Kategória: Touring Car

  • Csütörtökön jelenthetik be Robert Kubica DTM-es helyét

    Csütörtökön jelenthetik be Robert Kubica DTM-es helyét

    Kubica DTM-es versenyülését hivatalosan csütörtökön jelenthetik be. A remek kapcsolatokkal rendelkező lengyelnek ugyan nem jutott hely a BMW gyári csapatainál, de a korábbi Williams pilóta a német túraautós szériában egy privát BMW-s alakulattal indulhat.

    A 35 éves pilóta mindemellett az alfa Romeo tartalékpilótája is lesz a Forma-1-ben idén, és mindkét szériában a PKN Orlen lesz a fő támogatója. Az informátor szerint a DTM-es bejelentése csütörtökön lesz egy sajtótájékoztatón, ahol ott lesz a lengyel olajcég elnöke, Daniel Obajtek is.

  • Elkelt az utolsó BMW-s hely is a DTM-ben

    Elkelt az utolsó BMW-s hely is a DTM-ben

    A dél-afrikai Jonathan Aberdein kapta meg 2020-ra az utolsó BMW ülését a Német Túraautó Bajnokságban.

    A 21 éves pilóta tavaly mutatkozott be a sorozatban az Audis WRT csapat színeiben. Nyolcszor végzett a top tízben, és a végelszámolásnál is a tizedik lett.

    Aberdein maradhatott volna az Audinál, ám pletykák szerint csak tartalékpilótaként számoltak volna vele idén.

    „A BMW egy remek lehetőséget adott nekem, hogy 2020-ban gyári pilóta lehessek, és ezért nagyon hálás vagyok nekik. Eksztázisban vagyok, hogy egy újabb évet tölthetek a DTM-ben, és a tavalyi erős újonc évemre fogok építeni. Várom már a BMW-s kihívásokat.” – nyilatkozta Aberdein.

    A dél-afrikai mellett a BMW gyári csapatát erősíti majd a visszatérő Lucas Auer, illetve a 2012-es bajnok Bruno Spengler és Joel Eriksson is.

    A DTM idei szezonja Zolderben veszi majd kezdetét április 24. és 26. között.

  • 3D nyomtatással is készül az új Cupra Leon Competition TCR!

    3D nyomtatással is készül az új Cupra Leon Competition TCR!

    A Cupra 2020-as versenyautójának a fejlesztése a végső fázisába ért, és most elárulták, hogy a háromdimenziós nyomtatási technológiát is igénybe vették a gyártás folyamán. Xavi Serra, a Cupra Racing technikai fejlesztésének a vezetője nyilatkozott:

    „Az új Leon Competition esetében a kormány központi vezérlőmodulját, a motorháztető szellőzőnyílásait, a tükröket és a fék- valamint a vízhűtés bemeneteit újramodelleztük. A fő cél az volt, hogy rövid idő alatt sok alkatrészünk legyen. Gyorsan többféle dizájnt is kipróbálhatunk, továbbá mivel párhuzamosan fejlesztjük az autót is, ez a megoldás lehetővé teszi azt, hogy gyorsan reagáljunk a tervezési folyamat változásaira.”

    A csapat az új 3D nyomtatott elemeket elvitte tesztelni Portimaoba, Portugáliába. Serra így összegzett:

    „Az eredmények kiválóak, egyenesen meglepő is volt pár dolog, mivel az volt a célunk, hogy a határokat feszegessük ezen anyaghasználattal. Ez a technológia egyre több kulcsfontosságú részt érint majd, és egyre bonyolultabb ötletek megvalósítását teszi majd lehetővé.”

    Az új spanyol fejlesztésű versenyautót február 20-án, a Cupra Garage megnyitóján leplezik majd le.

  • Marrákes megy, Salzburgring jön, a Hungaroringen lesz a szezonnyitó!

    Marrákes megy, Salzburgring jön, a Hungaroringen lesz a szezonnyitó!

    A WTCR szervezői bejelentették, hogy a szezonnyitó Marrákes futamát törlik a versenynaptárból, mert Mehdi Bennani nem indul idén a szériában. Ennek örömére a Hungaroringen lesz az első verseny 2020-ban, valamint júliusban lesz egy forduló a Salzburgringen is. François Ribeiro, a WTCR promótereként nyilatkozott:

    „Mehdi Bennani, Marokkó legsikeresebb pilótájaként valószínűleg nem indul többet a WTCR-ben, nélküle egy ilyen rendezvény és az a támogatás amit ez jelentett, már nem lenne ugyanolyan színvonalú, mint amilyen volt a fogadtatásunk mindig is Marrákesben.”

    A marokkói forduló kiesésével pedig a szezon is három héttel később kezdődik, Magyarországon, április 25-26-án. A helyettesítő versenyhétvége pedig Ausztriában lesz, a nagy sebességű Salzburgring pályáján, július 24-26 között. Erről így beszélt Ribeiro:

    „Salzburgringet szinte kifejezetten túraautó pályának tervezték, a WTCC-ben mindig is a szezon egyik fénypontja volt. Központi elhelyezkedése ideális a WTCR csapatainak, és örülünk neki, hogy feleleveníthetjük ezt a kapcsolatunkat, és a széria rajongóit elvihetjük a világ ezen szegletébe.”

    Ezen verseny érkezésével pedig a kínai futam is hátrább csúszik, az eredeti szeptember 4-6 helyett szeptember 18-20 lesz a ningbo-i verseny időpontja, már csak az autók átlogisztikázása miatt is Európából.

    A WTCC 2009-ben járt először Marokkóban, 2014 óta pedig a szezonnyitó is mindig itt volt.

    A módosított 2020-as WTCR versenynaptár:

    április 26. – Hungaroring
    május 23. – Nürburgring
    június 6. – Slovakia Ring
    június 21. – Vila Real
    július 5. – Aragón
    július 26. – Salzburgring
    szeptember 20. – Ningbo
    október 18. – Inje-Speedium
    november 22. – Makaó
    december 13. – Sepang

  • Rubens Barrichello csatlakozott a Toyotával Super TC 2000-be!

    Rubens Barrichello csatlakozott a Toyotával Super TC 2000-be!

    A Toyota Gazoo Racing Argetina bejelentette Rubens Barrichello érkezését a 2020-as Super TC 2000 programjukhoz. Az egykori F1-es pilóta Matías Rossi, Julián Santero és Mariano Altuna mellé csatlakozik.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy csatalkozhatok a Toyotához, akivel a Super TC 2000-ben indulhatok. Ez az a széria, amelyet mindig is szorosan követtem és aminek remek pilótái vannak. Ez egy hatalmas kihívás lesz számomra. A Forma 1-es hátterem ellenére is rengeteg mindent kell tanulnom a csapattársaimtól és a szakmai csapattól. Ismét fiatalnak és motiváltnak érzem magam” – nyilatkozta a brazil pilóta.

    A 47 éves Barrichello a mai napig a legtapasztaltabb pilótának számít a Forma 1-ben a maga 326 versenyével. A brazil a 2011-es visszavonulását követően főleg Brazíliában ismert autóversenyszériákban versenyzett.

    Az első Super TC 2000 futamát 2020. március 1-jén tartják, de a helyszínt még nem nevezték meg.

  • Hivatalos: Kiszáll a WTCR-ből a Sébastien Loeb Racing!

    Hivatalos: Kiszáll a WTCR-ből a Sébastien Loeb Racing!

    A Sébastien Loeb Racing megerősítette, hogy 2020-ban nem térnek már vissza a túraautó világkupa versenyeire, miután a Volkswagen kiszáll a kategóriából. A TouringCarTimesnak Jean-Philippe Nicolao, a csapat technikai menedzsere nyilatkozott:

    „Sajnos, idén nem indulunk a WTCR-ben. Folytatnánk a túraautózást, hogy az elmúlt hat évben szerzett tapasztalatainkat kamatoztathassuk. Jelenleg is a lehetőségeinket vizsgáljuk.”

    A csapat négy Volkswagen Golf GTI TCR-rel indult tavaly, melyeket Johan Kristoffersson, Rob Huff, Medhi Bennani és Benjamin Leucther vezethettek. A kvartettből Kristoffersson lett a legjobb, ötödik lett az összetettben, miután Sepangban a szezonzárón győzelemmel zárt.

    Korábban olyan pletykákat lehetett hallani, hogy a csapat 2020-ban egy független WTCR-es programként mehetne, Bennanival, mint az egyik versenyző, de a franciák inkább valahol másutt keresnék a szerencséjüket.

    A Sébastien Loeb Racing a WTCC-ben 2015 és 2017 között privát Citroënekkel indult, 2018-ban a WTCR-ben pedig már Volkswagenekkel mentek.

  • Az Audi változatlan felállással vág neki 2020-as DTM évadnak

    Az Audi változatlan felállással vág neki 2020-as DTM évadnak

    Az Audi hivatalosan is bejelentette, mind a hat pilótájuk marad a csapatnál 2020-ban is.

    Így tehát a felállásuk a következőképpen fog kinézni: René Rast, Jamie Green, Mike Rockenfeller, Nico Müller, Robin Frijns, Loic Duval.

    „Egy ilyen remek idény után bátran mondhatjuk: Sose változtass a győztes csapaton” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport főnöke a bejelentés alkalmával. „Szerintem ennél erősebb csapata még sosem volt az Audinak a DTM-ben. Ezért örülök nagyon, hogy mind a hat pilótával tovább folytathatjuk.”

    Az Audinak valóban kiemelkedő szezonja volt 2019-ben, elhozták az egyéni címet Rast révén, míg a gyártók között 582 pont előnnyel diadalmaskodtak a BMW felett.

  • Aberdeiné lesz az utolsó gyári BMW ülés? Kubica hoppon marad?

    Aberdeiné lesz az utolsó gyári BMW ülés? Kubica hoppon marad?

    Jonathan Aberdein lehet az, aki talán elfoglalhatja a BMW utolsó szabadon maradt helyét 2020-ban a DTM-ben. Amennyiben így lesz, Robert Kubica hoppon marad.

    A 21 éves Aberdein tavaly az Audi színeiben indult a bajnokságban, és a 10. helyen végzett. Eredetileg úgy volt, hogy idén is marad ennél a márkánál, és a DTM mellett a Formula E-ben is indul. De a friss hírek szerint a dél-afrikai versenyző a BMW-nél köthet ki, mivel az Audi Sport Team WRT Ed Jonest és Fabio Scherert indítja majd.

    Viszont épp erre a BMW-s helyre pályázik a Forma-1-ből kiszoruló Robert Kubica is. Ha Aberdein tölti be ezt a helyet, a lengyel versenyző biztosan gyári DTM ülés nélkül marad 2020-ra. Indulásra csak akkor marad esélye, ha a szponzora, a PKN Orlen segítségével egy ügyfélcsapathoz igazol.

  • A DTM-es távozás felerősítette a pletykákat, melyek szerint az Aston Martin az F1-be tart

    A DTM-es távozás felerősítette a pletykákat, melyek szerint az Aston Martin az F1-be tart

    Az Aston Martin neve egyre komolyabban felmerül most már, mint jövőbeli F1-es csapat, azonban még mindig csak pletykaszinten.

    Ami hivatalos, az az, hogy a brit autómárka mindössze egy esztendő után kiszáll a DTM-ből, tudniillik megvonták az R-Motorsport nevű csapat támogatását, mely az autóikat használta a tavalyi szezon során.

    A spekulációk ott kezdődnek, hogy a Racing Point tulajdonosa, Lawrence Stroll állítólag komoly mennyiséget vásárolna a márka részvényeiből, és gyakorlatilag behozná azt az F1-be.

    Jelenleg az Aston egyébként a Red Bull névadó szponzora, de a megállapodásuk csak 2020 végéig szól.

    A legfrissebb értesülések szerint Stroll egy 200 millió fontos ajánlattal kopogtat, miközben egy másik potenciális vevő érdeklődése csökken.

    Emellett van egy másik lehetőség is, mégpedig hogy Stroll Wolffal közösen csinál a Mercedes csapatból Aston Martint, erről is beszámoltunk.

  • Év modellje díjjal tüntették ki a szervezők a Honda Civic Type R TCR-t

    Év modellje díjjal tüntették ki a szervezők a Honda Civic Type R TCR-t

    Lenyűgöző teljesítménye alapján 2019-ben a Honda Civic Type R-re került a TCR képzeletbeli koronája. Az Év Modellje címet a TCR-sorozat létrehozója, a WSC Group adományozta, számba véve a világ összes TCR-sorozatában mutatott teljesítményt, valamint az ott gyűjtött bajnoki pontokat.

    A Honda műszaki partnere, a JAS Motorsport által épített,14 különböző bajnokságban részt vett Civic Type R TCR egyszerűen tartolt 2019-ben, és összesen 65 versenygyőzelmet szerzett világszerte.

    A német Rene Münnich által alapított és irányított ALL-INKL.COM Münnich Motorsport sikeresen szerepelt a TCR Közel-Keleten megrendezett versenysorozatában és bajnoki címet zsebelt be Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában, valamint Óceániában.

    Ki kell emelnünk a FIA WTCR – FIA World Touring Car Cup – világkupát, ahol nyolc futamgyőzelmet hoztak össze a Honda pilótái, név szerint Esteban Guerrieri, Nestor Girolami és Tiago Monteiro. Szintén szót érdemel, hogy a portugál Monteiro – Markus Oestriech, Cedrik Totz és Dominik Fugel társaként – kategóriagyőztes lett a Team Castrol Honda Racing színeiben a Nürburgringen rendezett 24 órás versenyen.

    Ezen túlmenően a LA Honda World Racing pilótái diadalmaskodtak az IMSA Michelin Pilot Challenge daytonai és sebringi összecsapásain, miközben Németországban a Junior Cup bajnoki trófeájáért harcoló Michelle Halder lett az első nő, aki nyerni tudott a TCR Germany szériában.

    A jelenlegi Honda Civic Type R TCR 2018-ban debütált a Dubai 24H versenyen, és összesen 17 címet, valamint 110 versenygyőzelmet húzott be azóta, amit várhatóan továbbiak követnek 2020-ban.

    – Hatalmas megtiszteltetés, hogy a Honda Civic Type R TCR-t választották az év TCR-modelljének. Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Honda hivatalos partnerei vagyunk; ez egy olyan kapcsolat, amely 1999 óta tart és magában foglalja több különböző versenyautó tervezését, felépítését és üzemeltetését. Ez a díj egyúttal igazolja a Honda Civic Type R minőségét, a gyár magas szintű műszaki és értékesítési támogatását, valamint a TCR-alakulatok professzionalizmusát. Hihetetlenül szorgalmas csapat munkálkodik székhelyünkön, az olaszországi Arlunóban, amelyet TCR-projektvezetőnk, Mads Fischer irányít. Emellett szerelők, technikusok, mérnökök, logisztikai és értékesítési területen tevékenykedő kollégák egész hada dolgozik a közös sikerért. A rangos díj rávilágít arra, hogy fantasztikus munkát végeznek és nagyban hozzájárulnak a Civic Type R TCR-projekthez – nyilatkozta Alessandro Mariani, a JAS Motorsport első embere.

    Hiroshi Shimizu, a Honda Motor Co, Ltd. motorsportrészlegének vezérigazgatója elmondta: „Fantasztikus, hogy ilyen komoly elismerést kapott a Honda Civic Type R TCR a WSC-től. A TCR-sorozat a privát csapatokon alapul, és mi mindig megköveteltük, hogy a Civic Type R TCR-rel pályára lépő pilóták és istállók ragaszkodjanak a túraautózás eredeti szellemiségéhez. Szerte a világon megfeszített munka folyt a csapatoknál, ezért szeretnénk őszintén köszönetet mondani nekik, hogy 2019-ben is bizalmat szavaztak a Hondának. Gratulálunk mindenkinek, külön megemlítve a JAS Motorsportot, hiszen az ő kivételes támogatásuk rendkívül nagy szerepet játszott a győzelmekben és a díj elnyerésében. Nem kérdés, hogy a szalonokban megvásárolható, kivételesen erős és remekül kezelhető Civic Type R elképesztően jó alap volt a fejlesztéshez, és reméljük, hogy 2020-ban még több sikert érünk el világszerte.”

    A Honda Civic Type R TCR az alábbi bajnokságokban diadalmaskodott 2019-ben:

    TCR Middle-East (Egyéni) – Rene Münnich
    TCR Middle-East (Csapat) – ALL-INKL.COM Münnich Motorsport
    Canadian Touring Car Championship – Gary Kwok
    TCR China (Gyártók) – Dongfeng Honda Racing Team
    TCR Germany Junior Cup – Michelle Halder
    TCR Eastern Europe Trophy (Csapat) – ASK Vesnic Racing
    TCR Japan Saturday Series (Egyéni) – Matt Howson
    TCR Japan Saturday Series (Gentleman’s Cup – Egyéni) – Yukinori Taniguchi
    TCR Japan (Csapat) – KCMG
    TCR Japan (Gyártók) – Honda
    TCR Iberico (Csapat) – ALM Motorsport
    South Island Endurance Series Class 2 (egyórás) – Jordan Michels
    New Zealand Endurance Championship Class 2 (Egyórás) – Jordan Michels
    New Zealand Endurance Championship Class 2 (Háromórás) – Lochlainn Fitzgerald-Symes/Matt Penney