Kategória: Touring Car

  • Családi garázs-bagázs: Yvan Muller és „új” csapattársa!

    Családi garázs-bagázs: Yvan Muller és „új” csapattársa!

    Két Lynk & Co már gazdára talált, ugyanis a Cyan Racing bejelentette, hogy egyik pilótájuk Yvan Muller lesz, aki ezúttal unokaöccsével kerül egy csapatba.

    A páros már tavaly is Lynk & Co-t terelgetett, akkor azonban papíron két külön csapat tagjai voltak, bár mind a négy autót a Cyan Racing készítette fel. Yann Ehrlacherrel azonban most hivatalosan is csapattársak lesznek.

    „A Lynk & Co Cyan Racing a legjobb hely jelenleg.” – kezdte Muller, a tavalyi szezon bronzérmese. „Mindenki, Svédországtól Kínáig motivált, hogy újra a bajnoki címért küzdhessünk.”

    „A tavalyi év egészen az első tesztektől a futamgyőzelmekig megmutatta, mennyit dolgoztunk az egész projekten. Nincs kétségem afelől, idén még keményebben kell nyomnunk, de készen állok.”

    Ehrlacher eközben annak örül, hogy nagybátyja oldalán vezethet majd, mintegy családi vállalkozássá téve a csapatot.

    „Yvan már minden autósportos szituációt megélt, mind a pályán, és azon kívül is. Már harmadik éve vagyok itt, de ez az ő karrierjének, még a tizedével sem ér fel.”

    „Ha valaki nekem hét évvel ezelőtt – amikor WTCC versenyekre kezdtem járni – azt mondja, hogy egy nap versenyző lehetek, az egyik legjobb csapatnál, a nagybátyámmal együtt, rögtön aláírtam volna.”

    Bár az, hogy a szezon mikor kezdődhet el, egyelőre még kérdés, de Christian Dahl, a csapat (Cyan) igazgatója kijelentette, azon dolgoznak, hogy azonnal versenyezni tudjanak, amint a körülmények lehetővé teszik.

    „Figyelemmel kísérjük a helyzetet, és megteszünk minden intézkedést a dolgozóink egészsége érdekében. Teljes mértékben támogatjuk a döntéshozókat, akik a szezonkezdés elhalasztása mellett döntöttek. Arra használjuk ezt az időszakot, hogy folytassuk a felkészülést arra, amikor a versenyzés újraindulhat.”

    A bejelentett pilótáiról is elmondta véleményét:

    „Az ilyen bizonytalan időkben, egy dolog azért biztos: nekünk van az egyik legerősebb párosunk Yvan és Yann személyében. Mindketten hozzájárultak a tavalyi eredményeinkhez és a csapat fejlődéséhez. Reméljük, a segítségükkel még keményebb kihívást biztosíthatunk ellenfeleink számára.”

    Íme az eddig bejelentett indulók:

    # Versenyző Márka Csapat
    9 ?? Attila Tassi Honda ALL-INKL.COM
    Münnich Motorsport
    18 ?? Tiago Monteiro
    29 ?? Nestor Girolami
    86 ?? Esteban Guerrieri
    1 ?? Norbert Michelisz Hyundai BRC Lukoil Squadra Corse
    30 ?? Gabriele Tarquini
    6 ?? Luca Engstler Engstler Liqui Moly Racing Team
    88 ?? Nick Catsburg
    68 ?? Yann Ehrlacher Lync&Co Cyan Racing
    100 ?? Yvan Muller
    31 ?? Tom Coronel Audi Comtoyou Racing
  • Berger győzködte Buttont, hogy csatlakozzon a DTM mezőnyéhez!

    Berger győzködte Buttont, hogy csatlakozzon a DTM mezőnyéhez!

    Gerhard Berger a DTM vezéreként elárulta, hogy megpróbálta meggyőzni a korábbi Forma-1-es versenyző Jenson Buttont arról, hogy töltsön el egy teljes szezont a német túraautós szériában, de sikertelenül. Tavaly Button a DTM szezonzáróján Hockenheimben egy Super GT-s Hondát vezetve a hétvégén a 9. és a 16. pozícióban futott be. Button ugyan csak az egyik lábát tette be a DTM-be, de Berger nagyon is akarta volna őt egész évre. Button viszont nem akarta elhagyni Los Angelest, ahol a menyasszonyával és fiával lakik. A motorsport-total.com-nak árulta el Berger a tervét vele kapcsolatban:

    „Beszéltem Jenson Buttonnal Hockenheimben, és mondta, hogy érdekelné is a DTM. Késűbb ahogy tovább csevegtünk, az volt az érzésem, hogy inkább továbbra is LA-ben lakna. A DTM azonban egy kemény, abszolút magas színvonalú széria. Ahhoz, hogy itt sikeres legyél, Európában kell élned, és minden nap kapcsolatban kell állnod a csapatoddal. Nem érzem azt, hogy erre készen állna.”

    Berger azonban nem adja fel:

    „Sima rajongóként nagyon is megnézném, hogy mit tud a DTM-ben. Bírom őt, sokat is gondolok rá, de most az életének egy olyan fázisában van, amikor más dolgok érdekelnek minket.”

  • Csak júliusban indul majd a DTM szezon

    Csak júliusban indul majd a DTM szezon

    Alaposan átalakult a DTM idei versenynaptára. Halasztások helyett rögtön egy új tervezettel álltak elő, egyetlen hétvége törlése nélkül.

    Eredetileg április végén indult volna útjára az idény, ehelyett azonban az első öt fordulót (a szezon felét!) áthelyezték az év későbbi szakaszára. Az új szezonnyitó helyszíne így a Norisring lesz, a verseny eredeti időpontjában, július 12-én.

    Két dátumhoz még nem rendeltek hozzá helyszínt: a sorozatba visszatérő Anderstorp, illetve a nemzetközi porondon bemutatkozására váró vadonatúj Igora Drive nem rendelkezik még dátummal.

    Mind a 10 forduló megmaradt, bár ennek a nyári szünet áldozatául esett. A szezonzárás is kitolódott novemberre, ráadásul nem Hockenheimben, a megszokott helyen, hanem kivételesen Monzában zár majd a mezőny.

    Az átrendeződés megoldja a problémát, miszerint az anderstorpi hétvége ütközött volna a Le Mans-i 24 órás időpontjával. Ez az audis Mike Rockenfellernek jó hír, aki a Corvette miatt kényszerült volna kihagyni egy fordulót.

    Az előszezoni tesztről nem érkezett hír azóta, hogy Monzából Hockenheimbe tették át a helyszínt, majd végleg törölték az eseményt.

    Az új betétfutam, a DTM Trophy helyzete is átalakult, a sorozat promóterei azt a menetrendet is közzétették. Eközben a W Series felől még nincs hír.

    Íme a 2020-as megújult DTM naptár:

    Eredeti naptár Új naptár
    04.26. ?? Zolder
    05.17. ?? Lausitzring
    05.31. ?? Igora Drive
    06.14. ?? Anderstorp
    06.28. ?? Monza
    07.12. ?? Norisring 07.12. ?? Norisring
    nyári szünet 08.02. ?? Igora Drive/?? Anderstorp
    08.09. ?? Zolder
    08.23. ?? Brands Hatch 08.23. ?? Brands Hatch
    09.06. ?? Assen 09.06. ?? Assen
    09.13. ?? Nürburgring 09.13. ?? Nürburgring
    10.04. ?? Hockenheimring 10.04. ?? Igora Drive/?? Anderstorp
    10.18. ?? Lausitzring
    11.08. ?? Hockenheimring
    11.15. ?? Monza

     

  • A WTCR is virtuális sorozatot indít, ahol bárki kiállhat Michelisz ellen is

    A WTCR is virtuális sorozatot indít, ahol bárki kiállhat Michelisz ellen is

    A Túraautó Világkupa (WTCR) hivatalosan is bejelentette, hogy mától elindítja a hivatalos előszezoni eSport sorozatát. Amelyben tíz jelenlegi és egykori WTCR pilóta küzdhet meg majd a legjobb rajongókkal.

    Az eSport sorozat a RaceRoom-mal együttműködve fog megvalósulni, akik a sorozat hivatalos játékát biztosítják. A bajnokság pontozásos lesz, négy fordulóban fog zajlani. A 30 fős főmezőnyt majd 10 WTCR pilóta és 20 rajongó fogja alkotni.

    Az előkvalifikáción bárki részt vehet, ahonnan majd a 92 leggyorsabb kört elérő kerül be a bajnokságba. Közülük a 20 legjobb időt elérő csatlakozhat majd a 10 pilótához az 1-es szerveren. A 21-44. hely között végzők alkotják majd a 2-es szerver mezőnyét, a 45-68.hely közöttiek a 3-ast, a maradék indulók pedig a 4-es szerveren vívhatnak majd egymással.

    Pontokat csak az 1-es szerveren osztanak, amely megegyezik a tavalyi eSport WTCR bajnokságban osztott pontokkal. Vagyis az időmérő első öt helyezettje kap pontot (5-4-3-2-1). A két versenyen pedig az első 15 részesül pontban. (25- 20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1)

    A többi három szerveren „tét nélkül” versenyeznek, pusztán a szórakozás céljából.

    Ami a szabályokat illeti, a gumikopás be lesz kapcsolva, illetve a büntető és BoP rendszer is valós lesz. A beállítások azonban fixálva lesznek, azokon változtatni nem lehet. Továbbá üzemanyag fogyasztás és bokszkiállás nem lesz.

    A tíz fős profi mezőnyt alkotja: Mikel Azcona (Cupra), Kevin Ceccon (Alfa Romeo), Yann Ehrlacher (Lynk & Co.), Luca Engstler (Hyundai), Néstor Girolami (Honda), Esteban Guerrieri (Honda), Mato Homola (Hyundai), Niels Langeveld (Audi), Michelisz Norbert (Hyundai), Tiago Monteiro (Honda)

    Egy forduló több napig vagy akár hétig is eltarthat.

    03.25-04.06 Hungaroring

    03.31-04.20 Slovakiaring

    04.14-05.04 Ningbo

    04.28-05.18 Sepang

    A versenyek a WTCR facebook és youtube oldalán élőben lesznek követhetőek.

    Aki pedig részt venne az az alábbi linken regisztrálhat és több információt is találhat: http://game.raceroom.com/championships/48

  • Nagy Dániel a WTCR tavalyi bajnokának csapatánál folytatja!

    Nagy Dániel a WTCR tavalyi bajnokának csapatánál folytatja!

    A WTCR 2019-es bajnokának csapatánál, az olasz BRC Racing Teamnél folytatja pályafutását Nagy Dániel. A TCR kategóriában 2015-ben bemutatkozó, a WTCC-t is megjárt magyar versenyző a TCR Europe versenyein indul a BRC színeiben, amint azt a koronavírus-járvány lehetővé teszi. A 21 éves pilóta Hyundai i30N TCR versenyautóján a 99-es rajtszám szerepel majd.

    Az 1998-as születésű sportoló számára a túraautó Európa-kupa ismerős terepnek számít: 2018-ban futamot nyert a sorozat hollandiai állomásán, és összesen hétszer állhatott dobogóra a szériában. TCR-es rutinját jól mutatja, hogy a WTCR 2018-as magyarországi hétvégéjén szabadkártyásként egy második helyet szerzett. A koreai gyártó autóját is jól ismeri, a mostani lesz ugyanis a harmadik éve a Hyundai i30 N TCR kormánya mögött.

    “Óriási megtiszteltetés számomra, hogy a túraautó-világkupa tavalyi győztese, Michelisz Norbert csapatához tartozhatok idén. Hálás vagyok, amiért ilyen tapasztalt szakemberekkel dolgozhatok együtt. A BRC-vel közös történetünk egy rendkívül eredményes tesztnapon kezdődött tavaly Olaszországban. 2019-ben is közel jártunk a közös munkához, de az akkor egyéb okok miatt nem volt lehetséges. A sorozathoz is jó szívvel csatlakozom újra, hiszen a TCR Europe az elmúlt években bizonyította, hogy az egyik legerősebb az elérhető kategóriájú túraautó-bajnokságok között. Továbbra is a szakmai fejlődésemre koncentrálok, és remélem, hogy lesz lehetőségem futamokat nyerni” – kommentálta a bejelentést Nagy Dániel.

    A BRC célja a TCR Europe bajnoki címének megszerzése – mondta a BRC Racing Team csapatvezetője, Gabriele Rizzo. “Büszkék vagyunk rá, hogy részt vehetünk a TCR Europe-ban, és boldogok vagyunk, hogy sikerült megállapodnunk Nagy Dániellel. Igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy versenyzőink a győzelemért harcolhassanak minden versenyen, és hogy a bajnoki cím legyen a cél, egyéni és csapat szinten is. Tisztában vagyunk vele, hogy a bajnokság színvonala még magasabb lesz mint az előző szezonban, ezért már teljesítettük is az első teszteket.”

    A közös felkészülés Franciaországban, a Paul Ricardon kezdte meg a csapat és Nagy, az első tesztnapról készült kisfilm itt található.

  • Michelisz Norbi új rajtszámmal várja az idei szezont

    Michelisz Norbi új rajtszámmal várja az idei szezont

    Megszokta már a közönség, hogy a #5 Michelisz Norbi rajtszáma. Most ez megváltozik, de ezt senki sem bánja, hiszen az az oka, hogy ő lett a WTCR bajnok 2019-ben.

    Michelisz Norbi a legjobbaknak járó, #1-es rajtszámmal várja a 2020-as WTCR szezont. Bár nem tudni még, hogy ez mikor fog elkezdődni, hiszen az új-koronavírus járvány miatt az első két futamot (Hungaroring és Nürburgring) már lefújták…

    „Korábban is mondtam, hogy egyetlen rajtszám van, amire lecserélném az 5-öst… ? Bajnokként választhattam az #1-est, és éltem a lehetőséggel, 2020-ban ez lesz a rajtszámom. Nehéz döntés volt, de az új logómba is beépítettem, méghozzá a piros-fehér-zöld színekkel kombinálva. Mit szóltok?” – írta Norbi Instagramon.

    https://www.instagram.com/p/B93psc8BPOf/

  • A nürburgringi 24 órás versenyt szeptemberre tolták

    A nürburgringi 24 órás versenyt szeptemberre tolták

    A nürburgringi 24 órás futam szervezői bejelentették, hogy a versenyhétvégéjüket szeptember 24-27-re tolták, így ez érinti a WTCR versenyét is. A német fordulót eredetileg május 21-23-án tartották volna, és miután törölték a magyar versenyt, itt lett volna a WTCR szezonnyitója is. Ezt jövetné a Slovakia Ring fordulója, június 6-7-én.

    A túraautó világkupa promótere, az Eurosport Events persze adós még a véglegesítéssel, hogy miképp alakul az elhalasztott nürburgringi versenyhétvége után a naptárjuk.

  • A Spái 6 órás verseny is elmarad a koronavírus miatt

    A Spái 6 órás verseny is elmarad a koronavírus miatt

    A WEC következő fordulója, az április 25-re tervezett spái 6 órás verseny is elmarad a koronavírus-járvány miatt. Egyelőre azonban csak elhalasztásra került, nem végleges törlésre.

    Ezzel ez már a sokadik autósport esemény, amit nem rendeznek meg a tervezett időpontban. Így járt például az F1-es Ausztrál Nagydíj, vagy épp a WTCR és Kamion Eb hungaroringi szezonnyitója.

    „Ez a döntés az egyetlen felelős opció, amit megléphetünk jelenleg,” – mondta a WEC vezérigazgatója, Gérard Neveu. „A résztvevőink, a rajongók és a paddock embereinek  egészsége és jóléte prioritást élvez. Keményen dolgozunk az új dátumon a spái 6 órás számára és a lehető leghamarabb kommunikálhatjuk majd azt.”

  • Bemutatta az idei DTM-es gyári autóinak a festését az Audi

    Bemutatta az idei DTM-es gyári autóinak a festését az Audi

    Az Audi Motorsport bemutatta a hat gyári támogatott autójának az idei festését a DTM-ben. Rast, Green, Rockenfeller, Duval, Müller és Frijns is egytől-egyig egyedi festéssel fog rajthoz állni, ami a különféle szponzoroknak köszönhető.

    A címvédő René Rast piros-fehér Audit fog vezetni köszönhetően a porta Möbel támogatásának, míg a csapattársa Jamie Green – aki egyébként a legrégebb óta tagja a mezőnynek – fekete-szürke autót fog vezetni az Akrapovic jóvoltából.

    Rockenfeller kék-sárga autója a TWIN Busch-nak köszönhető, míg Duval piros-szürkéje a BMC Air Filter-nek.

    Müller és Frijns pedig idén is a Castrol EDGE és a ARAL festéseivel fog rajthoz állni.

    Az Audi a hat gyári autó mellett, három privátot is indít a WRT csapattal, náluk Habsburg Ferdinand, Ed Jones és Fabio Scherer fog versenyezni.

     

  • Habsburg: Rast nem tehetségesebb nálam

    Habsburg: Rast nem tehetségesebb nálam

    Igen kettős véleménnyel van az újdonsült márka társáról és a címvédő René Rastról Habsburg Ferdinand. Az osztrák pilóta nem tekinti példaképének a jelenkor legsikeresebbjét, ám csodálja őt.

    Második idényére készül a 22 éves pilóta a DTM-ben, ahol a bajnok autóban mutathatja meg a tudását. Ám nem aggódik, hogy a címvédőjéhez hasonló képességű autó lesz alatta.

    „Nem hiszem, hogy tehetségesebb nálam.” – kezdte Habsburg, amikor Rastról kérdezte a motorsport-total.com.

    „Még mindig hiányzik belőlem pár dolog, ami ahhoz kell, hogy az ő szintjén tudjak konstansan teljesíteni, de még csak egy szezonon vagyok túl. Ő a DTM előtt jó pár évet töltött a Porsche Szuperkupában, innen jön az előnye. Jó dolog, hogy van még egy kis időm, de ezen kívül még az autó teljesítménye is fontos szerepet játszik.” – folytatta a WRT pilótája.

    Habsburg arra is felelt, hogy szerinte mi teszi annyira erőssé a Rastot a tapasztalaton kívül.

    „Az a benyomásom, hogy hihetetlenül keményen dolgozik. Nagyon jól bánik a gumikkal is. Egészen mélyről kapaszkodott fel, így a karrierje érdekes és lenyűgöző. Olyan keményen kell dolgoznom, mint René, ha nem keményebben, hogy ha le akarom győzni őt. Nincs más alternatíva.” – folytatta.

    „Korábban teljes mértékben felnéztem rá. De most már ellene versenyzek, ezért ezt nem tehetem. A két bajnoki címével már sokat elért, ami lenyűgöző. Ez az én célom is. Hogy ő lenne-e a legjobb DTM-es pilóta? Egyáltalán nem.” – mondta elmosolyodva.