Kategória: Endurance

  • Világít a sötétben a Corvette festése!

    Világít a sötétben a Corvette festése!

    Különleges festéssel készül a Le Mans-i 24 órás versenyre a Larbre Competition! Az 50-es rajtszámú Corvette C7.R pop art festését Ramzi Adek, francia művész tervezte. Érdekessége, hogy a festés a sötétben is látható! Az exkluzív megjelenésű autót Romain Brandela, Christian Philippon és Fernando Rees vezetik majd.
    További információkat és képeket a www.c7rartcar.com weboldalon találhattok.

    Szerintünk elképesztően jól néz ki! Szerintetek?

    Fotók: Ramzi Adek/ c7rartcar.com

    Corvette Art CarCorvette Art Car
  • Button szívesen versenyezne 2017-ben, már meg is van, hogy hol

    Jenson Button továbbra is hangsúlyozza, hogy a Forma-1-be már nem szeretne visszatérni, viszont nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy más sorozatban rajthoz álljon.

    Button a 17 éves Forma-1-es karrierjét zárta le a 2016-os szezon végén, de idén egy futamra még beugrott, az Indy500-on induló Fernando Alonsot helyettesítette Monacóban.

    Annak ellenére, hogy egészen az első szabadedzésig nem vezette a wokingiak idei autóját, egész eredményes hétvégét zárt, még akkor is, ha a futamon Wehrleinnel ütközött és feladni kényszerült a versenyt.

    A brit pilóta egész hétvégén azt hangsúlyozta, hogy ez csak egy egyszeri alkalom, hogy visszatért, hosszabb távon már nem tervezi. Azt viszont nem zárta ki, hogy a közeljövőben más kategóriában láthatjuk majd.

    Buttont arról kérdezték Monacóban, hogy ha felkérnék-e újra autóba ülne-e, mire így felelt.

    „Nem tervezem. Azt tudom, hogy a csapat nem tervez pilóta cserét, így nem valószínű, hogy lenne helyem, meg nem is szeretnék már a Forma-1-ben indulni.”

    „Más kategória viszont szóba jöhet. Csak akkor lehetséges, ha teljes erőmmel arra tudok összpontosítani, csak így tudok megfelelő teljesítményt nyújtani.”

    Button következő motorsportos kötelezettsége ezen a héten lesz, amikor is egy Super GT-s Hondát tesztelhet – majd versenyezni is fog vele a nyáron-, illetve majd augusztusban egy régebbi Forma-1-es McLarennel fog körözni Laguna Secában.

    Miután Alonso nagyon jól érezte magát Indianapolisban, Button elmondta, hogy őt korábban nem nagyon vonzotta az Indycar, de a NASCAR-t és Le Mans-t szívesen kipróbálná.

    „Az Indy sosem vonzott, nem az én világom. Személy szerint meglepődtem, hogy Fernando rajthoz állt ott, de más emberek vagyunk, más dolgokat szeretünk. Autóversenyzők vagyunk, nem csak F1-es pilóták, más sorozatokat is ki kell próbálnunk.”

    „Ami engem illet, szeretnék egy nap majd Le Mans-ban versenyezni. Nagyszerű tapasztalatokkal lehet ott gazdagodni, és az atmoszférája is elképesztő.”

    „Ezen kívül a NASCAR-t is szívesen kipróbálnám. Nagyszerű érzés lenne. Idén kilátogattam az egyik futamra, Jimmie Johnson hívott meg, nagyon jól éreztem magam, és a verseny is kiváló volt. Nagyon különbözik más sorozatoktól, de a kihívás itt is ugyanakkora.”

    „Ott van még más is amit szeretek, mint például a rallycross. Sok mindent imádok, de az Indy sosem fogott meg, sokféle ok miatt.”

    A japán Super GT azonban máris megfogta Buttont, augusztusban, a Team Mugennél rajthoz is állhat!

    Button az augusztus 27-i suzukai 1000 km-es versenyen Hideki Mutoh és Daisuke Nakajima társaként vezetheti majd a Honda NSX-GT-t.

    Jövőhéten, kedden és szerdán a brit versenyző teszten vehet majd részt.

    „Miután vezettem egy ilyen autót a Honda „Thanks Day-en” decemberben, érdekelni kezdett a Super GT-ben való versenyzés.” – mondta Button. „Beszéltem a Hondával, és lehetőséget adnak nekem a Suzuka 1000 Km-en.”

    „Nagyon várom már, hogy újra a japán rajongók előtt vezethessek.”

  • Rosberggel térne vissza a Mercedes az endurance világába?

    Rosberggel térne vissza a Mercedes az endurance világába?

    A regnáló világbajnok, Nico Rosberg vagy félre akar mindenkit vezetni, vagy eleve ez volt a feladata, hogy „szólja el” magát. Történetesen egy Instagram Stories posztban osztott meg Nico Rosberg egy képet, amiben egy TV-ben látható a Mercedes jelenlegi Forma-1-es autója, ugyanakkor sziluett szinten egy jármű, ami erőteljesen egy WEC-es LMP1-es jellegű autóra hajaz.

    Lehet, hogy a német ex-pilóta megirigyelte Timo Glock nem is olyan régi poénját, amikor előadta, hogy visszatérne a Forma-1-be, pedig még csak április elseje sem volt. Ugyanakkor két reálisabb elképzelés is van azzal kapcsolatban, amit a lefényképezett tv-n láthatunk.

    Annak ellenére, hogy mérhetetlenül titkosnak minősítette Rosberg a projektet amiről nem mutathat többet, ismert az a tény, hogy a Mercedes is már jó ideje gőzerővel dolgozik egy olyan utcai sportautón, amellyel felvehetik a versenyt a legizmosabb Ferrarival, a Bugatti Chironnal, vagy bármilyen más, hasonló kategóriájú szörnyeteggel. Abból sem csináltak titkot, hogy az ő autójukban amennyire csak lehet, átemelnek megoldásokat a Forma-1-es versenyautójukból is, sőt a motor is a királykategóriából érkezne, nyilván módosított formában. Persze elég furcsa lenne, ha így kezdenék kiszivárogtatni a dolgot, de láttunk már érdekes marketinges mutatványokat az autóipari cégektől.

    A másik lehetőség az, hogy esetlegesen valóban visszatérnek az endurance, azaz a WEC világába. Utoljára 1999-ben szerepeltek Le Mansban, mondhatnánk, hogy épp ideje visszatérni. Mondjuk így közel húsz évvel később jelentősen drágább egy ilyen visszatérés, mert az LMP1-es kategória gyári költségvetése már pont ugyanakkora, mint egy F1-es nagy csapaté. Az is tény, hogy az idén az F1-ben nagyon hangoztatott hibrid EQ Power technológiájuk jobb reklámot kaphatna egy Le Mans győzelemmel…

    Mi az utcai autóra tippelünk.

    Mercedes

  • A nagy FIA szériák összeegyeztetnék versenynaptáraikat

    A nagy FIA szériák összeegyeztetnék versenynaptáraikat

    A legkomolyabb motorsport szériák vezetői azon dolgoznak, hogy a jövőben jobban egymáshoz igazítsák versenynaptáraikat, ne nagyon legyenek ütközések.

    Az FIA elnöke, Jean Todt Monacóban találkozott az F1 motorsport igazgatójával, Ross Brawnnal, a WEC vezérigazgatójával, Gerard Neveu-val és a Formula E vezérigazgatójával, Alejandro Agaggal.

    „Miután tárgyaltunk a versenynaptárokról, mindenki egyetértett abban, hogy dolgozzunk együtt a bajnokságok menetrendjének összehangolása kapcsán a következő szezonokban,” – áll az FIA közleményében. „Szoros együttműködésben a promóterekkel, az elmúlt években az FIA keményen dolgozott azon, hogy építse és megszilárdítsa a bajnokságokat és azok jó szórakozást nyújtsanak a motorsport rajongóknak.”

    „Nagyon fontos mindenkinek, aki a bajnokságainkban dolgozik, hogy dolgozzunk tovább, hogy a rajongók teljes mértékben élvezzék ezeket a bajnokságokat. Együttműködve a partnereinkkel azon kezdtünk dolgozni, hogy harmóniába hozzuk a versenynaptárakat.”

  • Helmut Marko: A Red Bull nem megy Le Mans-ba

    Helmut Marko: A Red Bull nem megy Le Mans-ba

    Dr Helmut Marko a Red Bull tanácsadója egyértelműen kijelentette, hogy nem tervezik a beszállást a legendás sorozatba.

    Az energia ital vállalat tulajdonában jelenleg két Forma-1-es csapat is van, valamint szponzorként szinte minden kategóriában jelen vannak, egyet kivéve a Le Mans szériát.

    A spanyol El Confidencial kérdésére, miszerint nem tervezik-e, hogy beszállnak a hosszútávú világbajnokságba, Marko csak ennyit válaszolt: „Nem, csak a Forma-1-re szeretnénk koncentrálni.”

    „A költségek nagyon magasak a bajnokságban, így csak egy sorozat éri meg nekünk.” Tette hozzá.

    Ezután Marko azt is tagadta, hogy egy nagy csapat mellett lennének fő támogatók.

    „Támogatóként sem érdekel minket a sorozat.”

    A Red Bull idei esélyeivel kapcsolatban Marko elmondta, hogy még nem tettek le a bajnoki címről, annak ellenére sem, hogy jelentős a lemaradásuk a Mercedes és a Ferrari mögött.
    „Nem tettünk még le a bajnoki címről, máskülönben nem tennénk erőfeszítéseket azért, hogy utolérjük az előttünk lévőket.”

    „Az erőforrásunk sajnos nem a legjobb. A Forma-1-ben a motorerő igenis fontos.”

    „Az első verseny után a Ferrari megmutatta, hogy komolyan kell velük számolni, de Barcelonában azt is láthattuk, hogy a Mercedes motorja mennyivel erősebb, ami a győzelemről döntött.”

  • Kettős Toyota győzelem született a spái 6 órás versenyen

    Kettős Toyota győzelem született a spái 6 órás versenyen

    Az első és a második helyen végzett a #8-as és a #7-es Toyota a WEC 6 órás spái versenyén.

    A Mike Conway és Kamui Kobayashi páros a verseny során szinte folyamatosan az élen állt, ám két sárga zászlós fázis a Kazuki Nakajima, Anthony Davidson és Sebastien Buemi triónak kedvezett, akik végül bezsebelték a végső győzelmet.

    A harmadik helyre a Brendon Hartley, Earl Bamber és Timo Bernhard hajtotta #2-es Porsche futott be.

    A pole-ból induló #1-es Porsche Andre Lottererrel, Neel Janival és Nick Tandyvel végül csak a negyedik lett.

    Az LMP2 legjobbja Alex Lynn, Pierre Thiriet, Roman Rusinov trió lett, a GTE Pro kategóriát Davide Rigon és Sam Bird nyerték a Ferrarival, míg a GTE Am kategóriában Mathias Laudáék bizonyultak a legjobbnak.

  • A Toyota tagadja, hogy illegális megoldásokat alkalmaz

    A Toyota tagadja, hogy illegális megoldásokat alkalmaz

    A Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon állítja, hogy 2017-es, WEC-es, LMP1-es autójuk, „120%-ban legális”. Tette ezt mintegy válaszul arra, hogy a Porsche a szabályok tisztázását kérte.

    A Porsche ugyanis nem volt meggyőződve arról, hogy a TS050 HYBRID hátsó része aerodinamikai szempontból megfelel a szabályoknak.

    „Nem gondolom, hogy akár egyetlen elem is kétségbe vonható lenne rajta.” – mondta Vasselon az Autosportnak. „Az autónk teljes mértékben legális; vita nincs.”

    Vasselon hozzátette, hogy a homologizációs eljárások során a Toyota megvitatta az aero elemeket a szabályalkotókkal, az FIA-vel és a WEC promóterével is, még tavaly júliusban. Továbbá elképzelése sincs, mi lehet megkérdőjelezhető a TS050-en a Porsche szerint.

    „Amikor ilyen dolgok történnek, az általában jó hír, mivel azt jelenti, hogy jó munkát végeztünk.”

    A Porsche megerősítette, hogy tisztázták a szabályokat, mást azonban nem reagáltak a témában.

    Vasselon azt a feltevést is tagadta, hogy a Toyota dupla diffúzort alkalmazna és hangsúlyozta, autójuk minden eleme megfelel a szabályzásnak.

  • Porsche pole született a WEC Spa-Francorchamps-i hétvégéjén

    Porsche pole született a WEC Spa-Francorchamps-i hétvégéjén

    A Porsche versenyzői, Neel Jani és Andre Lotterer szerezték meg a pole pozíciót a WEC aktuális versenyhétvégéjén, Spában.

    Az #1-es rajtszámú Porsche 1:54.097-es idővel végzett az élen, mögöttük a Mike Conway és Kamui Kobayashi vezette Toyota végzett.

    „Amikor láttam, hogy 2,5 másodperccel gyorsabbak vagyunk az előző legjobb időnknél, nem tudtam elhinni.” – mondta Jani. „Szuper kör volt, egészen az utolső sikánig.”

    Az LMP2 pole-ját a G-Drive racing szerezte meg Alex Lynnel és Pierre Thiriet-vel.

    A GTE Pro kategória pole-ját meg a Ferraris Davide Rigon és Sam Bird gyűjtötte be, míg GTE Am kategóriában Mathias Laudáék Aston Martinja volt a leggyorsabb.

  • Teltház van a Porsche-nél, nem kell nekik Alonso

    Teltház van a Porsche-nél, nem kell nekik Alonso

    Fotó: FIA WEC

    Miután kiderült, hogy a McLarenből némileg kiábrándult Fernando Alonso idén a Monacói Nagydíj helyett az Indy 500-on versenyez majd, rögtön keringeni kezdtek olyan pletykák is, hogy jövőre talán a Le Mans-i 24 órás versenyen is elindulna a spanyol, ahogy tette azt korábban Nico Hülkenberg is. Ráadásul Alonsót is épp a Porsche-val kötötték össze. A Porsche azonban tagadja, hogy számolnának Alonsoval 2018-ban.

    „Van hat versenyzőnk, akikkel elégedettek vagyunk, és akikkel hosszú távon tervezünk.” – mondta a csapatfőnök Andreas Seidl az Auto Bildnek. „Alonso egy érdekes versenyző, és két éve össze is hoztunk valamit. De most nincs harmadik prototípusunk és jelenleg nem is tervezünk ezen változtatni.”

  • Kubica mégsem fog WEC-ezni idén

    Kubica mégsem fog WEC-ezni idén

    Fotó: wec-magazin.com/ByKolles

    Úgy volt, hogy Robert Kubica idén WEC-ezni fog, LMP1-ben, a ByKolles csapattal. A csapat azonban kihagyta az első két edzést, a Prologue-ot, mivel az autójuk még nem volt kész, s eddig csak néhány kört tudtak megtenni, mert technikai problémáik akadtak.

    Erre Kubica bejelentette, hogy ő nem fog részt venni ebben a kampányban.

    „A Prologue után eldöntöttem, hogy felmondom a ByKollessel tervezett programot az LMP1-ben.” – közölte Kubica saját Facebook oldalán. „Ebből adódik, hogy nem leszek ott a WEC szezonnyitóján Silverstone-ban, és a többi WEC versenyen. Nehéz döntés volt visszamondani és megválni a lehetőségtől, hogy csatlakozzak egy ilyen komoly kihívást jelentő bajnoksághoz, de remélem, hogy ez nem végső búcsú.”