswagen 20.142
    9 Nicky Catsburg Hyundai 31.331
    10 Jean-Karl Vernay Audi 31.772

     

  • Kubica túl van az első teszten a BMW-vel

    Kubica túl van az első teszten a BMW-vel

    Robert Kubica ma teljesítette az első tesztjét a BMW-vel a DTM fiatal pilóták tesztjén Jerezben.

    „Elég rég volt már, hogy olyan autót vezettem, aminek van teteje is. Bár a DTM-es autók hasonlítanak a Forma 1-esekhez, csak ennek van teteje. Mint minden autónak, ennek is megvan a saját jellemzője és kicsit más, de már elsőre nagyon élveztem” – mondta Kubica a tesztje után.

    A lengyel pilóta egy BMW M4 DTM-et vezethetett a háromnapos teszt második napján a spanyol pályán Nick Yelloly mellett.

    „Jól éreztem a kocsit a nyitókörben és ez mindig jó érzés. Mindig azt várod, hogy milyen lesz a benyomásod és mennyire érzed komfortosnak az autót, illetve hogyan reagál az” – nyilatkozta Kubica. – „Természetesen, teljesen különbözik ez az autó azoktól, amit az elmúlt években vezettem, de úgy gondolom, hogy sikeres napon vagyunk túl eddig és jó lehetőség számomra, hogy egy kicsit megértsem az új kategória lényegét”.

  • A második pole is Michelisz Norbié!

    A második pole is Michelisz Norbié!

    A második sepangi időmérőn is Michelisz Norbi volt a leggyorsabb!

    Top 10:

     

     

    Versenyző Gyártó Köridő
    1 Norbert Michelisz Hyundai 2:13.141
    2 Esteban Guerrieri Honda 0.784
    3 Mikel Azcona Cupra 0.879
    4 Nicky Catsburg Hyundai 1.445
    5 Gabriele Tarquini Hyundai 1.82
    6 Augusto Farfus Jr. Hyundai
    7 Kevin Ceccon Alfa Romeo
    8 Frédéric Vervisch Audi
    9 Néstor Girolami Honda
    10 Ma Qing Hua Alfa Romeo
  • Michelisz Norbié a pole az első időmérőn!

    Michelisz Norbié a pole az első időmérőn!

    Eddig minden jól alakul Michelisz Norbi számára – kopogjuk le – Malajziában, a WTCR szezonzáró hétvégéjén.

    Az első időmérő edzést megnyerte a BRC Racing magyar versenyzője, ami kulcsfontosságú lehet, hiszen Norbi komolyan esélyes az idei bajnoki címre!

    Így tehát az első futamot az első rajtkockából kezdheti majd Norbi.

    Norbi mellől Aurelien Panis indulhat majd, míg a második sort Nestor Girolami és Mikel Azcona foglalhatják majd el.

    A bajnoki riválisok, Esteban Guerrieri és Yvan Muller csak a 10. és 16. helyeket szerezték meg.

    A mezőny másik magyar versenyzője, Tassi Attila a 21. helyet szerezte meg.

    Íme a top 10:

    Versenyző Gyártó Legjobb köridő
    1 Norbert Michelisz Hyundai 2:13.748
    2 Aurélien Panis Cupra 0.38
    3 Néstor Girolami Honda 0.419
    4 Mikel Azcona Cupra 0.449
    5 Frédéric Vervisch Audi 0.488
    6 Augusto Farfus Jr. Hyundai 0.527
    7 Nicky Catsburg Hyundai 0.535
    8 Gabriele Tarquini Hyundai 0.576
    9 Ma Qing Hua Alfa Romeo 0.706
    10 Esteban Guerrieri Honda 0.798
  • Michelisz Müllert tartja a legnagyobb riválisának

    Michelisz Müllert tartja a legnagyobb riválisának

    A WTCR éllovasa Michelisz Norbert szerint Yvan Müller jelentheti a legnagyobb veszélyt a bajnoki cím megszerzésében.

    Véghajrájához ért a 2019-es Túraautó Világkupa (WTCR) idénye, és még matematikailag négy versenyzőnek van esélye a bajnoki trófea megszerzésére.

    A legjobb helyzetben a BRC Hyundai versenyzője Michelisz Norbert áll, őt 9 pontra követi Esteban Guerrieri és további kettőre Yvan Müller. Utóbbi remek formában van, ugyanis az elmúlt hat versenyből négyet is megnyert, Ningboban és Makaóban is duplázott.

    Lynk & Co-s csapattársa Thed Björk számára is van még esély, ám a magyar bajnok aspiráns leginkább a négyszeres WTCC bajnok Müllertől tart.

    „Ha megnézzük az elmúlt három vagy négy versenyhétvége dinamikáját, akkor azt mondanám, hogy a Lynk & Co és különösen Yvan az, aki nagy veszélyt jelenthet.” – kezdte Michelisz. „Elképesztő makaói és kínai hétvégén van túl. Jó pozícióban érkezett ide.”

    „Thed egy kicsit ugyan le van maradva [28 ponttal – a szerk.], de ismerem őt, és képes rengeteg pontot szerezni egy hétvégén, mint ahogy azt tette idén Marrakesben például. A három bajnoki riválisom közül Estebant ismerem a legjobban, ugyanis 2017-ben az utolsó három versenyen a csapattársam volt. Nagyszer versenyző.” – folytatta.

    „Őszintén szólva nehéz megmondani, hogy megmondani, hogy vajon Yvan vagy Esteban, de szerintem mindhármuknak ugyan akkora esélyük van a bajnoki cím megszerzésére.” – tette hozzá.

    Bajnoki éllovasként természetesen egy fokkal könnyebb helyzetben van a Hyundai versenyzője, ám ezzel kapcsolatban is kettős érzései vannak.

    „Természetesen itt is van pro és kontra. Van nálam egy minimális előny, de ilyenkor nagyobb nyomás van rajtad, mert te vagy az, aki veszíthet. Én nem bánom, ha van rajtam egy kis extra nyomás, mert eddig ez mindig segített nekem. Nyugodtnak érzem magam, de nem tudom ez honnan jön most, mert emlékszem, két évvel ezelőtt a katari WTCC szezonzáró előtt már két héttel ideges voltam és reggelente is a bajnokság volt az első gondolatom. De most magabiztosságot és nyugalmat érzek. Kíváncsi leszek, hogy az időmérő előtt öt perccel is ugyanez lesz-e majd a helyzet.” – bizakodott.

  • A FIA bemutatta az új TCL kategória szabályrendszerét!

    A FIA bemutatta az új TCL kategória szabályrendszerét!

    A FIA leleplezte az új Touring Car Lite (TCL) szabályrendszerét, amely 2020-ban mutatkozik be. A TCL kategória célja, hogy alapja lehessen a túraautós piramisnak, nemzeti és regionális szinten. Alan Gow, a FIA túraautó bizottság elnöke nyilatkozott erről a TouringCarTimesnak:

    „A TCL – Touring Car Lite – kategória olyan kluboknak, csapatoknak lett létrehozva, akik belépő szintű túraautókkal szerepelnének nemzeti és regionális szinten. Egy átlagosnak mondható szabályrendszer segítségével új versenyzők érkezhetnek így a túraautózás világába. Most a nemzeti szintű túraautós versenyek így egyesített technikai szabályzás alá kerülnek, amelyet a FIA felügyel.”

    Olyan autókat várnak homologizációra a TCL kategóriába, mint például a Ford Fiesta, Skoda Fabia, Renault Clio vagy a Hyundai i20. Turbófeltöltős, maximum 1333 köbcentis motorjuk lehet, maximum 200 lóerős teljesítménnyel, és fronthajtással. Egyes specifikációk közösek lesznek a FIA R1/R2 rali szabályrendszerével, hogy a gyártók használhassák az autóikat ralizásra vagy pályázásra is. Erről így beszélt Gow:

    „A TC Lite koncepciója az R1/R2 rali szabályrendszerére épül, amivel szinergiába kerül a pályaautózás és a rali. Így a gyártók egy alapról tudnak építeni akár rali- vagy túraautókat. Egy egyértelműen pozitívum minden résztvevőnek, tehát a versenyzőknek, csapatoknak és gyártóknak is, hiszen egy jól behatárolt autóval számos bajnokságban el lehet indulni. Egy bajnokságon való részvétel egyre drágább, a TC Lite pedig lehetővé teszi a gyártóknak, hogy hozzáférhető és elfogadható áron biztosítsák a túraautózást, anélkül, hogy még saját márkakupát is kelljen rendezniük.”

    A FIA természetesen hozzátette, hogy azért nem lesz lehetséges teljesen ugyanazzal az autóval versenyezni pályán és raliban is. Hamarosan a FIA oldalán hozzáférhető lesz a teljes dokumentáció.

    Touring Car Lite szabályrendszer

    Támogatható autók: B szegmensű, 3-5 ajtósak
    Termelési adatok: Olyan modellek, amelyekből legalább 5000-et gyártottak már
    Minimum súly: 1,000 kg
    Maximális teljes hossz: 4,200 mm
    Maximális teljes szélesség: 1,950 mm
    Maximális tengelytáv: 2,600 mm
    Motor: Turbófeltöltős, benzines, 1333 cm3-ig
    Maximális teljesítmény: 200LE
    Hajtómű: Elsőkerék-hajtás
    Kevés módosítás a tömeggyártású autókon: Karosszéria és aerodinamikai módosítások (hátsó szárny, splitter, stb.)
    ECU: Különleges egység, amely maximalizálja a teljesítményt, vagy közös ECU

  • A Toyota „pengeélen táncol” a hypercar feljesztésével

    A Toyota „pengeélen táncol” a hypercar feljesztésével

    A Toyota elismerte, nem sok mozgásterük van a hypercar fejlesztési ütemtervében a 2020/21-es szezon előtt, így kockázatos, készen állnak-e majd az első versenyre.

    A japán gyártó már korábban bejelentette, csatlakozik az új kiíráshoz, de a szabályok késői véglegesítése miatt nekik, és az Aston Martinnak is kevés idejük lesz, hogy kifejlesszék az új autót az első hypercaros szezonra.

    „Mindent bele, mert így is késésben vagyunk!” – jellemezte Pascal Vasselon, a japánok technikai igazgatója a csapaton belül uralkodó hozzáállást.

    „Minden ki van számolva. Az autók csak röviddel a FIA bevizsgálás és az első verseny előtt kerülnek pályára. Szoros menetrendhez vagyunk kötve, ha bármi közbejön, az kockázatos számunkra.”

    Vasselon elismerte, annak ellenére, hogy az idénynyitó Silverstone-i versenyhétvége később lesz jövőre, a csapat előtt még így is nagy kihívás áll, hogy készen legyenek időre.

    „Silverstone hátrébb került kicsit, augusztus helyett szeptember elején lesz, talán így nyerünk egy hetet. Jelenleg a tökéletes programra törekszünk, és reméljük, minden rendben lesz.”

  • Monteiro előnyben Sepangban a Forma-1-es múltja miatt?

    Monteiro előnyben Sepangban a Forma-1-es múltja miatt?

    Tiago Monteiro elárulta, hogy még a régi Forma-1-es edzései a Maláj Nagydíjról segítik a felkészülését a hétvégi WTCR szezonzáróra Sepangban. A portugál pilóta 12. és 13. lett 2005-ben és 2006-ban amikor még a királykategóriával járt itt, és emlékszik még a forró hőmérsékletre, illetve a magas páratartalomra, hogy ez milyen kihívás volt neki akkor. Idén Monteiro már a KCMG Honda Civic Type R-jével tér ide vissza:

    „Sepang komoly kihívás volt amikor a Forma-1-ben versenyeztem itt, a hőség és a páratartalom miatt, még az autón kívül is. A sebesség ugyan alacsonyabb lesz, és a versenyek is rövidebbek a WTCR-ben, sőt este fogunk versenyezni, amivel azért könnyebb megbarátkozni. Azt gondolom mégis, hogy a pályán lesznek forró pillanatok. A cél mint mindig az, hogy jó helyen végezzünk, és a téli szünetre a lehető legmagasabb pontszámmal mehessünk el.”

    Monteiro idén teljesíti az első teljes szezonját, miután egy komoly fej és nyak sérülésen van túl, amelyet még 2017-ben szerzett egy teszten. Idén a legemlékezetesebb momentuma az volt, amikor júliusban megnyerte az utolsó futamot hazájában, Portugáliában.