Kategória: Endurance

  • A Porsche nyerte a drámai Le Mans-i 24 órást

    A Porsche nyerte a drámai Le Mans-i 24 órást

    Hatalmas drámákat kellett átélnie a csapatoknak a 85. Le Mans-i 24 óráson.

    Míg a verseny első felében mindenki a Toyotát siratta, addig kevesebb, mint 4 órával a verseny leintése előtt újra az élen álló autó adta meg magát.

    Az 1-es Porsche is megállt a pályán, és Lotterer hiába küzdött percekig a pályabírók segítségével, hogy bejuttassa a garázsba a technikát, végül ez nem sikerült.

    Kijelenthetjük tehát, hogy 2017-ben az LMP1-es kategória gyakorlatilag teljes csődöt mondott, hiszen sorra hibásodtak meg és estek ki a főkategória prototípusai.

    Sokáig úgy tűnt, hogy végül LMP2-es autó fog nyerni, azonban a 2-es Porsche megmentette a főkategória becsületét, és habár elsőként hibásodott meg a gyári autók közül a versenyen, végül elsőként is ért célba. Mögötte azonban a P2-es széria autói futottak be. Második a 38-as autó lett, harmadik pedig a 13-as, amely Nelson Piquet Jr-al a volán mögött futott be. A 8-as Toyota végül 9 kör hátránnyal a kilencedik helyen futott be.

    A GTE Pro kategóriára maradt az utolsó körre a dráma idén: A 63-as Corvette lassú defektet kapott, így a 97-es Aston Martin nyerte a kategóriát.

    A Porsche végül 367 kört tett meg, ezzel megnyerve az utóbbi évek kétségkívül legdrámaibb 24 órását.

  • Meghackelték a Le Mans közvetítés live streamjét

    Meghackelték a Le Mans közvetítés live streamjét

    Akik előfizettek a hivatalos Le Mans live streamre a 24 órás verseny miatt, azok most  csalódottak lehetnek, mivel elképzelhetetlenül rossz. Szakadozik, és rossz a képminőség. A WEC sorozat szervezői (amelynek része a Le Mans is) most hivatalosan is közölték, hogy számítógépes támadássorozat áldozatává váltak.

    A 24 órás le mans-i futam a világ egyik legnagyobb motorsport eseménye , ahová mindenhonnan érkeznek csapatok és versenyzők, hogy itt versenyezhessenek. éjjel és nappal, egy napon át. A hosszútávú világbajnokság zászlóshajója ez a hétvége, és a WEC szervezői appon és dedikált weboldalon keresztül is biztosítanák az esemény követhetőségét. A probléma az, hogy az élő stream nagyon sokszor az ígért 720p-s felbontás alá megy, vagy egész egyszerűen csak megszakad.

  • 12 órán már túl van a mezőny Le Mans-ban

    12 órán már túl van a mezőny Le Mans-ban

    A legendás egynapos verseny a feléhez ért.

    A verseny első részében a szokásos megforgások és kisebb balesetek mellett a 2-es Porsche drámájára is viszonylag hamar sor került. A negyedik órában kiállt a garázsba, és mivel egy komolyabb meghibásodásról volt szó – az első tengelyre ugyanis nem tudtak energiát átvinni – csak közel egy óra szerelés után, húsz kör hátrányban térhetett vissza a pályára.

    Mindeközben az élen nagyszerű versenyt fut a 7-es Toyota, az 1-es Porsche és a 8-as Toyota. Az LMP1-es kategória hatodik autója sajnos pár kör megtétele után a verseny feladására kényszerült motorhiba miatt.

    A GTE Pro kategóriában a 82-es Ferrari szenvedett komolyabb balesetet, amikor épp egy P2-es autó körözte le.

    16 órával a verseny vége előtt a 8-as Toyotát is be kellett tolni a garázsba, a probléma ugyanaz, mint a 2-es autónál volt, így a hosszabb szerelési idő itt is garantált volt.

    14 óra volt hátra, amikor hatalmas dráma következett: A 7-es Toyota Kobayashival a volán mögött a célegyenesben lelassult, és a Porsche így átvette a vezetést. A japán versenyző próbálta bevinni a boxba az autót, azonban ez nem sikerült, a pálya szélén ért véget a verseny a körrekordot futó pilóta számára. Mindezek után az egyetlen harcban maradt Toyota defekttel gurult a pályán, majd kigyulladt és így a Toyota közel 14 órával a verseny vége előtt kiszállt a 24 órásból. Ezt már a Porsche garázsában sem hiszik el.

    12 órával a verseny vége előtt tehát egyetlen LMP1-es autó van harcban a győzelemért, a második helyen már a 31-es rajtszámú LMP2-es versenygép, jelenleg Nicolas Prosttal.

  • Duval idén is Le Mans-ozhatott volna

    Duval idén is Le Mans-ozhatott volna

    Az Audi WEC-es visszavonulásának Loic Duval lett az egyik legnagyobb vesztese, akinek LMP1-es autók helyett idén be kell érnie a Formula E-vel és a DTM-mel. Az utóbbi apropóján (elvégre tudjátok, a hétvégén DTM a Hungaroringen!) beszélgettünk el vele pénteken; a cikk időzítése nem véletlen, a 2013-as Le Mans-győztes ugyanis (többek között) megosztotta velünk véleményét arról, szerinte kit int le elsőként a kockás zászló vasárnap délután háromkor.

    Mi a véleményed a Hungaroringről? Ha jól tudom, még sosem versenyeztél itt.

    Igen, ma [pénteken] voltam itt először. Egész jó kis pálya, ami azt illeti; néhány gyorsabb kanyar, néhány technikásabb kanyar, van benne hegynek fel és hegynek le is, szóval tetszik. Egy negatívat kell azonban mondanom róla: úgy fest, elég nehéz itt előzni, ami nem a legjobb, ezt leszámítva viszont nem rossz. Sosem voltam még Budapesten vagy Magyarországon sem, ez az első alkalom – hétfőn még maradok is az egyik barátommal körbenézni kicsit. Egyelőre elégedett vagyok a pályastruktúrával és minden ilyesmivel. Várom már a versenyeket is, habár elsőre úgy érzem, nehéz lehet majd előzni.

    Jól kell akkor kvalifikálnod.

    Pontosan, az időmérő itt nagyon fontos lesz.

    Az Audinak nagyon jó versenytempója volt az eddigi futamok alapján, és jobban is kezelik a gumikat a Mercedesnél. Mennyire lesz ez tetten érhető ezen a pályán?

    Tavaly láthattuk, hogy ez a pálya nagyon fekszik az Audinak, és természetesen az idei szezon eddigi képe alapján is ezt mondanám. Egész télen nagyon keményen dolgoztunk, hogy versenyképes autót építsünk az új gumiknak is megfelelve. Az autó úgy fest, nagyon jól teljesít a pályán, ezt pedig nem is szabad elveszítenünk, de kicsit az időmérős teljesítményünkön is javítani kell, különösen itt, ahol a rajtpozíció fontosabb, mint az eddigi pályákon. Természetesen dolgozunk rajta, de szerintem az Audinak összességében nagyon pozitív hétvégéje lehet.

    Nehéz volt megszokni a DTM-es hétvége felépítését? Az elmúlt jó pár évben a kevés számú, de hosszú versenyekhez voltál szokva, most pedig rövidebbek a futamok, de egy hétvégén rögtön kettő van belőle.

    Inkább az autóhoz való hozzászokással akadnak nehézségeim, a részletekkel, a gumikkal és magával a teljesítménnyel, mint a hétvége formájával. Persze teljesen más, mint ami eddig a helyzet volt nálam, de a Formula E-zés miatt, ahol egyetlen napba sűrítünk bele mindent, nem mondanám furcsának – kivéve, hogy itt egy hétvége alatt kétszer kell ugyanezt megtennünk. Nincsenek különösebb problémáim, csak nagyon sok a megbeszélés, amin át kell esni. A nap nagyon hosszú, annak ellenére, hogy vezetni nem sokat vezetünk; nagyon sok idő megy el azzal, hogy a mérnökökkel átbeszéljük az adatokat és minden egyéb ilyesmit. A formátumhoz őszintén szólva nagyon gyorsan alkalmazkodtam, inkább az autóval harcolok még kicsit.

    Meglehetősen sokoldalú versenyző vagy – DTM, WEC, FE többek között. Mennyire kívánnak meg másfajta vezetési stílust ezek a kategóriák, illetve mennyire segít egy adott szériában, hogy valami teljesen másban is versenyzel?

    Ez sosem árt, nyilvánvalóan. A WEC-es tapasztalatom sokat segített a Formula E-s energiakezelésen, például, de azt is hozzá kell tennem, hogy amikor ilyen sok időt töltesz el egy bizonyos kategóriában és egy bizonyos gumiszállítóval, néha nehézséget is tud okozni. Ami azt illeti, itt a DTM-ben voltak problémáim azzal, hogy vezetési stílus terén minden passzoljon, és igazából ez a folyamat még mindig javában tart; minden egyes alkalommal, amikor egy kanyar felé közeledek, át kell gondolnom, hogy most pontosan mit is kellene csinálnom. Még mindig nem megy teljesen természetesen, pontosan azért, mert annyi időt töltöttem valami mással. A DTM-ben kissé át kell még fejben gondolnom a dolgokat, de másfelől viszont mindig pozitív, ha sok szériában versenyezhet az ember, mivel mindig van mit tanulni, amit később más helyeken hasznosíthatsz.

    Teljesen más érzés lehet a Formula E-ben is.

    Igen, a hajtás teljesen más, a gumik is, ugyebár nyitott autó-zárt autó, nehéz autó-könnyebb autó, érted. Rengeteg különbség van, amiket végeredményben a legtöbb versenyző kezelni tud, de ha sok évet töltesz egy szériában, mint én az LMP-ben/WEC-ben, néha kell egy kis idő, hogy átkalibráld magad. Ha hozhatok én is egy példát, ahol habár nem kategóriaváltás volt, csak autógyártó – Edoardo Mortara – nála is lehet látni, hogy szüksége van még egy kis időre, amíg hozzászokik egy másik autóhoz és egy másik filozófiához.

    Nem tervezel GT-versenyeken is résztvenni az Audival? Blancpain például?

    Idén nem, de a jövőben lehet belőle valami. Elég elfoglalt vagyok most az FE-vel és a DTM-mel, ahol még mindig tanulófázisban vagyok, és egyáltalán nem egyszerű, így teljes erőmmel erre koncentrálok. De amint kissé kényelmesebben érzem magam (és azért még várjuk meg, mi lesz itt a jövőm), talán GT-zek is egy kicsit.

    És mi a helyzet a WRX-szel?

    Szerintem ez nem nekem való 🙂 Nagyon szívesen kipróbálnám és beugranék egy ilyen autóba, de tudod, murva és fű és minden ilyen… nem hiszem, hogy versenyképes lennék.

    Szerinted miért annyira kedvelt a DTM a versenyzők körében? Egy németközpontú szériáról van elvégre szó, német autókkal és német pályákkal – mégis rengeteg nemzetközi versenyző van jelen. Angliában például nem ez a helyzet a BTCC-ben.

    Itt ugyebár három nagyobb konstruktőr van, három prémiumautókat gyártó konstruktőr, és ráadásul a legjobbak közé tartoznak, ami önmagában érdekes. Az autók emellett nagyon jók, és habár a Deutsche a névben a németségre utal, hatalmas a támogatottság és a nézettség, a versenyeket jó nézni, a bajnokság nagy kihívást rejt; szerintem ezért ennyire népszerű a versenyzők körében is.

    Duval, Audi

    Szerinted a nemrégi szabályváltoztatások tömkelege a még nagyobb nézettségi szint elérését célozza meg?

    Remélem; a motorsportnak úgy általánosságban el kell gondolkoznia a jövőjén és a show-n, amit nyújtani tud, ezen pedig segíthetnek a frissen jött emberek, mint például Gerhard Berger. Ez mindannyiunk számára fontos, a bajnokság pedig szerintem megérdemli.

    Segítene, ha több nemzetközi pályán versenyezne a DTM?

    Szerintem igen. Végeredményben viszont ez egy német bajnokság, német gyártókkal, szóval… én úgy vélem, több nemzetközi gyártó és pálya pozitív lenne, de csak akkor, ha mindez megfelel a szervezetnek és a már meglévő konstruktőröknek is. Igazából nem én vagyok az az ember, akinek ebbe sok beleszólása van, de persze, voltak versenyek Kínában és most Moszkvába is megyünk majd.

    Ha már Le Mans-hétvége, elkerülhetetlen a kérdés: mit jósolnál a versenyre?

    Először is el kell mondanom, nagyon sajnálom, hogy én nem lehetek most ott Le Mans-ban, de természetesen követem az eseményeket. Én a Toyotára voksolnék; a szezonkezdetük miatt ők az abszolút favoritok a verseny előtt, ezt pedig a Le Mans-tesztnap és az időmérő is megerősítette. Nagyon versenyképesnek tűnnek, ami Le Mans-ban mindig pozitív, habár nem szabad túlságosan elbízni magad. Ezenfelül idén három autóval indulnak, ami növeli az esélyeiket, mert így legalább egy autó biztosan célbaér majd. Szerintem a Toyota van a legjobb helyzetben, de nem szabad elfelejteni, hogy Le Mans az Le Mans – addig nem lehetsz biztos semmiben, amíg nem látod meg a kockás zászlót, ahogy ezt a tavalyi év is megmutatta.

    Mi a véleményed a pályát érintő biztonsági módosításokról? Szükségesek voltak vagy inkább csak elvesznek valamit a pálya karakterisztikájából?

    Mindig a biztonság pártján állok, azt nagyon fontosnak tartom a versenyzők szempontjából. Sajnos 2013-ban elvesztettünk egy versenyzőt Le Mans-ban [Allan Simonsent], és 2014-ben nekem is volt egy bukásom, de ez a játék része. Szerintem azonban ezek [a változtatások] rengeteget elvesznek a pályajellegből. Én inkább azokat a pályákat kedvelem, amelyek hiba esetén megbüntetnek, mint azokat, ahol megúszhatod, ha kicsúszol. Versenyzői szempontból ez mindig nehéz kompromisszum; de én inkább a kissé keményebb pályákat preferálom, mert a hét végeztével sokkal többet jelent, ha tökéletesen teljesítettél.

    Nem vagyok benne teljesen biztos, hogy kaptál-e ajánlatot más WEC-es ülésre, a Porschéval például.

    Kapcsolatban voltam velük, igen. Lett is volna rá lehetőségem, hogy idén Le Mans-ban versenyezzek egy nagyon jó autóval…

    Milyen autóval?

    Egy nagyon jó autóval 🙂 De sajnos időpont-ütközés volt ezzel a hétvégével, és habár Le Mans-ról beszélünk, elkötelezett vagyok a DTM és az Audi iránt. Ha lenne rá lehetőségem… volt ugyan idén, egy jó autóval, de jelenleg ez a helyzet, a többit majd meglátjuk. Biztos vagyok benne, hogy Le Mans jövőre is a naptárban lesz, és talán adódik majd még egy esély. Reméljük, akkor nem lesz ütközés; vannak ezek az események, mint Le Mans, Indianapolis, F1-es futamok, ahol jó lenne, ha minél több versenyző kipróbálhatná magát, de annyi tényleg erős széria van a világon, hogy elkerülhetetlen néhány átfedés.

     

    A cikk írása pillanatában Duval egyik jóslata beigazolódni látszik: a DTM első időmérőjén az első hét helyből hatot Audi szerzett meg, és hasonló arányban vezetik a versenyt is. Hogy a Toyota az elmúlt évek balszerencséjét maga mögött hagyta-e, az pedig kicsit később derül majd ki.

  • Chase Carey indítja a Le Mans-i 24 órást

    Chase Carey indítja a Le Mans-i 24 órást

    A Formula 1 új vezetője lengeti majd a francia zászlót a legendás egynapos verseny rajtjánál.

    Pierre Fillon, az Automobile Club de l’Ouest elnöke egy pénteki sajtótájékoztatón erősítette meg a hírt, hogy a Liberty Media vezetője indítja útjára a 85. 24 órást. Elmondta, reméli, hogy ezzel is új kapcsolatokat teremtenek a két széria között.

    Nemrég Jean Todt, az FIA elnöke találkozott a Forma-1, a WEC és a Formula E vezetővel, tette mindezt a versenynaptárak jobb összehangolása érdekében.

    „Nagy örömmel tölt el, hogy Chase Carey elfogadta meghívásunkat.” – fogalmazott Fillon. „Úgy gondolom, ez is egy lépés ahhoz, hogy a szériák között jobb kapcsolat legyen. Ebben Jean Todt, FIA elnök is nagy segítségünkre van. A naptárak összehangolása pedig minden rajongó érdeke, így erről is folytatunk tárgyalásokat.”

  • Di Grassi sérülés miatt hagyja ki a Le Mans-i 24 órás versenyt

    Di Grassi sérülés miatt hagyja ki a Le Mans-i 24 órás versenyt

    A Formula-E-ben szereplő Lucas Di Grassinak vissza kellett lépni a legendás versenytől, ahol egy Ferrarit vezetett volna, ugyanis egy jótékonysági labdarúgó mérkőzésen szedett össze egy sérülést.

     Di Grassi az AF Corse csapat színeiben indult volna az 51-es rajtszámú Ferrari 488 GTE autóval, csapattársai James Calado és Alessandro Pier Guidi lettek volna. A brazil versenyző helyét Michele Rugolo fogja át venni.

    Az a bizonyos focimeccs június 6.-án volt, tehát Di Grassi sérülten versenyezte végig a Formula-E berlini hétvégéjét, ahol két futam is volt. Az első versenyen a poleból indulhatott, és végül két dobogós helyezést szerzett a német fővárosban.

    Szerdán azonban a Le Mans-i orvosi csapat megállapította, hogy a sérülése súlyosbodott, emiatt nem állhat rajthoz a versenyen.

    „Sajnos idén ki kell, hogy hagyjam a Le Mans-i 24 órás versenyt. Az orvosok megállapították, hogy a sérülésem műtétre szorul. Nehéz volt meghoznom ezt a döntést, de igyekszem mindenben követni az orvosok tanácsát.” Írta Di Grassi a Twitter oldalán.

    „Múlt hét kedden, a Stamforde Bridgen (Chelsea stadionja) játszott jótékonysági mérkőzésen szedtem össze ezt a sérülést.” Tette még hozzá.

    Di Grassi egyébként egy teljes évet töltött a Forma-1-ben, 2010-ben a Virgin csapat pilótája volt.

  • A Toyotáé a pole LeMans-ban

    A Toyotáé a pole LeMans-ban

    Mindhárom időmérőn túl van a mezőny a franciaországi egynapos verseny előtt.

    Az első, szerdán tartott qualifikáción Kamui Kobayashi autózta a legjobb időt, 3:18.793-at. A Toyota TS050 HYBRID másik autójával Sébastien Buemi követte márkatársát, harmadik pedig már több, mint egy másodpercre lemaradva a 2-es Porsche lett.

    A második időmérő nem indult zökkenőmentesen a 8-as Toyota számára, motort kellett cserélniük, hogy biztosan el tudjanak indulni az utolsó, esti edzésen. Így tehát az LMP1-es kategóriában gyakorlatilag négy autósra szűkült a csata. Kamui Kobayashi hatalmasat autózva új pályacsúcsot állított be 3:14.791-es idővel. Végül egy rendkívül hosszú piros zászlós időszak után – mely miatt először húsz perccel rövidebb időmérőt futhattak a csapatok – majd annak szintén piros zászlóval vetettek véget, Kobayashi űridejét senki nem tudta felülmúlni, mögötte közel 2,5 másodperccel elmaradva az 1-es Porsche, harmadik helyen a 2-es végzett.

    A harmadik időmérőn aztán senki nem tudta megközelíteni a japán versenyző körrekordját, így szombaton délután 3 órakor a 7-es Toyota rajtolhat az első helyről a 24 órás versenyen. Második a 8-as Toyota lett, harmadik pedig az 1-es Porsche.

    A Toyota tehát eddig végig domináns az edzéseken, LeMans-ban azonban a pole még semmit nem garantál.

    Ami pedig a többi kategóriát illeti: LMP2-es kategóriában a G-Drive Racing 26-os rajtszámú autója volt a leggyorsabb, a GTE Pro kategóriáját a 97-es Aston Martin, míg a GTE Am kategóriát az 50-es művészautó nyerte.

  • Le Mans: A japánok taroltak tegnap

    Le Mans: A japánok taroltak tegnap

    A Kamui Kobayashival, a #7 TS050 HYBRID Toyota volt a leggyorsabb a szerda esti első kvalifikáción, Le Mans-ban.

    Egy korábbi baleset miatt fixálni kellett a védőfalakat, így a kvalifikáció 20 perccel később kezdődött a tervezettnél,  két óra helyett, 1 óra és 40 perc állt a versenyzők rendelkezésére.

    Kobayashinak sikerült egy majdnem forgalommentes kört kifognia, így 3:18.793-s idejével ő lett a leggyorsabb, melyet már a huszadik percben megfutott. Kobayashi egyébként Mike Conway-el és Stephane Sarrazinnel osztozik a #7-es Toyotán.
    A második helyen is egy Toyota végzett, egészen pontosan Kazuki Nakajima, aki 3:19.431-es kört futott. Ő Sebastien Buemivel és Anthony Davidsonnal osztozik az autón.
    A harmadik helyet a #2-es Porsche szerezte meg Timo Bernharddal.

    Az LMP2 kategória legjobbja a TDS Racing Manor Orecája lett 3:29.333-as körrel.

    GTE Pro kategóriában a #95-ös Aston Martin Vantage bizonyult a legjobbnak, melyet az AF Corse két Ferrarija követ.

    GTE Am kategóriában szintén Aston Martin zárt az élen, méghozzá Mathias Laudáék a #98-as Aston Martin Vantage-al.

  • A Toyota szerint ők az esélyesek idén Le Mansban

    A Toyota szerint ők az esélyesek idén Le Mansban

    A Toyota Motorsport Gmbh azt gondolja, hogy miután a hónap elején már jól szerepeltek Le Mansban az előversenyen, most hétvégén a 24 óráson is legyőzhetik a legfőbb ellenfelüket, a Porschét. A japán gyártó technikai igazgatója, Pascal Vasselon optimista:

    „A teszt után nem is venné ki jól magát, ha azt állítanánk, hogy nem mi vagyunk a favoritok. Ezen dolgoztunk. Összességében jól állunk, nem is mondhatunk mást.”

    A márka kibérelte az első három helyet a június eleji teszteken, amikor már azon a pályakialakításon mentek, amit majd most is használnak majd Le Mansban a 24 órás versenyen. Akkor Kamui Kobayashi bizonyult a leggyorsabbnak, 3:18.132-es idejével, ami három másodperccel volt jobb idő, mint amire a Porsche 919 Hybridek voltak képesek. A Porsche LMP1-es csapatfőnök Andreas Seidl is elismerte, hogy a Toyota teszteredménye ráébresztette őket arra, hogy nagyon is elhúztak:

    „Tudtuk tartani a Toyota tempóját? Lehetetlen, erre mi nem vagyunk képesek.”

    Vasselon kifejtette, hogy a Toyota most sokkal jobb helyzetben van, mint egy éve, amikor 6 percen múlt a győzelmük:

    „Tavaly a tesztnapon még nem hoztuk ki a maximumot, és csak a versenyhéten gyorsultunk fel. Idén már most megnyugtató az előnyünk.”

  • Anthony Davidson szerint nincs jól, hogy Le Mans dupla pontot ér

    Anthony Davidson szerint nincs jól, hogy Le Mans dupla pontot ér

    A Toyota versenyzője, Anthony Davidson azt szeretné, ha a WEC-ben nem járna dupla pont a Le Mans-i 24 órás versenyen elért eredményért.

    A Le Mans-i győzelemért 50 pontot kapnak a versenyzők, míg a többi versenyen csak 25-öt. Ez pedig nagyban befolyásolja a bajnokság végkimenetelét. 2013-ban például az Andre Lotterer, Benoit Treluer és Marcel Fassler legyőzték volna a bajnokságban az Allan McNish, Tom Kristensen, Loic Duval triót, ha nem duplázták volna a Le Mans-ban szerzett pontokat.

    Tavaly a Porsche hármasa, Romain Dumas, Marc Lieb és Neel Jani úgy lettek bajnokok, hogy Le Mans-i győzelmük után a szezon hátralévő részében még csak dobogóra sem álltak.

    „Nem rajongok a dupla pontokért, utálom, hogy Le Mans dupla pontos verseny.” – mondta Davidson az Autospotnak. „Az elismerés és presztízs, hogy Le Mansban nyert valaki, épp elég. Nem tetszik az sem, hogy egy verseny fontosabb a többinél; mi ugyanolyan keményen dolgozunk minden versenyen. Ha rajtam múlna, megszabadulnék a dupla pontoktól.”

    A WEC szervezők most vizsgálják, hogy milyen következményekkel járna, ha 2018-ban hosszabb versenyeket rendeznének, mint a megszokott hat óra.

    „Nem vagyok a hosszabb versenyek ellen.” – mondta Davidson. „Elvégre endurance versenyzésről beszélünk. Voltam már a Sebringi 12 órás versenyen is, és az ilyesfajta futamok klasszak. Erről szól a sportautós versenyzés, versenyezni az éjszakában.”