Kategória: Endurance

  • Habsburg és Félix da Costa is megmérkőzhet Fernando Alonsoval!

    Habsburg és Félix da Costa is megmérkőzhet Fernando Alonsoval!

    Antonio Félix da Costa idén a Formula E-ben, illetve Blancpain GT Series Sprint Cup-ban és International GT Open-ben is versenyzett. 2018-at pedig az amerikai kontinensen kezdi majd a Daytona 24 órás versenyen, a Jackie Chan DC Racing csapatában.

    Jackie Chan-ék azonban egy másik ismerős nevet is leigazoltak a 24 órás megmérettetésre, Ferdinand Habsburg személyében, aki idén a FIA Formula 3 European Championship mezőnyében állt rajthoz.

    Félix da Costa és Habrburg Alex Brundle-lel és Ho-Pin Tunggal osztják majd meg Oreca 07-esüket.

    A csapat másik autóját a Forma-1-es Lance Stroll, valamint Daniel Juncadella, Felix Rosenqvist és Robin Frijns vezetik majd,

    A mezőnyben egyébként ott a Forma-1 egyik legjobb versenyzője, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint a McLaren üdvöskéje, a 2017-es F3-as bajnok, Lando Norris is. Ők Zak Brown United Autosports csapatát erősítik majd.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy részt vehetek a Rolex 24 at Daytonán, főleg úgy, hogy ilyen erős versenyzőkkel egy csapatban.” – mondta Félix da Costa.

    „A Daytona 24 órás verseny mindig is az álmom volt, mindig is szerettem volna sportautós tapasztalatot szerezni.” – mesélte Habsburg. „Hogy ezek a Jackie Chan DC Racing JOTA-nál teljesülhet, egészen hihetetlen. Olyan csapattársaim lesznek, akikre felnézek és a világ egyik leglátványosabb autóját vezethetem majd.”

  • Mark Webber és Patrick Dempsey nyugdíjas gondolatai

    Mark Webber és Patrick Dempsey nyugdíjas gondolatai

    Patrick Dempsey nevét bizonyára rengetegen ismerik, sokaknak leginkább a Grace Klinika című sorozatból vagy utóbbi Bridget Jones filmből ismerik. Az autósport rajongók azonban minden bizonnyla azzal is tisztában vannak, hogy Dempsey színész hivatása mellett imádja az autósportot. Olyannyira, hogy maga is éveken át versenyzett, legutóbb a WEC-ben, Porschéval. Csak úgy, mint Mark Webber, aki szintén szögre akasztotta már a sisakját.

    Az alábbi Porsche videóban a két visszavonult versenyző egy reptéren találkozik újra. Megvitatják, hogy milyen jó is „nyugdíjasnak” lenni, és mennyire jó, hogy nem kell már rohanni, nem hajtja őket senki, elvégre a Porchénál a német hajtás volt a jellemző, ez pedig sok stresszel járt. Miközben azt ecsetelik egymásnak, hogy örülnek a rájuk szakadt nyugalomnak, vágóképeken épp az ellenkezőjét mutatják be, azt, amint Dempsey és Webber kapkodva, rohanva érkeztek meg a reptérre.
    A végén a hangosbemondó figyelmezteti őket, hogy ideje lenne felszállni, s ekkor egymással kelnek versenyre.

    A videó végső üzenete, hogy amit igazán szeretsz csinálni, az sosem hagysz fel teljesen.

     

     

  • Egy harmadik F1-es versenyző is bejelentkezett Daytonára?

    Egy harmadik F1-es versenyző is bejelentkezett Daytonára?

    Egy harmadik aktív Forma-1-es versenyző is bejelentkezett a Daytona 24 órás versenyre. Fernando Alonsóhoz, Lance Strollhoz – és az idei F3-as bajnokhoz, Lando Norrishoz – Kevin Magnussen is csatlakozik januárban.

    Az Ekstra Bladet című lap szerint a Haas dán versenyzője már közel a megállapodáshoz, hogy rajthoz állhasson a 24 órás megmérettetésen. A lap szerint Magnussent a Dallara segíti, mely együttműködik a Haas csapattal, Daytonában pedig az Action Express Racing színeiben állhat majd rajthoz.

    Úgy tudni, hogy Kevin édesapja, Jan is versenyez majd Daytonában, ám ő GT kategóriában, egy Corvette-tel.

  • Norris alig várja, hogy Alonsotól tanulhasson

    Norris alig várja, hogy Alonsotól tanulhasson

    Lando Norris idén megnyerte a Formula 3-as bajnokságot, jövőre Formula 2-ben folytatja – már az idei szezonzárón is részt vett -, ezen kívül pedig 2018-ban a McLaren teszt- és tartalékversenyzője lesz.

    Mindemellett, mintegy bemelegítvén a következő szezonra, rajthoz áll majd a Daytona 24 órás versenyen is, egy csapatban Fernando Alonsóval, a United Autosports színeiben. Ezt pedig kihasználni készül a fiatal brit abban a tekintetben, hogy minél többet szeretne tanulni a kétszeres Forma-1-es bajnoktól.

    „Még jobban megismerem majd egy Forma-1-es versenyző munkamorálját.” – idézi Norrist a McLaren weboldala. „Még ha most más autót is vezet majd (Alonso), akkor is a lehető legjobb akar majd lenni. Le akarja győzni elsősorban a csapattársait és keményen dolgozik majd, hogy javítani lehessen az autón. Amennyire tudok, igyekszem majd részt venni mindenben, amit tesz.”

    „Persze én is szeretnék jól szerepelni, de azt hiszem a (daytonai) versenyzésnél is jobb lehetőség az, hogy tanulhatok Fernandotól. Semmiképp nem akarom elpazarolni ezt a lehetőséget. Ugyanakkor szeretném bebizonyítani, hogy tudok versenyezni ellene, különösen a kvalifikáción.”

    „Daytona csapatjáték, így megosztjuk majd az autót és együtt dolgozunk. De szerintem azért lesz egy kis verseny, hogy ki végez jobb munkát, az edzésen és a kvalifikáción.”

  • A Rebellion visszatér az LMP1-be Lottererrel és Janival

    A Rebellion visszatér az LMP1-be Lottererrel és Janival

    A Rebellion Racing megerősítette, hogy a következőn idényben visszatérnek a legmagasabb kategóriába, illetve szerződtettek még két egykori Le Mans győztest is, Neel Janit és André Lotterert.

    Az angol-svájci istálló egy év szünet után lesz ismét tagja a WEC legmagasabb kategóriájának. A 2018\19-es szuperszezonban két autóval fognak indulni, a két ex-Porschés mellett még az eddig is a csapat alkalmazásában álló Mathias Beche és Bruno Senna, valamint két P1-es újonc, Thomas Laurent és Gustavo Menezes lesznek a pilóták.

    A Rebellion a hosszútávú világbajnokság egyik legsikeresebb privát istállója, 2017-ben Julien Canal és Bruno Senna vezetésével megnyerték az LMP2-es kategóriát.

    Az autót és csapatokat hivatalosan várhatóan majd márciusban a genfi Motor Shown fogják bemutatni.

    Az autót nagy valószínűséggel a francia ORECA fogja tervezni és megépíteni, akik egyébként már 2014 és 2016 között készítették a csapat R-One névre keresztelt LMP1-es gépeit.

    A háromszoros Le Mans győztes Lotterer így reagált a bejelentésre:

    „Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhatok a Rebellion csapathoz. Az LMP1-es projekt mindig nagy izgalommal tölt, a WEC és Le Mans nagy kihívás elé állít, és ezt nem szeretném kihagyni! Nagyon motivált vagyok és már várom, hogy elkezdjünk együtt dolgozni.”

    Jani számára viszont nem lesz teljesen új a svájci csapat, hiszen több éven keresztül erősítette őket.

    „Már alig várom, hogy visszatérjek oda, ahol kilenc évvel ezelőtt elindult a hosszú távú karrierem. A Rebellion nagy szerepet játszik a pályafutásomban, sokat tettek azért, hogy a Porsche gyári pilótája lehettem. Amikor egyértelművé vált, hogy a Porsche kiszáll, akkor nem volt kérdés számomra, hogy ehhez a csapathoz akarok visszatérni.” – mondta a svájci.

    Lotterer és Jani azonban továbbra is szerződésben maradtak a Porscheval. A WEC mellett a Formula-E-ben is indulnak majd, de a két sorozat naptára egyszer sem ütközik, így nem kell kihagyniuk egy versenyt sem.

     

     

     

  • Senna és Alonso egy csapatban!

    Senna és Alonso egy csapatban!

    A United Autosports megerősítette, hogy Bruno Senna is csatlakozik hozzájuk a januári Daytona 24 órás versenyre.

    A brazil versenyző a csapat egyik Ligier JS P217-esét vezeti majd Will Owen, Hugo de Sadeleer és Paul di Resta oldalán. A csapat másik autóját Fernando Alonso, Lando Norris és Phil Hanson vezetik majd.

    A versenyre január 26-17-én kerül majd sor, míg az azt megelőző teszt január-5-7-én lesz.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy csatlakozom a United Autosportshoz Daytonában.” – mondta Senna. „Ez egy nagyon kiforrott csapat és a 2017-es tapasztalatokkal, komoly technikai tehetséggel és hihetetlenül erős versenyzői felhozatallal minden bizonnyal jó csatát vívunk majd az elejétől fogva!”

    „Izgalommal tölt el a Daytona 24 órás versenyre szóló versenyző felhozatalunk és az, hogy Bruno is csatlakozik a csapathoz.” – mondta a csapat tulajdonosa, Zak Brown. Ő egy fantasztikus versenyző, egy bizonyított verseny- és bajnokság győztes, így értékes tagja lesz a csapatunknak.

  • Íme az új WEC szabályok, és a versenynaptár

    Íme az új WEC szabályok, és a versenynaptár

    A Motorsport Világtanács a WEC (World Endurance Championship) napirendi pontjait is megvitatta.

    Négy világbajnoki címet osztanak majd: LMP versenyzők, LMP1 csapatok, LMGTE versenyzők és LMGTE gyártók kategóriában.
    FIA Endurance Trophy-t nyernek majd a következők: A legjobb LMP2-es csapat, a legjobb LMGTE AM csapat, a legjobb LMP2-es versenyzők és a legjobb LMGTE AM versenyzők

    A technikai- és sportszabályokban is születtek döntések:

    • A hibrid és nem hibrid LMP1-es autók együtt versenyeznek majd
    • Módosulnak a pontok a Le Mans-i 24 órás verseny és az 1500 Miles of Sebring esetében: utóbbi megnyerésével 32 pontot, Le Mans megnyerésével pedig 38 pontit lehet majd szerezni
    • Tankolás közben lehet majd kereket cserélni és egyéb munkákat elvégezni, mint például az autó takarítása, vagy a fékek ellenőrzése
    • A világbajnoki cím ezentúl nem a gyártót illeti majd, hanem az LMP1 kategória legjobb csapatát.
    • Az LMP1-es nevezési díj 310 000 euró

    Az FIA WEC 2018/19-es versenynaptára:

    május 5 Belgium WEC 6 Hours of Spa‐Francorchamps*
    június 16-17 Franciaország Le Mans 24 Hours*
    augusztus 19 Nagy-Britannie 6 Hours of Silverstone*
    október 21 Japán 6 Hours of Fuji*
    november 18 Kína 6 Hours of Shanghai*
    2019 március 16‐17 USA 1500 Miles of Sebring *
    2019 május 4 Belgium WEC 6 Hours of Spa‐Francorchamps*
    2019 június 15‐16 Franciaország 24 Hours of Le Mans *

    *Még véglegesítésre vár

  • Legyenek ugyanolyanok az F1-es és Le Mans motorok Todt szerint

    Legyenek ugyanolyanok az F1-es és Le Mans motorok Todt szerint

    Jean Todt bízik abban, hogy 2021-től kezdve a Forma-1-es új motorok akár használhatóak lennének Le Mansban is. Egy ilyen jellegű „világmotor” elképzelés már egyébként a jelenlegi F1-es motorszabályzás alapja is, amit 2014-ben fogadtak el.

    A FIA elnöke szerint a 2021-től bevezetendő szabályzás azonban egy újabb lehetőség lehet, hogy megpróbálkozzanak ezzel, és ezt el is mondta az AMuS újságírójának:
    „Jelenleg két külön motorszabályzásunk van, mindkét szériában, ennek azonban nem kell feltétlenül így maradnia. Hasonlóak a Forma-1 és a WEC bajnokság követelményei. Egy Forma-1-es motornak is 5000 km-t kell teljesítenie, ami annyi, mint egy versenytáv Le Mansban. Ha csak egy motorformula koncepció lenne, az vonzhatna új gyártókat, sőt F1-es csapatok mehetnének át Le Mansba, vagy fordítva.”

  • Hivatalossá vált, hogy Stroll is indul Daytonában

    Hivatalossá vált, hogy Stroll is indul Daytonában

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy Lance Stroll is indul a Daytona 24 órás versenyen, mostanra azonban ezt hivatalosan is megerősítették.

    Stroll egy Jackie Chan DCR JOTA LMP2 autón osztozik majd Felix Rosenqvisttel, Robin Frijnsszel és Daniel Juncadellával.

    „Élvezni fogjuk Daytonát, versenyzünk, és persze megpróbálunk nyerni.” – mondta a fiatal kanadai. „Mindig a legjobb szeretnék lenni és a lehető legversenyképesebb. Pár haverommal vezetjük majd az autót, és megtiszteltetés lesz újra részt venni ezen a versenyen, mivel imádok versenyezni. Négy fiatal versenyző vagyunk, szóval biztos vagyok benne, hogy jó móka lesz.”

    „Daytonában az egyik legfontosabb tényező, hogy kikkel osztod meg az autót, szóval már nagyon várom. Nem kell majd aggódni az üzemanyag és a gumik miatt, és keményen nyomjuk majd és forgalomban is versenyzünk majd, amit nagyon fogok élvezni.”

    „Nagyon sok jót hallottam a Jackie Chan DCR JOTA csapatról, szóval nagyon várom már, hogy a része legyek. Igazán hálás vagyok a Williamsnek, hogy elengednek versenyezni Daytonába.”

    A versenyre január 27-28-án kerül majd sor, az azt megelőző teszt pedig január 5-7-én lesz.

    Strollon kívül Fernando Alonso is rajthoz áll a versenyen a United Autosports csapattal, Lando Norrid és Phil Hanson oldalán.

  • Változna a Le Mans 24 órás pontértéke 2018-ban

    Változna a Le Mans 24 órás pontértéke 2018-ban

    A WEC szervezete szeptemberben bejelentette azon szándékát, hogy elhagyja a Le Mans-ban alkalmazott kétszeres pontozást és feltárta a terveit, melyek közt szerepel egy 2018/19-es szuperszezon létrehozása a 2019/20-as téli sorozatokba való átmenettel.

    A sorozatvezető, Gerard Neveu rámutatott, hogy három különböző pont-együttható lesz, mely a versenyek különböző hosszúságait tükrözi 2018/19-ben.

    „Nem szerezhető kétszeres pont Le Mans-ban, de különböző szorzók lesznek meghatározva a 24 órásra, az 1500 mérföldes versenyre és a hatórás eseményekre.” – mondta Neveu.
    Az FIA Motorsport Világtanács december elején tartandó következő ülésén felvetődik majd egy 1,5-szeres szorzó a 24 órásra, 1,25-ös pedig az új, 2019-es Sebring-i 1500 mérföldesre.

    Ez azt jelentené, hogy a Le Mans négy kategóriájának mindegyik nyertese megkapja a 37,5 pontot, Sebring győztese pedig 31,25 pontot írhat a neve mellé és az eddig megszokott FIA pontrendszer megmarad a rendes hat órás versenyekre.

    A WEC szervezet kezdetben azt mondta, hogy a 2018/19-es szupersorozatban csak három világbajnoki címet ítélnek oda – egyet a prototípussal indulóknak és kettőt a GT versenyzők és a gyártók számára. De a gyártók világbajnoki címe jövőre nem kerül kiosztásra az FIA által, mivel maximum egy gyári résztvevő lesz a Toyota személyében.

    Arra is javaslatot tesznek, hogy ezt, az LMP1-ben megszerezhető címet váltsa fel a csapatok által megszerezhető cím. Az ötlet az, hogy hozzanak létre egy további világbajnoki címet egy kisebb kupával vagy trófeával, melyért az LMP1-ben versengő gyári és privát csapatok küzdhetnének meg.

    Graeme Lowdon, a Manor sportigazgatója, akinek csapata a következő szezonban a Ginetta új prototípusával lép be az LMP1 kategóriába, támogatta az ötletet. „Mindig azt mondtam, hogy a motorsport a világon a legnagyobb csapatjáték, így van értelme.” – mondta.

    Az eredeti sportautó világbajnokságban 1985-től az 1992-es megszűnéséig a címet inkább a csapatoknak ítélték oda, nem pedig a gyártóknak.