Szerintünk elképesztően jól néz ki! Szerintetek?
Fotók: Ramzi Adek/ c7rartcar.com




Szerintünk elképesztően jól néz ki! Szerintetek?
Fotók: Ramzi Adek/ c7rartcar.com




A regnáló világbajnok, Nico Rosberg vagy félre akar mindenkit vezetni, vagy eleve ez volt a feladata, hogy „szólja el” magát. Történetesen egy Instagram Stories posztban osztott meg Nico Rosberg egy képet, amiben egy TV-ben látható a Mercedes jelenlegi Forma-1-es autója, ugyanakkor sziluett szinten egy jármű, ami erőteljesen egy WEC-es LMP1-es jellegű autóra hajaz.
Lehet, hogy a német ex-pilóta megirigyelte Timo Glock nem is olyan régi poénját, amikor előadta, hogy visszatérne a Forma-1-be, pedig még csak április elseje sem volt. Ugyanakkor két reálisabb elképzelés is van azzal kapcsolatban, amit a lefényképezett tv-n láthatunk.
Annak ellenére, hogy mérhetetlenül titkosnak minősítette Rosberg a projektet amiről nem mutathat többet, ismert az a tény, hogy a Mercedes is már jó ideje gőzerővel dolgozik egy olyan utcai sportautón, amellyel felvehetik a versenyt a legizmosabb Ferrarival, a Bugatti Chironnal, vagy bármilyen más, hasonló kategóriájú szörnyeteggel. Abból sem csináltak titkot, hogy az ő autójukban amennyire csak lehet, átemelnek megoldásokat a Forma-1-es versenyautójukból is, sőt a motor is a királykategóriából érkezne, nyilván módosított formában. Persze elég furcsa lenne, ha így kezdenék kiszivárogtatni a dolgot, de láttunk már érdekes marketinges mutatványokat az autóipari cégektől.
A másik lehetőség az, hogy esetlegesen valóban visszatérnek az endurance, azaz a WEC világába. Utoljára 1999-ben szerepeltek Le Mansban, mondhatnánk, hogy épp ideje visszatérni. Mondjuk így közel húsz évvel később jelentősen drágább egy ilyen visszatérés, mert az LMP1-es kategória gyári költségvetése már pont ugyanakkora, mint egy F1-es nagy csapaté. Az is tény, hogy az idén az F1-ben nagyon hangoztatott hibrid EQ Power technológiájuk jobb reklámot kaphatna egy Le Mans győzelemmel…
Mi az utcai autóra tippelünk.


A legkomolyabb motorsport szériák vezetői azon dolgoznak, hogy a jövőben jobban egymáshoz igazítsák versenynaptáraikat, ne nagyon legyenek ütközések.
Az FIA elnöke, Jean Todt Monacóban találkozott az F1 motorsport igazgatójával, Ross Brawnnal, a WEC vezérigazgatójával, Gerard Neveu-val és a Formula E vezérigazgatójával, Alejandro Agaggal.
„Miután tárgyaltunk a versenynaptárokról, mindenki egyetértett abban, hogy dolgozzunk együtt a bajnokságok menetrendjének összehangolása kapcsán a következő szezonokban,” – áll az FIA közleményében. „Szoros együttműködésben a promóterekkel, az elmúlt években az FIA keményen dolgozott azon, hogy építse és megszilárdítsa a bajnokságokat és azok jó szórakozást nyújtsanak a motorsport rajongóknak.”
„Nagyon fontos mindenkinek, aki a bajnokságainkban dolgozik, hogy dolgozzunk tovább, hogy a rajongók teljes mértékben élvezzék ezeket a bajnokságokat. Együttműködve a partnereinkkel azon kezdtünk dolgozni, hogy harmóniába hozzuk a versenynaptárakat.”

Dr Helmut Marko a Red Bull tanácsadója egyértelműen kijelentette, hogy nem tervezik a beszállást a legendás sorozatba.
Az energia ital vállalat tulajdonában jelenleg két Forma-1-es csapat is van, valamint szponzorként szinte minden kategóriában jelen vannak, egyet kivéve a Le Mans szériát.
A spanyol El Confidencial kérdésére, miszerint nem tervezik-e, hogy beszállnak a hosszútávú világbajnokságba, Marko csak ennyit válaszolt: „Nem, csak a Forma-1-re szeretnénk koncentrálni.”
„A költségek nagyon magasak a bajnokságban, így csak egy sorozat éri meg nekünk.” Tette hozzá.
Ezután Marko azt is tagadta, hogy egy nagy csapat mellett lennének fő támogatók.
„Támogatóként sem érdekel minket a sorozat.”
A Red Bull idei esélyeivel kapcsolatban Marko elmondta, hogy még nem tettek le a bajnoki címről, annak ellenére sem, hogy jelentős a lemaradásuk a Mercedes és a Ferrari mögött.
„Nem tettünk még le a bajnoki címről, máskülönben nem tennénk erőfeszítéseket azért, hogy utolérjük az előttünk lévőket.”
„Az erőforrásunk sajnos nem a legjobb. A Forma-1-ben a motorerő igenis fontos.”
„Az első verseny után a Ferrari megmutatta, hogy komolyan kell velük számolni, de Barcelonában azt is láthattuk, hogy a Mercedes motorja mennyivel erősebb, ami a győzelemről döntött.”

Az első és a második helyen végzett a #8-as és a #7-es Toyota a WEC 6 órás spái versenyén.
A Mike Conway és Kamui Kobayashi páros a verseny során szinte folyamatosan az élen állt, ám két sárga zászlós fázis a Kazuki Nakajima, Anthony Davidson és Sebastien Buemi triónak kedvezett, akik végül bezsebelték a végső győzelmet.
A harmadik helyre a Brendon Hartley, Earl Bamber és Timo Bernhard hajtotta #2-es Porsche futott be.
A pole-ból induló #1-es Porsche Andre Lottererrel, Neel Janival és Nick Tandyvel végül csak a negyedik lett.
Az LMP2 legjobbja Alex Lynn, Pierre Thiriet, Roman Rusinov trió lett, a GTE Pro kategóriát Davide Rigon és Sam Bird nyerték a Ferrarival, míg a GTE Am kategóriában Mathias Laudáék bizonyultak a legjobbnak.

A Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon állítja, hogy 2017-es, WEC-es, LMP1-es autójuk, „120%-ban legális”. Tette ezt mintegy válaszul arra, hogy a Porsche a szabályok tisztázását kérte.
A Porsche ugyanis nem volt meggyőződve arról, hogy a TS050 HYBRID hátsó része aerodinamikai szempontból megfelel a szabályoknak.
„Nem gondolom, hogy akár egyetlen elem is kétségbe vonható lenne rajta.” – mondta Vasselon az Autosportnak. „Az autónk teljes mértékben legális; vita nincs.”
Vasselon hozzátette, hogy a homologizációs eljárások során a Toyota megvitatta az aero elemeket a szabályalkotókkal, az FIA-vel és a WEC promóterével is, még tavaly júliusban. Továbbá elképzelése sincs, mi lehet megkérdőjelezhető a TS050-en a Porsche szerint.
„Amikor ilyen dolgok történnek, az általában jó hír, mivel azt jelenti, hogy jó munkát végeztünk.”
A Porsche megerősítette, hogy tisztázták a szabályokat, mást azonban nem reagáltak a témában.
Vasselon azt a feltevést is tagadta, hogy a Toyota dupla diffúzort alkalmazna és hangsúlyozta, autójuk minden eleme megfelel a szabályzásnak.

A Porsche versenyzői, Neel Jani és Andre Lotterer szerezték meg a pole pozíciót a WEC aktuális versenyhétvégéjén, Spában.
Az #1-es rajtszámú Porsche 1:54.097-es idővel végzett az élen, mögöttük a Mike Conway és Kamui Kobayashi vezette Toyota végzett.
„Amikor láttam, hogy 2,5 másodperccel gyorsabbak vagyunk az előző legjobb időnknél, nem tudtam elhinni.” – mondta Jani. „Szuper kör volt, egészen az utolső sikánig.”
Az LMP2 pole-ját a G-Drive racing szerezte meg Alex Lynnel és Pierre Thiriet-vel.
A GTE Pro kategória pole-ját meg a Ferraris Davide Rigon és Sam Bird gyűjtötte be, míg GTE Am kategóriában Mathias Laudáék Aston Martinja volt a leggyorsabb.

Fotó: FIA WEC
Miután kiderült, hogy a McLarenből némileg kiábrándult Fernando Alonso idén a Monacói Nagydíj helyett az Indy 500-on versenyez majd, rögtön keringeni kezdtek olyan pletykák is, hogy jövőre talán a Le Mans-i 24 órás versenyen is elindulna a spanyol, ahogy tette azt korábban Nico Hülkenberg is. Ráadásul Alonsót is épp a Porsche-val kötötték össze. A Porsche azonban tagadja, hogy számolnának Alonsoval 2018-ban.
„Van hat versenyzőnk, akikkel elégedettek vagyunk, és akikkel hosszú távon tervezünk.” – mondta a csapatfőnök Andreas Seidl az Auto Bildnek. „Alonso egy érdekes versenyző, és két éve össze is hoztunk valamit. De most nincs harmadik prototípusunk és jelenleg nem is tervezünk ezen változtatni.”

Fotó: wec-magazin.com/ByKolles
Úgy volt, hogy Robert Kubica idén WEC-ezni fog, LMP1-ben, a ByKolles csapattal. A csapat azonban kihagyta az első két edzést, a Prologue-ot, mivel az autójuk még nem volt kész, s eddig csak néhány kört tudtak megtenni, mert technikai problémáik akadtak.
Erre Kubica bejelentette, hogy ő nem fog részt venni ebben a kampányban.
„A Prologue után eldöntöttem, hogy felmondom a ByKollessel tervezett programot az LMP1-ben.” – közölte Kubica saját Facebook oldalán. „Ebből adódik, hogy nem leszek ott a WEC szezonnyitóján Silverstone-ban, és a többi WEC versenyen. Nehéz döntés volt visszamondani és megválni a lehetőségtől, hogy csatlakozzak egy ilyen komoly kihívást jelentő bajnoksághoz, de remélem, hogy ez nem végső búcsú.”