Kategória: Endurance

  • Button: Sok mindent kell észben tartani a Super GT-ben

    Button: Sok mindent kell észben tartani a Super GT-ben

    Jenson Button rajthoz áll a japán Super GT htaodik fordulóján, Suzukában, a 16-os rajtszámú Motul Mugen NSX-GT-vel.

    Button már tesztelt, és  nyilatkozott is tapasztalatairól.

    https://www.facebook.com/mugen1973/photos/a.611010778986879.1073741827.110723739015588/1408472312574051/?type=3&theater

    „A forgalom nem okozott gondot, de meglepő, hogy pár GT3000-es autót milyen nehéz megelőzni, főleg a Nissan GT-R-t. Nem csak gyors az egyenesekben, de később is tud fékezni. A Super GT-ben más a helyzet, mint Le Mans-ban GT autót előzni. Itt sokkal nehezebb előzni, mert sokkal több kockázatot kell vállalni egy előzéshez. De ez jó, ettől jobb a verseny. Igazán izgalmas versenynek találom a Super GT-t.” – mondta Button.

    „A boxkiállások egyszerűbbek a Super GT-ben, mint az F1-ben. A Forma-1-ben egy ‘nyalóka’ mutatja hova állj, és azt mát nem érheted el, míg a Super GT-ben egy tábla mutatja a helyedet, de akár el is ütheted a táblát, ebből nincs probléma.”

    „Gyakoroltam a versenyző cserét is, ami nem jelentett gondot alapvetően. De ki kell szedned az autóból az innivalódat és a rádiódat is ki kell húznod, ki kell venni a biztonsági övedet, nagyon sok mindent kell csinálni, és nem egyszerű mindent észben tartani.”

    „Sok mindent kell még rendbe tenni a valós versenyig, de minden megfelelően halad. Jó a hangulat a csapatnál. A csapattársaim már tapasztaltak, szóval tudom hozzájuk viszonyítani a köreimet.”

    https://www.facebook.com/mugen1973/photos/a.611010778986879.1073741827.110723739015588/1407199549367994/?type=3&theater

     

  • Villám McQueen életre kelt, és rajthoz áll!

    Villám McQueen életre kelt, és rajthoz áll!

    Villám McQueen tényleg versenybe száll!

    A Craft Bamboo Racing összeállt a Disney-Pixar Verdák című animációs filmjével és igazán egyedi LMP3-as autódizájnt alkottak.

    A „mesebeli autók” júliusban mutatkoznak majd be a kínai FRD LMP3 Series-ben, és két különféle megjelenésükkel minden bizonnyal magára vonja majd a figyelmet, mivel autók úgy néznek ki, mint a Verdák 3 egy-egy karaktere.

    A Mathias Beche és James Winslow vezette #95-ös autó Villám McQueen-szerű külsőt kapott, míg Alex Tagliani és Greg Taylor #20-as rajtszámú autója Jackson Storm karakterre hasonlít.

    https://www.facebook.com/craftbambooracing/posts/1981069585445291

  • LMP1: Az egykilométeres szabály nem csacskaság

    LMP1: Az egykilométeres szabály nem csacskaság

    A Toyota és a Porsche egyaránt támogatja a néhányak szerint értelmetlenségnek tartott új szabályt, miszerint az LMP1-es autóknak minden tankolást követő első kilométert elektromos hajtással kell megtenniük. A szabály elvileg 2020-ban lép érvénybe, a két gyártó pedig úgy véli, ezzel megfelelően reflektálnának az autóipari tendenciákra. Andreas Seidl, a Porsche LMP1 csapatfőnöke „természetes lépésként” könyvelte el az ötletet, míg Pascal Vasselon, a Toyota GmbH technikai igazgatója a „releváns koncepció” kifejezéssel élt.

    „Nagyon hasonló lesz az utcai autókban látható plug-in hibridtechnológiához” – mondta Vasselon. „Ott az történik, hogy a városban elektromos módot használsz, és csak az autópályára kiérve térsz át a belsőégésű motorra.”

    Vasselon emellett kiemelte, hogy a 2020-tól érvénybe lépő nagymértékű költségcsökkentés és új szabálykönyv ellenére a WEC-nek továbbra is utcai relevanciával kell bírnia és az autóknak lehetőség szerint nem szabad „szuper-Daytona-prototípusokká” alakulniuk.

    „A gyártók, mint például a Toyota is, azért jönnek a WEC-be, mert lehetőségként fogják fel az olyan élvonalbeli technológiák bemutatására, amelyek az utcai autók fejlesztésében is nagy szerepet játszanak” – magyarázta. „Mindenki szeretne faragni kicsit a költségeken, de nem a technológia kárára. Nem akarunk szuper-DPi-t, mert akkor kiszállunk.”

    További tervezett szabályváltozások:

    • plug-in alapú gyorstöltés a P1-es akkumulátorokhoz
    • az egykilométeres szabály mellett a P1-es hibrideknek minden WEC-futamot elektromos módban kell befejeznie
    • a költségcsökkentés jegyében az FIA és az ACO egy közös töltőrendszer bevezetését tervezi, amelyet minden gyártó használna
    • az eddigi szezononkénti két aeroblokk számát egyre csökkentenék, ennek hatását pedig mozgatható aerodinamikai alkatrészek bevezetésével minimalizálnák
  • Egyre valószínűbb, hogy a Porsche kiszáll az LMP1-ből!

    Egyre valószínűbb, hogy a Porsche kiszáll az LMP1-ből!

    Idén júniusban a Porsche 19. alkalommal győzött a 24 órás versenyen Le Mansban. Ezzel csak tovább erősítették eddigi vezető pozíciójukat azon sportautók között, akiknek ez itt sikerült, hiszen az Audi 13, a Ferrari 9, és a Jaguár hétszer diadalmaskodott ezen legendás helyszínen. 2018-ban meglehet a stuttgartiak 20. elsősége is, gondolnánk…

    A gyári 919 Hybrid alapjait Weissachban rakták le, még 2014-ben, amikor a márka visszatért a szériába. Akkor már meg kellett küzdeniük az egyébként innovatívabbnak mondható Toyota TS050-essel. Akkor az volt a mondás, hogy az elkövetkezendő években minden versenyen részt kell venni. Most azonban ez a menet erőteljesen megkérdőjeleződött. Keményen tartják magukat azon pletykák, hogy idő előtt kiszállhatnak, pedig eredetileg 2018 év végéig szól a szerződésük, ami kötelezné őket erre.

    Michael Steiner, a Porsche fejlesztési osztályának a vezetője a Motorsport-Total.com kérdésére elég szűkszavúan válaszolt: „Ez még nem eldöntött kérdés.” Ebből annyi derült valójában ki, hogy Weissachban, és Wolfsburgban is gondolkodnak azon, hogy akár az idei év végén kiszálljanak. A Toyota viszont ezen kérdéstől függetlenül mindenképp 2019 év végéig maradna, és folytatná azt, amit elkezdett.

    Számtalan oka lehet annak, hogy a Porsche gondolkodóba esett. A széria promótere az ACO Le Mansban bemutatta a 2020-as szabályzás terveit, ami nem az a nagy ugrás, amit Weissachban vártak. Ott azt várták, hogy akár a hibridtechnológia következő fázisát is bemutathatják majd. Az ACO és a FIA sem támogatja azonban ezt. Az új tervekkel olyan gyártókat próbálnak visszacsalogatni a WEC-be, mint például a Peugeot márkát. Összességében olcsóbbá akarják tenni az LMP1-es hibrid kategóriát. Ez pedig teljes mértékben szembemegy azok kívánalmával, akik fejlesztenék a technológiát tovább.

    Ráadásul a 919-est 2014 óta tudatosan fejlesztik, de az a koncepció, hogy egy 2 literes V4-es turbó hibrid hajtással, lassan eléri a végső határait. A Toyota is hatalmasat ugrott ezen a téren a TS050-es modelljével. Egyértelműen idén a japánoké volt a gyorsabb autó, ráadásul az ő megoldásaikban még rejlik további potenciál. A Porschénak egy teljesen új autót kellene építenie ahhoz, hogy továbbra is versenyképesek tudjanak maradni. Egy ilyen dolog 2018 év végén még nagyobb bizonytalanságot okozhat. Ugyanakkor a VW dízelbotránya szintén kihat a Porschéra is, még ha csak háttérben is, hiszen spórolniuk kell a sportprogramon. Tavaly már nem is volt harmadik autójuk Le Mansban a rajtrácson emiatt.

    Újabb érv a kiszállás mellett az is, hogy nincs a dologban kihívás. Egy egész éves küzdelem a Toyotával ezen nem segít, hiába hajszolják bele egymást a jövő hibridtechnológiás sportautója vetélkedésbe. 2014-ben még más volt a helyzet. Akkor még volt Audi is, Nissan is hatalmas csinnadratta között megérkezett, és további gyártók is álltak a WEC-be lépés előtt, és reménykedett benne mindenki, hogy a Peugeot is visszatér.

    A franciák azonban még az egyeztető tárgyaláson ott voltak, amikor a technikai munkacsoporttal egyeztettek arról, hogy lehetőleg minél olcsóbb legyen a dolog, és a hibridhajtás kérdéskörét a minimumra redukálják. Ez persze a Porschénak nem tetszett, és még a FIA és az ACO közbenjárásával sem sikerült pontot tenni a dolog végére úgy, hogy az oroszlános márka úgy gondolja, hogy be akarjon szállni. Akkor nagy pofont kaptak, kérdés az, hogy azóta sikerült-e ezt kiheverniük.

    Az Auto Bildnek Fritz Enzinger, a Porsche LMP1-es projekt vezetője egyértelműsítette a jelenlegi helyzetet:
    „Gyors döntést várunk a Peugeottól, akár így nem sokkal most Le Mans után. Amennyiben a franciák igent is mondanak, akkor se jönnek 2020, vagy 2021 előtt. Meg kell gondolnunk nekünk is azt, hogy addig is, 2-3 évig Le Mansban úgy szerepelünk, hogy csak egy vetélytársunk van. Jelenleg emiatt vagyunk mi döntésképtelenek.”

    Miközben az LMP1 szenved, a GTE-Pro osztály virágzik. A Porsche ott a 911 RSR-rel képviselteti magát, olyan márkák közt, mint a Ferrari, Aston Martin, Ford, Corvette, és 2018-tól kezdődően a BMW.

    Az sem javít a helyzeten, hogy a Toyota és a Porsche a japánok egyik technikai megoldásán összevesztek még az idei Le Mans előtt. A TS050-es hátulsó traktusán egyfajta dupla diffúzort alakítottak ki, ami a németek szerint véleményes, így kikérték a FIA véleményét. A válaszból kiderült, hogy a megoldás homológ, és átment a technikai átvételen. Egyre nehezebb így együttműködni, és így egyre mocskosabb lesz a játék is.

    Az elmúlt hónapokban az ACO sem volt épp a Porsche nagy barátja. Többek között bírósági ügy lett abból, hogy a Porschén feltűnt egy olyan partnerlogó egy reklámban, ami kifejezett kérése volt az ACO-nak, hogy ne szerepeljen, és azt akarták, hogy ismerjék el, hogy sérült egy másik márka joga ezzel. Az ilyen esetek pedig csak mérgezik a kapcsolatot.

    Végül, de nem utolsósorban elmondható az, hogy a WEC színpadképe jelentősen megváltozott. Le Mans a nagy és mindent felülíró esemény, ez továbbra sem kérdés. De a többi versenyhelyszín, olyanok mint Bahrein, Austin vagy Mexikó nem annyira népszerűek. Az Audi lelépett, a Nissan beégett, a Peugeot meg még mindig nem szállt be. Mindez azt mutatja, hogy az endurance csábító világa meglepően szűk kört érdekel csak.

    Így fogalmaz Oliver Blume, a Porsche elöljárója ezzel kapcsolatban: „Le Mans mítosza él. Éppen az olyan hihetetlen történetek miatt is, mint amit nem is annyira rég átélhettünk.”
    Tehát elmondható az, hogy Stuttgartban a legendás francia versenyt a helyén kezelik, de összességében azért kérdőjeles a szereplés, leginkább a többi WEC esemény, a 8 versenyhelyszínnel. A nagy távolságok drága világ körüli utazással járnak, és ezt már lehet, hogy nem szeretnék megtenni a 919-es modellel.

    A német weboldal információi szerint a 2018-as WEC-es szerepléssel kapcsolatban akár már idén júliusban megszülethet, egy igazgatósági ülésen. Mivel azonban még július közepén lesz csak a hazainak számító WEC verseny a Nürburgringen, ezért ennek az eredményét feltehetően csak a verseny után teszik hivatalossá, és akkor derül majd csak ki egyértelműen az, hogy megy, vagy marad-e a Porsche a hosszútávú prototípus világbajnokságban.

  • Todt szerint jó, ha „ismeretlenek” vannak az élen

    Todt szerint jó, ha „ismeretlenek” vannak az élen

    Jean Todt szerint jót tesz a versenysportnak, hogy a Le Mans-i 24 órás verseny dobogóján két LMP2-es csapat is állt, olyan versenyzőkkel, „akikről még sosem hallottunk”.

    Az LMP1-esek számos problémával küzdöttek. Bár a #2-es Porsche végül nyerni tudott, az ő versenyük sem volt zökkenőmentes.

    Ellenben az LMP2-esek igen jól szerepeltek, és az összetett értékelésben a második és harmadik helyet is megszerezték. A Jackie Chan DC Racing ORECA, az Oliver Jarvis, Thomas Laurent és Ho-Pin Tung trióval még vezette is az abszolút versenyt egy ideig.

    „Ez ismét bizonyította, hogy verseny nem kiszámítható, és nagyon jó.” – mondta Todt az FIA Sport Konferencián. „Tudják, hogy az emberek arról panaszkodnak, hogy valaki dominál, így ‘mindig tudjuk az eredményt’. Itt (Le Mans) senki nem számított ilyen eredményre. Szerintem ez nagyszerű a sportnak, hogy produkálnak olyan csapatok és versenyzők, akikről még nem is hallottunk. Lenyűgöző volt a Porsche feltámadása is, szóval nagyszerű verseny volt.”

  • Toyota: A hibrid technológia talán még nem áll készen 24 órára

    Toyota: A hibrid technológia talán még nem áll készen 24 órára

    A Toyota elnöke, Akio Toyoda azt mondja, a hibrid technológia „talán még nem áll készen” a Le Mans-i 24 órás versenyre, miután az egyébként élen álló márkának számos problémája akadt idén.

    A #7-es TS050 HYBRID, mely egyébként kényelmesen vezetett, kuplung probléma miatt adta fel a versenyt, míg a #8-as két órát töltött a pitben motor gond miatt. Utóbbi végül célba ért az abszolút 9. helyen, 9 kör hátránnyal.

    Hibrid rendszert 2012 óta alkalmaznak a gyártók Le Mansban, akkor az Audi R18 e-quattróval debütált.

    Toyoda szerint azonban lehet, hogy még nem érett a rendszer Le Mansra.

    „A Porsche sem és a Toyota sem tudta probléma nélkül teljesíteni a 24 órát a hibrid autókkal.” – mondta Toyoda. „Még a győztes #2-es autón és a mi #8-asunkon is muszáj volt komoly javításokat végezni ahhoz, hogy egyáltalán célba érhessenek.”

    „Míg abhibrod technológia előrehaladottnak mutatkozik a World Endurance Championship (WEC) hat órás versenyein, talán még nem áll készen Le Mans 24 órájára.” – mondta Toyoda, de hozzátette, „Le Mans egy értékes laboratórium, ahol szélsőséges környezetben tesztelhetjük a kapcsolódó technológiákat.”

  • Legendák Spielbergben, de ezúttal Le Mans a téma

    Legendák Spielbergben, de ezúttal Le Mans a téma

    Hamarosan itt az Osztrák Nagydíj, melyben ezúttal a Le Mans világa lesz a Legendák Parádéjának a témája. Július 7-9 között immáron ez a negyedik alkalom lesz, hogy visszatért Ausztriába a Forma-1 a Red Bull Ringre, melynek már klasszikus eleme, hogy régi autók vonulnak fel, egykori versenyzőikkel a volánnál, versenyt imitálva.

    Nemzetközileg ismert motorsport hősök, és a Le Mans királyai terelgetik majd a múlt elképesztő versenyautóit, amelyekről nyilván minden autósport fanatikusban szép emléket ébreszt majd. 2017-ben Jean Alesi, Gerhard Berger, Tom Kristensen, Helmut Marko, Hans-Joachim Stuck, Dieter Quester és Mark Webber lesznek azok, akik a kilenc csodálatos és egyben brutális egykoron Le Mansban szerepelt autót hajthatják.

    A 24 órás verseny Le Mansból, a Monacói Nagydíj és az Indy 500 mellett egyike a motorsport „grand slam”-jeinek. Ezidáig csak egyetlen versenyzőnek sikerült megnyernie ezen három versenyt, a brit világbajnok Graham Hillnek.

    Az idei legendák parádéja az Osztrák Nagydíj betétprogramjaként pedig pontosan Le Mans hangulatát szeretné megidézni. Majdnem 50 év legendás autót terelik össze erre a hétvégére. Lesz 12 hengeres BMW, ami 580 lóerős, Porsche 917K, Porsche 936, illetve a 962c. A Ferrari 512S és a Bentley Speed 8 mellett a legutolsó generáció is bemutatkozik majd, mivel itt lesz az Audi R18-as is V6-os motorral, és több mint 500 lóerővel a fedélzetén.

    A Porsche 917K-val annak idején 1971-ben Helmut Marko nyert, de most nincs olyan állapotban, hogy az vezethető legyen, ennek ellenére a Fan Zoneban létható lesz. A Red Bull Racing tanácsadója ennek ellenére ráléphet majd a gázpedálra, egy 1970-es modellel, amelyik szintén 12 hengeres, és 580 lóerős, radikális aero megoldásokkal idevarázsolja a 70-es évek elejének a hangulatát majd. Marko 1971-ben Le Mansban a 24 órából 14-et töltött a volánnál, és a verseny alatt négy kilót leadott. Így emlékezett vissza: „Ez egy álomautó volt, amikor minden működött rajta. Nagyon érzékeny volt a szélre. Mindig néztem a pálya szélén a zászlókat, és az egyenesekben úgy módosítottam a vezetési stílusomon. A verseny után a telefont nem bírtam felemelni, mivel a bal kezem görcsbe rándult a váltó miatt. A bal lábam kihólyagosodott a forró pedál miatt, de elmondhatatlan érzés volt Le Mansban nyerni, és újabb 12 órányit ünnepeltünk utána.”

    2015-ben a WEC bajnoka lett az ausztrál Mark Webber, aki idén a Red Bull Ringen a Porsche 919 Hybridet vezetheti majd. Ő is lelkes: „Le Manst senkinek sem kell bemutatni. Egyike a világ legjobb versenyeinek, egy szenzációs 24 órás teszt embernek és gépnek. Számomra az év egyik fénypontja az, hogy vezethetem ezt a különleges autót a Legendák Parádéján, ami remek emlékeket idéz fel majd bennem.”

    1999-ben a BMW V12 LMR projekt mögött a jelenlegi DTM vezér Gerhard Berger állt, és akkor ő irányította azt a csapatot. Neki is szép emlékei vannak Le Mansból: „Miután váltottam autóversenyzésről a menedzselés felé, Le Mans volt az első projektem, vezető pozícióban. Ez a győzelem mindig is különleges volt az életemben. Azóta mindig izgatottá válok, ha látom az autót valahol, és ennek az az oka, hogy nagyon komoly eredmény nyerni Le Mansban, és jó az autó megjelenése is. Mindig is akartam vezetni ezt az autót egy napon, és ezt az álmomat most megvalósíthatom a Legendák Parádéján!”

    Nagyon várja Hans-Joachim Stuck is, hogy újra az egykori győztes autójába ülhessen, 1987-ből: „Idén a Legendák Parádéja újra egy kiemelkedő eseménye lesz a Red Bull Ringnek. A 24 órás verseny Le Mansban egyike a világ három legjelentősebb versenyeinek, így azt megnyerni mindig különleges érzés. Alig várom, hogy beülhessek újra a győztes autómba, és megtehessek vele pár kört!”

    A dán Tom Kristensen is abban a megtiszteltetésben részesül, hogy az eredeti WEC győztes autójába ülhet újra, amivel megnyerte 2016-ban a bahreini versenyt: „Le Mansnak karaktere van, minden motorsport rajongónak felmegy a pulzusa tőle. Éjjel és nappal. Esőben és hőségben. Mindez hihetetlen sebesség mellett. Ez az igazi otthona a hosszútávú versenyzésnek. Azért is szeretem ennyire, mert ide kilátogatnak a legelhivatottabb rajongók, elmondhatatlan a hangulat, tradíciója és történelme van. Rengeteg csapat, versenyző és autó, akik itt már történelmet írtak, és legendákká váltak. Az a titka a győzelemnek a világ legnehezebb hosszútávú versenyének amit ember és gép egyszerre teljesít, hogy a csapatmunka tökéletes legyen, és hogy mindenki elhivatott és koncentrált legyen a maga dolgában. Ez az egyetlen helyes út, ami átsegít a kihívásokon, ami elé állít a motorsport ezen műfaja. Le Mans a legkülönlegesebb. Nagyon várom, hogy csatlakozzak a Legendák Parádéjához remek, ikonikus autókhoz és versenyzőkhöz, akik egykoron a legnagyobb versenyen indultak. Elég öreg vagyok, mert mentem még az Österreich Ringen, majd az A1 Ringen, most pedig már a Red Bull Ring néven látogathatok majd erre a gyönyörű pályára az Osztrák Nagydíj keretén belül.”

    LEGENDS PARADE 2017 – VERSENYZŐK ÉS VERSENYAUTÓIK:
    Jean Alesi (FRA / Ferrari 512S, 1969)
    Gerhard Berger (AUT / BMW V12 LMR, 1999)
    Neel Jani (CH / Porsche 936, 1981)
    Tom Kristensen (DEN / Audi R18 612, 2016)
    Helmut Marko (AUT / Porsche 917K, 1970)
    Dieter Quester (AUT / BMW 3,0 CSL, 1973)
    Guy Smith (GBR / Bentley Speed 8, 2003)
    Hans-Joachim Stuck (GER / Porsche 962c, 1986/1987)
    Mark Webber (AUS / Porsche 919 Hybrid, 2017)
    Porsche 917K, 1971-ből (kiállítva az F1 Fan Zoneban)

  • Jackie Chan Oscar-díjhoz hasonlítja csapata sikerét

    Jackie Chan Oscar-díjhoz hasonlítja csapata sikerét

    A hongkongi filmsztár, Jackie Chan úgy gondolja, hogy csapata LMP2-es Le Mans-i sikere felér egy Oscar-díjjal.

    A 63 éves színész, aki tavaly tiszteletbeli Oscar-díjat kapott hosszú színészi karrierjének elismeréseként, sajnálta, hogy nem tudott jelen lenni Le Mansban, ahol Jackie Chan DC Racing ORECA-Gibson LMP2 autók még vezették is a versenyt egy ideig, és végül az Oliver Jarvis, Ho-Pin Tung, Thomas Laurent trió abszolút második és kategória első lett.

    A csapatnak, a leintés után telefonon gratulált Chan.

    „Ez pont olyan, mintha Oscart nyertem volna.” – mondta a színész. „Komolyan, videón néztem, és sajnálom, hogy nem lehettem ott. De nem is számít, hogy hol vagyunk, akkor is nyertünk! Most folytatnunk kell a kemény munkát a következő évre, és az az utáni és az utáni évre.”

  • Új éra az F1 és Le Mans kapcsolatában!

    Új éra az F1 és Le Mans kapcsolatában!

    Úgy fest, hogy az F1 és Le Mans új szintre emelik együttműködésüket.

    Az elmúlt hétvégén a Forma-1 új vezérigazgatója, Chase Carey kapta azt a megtisztelő feladatot, hogy elrajtoltassa a Le Mans-i 24 órás verseny mezőnyét. Nem kis kontrasztot teremtve ezzel a tavalyi évhez képest, mikor is, még Bernie Ecclestone „uralma” alatt úgy intézték, hogy a 24 órás viadal egy időpontra essen az F1 bakui versenyhétvégéjével.

    „Új partnerkapcsolatot prezentálunk az ACO (a Le Mans szervezője) és a Forma-1 között.” – mondta az ACO főnöke, Pierre Fillon. „Chase Carey-vel az F1 élén, eljött az idő, hogy együttműködjünk a motorsport naptárakat illetően, lehetővé téve ezzel a rajongóknak, hogy a Forma-1-et és a WEC-et is élvezhessék.”

    Nico Hülkenberg 2015-ben beugrott versenyezni a 24 órásra, és meg is nyerte azt harmadmagával, egy Porsche-val. Egy évvel később azonban esélye sem lett volna rajthoz állni a legendás versenyen, mivel az ütközött Bakuval.

    Hülkenberg azóta Force Indiáról Renault-ra váltott, és mivel gyári csapatnál van, jelenleg nem nagyon jöhet szóba az ismétlés.

    „Jelenleg nem hiszem, hogy hiányozna a Le Mans-i szereplés.” – mondta a német versenyző a Fistpostnak. „A Renault projektjére fókuszálok és szeretném a legjobb formámat nyújtani az elkövetkezendő években.”

    S hogy indul-e majd még valaha a 24 órás versenyen?

    „A jövőben, ki tudja?”

    [poll id=”13″]

     

  • Billy Monger Le Mans-ra készül!

    Billy Monger Le Mans-ra készül!

    Novemberben ismét versenyautóba ül Billy Monger, akinek F4-es balesete után mindkét lábát amputálni kellett. Köszönhető ez annak a rendszernek, hogy a Le Mans-i 24 órás versenyen három mozgássérült versenyző is rajthoz állhat. Monger a négyszeresen amputált Le Mans versenyzőhöz, Frederic Sausset-hez csatlakozik majd. A terv az, hogy a most 18 éves versenyző is a 2020-ban LeMansban debütáló Sausset akadémia tagja lehessen.

    A La Filiere Frederic Sausset jelen lesz a VdeV Endurance Proto Series estorili fordulóján, november 4-5-én, ahol Monger és Sausset egy Ligier JS 53 EVO 2-n osztozik majd.

    „Hihetetlen volt, hogy Fred eljött hozzám a balesetem után és megkért, hogy legyek részese a tervének, annak, hogy mozgássérült embereket hozzon a motorsportba.” – mondta Monger az Autosportnak. „Mindenképp szeretnék újra versenyezni. Az elsődleges, hogy ismét pályán lehessek, autóban, és folytassam a fizikai munkát.”

    „Biztosítani akartam őt a támogatásomról, majd meghívtam őt, hogy legyen a projektem része.” – mondta Sausset. „Azt akarom, hogy Billy előre lépjen, és induljon Le Mansban. Ha minden jól megy, akkor lesz ülése 2020-ban.”

    Sausset más mozgássérülteket is vár csapatába.

    „Arra akarom használni az elmúlt években szerzett tapasztalataimat, hogy segítsek a valamilyen fogyatékossággal élő embereknek versenyautóba ülni, minden szinten. Segítenünk kell a sérült embereknek a motorsportba jutni, és ehhez minden támogatást megkapok Jean Todtól (az FIA elnöke) és Pierere Filliontól (az ACO – a Le Mans szervezője – elnöke).”

    Az akadémia novemberben, a Le Mans-Bugatti pályán tartja majd első gyakorlását.

    Sausset szeretné, ha 2019-ben már indíthatna egy autót az European Le Mans Seriesben.

    Azt azonban még nem döntötte el, hogy melyik kategóriában indulnak majd. Tárgyalásban áll gyárjövtókkal azzal kapcsolatban, hogy már jövőre GT3 autóban induljon, illetve 2019-2020-ra GTE autót kapjon de még az LMP2-es indulást sem zárja ki ELMS-ben és Le Mansban.