Kategória: Touring Car

  • A DTM törölte előszezoni tesztjét

    A DTM törölte előszezoni tesztjét

    A DTM sorozat rendezője, az ITR is meghozta a döntést, miszerint elmarad a bajnokság előszezoni tesztje.

    A gyakorlást négy naposra tervezték Hockenheimben, március 16. és 19. között rendezték volna. A koronavírus terjedése miatt azonban csak az esemény törlése lehetett megoldás.

    AZ ITR igazgatója, Marcel Mohaupt így kommentálta a döntést: „Az emberek egészsége és biztonsága a legnagyobb prioritás. A jelenlegi helyzet és a koronavírus miatti intézkedések – amiket a német kormány bevezetett – hatására azt a döntést hoztuk, hogy töröljük a tesztet. Természetesen csalódottak vagyunk, hogy a DTM – sok más sport mellett – intézkedéseket kellett tegyen, de ez mind a jó érdekében történt.”

    Az, hogy mi lesz magával a szezonnal, még nem tudni: „Ami a 2020-as szezont illeti, megbeszélések folynak a partnereinkkel, a gyártóinkkal és a versenyrendezőkkel.”

  • A WRT Audijával indul idén Habsburg Ferdinánd a DTM-ben!

    A WRT Audijával indul idén Habsburg Ferdinánd a DTM-ben!

    A WRT csapat egy harmadik autót is indít a 2020-as DTM programjában, miután Habsburg Ferdinánd hozzájuk igazolt. A 22 éves pilóta Ed Jones és Fabio Scherer csapattársa lesz, és Audi RD 5 DTM autóval indulhat, miután az R-Motorsport lelőtte az Aston Martin együttműködést, akikkel tavaly indult.

    A korábban formaautózásban érdekelt pilóta az új csapatával jövő héten mutatkozhat be, Hockenheimben a teszteken. Ferdinánd elégedett:

    „Azt mondják, ha megéled az álmaidat, akkor az soha nem lesz olyan jó, mint azt elképzelted, nos a DTM-ről elmondhatom, hogy egyáltalán nem volt csalódás. Úgy vélem, hogy jó munkát végeztem tavaly, és erősen fejeztem be az év végét, így eltökélt voltam, hogy visszatérjek és folytathassam, amit elkezdtem. Az Audi RS 5 DTM tavaly lenyűgöző volt, és nagyon várom már, hogy vezethessem, az pedig hogy egy ilyen tiszteletreméltó és presztízs csapat áll mögöttem mint a WRT, még több bizalommal tölt el, hogy az idei a legjobb évem lehet. Köszönöm mindenkinek, akik keményen dolgoztak azon, hogy eljuthassak ide, úgyhogy vágjunk is bele, együtt!”

    A csapatfőnök Vincent Vosse is üdvözli Habsburgot a csapatban, és az ő igazolása is segíthet abban, hogy 2020-ban gyarapodjon a mezőny:

    „Örömmel készítünk fel egy harmadik autót. Amint jött ez a lehetőség, gyorsan reagáltunk rá. A 2017-es Makaói Nagydíjon tűnt fel nekem először Ferdinánd, akkor, amikor remek versenye volt, a győzelemért harcolt az utolsó kanyarig. Lenyűgözött, és azóta kapcsolatban álltunk. Tehetséges, gyors, és egy tiszta versenyző, amit nagyon kedvelek. Biztos vagyok benne, hogy értéket ad a csapatnak, mivel van már egy év tapasztalata a DTM-ben. Eddel és Fabióval trióvá bővül a fiatal srácokból álló csapatunk, ami a célja volt a WRT Team Audi Sportnak.”

  • Tom Coronel Audi-pilóta lesz, mégis marad a márka a WTCR-ben!

    Tom Coronel Audi-pilóta lesz, mégis marad a márka a WTCR-ben!

    Coronel meghosszabította szerződését a Comtoyou Racinggel, és a tavalyi Cupra után idén egy Audi volánja mögé ül.

    A holland showman a WTCR harmadik évében is új márkával áll rajthoz, miután tavaly a Cupra, előtte pedig a Honda színeit képviselte (de arról is egy WTCC-s Chevrolet-ről nyergelt át).

    „Nekem az a fontos, hogy ugyanazzal a csapattal versenyezhetek évek óta. Én és a Comtoyou tavaly jó párost alkottunk, jól együtt tudtunk működni. Most Audira váltottunk, a csapatnak már van velük tapasztalata.” – összegezte a változásokat Coronel.

    Tom Coronel, Audi, racingline.hu
    Fotó: FIA WTCR

    Ezzel biztos, hogy bár az Audi kivonul a sorozatból, privát csapatokkal még szerepelnek autóik az idei mezőnyben. A 47 éves versenyző már vezethette is az autót, az új gumigyártó, a Goodyear közös gumitesztjén.

    „Az Audi sok mindenben hasonlít a Cuprára, amit tavaly vezettem. Az RS 3-as viszont lenyűgözött most a teszteken. Fogok még egy tesztet futni, az első verseny előtt, hogy jól be tudjuk állítani az autót.”

    Coronel idén 31-es számmal megy, ugyanis ez lesz a 31. szezonja a motorsportban.

    „Néhány emberrel leültem, hogy elemezzem a versenyzési történetemet. Ha figyelembe vesszük a korábbi bajnokságokat is, amik megelőzték a mostanit – például WTCC, előtte pedig ETCC – akkor 413 versenyt futottam. Ennyit senki sem ment egy sorozatban sem.”

    „Ha a többi túraautós versenyemet is számoljuk, akkor 484 ez a szám. Az idei 20 WTCR-rel át is lépem majd az 500-at. Ezt illően kell majd megünnepelni!”

  • A koronavírus miatt törölték a WTCR tesztjét is, MotorLand Aragónban!

    A koronavírus miatt törölték a WTCR tesztjét is, MotorLand Aragónban!

    A WTCR szervezői megerősítették, hogy a tervezett szezon előtti teszt a MotorLand Aragónban Spanyolországban elmarad. Eredetileg ez a teszt március 24-26-án lett volna, de a koronavírus európai terjedése miatt ezt az eseményt lemondták.

    Az Eurosport Events azért döntött így, mert szeretnék elkerülni a felesleges egészségügyi kockázatot, amely leginkább a versenyzőket, a csapatokat, és a beszállítókat érintené, valamint a médiát is, ezen közösségben.

    Feltehetően a magyar szezonnyitó, előtt lehet majd még egy közös teszt, amely április 24-26 között kerül megrendezésre a Hungaroringen, Nem csak a WTCR törölte a kollektív tesztjét, hanem a a DTM is az eredetileg tervezett monzai pálya helyett mást választott, ugyanezen ok miatt.

  • Videó – Így néz ki Robert Kubica BMW M4 DTM autója!

    Videó – Így néz ki Robert Kubica BMW M4 DTM autója!

    Leleplezte Robert Kubica a BMW M4 DTM autójának a festését, miután idén bemutatkozik a német túraautós bajnokságban is. A lengyel versenyző tavaly a Williams versenyzője volt a Forma-1-ben, de idén azt ART Grand Prix privát csapattal elindul a DTM-ben is.

    Hivatalosan Kubica legelőször Hockenheimben debütál március 16-19 között, a szezon előtti teszteken.

  • A DTM is másik pályára megy tesztelni a koronavírus miatt!

    A DTM is másik pályára megy tesztelni a koronavírus miatt!

    A DTM promótere, az ITR megerősítette, hogy a következő hónapra tervezett monzai előszezoni tesztjük elmarad, mert aggódnak a koronavírus helyzet miatt Észak-Olaszországban. A három napos tesztet eredetileg március 16-18 között akarták itt tartani, helyette most német földön lesz, Hockenheimben, március 16-19 között.

    Mindettől függetlenül a jelenlegi elképzelések szerint a június 26-28. között tervezett futamot megtartanák Monzában. A helyzetről az ITR irányítási igazgatója, Marcel Mohaupt beszélt:

    „Egyre nyilvánvalóbb, hogy a koronavírus terjedése és elszigetelése komolyan érinti a társadalmat, sokféle és mélyreható módon. Elsődlegesen mindenkinek a biztonsága és az egészsége miatt döntöttünk úgy, hogy a szezon előtti tesztünket egy másik pályára helyezzük át. Kifejezetten köszönjük mindenkinek a közreműködését a helyzet miatt Monzában és Hockenheimben is, és nagyon várjuk már, hogy nyáron Olaszországba mehessen a DTM először, erre a legendás pályára.”

  • A DTM olaszországi tesztje is veszélybe kerülhet a koronavírus miatt

    A DTM olaszországi tesztje is veszélybe kerülhet a koronavírus miatt

    A német túraautó bajnokság (DTM) promótere az ITR egy közleményben tudatta, hogy az Olaszország északi részén kirobbant koronavírus járvány miatt folyamatosan figyelemmel követik a helyzetet a márciusi monzai szezon előtti teszt kapcsán.

    Kína után Olaszország északi részén (Milánó és környékén) komoly vészhelyzetet hirdettek, mivel az elmúlt napokban drasztikus mértékben nőtt a koronavírussal fertőzöttek száma.

    A DTM pedig márciusban pont azon a területen, Monzában készülne a szezonra. A történtek miatt pedig az ITR közleményt adott ki.

    „Tisztában vagyunk az észak-Olaszországban kirobbant koronavírus helyzettel. Kiemelt figyelmet szentelünk a március 16-18.-ai tesztre gyakorolt esetleges hatásának, és együttműködünk a helyi hatóságokkal a helyzet szoros nyomon követése érdekében. A DTM-ben résztvevő összes személy és az ITR partnereinek az egészsége kiemelt prioritást élvez és mihelyst valami változás lép fel a körülményekben azt azonnal tudatni fogjuk” – áll a kiadott közleményben.

    A bajnokság mezőnye a márciusi teszt mellett június közepén versenyez(ne) a legendás olasz pályán.

  • Íme az első idei WTCR autó – az új Cupra León Conpetición!

    Íme az első idei WTCR autó – az új Cupra León Conpetición!

    A Cupra erre a szezonra merőben új autóval készül, és elektromos bemutatójával is mindenkit megelőzött.

    Az eddig használt León TCR-t a León Competición TCR váltja, míg a szintén most bemutatott e-Racer immár hivatalosan is első lett az elektromos túraautók közül.

    „Már a TCR autók megjelenésénél is ott voltunk, most folytatjuk az új területek feltárását két új autónkkal.” – mondta Jaime Puig, a Cupra Racing igazgatója.

    Mindkét autót azért terveztük, hogy a legmagasabb szinten versenyezzenek. Versenyképességet szeretnénk ajánlani a partnereinknek, mert a TCR és ETCR szabályzatát figyelembe véve terveztünk meg az autóinkat.”

    Az ETCR programjukről annyit tudni még, hogy az autót fejlesztő Mattias Ekström, illetve még a WTCC-ben megforduló Jordi Gené lesznek a pilótáik. Ekström számára ráadásul az új formátum sem lesz teljesen ismeretlen, hiszen ralikrossz világbajnoki címet szerzett még 2016-ben.

    CUPRA e-Racer, racingline.hu
    Fotó: Cupra, e-Racer

    „Izgatott vagyok, hogy ennek része lehetek.” – mondta a kétszeres DTM-bajnok. „A sorozat elindításától tudom, ez jó sorozat lesz versenyzés szempontjából. Várom már a goodwoodi bemutatót.”

  • Mind a négy Hondát a Münnich Motorsport üzemelteti 2020-ban!

    Mind a négy Hondát a Münnich Motorsport üzemelteti 2020-ban!

    A WTCR előttünk álló szezonjában a Münnich Motorsport kiterjeszti a működését, és mind a négy Hondát ők készítik majd fel. Tavaly a német csapat Esteban Guerrieri és Néstor Girolamival álltak fel a rajtrácsra, míg a KCMG Tiago Monteirót és Tassi Attilát küldte harcba.

    2020-ban most a Münnich Motorsport üzemeltetheti majd mind a négy autót, hasonló felállásban, ahogy tette azt a Lynk & Co, vagy a Hyundai tavaly, ahol az alakulat szatellit csapata más néven futott. A Honda szóvivője ennyit árult el:

    „A WTCR programunk a négy már bejelentett pilótával még mindig formálódik.”

    A Honda Guerrierit, Girolamit, Monteirót és Tassit már egyelőre egyedüliként jelentette be a 2020-as WTCR szezonra is hivatalosan, a Lynk & Co és a Hyundai feltehetően csak az előszezoni tesztek után jelenti be a pilótáit, március végén.

  • Így startol majd el a Pure ETCR nulladik szezonja!

    Így startol majd el a Pure ETCR nulladik szezonja!

    A sorozat promótere, az Eurosport Events új információkat osztott meg az első elektromos túraautó bajnokságról. Íme legfontosabb tudnivalók:

    Talán a legszembetűnőbb eltérés a WTCR-hez képest a versenyhétvégék formátuma lesz. Az autók rövid hatótávolsága miatt több rövid selejtezőre osztják majd az A-, B- illetve C-döntőkbe vezető utat, hasonlóan a ralikrosszhoz. Itt a teljesítmény kiaknázása a szervezők célja, valamint a spórolás kiküszöbölése.

    A különböző menetek felállása egy élő sorsolástól függ majd, melynek során egy gyártó autóit szándékosan elkülönítik az első menetre. Ezt követően még két körben, immár az eredmények lapján kerülnek besorolásra az autók.

    A Pure ETCR már a rajtnál eltér az eddigi összes pályaautós sorozattól, ugyanis a versenyzők egy vonalból, egy startkapuból indulhatnak majd minden menetre. A különböző rajthelyek sorrendjéről pedig egy egykörös, döntők előtt megtartott időmérő fog dönteni. A nagydöntő nyertesét nevezik majd a hétvége győztesének.

    A DTM ’push-to-pass’ rendszeréhez hasonlóan a versenyzők menetenként egyszer felhasználhatnak egy extra rásegítő rendszert, támadás céljából. Eközben a védekező pilóta az előzést követően használhatja a „fightback”, avagy visszatámadó módot, ami az előzőnél kisebb segítség.

    Pilóták és az autók az úgynevezett Hot Zone-ból készülhetnek fel a saját menetükre, és kisérhetik figyelemmel a történéseket. Az autókat pedig a nézők által is megközelíthető Energy Stationben fogják tölteni.

    Az eddigi tervekkel ellentétben már idén lesz egy bemutató szezon, ami nem tekinthető bajnokságnak, de már teszteli fogja az autókat és az új formátumot.

    Az autók a Goodwood Festival of Speed keretén belül kerülnek majd bemutatásra, és teljesítenek majd próbamenetet, ezt követően pedig négy alkalommal versenyeznek majd egymás ellen. Ebből kettő a WTCR hétvégéken lesz, Ausztriában és Koreában. A bemutató szezont a Daytona 24 órás versenyt kísérő bemutató zárja majd az első, nyolc hétvégés idény előtt, amit tízre emelnének 2022-ben.

    Dátum Esemény Helyszín
    július 9-12. Goodwood Festival of Speed Goodwood, Egyesült Királyság
    1 július 24-26. WTCR Race of Austria Salzburgring, Ausztria
    2 augusztus 1-2. Copenhagen Historic Grand Prix Koppenhága, Dánia
    3 október 16-18. WTCR Race of Korea Inje Speedium, Dél-Korea
    4 november ? ? Guangdong, Kína
    január 30-31. Daytona 24 órás Daytona Beach, Egyesült Államok