Kategória: Touring Car

  • WTCR legek tavalyról, Michelisz főszereplésével

    WTCR legek tavalyról, Michelisz főszereplésével

    Ugyan a vártnál később kezdődik majd meg a WTCR 2020-as idénye a Hungaroringen, a sorozat most összeszedte tavalyról a különböző statisztikai mutatók legjeit.

    Magyar szívnek különösen örömteli, hogy szinte majdnem az összes fontosabb egyéni mutatóban az éved bajnoka Michelisz Norbert volt az etalon.

    Legtöbb győzelem: Michelisz Norbert (5)

    Legtöbb dobogó: Michelisz Norbert és Esteban Guerrieri (10-10)

    Legtöbb második hely: Michelisz Norbert, Yann Ehrlacher, Esteban Guerrieri, Ma Qinghua, Yvan Muller, Frédéric Vervisch (3-3)

    Legtöbb harmadik hely: Kevin Ceccon (4)

    Legtöbb pole-pozíció: Michelisz Norbert (4)

    Legtöbb élen töltött kör: Esteban Guerrieri (72)

    Legtöbb leggyorsabb kör: Frédéric Vervisch (4)

    Érdekesen alakult a hétvége leggyorsabb köréért járó TAG Heuer díj „rangsora”, ugyanis mind a tíz hétvégén más és más versenyző kapta – köztük a magyar bajnok is – így nem volt olyan, aki egynél többször érdemelte ezt ki.

    A csapatok vonatkozáséban pedig csupán három különböző csapat osztozik a legeken, nem meglepő módon a Michelisz csapata a BRC Hyundai N Squadra Corse, Guerrieri gárdája az ALL-INKL.com Münnich Motorsport és a Björk-Müller fémjelezte Cyan Racing Lynk & Co.

    Legtöbb győzelem: ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, BRC Hyundai N Squadra Corse, Cyan Racing Lynk & Co (7)

    Legtöbb dobogó: BRC Hyundai N Squadra Corse (16)

    Legtöbb pole-pozíció: BRC Hyundai N Squadra Corse, Cyan Racing Lynk & Co (4)

    Legtöbb leggyorsabb kör: ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Comtoyou Team Audi Sport, SLR VW Motorsport (4)

    Legtöbb élen töltött kör: ALL-INKL.COM Münnich Motorsport (107)

  • Költségcsökkentő reformok a WTCR-ben, átalakul a versenyhétvége

    Költségcsökkentő reformok a WTCR-ben, átalakul a versenyhétvége

    A WTCR eredetileg 2021-re tervezett költségcsökkentő reformját idén vetik be, reagálva a piaci igényekre. A tervezetről az FIA Motorsport Világtanácsa dönt majd, következő gyűlésén, március 6-án, Genfben.

    A túraautó világkupa 2018-as indulását követően nagy népszerűségre tett szert. A sok induló azonban a fejlesztési verseny költségeit is megemelte, amit egyre nehezebb fenntartani, ráadásul a TCR kategória eredeti karakterétől is eltér, miszerint nem gyárak, hanem az autót megvásárló csapatok versenyeznek egymással.

    Az FIA Túraautó Bizottsága a csapatokkal és a részvényesekkel együtt úgy döntött, lépnek a költségek egekbe szökése ellen.

    Ezentúl egy időmérő lesz kettő helyett. Igaz, ugyanúgy három részre osztva dől majd el az immár egyetlen pole pozíció sorsa.

    Visszatér a WTCC-ből már jól ismert két futamos hétvége is. Az időmérő a második futam rajtrácsát határozza majd meg, ami – a Nordschleife kivételével – három körrel hosszabb lesz az elsőnél. Az első futam részben megfordított rajtsorrenddel indul majd.

    Így ezentúl elég lesz két nap a versenyhétvége lebonyolítására az eddigi három helyett, két szabadedzéssel indítva a programot. A versenyek pedig a második napon lesznek megtartva.

    A csapatok létszámát is jobban lehatárolják majd. A kétautósok 12, a háromautós alakulatok 18 csapattagot foglalkoztathatnak. Viszont mindössze 10 ember dolgozhat majd az autón. A költségek tovább csökkennek azzal, hogy 18 helyett csak 12 garnitúra gumit lehet használni hétvégenként. A Hungaroringen ez a szám – az új abroncsokhoz való hozzászokást könnyítendő – még 18 lesz, szemben az eddigi, első hétvégén előírt 22-vel.

    „Nehéz döntéseket kellett meghoznunk, hogy a részvényesek, a média és a szurkolók számára is vonzó maradjon a sorozat. Emellett biztosítanunk kellett, hogy privát csapatok továbbra is el tudjanak indulni.” -nyilatkozta François Ribeiro, az Eurosport Events feje, a WTCR promótere.

    „A fenntarthatatlan költségek és a koronavírus világgazdaságra gyakorolt hatása felgyorsította a költségcsökkentésre irányuló újításainkat, amit az FIA-val és a csapatokkal közösen dolgoztunk ki. Ezek szükséges változások, ebben a felelősségteljes irányban kell tovább haladnunk.”

    Eddig az Audi, Sébastien Loeb Racing (Volkswagen) és a Romeo Ferraris (Alfa Romeo) is visszamondta az indulást a idei szezonra. Ha a változások hatására mégis akarna valaki csatlakozni, arra március 6-ig van lehetősége.

  • Váratlanul lefújta a hiperautós programját az Aston Martin?!

    Váratlanul lefújta a hiperautós programját az Aston Martin?!

    Komoly csapás érte a hosszútávú világbajnokságot (WEC), miután az Aston Martin úgy döntött, hogy mégsem fog részt venni a hiperautós korszakban, ahol eredetileg egy Valkyrie-t használtak volna.

    Erről elsőként a RACER számolt be, akikhez egy belsős juttatta el az információt.

    A WEC új hiperautós korszaka idén szeptemberben veszi kezdetét. A brit márka eredetileg négy Valkyrie-t indított volna az új érában, amit a Multimatic épített volna. Ez a cég építi a DTM-es és GT3-as Astonokat is.

    Az Aston Martin kiszállása azt is jelenti az ACO és az FIA számára, hogy továbbra is a Toyota marad az egyetlen komoly gyári hátterű istálló a sorozatban. Az amerikai Glickenhaus már megerősítette, hogy ők 2021-es építenek majd hiperautót, míg a ByKolles is utalt rá, ám az ő pontos tervük nem ismert.

    Nemrégiben pedig a Peugeot erősítette meg, hogy 2022-re szeretnének visszatérni a hosszútávú versenyzés elitjébe, miután a partnerük a Rebellion Racing az idei Le Mans-i 24 órás verseny után kiszáll a bajnokságból. A franciák bejelentése azonban nem tér ki konkrétan arra, hogy hiperautót építenek-e vagy inkább a közös IMSA-WEC felé hajlanának.

    A kilépés oka nem ismert, ám feltehetően pénzügyi vonatkozása lehet a dolognak, ami sok kérdést vethet fel az új szabályrendszer életképessége terén. Ám az sem elképzelhető, hogy a vállalat inkább gőzerővel a jövő érkező, papíron gyári F1-es csapatára akar koncentrálni.

    Nem ez az első ilyen jellegű döntés idén a britektől, ugyanis egy év után a DTM-nek is hátat fordítottak.

  • Az Audi is kiszállna, 2021-től befellegzett a DTM-nek?!

    Az Audi is kiszállna, 2021-től befellegzett a DTM-nek?!

    Az Audi belsős átstrukturálása akár azt is eredményezheti, hogy kiszállnak a DTM-ből, miközben a Formula E egyre több figyelmet kap házon belül. Az Aston Martin kiszállása után tehát a német túraautós szériának újabb komoly fejtörője tehát az, hogy a jelenlegi bajnok Audi is befejezheti 2020 végén!

    Az ingolstadtiak az elkövetkezendő hónapokban döntenek majd a DTM-es szerepvállalásukról, és nem valószínű az már, hogy párhuzamosan ugyanannyi törődést kap ezen túraautós vállalásuk, valamint a Formula E projekt. Ahhoz, hogy az Audi maradjon a DTM-ben ahol turbós, belsőégésű motorokra alapoznak, azt kellene hogy jelentse, hogy a Formula E-ből kiszállnak. Ennek viszont szögesen ellentmond az, hogy a cég befolyásos értékesítési és marketing igazgatója Hildegard Wortmann már nagyon is elkötelezte magát az elektromos széria mellett.

    Mindemellett az elektromos mobilitás a Volkswagen vezér, Herbert Diess szerint is a konszern kőbe vésett stratégiája, tehát a testvérmárka Audinál is. A VW Motorsport pedig már 2019 novemberében bejelentette, hogy teljesen befejezik a motorsport tevékenységüket a hagyományos belsőégésű motorokkal.

    Április 1-től már nem Bram Schot, hanem Markus Duesmann lesz az Audi új vezérigazgatója. Ő korábban a BMW-Sauber Forma-1-es csapatnál volt a fejlesztésért felelős. Az 50 éves szakember korábban dolgozott már Diess mellett a BMW-nél. A nagyfőnök támogatása mellett pedig ő is a Formula E-t értékeli pozitívabban. A belső átszervezés pedig problémás lehet az Audi DTM-es elköteleződésének. Július 1-től a gyári csapat már nem a fejlesztési osztályvezető Hans-Joachim Rothenpielerhez tartozik majd, hanem az Audi Sport GmbH-hoz. Azért lényeges kérdés ez, mert Rothenpieler képes ellensúlyozni azon törekvéseket, hogy az Audi kikerüljön a DTM motorsport programból.

    Tény ugyanakkor, hogy a cégnél a motorsport marketingeszköz is, így hatása van az eladásokra. A dízelbotrány után az Audi is rengeteg pénzt fordít az e-tron elektromos flottájának a fejlesztésére. Mindenképp jó eladási számokat kell felmutatni, mert különben számítani lehet EU-s bírságra.

    Amennyiben Ingolstadtban valóban úgy döntenek, hogy elhagyják a DTM-et, akkor az komoly csapás lenne a túraautós szériának, hiszen egyedül maradna a BMW. 2020 végén pedig szinte megállíthatatlan lenne a széria eltűnése, hiszen jelenleg is az Audi 8, a BMW pedig 7 autót állít „hadrendbe”, az előttünk álló szezonra. Az Audi hivatalos válasza jelenleg az, hogy a motorsport programjukat ősszel fogják tárgyalni a jövő évi szezont illetően. Egészen pontosan:

    „A 2020-as év számunkra a DTM-ről és a Formula E-ről szól. Jelenleg nincs további döntés. Ahogy eddig is, nem fogunk helyzetjelentést adni, hanem csak a végleges döntésünket ismertetjük majd. Ennek azonban még idő kell.”

    Az Audi a feltámasztott DTM-ben 2000-től kezdve jelen volt a privát Abt csapattal. 2004-től gyárként is visszatértek. Ők így az egyetlen olyan gyártó, akik indultak ebben a szériában az elmúlt 20 évben. Ezen időszak alatt hétszer márka-, kilenc alkalommal pedig bajnokok lettek a versenyzők között is. A régi DTM korszakban is 1990-ben és 1991-ben is elhódították a versenyzők bajnoki címét. 2019 volt az eddigi legsikeresebb évük a szériában.

  • Félelmetes baleset történt a Daytona 500-on!

    Félelmetes baleset történt a Daytona 500-on!

    A versenyt Denny Hamlin nyerte – zsinórban másodjára -, de most senki nem erre figyel, hanem arra, hogy hogy van Ryan Newman, aki súlyos balesetet szenvedett a verseny végén.

    Newman csapata azt közölte, hogy a versenyző sérülései súlyosak, de nem életveszélyesek.

    Newman az utolsó körben az élen állt, mikor Ryan Blaney lökhárítója meglökte Newman autóját, aki így kicsúszott a falhoz. Az autó előbb fejrefordult, majd átbucskázott egy másik autón is.

    Pár percbe telt, míg autóját talpra állították, majd Newmant kórházba szállították.

  • Az MG is bejelentette az ETCR programját a Lisheng Shanghai Racinggel!

    Az MG is bejelentette az ETCR programját a Lisheng Shanghai Racinggel!

    A Lisheng Shanghai Racing azon cég, amely bejelentette, hogy megépítik az MG6 XPower TCR autóból az ETCR változatot. Xia Qing, az LSR elnüke nyilatkozott:

    „Még nagyon korai fázisban vagyunk ezen projektben, de amint lehet, le fogjuk leplezni a márka és a modell ETCR-es változatát. Az LSR-nél nagyon hiszünk az elektromos túraautózás koncepciójában, ami az autóversenyzés jövője. Azon remek eredmények mellett, amiket elértünk az MG6 XPower TCR autónkkal, nem akarjuk kihagyni azon lehetőséget, amit az ETCR kínál a kezdetektől fogva.”

    Ezzel a lépéssel hivatalosan kijelenthetjük, hogy ez a negyedik ETCR projekt a Hyundai, Cupra és a Romeo Ferrarisé mellett. Marcello Lotti, a WSC elnökeként, és a széria atyjaként elégedett:

    „Örömmel üdvözöljük az LSR növekvő elkötelezettségét a versenyautók építése és az elektromos túrautózás iránt. Az MG6 TCR-rel már megmutatták a képességeiket, és nagyon várjuk már, hogy az új elektromos autójukat is a pályára vihessék az első tesztre. Az LSR olyan vállalkozásokhoz csatlakozik, akik már leleplezték a projektjeiket, és további bejelentések is várhatóak hamarosan.”

  • Rast és Rockenfeller túl van az első 2020-as DTM teszttel az Audival

    Rast és Rockenfeller túl van az első 2020-as DTM teszttel az Audival

    Az Audi Sport szerdától péntekig Vallelungában volt, hogy első alkalommal teszteljenek a 2020-as DTM szezonra a regnáló bajnokukkal René Rasttal és Mike Rockenfellerrel.

    Az ingolstadti központú csapat összesen 451 kört és 1842 kilométert teljesített az olasz pályán, hogy fontos adatokkal vághassanak neki a közelgő szezonnak.

    „Nagyon pozitív volt a DTM számára ez a teszt” – nyilatkozta Andreas Roos, a DTM projekt menedzsere. – „Újra lehetőségünk volt hogy néhány kilométert menjünk, így már csak az adatok kiértékelése van hátra annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészülhessünk az új szezonra.”

    Az Audi Sport teljesen csoportja csatlakozni fog a BMW Motorsporthoz Monzában az ITR hivatalos előszezon tesztjeire, március 16. és 18. között.

  • Kubica: Nagyon sűrű évem lesz a DTM és a Forma-1 miatt

    Kubica: Nagyon sűrű évem lesz a DTM és a Forma-1 miatt

    A DTM-be szerződő lengyel Robert Kubica számára az idei év is igencsak sűrű lesz. Hiszen a német túraautó bajnokság mellett az Alfa Romeo tartalék pilótája is lesz.

    Csütörtökön vált hivatalossá, hogy az ex-Williams pilóta a DTM-ben folytatja pályafutását. Egy, az együléses sorozatokból jól ismert csapat, az ART Grand Prix színeiben.

    „A tavalyi évem nem a tervek szerint alakult, de végül ott tudtam maradni a Forma-1 vérkeringésében emellett pedig még versenyezhetek is. Tisztában vagyok vele, hogy logisztikailag komoly kihívás vár rám azzal, hogy a DTM mellett az F1-ben is lesz feladatom.” – kezdte a 35 éves versenyző.

    „Tíz hétvége van a DTM-ben, és nekem lesz még 18 a Forma-1-ben is, ezen kívül tesztek, szimulátorozások az Alfa Romeoval., míg az Orlennel felkészülés a DTM idényre, illetve marketing és média napok. Ez rengeteg és idegen is lesz a számomra, de a szenvedélyem és az, hogy a legmagasabb szinten versenyezhetek még az plusz energiát ad nekem.” – tette hozzá Kubica.

  • Egy év után szakít egymással a Comtoyou Racing és a Cupra

    Egy év után szakít egymással a Comtoyou Racing és a Cupra

    A Comtoyou Racing hivatalosan is bejelentette, hogy az idei WTCR szezont megelőzően megszakítják a kapcsolatukat a Cuprával.

    Az istálló egy rövid közleményt adott ki: „A Cuprával eltöltött egy teljes év után a közös utunk véget ért. A Cuprákat kamionra pakolják és elhagyják a főhadiszállásunkat.”

    A Comtoyou Racing tavaly két Audival és két Cuprával indult, előbbieket Niels Langeveld és Frederic Vervisch, utóbbit Aurelien Panis és Tom Coronel vezették.

    Jelen állás szerint a csapat a két Audit megtartja majd a Világkupában, míg a TCR Europe-ban szintén egy Audival indulnak majd, ott Gilles Magnus lesz a versenyzőjük.

  • Hivatalos: Kubica az ART Grand Prix-nél versenyez idén a DTM-ben!

    Hivatalos: Kubica az ART Grand Prix-nél versenyez idén a DTM-ben!

    Meg van Robert Kuboca 2020-as versenyzői helye, számolt be róla a TouringCarTimes.

    A lengyel versenyző idén a DTM-ben fog versenyezni, egy BMW M4 DTM volánja mögött, az ART Grand Prix színeiben.

    A cél az lett volna, hogy gyári versenyző legyen, de ott nem maradt hely számára.

    „A DTM-mel már régóta szimpatizáltam, és a decemberi teszt Jerez de la Fronterán egy kis ízelítőt is adott belőle.” – mondta Kubica. „Nagyon várom már, hogy elkezdődjön ez az új fejezet a motorsport karrieremben.”

    „Nem kell bemutatni sem a BMW-t, sem Robert Kubicát, sem a DTM-et!” – mondta az ART Grand Prix csapatfőnöke, Sébastien Philippe. „Ez a projekt fontos számunkra és sok energiát tettünk bele a tél folyamán.”

    „Ez nagyszerű hír a DTM számára.” – mondtaJens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Örömmel üdvözöljük az ART Grand Prix-t a DTM-ben, mint privát csapat.”

    „Robert a tesztek során megmutatta, hogy nagyon jó a DTM autóval. Igazi nyereség ő a széria számára. Szorítunk az ART Grand Prix-nek és Robertnek, és reméljük, hogy sikeres DTM szezonjuk lesz.”

    Kubica és csapata ott lesz Monzában március 16-18-án Monzában, a hivatalos szezon előtti teszten.